Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen Diaconessen ziekenhuis in Voorburg voor IVF

Diaconessen ziekenhuis in Voorburg voor IVF
susannelilian

Posting Freak

Topics: 46
16-06-2010 13:33
De kans is groot dat het uiteindelijk IVF gaat worden voor ons en dan worden we doorgestuurd naar het Diaconessen ziekenhuis in Voorburg...

Heeft iemand ervaring met dit ziekenhuis? Zo ja, wat voor ervaringen?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

Topics: 10
16-06-2010 16:26
Hoi,
Wat fijn dat jullie doorverwezen worden voor ivf in Voorburg. Mijn ervaring met voorburg is namelijk heeel goed!!
Ik ben in èèn ander ziekenhuis en in èèn andere kliniek geweest, maar we hebben uiteindelijk voor Voorburg gekozen. Het is voor ons 50 min rijden, maar dat is het zeker waard. Ze zijn in Voorburg ontzettend aardig en lopen daar niet achter de feiten aan zoals wij al eerder hebben mee gemaakt in een het andere ziekenhuis. Ik heb twee weken geleden ons intake gesprek gehad en we zitten nu volop in de onderzoeksfase. Alles wordt gelijk goed onderzocht en ze zitten er dik bovenop. Het geeft ons een heel vertrouwd gevoel dat ze alles goed onderzoeken en ze nemen ons daar erg serieus (iets wat het andere ziekenhuis ook niet deed) Tot nu toe ben ik dus erg te spreken dit ziekenhuis.
Wanneer heb jij je eeste afspr? Dat is nl het enige minpuntje: wij moesten erg lang op de intake wachten (10 weken)
Succes

Owja het zkh staat bekent om het hoge slagingspercentage met ivf en icsi! Ook een belangrijk feit.
susannelilian

Posting Freak

16-06-2010 16:47
Dankje voor je reactie! Wij gaan nog 1 keer voor de OI (met hormoonspuiten en zelf klussen), maar als dat niet werkt wordt het IVF en die kans is best groot is me verteld... Vandaar dat ik nu vast wil weten hoe ze zijn in Voorburg, dan kan ik daar in ieder geval gerust op zijnBig Grin!

Wat spannend voor jullie zeg, hoe lang zijn jullie al bezig? En wat hebben jullie al achter de rug qua behandelingen? Je hoeft het niet te vertellen hoor, maar vraag het me gewoon afSmile.
lisi

Posting Freak

16-06-2010 21:06
Wij zijn nog niet zo lang bezig. Ik ben in feb met de pil gestopt en een maand later kwamen we er bij toeval achter dat het zaad van mijn vriend niet goed is Cry We zijn toen gelijk in het ziekenhuis terecht gekomen en in de tussen tijd blijkt het bij mij ook niet lekker te lopen. Mijn cyclus is te lang waardoor mijn eitjes niet goed van kwaliteit zijn. Ik krijg nu eerst volgende maand een hsg in Voorburg en na de hand van die uitslag en de bloedonderzoeken krijgen wij een behandelplan. Ik krijg volgende maand sowieso wel medicijnen om mijn eisprong te vervroegen. Het is dus even afwachten of we na de hsg eerst nog zelf moeten proberen aangezien je dan een aantal maanden verhoogt vruchtbaar bent of dat we door gaan voor iui.

Heel veel succes ik hoop natuurlijk dat het voor jullie niet nodig is om door naar Voorburg te moeten gaan, maar als dat wel moet dan ben je naar mijn ervaring in hele goede handen.
susannelilian

Posting Freak

17-06-2010 11:00
Balen zeg, maar wel fijn dat jullie er zo snel achterkwamen!

Als het aan mij ligt zou ik vandaag nog aan IVF beginnen, maar helaas heeft het ziekenhuis andere plannen... Het lijkt weer overstimulatie te worden en dan moet ik nog een keer OI, alleen dan een mindere hoeveelheid als nu. Is echt balen, maar denk dat IVF er voorlopig nog niet in zit Cry...

Jullie heel veel succes met HSG en houd me hier op de hoogte van hoe het met jullie gaat als je wilt, zal voor jullie duimen!
epat

Posting Freak

Topics: 13
28-06-2010 14:13
Hoi dames, ik word ook doorgestuurd naar Voorburg, het ziekenhuis waar ik nu loop bij de gyn werkt ook samen met hun. Dus ik lees hier met veel interesse even mee met de ervaringen.
susannelilian

Posting Freak

28-06-2010 14:33
@Epat: dus jullie gaan al beginnen met IVF? Weet je ook al wanneer precies? Of moet je eerst nog op de wachtlijst? Heel veel succes in ieder geval en ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zullen zijn!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

28-06-2010 18:04
@epat, veel succes in voorburg!!
Ik moet volgende week weer twee keer om te kijken of mijn ei goed is gesprongen en hoe mijn slijmvlies er voor staat. Daarna op dag tien van me nieuwe cyclys hsg!! Spannend :x

susannelilian, Hoe gaat het met jou ?
susannelilian

Posting Freak

28-06-2010 18:44
@lisi: wat gaan ze nou precies doen in Voorburg en waarom? Ik snap het niet zo goed :oops:....

Ik ben nog steeds bezig met de utrogestan bolletjes, moet ze nog tm donderdag inbrengen en dan moet ik vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een echo... Weet niet wat ze dan willen/kunnen zien, maar dat hoor/zie ik vrijdag wel, weet ook niet eens waarom ik precies die bolletjes inbreng :oops:. Ik kreeg zoveel info de vorige keer dat ik al blij was dat ik het grootste gedeelte heb kunnen onthouden :mrgreen:.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik 29 Smile, wordt eind november alweer 30 :roll: haha..
epat

Posting Freak

28-06-2010 20:21
Mijn gyn zei dat er geen wachtlijst was, maar of dat ook gold voor Voorburg weet ik niet. In ieder geval hebben we vast bloed geprikt en moet ik volgende week maandag naar Voorburg bellen voor een afspraak voor de opzwemtest voor het zaad. Dan horen we vast meer over de stappen die nog komen gaan. Ik weet ook niet goed wat er in Voorburg plaatsvindt en wat bij mijn gyn, volgens mij bij mijn gyn alleen de follikelmetingen tussendoor en de rest in Voorburg vermoed ik.
Ik ben overigens 33 jaar!
lisi

Posting Freak

28-06-2010 21:10
@susannelilian,

Ik zit nog in het onderzoek stadium. Ze willen eerst zwart op wit hebben dat ik zelf een eisprong heb ook al hebben ze dat in het vorige ziekenhuis al gezien en daarna krijg ik een hsg om te kijken of mijn eileiders wel open zijn of niet als dan blijkt dat ze dichtzitten en ze het niet lukt om open te spuiten dan krijg ik een kijkoperatie en nadien de evaluatie met alle uitslagen van het bloed (schildklier) zaad en een behandelplan. Ik hoop dus begin de laatste week van juli te weten hoe nu verder.
Miffy

Senior Member

Topics: 0
23-07-2010 10:40
Hi Suzanne, Lisi en Epat,

Ik ben ook onder behandeling bij het Diaconesse ziekenhuis in Voorburg. Heb hele goede ervaringen met dit ziekenhuis.
Ik heb inmiddels bijna alle onderzoeken afgerond en zal waarschijnlijk in sept/okt beginnen met de eerste IVF.
Wij hebben twee miskramen achter de rug en zijn inmiddels al weer 2 jaar verder en niet meer zwanger geweest. Op e.o.a. manier lukt het niet meer en zijn we gezien onze leeftijd het traject ingegaan voor een IVF. Uit de onderzoeken is niet gebleken waardoor wij beide keren bij 8 weken een miskraam kregen. We hopen dan ook dat het gewoon twee keer domme pech is geweest...

We hebben wel in onze relatie een hele moeilijke periode doorgemaakt omdat we het beiden op onze eigen manier moesten verwerken en dat niet makkelijk is geweest. Daarom hebben we ook op een gegeven moment een pauze ingelast in de weg naar de IVF behandeling. Het werd allemaal een beetje te veel...
Gelukkig kon dat en deed het ziekenhuis hier niet moeilijk over. Half juni hebben we het traject weer opgestart en hebben we onze eerste afspraak weer gehad. We moeten nog voor de opzwemtest voor manlief, alleen moet hij eerst gestopt zijn met roken. Op dit moment werkt hij er hard aan. Met behulp van pleisters, gaat het aardig goed. Eind juli de eerste opzwemtest. Dan na zes weken nog een keer een opzwemtest en dan hoop ik dat daarvan de resultaten ook goed zijn. Als dat zo is, kunnen we gaan beginnen met de behandeling.

Spannend dus allemaal!!
Helaas is wel mijn cyclus de laatste paar keer erg onregelmatig. Tot 3 maanden terug was ik steeds netjes op tijd en zat ik op zo'n 25/26 dagen. In mei had ik ineens een cyclus van 37 dagen (dacht toen ook dat ik zwanger was, maar bleef negatief testen) daarna 29 dagen en de laatste keer 18 dagen... Hoop dat dit verder niet van invloed is op de behandeling.

We blijven gewoon positief! Heb alle vertrouwen in Voorburg... komt goed!
lisi

Posting Freak

24-07-2010 08:00
Hoi Miffy,

Spannend allemaal joh! Ik hoop dat het je man snel lukt om te stoppen met roken.. Dat zal ook niet zo makkelijk zijn denk ik. Beginnen jullie sowieso met ivf of kan het ook nog anders zijn?

Ik heb afgelopen woensdag een hsg onderzoek in voorburg gehad en mensen wat is dat me tegen gevallen.. Heb liggen schelden van de pijn. As dinsdag hebben we een afspr over hoe nu verder want 1 eileider is helaas afgesloten. Ik heb ook sowieso al clomid meegekregen voor mijn volgende cyclus want mijn cyclus is erg lang en ze kunnen in mijn bloed niet aantonen dat mijn ei ook daadwerkelijk springt. Ik krijg wel een positieve ovulatietest maar blijkbaar gebeurd er daarna niks meer.
Heel spannend allemaal dus. Bij welke arts loop jij nu Miffy Ik heb gyn opperaaij ofzoiet en krijg dinsdag santegoed. De eerste is al erg aardig.
Miffy

Senior Member

26-07-2010 08:21
Hoi Lisi,

Nou inderdaad spannend! En het stoppen met roken is inderdaad moeilijk voor mijn partner, hij heeft het al een aantal keren geprobeerd en steeds lukte het maar een paar weken en dan begon hij weer, dus ik hoop dat het deze keer lukt, al is het maar voor de periode van behandeling. Hij doet het nu erg goed met de pleisters en gaat morgen dus voor de eerste van de twee opzwemtesten.. Ben benieuwd? Vorige keer was het goed, ondanks dat hij toen nog rookte, dus nu moet het eigenlijk nog beter zijn... maar het schijnt niet aan de buitenkant van het zaad te zien te zijn of je nu wel rookt of niet, maar in het zaad is het wel merkbaar. De beweeglijkheid en hoeveelheid was vorige keer bovengemiddeld dus ik ben benieuwd hoe het nu zal zijn.

Wij beginnen inderdaad direct met IVF. Ik denk dat dit gezien mijn leeftijd is. Ze wilde niet eerst iets anders proberen maar gelijk voor IVF gaan. Ben er wel blij mee... want volgens mij is dit de snelste weg... Laten we het in elk geval hopen! ;-)

Wij zitten bij Dr. Chamorro. ook een erg fijne gyn. ik had voor haar Dr. de Groot maar die is nu weg uit Voorburg ivm zijn studie en daarvoor had ik Dr. v.d. Gaast maar die is nu naar R'dam. De gyn. die jij hebt ken ik niet, maar volgens mij zijn ze allemaal erg aardig, ik vind ze allemaal erg vriendelijk in Voorburg.

Dat hsg-onderzoek is inderdaad erg pijnlijk... maar ja, het is weer achter de rug meid en wie weet heeft het wel een gunstig effect. Het schijnt dat je soms na zo'n onderzoek spontaan zwanger raakt. Wel vervelend dat 1 van je eileiders afgesloten is, gaan ze daar nog wat aan doen?

Even heel wat anders, de laatste paar daagjes werken nu en dan vrijdag op vakantie!! Heerlijk... ook is even wat anders er lekker tussenuit, zal ons ook goed doen!
En dan na de vakantie gaat het opschieten voor de IVF! Manlief is dan 3 maanden gestopt met roken als het goed is en dan mogen we voor de intake van de IVF!! YESSS, zal onze wens dan eindelijk in vervulling gaan?

Nou meis, succes en sterkte en wanneer is je volgende afspraak, en wat gaan ze dan doen?

We houden elkaar op de hoogte!

Groetjes, Miffy
susannelilian

Posting Freak

26-07-2010 15:31
Wat fijn dat jullie zo tevreden zijn over Voorburg! Dit is mijn laatste ronde spuiten en als het nu weer overstimulatie wordt dan gaan we het IVF traject in! Hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat jullie terecht konden? Tegen mij hebben ze gezegd dat de wachtlijst vanwege mijn PCO 3 a 6 maanden zou zijn, hopelijk komt dan uit!

Hoe oud zijn jullie?

Groetjes Susanne
susannelilian

Posting Freak

26-07-2010 15:49
@Epat: geen wachtlijst? Dacht dat er bij IVF altijd een wachtlijst is.... Wanneer krijg je de uitslag van het bloed prikken? En waarvoor was het bloed prikken precies voor? Wat betekend een opzwemtest? Is dat een gewone spermatest? Houd je me op de hoogte? Heel veel succes!
Miffy

Senior Member

27-07-2010 08:25
Hoi Suzanne,

Echt balen dat het nog niet gelukt is, ik begrijp dat je al wat behandelingen met hormonen etc. er op hebt zitten. Misschien gaat het deze keer goed, wel hoop blijven houden hoor!!

Ik ben 40 en mijn partner is 41. Ik denk dat dat ook de reden is dat we direct voor IVF gaan. Bij ons is er ook geen reden gevonden waarom het niet lukt, onverklaarbaar kinderloos zeg maar..
Vandaag moet mijn man voor de opzwemtest, en over zes weken nog een keer. Dat is het laatste wat moet gebeuren dus ik hoop op een goed resultaat. De semenanalyse was goed, dus ik verwacht dat dit ook wel goed zal komen.

Wij hebben niet echt hoeven wachten... het is gewoon dat het hele traject van onderzoeken een behoorlijke tijd in beslag neemt. Bovendien hebben wij zelf nog een pauze ingelast door omstandigheden. Anders waren we waarschijnlijk al behandeld geweest en hadden we misschien nu al wel zwanger geweest... Maar ja, soms loopt het even anders dan je wilt.. Ook is het traject en de voorafgegane 2 miskramen niet niks... het doet best wat met je..

Wat is PCO ook al weer? Ik heb veel gelezen op verschillende sites maar weet even niet meer wat het is..

Groetjes, Miffy
Miffy

Senior Member

27-07-2010 08:28
Trouwens spannend Suzanne, morgen voor de echo... ik hoop dat je inderdaad 3 mooi groeiende eitjes zult zien! Ik zal voor je duimen!!
Heel veel succes!

Groetjes Miffy
susannelilian

Posting Freak

27-07-2010 08:47
Logisch dat jullie meteen voor IVF gaan Miffy, balen he dat leeftijd ook zo'n grote rol speeltSad. Ik zal meeduimen voor een positieve opzwemtest! Had je het achteraf anders gedaan als je had geweten wat je nu weet? Dat denk ik wel es, waren we maar een jaar eerder begonnen, dan was ik nu misschien wel zwanger geweest.... Maar ja, het is nou eenmaal zo gelopen en terugdraaien gaat niet. 2 miskramen lijkt me inderdaad heel heftig, heb je dat goed kunnen verwerken? Zit jij trouwens ook in het topic 40 jaar en eerste kindje topic (weet zo niet meer precies hoe dat topic heet)?

PCO is een trage en verlate eisprong, uit mezelf heb ik vrijwel nooit een eisprong en ook ongi word ik maar een paar keer per jaar als er geen medische hulp aan te pas komt... Zwanger worden zou zonder medische hulp dus vrijwel uitgesloten zijn. Omdat dit al bekend was kon ik gelukkig meteen de medische molen in, maar helaas zijn we nog steeds niet zwanger. Hopelijk krijgen we deze ronde weer een kans, duimen voor morgen! Duidelijk zo?

Liefs Susanne
Miffy

Senior Member

29-07-2010 08:51
Hoi Susanne,

Ja ik baal er soms behoorlijk van hoor, dat het voor ons vrouwen zo aan leeftijd gebonden is het krijgen van kinderen. Ik heb mijn man pas begin 2007 ontmoet, omdat ik toen al 37 was, hebben we het wel vrij snel over onze kinderwens gehad. Dec 2007 zijn we gestopt met nuvaring en in feb. waren we voor het eerst zwanger... helaas eindigde dat na 8 weken in een miskraam. In juni bleek ik opnieuw zwanger, maar ook die zwangerschap eindigde in een miskraam.. Daarna is het ons helaas niet meer gelukt om zwanger te raken. Ook hebben we natuurlijk een periode niet geprobeerd om zwanger te raken omdat ik er helemaal doorheen zat. Ik heb echt wel even nodig gehad om de miskramen te verwerken.

Ik schrijf zo even verder, moet nu even afsluiten...

Groetjes, Miffy
Miffy

Senior Member

29-07-2010 09:02
Hoi Suus,
Daar ben ik weer...
Ik zit inderdaad ook in het topic 40 in zicht of al gepasseerd... ben pas sinds kort op deze site, maar er staan wel leuke forums tussen.
Jeetje hee, da's ook niet niks PCO, echt heel erg... maar gelukkig krijg je hulp en laten we hopen dat je op deze manier toch je wens in vervulling zal zien gaan. Welke behandeling ondergaan jullie iets speciaal voor PCO of IUI/ICSI/IVF? Ik las iets over snuiven bij je handtekening?? Is het je eerste poging of heb je al wat pogingen achter de rug?

Wel balen dat je gister nog niets zag op de echo, ik hoop dat er 2 augustus een gunstig resultaat zichtbaar is!! Heel veel succes in elk geval!
Ik ga vanmiddag bellen voor de uitslag van de opzwemtest dus dat is ook weer spannend... en dan horen hoe we verder gaan. Ik verwacht want dat hadden ze al gezegd, dat we dan over 6 weken weer een opzwemtest moeten doen, dus dat zal begin september zijn... en dan hoop ik echt te mogen starten met de behandeling... Ik heb echt geen tijd meer te verliezen...

Nou meid! Sterkte bij het wachten.... maar 2 augustus is snel dus.... maar ja... wachten duurt altijd lang... ;-(
Vanaf morgen 2 weken op vakantie dus ik zal er een tijdje niet zijn...

liefs en veel succes, ik duim voor je!

Miffy
susannelilian

Posting Freak

29-07-2010 09:19
@Miffy: das ook heftig, 2 miskramen en daarna niet meer zwanger rakenSad.... Gek is dat he, dat je lichaam zo raar kan doen. Hopelijk hebben jullie met IVF meer geluk, ik gun het je echt en met je leeftijd heb je inderdaad geen tijd te verliezen!

Bart en ik zijn nu ruim een jaar bezig en hebben al heel wat behandelingen achter de rug. We zijn gestart met duphaston om ongesteld te worden en clomid om eitjes te maken (4 rondes), maar helaas heeft dit niks opgeleverd. Daarna zijn we gaan spuiten en daar zijn we nu ook al even mee bezig en zoals je weet heeft dit helaas ook nog niks opgeleverdSad. Er zijn ook een aantal rondes verloren gegaan doordat er niks gebeurde of ik juist overstimulatie had. Hopelijk kunnen we met het snuiven de overstimulatie voorkomen, moet dat dus de gehele spuit-tijd gebruiken.

Ik zal voor je duimen voor een goede uitslag, laat je het weten zodra je de uitslag hebt?? Jij ook sterkte met wachten etc, maar eerst lekker op vakantie! Geniet ervan, je hebt het verdient!

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

29-07-2010 09:19
Je leest trouwens na je vakantie in mn onderschrift wel hoe het ervoor staat, hoop dan meer te weten!
Miffy

Senior Member

29-07-2010 11:50
Hoi Suus,

Ik doe mijn best het nog even te laten weten, maar ik kan pas bellen vanmiddag tussen 3 en 4... ik ben dan al thuis en weet niet of ik de computer nog opstart vandaag... moet nog zoveel doen en we rijden morgen ochtend vroeg weg...
Jij in elk geval heel veel succes en ik lees weer bij als ik terug ben...

Dank ook voor je lieve woordjes! En ik ga zeker heerlijk ontspannen tijdens de vakantie en genieten van alles... heb er zo'n zin in!!

Liefs, Miffy
lisi

Posting Freak

30-07-2010 06:51
Hoi ben ik weer!! Ik had even gemist dat jullie verder aan het kletsen warenWink
Ik had ook dokter chamorro maar die is helaas wegSad Erg jammer want ik vond haar erg aardig en goed. Afgelopen dinsdag moest ik terug naar voorburg voor een evaluatie over de hsg. Ik heb nu dokter santegoeds en deze nieuwe vrouwelijke arts had overleg gehad met dokter janssen en er is besloten dat ik een kijkoperatie moet ondergaan omdat ze na de hsg het vermoeden hebben dat ik endometriose heb.. Erg balen want ik had gehoopt dat we verder konden in het traject. Voor de kijkoperatie is een wachttijd van 2 tot 3 maanden.. Gister ben ik weer in voorburg geweest om te kijken of je wel of niet onder narcose mag en dat is goed gekeurd dus vanaf nu is het wachten tot ik wordt opgeroepen voor de operatie.
Ik vind het erg lang duren in voorburg hoor!! Hebben jullie dat ook? na de kijkoperatie kunnen we als het goed is door voor iui maar daar zal dan zeker ook wel weer een wachtlijst voor zijn??

@miffy.

Spannend de uitslag! Weet je al wat?

@susan,

Jeetje wat heftig zeg.. Of geen eitjes of overstimulatie.. heel veel succes! ik hoop dat ze snel een eitje vinden op de echo.
susannelilian

Posting Freak

30-07-2010 09:06
@Lisi: wat balen dat het zo lang duurt totdat je de uitslag van die kijkoperatie hebt! Ik heb juist alleen nog maar positieve verhalen over Voorburg gehoord, dat het allemaal zo goed en snel gaat, dus zou het niet weten....

Het is trouwens niet gek dat er bij mij nog geen eitjes waren hoor, het was nog erg vroeg in de cyclusSmile. Maandag weer een kans, hopelijk is er dan wel wat te zien!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

31-07-2010 07:51
Ik wacht niet op de uitslag zelf maar op de operatie! Daar is een enorme wachtlijst voor.. Erg balen, maar het is helaas niet anders.
Weten jullie of er ook nog een wachtlijst is voor ivf of iui?

Ow vandaar dat er nog geen eitjes waren! Moet jij ook zo ver rijden naar voorburg? Ik doe er 45 min over en de afgelopen weken ben ik er wel twee keer per week geweest.. Pff ik vind het best zwaar hoor!
susannelilian

Posting Freak

02-08-2010 12:27
Helaas nog geen eitjesSad... Moet nu woensdag terugkomen, als er dan nog niks is vrijdag weer en als er dan nog niks te zien is moet ik een hogere dosis gonal gaan spuiten. Baal echt ontzettend en ben ook wel erg teleurgesteld (had steeds buik- en rugpijn, maar zegt dus helemaal niks), maar het is niet anders. De eitjes zijn in ieder geval niet als een gek gaan groeien, dus hopelijk komt er deze ronde geen overstimulatie.

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

02-08-2010 19:32
Jeetje wat balen! Ik ga voor je duimen dat er vrijdag wel eitjes zijn!!
susannelilian

Posting Freak

02-08-2010 20:08
Eerst woensdag nog heWink...

Hoe gaat het met jou?
lisi

Posting Freak

03-08-2010 07:38
Owja ik zie het! Succes morgen. Heb je al het idee dat er wat zit nu?

Hier duurt alles heeel lang voor mijn gevoel! Ik zit gewoon op het wachtbankje en baal dat ik voor mijn gevoel stil sta.. Volgens de gyn moeten we in de tussentijd gewoon proberen zwanger te worden, maar voor mijn gevoel heeft dat helemaal geen zin met matig zaad en een afgesloten eileider.. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit Wink Al heb ik er weinig vertrouwen in. Ik belde gister nog even met mijn gyn om te vragen of er na mijn operatie weer een wachtlijst voor iui is, maar ze zij dat als ze iets vinden wat ze kunnen verhelpen bij mij we weer 3 maanden zelf moeten proberen omdat er dan weer extra kans is dat we spontaan zwanger worden.. Nou daar had ik niet op gerekend maar dat komt ook omdat ik voor mijn gevoel al heb toegegeven aan de iui. Snap je?
susannelilian

Posting Freak

03-08-2010 08:11
Nee, voel niks, dus dan zal er ook wel niks zittenSad.

Ik snap je hoor, je wilt niet nog maanden moeten wachten als je je ergens al helemaal bij neergelegd hebt, weet hoe moeilijk dat is! Heel veel sterkte meis en praat het hier maar lekker van je af!!

Liefs Susanne
sproetje1976

Unregistered

09-08-2010 08:49
Hallo meiden,

ik heb met net aangemeld op dit forum en wil me meteen aansluiten bij jullie daar ik ook in het ziekenhuis in Voorburg onder behandeling ben ivm PCO's.
wij (mijn nieuwe vriend en ik) hebben sinds febr dit jaar een kinderwens (had al kinderwens 2002 maar helaas door omstandigheden nooit zwanger geweest) en omdat ze mijn status al hadden en konden zien dat ik al vanalles heb uitgeprobeerd; clomid, puregon/pregnyl, en ik daar eigenlijk niet op reageerde en zij dit ook niet meer willen starten hebben we na aantal onderzoeken, bloed en zaad, te horen gekregen dat we kunnen starten met IVF, 27 sept hebben we ons eerste intake gesprek, al met al een spannende tijd die komen gaat.

Ben trouwens afgelopen zaterdag gestart met Metformine om overstimulatie te voorkomen, iemand hier ook mee bekend. Het blijkt ook voordelen te heben om dit te slikken, je zou er van kunnen afvallen!! waardoor bij sommige de cyclus weer op gang zou kunnen komen.

Succes iedereen en tot snel,

Gr. Sproetje
susannelilian

Posting Freak

09-08-2010 12:37
@Sproetje: welkom op dit forum en alvast heel veel succes met de IVF! Ik gebruik Synarel om de overstimulatie tegen te gaan en het helpt, want heb nog steeds geen eitjesSad.... Ik had juist last van ondergewicht (ben al een tijdje weer op een goed gewicht), dus moest eerst aankomen voordat ik kon starten met de gonal-f.

Liefs Susanne
zeehondje

Senior Member

09-08-2010 18:56
Hoi meiden,
ik schrijf vooral veel in topics op zwangerschapspagina.nl, maar kwam daar helemaal niemand tegen die ook in Voorburg lopen.
Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Toch wel leuk om ervaringen te delen.
Wij hebben net onze eerste tp gehad! Ik vind het echt heel goed georganiseerd in Voorburg. Veel uitleg bij echo's, puncties en ook bij de terugplaatsing.
We mochten zelfs even in het lab kijken naar het embryo'tje dat teruggeplaatst ging worden!
Hoop snel meerdere reacties/ervaringen hier te lezen.
susannelilian

Posting Freak

09-08-2010 18:58
@Zeehondje: welkom hier en heel veel succes met de IVF!

Liefs Susanne
sproetje1976

Unregistered

10-08-2010 08:19
@ Zeehondje; succes in de wachtweken, hoop op een positieve uitslag.

Gr. Sproetje
lisi

Posting Freak

13-08-2010 17:40
Wat fijn dat er ondertussen weer wat meer uit voorburg bij zijn gekomen. Leuk om positieve verhalen te lezen.

Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik PCO heb.. Ik had het vermoeden eigenlijk al maar vind het toch vreemd aangezien ik ook ondergewicht heb. Ik ben nu wel heel wat kilo's aangekomen, maar zou nog zwaarder mogen zijn. Ben nu 1.74 en heb eindelijk de 55 kilo gehaald. Ik wacht nu op mijn kijkoperatie die op 21 sept gepland staat en daarna start ik met clomid. Zou die pco ook door mijn ondergewicht kunnen komen? Zou het over kunnen gaan als je meer aankomt of werkt dat niet zo?

@Susanne
Hoe was je echo vandaag? Hoe laat was jij in voorburg? Ik om 11.00 uur.Miss elkaar wel voorbij gelopen..
sproetje1976

Unregistered

14-08-2010 09:35
@Lisi, nee denk niet dat het ondergewicht te maken heeft ik was juist iets te zwaar voor mijn lengte en moest afvallen....en ik heb ook PCO...uiteindelijk op goed gewicht gekomen en kreeg toen wel inene uit zichzelf een menstruatie steeds tussen de 30/35 dagen dus hoopte op een wonder, een zwangerschap op de natuurlijke manier, maar helaas niet gelukt en toen er voor gekozen naar Voorburg terug te gaan en de MMM weer in te gaan met als doel dmv IVF zwanger te worden, wij mogen 27 sept voor eerste intake gesprek bij dr Vink...

@Zeehondje, en voel je al anders dan anders, ben erg benieuwd, wanneer mag je testen???

@Susanne, hoe was je echo gisteren??

Fijn weekend,

Sproetje
susannelilian

Posting Freak

15-08-2010 12:47
@Lisi: wat balen dat jij ook PCO hebt, maar er is ook met PCO een hoop mogelijk hoor, dus geen zorgen! Ik heb ook PCO met ondergewicht. Je schijnt er overheen te groeien en ik heb het nu ook in mindere mate dan toen het de eerste keer geconstateerd werd. 55 kilo met 1m74 is inderdaad nog weinig, was ook mijn streefgewicht en ik ben maar 1m65... Het is helaas niet zo dat het overgaat als je aankomt, was dat maar waar.... Heel veel succes ermee! Ik zit trouwens nog niet in Voorburg he, ben nu nog bezig met OI, maar de IVF lijkt nu wel dichtbij te komen... Helaas heb ik nog steeds reactie op de gonal (vrijdag dus ook niet, moet maandag weer terugkomen) en als dat over een week nog steeds zo is, dan kom ik op de lijst voor IVF. Hopelijk heb ik nu nog een kans met de OI, maar anders: kom maar op met de IVF!! Ik zit ook in een PCO topic, dus als je zin hebt ben je natuurlijk welkom!

@Sproetje: helaas nog steeds geen reactie op de gonal, voor de rest van het verhaal zie mn reactie op Lisi. Hoe gaat het verder met jou?

Liefs Susanne
sproetje1976

Unregistered

15-08-2010 13:20
@Susanne, Met mij gaat het goed dank je, heb net een ongi achter de rug, dus zit met mijn "cyclus"wel gunstig wat betreft de afspraak die we hebben de 27ste sept, als het meezit heb ik namelijk na de intake dezelfde of de week erna weer mijn menstruatiedagen en hoop dus dat, als er geen wachtlijst is natuurlijk, we snel mogen starten met IVF.
Succes morgen met de echo, ik zal voor je duimen...

Liefs Sproetje
susannelilian

Posting Freak

15-08-2010 13:42
@Sproetje: dankje, ik zal ook voor jou duimenWink!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

15-08-2010 15:45
@susanne,
Jammer dat het niet over kan gaat als ik wat kilo's aankom Sad Ik hoopte het aangezien het bij andere met overgewicht ook kan herstellen als ze afvallen.
Wat balen dat er nog niks te zien is.. Lijkt me erg frustrerend voor je zeg! Heel veel succes en hopelijk 16 aug wel goed nieuws. Heb jij niet veel bijwerkingen van alle hormonen?

@sproetje, Ik hoop voor je dat er geen wachtlijst is voor de ivf en je gelijk met je volgende cyclus kan starten! Dat zou toch wel het prettigst zijn hè!
Iris40

Senior Member

Topics: 11
15-08-2010 16:17
Miffy,

Mag ik je vragen hoe je in dat ziekenhuis terecht bent gekomen? Ik loop nu bij de gynaecoloog in het Bronovo in Den Haag. Na 2 miskramen op 5weken. Kan ik zelf om een doorverwijzing vragen?

groet Iris
susannelilian

Posting Freak

15-08-2010 16:24
@Iris: ik weet wel dat je het niet aan mij vroegWink, maar ik krijg de verwijzing van mijn gyn ook niet zomaar hoor, ze moeten eerst een bepaald traject geprobeerd hebben voordat je in aanmerking komt voor IVF... Ik mag ook nu nog niet, moet eerst wachten of er binnen een week nog eitjes gaan groeien, zo niet, dan kom ik dan pas in het IVF traject (zijn dan in totaal al zo'n 14 a 15 maanden bezig met de mmm)... Wel erg zeg van je 2 miskramenCry, hopelijk voor jullie gaat het de volgende keer wel goed!

Liefs Susanne
Iris40

Senior Member

Topics: 11
16-08-2010 16:09
[quote=susannelilian]@Iris: ik weet wel dat je het niet aan mij vroegWink,

:-) dank je Susanne voor je antwoord.
susannelilian

Posting Freak

16-08-2010 18:05
Nou meiden, ook voor mij wordt IVF een feitSad... Als ik nou door zou gaan met spuiten zou het zeker weer overstimulatie worden, dus ben nu gestopt met spuiten en dan word ik aangemeld voor IVF, hoor woensdag meer. Hopelijk kan ik snel naar Voorburg voor de intake en kan ik snel beginnen met de IVF zelf!

Liefs Susanne
epat

Posting Freak

16-08-2010 20:16
@lisi
Ik reageer even op jouw vraag. Ik heb ook PCOS en ik heb ook ondergewicht. Ik ben wat aangekomen (door al die hormonen prikken voor IUI en nu IVF) en heb nu al twee keer zelfstandig een (korte) ronde gekregen opeens. Dus het helpt bij mij wel degelijk om aan te komen in gewicht, net als het bij veel vrouwen helpt om juist af te vallen. Mijn gyn vertelde ook dat PCOS geen duidelijke oorzaak heeft die ze kunnen aanpakken (wel vaak duidelijke tekenen waaraan het te herkennen is) en dat het bij vrouwen soms opeens een hele tijd weg kan blijven en de cyclus dus opeens wel goed kan gaan.

Ik ga overigens voor mijn IVF behandeling ook naar Voorburg, maar dan alleen voor de terugplaatsing (mijn man is er wel geweest voor opzwemtest en moet er ook heen om mijn eitjes te brengen), verder vindt voor mij alles tussendoor plaats bij het ziekenhuis van mijn gyn.
susannelilian

Posting Freak

16-08-2010 20:19
@Epat: wel fijn dat je alleen voor de terugplaatsing naar Voorburg hoeft, scheelt een hoop gereis!

Liefs Susanne
epat

Posting Freak

16-08-2010 20:24
Ja het scheelt zeker een hoop, want mijn gyn zit vlakbij mijn werk en Voorburg is toch echt een eind uit de buurt (snap ook niet dat ze samenwerken met Voorburg, terwijl er een centrum zit wat ook IVF doet vlak naast het ziekenhuis waar ik bij de gyn loop). Maar goed, ik hoor wel allerlei goede verhalen over Voorburg, dat is wel heel prettig!

Ik zit inmiddels wel in de zenuwen een beetje. Ben zo bang voor overstimulatie. Heb dat al gehad bij de IUI, maar zou het nu hetzelfde aantal eitjes zijn, dan is het juist prima. Maar wat als het er meer zijn? Ik kan niet wachten tot het woensdag is, heb even wat geruststelling nodig dat het oké zit qua aantal eiblaasjes. Die stomme PCOS maakt het er ook niet prettiger op, want dan is de kans op overstimulatie nog groter natuurlijk. Nu nog hopen dat mijn temp morgen weer zakt, want ik heb heel gek het gevoel dat ik gisteren een eisprong had en dat hoop ik toch niet!

Ik zie dat jij 18-8 een gesprek hebt voor vervolg. Wat balen dat je ook overstimulatie had. Ik hoop dat je snel door kunt voor IVF. Je moet het maar zo zien, ze kiezen daarvoor omdat ze je de meeste kans willen geven op een zwangerschap. Zo probeer ik het in ieder geval te zien, hoe eng ik het ook vind (vooral de punctie!). Veel succes woensdag!
lisi

Posting Freak

17-08-2010 08:58
@epat,

Bedankt voor je antwoord. Hoe veel ben jij aangekomen door alle hormonen? Ik hoop dat het bij mij ook op die manier werkt maar je weet het natuurlijk nooit.. Ik heb zelf heel erg het vermoeden dat ik niet echt pco heb maar dat het door mijn ondergewicht komt.. Ik heb 4 jaar terug nl anorexia gehad en miss is mijn lijf daar nog niet van herstelt? Maar goed dan zou je natuurlijk weer niet heel veel kleine eiblaasjes hebben en die had ik wel.. Het blijft moeilijk allemaal Sad Ik heb wel meerdere klachten zoals haaruitval en sinds het stoppen met de pil veel meer haargroei op bv mijn buik (gelukkig wel blonde haartjes) Zelf aankomen gaat me echt niet lukken want ik snoep de hele dag door maar blijf op de 55 kilo steken en dat gewicht had ik voor ik 4 jaar terug ziek werd ook. Ik woog toen ik ziek was 46 kilo dus ben behoorlijk wat aangekomen met mijn lengte van 1.74
Lastig dat jij helemaal naar voorburg moet omdat het ziekenhuis daar mee samen werkt. Voor mij is het ook niet om de hoek helaas. Ik moet telkens een uur rijden en moet ook voor echo's en bloedprikken terug. Soms is het zo veel allemaal. Ik kan me je angst voor overstimulatie voorstellen! Morgen de echo! succes en hopelijk gaat alles goed in je buik! Ik vind jou verhaal wel veel op die van ons lijken! Ik heb dus ook ondergewicht, PCO en mijn vriend matig zaad! Mijn hsg onderzoek is alleen anders want mijn rechtereileider zit ook nog eens dicht. Echt bizar. Ik baal ook ontzettend dat het meerdere dingen zijn!! Waarom moet het zaad nou ook nog eens niet goed zijn?? Kan daar zo verdrietig van worden Sad

@susanne,
Succes morgen!!
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 09:22
@Epat: jij hebt morgen ook een afspraak? In je eigen ziekenhuis of in Voorburg? Heb inderdaad ook heel veel positieve verhalen over Voorburg gehoord, dus er is zeker nog hoop! Maar overstimulatie is juist goed he met IVf, dus geen zorgen meis, het komt vast goed! Je hebt vast je eisprong nog niet gehad, je hoort het morgen wel! Jij ook ook veel succes morgen en laat het ff weten!

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 09:25
@Lisi: moeilijk he allemaal, maar het gaat zeker goedkomen voor ons, ze kunnen zoveel tegenwoordig!

Een dikke knuffel voor jou en Epat!!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

17-08-2010 09:31
Thanks!! je hebt ook gelijk.. Ze kunnen zo veel! Sommige dagen heb ik gewoon ff een dipje Sad Het is zo jammer dat het allemaal zo moet lopen, toch?
Vroeger was mijn wens altijd om moeder te worden! Ik hoefde geen geweldige baan, als ik maar mama werd.. Dan is dit zo zuur! maar goed dat hoef ik jullie niet te zeggenWink We zitten in het zelfde schuitje en ik ben dan wel blij dat ik niet alleen ben (al gun ik jullie allen het beste natuurlijk)
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 09:35
@Lisi: ik snap je hoor meid, heb ook al zoooooooooooo lang de wens om moeder te worden, is maar goed dat ik van tevoren niet wist hoe moeilijk dit zou gaan worden.... Gelukkig gaan dipjes altijd weer over! Het is inderdaad erg jammer dat het allemaal zo moet lopen, maar we gaan door totdat er geen mogelijkheden meer zijn! Ik snap wat je bedoeld hoor, is altijd fijn om te weten dat je (lang) niet de enige bent!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

17-08-2010 09:42
Ja idd we gaan door tot het bittere eindWink Ik zit me nu een beetje in verzekeringen te verdiepen.. Waar ben jij verzekerd? Ik wil gaan overstappen naar een andere maatschappij die vier en meer ivf/icsi behandelingen vergoed. Het kost alleen 200euro pm dus dat is wel erg veel.. Ik zit erg te dubben.. Je kan niet meer overstappen zodra je met ivf of icsi bezig bent.. Oneerlijk ook hè maar 3 x ivf/icsi! Je hebt dubbel pech en je moet een behandeling om kinderen te kunnen krijgen en je moet je ook nog eens zorgen gaan maken of je aan drie keer wel voldoende hebt.
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 09:47
@Lisi: ik zit bij Menzis, vergoedt ook maar 3 x, maar blijf daar wel..... €200 per maand is wel heel erg veel, zeker als straks blijkt dat je aan 3 keer wel genoeg hebt! Van de jaarpremie kan je ook wel 1 of 2 keer IVF doen haha... Gelukkig zegt mn vriend dat we daarna doorgaan, wat het ook kost en mn moeder zei ook al dat ze ons financieel wil helpen als het niet meer vergoed wordt, dus gelukkig hoeft het niet over te gaan als 3 x niet voldoende is! Is inderdaad wel erg oneerlijk hoor, we hebben het al zo moeilijk!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

17-08-2010 10:29
Ja idd van die jaar premie kan je het zelf bekostigen.. Wij gaan ook door hoor als drie keer niet genoeg is! Hoe dat zien we dan wel weerWink
Mijn ouders zijn wat dat betreft echt geen steun! Ze bedoelen het goed hoor dat weet ik wel, maar mijn ouders zeggen telkens: Als het niet is weg gelegd waarom dan al die narigheid opzoeken?? Pff, als of je zo maar even gaat stoppen zonder er moeite voor te doen. Ik vind het erg jammer dat ze er zo over denken.
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 10:30
@Lisi: wat balen van de reactie van je ouders, echt een rot reactie! En de ouders van je man/vriend?

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

17-08-2010 10:40
De moeder van mijn vriend is erg meegaand en belt heel regelmatig op om te vragen hoe het nu gaat en ze barste in tranen uit toen we met dit nieuws kwamen. Mijn ouders ook wel hoor, maar die zijn gewoon heel makkelijk. Zeiden ook: wij hebben een jaar over je broer gedaan en we hadden afgesproken dat als het met 1.5 jaar nog niet gelukt was we zouden stoppen en niet met evt behandelingen zouden beginnen.. Ik denk dan: fijn voor jullie maar uiteindelijk hebben jullie twee kids dus het is heel makkelijk gezegd, maar goed.
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 10:43
Is inderdaad makkelijk gezegd met 2 kids, maar goed..... Hopelijk is 2 kids ook voor ons weggelegd!!
epat

Posting Freak

17-08-2010 15:06
@lisi
Ik ben de eerste keer puregon bijna 3 kilo aangekomen, waarvan er denk ik 1 weer af ging en inmiddels 2 kilo ongeveer weer en zit er nog middenin. Ik moet nog 2 kilo dan heb ik geen ondergewicht meer. Ik heb ooit ook rond de 46 gewogen (door de stress, niet anorexia ofzo), ik hoop dat echt nooit meer mee te maken, ik kreeg het al benauwd bij de minste inspanning. Achteraf erg beangstigend, het is zo slecht voor je lichaam/organen. Ik denk zelf ook dat mijn PCO kan samenhangen met mijn ondergewicht, maar misschien is dat niet zo, ik ben er natuurlijk ook geen expert in. Het is iets hormonaals, maar verklaarbaar qua oorzaak is het niet begreep ik van de gyn.

Ja ik ga morgen naar de gyn, ben zo benieuwd!
epat

Posting Freak

17-08-2010 15:07
Oh qua latere vraag: morgen ga ik naar mijn eigen gyn, niet naar Voorburg.
lisi

Posting Freak

17-08-2010 18:42
@epat,
Dus in totaal ben je 4kilo aangekomen? of begrijp ik het verkeerd?
Al aardig wat zeg.. Komt iedereen zo aan van hormonen of is het persoonsgebonden? Mijn gyn zei dat het allemaal vocht is en na het slikken van de hormonen gewoon weer weg zal gaan, maar dat is dus niet zo? Ik vind het wel eng hoor om zo aan te komen.. Dat zal wel met mijn verleden te maken hebben. Ik val trouwens ook heel veel af van stress. Ik eet nu al jaren meer dan gemiddeld maar kom gewoon niet meer aan. Een weekje stress op het werk en ik ben weer 2 kilo lichter. Echt zwaar vervelend. Dat ik zo licht was had ik ook veel gezondheidsproblemen.. Ik moest s'middags slapen omdat k te moe was! Echt een vreselijke periode. Ik ben er gelukkig wel snel vanaf gekomen.
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 20:08
Wat zijn goede vragen die ik morgen zou kunnen stellen? Ik weet het allemaal even niet meer, kan even bijna niks bedenken nuSad....

Liefs Susanne
epat

Posting Freak

17-08-2010 20:09
@lisi
Ik vind het heerlijk om zo aan te komen, maar ik snak er dan ook al mijn hele leven naar. Ik kan me voorstellen dat het voor jou toch eng is.
Wel moet ik misschien gaan sporten om het strak te houden zeg maar ;-) Ja een deel is zeker vocht, maar ik eet ook meer door de puregon (vraag me niet waarom, zal wel hormonaal zijn) en dat meer eten zorgt ook voor meer gewicht. Dat vocht (vooral de opgeblazen buik) raak ik na enkele weken weer kwijt inderdaad. Ik ben momenteel ruim 3 kilo aangekomen (ben net maar weer even op de weegschaal gaan staan om het te checken, sta er liever niet te vaak op), voor mij is dat echt veel in een korte tijd en een hele prestatie en je begint het ook eindelijk te zien. Althans, ik zelf zie het heel goed en ook mijn man. Helaas zal mijn eetlust ook weer afnemen nadat ik ben gestopt met de puregon, dus dat is wel jammer, want net als jij kan ik razend snel afvallen door de stress op het werk.
Ben je verder helemaal verlost van de anorexia of is het iets wat op een zwak moment weer boven kan komen?
epat

Posting Freak

17-08-2010 20:14
@susannelillian
Vraag in ieder geval alles wat je wilt, schaam je nergens voor!
Qua vragen:
Is de beslissing voor IVF daadwerkelijk al zeker of kan het ook nog ICSI worden (hangt af van zaadkwaliteit)?
Zijn er nog onderzoeken die van tevoren (opnieuw) moeten plaatsvinden?
Is er een wachtlijst? Als er een lange wachtlijst is (maanden) is het dan niet mogelijk om toch nog eens IUI te proberen met een lagere dosis om de tijd te overbruggen, wie weet komt er dan geen overstimulatie (alleen als je dat zelf wilt natuurlijk!).
Is er de mogelijkheid om embryo's in te vriezen (neem aan van wel), zo lang je die hebt en ze zijn geschikt voor terugplaatsing na ontdooien, blijft het tellen bij die IVF behandeling, oftewel, goed om te weten voor de verzekering.

Je krijgt overigens ook een boekje mee als het goed is, daar staat eigenlijk alle info al in. Bedoel je dit soort vragen?
susannelilian

Posting Freak

17-08-2010 20:24
Dankje Epat, heb ze gelijk opgeschreven voor morgen!

Andere meiden die nog andere vragen kunnen bedenken?

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

18-08-2010 08:27
@Epat, neej ik heb er gelukkig helemaal geen last meer van. Ik heb nu meer het tegenovergestelde, haha.. Eet ongelooflijk veel en ongezond, maar niet op een verkeerde manier hoor! Ik ben gewoon helemaal niet meer met mijn lijn bezig. Ik vind het wel eng met die hormonen omdat je daar gewoon echt geen grip op hebt, maar dat komt vast wel goed allemaal. Fijn dat jij je zo heerlijk bij de kilo's voelt. Ik kan me het wel voorstellen want ondergewicht hebben en er ook nog eens heel leuk met kleding enz uit zien is best heel lastig vind ik. Ik zou heeel graag wat vet in mijn gezicht willen. Ik hou nl ingevallen wangen en dat vind ik vreselijk. Als je dan een dagje niet lekker bent dan is het nog erger. Ik hoop daar dus wat vet bij te krijgen als ik met de clomid begin.

@susanne,
Spannend vandaag je afspr! Heel veel succes en goed van je dat je wat vragen op hebt geschreven. Ik vergeet altijd de helft en terug in de auto kan ik me dan ontzettend voor mijn kop slaan. Wat je nog kunt vragen is of er weer een wachttijd tussen ivf 1 en 2 en 3 zit. Een vriendin van mij zit in een zkh waar ze na een mislukte poging 3 mnd wachttijd hebben om je lichaam weer te laten herstellen na de hormonen. Zij vind het vreselijk want zo duurt alles natuurlijk eeuwen. Voor de rest heeft epat alles al gezegd en ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan je niet echt helpen.
susannelilian

Posting Freak

18-08-2010 09:02
@Lisi: dat is nog een goeie vraag inderdaad, dankje!

Weet alleen niet of ik dat allemaal nu al kan vragen of dat dit pas komt bij de intake in Voorburg... We zullen zien, nog even en dan ben ik hopelijk een stuk wijzer!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

18-08-2010 10:06
Succes! En anders heb je vast je vragen voor de intake.. Ik hoop niet dat er een wachtlijst is voor de intake, maar denk het wel. Ik begreep 12 weken, maar miss dat het bij jou anders is aangezien je wordt doorverwezen.
susannelilian

Posting Freak

18-08-2010 10:18
Het wordt toch geen ivf Sad...... Ze vinden me nog te jong om nu al de laatste stap in te gaan en ze denken dat ik beter te stimuleren ben als ze me langer dezelfde hoeveelheid laten spuiten. Ga dan 2 weken 75 spuiten, 2 weken 112,5 en 2 weken 150 eh en als er dan nog niks of overstimulatie is dan kijken we dan verder. Ben toch wel teleurgesteld, nou moet ik weer zo'n 3 maanden wachten.. Dan ben heb jij straks al een kleine en dan ben ik nog niet eens zwanger Sad. Moet nu eerst de ongi afwachten en dan op dag 3 weer een echo en als de eierstokken dan leeg zijn ga ik weer beginnen met spuiten en moet wel gewoon blijven snuiven... Echt balen, maar ze zeggen dat als ik nu al met ivf begin en het niet 3 keer niet tot een zwangerschap komt dan ben ik nog steeds hartstikke jong en dan zijn mn kansen om zwanger te worden al vroeg bekeken... Ze gaan namelijk niet na IVF weer terug naar OI, dus dan is het na de IVF ook echt klaar. Dat ik weer moet spuiten vind ik nog niet eens zo erg, maar dat het allemaal weer zo lang gaat duren, daar baal ik van!

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

18-08-2010 10:21
Dat van dan heb jij straks al een kleine en ben ik nog niet eens zwanger moet weg, dat was voor iemand anders en was ik bij het kopieeren vergeten weg te halen....
lisi

Posting Freak

18-08-2010 10:57
Oww hihi, ik dacht al.. Ik heb bij het PCO(S) topic een reactie gegeven! Ik vind het echt ontzettend naar voor je.. Sjee wat een teleurstelling. Ze hebben je al blij gemaakt door te zeggen dat jullie met ivf verder zouden gaan en dan in ene krijg je dit heel rauw op je dak. Sterkte met het verwerken van deze zware domper!
susannelilian

Posting Freak

18-08-2010 11:00
Dankje meis, gelukkig heb ik lieve mensen om me heen die me steunen, mn beste vriendin (zit hier ook op het forum, heb haar ook via hier leren kennen) komt vanmiddag na haar werk (ze is om 12.30u vrij) zelfs meteen naar me toe en blijft totdat mn vriend thuis is, ben zoooooooooooo blij met dr!! Das het enige positieve aan deze ellende, zonder dit forum had ik haar niet leren kennen en dat zou echt heeeel jammer geweest zijn...

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

19-08-2010 08:38
Hier heb ik een besluit genomen: ik ga bellen met het ziekenhuis (heb het al geprobeerd, maar dan is de wachttijd langer dan 5 minuten, bel dan later wel weer terug) om een afspraak te maken met de gyn die het snuiven bedacht heeft (is een andere gyn dan die me IVF beloofd had/gister geweest ben) en dan ga ik vragen of ik bij de 75 eh niet beter niet kan snuiven.. De aller eerste keer had ik toen namelijk 1 eitje en de keer daarna gebeurde er niks (daarom ben ik toen omhoog gegaan), waarom dan bij die hoeveelheid ook nog snuiven?? Dan heb ik nog minder kans en gebeurd er sowieso niks lijkt me.. Ga dan ook voorstellen om bij de 75 eh niet te snuiven en ga vragen of hij er ook achter staat dat er nu toch geen IVF komt. Dan kan ik zelf mn zegje doen en dan weet ik ook zeker dat ze alles weloverwogen doen. Ga proberen die afspraak op volgende week woensdag, donderdag of vrijdag te zetten, hopelijk gaat dat lukken en krijg ik ze snel te pakken!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

20-08-2010 07:46
Ow ik hoop heel erg voor je dat je volgende week kunt komen en je jouw plan kunt voorleggen! Goed van je dat je niet zo maar met al je vragen blijft zitten en doet wat zij zeggen. Ik denk dat je altijd je eigen gevoel moet volgen!! Ik ben heel benieuwd of het lukt om volgende week een afspr te krijgen en wat ze ervan gaan zeggen. Heel veel succes meis!!
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 08:46
Ik heb woensdag een afspraak bij een andere gynaecoloog, hopelijk kan ik hem overtuigen dat ze de verkeerde keuze gemaakt hebben en dat ze me niks hadden mogen toezeggen als ze daar weer op terug zouden (kunnen) komen. Ik ga alsnog voor IVF en als het dan niet lukt in 3 keer, dan betalen we zelf nog wel 1 of 2 keer en anders ga ik daarna gewoon weer terug naar wat ik nou doe.. Het is MIJN lijf, dus IK beslis!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

20-08-2010 09:31
Goed van je!! Alvast heeel veel succes woensdag. Ik hoop dat je hem kunt overtuigen.. Hou me op de hoogte!
sproetje1976

Unregistered

20-08-2010 16:24
@ susanne, idd heel goed van je om voor jezelf op te komen, ik had voorheen ook altijd het gevoel dat ze je aan het lijntje hielden..zeker als ik steeds weer een cyclus gemist had gingen er weer 4 weken overheen Grrr...meis, sterkte volgende week en ook ik hoop voor jullie dat de gyn te overtuigen is..was dat nou wel of niet in Voorburg?? weet het eff niet meer..

Liefs Sproetje
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 16:46
@Sproetje: ik ga voor IVF, hopelijk willen ze daar in mee gaan, weer OI voelt gewoon zinloos en ik wil gewoon weer es een kans om zwanger te worden (weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst een kans gehad heb)! Ik zit nu in het Lange Land in Zoetermeer en de IVF zou in Voorburg worden, ga desnoods daar ook wel zelf heel als ze me hier niet willen helpen... Ook eventueel na de IVF als ik dan nog niet zwanger zou zijn... Hoe gaat het met jou?

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 16:54
Kan iemand mij vertellen wat een IVF behandeling kost? Dit om te weten hoeveel wij zelf zouden kunnen betalen als het na de 3 keer nog niet gelukt is...

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 17:01
Mijn vriend denkt trouwens dat het niet gaat lukken om nu al IVF te krijgen omdat het ziekenhuis eerst een bepaald traject moet volgen, maar hij hoopt het wel! Wat denken jullie?

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

20-08-2010 18:53
Nou ik denk dat als je in voorburg een afspr maakt en alles uitlegt het je wel lukt hoor. Ik ben juist naar dit ziekenhuis na aanleiding van een vriendin van mij. Zij heeft ook pco(s) en begonnen eerst met stimuleren en zelf klussen maar dat zelf klussen werd hun te veel. Haar man kon niet tegen die druk. Dat heeft zij aangegeven en toen werd het iui. Ze was net als jij heeel slecht te stimuleren en had telkens overstimulatie (2x) Toen gingen ze gelijk verder op ivf en ze was met de eerste keer zwanger. Het is bij hen dus heel snel gegaan. Ik denk dus wel dat ze daar heel goed naar je luisteren en je daar ook het meeste kans hebt aangezien het andere zkh toch met een eigen plan zit.

Een andere vriendin van mij is nu bezig met icsi (zelf betalen) En ze had het over bij de apotheek 1600 euro voor de medicijnen en icsi zelf 3500 euro. Of dit nou bij elkaar is weet ik dus niet?? Ik schrok best van het bedrag. Ivf is iets goedkoper dan icsi
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 19:00
Dan ga ik gewoon voor IVF en als zij me niet door willen verwijzen dan ga ik zelf wel contact opnemen met Voorburg! Het zijn inderdaad dure grapjes en je krijgt geen garantie dat het lukt, maar gelukkig zegt mijn vriend dat als het moet het moetBig Grin. Het wordt mij ook te zwaar zo hoor, steeds die teleurstellingen wil ik gewoon niet meer, ik wil weer eens een kans om zwanger te worden!

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

20-08-2010 19:08
Het is totaal trouwens 3500 euro. Heb het even voor je nagevraagd.. Het blijft duur! Wij kunnen 1 poging erbij doen, maar dan gaat het daarna toch wel ophouden. Naja ik ga maar vast extra sparen. Miss dat we bv ieder half jaar een poging bij elkaar kunnen sparen ofzo. Naja hopelijk komt het niet zo ver hè!
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 19:13
IVF is inderdaad een stuk goedkoper...... Maar waarom denk je nu al dat het zover gaat komen? Je kan best door de clomid al zwanger worden hoor en je bent nog maar 6 rondes bezig, geef de moed nog niet opSmile!
susannelilian

Posting Freak

20-08-2010 19:17
Bedoel het echt niet verkeerd hoor, probeer je alleen maar moed in te praten!

Knuffel
lisi

Posting Freak

21-08-2010 07:15
Nee dat weet ik dankje.. maar dat komt doordat ik PCO(S) heb en geopereerd moet worden op verdenking van endometriose + me dichte eileider en mijn baarmoederslijmvlies elke maand niet mee groeit. Daarnaast heeft mijn vriend maar 1% goede zaadjes! Daarom ben ik heel bang dat het zo ver gaat komen.. Snap je? Miss helemaal niet gegrond, maar mijn voorgevoel zegt dat het allemaal niet zo makkelijk gaat worden.
sproetje1976

Unregistered

22-08-2010 09:59
@Susanne, met mij gaat het goed dank je, na ons laatste bezoek in Voorburg waar we te horen kregen dat we in aanmerking komen voor Ivf, waarvoor we 27 sept een afspraak hebben, ben ik toen ook gestart met het medicijn metformine, dit heb ik toen ik van 2002 tot 2005 al in de MMM zat ook geslikt maar ben er op een gegeven moment mee gestopt, wat ik te horen kreeg is dat het ook helpt om overstimulatie tegen te gaan en natuurlijk hopen dat het helpt om samen met een behandeling zwanger te worden, moet namelijk de metformine blijven doorslikken tot ik zwanger ben. Ben wel benieuwd of er meer meiden bekend zijn met metformine innemen???
Ik ben het met je eens susanne dat je met clomid heel goed zwanger kunt worden, alleen bij mij deed het niks net zoals met puregon( injecties) deed bij mij ook niks..
Ik had trouwens gisteravond ineens een heel raar gevoel in onderbuik, heel kort en heftig, zou dit een eisprong kunnen zijn??? lijkt mij sterk maarja een vrouwenlichaam zit soms raar in elkaar...

Een fijne zondag!!

Liefs Sproetje
susannelilian

Posting Freak

22-08-2010 11:58
@Lisi: ik snap je wel hoor, ben zelf ook best bang voor wat komen gaat en dat het niet gaat lukken allemaal, maar we moeten proberen moed te houden! Heel veel sterkte meis, je staat er niet alleen voor!

@Sproetje: super zeg dat jullie in aanmerking komen voor IVF, dan gaat het vast lukken! Ik ben niet bekend met metformine, maar hoop voor je dat het werkt! Bij mij deed Clomid ook niks en ook het spuiten heeft nog maar 1 keer wat opgeleverd, dus je snapt dat ik absoluut geen vertrouwen meer heb ik het spuiten, ga woensdag zeker proberen alsnog doorgestuurd te worden naar Voorburg! Op welke CD zit je nu? Het kan heel goed een eisprong zijn, maar hangt af van op welke CD je zitSmile.

Iedereen een fijne zondag!!

Liefs Susanne
susannelilian

Posting Freak

22-08-2010 14:31
Ik kreeg via een ander topic een link van een petitie voor vergoeding van 6 ivf pogingen ipv 3, heb hem uiteraard ondertekend, jullie ook?

http://www.axci.nl/index.php?ln=nl&userID=&id=&petitie=1088

Liefs Susanne
lisi

Posting Freak

22-08-2010 19:18
Ik heb uiteraard ook gelijk getekend toen ik hem in een ander topic tegen kwam.

@sproetje ik heb elke maand een hele pijnlijke eisprong! Ik lig echt een uur of twee met mega veel drukkende pijn op de bank of in bed. Het zou dus best kunnen. Mijn ei springt rond dag 24
epat

Posting Freak

22-08-2010 20:22
Ik heb 'm ook ondertekend!
sproetje1976

Unregistered

22-08-2010 20:55
Ik heb hem ook ondertekend!!!
sproetje1976

Unregistered

22-08-2010 21:08
@Lisi, ik zit nu op dag 13 van cyclus, dus dat lijkt me sterk dat het dan een eisprong was...mijn eerste ongi-dag was 10 augustus, en die daarvoor was 3 juli en daar zat 33 dagen tussen...ik wacht het gewoon eff af en blijven gewoon gezellig doorgaan met klussen!!! hihi
lisi

Posting Freak

23-08-2010 07:58
Dag 13/14 is vaak wel normaal bij normale vrouwen zonder pcoWink heb jij je temp bij gehouden? Maar het lijkt mij idd ook wel sterk?
susannelilian

Posting Freak

23-08-2010 08:03
Ik hoop het voor je sproetje, maar het is inderdaad wel wat vroeg...

Liefs Susanne
sproetje1976

Unregistered

23-08-2010 11:35
@Lisi, nee geen temperatuur bijgehouden dit moest ik laatst doen voor de gyn en er was geen enkele stijgende lijn in te vinden, wel een mooie rechte lijn...maar het lijkt mij ook sterk dat het nu ineens een eisprong zou zijn geweest..

Liefs Sproetje
susannelilian

Posting Freak

25-08-2010 14:13
Goed nieuws hier: ze gaan me toch doorsturen naar Voorburg[Afbeelding: icon_e_biggrin.gif][Afbeelding: icon_e_biggrin.gif][Afbeelding: icon_e_biggrin.gif][Afbeelding: icon_e_biggrin.gif][Afbeelding: icon_e_biggrin.gif]!!!! Dr Roelofsen was heel rustig en begripvol en hij zei meteen dat ik doorgestuurd kon worden als ik dat wou. IUI was niet echt een optie, want dan kreeg ik hetzelfde probleem als nu omdat ik toch eitjes moet hebben en daar zit bij mij juist het probleem, die heb ik niet of teveel. Hij legde nog wel even wat dingen uit mbt hun keuze van verdere behandeling en dat als het weer niet ging werken dat ik zeker doorgestuurd zou worden, maar toen ik aangaf dat ik nog een keer OI niet zag zitten en het mij zinloos leek, zei gaf hij me een boekje over IVF mee en zei hij dat ik een afspraak kon maken in Voorburg en dat ik dan hun kon bellen voor het doorsturen van de gegevens. In Voorburg zouden ze dan kijken of echt alles geprobeer was en zo ja, dan krijg ik IVF. Ik was echt zoooooooo opgelucht, kon wel janken! En ze in Voorburg toch vinden dat er niet genoeg is geprobeer of de IVF niet werkt, dan kan ik altijd weer terugkomen in Het Lange Land, dus ook nu ik voor IVF kies is het niet zo dat al mijn kansen in Zoetermeer zijn verkeken. Dus dat is ook een rustige gedachte, er zijn altijd nog kansen, hoe klein ook. Ik heb net gelijk een afspraak gemaakt voor een eerste consult kinderwens (als ik al eerder IVF had gehad dan kreeg ik direct de intake, maar nu willen ze eerst alles nog bekijken) en heb al een afspraak voor 1 september, volgende week woensdag dus. Dit zegt alleen niet dat ik ook heel snel kan starten met de IVF, krijg dan eerst de intake nog en dan hoor ik meer over het verdere plan en krijg ik hopelijk een datum te horen. Ik wacht het af, maar ben al heel blij dat deze stap gezet is, hopelijk hoor ik volgende week meer!

Liefs Susanne
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (13): 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave