Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen ontpillen

ontpillen
Jeannet83

Member

Topics: 6
10-06-2010 14:09
Over een klein maandje slik ik mijn laatste pil.
Ik heb ruim 11 jaar aan de pil gezeten.
Voordat ik aan de pil begon had ik een zeer vervelende cyclus.
om de 11 dagen 7 dagen ongesteld.

Ik vraag me af hoelang jullie er over hebben gedaan om te ontpillen en welke verschijnselen jullie hadden.
Binnen hoe lang was je zwanger en binnen hoe snel had je een normale cyclus?
Voor de mensen die net als ik ook een vrreemde cyclus hadden voor het slikken van de pil.
Kregen jullie daarna wel een normale cyclus?

Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat jullie een paar antwoorden voor me hebben!!
patricia76

Unregistered

10-06-2010 14:56
Bij mijn eerste kindje was ik na stoppen van de pil direct zwanger van mijn dochter, dus cyclus heb geen idee.
Nu ben ik net gestopt en zit ik eigenlijk te wachten tot ik ongie word dag 29 van mijn cyclus. We zullen zien..
Chris1984

Posting Freak

Topics: 7
10-06-2010 14:58
Ik heb er ongeveer 3 maanden over gedaan om te ontpillen. Echt vervelende kwaaltjes als misselijkheid en opgezette buik, waardoor ik
elke maand dacht dat ik zwanger was, mooi niet dus.
Na 3 maanden merkte ik ineens verschil, niet misselijk, hele andere ongi periode als normaal. De eerste 3 keer ongi waren precies hetzelfde
als toen ik de ring nog gebruikte. Nu is er geen peil op te trekken.
Heb wel vanaf het begin een perfect regelmatige cyclus, merk mn ei goed en wordt op de dag af ongi.
Nu maar hopen op de dag dat de ongi uitblijft Wink

Succes met het ontpillen!
Jeannet83

Member

11-06-2010 06:54
@patricia76
Kijk dat zou naturlijk helemaal mooi zijn Wink
Maar daar gaan we maar niet vanuit, anders valt het zo tegen!
Wanneer zou je ongie moeten worden?
Spannend hoor!

@cruesli
3 maanden is ook niet echt heel erg lang!
Kwaaltjes heb ik nu ook omdat ik me pil te lang heb doorgeslikt, maar ja, anders ongi op vakantie en das ook niet zo fijn...
En wanneer heb je je NOD?
patricia76

Unregistered

11-06-2010 07:05
[quote="Jeannet83"]@patricia76
Kijk dat zou naturlijk helemaal mooi zijn Wink
Maar daar gaan we maar niet vanuit, anders valt het zo tegen!
Wanneer zou je ongie moeten worden?
Spannend hoor!
quote]

Ik zou afgelopen woensdag ongie moeten worden maar tot nu toe niks!
We zien wel het zou te toevallig zijn dat ik 2 keer in ronde 1 zwanger zou worden.
Jeannet83

Member

11-06-2010 07:53
dat zou idd wel heel toevallig zijn!
Maar je weet nooit, mijn moeder had het bij mijn zusje en mij ook Wink

Spannend hoor, ik duim voor je!
Mirena0110

Senior Member

11-06-2010 09:34
Hoe lang ontpillen duurt, kan enorm verschillen per vrouw. Zelf dacht ik ooit een 'pilpauze' te nemen, en toen duurde het ongeveer een jaar voordat ik weer ongesteld werd, dus ook een jaar voordat ik weer een eisprong had.

Dit zeg ik niet om je bang te maken, het komt net zo goed voor dat het direct weer goed loopt! Mocht het echter lang duren voordat je weer een menstruatie hebt, blijf er dan niet te lang mee doorlopen. Bij mij had de dokter geadviseerd het een jaar de tijd te geven (en toen kwam het inderdaad helemaal vanzelf goed) omdat ik geen accute kinderwens had, anders was er de optie geweest van medicijnen om de boel op gang te helpen.

Over hoe de cyclus dan loopt: bij veel vrouwen is dat ongeveer zoals de cyclus van voordat je de pil ging slikken, maar zeker als je jong (in de puberteit, als het sowieso nog niet helemaal stabiel is) bent begonnen, hoeft dat niet.

In mijn geval: voordat ik aan de pil ging, was ik ongeveer iedere 18-20 dagen een volle week ongesteld. Nu, na ongeveer zes jaar pil, twee jaar pilpauze en zeven jaar Mirena-spiraal, heb ik een keurige cyclus, vanaf het verwijderen van mijn Mirena gemiddeld 30 dagen met kleine (nooit meer dan een paar dagen) afwijkingen.
Lindaa

Unregistered

11-06-2010 09:51
Ik maak mij hier ook druk over. Vanwege hormonale problemen slik ik de pil continue. Zonder stopweek. Ik vraag me ook echt af hoe mijn cyclus straks zal zijn. Je hoort soms van die nare verhalen.
Pinkymeid

Posting Freak

Topics: 13
11-06-2010 09:53
het ontpillen hangt af van vrouw tot vrouw, ik heb toch wel 3 maanden erover gedaan om te ontpillen iedere maand voelde ik iets anders,en had veel kwaaltjes maar zonder resultaat zit nu in ronde 5 de vorige ronde had ik een paar dagen voor mijn ongi klachtjes zoals blauwe ader op borst vocht uit tepel overal jeuk en puistjes op men rug maar na 2 dagen overtijd toch ongi geworden dus denkelijk het vruchtje afgestoten maar dat zal ik nooit weten had even een dip gehad maar nu zijn we weer fijn aan de klus Big Grin heel veel succes met het ontpillen en hopelijk snel veel zwangere dames bij Big Grin
Jeannet83

Member

11-06-2010 10:41
Thx voor de antwoorden.

Nu ben ik idd in mijn pubertijd aan de pil gegaan, vanwege die onmenselijke cyclus, die ik al een jaar aan 1 stuk door had, in combinatie met extreme pijn.
Als ik nu een stopweek heb, neem ik op disndag mijn laatste pil en vrijdag avond, of zaterdagochtend ben ik pas ongesteld, dat duurt dan tot ongeveer vrijdag.
Ligt eraan hoelang ik hem heb doorgeslikt.

Denken jullie dat dit ook nog ergens invloed op kan hebben?
Mirena0110

Senior Member

11-06-2010 10:50
Nee, dat zegt helemaal niets. Als je ongesteld wordt in je stopweek, is dat namelijk geen echte menstruatie, maar een zogenaamde onttrekkingsbloeding. Dat werkt hormonaal in je lichaam totaal anders dan een natuurlijke menstruatie.

Dit zegt dus niets over hoe straks je eigen natuurlijke cyclus zal verlopen!
Jeannet83

Member

11-06-2010 11:17
onttrekkingbloeding idd, kon niet op het woord komen :oops:

Fijn om te weten dat dat inieder geval niet shoeft te zeggen over hoe mijn cyclus zal gaan lopen volgende maand.
THX!
patricia76

Unregistered

12-06-2010 18:58
Nou test gister avond gedaan, we gingen uit en ik dacht moet wel weten of ik nou wel of geen wijtje kon nemen Smile
Maar helaas ik mocht een wijntje , test dus negatief. Maar nog steed niet ongesteld. vandaag ook nog niet. Mag nu wel komen kunnen we ronde twee gaan doen.

idereen een fijne avond
Jeannet83

Member

14-06-2010 07:37
patricia76 schreef:Nou test gister avond gedaan, we gingen uit en ik dacht moet wel weten of ik nou wel of geen wijtje kon nemen Smile
Maar helaas ik mocht een wijntje , test dus negatief. Maar nog steed niet ongesteld. vandaag ook nog niet. Mag nu wel komen kunnen we ronde twee gaan doen.

idereen een fijne avond

Jammer dat je een wijntje mocht nemen...

inmiddels al wel ongesteld geworden?
Dessing1986

Unregistered

14-06-2010 12:21
Goedemiddag,

Kan het ook zo zijn dat je pas na vier maanden gaat ontpillen..??

De eerste vier maanden was het tussen de 27 en de 31 dagen..

En nu de laatste keer 35 dagen. ik dacht nattuurlijk ik ben zwanger, maar helaas het is toch doorgekomen.

Graag jullie ervaring hier mee??
patricia76

Unregistered

14-06-2010 12:52
Nee nog steeds niet ongesteld geworden, dag 33 in de cyclus, als dan toch niet zwanger ben mag het nu wel een keertje komen dan kunnen we verder klussen Smile
Jeannet83

Member

14-06-2010 17:31
patricia76 schreef:Nee nog steeds niet ongesteld geworden, dag 33 in de cyclus, als dan toch niet zwanger ben mag het nu wel een keertje komen dan kunnen we verder klussen Smile

Je weet het niet he, wie weet is het wel raak Wink
Wanneer ga je weer testen?

@Dessing1986
Geen idee, meid.
Ik snap nix van ontpillen Wink
Mirena0110

Senior Member

14-06-2010 19:47
@Dessing: ontpillen kan best een half jaar of langer duren. Dat je cyclus nu langer is, betekent niet dat je lichaam nu pas begint met ontpillen, dat begint gewoon op het moment dat je met de pil stopt. De eerste maanden kun je dan onregelmatig zijn. Dat betekent niet per se dat ál je cycli lang duren, maar dat de één langer is dan de andere. En die langere, dat kan ook de vierde of vijfde cyclus zijn.
patricia76

Unregistered

15-06-2010 07:00
[quote="Jeannet83]

Je weet het niet he, wie weet is het wel raak Wink
Wanneer ga je weer testen?

\quote]

Als ik deze week niet ongie word denk ik dat zaterdag nog maar een test er tegen aan gooi dan zit ik 38 dagen in de cyclus (vandaag dus dag 34 ngo niks). Maar ik verwacht nisk hoor ik wacht eigenlijk gewoon op mijn ongie.
Dessing1986

Unregistered

15-06-2010 08:35
Ik snap er helemaal niks van.

Je denk al gauw dat er wat mis is...

Ik ben nu vijf maanden onderweg.. maar wil niet echt lukken zeg maar.. Best frusterend..

Maar als je lees hoeveel stellen het wel niet hebben.. hoeven we ons niet druk te maken.. (makkelijker gezegd dan gedaan)

Is het ook zo bij ontpillen dat je maar heel weinig bloed verliest?!

Groetjes
yoanna

Unregistered

15-06-2010 09:01
patricia76 schreef:Nee nog steeds niet ongesteld geworden, dag 33 in de cyclus, als dan toch niet zwanger ben mag het nu wel een keertje komen dan kunnen we verder klussen Smile

Ik begrijp je volkomen!! ben 9 mei gestopt met de pil... en tot op heden... niks :o ...
succes meis!
Mirena0110

Senior Member

15-06-2010 10:08
Dessing1986 schreef:Is het ook zo bij ontpillen dat je maar heel weinig bloed verliest?!

Heel weinig kan, heel veel kan ook. Het vervelende van ontpillen is nou juist: er valt geen peil op te trekken!
Dessing1986

Unregistered

15-06-2010 10:13
Nee er is absoluut geen pijl op te trekken...

Dan begrijp je toch niet dat er mensen door de "pil" heen zwanger worden..

Als wij allemaal zo aan het kloten zijn terwijl we geen hormonen meer slikken..

Liefsss
Jeannet83

Member

15-06-2010 11:49
ik heb zo hier en daar eens roondgevraagd in mijn omgeveing.
Maar alleen mijn beste vriendin heeft en anderhalf jaar overgedaan om zwanger te worden, maar dat had niets met ontpillen te maken, maar met genetische aanleg.

Mijn collega stopte en was de volgende maand zwanger....
mijn moeder en zusje, 1 pil vergeten en zwanger....
Andere vriendin, na een maand, ook gelijk zwnager, maar wel een MK.
En een aantal andere meiden ook zwanger binnen de 5 maanden.

Ik had ook nog nooit gehoord dat het allemaal zolang kan duren voordat je uberhaupt ontpilt bent...
Ben benieuwd wat dit alles mij gaat brengen.

Hopelijk heb ik de genetische aanleg van mijn moeder geerfd
(al denk ik niet, want heb wel eens een pilletje vergeten...)
Dessing1986

Unregistered

15-06-2010 11:52
Nou.. bij mij is 50-50 de ene wel lang en de andere nie en die zijn allemaal door de pil heen..

Ik hoop dat ik ook meer geluk krijg, want ik lees hier soms verhalen door welke molen je helemaal heen moet poehhhh....

Liefss
patricia76

Unregistered

15-06-2010 11:56
IK weet het dus niet , dit word mijn 2de kindje bij de eerste was ik net van de pil af en was ik ook zwanger ben nooi normaal (wel ontrekkingsbloding) ongesteld geweest.
Dus nu dit is ook allemaal niet voor mij, ik weet dan wel dat allemaal werkt maar de erste keer dat ik met de pil stoptje na 13 jaar pil gebruikt dus direct zwanger en nu dag 34 in de cycle nog niet ongesteld en test vorige week vrijdag negatief.
Jeannet83

Member

15-06-2010 11:59
@Dessing1986
Dat denk ik idd ook als ik sommige verhalen lees!
Weet dat je een kindje niet zomaar krijgt, maar dit is soms wel heel heftig..

@patricia76
Waarom heb je zelf het idee dat je niet zwanger bent?
Dessing1986

Unregistered

15-06-2010 12:00
Echt heel heftig...

Hopen dat we gauw ontpilt zijn.. en zo'n heerlijk wondertje in ons buik hebben!!!

Liefffss
Mirena0110

Senior Member

15-06-2010 12:29
Even voor de duidelijkheid: dat ontpillen zo lang kan duren, betekent niet dat je in die periode niet zwanger kunt raken. Het ontpillen houdt in dat je lichaam bezig is de boel weer zelf op te pakken, en daar in het begin wat onregelmatig mee kan zijn. Ook kun je klachten krijgen die lijken op zwangerschapskwaaltjes.

Maar om zwanger te worden heb je maar twee dingen nodig (oké, een zaadcel is ook wel handig): een eisprong (zonder ei immers geen bevruchting) en baarmoederslijmvlies dat dik genoeg is voor een bevrucht ei om zich in te nestelen. Zolang je ongesteld wordt, ook al is het onregelmatig, kun je ervan uitgaan dat je beide hebt!

Wat dat betekent:
  • Die vrouwen die binnen vijf maanden zwanger waren, waren niet per definitie al helemaal ontpild. Zodra ze zwanger raakten, maakte dat niet meer uit, omdat de zwangerschapshormonen toen sowieso de boel overnamen.[/*:m:3e9rbnzl]
  • Dat jullie nu nog aan het ontpillen zijn, betekent niet dat je niet zwanger kunt raken. Gewoon lekker blijven 'oefenen' dus, ook nu kan het zomaar ineens raak zijn.[/*:m:3e9rbnzl]
Dessing1986

Unregistered

15-06-2010 12:32
Hmmmm oke... bedankt voor de info...

Zo had ik het nog niet bekeken zeg maar...

Alleen je eisprong is moeilijk te bepalen?!?!

Liefss
Mirena0110

Senior Member

15-06-2010 12:56
Dat is inderdaad lastiger als je onregelmatig bent. Je eisprong is namelijk (gemiddeld) ongeveer 12-16 dagen voor je volgende menstruatie, maar als je niet weet wanneer je je volgende menstruatie kunt verwachten, weet je dus ook niet wanneer je ovuleert.

Met temperaturen kun je er alleen achterkomen wanneer je eisprong geweest is (je temperatuur stijgt erna pas), dus dat is vooral handig als je wel regelmatig bent: dan kun je voorspellen op welke dag de volgende maand je eisprong is.

Als je onregelmatig bent, kun je wel je eisprong vinden met ovulatietesten. Dat moet je natuurlijk maar wel net willen: het kost een hoop geld, en je hebt het gevaar dat seks alléén nog maar een kwestie van babymaken wordt. Dat is niet bevorderlijk voor het plezier. En dat plezier is weer wél bevorderlijk voor de kans om zwanger te raken.

Maar nog even over ál die vrouwen die binnen vijf maanden zwanger zijn: die zijn niet representatief. Als het tot een jaar duurt, zit je nog helemaal aan de normale kant en hoef je je nergens zorgen om te maken. En er zijn zelfs stellen bij wie er niets mis is, en die er toch (zonder medische molen) een jaar of twee over doen.

Ik wil het natuurlijk ook het liefste nu metéén, dat willen we hier allemaal wel. Maar een baby kun je nou eenmaal niet op bestelling maken.
Dessing1986

Unregistered

15-06-2010 13:11
Ja ik heb 1 maand die ovulatietesten gedaan.. maar dat bevorderd idd niet het plezier van naar bed gaan zeg maar...

Dus hebben we er voor gekozen om even een maandje gewoon zonder iets te doen.. en dan zien we het wel...

De vijfde maand was dus bij mij pas onregelmatig tenminste vier dagen later als normaal..

Lieffsss
Jeannet83

Member

15-06-2010 13:49
@Mirena0110
Thx voor je verhelderende antwoord!
neemt bij mij een hoop vragen weg!

Oefenen is sowieso leuk Wink
Dus dat houden we vast nog wel een tijdje vol hihi
We zijn allebei gezegend met een hoog libido, scheelt ook een hoop spanning en stress zoals ik sommige meiden hier en daar lees.

Als het een moetje is, is het ook niet leuk!
Wij hebben wel testen, want tja, sex is bij ons altijd goed en leuk Wink
test is alleen voor me zelf om een beetje een beeld te krijgen bij mijn ovu.

Weten heeel goed dat het niet zomaar iets is, maar dat neemt niet weg dat er heel veel dingen zijn die je niet weet/wist omdat je het gewoon weg nog nooit hebt gehoord in je omgeving.

xx
patricia76

Unregistered

15-06-2010 14:15
Jeannet83 schreef:@Dessing1986
Dat denk ik idd ook als ik sommige verhalen lees!
Weet dat je een kindje niet zomaar krijgt, maar dit is soms wel heel heftig..

@patricia76
Waarom heb je zelf het idee dat je niet zwanger bent?

Omdat ze de test negatief was!
Mirena0110

Senior Member

15-06-2010 14:17
Ik heb ook wel het idee dat veel vrouwen het achteraf rooskleuriger voorstellen dan het echt was. Het zal ook écht op het moment zelf veel langer lijken dan achteraf.

Ik heb bijvoorbeeld mijn moeder gevraagd hoe dat destijds bij haar ging, of zij nog problemen had gehad waar ik van moest weten. Haar verhaal? Nee hoor, allebei de keren was ik metéén zwanger.

Maar als je dan even doorvraagt, of dat echt meteen de eerste maand na het stoppen met de pil was, komt er een vaag verhaal dat ze wel beide keren een paar maanden hadden 'gewacht'. Nou vraag je natuurlijk niet ál te gedetaileerd naar de seksgewoontes van je ouders, maar ik geloof geen moment dat ze maandenlang condooms hebben gebruikt voordat ze ervoor gingen. Het heeft gewoon maanden geduurd voor ze zwanger was, en achteraf heeft ze dat geaccepteerd als normaal, dus als tijd die 'niet meetelt'.

Tja, zo komen natuurlijk die verhalen de wereld in van ál die vrouwen die meteen zwanger raken, je zou bijna denken dat er iets mis is als je 'al' (eigenlijk pas!) een half jaar bezig bent.

Tegelijkertijd vertellen stellen waar het moeilijk gaat dat vaak niet in hun omgeving, dus er zullen ook stellen zijn die al járen bezig waren, maar waarvan het lijkt dat ze 'ineens' zwanger waren. Zoals een nicht van me, van wie we geen idee hadden dat zij en haar man überhaupt kinderen wilden. 'Ineens' toch zwanger. Maar toen we op kraamvisite waren, vertelde ze doodleuk dat ze er ook nog 'een paar in de vriezer' hadden liggen. Ze waren dus al jaren bezig, en uiteindelijk was het gelukt met IVF.
patricia76

Unregistered

15-06-2010 14:21
Mirena0110 schreef:Ik heb ook wel het idee dat veel vrouwen het achteraf rooskleuriger voorstellen dan het echt was. Het zal ook écht op het moment zelf veel langer lijken dan achteraf.

Ik heb bijvoorbeeld mijn moeder gevraagd hoe dat destijds bij haar ging, of zij nog problemen had gehad waar ik van moest weten. Haar verhaal? Nee hoor, allebei de keren was ik metéén zwanger.

Maar als je dan even doorvraagt, of dat echt meteen de eerste maand na het stoppen met de pil was, komt er een vaag verhaal dat ze wel beide keren een paar maanden hadden 'gewacht'. Nou vraag je natuurlijk niet ál te gedetaileerd naar de seksgewoontes van je ouders, maar ik geloof geen moment dat ze maandenlang condooms hebben gebruikt voordat ze ervoor gingen. Het heeft gewoon maanden geduurd voor ze zwanger was, en achteraf heeft ze dat geaccepteerd als normaal, dus als tijd die 'niet meetelt'.

Tja, zo komen natuurlijk die verhalen de wereld in van ál die vrouwen die meteen zwanger raken, je zou bijna denken dat er iets mis is als je 'al' (eigenlijk pas!) een half jaar bezig bent.

Tegelijkertijd vertellen stellen waar het moeilijk gaat dat vaak niet in hun omgeving, dus er zullen ook stellen zijn die al járen bezig waren, maar waarvan het lijkt dat ze 'ineens' zwanger waren. Zoals een nicht van me, van wie we geen idee hadden dat zij en haar man überhaupt kinderen wilden. 'Ineens' toch zwanger. Maar toen we op kraamvisite waren, vertelde ze doodleuk dat ze er ook nog 'een paar in de vriezer' hadden liggen. Ze waren dus al jaren bezig, en uiteindelijk was het gelukt met IVF.

We zijn dus nu voor de tweede kindje bezig, maar bij de eerste was ik dus echt direct zwanger en geen fabeltje, misschien ben ik een uitzondering hoor of lucky Shot zo als we zelf zeggen. Maar ik kan me voor stellen dat wat langer wachte vrij normaal is hoor!
Jeannet83

Member

15-06-2010 14:44
Er is ook een groot verschil tussen zwanger worden in een half jaar tot een jaar.
Of er gewoon al 5 maanden over doen om je eerste mentruatie te krijgen.

Ik heb met mijn moeder veel gesprekken gehad over mijn en mijn zusjes komst.
In beide gevallen een ongelukje door de pil.
Mijn vader wilde helemaal geen kinderen en hij bevestigde dat zij idd elke avond trouw de pilt slikte... behalve 2 keer op vakantie....
Ga er niet van uit dat ze dit dus zomaar hebben verzonnen. Wink

Wil ook helemaal niet zeggen dat het ff zwanger worden is, maar schrik wel van het feit dat er ZOVEEL mensen zijn met echte problemen.
In mijn omgeving maar 2 mensen met problemen, en dan nog lichte problemen.

Misschien komt het ook wel dat mensen met problemen eerder het net opzoeken dan mensen bij wie alles 'normaal' gaat.

We zien het allemaal wel.
We gaan er gewoon voor en we willen er alles aan doen om de natuur een handje te helpen.
Gemeenschap is bij ons geen probleem en test gewoon voor het eigen inzicht in de nog onbekende cyclus.
Als het na een jaar niet raak is, gaan we naar de dokter en navragen wat we zoal nog meer kunnen doen.
Mocht mijn menstruatie niet vanzelf goed gaan, ga ik na een maand of 2 al. (telefonisch met ha besproken dat deze termijnen aan moet houden)

@patricia76
Maar als het heel pril is, kan het zijn dat de waardes nog niet te meten zijn.
Dus je weet het nooit Wink
patricia76

Unregistered

17-06-2010 07:06
Nog meer mensen last van het ontpillen
Ronde 1 dag 36 niks duit er op dat :twisted: :twisted: snel komt
Vorige week tst was negatief
Dessing1986

Unregistered

17-06-2010 08:07
Word wel spannend he patricia76!!

Ben benieuwd hoop het zo voor je gelijk de eerste ronde!!!

Ik wacht nog steeds tot :evil: weggaat dan kan ik gaan klussen!

Liefss
patricia76

Unregistered

20-06-2010 19:08
nou tester gister negatief, maar nog geen ongie je word er wel ongeduldig van maar we wachte maar weer af
Dessing1986

Unregistered

21-06-2010 11:59
Goedemiddag dames...

Ik zit op dag 11 en nog steeds ongi... word ik ook gek van..

Heb dat ook te maken met ontpillen...

Ik wil gewoon lekker gaan klussen kijk of het nu wel raak is..

Liefss
Mirena0110

Senior Member

21-06-2010 12:38
Blegh, daar zou ik ook gek van worden, zeg!

Weet je trouwens dat lang vloeien niet betekent dat je eisprong later is? Het zou dus kunnen dat de ideale dagen om seks te hebben zijn terwijl je nog menstrueert...
Jeannet83

Member

21-06-2010 18:35
Mirena0110 schreef:Blegh, daar zou ik ook gek van worden, zeg!

Weet je trouwens dat lang vloeien niet betekent dat je eisprong later is? Het zou dus kunnen dat de ideale dagen om seks te hebben zijn terwijl je nog menstrueert...

Ben bang dat mijn mannetje daar niet aan gaat geloven, dan maar een maand later proberen. Wink

@patricia76
Klote dat je nog niet ongie bent, of dat de test positief was...
lekker onzeker dus
Dessing1986

Unregistered

22-06-2010 07:56
Het menstrueren is opgehouden.. dus kan gaan beginnen... mijn eisprong voel ik meestal rond de 14 15 dag...

Doen jullie nou elke dag klussen of om de dag.. of alles opsparen tot je eisprong...??

Liefss
Mirena0110

Senior Member

22-06-2010 10:45
Wij hebben gewoon seks als we zin hebben. Vaak is dat wel meer zin rond de eisprong, maar het is er ook wel eens helemaal niet van gekomen rond mijn ei. Zolang er geen reden is om te denken dat er een medisch probleem zou kunnen zijn, willen we het maken van een kindje vooral ook leuk houden, dus geen verplichte vrijsessies.

Alles tussen iedere dag en niet is dus al wel voorgekomen, en het eerste vaker dan het laatste.
Dessing1986

Unregistered

22-06-2010 11:21
Ja wij doen dat eigenlijk ook gewoon als we zin hebben...

Anders gaat het plezier er ook wel een beetje van af...

Alles wat moet vind ik niks aan haha...

Liefss
patricia76

Unregistered

28-06-2010 10:48
dag 47 nog steeds niks, moet ik toch maar eens na de HA?
Test zaterdag was negatief
Dessing1986

Unregistered

29-06-2010 13:33
Hellup!!

Iemand ervaring met volgende... en ronde 5 na 35 dagen ongi geworden terwijl het normaal tussen de 27 en 30 dagen is...

Dus na 35 dagen ongi voor 10 dagen en nu 10 dagen verder en weer bloedverlies hebben..

Hellup!
patricia76

Unregistered

05-07-2010 07:09
dag 54 nog steeds geen ongie wachten duurt lang
Jeannet83

Member

09-07-2010 00:08
patricia76 schreef:dag 54 nog steeds geen ongie wachten duurt lang

jeetje......
Lekker dan zeg....

Wanneer ben je van plan om naar de ha te gaan?
kimdj

Senior Member

Topics: 1
15-07-2010 14:54
Hallo allemaal!
Deze maand is de laatste maand dat ik de pil slik en daarna ga ik ook ontpillen. Vindt het zo spannend allemaal!
kell.

Unregistered

19-07-2010 11:09
En ik maar denken dat ik zwanger was. last van me buik, last van me hoofd, last van me rug en uitslag in me nek. Heb ik nogmaal nooit last van (afkloppen).
Heb 2 testen gedaan die negatief waren. Was zo teleur gesteld. Ga er dus maar vanuit nog 2 maanden ontpillen.
kell.

Unregistered

19-07-2010 11:12
Ik was vandaag bij de ha die zei dat je max 2x niet ong kan worden.
nikki83

Unregistered

19-07-2010 19:44
Ben ook aan t wachten op mijn ongesteldheid. Zit op dag 43 nu, in de 2e ronde. Errste keerkeurig na 28 dagen ongesteld, en nu dit. Wel al een aantal dagen lichte krampen in mijn buik maar er komt maar niks.
kell.

Unregistered

20-07-2010 18:31
Ik zou vorige week ong moeten worden maar ben het nu nog niet.
Heb een klein beetje last van me buik en ook ineens van me rug dat heb ik nogmaal nooit!
Je moet er wat voor over hebben
nikki83

Unregistered

22-07-2010 19:42
Gister een test gedaan en ik ben toch zwanger!!
Bleek bij mij dus niet van het ontpillen te komen.
kimdj

Senior Member

23-07-2010 06:43
Gefeliciteerd Nikki83!!! Had je wel al eerder getest??
nikki83

Unregistered

24-07-2010 12:10
Had al eerder een paar keer een test gedaan, maar elke keer negatief.
Had nu 5 dagen gewacht en toen gelukkig positief. Kan het alleen nog moeilijk geloven.
trisha

Unregistered

24-07-2010 15:45
ik ben 20 juni gestopt met de pil
24 juni werd ik ongi
nu al n poosie nix
poelepetoet

Posting Freak

26-07-2010 11:31
Ik ben op 3 feb 2010 gestopt met de pil, heb mijn laatste onttrekkingsbloeding gehad, en vanaf 11 feb gebeurt er dus helemaal niets meer...
Nu dus bijna 6 maanden niet meer ongi geweest, eigenlijk ben ik dat de laatste 11 jaar niet geweest, want ben op mijn 16e begonnen met de pil.
Wist niet dat de pil zo'n invloed op je lijf had, beetje dom misschien, maar het is me ook nooit verteld. Het is maar troep.
Zijn er mensen die ook al zo lang aan het ontpillen zijn? Of ben ik een (ongezonde?) uitzondering?
Babii

Posting Freak

Topics: 48
26-07-2010 11:42
kell. schreef:Ik was vandaag bij de ha die zei dat je max 2x niet ong kan worden.

Dat is onzin Wink. Je kan zelfs meer als 12 maanden ontpillen en ook als je stopt met de gewone pil.

En ik kan het weten, want loopt bij fertiliteitsartsen en gynaecologen Wink.

Je hele lichaam moet weer herstellen...
poelepetoet

Posting Freak

26-07-2010 11:52
@ Babii Wanneer ben jij begonnen met alles te laten onderzoeken? Ben jij ook nog aan het ontpillen, of ben je al een hele andere weg ingeslagen? Ik heb zelf nog geen kinderen, alleen de wens en al 6 maanden aan het ontpillen. Moet ik naar de Huisarts? Al zie ik op dit forum dat er huisartsen zijn die onzin verkopen, weten zij hier wel genoeg over?
Liefs!
Babii

Posting Freak

26-07-2010 12:12
Zoals je ziet kan je lezen in mijn onderschrift dat ik al 1,5 jaar in de medische molen loop Wink.

De huisarts stuurt je pas door als je meer dan een jaar bezig bent en dat ben jij overduidelijk niet. En daarbij zou ik je alle onderzoeken willen besparen, want zodra je de MMM in gaat is alles moeten.

Zaadonderzoeken, elke dag inwendige echo's, temperaturen, seks hebben wanneer het moet van de gynaecoloog, HSG onderzoek (vloeistof inspuiten in je eileiders en baarmoeder om te zien of dat goed is), LEO operatie, onderzoeken bij je man/vriend. Dus dat bespaar ik je liever.

Enige wat ik kan zeggen: heb geduld, want een cyclus kan pas na een jaar weer herstellen (ook eerder hoor). En het duurt gemiddeld 1 jaar voordat een vrouw zwanger is, dus zolang ben je (nog) niet bezig.

Ik heb overigens helemaal geen cyclus, ben onvrcuhtbaar dankzij de prikpil... Vandaar dat ik doorgestuurd ben (zie me onderschrift).
Babii

Posting Freak

26-07-2010 12:13
Dit staat er in mijn onderschrift:

ღ Waiting for a miracle ღ * Geen eisprong en flinterdun baarmoederslijmvlies, wat een innesteling vrijwel onmogelijk maakt *
Sinds 15 mei 2009 bezig via de MMM voor ons eerste wondertje.
Mama van 1 ☆ van ons samen in de ☆ wereld.
* In afwachten van alle onderzoeken m.b.t. mijn bms, ze hebben allerlei opties om het te verdikken (laat het nu maar eens helpen allemaal), dus eerst dat uitproberen. En daarna verder met IVF! *
poelepetoet

Posting Freak

26-07-2010 13:20
@Babii Sorry begreep je onderschrift niet helemaal. Nu wel, jeetje zeg wat je allemaal door moet. Ik ga gewoon geduld hebben en dan zien we wel weer verder. Een jaar afwachten (eventueel) is dus niet raar? Je hoort om je heen meer van de mensen die snel zwanger raken dan van de mensen die net als jij lang en vervelend bezig zijn. Ook wel logisch, dat hang je niet aan de grote klok. Heel veel sterkte en hopelijk wordt alle pijn en moeite dubbeldwars aan je beloond!
Babii

Posting Freak

26-07-2010 13:49
Nee, het is echt normaal dat vrouwen soms wel een jaar bezig zijn om zwanger te worden. Bedenk dat je cyclus moet herstellen, dat daarbij de zaadjes en het eitje elkaar op het juiste moment moeten vinden, maar ook dat het baarmoederslijmvlies dik genoeg moet zijn voor innesteling.

Zwanger worden is een hele grote combinatie van dingen, dat je dit niet "zomaar" wordt.

Natuurlijk zijn er mensen die zo patsboem zwanger raken, maar kijk maar eens naar onderschriften van veel meiden hier. Sommige zijn al ruim 10 maanden bezig en raken de 12e maand zwanger. Sommige al de eerste ronde, dit verschilt per persoon.

Daarbij is het een statistiek dat een "gemiddeld koppel" er 12 maanden over doet om in verwachting te raken.

Geef de moed niet op, blijf rustig (al is dat moeilijk) en wees blij dat je een cyclus hebt. Heb geduld en je raakt zwanger.

Heel veel succes meid!
poelepetoet

Posting Freak

27-07-2010 20:48
@ Babii Thanks! Al heb ik geen cyclus.. maar die komt wel een keertje op gang, laten we van het positieve uitgaan. Ik probeer me er ook niet al teveel mee bezig te houden, want juist dan lukt het niet zeggen ze..
Wanneer krijg jij nieuwe testen? Duim ik met je mee! (baat het niet, dan..)

Liefs!
ikke79

Posting Freak

Topics: 3
28-07-2010 11:02
Hallo allemaal,

Nog drie pilletjes liggen op het plankje in de badkamer. Die maak ik op en dan gaan mijn vriend en ik het grote avontuur tegemoet! Het plan is 3 maanden 'ontpillen' en dan gaan proberen zwanger te worden. Nu ik andere ervaringen lees over de cyclus na pilgebruik (waarbij het niet 1,2,3 op gang komt) ben ik erg benieuwd wat mijn lijf gaat doen.
Leuk om hier lid te worden en ervaringen te delen. Het zijn toch de eerste stappen naar een nieuw leven.

Groetjes!
poelepetoet

Posting Freak

29-07-2010 18:35
@ikke79 Succes met het proberen! Laat je wat horen als het is gelukt? (Of juist niet natuurlijk) Hoelang heb je de pil geslikt?

Groetjes!
hoop1977

Unregistered

02-08-2010 12:07
Hallo allemaal,

Ik heb 13 jaar de pil gehad en toen ruim vier jaar de mirena spiraal, die is er vorige week uit gehaald en nu dus afwachten.
Heb nu wel al een dag of vijf een beetje bruine afscheiding, oud bloed denk ik..
Ik houd alles bij op de mestruatiekalender, da's wel ideaal.
Nu weet ik dat het hiet vooral om ontpillen gaat, maar ik kon zo snel niets vinden over de mirena, vandaar dat ik hier ben beland.
Heb inmiddels wel begrepen dat het best een poos kan duren, maar ik heb ook geen haast ofzo.
Ik ben aan de pil gegaan toen ik nog erg jong was, 14 jaar, omdat ik steeds erg ziek was met mn ongi en ook heel onregelmatig, tijdens de mirena helemaal geen ongi gehad.
Zijn er mensen die ervaringen willen delen hoe lang het duurde eerdat de cyclus weer op gang was?? en moet ik die afscheiding als onttrekkingbloed zien of als ongi??
hoop1977

Unregistered

02-08-2010 15:18
Hallo weer,
Heb inmiddels een gesprek over de mirena gevonden hoor, maar mocht er iemand willen reageren, alle reacties en ideeen zijn gewoon welkom..

Liefs
Mirena0110

Senior Member

02-08-2010 18:30
Hoi hoop,

Ik heb een jaar of zes, zeven een Mirenaspiraal gehad (tussendoor een keer vervangen). Mijn ervaring is dat na de mirena mijn cyclus veel sneller op gang kwam dan toen ik ooit met de pil stopte (voor een pilpauze, niet wegens een kinderwens). Nadat de mirena eruit ging, had ik na twee dagen een eerste bloeding, waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding, net als in de stopweek van de pil. Daar kun jij ook het beste vanuit gaan, omdat je (net als ik) niet ongesteld werd terwijl je de mirena had.

De eerste echte cyclus duurde 32 dagen, heel netjes dus. Ter vergelijking: toen ik met de pil stopte, (ik was op mijn 15e begonnen) duurde het ongeveer een jaar (!) voordat ik weer voor het eerst ongesteld werd. Het klopt dus dat een mirena-spiraal veel minder ingrijpt in je hormoonhuishouding.

Wel kreeg ik de eerste paar maanden net zoiets als ontpillingsverschijnselen, ik noem het maar 'ontspiralingsverschijnselen'. Wat dat vooral inhoudt: ik kreeg allerlei kwaaltjes die héél erg leken op zwangerschapskwaaltjes. Van ochtendmisselijkheid tot pijnlijke (en tijdelijk grotere!) borsten. Wees daar dus op voorbereid, als je dit niet weet, kun je jezelf helemaal gek maken met de overtuiging dat je - ondanks negatieve testen - zwanger bent. Helemaal omdat ik door de hormonale veranderingen toch al emotioneel niet heel erg stabiel was. Net een soort extra lange PMS. Dat duurde wel veel korter dan je vaak hoort van meiden die de pil hebben geslikt.

Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig, nog niet zwanger, maar een half jaar is in feite ook nog niet zo lang. Ik ben niet superregelmatig, maar best netjes, tot nu toe steeds een cyclus tussen de 27 en 34 dagen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Er is trouwens wel ergens een topic voor ex-mirenagebruiksters op het forum, je kunt nog even proberen te zoeken. Dan kun je meer ervaringen lezen.
hoop1977

Unregistered

02-08-2010 18:40
Hey mirena, hartstikke bedankt voor je reactie, vooral de waarschuwing over "zwangerschapskwaaltjes" is wel erg handig, want daar zou ik inderdaad mezelf heel erg gek mee kunnen maken..

Liefs
poelepetoet

Posting Freak

16-08-2010 13:36
Hey dames!

Na 187 dagen (ruim 6 maanden ontpillen!) ben ik eindelijk vandaag ongesteld geworden!!!!!!!!!!JOEPIE!
Nooit gedacht dat ik daar blij mee zou zijn.
Wat denken jullie, kan ik meteen gaan klussen na deze periode of moet ik nogmaals zo'n ellenlange cyclus afwachten??
Kan dat dan al?

Groetjes!
kareltje

Senior Member

16-08-2010 17:33
@poelepetoet [wat een naam, hahaSmile]: ik zou er gewoon aan gaan beginnen.
Als je weer gewoon ongesteld bent geweest mag je ervanuit gaan dat alles weer is opgestart en naar behoren werkt. En als dat nog niet helemaal zijn ritme heeft gevonden kom je er toch snel genoeg achter?
ceetje

Unregistered

31-08-2010 13:30
Ontpillen verschilt toch ook per persoon?
bij mijn 2e kind was ik na 3maanden al zwanger.
bij mijn 1e kind slikte ik geen pil en toen duurde het bijna 2jaar voor ik zwanger werd.
ceetje

Unregistered

31-08-2010 13:32
ow nog ff iets anders: ik lees steets "klussen" wat is dat??
hoop1977

Unregistered

31-08-2010 21:02
Klussen=sex hebben
poelepetoet

Posting Freak

01-09-2010 13:15
@ Ceetje
JA hoor ontpillen is verschillend per persoon. Sommigen hebben er zelfs helemaal geen last van!
En daarbij, er is wetenschappelijk bewezen dat de meeste jonge, gezonde stellen er 6 tot 12 maanden over doen voordat ze voor een eerste keer zwanger raken. De mensen die al eerder zwanger raken, hebben dus enorm geluk ;-) En die hoor je natuurlijk dat ook als eerste vertellen, zo lijkt het alsof iedereen om je heen snel zwanger is. Dat valt dus best mee!
Klussen voor een kindje, kun je naar mijn mening maar op 1 manier doen ;-) hihi
Patricia72e

Posting Freak

Topics: 7
01-09-2010 16:23
Ik zie dat er 2 "ontpillen" discussies hier zijn. Is het niet handiger om er één van te maken?

Ik heb na het stoppen nog steeds last van krampen in mijn buik. Lijkt net alsof ik ongesteld moet worden. Normaal zou ik de 13e ongesteld moeten worden...(hopelijk niet natuurlijk Wink) Ben benieuwd wat mijn cyclus is na 10 jaar pil slikken haha. Kan mij niet meer herinneren wat mijn cyclus was vóór pilgebruik.
poelepetoet

Posting Freak

01-09-2010 22:03
Hoi Patricia!

Ik heb 11 jaar de pil geslikt en heb de eerste weken erg last gehad van krampen. Een duidelijk teken van ontpillen, dus niks om je zorgen om te maken.
Cycli verlopen bij iedereen anders, ook als je aan het ontpillen bent. In het ergste geval kan dat wel een jaar duren!
Bij mij duurde het 187 dagen, dus ruim 6 maanden. Mocht je wel al eerder ongesteld worden, dan kan dat goed nog een onttrekkingsbloeding zijn en geen echte menstruatie. Een eisprong heb je dan nog niet.
Maar.. misschien ben jij wel een van die gelukspoepers die meteen aantelt..? Wie weet!
Succes meis!
meissie

Senior Member

Topics: 0
09-09-2010 20:50
hoi hoi,

Ik heb wel klachten van het ontpillen, namelijk erg veel last van (pijnlijke) acne op mijn rug, nek en kaaklijn waar ik nu ook voor bij de dermatoloog loop. Maar ook heb ik last van haaruitval en na 120 dagen nog geen menstruatie! Ik ben in mei gestopt met de diane pil. Ik start nu weer met een antiobiotica kuur om de acne onder controle te krijgen. Volgens de dermatoloog komt dit allemaal door verandering van hormonen. Ik kan maar weinig informatie hier over vinden, zijn er hier meer mensen die daar last van hebben en hoe lang duurde deze klachten??
poelepetoet

Posting Freak

11-09-2010 10:08
Hoi meissie!
Zoals je kunt zien ben je niet de enige met zo'n lange cyclus ;-) Misschien dat dat je al een beetje troost biedt?
Ik heb inderdaad ook gigantisch last gehad van mijn acné, maar nu is het wel iets rustiger gelukkig.
Hoelang heb je de pil geslikt?
Hoelang het duurt kan geen mens je vertellen, dat is bij iedereen anders. Er zijn ook meiden die na een jaar pas ongesteld worden. In de meeste gevallen duurt het wel 6 tot 12 maanden, al heb je natuurlijk altijd meiden die geluk hebben en al eerder aan de beurt zijn.
Maak je niet te druk, want hoe drukker je je maakt, hoe langer het meestal duurt (al is het maar gevoelsmatig)
Sterkte meis!
meissie

Senior Member

11-09-2010 13:59
poelepetoet schreef:Hoi meissie!
Zoals je kunt zien ben je niet de enige met zo'n lange cyclus ;-) Misschien dat dat je al een beetje troost biedt?
Ik heb inderdaad ook gigantisch last gehad van mijn acné, maar nu is het wel iets rustiger gelukkig.
Hoelang heb je de pil geslikt?
Hoelang het duurt kan geen mens je vertellen, dat is bij iedereen anders. Er zijn ook meiden die na een jaar pas ongesteld worden. In de meeste gevallen duurt het wel 6 tot 12 maanden, al heb je natuurlijk altijd meiden die geluk hebben en al eerder aan de beurt zijn.
Maak je niet te druk, want hoe drukker je je maakt, hoe langer het meestal duurt (al is het maar gevoelsmatig)
Sterkte meis!

Bedankt voor je berichtje. In het begin dacht ik telkens ik zie het wel maar je gaat je er steeds meer mee bezighouden. Ik wacht dan toch nog maar rustig een paar maanden af.
Ik heb de diane pil ongeveer 10 jaar geslikt. Ik moet wel lachen als ik deze verschillende forums lees de één heeft er de balen in dat ze ongesteld is geworden, de ander is helemaal blij als het eens zo ver is. Maar jij hebt er ook een hele tijd overgedaan zeg!!! Ben jij in de tussentijd ook niet naar de huisarts geweest??
Ik heb nu al mijn 2e antibiotica kuur van 7 weken voor mijn acne omdat het zo heftig is. Dus daaraan kun je ook al zien dat je hele lichaam ontregeld is.
poelepetoet

Posting Freak

11-09-2010 15:00
Meissie,
Ik heb in de tussentijd gebeld naar mijn HA en nog eens naar de assistente, maar die gaven aan dat ik maar gewoon geduld moest hebben.
Als je gezond bent, helpen ze je pas na een jaar, want dan krijg je een doorverwijzing naar de gyneacoloog.
Die antibiotica zou er natuurlijk ook aan mee kunnen helpen dat het allemaal iets langer duurt. Ik heb de pil 11 jaar geslikt, dus ongeveer hetzelfde als jij.
Bedenk dat je lichaam al die tijd niet zelf heeft hoeven werken, dat deed de pil. Nu moet je lichaam er weer helemaal aan wennen om het zelf te doen, en voordat ie doorheeft dat er iets moet gebeuren, ben je zo een paar maandjes verder ;-)
Die acné is vervelend, maar ook dat wordt wel kalmer. Maar ik begrijp je wel, was zelf ook aan het panieken toen ik de acné ineens weer terug had. (ben ook de diane gaan slikken voor mijn acné en onregelmatigheid, vaak komt het met stoppen van de pil dan terug)
Het komt goed!
meissie

Senior Member

11-09-2010 17:39
hoi poelepetoet,

Nou ik ga het toch maar weer rustig afwachten, ik begon me nu alleen na 4 maanden af te vragen of ik toch niet eens actie moest ondernemen. Maar ik volg je raad op en wacht gewoon af.
Voor jou is het ook spannend hoe lang deze cyclus nu weer gaat duren. Ben benieuwd!
poelepetoet

Posting Freak

12-09-2010 09:34
Hoi meissie,

Je moet doen waar je je goed bij voelt, dus als jij voor je gemoedsrust wel naar de huisarts wil gaan, moet je dat zeker doen he!
Maar omdat het allemaal nog zo vroeg is, kunnen ze toch nog niets voor je doen.
Een gezond jong stel doet er gemiddeld 6 tot 8 maanden over om zwanger te worden, dus zelfs daarvoor is het voor ons nog heel vroeg..
Dat wachten is wel irritant! :-( Want je wil zó graag..
Zit nu pas op dag 28 *zucht*

Ik ben ook benieuwd! Houd je me op de hoogte?
meissie

Senior Member

12-09-2010 15:33
hoi hoi poelepetoet,

Ik ga rustig afwachten en laat het je weten als het eindelijk zo ver is hahaha. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen, spannend! Ik ga me er net zoals de afgelopen 4 maanden maar niet meer zo druk over maken. Bedankt voor je lieve berichtjes.
ikke79

Posting Freak

Topics: 3
12-09-2010 20:22
Hoi,

Ik heb de diane pil 15 jaar geslikt. Ik wacht nu op de 1e menstruatie na de onttrekkingsbloeding, en zit nu op dag 40. Soms heb ik er de balen van maar je doet er helemaal niks aan dus probeer ik er ook maar nuchter mee om te gaan. Als ik dan de getallen zie van overde 100 dagen denk ik wel wat staat me te wachten? Maar goed, ik heb 3 maanden uitgetrokken voor ontpillen en daar ben ik nu blij mee! Er is nog geen haast dus dat is wel prettig. Voorlopig lekker afwachten. Maar balen is het wel!
poelepetoet

Posting Freak

12-09-2010 23:24
Hoi ikke79
Laat je niet ontmoedigen door onze verhalen, er zijn er ook die er korter over doen en ook meiden die er nog langer over doen!
Dat kun je vantevoren niet zeggen!
Maar het is goed om te weten dat de gemiddelde koppels er wel 6 tot 8 maanden over doen om zwanger te worden, dus het is heel normaal als je even moet wachten..
Wel vervelend als je er nu klaar voor bent!!
Sterkte met wachten, wij wachten met je mee ;-)
Nikita

Unregistered

20-09-2010 17:09
Kun je van ontpillen ook enorme hoofdpijn krijgen???
Ik had nl eigenlijk zaterdag met nieuwe strip moeten beginnen en werd vanmorgen wakker met enorme stekende hoofdpijn die maar niet weg wil. Heb de hele middag op de bank liggen slapen maar nog steeds geen succes. Nu uiteindelijk maar 2 paracetamol genomen, dus hoop dat dat helpt. Maar zou dit een teken van ontpillen kunnen zijn of is dat meer met buikkrampen enzo??
Ik heb voorheen vaker last gehad van migraine aanvallen en had daar speciale pillen voor. Ik heb deze toen een tijdje ingenomen, maar ben daar mee gestopt door de vele bijwerkingen. Nu durf ik ze ook niet zo snel meer in te nemen nu we proberen zwanger te worden. Zou dat kwaad kunnen om ze in te nemen nu we bezig zijn???
hoop1977

Unregistered

20-09-2010 20:57
Heey Nikita,

Ik zou voor de zekerheid even de huisarts bellen voor advies, of de apotheek, dan weet je tenminste zeker of het wel of geen kwaad kan.
Succes, hoop dat je snel van je hoofdpijn af bent en blijft..

Liefs
Nikita

Unregistered

21-09-2010 07:41
Toen ik die 2 paracetamol in had genomen en verder rustig aan heb gedaan, ging het gelukkig halverwege de avond wel weer.... Had zelfs in bed nog zin om te klussen, waar ik smiddags niet aan had moeten denken Wink
poelepetoet

Posting Freak

21-09-2010 20:26
@ Nikita
Zou best kunnen, maar zou toch even bij de HA langsgaan als ik jou was.. voor de zekerheid!
Sterkte met je hoofdpijn!
Nikita

Unregistered

21-09-2010 21:00
Vandaag had ik vrijwel nergens last van dus kijk het toch nog even aan.... Heb al sinds de middelbare school regelmatig last van hoofdpijn en heb hier meerdere onderzoeken etc voor gehad, nog echt iets uitgekomen tot vorig jaar lichte vorm van migraine. Bij komt dat vooral opzetten als ik stress ervaar of ergens mee zit. Laatste tijd weinig last gehad, maar nu mss door de spanning ook van het zwanger raken toch weer beetje last van. Ik houd het in ieder geval wel even in de gaten!
poelepetoet

Posting Freak

25-09-2010 09:16
Die spanning zou best kunnen, onbewust roept het toch spanningen op dat hele zwanger worden.

Heb vandaag voor het eerst gehuild om dit hele gedoe.. denk dat ik het nu wel kwijt ben, dus dan heeft het toch opgelucht!
Nikita

Unregistered

25-09-2010 12:10
Ja soms is dat heerlijk.... Hoofdpijn zit er nog steeds, had donderdag even de dokter gebeld omdat ik ook echt last krijg van mijn concentratie met school enzo. Heb nu zwaardere pijnstillers gekregen die wel mogen tijdens het proberen om zwanger te worden en die moeten helpen. Heb er tot nu toe 2 in genomen en die hielpen wel, maar toch komt het elke keer weer op zetten, echt vervelend! Zit nu ook beetje op mijn tax met wat ik aan kan qua emoties haha. Voel dat er vandaag of morgen enorme huilbui aankomt. Probeer dat altijd zo lang mogelijk uit te stellen, maar achteraf ben ik altijd blij dat het eruit is, lucht wel altijd heel erg op!
Barbara

Unregistered

25-09-2010 14:15
Hoi meiden,

Ik zit inmiddels in ronde 3. Heb erg last van ontpillen! Super irritant omdat het je zoveel hoop geeft.. En dan is het weer zo'n teleurstelling.. Ik heb 2 dagen last gehad van steekjes en nu weer een opgezette buik en krampjes en het gevoel alsof er iets in zit..

Sterkte met de hormonen meiden!!

Dikke kus
Nikita

Unregistered

25-09-2010 15:19
Vervelend dat je er zoveel last van hebt. Heb zelf nog weinig ervaring, maar heb al veel gelezen dat het weinig onderscheid maakt met zwangerschapskwaaltjes dus dat je lichaam je elke keer beetje in de maling neemt. Vervelend! Hoop voor je dat het dit keer raak is, nog maar weekje en dan weet je het! Succes met wachten
poelepetoet

Posting Freak

25-09-2010 15:27
over die kwaaltjes kunnen we meepraten..
Dat is ook de reden dat ik niet wilde testen, vanochtend toch gedaan omdat mijn vriend het zeker wilde weten.
En dan toch weer die ongelofelijke teleurstelling..
Zit pas in ronde 2, dag 41 na mijn achterlijk lange eerste ronde.. hoop dat ik dat niet over ga doen!

Succes meiden!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave