08-07-2010 22:16
Lieve leden,
Zoals jullie gezien hebben heeft het forum een geheel nieuwe layout. Ook voor ons als beheerders en moderators is dit systeem wennen.
Hier wat tips die je van pas zullen komen:
Profiel:
Als je rechtsboven gaat naar de optie settings: Jouw profiel kan je waar je gebruikersnaam staat op een soort potlood klikken. Momenteel staat je onderschrift waarschijnlijk in grote koeienletters. Om dit aan te passen kan je het volgende doen. Er staat [size7] nu voor je tekst, hier kan je [size1] van maken. Uiteraard hoef je alleen het cijfertje 7 naar een 1 aan te passen.
Bij image options kan je een nieuwe avatar uploaden incl. je profielafbeelding wijzigen. Dit geheel naar eigen keuze.
Ontvangen berichten:
Bij het inloggen op de site kwam ik er al snel achter dat ik al mijn verwijderde berichten (van het oude forum) weer terug had in mijn postvak en ontvangen berichten. Deze dien je allemaal te verwijderen. Hoe doe je dat?
- Ga naar ontvangen berichten.
- Je ziet dan mapbeheer staan, daarnaast staat: ga naar map.
- Vink daar de verzonden of ontvangen berichten aan.
- Ga naar het pijltje op geselecteerde berichten en klik op verwijderen.
Zodoende zullen al je ontvangen berichten verwijderd worden, doe dit ook bij de verzonden berichten. Het maximale toegestane aan berichten is 50! Als je dat overschrijdt krijg je geen berichten meer binnen. Het fijne is wel dat het systeem je automatisch een email stuurt naar je eigen email dat je PB box vol zit.
Onderschrift:
Het is me opgevallen dat bij sommige leden het onderschrift (de foto, banner of ticker niet meer werkt). Deze kan je als volgt toevoegen:
- Volg de stappen van je profiel en ga naar het potloodje.
- Ga naar handtekening wijzigen.
- Kopieer alleen deze code van lilypie of andere tickers om je ticker toe te voegen:
PseudoHTML, UBBCode™ or BBCode
Wordt gebruikt op veel message boards die geen HTML toestaan.
Dit is de enige ticker code die werkt!
Email notificaties
Van diverse leden heb ik een PB gehad waarom de email notificatie niet werkt. Dit staat standaard ingesteld op uit. Hoe krijgen jullie deze optie weer aan?
Volg de stappen zoals bij profiel omschreven:
- Ga my account.
- Opties wijzigen.
- Scroll naar: Email Notification of New Private Messages:
- Vink daar aan: E-mailnotificatie ontvangen van nieuwe privéberichten
Als je graag een afschrift wil bewaren van je verzonden PB's kan je dit instellen op dezelfde manier, maar dan deze aanvinken: Save a copy of sent messages in my Sent Items folder by default
Dit staat vrijwel onder de e-mail notificatie ontvangen.
Abonnement uitzetten:
Je moet wederom naar opties wijzigen bij instellingen, en dan kies je voor niet abonneren ( hoe simpel kan het zijn he )...en dan krijg je geen abonnementen meer in je lijst.
Jezelf offline zetten zodat niemand ziet dat je online bent:
- Ga naar settings.
- Ga my account.
- Opties wijzigen.
- Scroll naar: - Aanmelden & privacy
- Vink daar aan: Invisible Mode on om offline te staan (andere leden zien je dan niet meer online).
Als je dan op het forum bent en je ziet de leden staan, zie je bij jezelf een *. Dit betekend dat je offline staat.
Ongewenste berichten (spam, pesten, kwetsende opmerkingen) melden:
Als je een bericht ziet van een spammer, iemand die een ander pest of een kwetsende opmerking maakt kan je dit melden door het volgende te doen:
- Ga naar het bericht dat je wil melden.
- Klik op het vierkantje (aanvinkveld van het bericht).
- Klik linksonder het bericht op het driehoekige icoontje, er staat dan: kwalijk bericht rapporteren.
Wij zullen hier dan zo snel als mogelijk naar kijken.
Vrienden uitnodigen:
Een vriend kan je als volgt uitnodigen:
- Ga naar het profiel van die persoon toe.
- Links staat: add as friend.
Je hebt dan een vriend toegevoegd. Wees gerust, als je een vriendschapsverzoek krijgt en je accepteert hem niet, dan ziet degene die je uitgenodigd heeft dat niet!
Toon eigen berichten:
Ik heb de optie gevonden je eigen berichten te tonen.
Klik op:
- Forum.
- Dan zie je onder forum in het klein staan: nieuwe berichten.
En voila, daar staan de nieuwe berichten van de topics waar jij op hebt gereageerd.
Fotoalbum aanmaken:
- Ga naar je profiel door te klikken op je gebruikersnaam.
- Klik vervolgens op fotoalbums aanmaken (deze staat in het scherm waar je komt als je op je gebruikersnaam klikt).
- Ga naar create album.
- Vul de naam van je album in en klik op opslaan. LET OP: je kan daar aanvinken openbaar (dan ziet iedereen je album) of prive, dan kunnen alleen je vrienden het zien).
- Ga naar afbeeldingen uploaden.
- Klik op bladeren, selecteer je foto en klik op uploaden.
- Klik vervolgens op wijzigingen opslaan.
- Ga naar afbeeldingen uploaden (je ziet nu namelijk 1 foto staan).
- Volg precies dezelfde stappen als net.
- Je kan nu continu meerdere foto's uploaden. Meestal geeft hij bij een max. van 5 aan dat je de wijzigingen moet opslaan. Doe dit dan en volg deze stappen opnieuw net zolang tot alle foto's in je album staan.
Zoals jullie gezien hebben heeft het forum een geheel nieuwe layout. Ook voor ons als beheerders en moderators is dit systeem wennen.
Hier wat tips die je van pas zullen komen:
Profiel:
Als je rechtsboven gaat naar de optie settings: Jouw profiel kan je waar je gebruikersnaam staat op een soort potlood klikken. Momenteel staat je onderschrift waarschijnlijk in grote koeienletters. Om dit aan te passen kan je het volgende doen. Er staat [size7] nu voor je tekst, hier kan je [size1] van maken. Uiteraard hoef je alleen het cijfertje 7 naar een 1 aan te passen.
Bij image options kan je een nieuwe avatar uploaden incl. je profielafbeelding wijzigen. Dit geheel naar eigen keuze.
Ontvangen berichten:
Bij het inloggen op de site kwam ik er al snel achter dat ik al mijn verwijderde berichten (van het oude forum) weer terug had in mijn postvak en ontvangen berichten. Deze dien je allemaal te verwijderen. Hoe doe je dat?
- Ga naar ontvangen berichten.
- Je ziet dan mapbeheer staan, daarnaast staat: ga naar map.
- Vink daar de verzonden of ontvangen berichten aan.
- Ga naar het pijltje op geselecteerde berichten en klik op verwijderen.
Zodoende zullen al je ontvangen berichten verwijderd worden, doe dit ook bij de verzonden berichten. Het maximale toegestane aan berichten is 50! Als je dat overschrijdt krijg je geen berichten meer binnen. Het fijne is wel dat het systeem je automatisch een email stuurt naar je eigen email dat je PB box vol zit.
Onderschrift:
Het is me opgevallen dat bij sommige leden het onderschrift (de foto, banner of ticker niet meer werkt). Deze kan je als volgt toevoegen:
- Volg de stappen van je profiel en ga naar het potloodje.
- Ga naar handtekening wijzigen.
- Kopieer alleen deze code van lilypie of andere tickers om je ticker toe te voegen:
PseudoHTML, UBBCode™ or BBCode
Wordt gebruikt op veel message boards die geen HTML toestaan.
Dit is de enige ticker code die werkt!
Email notificaties
Van diverse leden heb ik een PB gehad waarom de email notificatie niet werkt. Dit staat standaard ingesteld op uit. Hoe krijgen jullie deze optie weer aan?
- Ga my account.
- Opties wijzigen.
- Scroll naar: Email Notification of New Private Messages:
- Vink daar aan: E-mailnotificatie ontvangen van nieuwe privéberichten
Als je graag een afschrift wil bewaren van je verzonden PB's kan je dit instellen op dezelfde manier, maar dan deze aanvinken: Save a copy of sent messages in my Sent Items folder by default
Dit staat vrijwel onder de e-mail notificatie ontvangen.
Abonnement uitzetten:
Je moet wederom naar opties wijzigen bij instellingen, en dan kies je voor niet abonneren ( hoe simpel kan het zijn he )...en dan krijg je geen abonnementen meer in je lijst.
Jezelf offline zetten zodat niemand ziet dat je online bent:
- Ga naar settings.
- Ga my account.
- Opties wijzigen.
- Scroll naar: - Aanmelden & privacy
- Vink daar aan: Invisible Mode on om offline te staan (andere leden zien je dan niet meer online).
Als je dan op het forum bent en je ziet de leden staan, zie je bij jezelf een *. Dit betekend dat je offline staat.
Ongewenste berichten (spam, pesten, kwetsende opmerkingen) melden:
Als je een bericht ziet van een spammer, iemand die een ander pest of een kwetsende opmerking maakt kan je dit melden door het volgende te doen:
- Ga naar het bericht dat je wil melden.
- Klik op het vierkantje (aanvinkveld van het bericht).
- Klik linksonder het bericht op het driehoekige icoontje, er staat dan: kwalijk bericht rapporteren.
Wij zullen hier dan zo snel als mogelijk naar kijken.
Vrienden uitnodigen:
Een vriend kan je als volgt uitnodigen:
- Ga naar het profiel van die persoon toe.
- Links staat: add as friend.
Je hebt dan een vriend toegevoegd. Wees gerust, als je een vriendschapsverzoek krijgt en je accepteert hem niet, dan ziet degene die je uitgenodigd heeft dat niet!
Toon eigen berichten:
Ik heb de optie gevonden je eigen berichten te tonen.
Klik op:
- Forum.
- Dan zie je onder forum in het klein staan: nieuwe berichten.
En voila, daar staan de nieuwe berichten van de topics waar jij op hebt gereageerd.
Fotoalbum aanmaken:
- Ga naar je profiel door te klikken op je gebruikersnaam.
- Klik vervolgens op fotoalbums aanmaken (deze staat in het scherm waar je komt als je op je gebruikersnaam klikt).
- Ga naar create album.
- Vul de naam van je album in en klik op opslaan. LET OP: je kan daar aanvinken openbaar (dan ziet iedereen je album) of prive, dan kunnen alleen je vrienden het zien).
- Ga naar afbeeldingen uploaden.
- Klik op bladeren, selecteer je foto en klik op uploaden.
- Klik vervolgens op wijzigingen opslaan.
- Ga naar afbeeldingen uploaden (je ziet nu namelijk 1 foto staan).
- Volg precies dezelfde stappen als net.
- Je kan nu continu meerdere foto's uploaden. Meestal geeft hij bij een max. van 5 aan dat je de wijzigingen moet opslaan. Doe dit dan en volg deze stappen opnieuw net zolang tot alle foto's in je album staan.