Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden PCO en zwanger worden

PCO en zwanger worden
BiancaB

Unregistered

25-07-2010 11:27
Lieve mensen,

Mijn naam is BiancaB en wij zijn al vanaf december 2009 bezig om zwanger te raken. Er is onlangs PCO bij mij vastgesteld en moet nu afvallen (10% lichaamsgewicht) en na het afvallen beginnen met ovulatie inductie. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en het willen delen?
Hoe lang deed je er over om zwanger te worden? Clomid of injecties? Had je ook klachten aan het begin van je zwangerschap of geen klachten?

Groetjes Bianca
susannelilian

Posting Freak

Topics: 46
26-07-2010 09:32
Hoi Bianca, ik heb ook PCO en wij zijn al ruim een jaar bezig in de mmm, helaas ben ik nog steeds niet zwangerSad. Ik heb ook clomid gebruikt, maar helaas werkte dit voor mij niet. Ben nou aan het spuiten en als het weer overstimulatie wordt (heb ik al 2 keer eerder gehad) dan gaan we het IVF traject in, heel spannend dus! Ik moet woensdag weer naar het ziekenhuis voor een echo, hopelijk zijn er dan max 3 eitjes (bij meer is het overstimulatie) aan het groeien!

Ik had alleen geen overgewicht, maar ondergewicht, moest dus eerst aankomen. Gelukkig is dat gelukt en heb ik nu weer een goed gewicht (54 kilo, was maar 49 kilo)!

Als je nog meer vraen hebt dan hoor ik het wel!

Hoe oud zijn jij en je vriend/man eigenlijk? Wij 29 en 28 (ik ben 1 jaar ouder dan mn vriend).

Liefs Susanne
BiancaB

Unregistered

26-07-2010 09:52
Hoi Susanne,

Balen is het altijd he, elke maand weer negatief.............. Ook is het bij mij zo dat ik een onregelmatige cyclus heb dus weet nooit wanneer mijn periode komt.. Heb jij dat ook? Soms vliegen de testen hier de deur uit (bloos bloos)

Ondergewicht zie je niet vaak, maar let wel op! Pco zorgt er voor dat het moeilijk is om af te vallen (volgens de gyn). Dus ga je streefgewicht niet voorbij!!
Wel spannend voor jou hoor mbt de overstimulatie! Ik hoop voor je dat je woensdag goed nieuws te horen krijgt! Laat je het wel weten?

Hoe lang heb je trouwens clomid gebruikt voordat je over bent gegaan naar injecties?

Ik ga voor je duimen woendag en ik hoop voor jullie dat er goed nieuws is!

Liefs Bianca
susannelilian

Posting Freak

26-07-2010 10:56
Hoi Bianca,

Ik heb ook een heel onregelmatige cyclus sinds ik gestopt ben met de pil, dus heb helaas ook niet iedere maand een kans gehad om zwanger te rakenSad.

Te zwaar worden lukt me niet, doe zo mn best om nog 1 kilo aan te komen, maar lukt maar niet haha... Ik blijf op 54 kilo steken, maar is een BMI van 21, dus prima! Hoeveel weeg jij eigenlijk? En hoeveel moet jij nog afvallen? Ik laat zeker weten wat er woensdag uit de echo gekomen is! Maar als er nog niks te zien is dan is er zeker nog geen reden tot zorg, die eitjes komen er zeker! Hopelijk alleen niet meer dan 3.....

Ik heb 4 rondes clomid gehad voordat ik over ging op spuiten. Waarom ga jij eigenlijk meteen beginnen met OI en niet eerst met clomid?

Liefs Susanne
BiancaB

Unregistered

26-07-2010 11:34
Hoi Susanne,

Ik ga ook eerst beginnen met clomid hoor. In de folder staat clomid ook beschreven als ovulatie inductie. Ik weet niet hoe lang ik het moet gaan gebruiken. Dat hoor ik pas als ik afgevallen ben. Ik ben nu 94 Kg dus enorm overgewicht. Ik ben nu onder directe supervisie van de dietiste aan het afvallen. Het gaat langzaam maar hopen dat mijn leefstijl hierdoor veranderd. Ik moet minimaal 10% van mijn lichaamsgewicht afvallen anders mag ik niet beginnen met clomid.
Eigenlijk ook wel goed hoor, hoe lichter je bent hoe sneller de kans op een normale hormoonhuishouding. Jij hebt dus geluk met je gewicht!

Verder is er bij ons in het ziekenhuis een pco spreekuur dus daar moet ik binnenkort heen. Afspraak is nog niet binnen dus wanneer exact weet ik niet. Heb jij er ervaring mee? Hebben jullie ook een pco spreekuur in het ziekenhuis?

Liefs Bianca
susannelilian

Posting Freak

26-07-2010 11:41
Hoi Bianca,

O, ja was even vergeten dat clomid ook onder OI valtWink.

Ik ben ook aangekomen met een dietist, was in het begin best lastig! Nou moet ik zorgen dat ik op gewicht blijft, is niet zo makkelijk al het klinkt hoorSmile. Mensen die af moeten vallen die denken dat aankomen makkelijk is, maar aankomen voor iemand met ondergewicht is zelfs moeilijker dan afvallen voor iemand met ondergewichtSmile. En ondergewicht is net zo slecht voor het zwanger worden als overgewicht, dus zoveel geluk heb ik niet hoorWink.

Wij hebben geen PCO spreekuur in ons ziekenhuis, maar is wel heel goed dat dit er is, zal je echt helpen denk ik! Ik zoek mn steun en hulp hier op het forum, lukt ook primaSmile. Welk ziekenhuis zit jij? En hoe oud zijn jij en je vriend/man?

Liefs Susanne
BiancaB

Unregistered

26-07-2010 14:14
Hoi Susanne,

Wij zijn 27 en 28 jaar. Mijn vriend is 1 jaar ouder. Ik zit zelf in het ziekenhuis in groningen.
Ook probeer ik informatie en steun te zoeken hier op het forum. Heb me nog maar net aangemeld dus het moet nog komen.....
Verder afwachten hoe het zal gaan. Eerst hopelijk mijn nod afwachten (eind juli). Maar ja, met onregelmatigheid je weet het nooit he!

Groetjes Bianca
susannelilian

Posting Freak

26-07-2010 14:17
Hoi Bianca,

Dan zijn jullie nog hartstikke jongWink! Wat grappig dat je naar het ziekenhuis in Groningen gaat, welke? Ik kom namelijk uit Groningen en heb daar ook tot een kleine 2,5 jaar geleden bijna mijn hele leven gewoondBig Grin!

Succes met je NOD, laat je het weten als je ongi geworden bent of als er ander nieuws is?

Liefs Susanne
Babii

Posting Freak

Topics: 48
26-07-2010 14:40
Meiden,

Er is hier al een topic over bij: vruchtbaarheidsbehandelingen.

Niet iedereen is daar bezig met een vruchtbaarheidsbehandeling, maar ze hebben wel hetzelfde als jullie. Bijgaand de link:

http://www.zwangerworden.nu/threads/4825-PCO(S)

Dit topic sluit ik, want het voorkomt weer dubbele topics.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave