Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden wachten uitslag vriend

wachten uitslag vriend
Linda

Unregistered

21-07-2010 07:57
Bah bah.. ik ben aan het wachten.. op de uitslag, mijn vriend is op z'n werk en gaat zo bellen...

pfff.... ik ben zo benieuwd!!

hoop dat het zaad goed is, maar ja, wat dan??? ik aan de onderzoeken???
lisi

Posting Freak

Topics: 10
21-07-2010 08:25
Succes met wachten meis!! Spannend hoor. Mijn vriend heeft afwijkend zaad en ik krijg vanmiddag een hsg onderzoek.
Nou hopelijk valt het allemaal mee en is de uitslag gewoon goed.
Linda

Unregistered

21-07-2010 08:32
Ja, dank je.,... net belde hij op! om te vragen wanneer hij het beste kon bellen!! NU Natuurlijk!!!

Wat is HsG onderzoek?

Ik vind het allemaal zo lastig... ik weet dat ik vruchtbaar ben, was van mijn zoontje gelijk de eerste ronde zwanger! Maar dit is anders.. andere vriend, ik ben 5 jaar ouder.. zo spannend allemaal, ik snap niet dat het al bijna een jaar duurt! Ik ben natuurlijk ook wel verwend bij de eerste... gelijk raak!!

Pfff.... ik hou het niet meer!!!

succes vanmiddag met je onderzoek!!!
Babii

Posting Freak

Topics: 48
21-07-2010 08:32
Ik vind het apart dat ze die uitslag telefonisch geven, dat mag niet eens.... Herken dat wachten als geen ander Sad.

Ben al 1,5 jaar bezig met OI, IUI en van alles en nog wat. Nu over op IVF en daarbij alle onderzoeken die weer van voor af aan beginnen, omdat ik een zeer dun endometrium heb wat innesteling onmogelijk maakt (baarmoederslijmvlies).

Succes meid!!
Babii

Posting Freak

21-07-2010 08:34
HSG onderzoek is aardig pijnlijk Sad. Die krijgt vrijwel iedere vrouw die de MMM in gaat.

Wat is een Hysterosalpingogram?

Hystero-salpingo-gram betekent: het zichtbaar maken van de baarmoeder en eileiders door middel van een röntgenfoto nadat contrastvloeistof in de baarmoederholte is ingebracht via de baarmoedermond en –hals.

Doel van het HSG

Door middel van het HSG-onderzoek wordt nagegaan of er afwijkingen in de baarmoederholte zijn en of de eileiders doorgankelijk zijn.

Hoe verloopt het onderzoek?

Nadat u uw onderkleding heeft uitgedaan in de kleedruimte, gaat u liggen op een bank met beensteunen. Na het ontsmetten van de schaamlippen met niet prikkende jodium brengt de gynaecoloog een spreider (speculum) in en worden de schede en baarmoedermond ontsmet. Dan wordt er een cupje op de baarmoedermond geplaatst.
Dit kan een wat krampende pijn veroorzaken onder in de buik. Daarna komt de radioloog en wordt de contrastvloeistof in de baarmoeder en de eileider(s) gebracht. Soms is dit pijnlijk. Er worden direct foto's gemaakt. U kunt, samen met uw partner, alles volgen op een monitor. De pijn trekt meestal snel weer weg. Soms wordt er een injectie in een bloedvat van uw arm gegeven om een mogelijke kramp in een eileider op te heffen.

Als de foto's zijn gelukt wordt het cupje van de baarmoedermond gehaald. Wanneer u gaat staan kan de contrastvloeistof terugvloeien.
Het onderzoek duurt ongeveer 20 minuten.
Na ongeveer een kwartier wordt er nog een foto van uw buik gemaakt, deze keer zonder alle instrumenten.

Na het onderzoek

U kunt tijdelijk buikpijn en bloedverlies uit de schede hebben. Bovendien kunt u zich ook een beetje duizelig voelen. Wij raden u daarom aan iemand mee te nemen, die u na het onderzoek kan begeleiden en naar huis kan brengen. Later kunt u nog schouderpijn hebben. Dit zal ongeveer een dag duren.
Linda

Unregistered

21-07-2010 08:40
Ja, ik vond het ook raar...
Mijn vriend heeft afgelopen maandag het bankje ingeleverd, en werd daar verteld 3 dagen later te bellen naar de huisarts voor de uitslag!

Hij heeft nog niet gebeld...

Maar oke, de HSG lijkt me bepaald geen feestje... maar misschien moet ik er binnenkort ook aan geloven..

Hoe doen we dat toch?? zeker de mensen die hier al jaren mee bezig zijn...
Linda

Unregistered

21-07-2010 08:41
ik bedoel het BAKJE.. sorry...
Linda

Unregistered

21-07-2010 09:01
Oke, hij heeft net gebeld en de assistente gesproken... maar moet om half 2 terugbellen omdat ze niet alles begreep... PFFFF...
Dit is wat we nu weten..
42% zwemmers
er stond een aantekening (ofdat hij verkouden was?? dat vroeg ze?)maar wat precies wist ze niet..
en dat hij over 2 a 3 weken opnieuw moet laten testen...

dussss.... weten nog niet veel! maar ze zwemmen wel!!!!!!
Babii

Posting Freak

21-07-2010 09:27
Ja, maar dat had mijn man ook Wink. Zwemmers zijn de zaadjes die ze geteld hebben, niet of ze goed zwemmen en goed gevormd zijn. Dit alles kan nog afwijkend zijn Wink.

Zo had mijn man 50 miljoen zwemmers, waarvan 4% goed beweeglijk en de rest dood. Houdt in 2 miljoen zwemmertjes die echt goed zwemmen.

Huisartsen snappen ook niks van die uitslagen (sorry dat ik het zeg). Mijn man ze zwemmertjes waren nu overigens wel goed :| Hij had er 81 miljoen waarvan 51% goed beweeglijk en dat zijn er 40 miljoen die goed zwemmen.

Als ze vragen of hij verkouden is geweeest is de kwaliteit niet super waarschijnlijk. Bij een verkoudheid zijn de zwemmertjes tijdelijks even slecht. Hoop natuurlijk dat de test helemaal super is Smile.

Maar 42% zwemmers zegt nog niks... Je moet weten welke goed beweeglijk zijn, welke matig en welke dood zijn (die aantallen). Daarbij moet je ook weten hoeveel er misvormd is etc.
Linda

Unregistered

21-07-2010 09:39
Ja, hier was ik al bang voor... Daarom ben ik benieuwd naar de juiste uitslag, die weten we rond 2 uur...

Maar ja, dat over die verkoudheid is niet zo goed.. want hij was niet verkouden.... ik weet het allemaal niet meer hoor!

Zullen binnenkort wel eens naar de dokter gaan om het verdere traject te bespreken....

En morgen begin ik met ovu-testen... ook spannend! denk as zondag ei.. we gaan die dag naar de sauna.... relaxen.. heerlijk...
Babii

Posting Freak

21-07-2010 10:14
Ik snap nooit waarom HA die testen doen haha. Ze snappen er zelf nooit wat van qua uitleg Wink. Je kan beter een doorverwijzing naar de gyn vragen, die kan alles veel beter uitleggen.

Probeer niet te bang te zijn, wellicht is die ass. gewoon een beetje dom aan het lezen Wink. Je wordt vanmiddag teruggebeld? Sauna is overigens niet goed voor een ei he....
Linda

Unregistered

21-07-2010 10:46
Ja, mijn vriend belt straks en dat heeft die assistent het waarschijnlijk wel helemaal duidelijk!

Oke, ik moet naar de sauna om bij te komen!!

Maar is dat niet goed??? als ik zondag ga? en ik heb mn ei ervoor of erna is er geen probleem???

Maar ik zal gelijk die doorverwijzing vragen... want ik wil wel iemand die weet waar hij/zij het over heeft!!!
Babii

Posting Freak

21-07-2010 11:07
Doorverwijzing krijg je helaas niet zomaar, zeker als het zaad goed is Sad. Even afwachten dus.
Linda

Unregistered

21-07-2010 18:38
Nou, behoorlijk gefrustreerd nu... meer info niet gekregen, moeten op gesprek komen, maar vakanties enzo... kunnen 8 aug. terecht... wat een gedoe!!!

Mara goed.... we hebben geen keuze....
lisi

Posting Freak

Topics: 10
21-07-2010 20:08
Hoi wat lastig die uitslag! Zo kregen wij de uitslag ook telefonisch van mijn vriend. Hij zei toen 1 % goed!! Ik dacht toen wat??? Was helemaal in de stress.. Maar in het ziekenhuis hebben ze het pas echt goed uitgelegd. Hij had nl ook nog 33% matig en die zouden evt ook kunnen bevruchten. De ene keer was het van 50 miljoen en de andere keer van 28 miljoen. Op zich dus geen hele goede uitslag maar het kan ook veel slechter. Ik zou als ik jou was gewoon nog een keer het zaad laten onderzoeken via het ziekenhuis. De tweede keer kan het een heel stuk beter zijn omdat het een moment opname is.
Mijn hsg is achter de rug en het was echt verschrikkelijk Sad gelukkig is het tijdelijk en weer voorbij..
la bella

Posting Freak

Topics: 23
21-07-2010 21:28
hoi, ik ben la bella 34 en meer dan een jaar bezig
vandaag uitslagen gehad alles goed!!!!
krijg idd ook een hsg zie ik erg tegenop
maar ja, tis voor een goed doel zeg maar
mijn vriend had 60% goede zwemmers haha
wat een getallen he?
hebben jullie al een samenlevingstest gehad?

xx la bella
Linda

Unregistered

22-07-2010 07:37
Wij gaan nu beginnen met dokteren.. en ik ben met ovutesten bezig sinds gister...

Wij hebben 8 aug. een gesprek en dan vraag ik een gesprek met een gyn. aan en dan wil ik ook een samenlevingstest! Hopelijk duurt het allemaal niet zo lang...
la bella

Posting Freak

22-07-2010 19:25
hoi linda, mag ik vragen hoelang je bezig bent? en is dat gesprek met de gyn of de huisarts? als je doorverwezen wordt naar de gyn/fertiliteitsarts krijg je standaard alle onderzoeken. bloed, sperma, uitstrijkje, echo's en hsg. dit moet op vaste dagen in je cyclus dus als je een korte cyclus hebt weet je het des te sneller ;-) xx
Babii

Posting Freak

27-07-2010 12:07
@ Linda, dat komt doordat die artsen het niet goed kunnen uitleggen. Zou gewoon vragen om de uitdraai en een gynaecoloog bellen.

En desnoods vragen of je de utislag mondeling kan krijgen. Dan kan ik wel het e.e.a. toelichten.
la bella

Posting Freak

27-07-2010 12:32
goed advies! sterkte linda, x la bella
Linda

Unregistered

28-07-2010 10:28
Nou, heb 3 aug een gesprek met mn vriend bij de huisarts, die gaat me de uitslag vertellen en dan kijken wat het verdere traject zal zijn. We zijn een jaar bezig... had allang bevallen willen zijn!!!

ik hou jullie op de hoogte! Bedankt!
la bella

Posting Freak

28-07-2010 12:36
he lieve linda, dat is even rot om zo lang te moeten wachten.. wat jammer dat dat zolang gaat duren..? ik ken je ongeduld, heb het zelf ook. meer dan een jaar bezig maar ik houd me vast aan het feit dat ze zoveel kunnen tegenwoordig!!!! houd je sterk en houd ons op de hoogte xx la bella
Babii

Posting Freak

28-07-2010 15:37
Tsjah Labella, enig idee hoelang ik al bezig ben? Zo zijn er meer meiden die nog veel en veel langer bezig zijn om een wondertje te krijgen.

Zit 1,5 jaar in de MMM en daarvoor 6 maanden zelf geprobeerd. Is al 2 jaar!

Natuurlijk is het allemaal rot, maar geef de moed niet op en vooral niet zeggen da tje zolang bezig betn Wink. Een week is al te lang en een jaar helemaal, maar zoals ik zeg.

Er zijn tig stellen die veel langer bezig zijn!!! En als je echt richting ziekenhuis moet zal je nog veel meer onderozkeen krijgen alvorens ze met een behandelplan komen Sad.
la bella

Posting Freak

28-07-2010 16:24
hoi babii, wij zijn al bijna anderhalf jaar bezig maar blijven hopen en blijven positief..
de ene maand is makkelijker dan de andere, maar ook dat zul je herkennen?
ik zit nu middenin de onderzoeken, tis wachten op een hsgfoto
tot nu toe nog niks afwijkends gevonden, gelukkig
ik merk aan je toon dat het je hoog zit, en dat begrijp ik
een hele dikke knuffel, xx la bella
Babii

Posting Freak

29-07-2010 09:20
Topic gesloten, we hebben hier topics over in de vruchtbaarheidsbehandelingen waar heel veel meiden meekletsen. Sluit je aan in z'n topic en klets daar gezellig mee.

En nee hoor, het zit me absoluut niet hoog, zou niet weten waarom Wink.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave