Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Beweging voelen

Beweging voelen
babywens

Unregistered

05-01-2008 19:01
hey meiden,

Ik ben nu 17 weken en heb het idee dat ik mijn kleintje al voel. Het is vooral als ik stil zit, net of ik kleine plofjes voel. Kan dit mn kindje al zijn???
Kyratje

Unregistered

05-01-2008 20:07
ja hoor Wink
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
05-01-2008 22:22
Zeker kan dat, ik twijfelde ook in het begin, maar het was toch echt de kleine die ik voelde!!!
karin26

Posting Freak

Topics: 30
05-01-2008 23:06
yep kan heel goed, Ik voelde mijn kleintje met 16 weken voor het eerst. TIjdens een late dienst op het werk hahahaahahah....
Net of ze wilde laten weten dat ik niet alleen achter de kassa zat haahahahahaha....
Lenteding

Posting Freak

05-01-2008 23:44
Wel grappig dat je dat zegt Karin. Dat heb ik namelijk nog steeds wel, zeker als ik aan het werk ben en dan opeens die kleine voel bewegen. Net alsof hij wil zeggen ik ben er ook nog Tongue
Moet er nog steeds om lachen, mn collega's weten nu wel wat er dan gebeurt Smile
karin26

Posting Freak

06-01-2008 11:43
leuk is dat he????

Ik ben bijvoorbeeld niet zo mondig als het om een gesprek met mijn chef gaat. En toen moest ik een keer gaan vertellen dat ik met mijn huisarts had afgesproken dat ik op therapeutische basis zou gaan werken. Dit i.v.m mijn bekken.

Ik durfde dus echt niet. En ik zat op het kantoortje en ineens schopte de kleine. Net alsof ze wilde zeggen. Mam je moet nu ff doorzetten denk aan mij!!!!

Nou en het gesprek ging als vanzelf. Tuurlijk proberen ze je wel om te praten of je dan niet 1 dienst helemaal wilt draaien enzo.. Maar ik voelde mij toen door dat schopje zoooooo sterk, dat ik resoluut NEE zei.. En ik heb vanaf september tot aan mijn verlof halve dagen gewerkt. En dat beviel mij heerlijk.
Lenteding

Posting Freak

06-01-2008 12:49
Grappig idd, is af en toe ook wel weer een bemoediging voor jezelf!!!
Ik had dat toen we bezig waren voor de uren en dagen na mn zwangerschapsverlof. Want dat levert nog al wat problemen op bij ons op het werk. Ik moest het al snel, was toen bijna 5 weken zwanger, vertellen op mn werk. Je hebt namelijk in de apotheek bereidingen die schadelijk kunnen zijn tijdens de zwangerschap. En dezelfde dag stond een van mijn collega's na werktijd bij mn baas op de stoep dat ze vanaf volgend jaar ergens halverwege april niet meer op woensdag kon werken. (Precies als ik uitgerekend ben, 16 april) Want haar moeder wilde niet meer oppassen en ze wilde haar dochter niet naar de buitenschoolse opvang sturen. En daar zijn we nu dus al 21 weken over aan het zeuren op het werk. Omdat ik eigenlijk ook niet op woensdag wil werken, komt voor ons namelijk beter uit als ik op vrijdag werk, ivm met het werk van mn man. Maar toen we het gingen bespreken op de werkbespreking, ging mn baas er zo aan voorbij. En had ik dus nog geen uitsluitsel gekregen. Toen schopte die kleine van ons ook, zo van mama, je moet er straks aan het eind toch maar weer even over beginnen. En nu zijn we weer ruim een maand verder en eindelijk worden er maandag duidelijke afspraken gemaakt over het hoe en wat. Het hele team is het ook wel zat op het moment. Zeker omdat die andere collega alleen aan zichzelf denkt op het moment en helemaal niet aan wat mogelijk is op het werk. Hopen dat er maandag een goede afspraak over gemaakt kan worden en dat we eindelijk meer duidelijkheid hebben!!! Ben het nu ook wel goed zat, ben al bijna mn hele zwangerschap bezig met die uren, terwijl je er normaal tegen deze tijd eens over na gaat denken hoeveel uren je terug gaat komen en welke dagen evt.
Is wel een heel lang verhaal geworden zie ik, maar moest het ook eventjes kwijt. Mn man is het ook helemaal zat.
xxxjes Lenteding
Syl

Posting Freak

Topics: 50
06-01-2008 14:38
Jeetje wat vervelend lenteding! ik hoop echt dat jullie er uit komen op je werk.
het is nogal makkelijk gezegd van je collega dat ze haar kind niet naar de buitenschoolse opvang wil sturen. Zij is vast niet de enige met kinderen. Zeker niet als jou kleintje geboren is.

Gelukkig heb ik wat dat betreft geen enkel probleem tot nu toe. mijn collega heeft aangegeven bereid te zijn wat tegen die tijd mogelijk is ivm de opvang. Zij werkt drie dagen en ik ook. Een dag werken we samen en ze heeft aangegeven dat ze best een dag wil ruilen als het niet ander kan. Gelukkig!
Lenteding

Posting Freak

06-01-2008 16:14
Ja, dat is idd een stuk makkelijker. Bij mij is ze juist op de dag dat ik het vertelde naar de baas gegaan. Want nu alles niet volgens haar planning geregeld wordt, vind ze het niet eerlijk. Want zij was eerst !!!! Ja he he, ik ga toch ook niet met bijna 5 weken zwangerschap mn dagen bepalen. En gelukkig heb ik daarbij wel mn baas met me mee voor een gedeelte.
Linny

Unregistered

06-01-2008 16:57
Als ik julie verhalen lees over het voelen schoppen van de baby dan zit ik echt te kwijlen achter mijn laptop...hihi

Knuf Linny
karin26

Posting Freak

06-01-2008 19:35
@ lenteding,

Ja op mijn werk word er ook zo moeilijk gedaan. Omdat ik drie vaste dagen wilde gaan werken, en het eerste halfjaar ook het liefs vaste diensten. Dit i.v.m de oppas en ik moet kolven.. Nou gaat dat niet zo makkelijk als je een late dienst hebt en je van 20 tot 23 alleen zit..

Nu heb ik van mijn oude chef al wel mondeling drie dagen gekregen. maar nu begint de nieuwe chef te zeuren.. pfff word helemaal gek..
Als we er niet uit komen dan meld ik me gewoon ziek....

@linny, nog ff meid, voor je het weet houd de kleine je zelfs 's nachts wakker met zijn/haar getrappel hahahahaahahha
Lenteding

Posting Freak

06-01-2008 21:10
Karin, vervelend als er idd van chef gewisseld wordt nadat er mondelinge afspraken zijn gemaakt!! Hoop dat je nieuwe chef ook gewoon de afspraken met je oude chef na komt. Normaal zijn mondelinge afspraken net zo goed als schriftelijke afspraken namelijk!!!

Ik hoop ook dat we er morgen uit komen en afspraken kunnen maken. Want dat is namelijk ook de laatste dag van mn huidige baas. En dinsdag begint de nieuwe, die kennen we alleen eigenlijk van gezicht en naam. Dus weet ook niet wat voor opvattingen die heeft. En van mn huidige baas weet ik dat wel een beetje, dus heb ik ook nog een beetje hoop!!!! We zullen het vanzelf wel merken morgen.

Linny, komt vanzelf, ik vond het wel heel grappig de eerste keer. Is en blijft toch een apart gevoel die bewegingen!!!
Jenna1981

Unregistered

06-01-2008 21:16
Hey meiden,

ik voelde de kleine al met 14 weken! erg leuk hoor, t word nu alleen maar harder en harder. mijn vriend heeft t van de week voor het eerst ook gevoeld, ik ben nu 21 weken.

tijd vliegt...
Syl

Posting Freak

06-01-2008 21:38
De tijd gaat inderdaad ontzettend snel. In het begin van mijn zwangerschap zeiden de dames hier dat ik er zoveel mogelijk vna moest genieten omdat het zo snel ging. Toen had ik zoiets van ik heb nog zeven maanden om te genieten. nu zit ik alweer op 25 weken.
Ik geniet er elke dag van maar het is vaak ook nog erg onwerkelijk dat ik binnen vier maanden nu moeder ben...
Jenna1981

Unregistered

07-01-2008 08:03
Hoi Syl,

ben nog steeds vergeten je toe te voegen op msn... schaam me diep! heb het ook zo druk!

maar idd het is een heel gek gevoel dat je straks de zorg voor zo'n kleintje hebt...was aan het tellen gisteren en moet nog 15 weken werken en dan heb ik al verlof.. dat gaat echt super snel hoor.

we genieten er dus nog maar extra van!
karin26

Posting Freak

07-01-2008 11:58
Ja meiden genieten moeten jullie zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en de directeur zelf maar eens gebeld.
Jeetje wat was hij aardig zeg!!!!!!!

Heb hem ook even verteld dat er mij drie vaste dagen toegekend waren. nou en hij vond het geen enkel probleem en dat zou hij ook even kenbaar maken.
Nu is het zo. Ik ga waarschijnlijk een half jaar voor de helft ouderschaps verlof opnemen.
Dus i.p.v. 24 uur werken ga ik 12 uur werken. Dus drie dagen van 4 uur..
Nou dat was geen enkel probleem hoor!!!!

Tis toch geweldig zo'n directeur!!!!

Dus meiden als je er met je chef niet uit komt dan kan je altijd een stapje hoger gaan.

Nu kan ik eindelijk rustig slapen.. EN ik kan gewoon borstvoeding blijven geven...
Jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tenminste als het lukt he!!!!!!
Syl

Posting Freak

07-01-2008 12:26
Jenna1981 schreef:Hoi Syl,

ben nog steeds vergeten je toe te voegen op msn... schaam me diep! heb het ook zo druk!

maar idd het is een heel gek gevoel dat je straks de zorg voor zo'n kleintje hebt...was aan het tellen gisteren en moet nog 15 weken werken en dan heb ik al verlof.. dat gaat echt super snel hoor.

we genieten er dus nog maar extra van!
Is niet erg jenna!
Ik dacht ook dat je me een mail wilde sturen en het mail adres wat je van me hebt is een ander dan mijn msn adres. Ik pb je wel even Wink

Over 15 weken ben ik als het goed is bevallen of spant het erom
ik heb over zeven weken al verlof, verheug me er nu al zo op!
babywens

Unregistered

07-01-2008 18:59
Wel raar hoor, om te weten dat je je kindje voelt! Alleen voel ik het nu maar heel af en toe en soms een dag niet. Maar ja, het zal vanzelf wel meer worden denk ik.
Volgende week moet ik weer naar de vk
Lenteding

Posting Freak

07-01-2008 21:07
Wordt vanzelf meer en vaker dat je de kleine voelt!!! Die van ons vind ik wel erg beweeglijk, voel het echt vaak op een dag. Zelfs nu weer op het moment. Net alsof de kleine in de gaten heeft dat je het over hem hebt of zo, en dan even laten weten dat hij er ook nog is!!!

Mooi dat het geregeld is Karin!! Ben je al een stuk verder dan bij ons. Want mn baas had vandaag weer eens geen tijd. En nu heeft hij het overgedragen aan de nieuwe baas die morgen begint. En die had er ook wel een paar ideetjes over. Alleen ben ik er niet zo zeker van dat ik die ideetjes wil horen. Kan natuurlijk ook nog verkeerd uit gaan pakken, terwijl het nu zo goed als opgelost was. Althans dat ik de dagen kon krijgen die ik wilde en niet op de dagen hoefde te komen waarop ik geen creche heb. Maar ja, we zullen maar weer afwachten!!!

En Syl, hoe gaat het daar?? Ook lekker bezig met de babyspulletjes?? Ik moet toch wel af en toe gewoon even dat kamertje in lopen om te kijken Smile
karin26

Posting Freak

07-01-2008 22:50
idd de baby ga je steeds meer en meer voelen, en ik zal dat gevoel straks ook wel missen denk ik....

Maarre lenteding, ik baalde ook giga dat ik ineens een nieuwe chef kreeg. Maar gelukkig dat de directeur mij volkomen begreep. Ik hoop voor jou dat het ook goed uitpakt. Tis zo;n pak van je hart.....

Het enige nadeel van mijn gedeeltelijke ouderschaps verlof is dat ik de helft van mijn salaris moet inleveren en mijn vriend dus als het ware aanvult. Dus wij kopen geen andere auto dit jaar. We wilden een ford focus kopen.. Maar tsja dat moet dan maar opgeschoven worden hoor. Ik vind het belangrijker dat ik lekker in mijn vel zit en lekker met de kleine kan doen en laten wat ik wil.....
Jenna1981

Unregistered

08-01-2008 07:43
@Karin26

wat een gedoe allemaal zeg, ik heb ook zoiets gehad. mijn contract liep tot 6 december.. daarna hadden ze me een vaste aanstelling beloofd. nou ik nietsvermoedend dat kamertje in met me chef, zegtie dat t niet door gaat!!!! nu heb ik dan gelukkig wel een verlenging van 1 jaar gekregen maar goed dat was er niet beloofd.

en een stapje hoger gaan zit er voor mij niet in, onze directeur laat zijn oren hangen naar de directiemedewerkers.... schiet ik nix mee op dus. nu heb ik gelukkig wel tijd om van mijn zwangerschap te genieten enzo maar ik ben benieuwd hoe ze straks gaan zeuren over mijn dagen indeling. ze weten dat ik 3 dagen wil gaan werken... maar ja... of ze dat ook doen.

nou ze hebben gewoon pech want ik ga echt niet meer werken!

hoe zit dat met dat ouderschapsverlof?? heeft iedereen daar recht op? ik dacht dat het alleen voor vader gold...
karin26

Posting Freak

08-01-2008 10:36
jeetje bij jou is het ook een gedoe zeg!!!!!!

Maar iedereen heeft recht op ouderschaps verlof. Je moet wel minimaal 1 jaar in dienst zijn bij hetzelfde bedrijf.......

En je doet dus je aantal uren x 13 =

Dus ik werk 24 uur dus 24 uur x 13 = 312 uur.
13 weken is 3 maanden. Dus ik zou 312 uur in een keer kunnen opnemen. Of 6 maanden de helft gaan werken. en dat ga ik doen....

Dus reken het maar voor jezelf uit..

Enne ze mogen het NIET weigeren. Tis namelijk wettelijk geregeld. ALleen over de uur indeling hebben ze wat te zeggen....
Jenna1981

Unregistered

08-01-2008 12:17
hoi karin,

ow dus dit is naast je zwangerschapsverlof wettelijk geregeld??? dat wist ik niet... hmmm das wel een optie zeker de eerste tijd.... daar ga ik eens even over na denken.

ik werk nu 32 uur dus dat is dan 32x13= 416 uur op te nemen na mijn verlof!!! das echt vet veel man

mijn bedirjf is wat dat betreft tamelijk ouderwets.... maar goed als het wettelijk is... ik ga wel eens een visje uitgooien hiero!

thanx!
karin26

Posting Freak

08-01-2008 15:01
ja ik wist het ook niet hoor. Maar mijn vader zei het tegen mij...
alleen het is natuurlijk wel een onbetaald verlof...
Dus ik ga de helft aan salaris achteruit.. Maar dat vind ik niet erg. Want wat is nu belangrijker, meer centen en ongelukkig, waardoor je kind ook gestresst kan raken of iets minder centen en lekker in je vel zitten en een gelukkig kind...

Tuurlijk moeten we nu een paar dingen laten.. Maar dat hebben we er graag voor over....
Syl

Posting Freak

08-01-2008 15:12
Karin dat zou ik nog even navragen als ik jou was!

Ik heb een jaar lang recht op een dag betaald ouderschapsverlof per week. ik werk 30 uur.
Betaald houd in dat ik die dag ipv 100% 70% salaris krijg.
Ik zou het dus zeker even navragen!
karin26

Posting Freak

08-01-2008 16:46
ik heb het nagevraagd bij de directeur en ik heb onze cao nagekeken. en helaas het is onbetaald....
Eilan

Unregistered

08-01-2008 22:32
Big Grin Het lijkt wel of ons kindje weet dat ik over het schoppen/bewegen van baby's in de buik lees, haha. Hij zit me toch een beetje druk te doen.
Ik denk dat ik het rond de 18/19 weken wel eens gevoeld heb, maar ik heb ook nogal 'drukke darmen' :lol: , dus ik dacht dat het het nog niet was. Tot 1e kerstdag!
Opa lag nog een dagje in het ziekenhuis (gelukkig niets ernstigs, wel vervelend) en we waren er even langs, samen met mijn ouders. Toen ik daar zat, voelde ik het 2x heel erg duidelijk. Ik wist dat het niet mijn darmen waren. De donderdag na kerst moest ik naar de vk. Toen ze de doptone erop zette en we hoorden dat hij schopte, toen voelde ik dat ook. Toen wist ik het zeker! Met de 21 weken zagen we hem net met zijn voetje tegen mijn placenta aangaan (die zit aan mijn buikzijde) en dat voelde ik ook. als we nu 's avonds in bed liggen, gaan we er echt even de rust voor nemen en mijn vriend voelt hem bijna elke avond wel even. Zo ontzettend bijzonder. Ik geniet er zo van. Ik zit in de ziektwet vanwege spierreuma (maar het gaat allemaal echt wel lukken, ook al vertrouwen sommige mensen daar niet op). Als ik even op de bank zit en me niet zo goed voel (heb ook bekkenklachten) en ik voel de kleine schoppen, dan relativeert het zo erg (wat jullie al schreven, in een andere context dan). Bij mij voelt het als plopjes. ze worden steeds krachtiger. Hij is ook heel erg druk bij tijd en wijlen. Net of hij morsecode uitzendt Big Grin soms en dan weer een enkele schop. Mijn ouders hebben het ook mogen voelen. Ik denk dat hij graag laat weten dat 'ie er is Wink .

Nou meiden, geniet van deze wonderlijke dingen. Het gaat zo snel. Enne... *nu ben ik je naam kwijt*, nou ja, je bent nu 6 weken en wil het ook al graag voelen Wink*, jij hebt het lekker nog allemaal voor je. Het gaat echt zo snel. Al die andere mijlpalen zijn ook zo prachtig, zoals de 1e echo, het hartje horen voor het eerst, je buik zien groeien, etc. Maar ik snap het wel, ik zag er ook zo naar uit en nu zie ik er naar uit dat ik het nog duidelijker ga voelen, haha.
Lenteding

Posting Freak

10-01-2008 21:39
Nou voor zover ik nu weet is het geregeld met mn dagen op het werk. Mn nieuwe baas was een stuk sneller met regelen dan mn oude baas. Alhoewel hij moest ook wel, omdat er anders ook geen vakanties gepland konden worden. Ga na mn verlof van 36 uur per week terug naar 16 uur. Wel een lekker idee, dat ik dan nog maar 2 dagen per week hoef te werken Tongue Zal er wel nog aan moeten wennen denk ik. En ik ga dan op donderdag en vrijdag werken, wel zo prettig. Kan mn mannetje die op vrijdag lekker op tijd klaar is, de kleine ophalen enzo. Dus wel goed geregeld zo. Alleen nog even afwachten of ik het vol ga maken met werken tot de 36 weken. Hoorde namelijk dat een collega nog een week vrij neemt, vlak voordat ik met verlof ga. En een ander gaat zich opeens nog even eind februari/begin maart laten helpen aan haar spataders. Dus dan was ze volgens eigen zeggen 6 weken uit de roulatie. Zal dan wel weer extra druk worden die laatste weken voor mn verlof, omdat je dan toch een aantal mensen mist. Maar we zullen zien!!!! Ben in ieder geval al blij dat mn dagen na mn verlof geregeld zijn, daar was ik wel een beetje bang voor dat dat niet op een goeie manier uit ging pakken. Maar gelukkig is alles gelopen zoals ik gehoopt had!!!
Nou is wel weer een lang verhaal geworden zie ik Smile
babywens

Unregistered

10-01-2008 21:50
Ik voelde het gisteren zelfs al aan de buitenkant van mn buik, met mn hand erop!
Lenteding

Posting Freak

11-01-2008 23:45
Heerlijk gevoel is dat, vind je niet Tongue
Kyratje

Unregistered

12-01-2008 02:47
Geniet maar van dat gevoel hoor dames! Want vanaf het moment jullie kleine spruit eruit is mis je dat echt...
Net alsof er iets mis is met je! Heel raar hoor, maar je bent zo gewoon aan dat leven in je buik, dat je je nog erg eenzaam kan voelen... Tenminste ik had dat toch erg (had ook Kaylie niet direct bij me hé, ze heeft nog twee maand in het ziekenhuis gelegen...)
Echt waar, toen ik zwanger was van haar voelde ik me precies een voetbal, en achteraf voel je je zo leeg vanbinnen :oops:

Koester echt elk moment van jullie zwangerschap, ook al ben je misselijk... Dat gaat wel voorbij, ik heb 5.5maand overgegeven van Kaylie en kon soms dagen niks eten... En ik leef ook nog :lol:

btw, ik hoorde van iemand, dat je lichaam na een zwangerschap (meerbepaald je buik vanbinnen, van de schopjes enz) een jaar nodig heeft om de inwendige blauwe plekken te genezen? Weet hier iemand meer van? Anders word ik zo nog kapot geschopt van mn 2de :lol:

Dikke knuf aan alle zwangeren Wink
Syl

Posting Freak

12-01-2008 08:49
Ik vind de beweging in mijn buik heerlijk, kan ik echt van genieten. Of dat nog zo is als de kleine niet veel plek meer heeft? Wink

Heb wel deze week zoiets van, wilde dat ik mijn buik even af kon doen... Het word nu zwaarder en ik ben er best vermoeid van. Nu heb ik toch al een chronisch vermoeidheid syndroom en dan voelt die buik soms lastig.
Van de ene kant geniet ik heel erg van het zwanger zijn, maar ik kijk ook erg uit naar april!
Eilan

Unregistered

12-01-2008 10:25
Het is echt genieten. Ik vind het ook heel mooi om te zien hoe prachtig mijn vriend het ook vindt. Hij kan hem bijna elke avond oelen bewegen (tis een druktemakertje, haha). Ja, een onbeschrijflijk gevoel.
Lenteding

Posting Freak

12-01-2008 11:01
Kyra, je zal het best missen idd. Je hebt het toch al die maanden bij je gedragen en de bewegingen kunnen voelen. Lijkt me nu al heel anders dan. Dan ben je gewoon aan het werk en dan laat die kleine even voelen dat hij er ook is. Vind dat altijd wel heel erg leuk. Dus dat zal ik straks ook zeker gaan missen. Maar gelukkig ben ik dan ook meer thuis dan op mn werk, dus kan ik wel in het echt gaan genieten van onze kleine!!! Werk nu namelijk nog 36 uur per week en ga na de zwangerschap terug naar 16 uur per week. Dat lijkt me ook wel wennen straks.
Maar dat van die buik van binnenin heb ik nog nooit gehoord, kan je dus ook niet zeggen in hoeverre dat klopt.
Syl, ik merk idd nu ook dat het wat zwaarder begint te worden. Zeker als je dan ook nog eens een nacht slecht slaapt en dan de hele dag werken. Dan heb ik 's avonds gewoon gevloerd TongueTongue
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
12-01-2008 14:00
Kyratje, ik heb wel gehoord dat je lichaam een jaar moet herstellen na de zwangerschap inderdaad. Het vergt veel van je lijf zwanger zijn, maar dat je echt blauwe plekken en dergelijke hebt enzo dat heb ik ook nooit gehoord. Ik denk dat het allemaal niet zo erg is en je bent nog jong dus alles hersteld heel snel Big Grin
wendy_ede

Unregistered

11-01-2009 21:54
Vind het ook zo geweldig die kleine schopjes in mn buik Smile en mijn man vind het ook helemaal geweldig Big Grin hij kan ook niet van mn buik afblijven
Er is alleen wel een ding waar ik héél erg naar uit kijk als de zwangerschap over is en dat is : op mn buik slapen :lol: nu is het of rechter of linker zij want op de rug is ook niet echt prettig en heb gehoord dat dat ook niet zo heel goed is.
kaatje85

Unregistered

12-01-2009 09:21
Nou die kleine liet zeg net toch even duidelijk voelen zeg.
Ik voelde me eigen zo beroerd vanmorgen en net.
En ik ben de laatste dagen erg emo en op een gegeven moment kreeg ik een aai in mijn buik zo'n hele duidelijke net alsof die kleine zei: Geeft niet hoor mam, ik zit hier in je buikie!
Toen moest ik helemaal huilen maar dan van geluk en blijdschap.
Voel me gelijk een stukkie beter.
Kan niet wachten tot mijn mannetje het nu ook gaat voelen, ben bijna 18 weken dus ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voor hem!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave