Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden 40 in zicht of gepasseerd en zwanger worden/zijn deel 2

40 in zicht of gepasseerd en zwanger worden/zijn deel 2
Babii

Posting Freak

Topics: 48
10-07-2010 22:07
Lieve dames,

Alle topics met meer dan 300 pagina's worden automatisch gesloten door de moderators of beheerders. Wij zullen voor jullie dan een nieuw topic openen.

Liefs,
het team van Zwanger Worden .NU
Jelske

Posting Freak

Topics: 2
11-07-2010 09:18
Ze sluiten de discussies die langer dan 300 pagina's zijn dus ons 40+ topic is ook op slot gegaan.........

Maar ik ben hier hoor, joehoeeeeee, waar blijven jullie!!!
En alle credits voor Hoop, wat een goed topic ben je gestart dat het onderwerp al bijna naar de 500 pagina's gaat, DANK!!!
Jelske

Posting Freak

11-07-2010 09:21
Oeps meiden, ik had niet door dat dit topic al geopend was en nu heb ik onze eigen topic opnieuw geopend........ geen verwarring hoop ik?!
Kom maar naar de mijne, wel zo handig ;-)
Roosie

Posting Freak

Topics: 3
11-07-2010 11:57
hahaha is goed ik ga naar de jouwe!
Roosie

Posting Freak

11-07-2010 12:00
zo hier zijn we weer!
Ja goed van je Hoop, je hebt een onderwerp gestart wat een groot succes is!
Iedereen bijgekomen van de hitte en onweersbuien?

Vanmiddag naar schoonzus, zwager en nichtjes met aanhang, gaan we bbqen en voetbal kijken.
Manlief gaat misschien naar Amsterdam, maar hij twijfelt nog.

Hup Holland Hup yeahhhhhhh op naar de beker!

Liefs Roosie
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
11-07-2010 13:33
:-( eindelijk eens iets kunnen starten... en dan wordt het gesloten...
ja goed he, dat het zo'n succes is :-) hebben we zomaar een blz of 450 met z'n 5'ven bij elkaar gebept... hahahaha

Wat een nacht he...hemel zeg... Lief hier is de halve nacht weg geweest, het was ingeslagen bij een huis, flinke brand en dat is overgelsagen naar het buurhuis... verder veel stormschade (bomen/takken) en wateroverlast...
Fijn dan hoor een vent bij de brandweer...
Maar bij die binnenbrand...hoorde op gegeven moment ook ambulance en ik wist van binnen dat het was voor één van de jongens... en inderdaad... gelukkig niets ernstigs, maar bij binnenbrand heb ik toch altijd nog een beetje de zenuwen en kan ik niet slapen tot ie weer veilig thuis is... (en dat was rond 4u)
zit nu beetje brakkig op de bank...
Ben gisteren toch maar weer begonnen met spuiten... sta er nog niet helemaal achter, maar als ik maar weer eenmaal in het gareel zit...
Maak me wel een beetje druk om het feit dat we vanmiddag allemaal naar zwager en schoonzus moeten... bbq en voetbal kijken, maar we moeten er allemaal om 17u zijn zelfs opa en oma's .... ben dus als de dood (schaam) dat er een mededeling komt he... kan ik er nu echt even niet bijhebben hoor... (rooie kop smiley)

Carmen nog even over het weefsel...niet gek hoor dat je een foto hebt gemaakt, ik heb bij de 1e mk het zelfs in de handen genomen (rooie kop smiley) was toen ook al heel veel verloren en dacht steeds dit is het, maar toen ineens een soort van tennisbal, voelde ook heel stevig aan en toen ik dat verloren was voelde ik me ook heel leeg ineens en moest toen ook heel hard huilen... wist toen dat dat het echt was.
Je moet doen wat je denkt dat goed is en vooral goed voelt!
Hier kijk ik ook nog af en toe naar de echo foto, meer zo van... kijk...het was toch gelukt, geeft moed en kracht om door te gaan... van de 2e heb ik geen echo.
Bewaar alle spullen in een doos bv. de test van moeders voor moeders...

jemig... tis wel weer een Hoop's drama verhaal geworden ...excuus

Zijn jullie al zenuwachtig??
hier best wel een beetje...hoop dat we vanavond tv hebben (ligt er namelijk ook uit door de onweer) anders maar naar m'n ouders die hebben digitenne...
Fijne zondag!!
Jelske

Posting Freak

11-07-2010 14:03
Ik heb geprobeerd om ons overzichtje terug te vinden maar na 55 blz. terug te klikken was ik het zat Smile. We maken gewoon een nieuwe:

Naam............. leeftijd....... hoe lang bezig.........nod................. waar in het traject
Jelske ............. 39 .............. 45 mdn ........... 22 juli ............. even rust voor 6e iui
Jelske

Posting Freak

11-07-2010 14:07
@Roosie; in Amsterdam is véél volk en het gaat straks regenen en onweren; sta je daar op het Museumplein.... ;-)

@Hoop; wat fijn dat Hoopman weer veilig en wel thuis is gekomen, kan me voorstellen dat je ongerust wordt als je al die sirenes hoort en weet dat hij daarbij is! Maak je niet zo druk om het feit dat iedereen er om 17.00u moet zijn; misschien willen ze wel gewoon tijdig bbq met z'n allen om op tijd voor de tv te kunnen zitten. En ach, stel dát ze zouden vertellen van een evt. zwangerschap....... barst gewoon lekker vol in tranen uit, eens kijken wat voor reactie je dán krijgt! :-) Relativeer meisie, en probeer er gewoon een leuk samenzijn van te maken. Dikke knuf en na afloop verwacht ik wel een berichtje op het forum waaróm iedereen nou zo vroeg moest komen :-)
hoop1970

Posting Freak

11-07-2010 14:49
Naam............. leeftijd....... hoe lang bezig.........nod................. waar in het traject
Jelske ............. 39 .............. 45 mdn ........... 22 juli ............. even rust voor 6e iui
Hoop1970......... 39 .............. 34 mdn ........... +/- 5 aug......... op naar de 6e iui
hoop1970

Posting Freak

11-07-2010 14:50
zie trouwens ook dat ik eindelijk volwassen ben geworden...:-p
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
11-07-2010 18:38
Even een inbraakpoging van mij.
Ik lees altijd mee :oops: en kan jullie zo in ieder geval terugvinden!

liefs, en geniet van het voetbal. Spannend hoor!!
Roosie

Posting Freak

11-07-2010 23:31
@Hoop tjee zeg wat een verhalen, kan me voorstellen dat je in de rats zit over je man als hij zulk werk moet doen.
Heb je een leuke avond gehad met je familie ondanks dat we verloren hebben?
Wij moesten ook om 17.00 uur bij de schoonfam. zijn, die wilden ook op tijd bbqen.
Verder vond ik de wedstrijd niets aan pfffffff......

Morgen belangrijke dag, ons intakegesprek en mijn neefje wordt onder de loep genomen in Groningen.
Fam. gaat naar het ziekenhuis morgen..........

Trusten allemaal!

Liefs Roosie
Roosie

Posting Freak

11-07-2010 23:34
Hoop1970......... 39 .............. 34 mdn ........... +/- 5 aug......... op naar de 6e iui
Roosie...............39................48 mdn.............26 juli.............. ICSI (1e ivf mislukt)
Jelske

Posting Freak

12-07-2010 06:48
@Roosie; succes vandaag, zowel voor jullie intakegesprek als je neefje!!

Jullie ook zo'n kater meiden? Tjonge, ik heb maar 3 witte wijntjes gehad maar het gevoel alsof ik een halve maraton heb gelopen!! Wel balen hoor maar goed, hadden ze maar moeten scoren...... dan waren ze nu de held geweest :-) En wat heerlijk dat vanaf vandaag het gewone leven weer doorgaat toch? Nu maar inleven in de Tour, ook leuk met mooie beelden van het Franse landschap ;-)
Carmen40

Unregistered

12-07-2010 10:53
Hoop,
Dat was zeker even schrikken zeg! Pfff
Het schijnt bijna overal in Nederland super slecht te zijn geweest.
Op de camping van mijn ouders heeft het ook flink gespookt......er is een super grote tak omgewaaid.....vlak bij het gedeelte waar mijn mannetje en ik altijd slapen...

Verder had ik qua verlies niet een groote van een tennisbal ofzo, wel kleiner als ik alles bij elkaar bekijk.
Maar goed, de krampen zijn al even weg en ik hoop toch echt dat ook alles weg is?
Had wel meer verwacht, meer pijn, krampen, gewoon van alles meer.....

Het is nog steeds helderrood en ik wacht tot het donkerder wordt....dan weet ik dat het gaat stoppen.
Raar idee...ik verlies nu al zo lang......

Verder heb ik een soort van super-chaggie-baal gevoel......ben ook steeds "boos".
Denk dat er nog wat emotie uit moet????
Had gisteren ook een overal-tegenaan-trap-dag........ben echt niet gezellig, nog steeds niet maar het komt wel weer goed hoor......arm mannetje......(oeps)

Moet ik nog naar de tandarts ook...grrrrrr
Maar goed, ik zal het lijstje ook ff aanvullen.

Liefs,

Carmen
Carmen40

Unregistered

12-07-2010 10:56
Roosie...............39................48 mdn.............26 juli.............. ICSI (1e ivf mislukt)
Carmen.............42................21 mdn............weet nog niet......klaar met MMM / *MK juli j.l.
hoop1970

Posting Freak

12-07-2010 17:56
Hoop1970......... 39 .............. 34 mdn ........... +/- 5 aug......... 16 juli FM -> op naar de 6e iui
Carmen.............42................21 mdn............weet nog niet......klaar met MMM / *MK juli j.l.
hoop1970

Posting Freak

12-07-2010 18:04
oeps...beetje te snel...

We gaan het niet meer over gisteren hebben hoor.... heb net nog even de herhaling gekeken...dacht...misschien nu wel strafschoppen... maar niks hoor :mrgreen:

vanmorgen afspraak gemaakt voor de FM a.s. vrijdag (helaas bij die :evil: gyn) kan ook meteen uitstrijkje laten maken...scheelt weer een keer met de benen wijd...en ik lig er dan toch nietwaar...
als ze me weer zo zeer doet dan zeg ik er wat van.

Net acu gehad, heb het idee dat sinds de vorige keer ik echt de werking ga voelen...voel me echt rustig en prettig erna.
Nog even over zaadkwaliteit e.d. gehad, ze wil mr. Hoop ook graag een keertje zien en dan is er wel een goede kruidentherapie voorradig... heb het net verteld en hij staat er niet onwillig tegenover, als het alleen kruiden zijn, de naalden wil ie niet...
nou...vind ik toch wel stoer van 'm.

Voel m'n stokkies al behoorlijk...beetje apart na 2x spuiten maar toch is het zo... ben wel iets aan de vroege kant vrijdag met de echo (dag 9) maar mocht de 150 eh nu flink aanslaan weten we het wel op tijd.

ga zo maar eens douchen...vieze plakweer...alhoewel het hier vanmiddag echt NOODWEER is geweest!!! :-o het onkruid is tussen de tegels uit geregend (handig!)

Roosie ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag?

Shan, hoe is het met jou??
Roosie

Posting Freak

12-07-2010 20:01
@Carmen, kan me voorstellen dat je boos bent, gooi het er maar uit. Ga maar flink schoppen, maar niet tegen je man hoor!
Schreeuwen wil ook weleens helpen, je woont bij het strand ga eens flink rennen over het strand en gillen. Heb ik een keer met een vriendin gedaan in Scheveningen op het laatst hadden we allebei tranen en de slappe lach.
Hopelijk is alles weg en houdt het bloeden op! Sterkte meis met je buikkie!

@Hoop fijn dat die acupunctuur zo goed bij je aanslaat en heel goed van mr. Hoop dat hij die kruiden neemt, super hoor. Ik weet niet of ik mijn man zover zou krijgen! En gewoon zeggen hoor als het pijn doet die echo, het kan heus pijnloos!
Succes met prikken!~

Voetbal? Welk voetbal? ;-)

Heb een erg rare dag gehad.
Vanochtend zag ik ineens 1 van de brieven liggen van het ziekenhuis, daar stond op dat we 30 aug. de afspraak hebben, maar ik had ook een brief gehad over 12 juli. Omdat we al zoveel papieren hadden had ik al veel weggegooid. We zijn toen toch maar naar het ziekenhuis gegaan, dan waren we maar alvast goed ingeschreven. Wat bleek ze hadden moeite met onze achternamen, we hadden 2 pers. nummers en 2 afspraken.
Ik heb mijn meisjesnaam - mansnaam, mijn man mansnaam - mijn meisjesnaam, dat vinden ze nogal lastig en past niet in het computersysteem. Had hier natuurlijk ook niet bij stilgestaan toen we gingen trouwen, we zijn te modern!!!
Maar ik was erg blij dat de afspraak toch door kon gaan, want 30 aug. is gewoon 6 weken later!!!
Voor de afspraak gingen ze me opmeten, wegen en bmi bepalen, dacht shit net nu ik zo gesnoept heb hahaha.....

We kregen ook ineens een andere mevr., maar ze was erg aardig.
Ze had nog uitgelegd wat er mis was gegaan met de ivf en dat we wel goede kans zouden kunnen hebben met ICSI.
Ik krijg dan een lang protocol, waarbij ongeveer 1 week pil slikken, decaceptyl ipv Olgalutran, gelukkig wel gewoon puregon maar ipv 200 eenheden 150 eenheden. Ze zei 23 follikels is wel erg veel en je kunt beter wat minder eitjes hebben, dat gaat alleen maar ten goede van de kwaliteit.
Ze heeft onze status ingevuld en nu moeten we wachten op een brief met de datum wanneer we kunnen starten. Ze verwacht dat die brief snel kan komen, omdat er maar een wacht week van ongeveer 4 weken is. Zij vermoed dat ik in sept. de punctie wel zou kunnen hebben.
Verder moet ik nog een keer laten prikken op FSH, daarvoor moet ik eerst wachten totdat ik ongi wordt, die is net voorbij.

Toen snel naar huis, samen even geluncht en manlief ging naar zijn werk. Ik ging snel in de regen op de fiets naar acupunctuur, was wel laat kon mijn regencape niet vinden pfff.....maar allemaal goed gegaan. Voor een volgende afspraak wacht ik even totdat ik de brief heb, misschien een 1 of 2 keer naar de vervangster, maar in sept. kan ik rond de punct en tp weer naar haar toe, wel zo fijn! Ze vond mijn tong wel wat beter uit zien veel minder tandafdrukken!

Ik zei dat mijn man en ik vanaf vandaag ook meer aan de lijn gaan doen, ze vertelde over een mediterraan dieet, wat in een artikel stond in de volkskrant. Wat de slagingskans van ivf zou kunnen vergroten. Dit is het artikel:
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/arti...ap_bij_ivf
Daarna met vriendin en haar baby de stad in geweest, waar ik een sleeve voor mijn iPhone kocht bij de apple store, vond het erg duur 40 euro maar had op internet ook geen goedkopere gevonden. Zei mijn vriendin dat ze bij de t-mobile winkel voor de helft van de prijs zijn, heb daar idd een mooie goedkopere gekocht en bracht die andere terug naar de apple store, kreeg ik het geld niet terug maar een pasje!!! Had er nog met mijn vriendin over, ik dacht misschien moet ik toch assertiever zijn het zat me helemaal niet lekker was boos. Ik weer terug en heb flink mijn beklag gedaan, maar geen geld, kon wel een brief sturen. Heb net een brief gemaild naar ze, ben benieuwd wat het antwoord zal zijn. Vind het moeilijk om zo assertief te zijn, maar het was me wel gelukt! Nu nog een oplossing voor dat pasje.

Een heel verhaal, maar ook rare dag pffff........maar dus wel goed gesprek over ICSI gehad.

Liefs Roosie
hoop1970

Posting Freak

12-07-2010 20:17
Dat is nu helemaal mijn idee Roosie... dat met die namen, vind het helemaal geweldig!!
Doen ze in scandinavie volgens mij ook.
Ik heb mijn naam al heel mijn leven en dan komt er een naam bij en dat is ook het geval bij de man.... maar ja...volgens mij is het geen punt van discussie bij lief hier:mrgreen:
maar goed...kunnen er nog een keer een robbertje om vechten natuurlijk...
Roosie

Posting Freak

12-07-2010 20:34
@Hoop ja wij vonden het ook helemaal geweldig.
Ik heb al jaren mijn achternaam, als ik dan ineens anders ga heten voel ik me zo afgehakt van mijn fam.
Manlief maakte het niet zo uit, schoonfam. waren wel verbaasd hahaha.....maar deden niet moeilijk ofzo.
En mijn man heeft mijn naam overgenomen, het voelt als een soort verbondenheid van de 2 families!
Maarja nu moet de maatschappij nog meedraaien!

Net mijn schoonzusje aan de lijn gehad, hebben ze 320 km gereden alleen maar voor een buisje bloed wat ze bij hun zoontje hebben afgenomen.
In hun eigen ziekenhuis hadden ze nog veel meer gedaan. En ze zijn nog niets wijzer geworden ze moeten nu op een telefoontje a.s. woensdag wachten.....pfffff.....arm manneke.
Ohja ze gingen nog kijken of zijn schildklier goed werkt........

Liefs Roosie
Roosie

Posting Freak

12-07-2010 20:45
Ohja, ik heb een ziektekostenverzekering gevonden die 4 pogingen vergoed.
http://www.pnoziektekosten.nl/default.aspx?tabid=492#5
Heb er ook met de acupeut over gehad, ze zei je kunt overwegen einde van het jaar over te gaan. Hopelijk kan dat nog als je midden in de behandelingen zit, of nog beter is het helemaal niet nodig!!!!

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

13-07-2010 14:27
*Roosie,
Fijn te horen dat het gesprek zo goed ging.
Het zou mooi zijn als idd de punctie al in september kan zijn.

Wel goed dat ze nu kiezen voor een lagere dosering, iets minder eitjes en meer kwaliteit en zo mogelijk méér bevruchte :-)

*Hoop,
A.s. vrijdag al de eerste meting?
Dat gaat idd snel :-) spannend......

Hier nog ff verder "trappen" het gaat al iets beter.

Heb net een gesprek gehad met één van onze vrienden ( kwam ik tegen bij boodschappen doen) en heb een tijdje met ze gesproken....ze hebben net verteld dat ze al 4 maanden zwanger is...en weten ook sinds een paar dagen dat het met ons niet goed is afgelopen..

Waar ik echt heel blij mee ben is het feit dat ik net geen moment jaloers ben geweest.....daar zal je denk niet veel aan kunnen doen als het wel zo was geweest??

Gelukkig had ik het niet!! ik moet er niet aan denken dat iedereen dan met zo'n grote boog om je heen loopt en je zo in een isolement raakt.
Dus ik ga maar ff door met mijn boosheid, ondanks dat kan ik gelukkig nog blij zijn voor een ander....

Deze boosheid zal ook wel weer overgaan :-)
Nog even geduld met mezelf..........bleeehhhh

Knuff,

Carmen
Jelske

Posting Freak

13-07-2010 20:53
@Carmen; fijn dat je blij voor het andere stel kon zijn, het leven gaat tenslotte gewoon door om ons heen. Maar ja, dan neemt niet weg dat je nog steeds heel boos en teleurgesteld bent en dat mag je ook zijn! Kun je dit ook naar de mensen om je heen uiten? Of ben je een binnenvetter; big smile en 'ja hoor, gaat prima!' en thuis boos wezen.... Ik hoop het niet, laat iedereen weten hoe je je voelt, dan maak je het voor jezelf een stuk makkelijker en verdraagzamer. Wanneer moet je weer naar de gyn.? Ben het even kwijt, sorry! (beetje druk in m'n hoofd en bijna vakantie dus ik loop een beetje op m'n tandvlees en onthoud even niet zoveel dingen... :oopsSmile
Shanna38

Posting Freak

Topics: 5
13-07-2010 21:23
Hoop1970......... 39 .............. 34 mdn ........... +/- 5 aug......... 16 juli FM -> op naar de 6e iui
Shanna.............42................20 mdn..............wacht op ongi om dan aan de pil te gaan, dan starten ICSI
Shanna38

Posting Freak

13-07-2010 21:44
Hoihoi daar ben ik weer :-D. Pffff al twee avonden druk aan de schoonmaak. Hier heeft gisteren een storm gewoedt, dus de hele toko zat onder het zand en blaadjes, alles was door de ramen naar binnen gewaait. Buiten ook een hoop rotzooi bleh! Maar gelukkig verder geen schade. En dan weer hele dagen werken, dus weer heel vroeg op, dus was even niet actief op het forum.

Roosie, goed om te lezen dat je het gesprek hebt gehad, wie weet gaan we straks tegelijk op voor de ICSI.

Grappig hoe veel overeenkomsten we hebben, ook ik heb altijd gezegd, als ik ooit ga trouwen hou ik mijn eigen achternaam, dat is mijn identiteit die heb ik met mijn geboorte meegekregen. Manlief wil ook niet mijn naam.

Roosie wat ik alleen niet snap, hoe zit dat nu precies? Als jouw meisjesnaam A is, en die van je man B. Heet jij dan Roosie A-B en jouw man Roosieman B-A? Of allebei dezelfde volgorde?

Carmen, laat de boosheid maar lekker komen hoor, beter nu als straks achteraf nog ergens last van krijgen.

Hoop wat goed van je dat je het nu toch weer opgepakt hebt, en dan vrijdag al de FM? lekker vlot hoor.

En Jelske nog in de wachtdagen? Wanneer krijg je vakantie? Kan me voorstellen dat je er wel aan toe bent hoor! Nog plannen?

Hier gaat het goed, op de schoonmaakellende na dan. Aan de andere kant ook wel fijn dan is alles weer lekker schoon en het is nu niet zo heel warm meer, als ik dan volgende week vakantie heb, dan hoef ik ook (bijna) niets meer te doen. Ook wij zijn aan vakantie toe, lekker saampjes er uit, we gaan 8 dagen weg, jaja naar .... Spanje.....(Tenerife) :mrgreen: . Even weer de focus op elkaar en dan straks klaar zijn voor de allerlaatste ronde. Hang er emotioneel nog steeds tussen in, vaak nog bezig met het feit dat ik zwanger was, en bedenk me dan hoe het nu zou zijn en nog meer van dat soort dingen, en aan de andere kant wil ik heel graag verder en starten met de laatste poging. Ik denk dat de vakantie echt op het juiste moment komt. Als we terug zijn, moet ik 2 dagen later naar de gyn. voor controle na de MK. Ben benieuwd wanneer de ongi gaat komen, ik heb nog steeds een hele lichte caramelkleurige afscheiding, maar dat is echt heel minimaal. Van de week voor de eerste keer weer gesexet (hoe schrijf je dat?) met een condoom, dat is wel heel raar hoor. Moeilijker dan straks weer met de pil starten want dan weet ik gewoon dat het voor de ICSI is.

Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken ....

Liefs van Shan
hoop1970

Posting Freak

13-07-2010 22:01
Hai,

Hier net terug...hebben iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel burgerlijks gedaan.....:oops::-D
Ik stuur jullie ff een mailtje hoor..... 'tis te erg... houden we even besloten :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
hahahahahahahahahaha

(zijn jullie al nieuwsgierig??:confusedSmile
Jelske

Posting Freak

14-07-2010 07:18
Vertel! Vertel! Vertel! (nog geen mail gezien nl. ;-))
Jelske

Posting Freak

14-07-2010 07:24
@Shanna; ik zit in de wachtdagen ja maar weet ook dat ik nergens op zit te wachten dus spannend is het niet :-) Deze ronde geen ovutesten gedaan dus geen idee wanneer m'n ei was, wel een paar keer geklust (te weinig!) maar geen idee of dit op het juiste tijdstip was? In die zin verwacht ik (weer) niets deze ronde. Straks naar de gyn. Weet eigenlijk niet goed waarom ik een afspraak heb gemaakt maar ik dacht als ik het nu niet doe, dan komt het er de rest van het jaar ook niet meer van.... Nou ja, maar eens de afgelopen 5 pogingen evalueren en kijken of ik de volgende cyclus nog een 6e iui kan ondergaan. Fijn dat jullie even met vakantie gaan, de batterij opladen voor de icsi-ronde. Spannend allemaal, dat dan weer wel! Lekker dat je huis weer schoon is en gelukkig geen schade opgelopen door de storm! Vandag schijnt het ook nog weer aardig te keer te gaan, al ziet het er nu wel heel erg vriendelijk uit buiten :-) Ik ga me nu maar even aankleden en voor de verandering naar het ziekenhuis. Kijken of ik na een maand of 5 (eind febr. laatste poging gehad) de weg nog weet hahahah
Shanna38

Posting Freak

14-07-2010 08:14
Hee Jelske heb je de gyn. gevonden? Toch wel goed hoor dat je een afspraak had gemaakt, dan kun je straks als je de laatste poging hebt gehad, en je wil echt stoppen met de MMM dat stuk ook afsluiten. Ben benieuwd hoe het gesprek gegaan is.

In de laatste ronde toen ik zwanger werd, hebben we ook geen ovu testen gedaan en niet eens vaak gesext dus het kan ... maar ja snap wel dat je er geen rekening mee houdt, dan kan het ook niet meer tegenvallen.

@Hoop, lekker ding ben jij zeg :mrgreen: ons even nieuwsgierig maken (al heb ik wel een vermoeden) maar geen mailtje sturen Cry

Groeten van Shan
Jelske

Posting Freak

14-07-2010 10:53
Yep, gevonden! En bah, wat vond ik het onplezierig om daar weer in de wachtkamer te moeten zitten wachten.... maar goed, zoals ik al schreef, als ik nu niet ga dan ga ik helemaal niet meer.
De afgelopen 5 pogingen waren uitstekende pogingen, dus wat dat betreft zou ik gewoon met iui door kunnen gaan. Ik heb aangegeven dat we nog 1x dit willen en dan stopt het medische traject voor ons (zowel zaad als eitjes). IVF is geen optie voor ons, dit willen we echt niet en voor mij is de leeftijd 40 gewoon een soort van magische grens. We willen heel graag een kindje maar niet te koste van alles, vandaar deze overweging. De gyn. heeft aangegeven dat we nog prima 1x iui zó kunnen doen, maar heeft ook aangegeven dat we daarna altijd nog 3x mét hormonen kunnen proberen. Hij zei dat deze optie voor mij het gevoel moet geven dat de 6e poging niet definitief de laatste is, maar dat er daarna ook nog mogelijkheden zijn waarbij mijn leeftijd geen rol zou moeten spelen.
We hebben het ook nog over een samenlevingstest gehad (hier vroeg ik naar omdat ik deze nooit gehad heb) maar dat doen ze bijna niet meer in ons ziekenhuis. Een heel vervelende onsmakelijke test vond hij het hahaha Maar goed, die heb ik niet gekregen omdat we meteen voor iui gingen.
Kortom, we komen op zondag terug van vakantie en op maandagochtend 08.00u mag ik meteen voor de FE, ook al is dit niet dag 10 maar ws. dag 12 of 13 van de cyclus. Meteen een receptje Pregnyl meegekregen want hij zei 'stel je voor dat het meteen goed is, dan kunnen we direct spuiten'. Goh, zou toch leuk zijn als dit zo uitkomt?! Hij heeft in elk geval in mijn status geschreven dat we nog 1x iui zonder doen, dan optie 3x iui met Gonal-F 75+???? of zo :-) Ach, we zien het allemaal wel, het leven vind ik zo ook heel erg leuk hoor!!

Jeee, wat een verhaal, sorry hoor, moet eigenlijk in het 'iui topic' ;-) Nu ga ik lekker shoppen en koffie drinken bij m'n broer. Allemaal een fijne dag en pas op, het gaat vanmiddag weer onweren! Dikke knuf voor allemaal, en bedankt voor het steeds weer lezen van m'n berichtjes, jullie zijn kanjers.
Jelske

Posting Freak

14-07-2010 10:54
He, waar is dat knopje gebleven dat je je eigen bericht nog kan aanpassen???!
Ik zie dat (zowel zaad als eitjes) op de verkeerde plek staat, dit hoort achter uitstekende pogingen ;-)
Roosie

Posting Freak

14-07-2010 11:08
@Carmen erg fijn dat je blij voor anderen kan zijn, dat maakt het leven voor je toch een stuk prettiger! Ik heb ook vriendinnen die me niet durfden te vertellen dat ze zwanger zijn, zelfs eentje die me niet durfde te bellen. Ik wil dat helemaal niet dat mensen mij gaan ontzien!

Ga jij maar lekker door hoor met je boosheid, schop maar tegen de hele wereld aan, je moet het kwijt!

@Shan tjee dat jullie zoveel last hebben gehad van de storm! Je moet de ramen ook dicht doen hé ;-)

Ja idd misschien gaan we wel gelijk op, ik zit ook op mijn ongi te wachten om met ICSI te starten en begin dan ook eerst met de pil. Wel raar heb het 4,5 jaar niet geslikt.
In jou voorbeeld heet ik dan idd Roosie A-B en mijn man heet B-A. Mijn man wilde eerst ook mijn achternaam er niet achter, hij vond het te lang. Ik zei je hoeft het ook niet overal voor te gebruiken. En na mijn verhaal over verbondenheid tussen twee fam. vond hij het toch ook wel mooi.

Tja alleen de ziekenhuizen vinden het moeilijk, vorig ziekenhuis moesten we ook bij het maken van het pasje en het inleveren van het zaad ook uitleggen hoe het in elkaar zit.
En met de ivf hadden ze mijn man als eerst mijn achternaam gegeven, moesten we nieuwe stickertjes e.d. laten maken hihi........maar de eitjes kregen wel mijn achternaam anders konden ze er geen wijs meer uit hahaha.......we vonden het prima als ze maar de juiste zaadjes bij de juiste eitjes plaatsen, stel je voor zeg!!

Wat lekker dat jullie een leuke vakantie gevonden hebben! Lijkt me heerlijk Tenerife. Kan me voorstellen dat je wankelt tussen twee soorten emoties, hopelijk geeft de vakantie wat balans en kun je volop er tegenaan met de ICSI poging.

Het is gesext dacht ik hihi.......maar met een condoom poeh! Lijkt me ook erg raar......je doet dat omdat je niet weet hoe je cyclus nu is?
Dan maar beter aan de pil hé voor je icsi poging!

@Jelske tjee wat gaat de tijd hard, eind febr. je laatste poging gehad! En hoe was je gesprek gegaan? Misschien omdat je zo relaxt was ben je juist wel zwanger geworden, maar ik snap dat je daar niet meer in gelooft.

@Hoop, waar blijft je mail? Ik hou van burgerlijkheid!
Succes alvast voor vrijdag met je 1e fm!

Ik heb niet zoveel te melden, ben in afwachting van de post!
En morgen weer buiten de deur werken.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

14-07-2010 13:26
Hoi,

Ben ik eff boos.....moet ik toch veel bijlezen!!!!:-?:mrgreen:
Nee hoor, ik lees zoveel mogelijk mee........

Hoop,
Jij bent ook lekker bezig, een beetje nieuwsgierig maken maar geen mail sturenConfusedhock:Confusedhock:
Ben benieuwd hoe burgelijk jullei zijn geweest???
Hebben jullie soms een caravan gekocht??? hihihihihi:mrgreen:

Jelske,
Fijn dat je vandaag alles hebt doorgesproken met je gyn.
Even alles op een rijtje mbt de 5 IUI'sSmile

Ik moet de 21 naar de gyn voor een echo, of alles wel schoon is?
De 19e heb ik eerst nog een tel. consult als ik nog vragen zou hebben eh hoe het e.e.a. gaat met de MK.

En ehh, ik vertel de mensen gewoon dat ik boos en teleurgesteld ben.....

Roosie,
Nee het is idd niet fijn als mensen je gaan ontlopen of niets tegen je durven vetellen om je te ontzien.
Maar het gevoel wat de dán krijgt is pas heel erg naar......

Je hebt me heel even op een dwaalspoor gebracht ( onbedoeld hoorSmile) met die evt. 5e poging die wordt vergoed bij die verzekeraar...
Nee, ik ga die voorwaarden van die verzekering ook niet lezen.....we stoppen écht!
Die laatste zin zeg ik alleen tegen mijzelf hardop:mrgreen:

Shanna,
Lekker als je huisje weer schoon is.
Vanmorgen hier alles weer schoon...alleen aan de binnenkant want er komen weer heftige buien vanuit het zuidwesten( waar ik woon!!:evilSmile binnen rond 16.00 uur-17.00 uur...en wordt alles wéér vies:evil:

Fijn dat jullie zo'n gave vakantie hebben geboekt naar Tenerife, even heerlijk er tussenuit!
Heb je nog steeds afscheiding?

Hier heb ik sinds gisterenmiddag niets meer gezien qua verlies.
Ik dacht dat het allemaal nog wel ff door zou gaan en dat er oop het einde wat donker / bruiniig verlies zou zijn?? Net zoals bij een ongi die over gaat??

Maar nee, het was nog steeds helderrood en ineens niets meer?
Nu heb ik natuurlijk al veel verloren die weken ervoor...????:-?
Ik wacht het gewoon allemaal af.

Liefs,

Carmen
hoop1970

Posting Freak

14-07-2010 16:47
:oops:oeps!

glad vergeten... komt ie...:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
hoop1970

Posting Freak

14-07-2010 16:48
hee....m'n ticker gaat een eigen leven leiden.... zit ineens op cyclusdag 4.... ??????? terwijl het 7 is HUH?
Jelske

Posting Freak

14-07-2010 18:58
Ik zie dag 7 staan hoor.... misschien ben je zelf wat van slag (door je burgerlijke aankoop?! :-))
Shanna38

Posting Freak

14-07-2010 19:25
Jelske volgens mij een helder gesprek geweest daar met de gyn.. Lekker om een poging te doen net na je vakantie, dan ben je nog heerlijk relaxed. Ennuh die andere drie pogingen heb je dan toch helemaal niet meer nodig :-D.

Hoop thnx voor je berichtje hihihihi echt wel ......

Roosie het condoom gebruiken we omdat ik niet spontaan zwanger wil worden en pas aan de pil mag op de eerste dag van de ongi.

Carmen tja ik ben bang dat ik ook weer de buitenboel kan gaan doen, nu gelukkig wel de ramen dicht gedaan. Wij hebben ze altijd op zo een veiligheidsstand openstaan, dan kan er toch nog iets wind naar binnen. Wat een noodweer zeg, ben blij dat we allebei gewoon lekker thuis zijn. De plantjes hebben in ieder geval weer genoeg water gekregen, alleen jammer dat er ook een aantal gesneuveld zijn, dan maar op de vaas met de bloemen.

Ik heb nog steeds een hele lichte afscheiding, minimaal maar toch. Sinds vanmiddag heb ik ook zo een ongi gevoel gekregen, zou morgen dan op dag 28 zitten van de cyclus dus zou goed kunnen. Ben benieuwd of het na de miskraam toch weer zo op tijd zou zijn.

Toedeloe
hoop1970

Posting Freak

14-07-2010 19:47
Jelske schreef:Ik zie dag 7 staan hoor.... misschien ben je zelf wat van slag (door je burgerlijke aankoop?! :-))

heb 'm weer gerepareerd...:mrgreen:

zo zeg!!! wat een weer he....hemel zeg...de dakpannen vlogen je hier om de oren... poeh...doodeng... mr. Hoop is weer opgeroepen...weer enorm druk bij de brandweer!
Bomen flink gehavend, wij hebben gelukkig geen schade verder deze keer.
Enneh...die buitenboel doen... zo zeg!:-o
Carmen40

Unregistered

14-07-2010 20:01
Nou, qua weer komen wij er wederom goed vanaf..........beetje regen en beetje onweer.....t'mag eigenlijk geen naam hebben....

De buitenboel komt wel weer, of ik moet worden gestoken door een werk-bij??? :mrgreen:

Hier is het verlies toch weer verder gegaan.
Dacht dat er nog wel wat zou komen....volgens mij nu ook wat donkerder en ouder bloed?

De krampen zijn al enige tijd verdwenen en nu maar wachten tot het e.e.a.zich hersteld.
Ben benieuwd of dat al op de echo van de 21e juli te zien zal zijn???

ps. mijn mobieltje ( met mail en internet!!) is weer retour.
Wat denken jullie.......moest ik alles opnieuw instellen en al mijn nummers waren eruit!!Cry

Moet ik ook eens on line een back-up leren maken.
Iemand nog een goede tip??

Liefs,

Carmen
Jelske

Posting Freak

14-07-2010 21:21
Oh wat vervelend Hoop, lijkt me eng om zo midden in de storm te zitten! Wij hebben flinke regen gehad en wat harde wind maar dat was het dan ook wel (lekker voor het tuintje ;-)) Ik duim voor je dat Hoopman weer snel en veilig naast je komt liggen!

@Carmen; ben ook benieuwd naar je echo, hopelijk is alles schoon van binnen en kun je dit stukje proberen af te sluiten. De buitenboel doen? Als je die werkbij gevonden hebt, stuur hem dan ook even langs mij!! :-)
Carmen40

Unregistered

15-07-2010 10:03
De werk-bij is onderwegSmile

Hier viel het echt wel mee met het weer.
Maar wat ik op TV gezien heb???? Pfffff.....al die "caravans" en bomen.....

Vanavond hebben wij een strandfeestje, ik wil niemand jaloers maken hoor:mrgreen::mrgreen:
In dezelfde tent als waar we vorige jaar trouwden.

Hoop dat de wind niet zo hard meer is als nu??
Dat heb je he als je aan zee woont.........Sad

Gisteren nog een goed gesprek (2e alweer) gehad bij mijn nieuwe werkgever.
Alles ff gegereld en nu wachten op het contract.

Over een week op vakantie.
Ik kan jullie weer on line "in de gaten" houden......Smile ben heus niet verslaafd hoor......:mrgreen:

Zullen de andere dames ons nog kunen vinden hier???

Liefs,

Carmen
hoop1970

Posting Freak

15-07-2010 10:11
volgens mij gaan jullie allemaal tegelijk op vakantie....Cry zit ik hier.... alleen op het forumConfusedhock:

(over verslaafd gesproken...:mrgreenSmile

ik ben ENORM jaloers op iedereen die vlakbij de zee woont!!!!! ben gek op de zee!
mr. hoop was rond 12u thuis, aantal is nog doorgegaan tot 3-4 uur vannacht...was echt veel schade!
maar hij moest vanmorgen om 6u alweer in de auto zitten voor werk, dus kon niet langer blijven...
het waait hier nog behoorlijk hoor... veel losse takken zie ik nog hangen...wat dakpannen... maar inderdaad die camping...die caravans in het water...verschrikkelijk, zelfs een dode en meerdere zwaargewonden...denk je dat je veilig zit.
Ik heb vanavond ook een klein feestje...zag in de krant dat oud leraar van de basisschool afscheid neemt, ga ik even heen, was m'n lievelings meester dus die man ga ik nog even het allerbeste wensen.
Carmen40

Unregistered

15-07-2010 10:17
Hey Hoop,

Ik ben er ook hoor:mrgreen: en helemaal niet verslaafd.......hihih

Gelukkig is mr. Hoop weer veilig thuisgekomen.
Jeetje, wat balen dat hij weer zo vroeg op moest!!!!

Ik ben ook geschrokken van al die schade.
Hier aan de kust hebben we tot nu toe geluk gehad.

Bij mijn ouders op de camping had het ook gespooktSad

Wel leuk om je oude meester nog eens te zien en je afscheid kan nemen.....

Liefs,

Carmen
Carmen40

Unregistered

15-07-2010 10:17
Mijn banner blijft ook staan geloof ik.......pff... moet ik weer aan de slag om deze aan te passen.
De dagen lopen niet door, hoe kan dat nu?

Carmen
hoop1970

Posting Freak

15-07-2010 10:26
had ik dus ook... even denken hoor...
bij de settings en handtekening wijzigen eerst deze afbeelding verwijderen, moet je aanvinken en dan handtekening opslaan...dan worden wijzigingen doorgevoerd...
daarna de url uploaden... bij optie 1 is dat... tot nu toe hebben we een code gebruikt voor de tickers...dat is nu anders
als je de url hebt ingevoerd dan op uloaden klikken en daarna moet je bovenin nog een keertje klikken bij afbeelding in handtekening toevoegen.

snap je het nog???
succes
hoop1970

Posting Freak

15-07-2010 10:27
maar nu je het zegt.....
mijn ticker staat ook weer stil...
hoop1970

Posting Freak

15-07-2010 10:29
http://www.zwangerworden.nu/announcement.php?f=36

hier staat er ook iets over van de moderators... even kijken hoor...ik doe het dus ook niet goed...
hoop1970

Posting Freak

15-07-2010 10:46
toch de code... 'tis wel ff pielen hoor...
morgen maar weer afwachten of ie doorloopt nu...
Carmen40

Unregistered

15-07-2010 10:59
Ik ga ook ff kijken en puzzelen.....

Thankx
Carmen40

Unregistered

15-07-2010 11:15
Ik heb het e.e.a. gelezen en er zou nu een BB code gebruikt moeten worden ipv HTML?
Ik kan alleen een banner plaatsen met een URL code.....

Mijn instellingen staan ook goed en heb nu weer opnieuw mijn banner geplaatst.
Maar ik denk dat deze nog niet verder zal gaan lopen??

Liefs,

Carmen
Jelske

Posting Freak

15-07-2010 17:51
Jeetje, waren jullie vandaag vrij of zo?! :-)
Jelske

Posting Freak

15-07-2010 17:53
Wat erg inderdaad van die schade; als je toch de koeien door de lucht ziet vliegen, dan waait het écht wel hard! Hopelijk hebben jullie er allemaal geen overlast van, behalve dan af en toe het huis even schoonmaken vanwege het zand en de bladeren ;-)
Blij dat mr. Hoop weer tijdig en veilig thuis was, dan slaap je volgens mij een stúk rustiger Hoop!
En Carmen, je ouders verder geen schade op de camping?!

Fijne avond, ik ga boodschappen doen en STRIJKEN!!!! bleh, kun jij niet even komen helpen Hoop?!
hoop1970

Posting Freak

15-07-2010 20:27
er ligt hier nog steeds een halve mount everest hoor.... dusseh........ NEE!:-D (heb zo de :evil:#%&*!#$$!! :twisted:hekel aan strijken he)

enneh... ja ik had vrij...heb weekend...helaas is het morgen alweer 'zondag' dus m'n weekend zit er alweer bijna op
Jelske

Posting Freak

15-07-2010 20:40
We houden niet van half werk hoor, dus als je mijn Everest erbij neemt, kun je de héle berg beklimmen! ;-)
Succes morgen, hopelijk is er weer wat moois te zien op de echo, go for it girl!
Shanna38

Posting Freak

15-07-2010 21:59
Carmen hopelijk morgen goed nieuws zodat je niet als nog gecurreteerd hoeft te worden.

Wat goed hè dat je nu toch echt dat contract gaat krijgen, van harte gefeliciteerd hoor, of is dat toch nog iets te voorbarig?

Bij ons ook geen schade, nu voorbereid en alle deuren en ramen gesloten.

Gisteren een goed voorgevoel gehad, vanochtend wakker en ongesteld. Dit keer echt weer zo een ouderwets gevoel van ongesteldheid met zo een ongi gevoel in mijn buik, niet echt krampen of zo. En mooi helderrood bloed, net als bij jou Carmen, ook dat is lang geleden, en redelijk veel, maar niet te ... dus ik ben er erg blij mee, lijkt wel of de curettage goed werk heeft gedaan en de boel weer echt schoon is, geen oud bloed meer met de ongi. Wie weet vergroot dat de kansen wat. Vanavond dus weer aan de anticonceptiepil, moet eigenlijk DD bellen voor een afspraak maar ze zijn nog met vakantie en ik wil zelf eerst naar de gyn. hier voor de controle na de MK, misschien kan ze meteen een uitgangsecho doen, scheelt weer voor DD.

O ja wil nog even iets kwijt (sorry ....) yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik heb vakantie .........................................
jersey

Posting Freak

Topics: 0
15-07-2010 23:08
Hoi, hoi,
Een vervolg op het vorige topic en nu al weer zes pagina's geschreven. Sinds het forum is vernieuwd, kon ik alleen de berichten lezen en niet schrijven. Nu ik mijn wachtwoord weer heb gevonden, lukt het allemaal weer.
Zaterdag en zondag flinke regenbuien, windbuiten, hagelstenen en onweer gehad. De laatste dagen viel het mee. Schade: niets kapot, maar wel omgewaaide potten en stoelen.

Roosie: Wat fijn dat ze erachter gekomen zijn, waarom het bij jullie niet lukte. Met ICSI is de kans dat je zwanger wordt mogelijk. Zo heb ik een collega, die 10 jaar lang (en ze is nog redelijk jong, begin 30) allerlei onderzoeken heeft gehad en met ISCI heeft ze uiteindelijk een gezond dochtertje gekregen. Dat wordt nog een spannende periode de komende tijd. Heel veel succes alvast.

Hoop en Jelske: Wat goed dat jullie weer voor de IUI gaan proberen. Goed dat jullie een rustpauze hebben ingelast. Hopelijk heeft het effect. Jullie ook veel succes.

Carmen: Wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt, maar ik hoop dat ze op de echo kunnen zeggen dat alles eruit is gegaan en dat je zonder een curretage weer verder kunt gaan. Zo bijzonder hoe je hiermee omgaat.

Shanna: Wat fijn dat je een normale ongi hebt. Wie weet ben je extra vruchtbaar. Heel dapper dat je de kans nog aanneemt. Heel veel succes de komende tijd.

Hier gaat alles zijn gangetje. Sinds een week heb ik vakantie en dan heb ik nog vijf weken te gaan. Wij gaan niet weg, maar ik ga heerlijk uitrusten van het afgelopen jaar en daar geniet ik van. Vooral met het mooie weer helemaal.
sterretje37

Posting Freak

Topics: 1
16-07-2010 09:41
hallo dames,

Ben er heel lang niet geweest omdat ik er niet meer mee bezig wilde zijn. Wilde ook niet de medische molen in.
Maar nu een grote onzekerheid hier: ik ben 1 juli ongesteld geworden, 3 dagen en toen weer een dag niet en weer een halve dag wel.
Niet gekker dan anders eigenlijk.
Nu zou ik in de afgelopen dagen mijn eisprong gehad moeten hebben, en meestal heb ik een dag of twee erna al zere borsten.
Dit is nu ook het geval, ware het niet dat ik vanmorgen bij het toiletbezoek oud bloedverlies had. Dus ik dacht al: alweer ongi????
Ik had nog een zwangerschapstest liggen en die heb ik gedaan en die was positief, was al meteen duidelijk.
Dus nu grote onzekerheid hier. Huisarts gebeld en gevraagd of het kon: ongesteld zijn geweest en toch zwanger, en ja, is mogelijk. Maar als ik het zeker wil
weten kan ik komen voor een test.
Maar ik haal eerst nog wel een test bij de drogist.
Maar ik wilde het toch eerst ff op het forum zetten bij de dames die er misschien meer van weten.
Ik heb verder niet teruggelezen hoe het met iedereen is.
Zelf ben ik afgelopen maandag wel weer tante geworden van Mik.
Mooi mannetje en lijkt op zijn broertje.

Gr. Inge (sterretje37)
Carmen40

Unregistered

16-07-2010 10:29
*Jelske,
Ehhh....ik heb ook nog wat klusjes........nee hoor.....hihih....:mrgreen:
Is de strijk al weggewerkt??

*Hoop,
Hoe ging de FM vandaag?:-?

*Shanna,
Ehh...ik moet niet vandaag voor een echo maar "pas" de 21 juli....maakt niet zoveel uit hoor...:oops:
Mijn contract wordt toegestuurd als mijn speciale pas binnen is, toestemming gaat via de politie ( dmv screening).....anders mag ik daar niet beginnen.
Het is allemaal al zeker en ik verwacht mijn pas over 5 a 6 weken te ontvangen samen met mijn contract....

Wel goed dat je ongi weer als vanouds aanwezig is.
Op bepaalde momenten kan je dan écht blij zijn met een ongi, als bewijs dat alles ok is en goed werkt.
Heerlijk dat je nu vakantie hebt:-D

*Jersey,
Fijn dat je hier weer even langskomtSmile
Jij hebt nu ook lekker lang vakantie.
Verder....zie berichtje op het andere forum...

*Inge,
Leuk dat je hier ook weer bent, je hebt ons weer gevondenSmile
Wat spannend dat je nu een positieve test hebt zeg!

Het bloedverlies kan van een innesteling zijn:?
Ook komt het vaker voor dat een heel prille zwangerschap al wordt afgebroken, voordat je er erg in hebt....

Dat is dan te merken aan het feit dat je een paar dagen later als "normaal" ongi wordt.
Maar daar ga ik nu niet van uit hoor!!

Het kan nog alle kanten op ....ik zou nog even een week wachten en dan nog een test doen met een digitale van CB.
Deze geeft aan hoeveel weken je bent...

En een HCG test bij de huisarts of elders....is natuurlijk ook een goede optie.
En ook echte zwangerschapsklachten kunnen nog wel even uitblijven.
Heb je al wat klachten?

Waar heb je precies mee gestest?
Een KV of Ultra light test van Mat Care geven al waarden aan boven de +10 / +20 HCG
Bij een hele vroege MK is dit nl. wel erg misleidend....en ben je al blij terwijl het al evt. misgaat.

Doe je een digitale van CB, geeft deze pas een waarde vanaf +50 HCG aan.
Een week later moet er dan al evt. een verhoging te zien zijn van bijv. 2-3 wk zwanger en een week later dan +3 weken e.d....
Dit is natuurlijk afhankelijk van het toenemen van het HCG....en scheelt per persoon.

Succes.

Liefs,
Carmen
sterretje37

Posting Freak

16-07-2010 10:38
Hoi Carmen,

Ik heb getest met zo'n gevoelige test van Sensitest, zijn ongeveer dezelfde als van Mat Care
Ik zit twee weken voor mijn volgende ongi.
Heb pijnlijke borsten.
Ik wacht nog een week en dan doe ik nog een test.

Gr. Inge
Shanna38

Posting Freak

16-07-2010 11:20
Ha die Inge spannend hoor, ik hoop voor je dat het nu toch echt zo is.

Carmen foutje het is Hoop die vandaag de echo heeft voor de FM, ben dus echt aan vakantie toe hihihi

Groeten van Shan
Roosie

Posting Freak

16-07-2010 12:06
@Shan, wat fijn dat je ongi heeft doorgezet en geen oudbloed te zien, hopelijk zal het een goed voorteken zijn! En nu aan de pil! Kun je DD helemaal niet bellen als ze met vakantie zijn? zou je nu nog voor je vakantie naar je gyn kunnen voor nacontrole?
Bij ons viel de storm wel mee, zondag was het erger toen hadden we flinke hagelstenen maar geen schade alleen een tuinstoel die omgevallen was.

@Carmen ik hoop dat het bloeden eens ophoudt bij je, anders wordt je er iedere keer zo aan herinnert! En hopelijk heb je 21 juli een mooie echo waaruit blijkt dat alles weg is.
Balen van je mobielnr´s hopelijk heb je alles nog ergens. Had je ze niet op je simkaart staan? Misschien kun je met bluetooth het op je pc zetten? Ik heb sindskort een iphone kan er vanaf 2 aug. mee bellen, die kan ik ook aansluiten op de pc, dan zullen dat soort dingen wel gemakkelijker gaan.
Hoe was je strandfeestje?
Wat fijn zeg dat je binnenkort je contract hebt! Maar eerst ga je lekker op vakantie!

@Hoop nee hoor ik blijf hier voorlopig nog rondhangen, ik ga pas in sept. een weekje weg. In aug. alleen een lang weekend. Hoe was het feestje van je oude meester?
En hoe was je echo? Hopelijk geen pijnlijke deze keer!
Mr. Hoop heeft het maar druk met al die stormen! Gelukkig is hij weer veilig bij je thuis gekomen.

@Jersey fijn om je hier weer te lezen. Geniet van je vakantie en wat fijn dat alles goed met je gaat! En bedankt voor je mooie verhaal over je collega, geeft me weer moed, het wordt idd een erg spannende tijd. Met ivf ging het aardig relaxt, heb het allemaal maar over me heen laten komen, maar nu met icsi wordt het wel super spannend!

@Inge welkom terug! En wat een verhaal joh, een positieve zwangerschapstest en bloedingen! Ik heb er wel vaker wat over gelezen, maar het brengt wel een hoop onzekerheid met zich mee nu. Carmen heeft je al allerei dingen uitgelegd over testen, daar sluit ik me bij aan. Hopelijk blijft de test positief en kun je gaan genieten van je zwangerschap, wat spannend! En gefeliciteerd met je neefje!

Hier niet zoveel te melden, nog geen post gehad en dus nog geen nieuws.
Ik heb in de nacht van woensdag op donderdag wel erg slecht geslapen.
Ik lag klaar wakker in bed snachts van alles ging door me heen, kreeg zelfs beelden voor me van mijn moeder die op sterven lag, zag weer haar blauwe vingers wat het einde betekende. Heb het mijn man vertelt hij dat in het vervolg moet je me maar wakker maken hoor, vindt het super lief van hem.
Gisteren gewerkt, viel niet mee na zo´n kort nachtje. Het was er ook erg druk en systemen werkten tegen. Manlief kwam me ophalen zijn we nog even naar de Makro geweest hebben daar ook gegeten. Vannacht gelukkig wel goed geslapen en heb ook heerlijk uitgeslapen.

Liefs Roosie
Jelske

Posting Freak

16-07-2010 13:39
@Inge; heeeeeeee wat leuk je weer even te lezen hier en wat spannend en onzeker voor je!!! Laat ons absoluut weten hoe het afloopt hoor, ik ben erg benieuwd!

@Hoop; en? hoe ging het vandaag...... goeie pijnloze echo? Of heeft de gyn. nu een blauw oog ;-)

@Shanna; hoera, ik ook!! :-) (vakantie)

@Roosie; vervelend om zo wakker te moeten liggen en dan ook nog van die treurige gedachtes; misschien betekent het beeld van je mama wel dat je even aan haar moet denken en alle sores van je af laten glijden...... lief van je mannetje inderdaad, zul je hem dan ook wakker maken een volgende keer?! Hopelijk slaap je vannacht wat beter

@Carmen; kom maar op hoor, ik strijk de boel wel even weg, dat kan ik héél snel!
hoop1970

Posting Freak

16-07-2010 17:50
:twisted:nou...3e poging....:twisted:

heb dus al 2x een lap tekst zitten tikken... en dan bij verzenden krijg ik de melding...u bent niet ingelogd!! grrrrrrr....

heb geen zin meer om het weer allemaal te tikken...sorry... had echt op iedereen gereageerd... bah! over vakantie, vloeien, slechte nachtrust, spannende tijden...welkom back Inge!! :-D

en dan komt nu het ego' ige ervan... had ook een stukje gekopieerd voor het iui forum...en dat heb ik dus nog wel:oops:

Dan m'n echo van vanmorgen...
ze was weer ontzettend tuut tuut tuut.... dat gehaast... kan me voorstellen dat als je voor de 1e x komt en haar treft dat je helemaal overstuur de spreekkamer uitkomt...
Uitstrijkje wist ze niks van af... maar was geen probleem, dus mooi...ook weer klaar...
echo viel mee...al was het weer niet prettig!!

ennnnnnnn...... 2 eitjes!! van 12 (rechts) en 14 (links) en nog een paar kleintjes... dus super! welke kant ze deze keer opzwemmen...ze komen een ei tegen :mrgreen:

Zondag wel weer terug 2e FM, balen...moet werken dus weer een smoes bedenken waarom ik even wegben... (en weer bij dezelfde gyn)
vrees dus dat ik m'n gehoopte donderdagse IUI niet ga halen... nou ja... dan maar weer smoezen verzinnen... jullie nog een tip?
moest ook voor de zekerheid zondag morgen een lh test doen, maar zo'n vaart zal het denk ik niet lopen...

wel weer raar hoor om na zo'n tijd weer in de wachtkamer te zitten e.d.
maar ben toch ook wel weer verbaasd over dat het zo snel gaat en dat de IUI eigenlijk alweer voor de deur staat...:-D nu wel weer heel erg benieuwd naar de hoeveelheid zwemmers...

Fijne avond!
Jelske

Posting Freak

16-07-2010 22:49
Heee wat goed joh en nog wel twéé stuks; linksom of rechtsom, maakt dit keer niks uit! Succes alvast, laat het een paar mooie zondagse eitjes zijn :-)
Roosie

Posting Freak

16-07-2010 23:37
Hey Hoop wat goed zeg 2 folliks! Succes zondag!

Liefs Roosie
Shanna38

Posting Freak

17-07-2010 04:38
Hoop da's mooi zeg, het gaat inderdaad weer snel hè.. Voordat je het weet heeft het al weer plaatsgevonden.

Tja smoes verzinnen blijft altijd lastig. Is het midden in je dienst? Misschien iets bij de poli ophalen voor een patient of zo? Of je pauze houden en dan even een wandelingetje willen maken, hoofdpijn en dan zeggen dat je even wat frisse lucht gaat happen ........

Wat ben ik vroeg hè en dat op zaterdag, en dan nog wel in mijn vakantie. Kan niet slapen wordt gek van de muggen en de jeuk. Ga het zo wel weer proberen want hier beneden zitten ze ook volgens mij, ben alweer in mijn been gestoken, sjaggie wordt ik ervan.

Groeten van een sjaggie Shan
sterretje37

Posting Freak

17-07-2010 07:13
Net weer een test gedaan, Positief.
Of zou het ook kunnen omdat ik rond mijn eisprong zit dat ie dan dat meet?
Ik heb wel eens gelezen dat je met een ovutest wel een zwangerschap kan aantonen, maar weet niet of het andersom ook kan
Dat je dus je ei met een zwangerschapstest aantoont?
Jelske

Posting Freak

17-07-2010 07:51
Ook ik word regelmatig van de site afgeknikkerd en moet dan opnieuw inloggen....... ik had net een tekst getikt en dan hopla, eruit en opnieuw inloggen. Advies voor iedereen, kopieer eerst je lap tekst voordat je inlogt, dan kun je het zó weer plakken en versturen ;-) Bij deze:

@Inge; ik heb geen idee of je tijdens je ovu een zw.schptest kunt doen. Ja, je kunt hem wel doen natuurlijk ;-) maar ik weet niet wat voor effect het op de uitslag heeft. Wel heel spannend dus voor je!!!!! Laat anders bloedprikken om te testen, dan weet je het zeker toch?

@Shanna; hahaha, ik zie je al zitten; lekker begin van je vakantie zo! nou, ik zat ook om half 7 beneden hoor, langleve het uitslapen....... :-(

@Hoop; ik vond het ook raar om weer in die wachtkamer te moeten zitten en het was nog eens heel druk ook! voor wat betreft je smoesje; tja, het hangt er vanaf hoe lang je van je werk weg bent; inderdaad, luchtje scheppen, pauze nemen, iets ophalen aan de geheel andere kant van het gebouw, aan de spuitpoep dus gewoon een half uur op de wc gaan zitten, even te bloedprikken (verzin een klacht), of gewoon aan een collega zeggen dat je 'even wegbent' of zo?! bah, stom gedoe altijd weer, daarom hoop ik ook zó dat ik m'n komend ei kan gebruiken voor de iui want dan heb ik nog lekker vakantie en geen gezeur voor smoesjes op het werk. Maar ja, onderhand weten we wel dat ons lichaam niet te sturen valt, dus we wachten het maar weer af. Succes in elk geval morgen!
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
17-07-2010 10:22
Hoop, de smoes der smoezen:

Ik moet even weg, het is heel belangrijk (met strak serieus gezicht) waarom? Dat kan ik nu niet met je delen...te heftig.Kom ik ooit wel weer eens op terug...

liefs
Carmen40

Unregistered

17-07-2010 10:40
*Hoop,
Wat geweldig 2 eiblaasjes!!Smile
Iedere kant een mooie kans...wat een luxe....nu kunnen de zaadjes zelfs kiezen welke kant ze willen opgaan.
Hoop voor weer een mooie echo morgen, dat ze al lekker gegroeid zijn.

Een klacht....ik dacht ook aan diaree ofzo.
Dan móet je gewoon weg.....:mrgreen:

*Roosie,
Heb je al iets beter geslapen.
Heel lief van je mannetje dat je hem mag wakker maken.....lijkt mij heel heftig...pff.

*Shanna,
Ben jij ook al zo de klos met muggen?
Mijn mannetje ook, mij moeten ze niet....maar ik zou er ook flink shaggie van worden:evil:

*Jelske,
Dat is wel een goede tip....het gebeurd zo vaak dat de tekst getypt is en dan ..hopla alles weg:-o

*Ruthje,
Ook een goeie....

*Inge,
Ik zal gewoon naar de HA gaan volgende week en HCG laten prikken.
Succes.

Hier wordt het vloeien ook al veel minder....het is weer inlegkruisjes-tijd:oops:

Liefs,

Carmen
Jelske

Posting Freak

17-07-2010 11:11
@Hoop; gewoon zeggen dat je 'even weg moet' en als je vragen krijgt dan kun je aangeven dat het 'privé' is, tenslotte hoef je niet álles te delen met je collega's toch? Maar maak je niet te druk van te voren, tot nu toe is het nog steeds gelukt dus ook morgen zal het goed gaan, 'komt tijd komt raad' nietwaar!

@Carmen; fijn dat het alweer minder wordt. Fijn weekend, geniet ervan!

Pffff, heb ik eindelijk vakantie, voel ik me slap en lusteloos en heb ik zojuist geconstateerd een lichte verhoging te hebben (37.8, niks schokkends maar toch....) IK ZAL TOCH NIET ZIEK WORDEN?! :-(
Carmen40

Unregistered

17-07-2010 11:31
Ohhhh, NEE!!!!! Jelske....niet ziek worden hoor.....
Het wordt nog zo mooi weertje........balen....:-o:-o

Hier "ongi" bijna weg.
Eigenlijk is het geen ongi maar het moet toch een naam hebben nietwaar?
Heb eigenlijk wel weer eens zin om te klussen:mrgreen: het al zoooooooo lang geleden......:evil:

Knuffie
Roosie

Posting Freak

18-07-2010 14:45
@Hoop hoe was je echo?

@Inge volgens mij ben je zwanger hoor! Maar zoals al gezegd is, laat je bloed ook maar testen dan weet je het zeker!

@Shan vervelend dat je zo last hebt van de muggen, bij ons valt het wel mee, ik zie er af en toe eentje. Vroeger hadden wij thuis altijd een hor voor de ramen, nu hebben wij die alleen op zolder, wel handig die dingen. Hopelijk kun je toch een keertje uitslapen daar is de vakantie ook voor en anders heb je een lange vakantie dag ;-)

@Jelske niet ziek worden hoor!!! Daar is die vakantie niet voor!!!

Ik type mijn tekst altijd eerst even in kladblok en dan kopieren en plakken in het forum. Alleen nadeel van dit forum is dat hij de witregels dan weglaat die je dan wel in je kladblok gezet hebt.

Wat ook nog vervelend is, als je op het laatste berichtje klikt in de topic, dan opent hij op de eerste pagina en niet op de laatste.

@Carmen, ja ik slaap al wel wat beter. Heb me voorgenomen dat als ik niet kan slapen even iets te gaan doen. Had mijn mobiel mee naar bed genomen waar ik mee kan internetten, maar had wel slecht bereik hahaha......Heb wel even kunnen internetten.
Het was ook wel heftig om zo op bed te liggen, ik mis mijn moeder dan ook heel erg.
Gisteren bij haar broer op bezoek geweest, altijd toch wel apart om hem dan te zien.

En manlief is idd een kanjer, gisteren waren we ook op een verjaardagsfeestje, zaten we tegenover elkaar ieder aan de andere kant van de tuin elkaar verliefd aan te kijken door de vlammen van de kaars heen hihi....met allemaal mensen om ons heen zaten we romantisch te doen hihi..

Fijn dat het vloeien minder wordt! Kun je weer lekker aan de klus!

Wij hebben een brief gekregen gisteren, ik gritste het open en wat stond er. We staan vanaf 12 juli op de wachtlijst en over infoavonden pfffff.....nieuws wat we al lang weten dus. En mijn naam stond er weer niet goed op, morgen maar bellen.

Liefs Roosie
Roosie

Posting Freak

19-07-2010 10:39
Nou pffff heb vanochtend wel 3 kwartier aan de lijn gehangen bij het ivf secretariaat, duurde erg lang eer ik aan de beurt was en toen ik aan de beurt was moest ze iets aan een collega navragen en dat duurde ook effe.
Eerst zei ze dat de wachtlijst 3 maanden is, ik dacht waaaaatttttttttt...........
Maar toen ik zei dat onze gyn 4 weken had gezegd en dat we al op intakegesprek geweest zijn, zei ze dat we ieder moment opgeroepen kunnen worden.
Maar ze gaat het allemaal eerst navragen bij de gyn die met ons gesproken heeft, heb ook gelijk gevraagd of ze dan wil navragen of ik als ik weer menstrueer gelijk aan de pil moet, zodat als we dan opgeroepen worden ik gelijk met prikken kan beginnen. Ze dacht wel dat ik met de eerst volgende menstruatie aan de pil moest, maar dat ging ze ook navragen.
Vandaag of morgen wordt ik hierover teruggebeld.

Mijn naam heeft ze wat aan kunnen passen, maar het is nog steeds mijn mansnaam - meisjesnaam omdat hun systeem dat niet aan kan, maakt ook niet uit als het maar om ons gaat en de rest klopte allemaal wel.
Verder ben ik best wel moe vandaag, misschien komt het door de warmte..........

Ohja zaterdag op een verjaardagsfeest was de zus van een vriendin van ons met haar baby op bezoek. Baby heeft rode haartjes, pakte zij even mijn paardestaart vast zei ze jij zult vast ook wel rode kindjes krijgen. Moest eerst even heel diep ademhalen en zei maar dat moeten we afwachten hé..... Ben toen naar buiten gegaan waar de rest allemaal zat. Had het later aan mijn man verteld, zei hij hoe weet zij dat we kinderen krijgen dan? Ik zei tsja zij weet meer dan wij blijkbaar.......
Blijf het best moeilijk vinden die opmerkingen.

Liefs Roosie
hoop1970

Posting Freak

19-07-2010 11:16
Blijft lastig he die opmerkingen... men gaat er maar vanuit dat iedereen kinderen krijgt...
Hopelijk belt ze snel terug met goede berichten en anders begin je zelf toch gewoon met de pil, mochten ze dan bellen kun je zeggen dat je al begonnen bent en dus direcht kunt beginnen...

Echo gisteren was ok, al was het wel raar...
2e eitje (de grote van vrijdag) was nergens meer te zien... (nou ik voel 'm zeker nog wel) de kleine was mooi doorgegroeid en het slijmvlies was ook prima. Woensdag de ovitrelle spuiten en dan vrijdag de IUI...vind het erg laat hoor (=dag 15) moet wel beginnen met lh testen en mocht deze positief zijn moet ik direct spuiten en bellen en is de IUI de dag erna.
Ga zelf er nog steeds vanuit dat het woensdag of donderdag wordt, hopelijk donderdag.
Het prikt en steekt lekker... vanmorgen overigens negatief, doe voor de zekerheid maar 2x dd de testen nu... dus vanavond rond 18u nogmaals (want die tijd kan ik nog bellen met een 06 nummer)

Inge dringt 't al door?? :-)
Carmen40

Unregistered

19-07-2010 13:16
*Roosie,
Heb ook al ff geregaeerd in het andere topic......
Maar....wat raar dat ze niet op één lijn zitten?:?

Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben om te mogen starten?

Wat naar dan weer zo'n opmerking he, op dat feest??
Idd sommige mensen denken dat het allemaal vanzelf gaat.....grrrrrr.....:evil:
Maar ja, als het allemaal maar "vanzelf" gaat staan ze er ook minder bij stil..........het valt ze pas op als ze het eens van iemend horen...dat het zo vanzelfsprekend niet is.

*Hoop,
Vreemd hoor dat het andere eitje ineens weg is???
Dat ze deze niet meer zien??? En je voelt hem wel......nou meestal voel je zhet zelf het best.
Hoe groot was het andere eitje nu?

Ik hoop dat je de IUI eerder kan doen?
Vrijdag lijkt mij ook nog zo lang duren??

Wel fijn dat je altijd nog het 06 numemr kan bellen.
Succes.

*Inge,
Ben je al bij de arts geweest??

Hier is het vloeien gestopt...alleen nu een beetje doorzichtig slijm.....maar dat heb ik vaak en denk dat het nu wel in orde is?
Heb er een goed gevoel over.

Straks belt de gyn hoe het e.e.a. is gegaan:?

Vanmorgen al van alles gedaan in huis, was vroeg klaar.
Ook al gezwommen vanmiddag....heerlijk samen met mijn zus en de kleine..

Was zo leuk, wat schattig zo'n kleine meid in een badpakje....hihihi
De vorige keer ging ze erg snel huilen ( kreeg zewaterspetters over zich heen) en nu ging het wel een uur goed en alsmaar lachen...hihihih heb er écht van genoten:-D

Liefs,

Carmen
sterretje37

Posting Freak

19-07-2010 13:44
@Hoop: nou, nog niet helemaal. Het is net of ik het over iemand anders heb.
Komt omdat ik er nu een tijdje niet mee bezig ben geweest en het dus een beetje naar de achtergrond verdween.
Maar ik denk zodra ik een eerste afspraak heb, welke ik zo (na mijn 3de positieve test) ga maken, dat het wel door gaat dringen.
Wel spannend allemaal!!!
Roosie

Posting Freak

19-07-2010 14:09
@Hoop, fijn idd dat je dat 06nr. kan bellen!

@Carmen fijn dat je er een goed gevoel over hebt en het vloeien is gestopt, nu nog die echo de 21ste.

Ja je hebt gelijk pas totdat iemand zegt dat het niet vanzelfsprekend is dat je kindjes krijgt, dringt het tot de mensen door. Soms heb ik ook het gevoel om ineens met een sneer uit de hoek komen en de waarheid te zeggen, maar het is dan toch nog net niet zover dat ik er de kracht en moed voor heb. Je moet dan ook weer zoveel gaan uitleggen en met allemaal vreemden erbij nee daar zit ik niet op te wachten.

@Inge ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, wat spannend joh!

Ben net door het ziekenhuis gebeld. Zodra ik ongi wordt moet ik met de pil beginnen en daarna wachten op de oproep, dan kan ik gelijk gaan prikken.
Ben blij dat ik gebeld heb, want het was me niet verteld dat ik gelijk aan de pil moest zodra ik ongi werd, alleen dat ik op fsh weer moest gaan prikken.
Ik zei moet ik de pil bij de huisarts halen, ze zei als het goed is heb je een recept gekregen, ik zei nee hoor. Heb nu bij de huisarts een herhaalrecept aangevraagd, morgen ligt het klaar. Was wel gek hoor om de pil vragen na 4 jaar en als ik het goed heb slikte ik mycrogynon 30, weet alleen dat het een lichte pil is en begint met een M hahaha.......gelukkig deed die assistente niet moeilijk en hoef ik niet op consult te komen ofzo.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

19-07-2010 15:09
Hey Roosie,

Gelukkig hebben jullie meer duidelijkheid.
Je weet nu wanneer je met de pil moet beginnen.
Spannend...en dan wachten op de oproep!!Smile

*Inge,
Dat gevoel had ik ook, precies zo......
Net alsof het over iemand anders gaat.....raar he? Zo onwerkelijk....:-o:oops:
Nou, het klinkt allemaal goed hoor...en spannend is het zeker.

Ik had net een goed en duidelijk gesprek met mijn gyn.
Ben benieuwd naar de echo a.s. woensdag.
Indien er dan iets wordt gezien wat niet helemaal klopt, zal ik nog eens HCG moeten prikken.

Ik hoop het niet!!:-?

Liefs,

Carmen
hoop1970

Posting Freak

19-07-2010 23:40
Roosie, bel je morgen de apotheek toch even op...die kunnen in de computer precies zien wat je geslikt hebt.

Carmen fijn dat het gestopt is en dat je een goed gesprek hebt gehad, wat betreft het vervolg... rustig laten bezinken en doen wat goed voelt!
wat betreft de vergoeding... zit geen max aan IUI hoor.

Hier ga ik toch wel richting 'springen' ... vanavond wel 2e streep zichtbaar, vanmorgen nog niet... (was eigenlijk gisteren zie ik op de klok) en het prikt en het steekt... aan beide kanten!
Morgen vroeg weer testen..doe nu 6 en 18 u voor de zekerheid... wel *#$%^ voor Mr. Hoop...heeft vrijdag kunnen regelen op werk...vertel ik net dat het ws. eerder wordt...hij schrok zich lam... tja... ik kan het ook niet helpen...

nou...ik ga geloof ik maar proberen te slapen morgen weer vroeg op...
Jelske

Posting Freak

20-07-2010 06:05
@Inge; wat spannend!!! Als ik je banner goed lees, ben je gewoon 7 weken zwanger!! gaaf hoor, ik hoop dat je snel duidelijkheid en nog meer bevestiging mag krijgen, super!

@hoop; al bij iui gereageerd maar nogmaals; volg je gevoel en wacht niet te lang met bellen voor de iui!

Andere meiden; ik reageer later inhoudelijk, ben op vakantie dus heb even snel alle berichtjes doorgekeken en nu alweer kwijt wat ik allemaal wilde tikken, hahaha Inderdaad, ik ben lekker m'n hoofd aan het leegmaken en dat lukt al aardig! Hier bijna de nod en m'n gevoel zegt dat de ongi er ook wel aan komt, dus 'geen hoop' maar wel stille verwachting ;-) Nou ja, als de ongi maar tot donderdag of zo weg wil blijven, dan heeft de FE over 1 1/2 week tenmiste nog zin..... Ik ga nu in het zonnetje ontbijten, kom later wel weer eens in de lucht!
Roosie

Posting Freak

20-07-2010 07:36
@Hoop, denk dat die apotheek het ook niet zal weten. Ik woonde 4 jaar geleden toen ik stopte met de pil in een andere stad, dus heb het hier nooit besteld bij de apotheek. Maar vind het toch wel gek, want ze hebben mijn dossier. Ik denk wel dat het de juiste pil is en ach, moet het toch maar voor een paar weken slikken.
Voelt wel raar hoor, eerst hebben ze het over ontpillen om zwanger te worden en nu moet ik aan de pil om zwanger te worden.........

Nou je kent duidelijk je lichaam weer veel beter dan je gyn. arme mr. Hoop hahaha....valt ook niet mee iedere keer vrij te nemen. Tja de natuur heeft toch zo zijn eigen wil!

@Carmen fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je gyn, hopelijk is alles mooi schoon daar binnen. Ga op je gevoel af met wat je nog wil in je MMM en bespreek het goed met je man. Veel succes morgen!

@Jelske geniet lekker van je vakantie, niet te vaak online komen hoor, anders blijf je je hoofd iedere keer weer aanvullen ;-)
Hopelijk test je tijdens je vakantie positief!

Vandaag zal ik wel gaan ovuleren, maar manlief en ik hebben zoiets van het heeft toch geen zin om nu te gaan klussen om zwanger te worden, dat lukt toch niet. De gyn heeft ook gezegd dat we nu gewoon voor de lol klussen en niet omdat ik dan toevallig in mijn vruchtbare dagen zit.
Voelt wel raar hoor, maar bekijk het ook positief hoef ik misschien niet aan de pil als ik te oud wordt voor kindjes en hoeft mijn man er geen knoop in te leggen hihi....
Achja op naar de ICSI!!!!

Liefs Roosie
hoop1970

Posting Freak

20-07-2010 10:13
Roosie, als je het echt zeker wilt weten gewoon bellen hoor, desnoods neemt de apotheek contact op met je oude apotheek, en het zou ook heel goed kunnen dat er toch een centraal pc systeem tussen de apotheken is.
Lijkt me inderdaad heel raar om weer met de pil te beginnen...moet zeggen dat ik nu ook zoiets heb van... zal wel loslopen straks...als het na 3 jaar niet lukt met alle hulp zal het ook zo'n vaart niet lopen zonder pil straks en anders... moet het toch zo zijn...
Steeds vaker de gedachte van tot m'n ongeveer 40e medische ondersteuning en daarna nog een jaar of wat zien wat er gebeurt... maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen...

Jelske vanaf deze kant ook nogmaals FIJNE VAKANTIE!! geniet er lekker van...al vind ik 7u ontbijten tijdens je vakantie wel een beetje overdreven hoor:mrgreen:
Enneh... wtf is FE??? (heb geeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee)
Jelske

Posting Freak

20-07-2010 12:31
Follikel Echo natuurlijk!!!! ;-)

@Roosie; wel voor de pret blijven klussen hoor, wel of geen ovu! En inderdaad wel apart dat je nu aan de pil moet juist om zwanger te kunnen raken :-)

@Hoop; wat voor smoes had je eigenlijk gebruikt op je werk om de echo (FE ;-)) te kunnen laten maken?! En 07.00u valt wel mee hoor, het is hier een uur later :-)
hoop1970

Posting Freak

20-07-2010 12:37
:mrgreenConfusedmoes... 't was een inkoppertje

collega zei, 'zal ik het raam openzetten?' en FLOEP daar was m'n smoes...

'shit...ik hoor jou zeggen raam open.... volgens mij ben ik vergeten de ramen van de auto dicht te doen...ga zo even kijken hoor'

:-D:-D:-D

en toen kwam ik onderweg nog oud collega tegen dus even staan kletsen... ach het was rustig op de afdeling dus dat kon wel...

goeie he?!

waar zitten jullie precies?
enneh... follikel echo... die kende ik niet...was er dus ook niet opgekomen hoor...
Carmen40

Unregistered

20-07-2010 13:58
*Hoop........staat op springen.......:-o:-o
En je voelt het tóch aan twee kanten.
Ben benieuwd wat de ovu-test later zal aangeven.....? nog donkerder streepje??:?

*Jelske,
Ben ik je helemaal vergeten een goede vakantie te wensen???
Nu schaam ik me een beetje....:-?
Maar alsnog...heerlijk genieten hoor.....( zijn jullie in Griekenland?)

*Roosie,
De huisarts bewaard toch ook alle receptaanvragen?
Ik heb gemerkt de laatste keer dat er geen centraal systeem bestaat tussen de apotheken....erg lastig.:twisted:
Vind je het erg vervelend om deze pil te nemen?
Het is natuurlijk maar voor heel even..maar ik kan mij voorstellen dat je graag de "bijwerkingen" wilt weten en een "bekende pil" wat vertrouwder zal zijn...:oops:

Vanmorgen was ik al vroeg op weg....moest de bedrijfskleding gaan passen.
Konden ze het allemaal gaan bestellen en was het "op tijd" binnen..

Vanavond gaan we heerlijk te hele avond grillen.....wijntje erbij en misschien weer, net als gisteren.....pootje baden in de zee...:mrgreen:

Liefs,

Carmen
Roosie

Posting Freak

20-07-2010 15:54
@Carmen, ik heb net de pil gehaald bij de apotheek, hebben we dat alvast binnen.
De apotheker zag dat ik een ivf behandeling gehad heb, ik zei ja dat is niets geworden en ga nu een icsi behandeling doen waar ik een lang protocol bij krijg waarvoor ik eerst de pil moet slikken.
Ok zei hij dan weet ik waarvoor je het wil gebruiken, hij heeft ook aangevinkt dat ik een kinderwens heb zodat er altijd goed gekeken wordt bij het voorschrijven van medicijnen of het ook gebruikt kan worden bij kinderwens. En ik hoefde niets te betalen, de minister die er nu is vind dat het in het pakket hoort. Het is wel een fijne apotheker.

Nou het is gewoon handig om mijn vorige pil te nemen, dan weet ik dat ik er tegen kan en het is ook een lichte pil. Maar het is voor het goede doel, ik zie het maar als een zwanger maak pil hihi......

Maar ik heb internet gekeken naar merken pil die met een M beginnen en bij de naam microgynon had ik wel een beetje een ohja reactie.
Goh klinkt als een heerlijk avondje! Hier gaat het anders, moet zo koken en dan gaat manlief trainen. Hij liever dan ik met die hitte pfffff....zweet al als ik een klein wandelingetje naar de apotheek maak.

Zo ben klaar met mijn opdrachten, website en visitekaartjes klaar en facturen verstuurd. Smile

Liefs Roosie
sterretje37

Posting Freak

20-07-2010 17:06
Net het geboortecentrum gebeld: 30 juli om 12:30 uur hebben we een afspraak.
Nu gaat het wel een beetje doordringen geloof ik.
Ga per uur wel 6 of 7 keer naar de wc om te plassen.
Voor mijn collega's zeg ik dat het door de thee kom die ze elk uur neerzetten.
Wacht nog wel tot minimaal 10 weken tot we het familie en vrienden vertellen.
Roosie

Posting Freak

20-07-2010 18:37
Wat gaaf Inge, geniet er maar van! GEFELICITEERD!!!
En ja van thee moet je ook erg plassen ;-)
Jelske

Posting Freak

21-07-2010 03:20
@Inge; gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Roosie; Microgynon heb ik ook jaren geslikt, inderdaad een lichte pil, nooit geen problemen mee gehad. Heb onlangs twee stripjes weggegooid, die lagen al bijna 4 jaar te niksen op m'n nachtkastje hahaha

@Carmen; dank je wel en schaam je niet hoor, zoveel ruchtbaarheid had ik er niet aan gegeven dat we op vakantie gingen ;-) Ik moet eerlijk zeggen dat jouw avondje ook als een goeie vakantie klinkt hoor!

@Hoop; zie je wel? Komt tijd, komt raad, het probleem loste zich dus vanzelf op. Heb je al een positieve test?!

Ik zit nu op de bank met een giga pijn in m'n buik!! Gisteravond inderdaad volstrekt volgens schema ongesteld geworden, het is warm binnen en zweterig en ik lag al een uur te draaien met fikse krampen in m'n buik dus nu maar op de bank met de laptop. Manlief hoor ik hard snurken, de krekels buiten gaan te keer, het is nog pikkedonker maar ach, net zo'n mooi tijdje om even op het forum te tikken ;-) En ja, ik ben natuurlijk wéér enorm teleurgesteld, heb staan huilen onder de douche omdat je elke maand een stapje dichterbij een kinderloos huwelijk bent en ik me af en toe schaam voor het feit dat ik er ook gewoon niet álles voor over heb om zwanger te raken! Maar ja, als ik daarna met lief bij het strand aan een borreltje zit en samen kijk naar een prachtige zonsondergang, besef ik me maar weer hoe enorm gelukkig ik ben; ik ben gezond en samen hebben we het zo prachtig, dat m'n verdrietige bui eigenlijk ook zo weer over is. Mijn echo laat ik gewoon doorgaan, het is wel dag 14 en dus wat laat maar ik heb al 2x eerder op dag 18 pas de iui gehad dus wie weet, zit het déze keer eens een beetje mee....
Carmen40

Unregistered

21-07-2010 15:12
*Inge,
Nu ga ik je ook ff feliciteren hoor,
GEFELICITEERD!!!
Kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten met vertellen....Smile

*Jelske,
Zie PB..ik hoop dat je buikkie minder pijn doet??

Verder even een update "bij de gyn deel 1" ( ego berichtje)

De baarmoeder was vrijwel leeg.....er zat in het midden nog een héél klein stolsteltje.
Hierdoor moesdt mijn HCG weer geprikt worden.

Indien mijn HCG uit mijn bloed was, zou dit stolsteltje heel goed met mijn ongi mee kunnen komen:-?
Morgen weten we dus iets meer....

Indien er nog HCG is.....dan weet ik ff niet wat er dan gaat gebeuren.
Wel komt er zeker een HSG onderzoek.

Ze willen meewerken aan de IUI's evt. maar dan willen ze wel weten of dmv de IVF's mijn eileiders niet alsnog verstopt zijn geraakt en ze zo de IUI's misschien voor niets gaan doen.
Na de HSG dan pas IUI's.....

De IUI's worden daar uitgevoerd tot max. 43 jaar.
Ze geven niet zo heel veel kansen meer gezien mijn leeftijd en helemaal geen extra kansen indien ik helemaal geen hormonen wil gebruikenSad

Dus ze willen wel IUI uitvoeren met hormonen, veel lagere dosering dan weer..
Dit gezien de extra kansen die je krijgt bij de meedere eiblaasjes die dan weer kunnen ontstaan. ( max 3)
Nou ja, max 3 zal wel meevallen gezien mijn eerdere ervaringen met stimulatie....

Op dit moment sta ik niet echt te juichen om het te doen.:?
Wat ik veel belangrijker vind is te weten of mijn eileiders e.d. in orde zijn.

Hierdoor houden we altijd kansen op een zwangerschap:oops:

Ik krijg nu een brief van de gyn om voor de HSG een afspraak te maken.
Nu eerst afwachten mbt het stolseltje en de HCG....

Wordt vervolgd in deel 2.....

Liefs,

Carmen
Roosie

Posting Freak

21-07-2010 21:52
@Jelske, dikke knuffel meis. Blijft toch moeilijk iedere keer die ongi, dat is toch iedere keer de keiharde waarheid dat je niet zwanger bent. Maar jullie hebben het gelukkig heel erg fijn samen en dat is toch ook al een grote rijkdom! Sterkte met je buikkie meis!

Ja het is een lichte pil, mijn vriendin die ik gisteren aan de lijn had slikte die ook.

@Carmen klinkt als een goed gesprek wat je met je gyn gehad hebt! Had ik niet verwacht toch nog een HSG onderzoek, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het daaraan niet ligt dat je niet zwanger raakt op de spontane manier. En goh had ook niet gedacht dat ze mee willen werken aan IUI's. Je staat nu ineens wel weer voor een keuze, laat het maar even bezinken eerst maar dat HSG onderzoek voordat je wat gaat beslissen.
En hopelijk is al het HSG uit je bloed!Ik zal hard voor je duimen!

Hier verder geen nieuws, heb weer hard gewerkt bij mijn freelance job. Was wel weer een nieuwe externe daar aan het werk. Vroeg 1 zzp'er aan hem of hij kinderen heeft, zei hij nee nog niet. Oh nog niet dus... Hij zei nou voor zover ik weet is mijn vrouw niet zwanger. Oh zei ook een ander, tijd zat gewoon blijven oefenen. Toen zei hij dat hij 3 maanden geleden getrouwd is. Ik voelde bij hem dat hij het niet leuk vond die vraag of hij kinderen heeft. Ik heb me heel erg stilletjes gehouden in de hoop dat het niet aan mij gevraagd werd en pffff gelukkig niet. Maar ik was wel van slag, kreeg ineens verdriet over me heen. Toen begon hij ook nog te vertellen hoe zijn vrouw hem vertelde dat ze van hun 3e kindje zwanger is.... maar heb daarna lekker gewerkt.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

22-07-2010 15:03
*Jelske,
Hoe is het nu met je buikkie?
Ik hoop dat de pijn al minder is?
Knuffie...

*Roosie,
Altijd weer die lastige gesprekken over kids waar je niet op zit te wachten.
En dan nog te bedenken die evt. vragen die ook zou kunnen krijgen.....ik zou daar ook niet zo op zitten te wachten hoor.

Pfff....dan even tussendoor vertellen dat een derde eraan komt....ben blij voor je dat je daarna gewoon nog je werk hebt kunnen doen.....wel moedig van je!

*Ben benieuwd hoe het gaat met Hoop........??:?
Zou de IUI vandaag al zijn? Of toch morgen?

Verder ben ik net gebeld over de HCG test van gisteren.
Op dit moment heb ik nog steeds +12 HCG in mijn bloed en dit vinden ze nog te hoogConfusedhock:
Volgende week moet ik weer terug komen om nog een bloedtest te doen, deze moet dan uiteindelijk naar max. +3 HCG gaan...dan ik het ok.

We zouden net toevallig een dagje terug naar ons dorppie gaan...nu mag het prikken ook op deze dag ( erg aardig van ze:oopsSmile
De dag erna horen we dan of het dan nog verder gedaald is?
Ik hoop het wel anders heb ik nog een curretage aan mijn kleed hangen:-o

Liefs,

Carmen
Roosie

Posting Freak

22-07-2010 15:36
@Carmen wat balen dat je nog een te hoge hcg hebt, hopelijk gaat het nog dalen! Zo zie je maar weer je wordt met moeite zwanger en als het dan misgaat dan duurt het lang eer je er weer vanaf bent!

@Hoop joehoeeeee vast weer hard aan het werk?

Liefs Roosie
hoop1970

Posting Freak

22-07-2010 15:47
Hier ben ik:-D

Allereerst...

Inge dan nu officieel... [Afbeelding: party.gif]GEFELICITEERD!!!

Jelske.... Sad en ook nog op vakantie.... [Afbeelding: bighug.gif] sterkte met je buikkie en neem lekker een borrel van me!

Carmen balen dat de hcg nog te hoog was... duimen maar dat het de volgende keer goed is...mag je anders ook met cytotec proberen thuis of is het dan direct curettage?
Jij ook sterkte... zo blijft de nasleep wel lang he...kan me voorstellen dat je het wilt afsluiten [Afbeelding: smiley31.gif]

Roosie.... altijd fijn dat soort ondervragingen/gesprekken ja.... knap hoor dat je je erdoorheen geslagen hebt en toch nog een productieve dag hebt kunnen maken.[Afbeelding: thumbup.gif]

Shanna, hoe is het met jou??

Hier gisteren een migraine aanval op m'n werk... kon amper thuis komen...
gelukkig voor die tijd met m'n ovu test van de ochtend naar de poli geweest... twijfelde... toch samen met gyn besloten om morgen de IUI te laten doorgaan...achteraf ben ik er heel blij mee...
sta wel echt op springen hoor!! Hebben morgen de 1e afspraak tijd.
Gisteravond toch nog half kachel de ovitrelle gespoten...
Ben heel erg benieuwd naar het aantal zwemmers...hebben toch weer een paar maandjes wat minder gekeken naar alcohol...

Fijne avond allemaal... iemand misschien nog tips voor leuke camping aan zee ergens zuidelijk europa?? (met de auto)
Jelske

Posting Freak

22-07-2010 20:14
@Carmen; hopelijk blijft een curretage je bespaard........... en nee, het valt niet mee met m'n buikie dit keer, gister hele dag krampen en ook vandaag harde buiken en flink wat steken, bah! Maar goed, nog 1 dagje te gaan en dan moet het toch al bijna weer over zijn, manlief kan niet wachten met dit zweterige weertje ;-)

@Roosie; vervelend die gesprekken over kids he? Als ze het mij vragen zeg ik altijd maar dat ze welkom zijn en als ze niet komen, ook goed. Dat ik enorm geniet van andere kinderen en dat we het samen ook prima hebben. Maar ja, in je achterhoofd wil je het wel uitroepen dat je gráág eigen kids zou willen hebben maar dat het gewoon (nog) niet lukt! Ach, sommige mensen kunnen ook zó bot zijn met 'we NEMEN nog een kindje'....... daar erger ik me altijd wezenloos aan, alsof je éven naar de supermarkt gaat ;-)

@Hoop; vervelend van je migraine! maar zet 'm op morgen, laat het de meest vruchtbare iui voor jullie zijn!!!
Roosie

Posting Freak

23-07-2010 11:12
@Hoop is je migraine over? Heb je je inseminatie al gehad? Laat ze maar flink zwemmen!

@Jelske sterkte met je buikkie en geniet nog lekker van je vakantie!

Bedankt voor jullie reacties, jullie weten precies hoe het voelt als zulke gesprekken aangeboord worden.

Vandaag eens lekker uitgeslapen, even helemaal aan mijn moeheid overgegeven.
Manlief wil morgen een dagje naar Lille, doet zijn zus ook weleens, vroeg weg dagje lille en uiteten in Belgie.
Ik vertelde over mijn moeheid, maar dat ik er wel zin in heb het is nu mooi weer! Vanavond maar effe bespreken met manlief of we gaan.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

23-07-2010 12:31
*Jelske,
Jeetje dat je nu zo'n pijn hebt zeg....en die krampen die zo lang al aanhouden, ik vind het echt heel naar voor je!
Hoop dat je ongi vandaag dan minder gaat worden.Sad

*Hoop,
Balen van de migraine op opeens op het werk.
Ben blij dat je ondanks de pijn tóch een afspraak heb kunnen maken voor de IUI vandaag, super!!Smile
Alvast veel succes...hopen dat de WW snel voorbij zullen gaan ( nu zou ik wel eens een positief bericht van jou willen horen al ik op vakantie ben!!)

Nu hoop ik dat natuurlijk voor iedereen hier....maar je weet wel wat ik bedoel....:mrgreen:

Pfff, gisteren weer eens na een langere tijd gesport...en getennist, nou dat had ik ook al heel lang niet meer gedaan.
Vanmorgen spierpijn joh!!! auauauaConfusedhock:
Het kan ook van het klussen zijn...:mrgreen:....hadden we óók lang niet meer gedaan en de "klus-spieren" moesten ook weer aan de bak, hihiSmile

Nu net alles schoon gemaakt, tassen ingepakt en alleen nog boodschappen doen en ales in de auto zetten.
We hebben er veel zin in om weg te gaan....

En voor wat betreft het HCG.
Hoop natuurlijk wel dat het daalt maar ik laat mijn vakantie er niet door verprutsen!

Er gebeurd nl. niets totdat ik weer thuis ben.....of ik moet erge buikpijn krijgen?
En ehhh....heb er ook geen last van, denk er ook bijna niet aan, en het idee dat het vt. weggehaald moet worden, we zien wel...

Ik gok er nog steeds op dat mijn HCG volgende week gedaald is.
Ik laat het jullie nog weten.

Tot latersssssss..

Dikke vakantie-groeps-knuff voor allemaal xxxxxx

Carmen
Miffy

Senior Member

Topics: 0
23-07-2010 13:27
Shanna.............42................20 mdn..............wacht op ongi om dan aan de pil te gaan, dan starten ICSI
Miffy.................40................31 mdn..............6 aug...............bijna toe aan 1e IVF

Hallo meiden,

Graag ga ik met jullie mee kletsen...
Zoals jullie zien heb ik het lijstje nog maar een keer opgezocht en gepubliceerd. Ik ben dus 40 en heb twee jaar geleden 2 miskramen gehad, daarna helaas niet meer zwanger geraakt... vandaar dat wij dus ook voor de IVF gaan nu.

Lees met aandacht jullie verhalen, want ik weet nog niet wat het allemaal precies gaat inhouden de IVF behandeling, de onderzoeken hebben we bijna allemaal afgerond dus het gaat nu opschieten... Waarschijnlijk wordt het sept of okt voordat we gaan starten met de eerste behandeling.
We hebben geen kinderen en hopen nog zo op een wonder!

Ik wens jullie ook allemaal heel veel succes en hoop regelmatig te posten...

Groetjes, Miffy
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave