Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten Wanneer kan ik testen?

Wanneer kan ik testen?
bloem24

Unregistered

07-06-2010 15:23
Hallo allemaal,

ik ben op donderdag begonnen met een nieuwe strip te slikken van de pil, in de eerste week heb ik 2 pillen vergeten maar binnen 12 uur ingenomen. in de tweede week ben ik op maandag gestopt. de zaterdag en zondag heb ik nog sex gehad met mijn man. De donderdag ben ik 'ongesteld' geworden. Wanneer kan ik testen of ik zwanger zou kunnen zijn?
Shanna38

Posting Freak

Topics: 5
09-06-2010 08:43
Hoi Bloem,

Je verhaal is niet helemaal duidelijk. Ben je nu wel ongesteld geworden of had je ongesteld moeten worden op donderdag? Ik kan ook je aantal dagen niet volgen.

Meestal kun je 14 dagen na je eisprong een test doen.

Groeten van Shanna
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
09-06-2010 09:45
Als je niet weet hoe je cyclus loopt (bijvoorbeeld omdat je nét bent gestopt met de pil) kun je het beste ongeveer twintig dagen nadat je onbeschermde seks hebt gehad testen. Als die test negatief is, en je toch denkt dat je zwanger zou kunnen zijn, test je na een week nog eens.

Overigens begrijp ik dat je alleen zwanger zou kunnen zijn als je echt direct na het stoppen met de pil een eisprong hebt gehad, zodat je zwanger zou kunnen zijn van seks op de dagen voordat je stopte. Die kans bestaat, maar is wel héél klein. Bij de meeste vrouwen duurt het wat langer voordat de boel helemaal op gang komt. Bovendien is één van de werkingen van de pil dat de slijmprop van je baarmoedermond taaier wordt, waardoor het zaad erg moeilijk naar binnen kan zwemmen.

Wat ik niet goed uit je verhaal kan halen: wil je zwanger worden? Zo ja, dan moet je waarschijnlijk toch echt iets meer geduld hebben. Zo nee: de kans is niet erg groot dat je nu zwanger bent, maar test voor de zekerheid wel even die 20 dagen nadat jullie seks hebben gehad.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave