Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Stoppen met de pil in augustus 2010

Stoppen met de pil in augustus 2010
Valkje23

Unregistered

07-06-2010 09:41
HOi Allemaal,
Mijn vriend en ik hebben besloten om na onze vakantie (augustus 2010) te stoppen met de pil.
Wij vinden het allebei erg spannend.
Hopelijk zijn er mensen waarmee ik die leuke tijd kan delen.

Ik ben 23jaar en woon 1jaar samen met mijn vriend. We zijn al 5jaar gelukkig samen en willen nu echt voor een kindje gaan Big Grin
Liefs Valkje23
Valkje23

Unregistered

07-06-2010 13:18
wie o wie Tongue
Prive bericht mag ook, lijkt me leuk om alvast met mensen te kletsen!
Alleen is ook zo saai haha
kimdj

Senior Member

Topics: 1
07-06-2010 13:58
Hoi,

Wij wilden eigenlijk stoppen in September met de pil, maar na een paar keer op dit forum te hebben gelezen dat het ontpillen wel even kan duren, hebben we besloten om in Augustus te stoppen. Nog niet om te ''klussen'' maar om te ontpillen Smile
Valkje23

Unregistered

07-06-2010 14:14
Hoi
Wij gaan ook eerst ontpillen.
Ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen.
Wordt ons eerste kindje. Bij jullie ook?
Liefs Valkje23 Confusedhock:
adniL

Posting Freak

Topics: 7
07-06-2010 14:15
hey valkje,

ik ben ook 23 en woon een jaartje samen maar ben 3 jaar samen met mijn vriend maar het voelt gewoon goed dus wij gaan er gewoon voor. ben al wel ff gestopt met de pil nouja ik heb 5 jaar lang spiraaltje gehad en maar 4 maanden aan de pil gezeten.
dus het ontpillen stelde niet zoveel voor voor mij gelukkig.
ik vind het wel spannend allemaal hoor en ik hoop dat het snel raak is..
vind het wel ook eng maarja dat is altijd met iets nieuws toch.

greetz
Valkje23

Unregistered

07-06-2010 14:29
@adniL
Ik vind het ook allemaal erg spannend. En kan het nog niet helemaal geloven.
Allemaal zo onwerkelijk.
Wij wonen ook 1jaar samen en hebben 5jaar verkering.
Het begint nu echt te kriebelen, maar ik wil nog even wachten met het stoppen van de pil tot na onze vakantie.
Dan ben ik ook niet ongi op vakantie Tongue
Wil het voor vrienden en familie nog even geheim houden, daarom is dit forum ook erg fijn.
Zijn jullie al begonnen met "klussen" of beginnen jullie ook pas in aug?
Liefs Valkje
kimdj

Senior Member

07-06-2010 14:34
ook ik ben 23 Wink dit is ook ons eerste kindje. Ik ben nu 7 jaar aan de pil, dus ben benieuwd hoe snel of hoe langzaam het gaat gebeuren!
Valkje23

Unregistered

07-06-2010 14:40
@kimdj
LeukLeukLeuk dat je ook 23 bent.
Ik dacht dat ik nog best jong was voor een kindje, maar als ik op dit forum rond kijk dan merk ik dat dat wel meevalt.
Ik ben 5jaar aan de pil geweest dus ben benieuwd hoelang alles gaan duren.
Spannende tijden komen er voor ons aan. LEUK!
Liefs Valkje23 Confusedhock:
adniL

Posting Freak

07-06-2010 17:23
nou klussen wil ik het niet noemen we hebben wel al een tijdje geen rubber gebruikt (pas na mijn vorige ongi) en dat schijnt precies rond mijn eisprong geweest te zijn (als ik het goed heb opgezocht op inet) en donderdag is mijn nod pas dus ik weet het niet of het al meteen raak is geweest maar in principe beginnen we pas echt te klussen na mijn volgende ongi (dus niet aankomende maar die van juli) dit omdat ik deze maand niet thuis ben tijdens mijn vruchtbaarste periode acht ik de kans heeeeeeeeeeeeeel klein (en we hebben al zoveel verjaardagen in maart 8-) maar als ik zwanger ben ben ik zoooooooooooo blij Big Grin
greetz
Valkje23

Unregistered

07-06-2010 18:43
@adniL
Je weet het nooit.. ik zal voor je duimen.
Laat je even weten hoe het afloopt?
Liefs Valkje23
adniL

Posting Freak

07-06-2010 20:38
Tuurlijk laat ik het dan weten..
jij ook toch :|
Valkje23

Unregistered

08-06-2010 09:16
Zeker weten Tongue
kimdj

Senior Member

08-06-2010 11:11
@valke23

Ik heb best een grote familie, mijn nichtjes en neefjes hadden rond hun 20ste allemaal al een kind dus ik ben nog laat Wink . Maar mijn vriend is ook een stuk ouder dan mij (8 jaar) en hij is er nu ook klaar voor en ik helemaal! Af en toe wordt ik helemaal gek van mezelf Confusedhock:
Valkje23

Unregistered

08-06-2010 13:47
@kimdj
Ik ken dat gevoel, (gek worden van mezelf).
Het kriebelt al een tijdje, maar bij mij in de familie zijn er geen vroege zwangerschappen. Vandaar dat ik bang was voor scheven gezichten.
Dat probeer ik nu van me af te zetten, omdat ik vind dat ik moet doen wat ik zelf wil.
En als het niet meteen lukt dan heb ik weer spijt dat ik niet naar mezelf geluisterd heb.
Hopelijk gaat het jullie snel lukken.
En kunnen we samen een leuke tijd beleven op dit forum> Ik kan er helaas niet met vrienden en familie over praten want wil het nog even stil houden.
>Liefs Valkje23
adniL

Posting Freak

08-06-2010 13:51
hey,

klinkt allemaal heel bekend haha.. mijn schoonzusje is nu 6 wkn zwanger maar die is dan ook 10 jaar ouder dan ik. en verder ligt mijn zus in scheiding en hun wilde geen kinderen alleen mijn zus nu dus weer wel :S dus die is eerst nog even met de scheiding bezig en verder hebben mijn vriend en ik allebei nog een jonger broertje uit 88 allebei vrijgezel dusja dan moeten wij wel hahahaha....
Valkje23

Unregistered

08-06-2010 13:59
Leuk om te lezen dat er meer meiden in hetzelfde schuitje zitten!
Maar als je zelf vind dat je er klaar voor bent (en je vriend ook natuurlijk) dan moet je ervoor gaan vind ik.
Je weet nooit hoelang de zwangerschap nog op zich laat wachten.

Waar komen jullie eigenlijk vandaan???? Ik kom uit brabant Tongue

Liefs Valkje 23
adniL

Posting Freak

08-06-2010 14:01
ik kom oorspronkelijk ook uit brabant maar woon sinds een jaar in lelystad,.
waar brabant? ik heb altijd in bergen op zoom gewoond.
en wij gaan er zkr voor!
Valkje23

Unregistered

08-06-2010 14:06
Wij wonen in de buurt van 's herthogenbosch (den Bosch)
Valkje23
adniL

Posting Freak

08-06-2010 14:11
daar komt de rest van mijn fam ook vandaan..
uit gemert.
Valkje23

Unregistered

08-06-2010 14:14
Dat ken ik wel ja.. :lol:
adniL

Posting Freak

08-06-2010 14:17
als 1 van de weinige dan.. haha..
de meeste mensen kennen het alleen van de time-out...
maar vertel verder eens wat over jezelf (als je wilt natuurlijk)
23 5 jaar samen werk? studie?
Valkje23

Unregistered

08-06-2010 14:30
Haha daar ben ik ook één keer geweest. Maar ik vond er niks aan. Veel te groot :oops:
Ik ben inderdaad 23 en woon nu 1jaar samen. (5jaar verkering idd)
Ik werk in de woonbegeleiding met verstandelijk/lichamelijk gehandicapten. (24u p.w.)
En jij??
esli0123

Unregistered

08-06-2010 17:21
Hallo allemaal,

Ik ben Esli en ga in juli stoppen met de pil. Omdat we het nog aan niemand willen vertellen en ik het zo moeilijk vind om mijn mond dicht te houden heb ik me op dit forum aangemeld. Mag ik met jullie meekletsen??
adniL

Posting Freak

08-06-2010 18:37
hey esli welkom hiero nieuwe mensen zijn altijd welkom.

hey valkje
time-out is ook echt te groot.
maar gehandicapten pfff... knap hoor ik moet er niet aan denken ik kan echt niet met die mensen.
respect!
ik zit bij de landmacht (dus ook met een soort van geestelijk gestoorde haha lol)
al sinds mijn 17e wilde beginnen met studie die jaar maar helaas het geld van defensie is op :S volgend jaar maar weer proberen.
Valkje23

Unregistered

09-06-2010 08:20
Welkom Esli, Leuk dat je mee komt kletsen.
Vertel eens iets over jezelf als je wilt.

Landmacht? Net of dat niet zwaar is hahahahaha Tongue
En met gehandicapten werken is voor mij niet moeilijk hoor, dat zit gewoon in me!
Dus je hoeft het niet knap te vinden hoor haha is gewoon mijn werk.
Liefs Valkje23
adniL

Posting Freak

09-06-2010 12:53
landmacht is hardstikke zwaar iedere ochtend meteen met een boom in je nek het bos in alleen maar boomschors en blaadjes te eten en de rest van de dag opdrukken ahahhaahahahhahaahahahahaah LOL. :lol: :lol: Tongue

ik heb een logistieke functie dus ondanks dat ik een groen pak aan heb (dus niet iedere ochtend voor de kast sta om te kijken wat ik aan moet doen Big Grin) en 3x in de week verplicht moet sporten in de tijd van de baas bestaan mijn werkzaamheden toch ook veel uit achter de computer zitten en licht arbeidsintensief werk dus het valt gelukkig wel mee.

en ik ben blij dat er mensen zijn die er zijn voor mensen met een handicap dan hoef ik het in ieder geval niet te doen (dat klinkt heel raar maar hoop dat je snap wat ik ermee wil zeggen)
esli0123

Unregistered

09-06-2010 19:21
Ik ben 23 jaar, wordt binnenkort 24 en mijn vriend is 28 jaar. We zijn nu 6,5 jaar bij elkaar en wonen ruim 4 jaar samen. In december 2009 hebben we de sleutel ontvangen van ons nieuwe huis. Daarvoor hebben we 4 jaar in een flat gewoond. We moeten nog wel wat klussen doen, maar de grootste en vooral belangrijkste klussen zijn nu gedaan. Nu dus ook de ruimte binnen en buiten voor een kleine.

Zelf heb ik het gevoel dat ik er al wel wat langer klaar voor ben, maar mijn vriend heeft nu eindelijk het groene licht gegeven! Hoe is dat bij jullie? Wie was de eerste die er klaar voor was?
Valkje23

Unregistered

09-06-2010 19:39
@adniL
Ik snap wat je bedoeld!
Ik vind het leuk werk dus dat zit wel goed!
Valkje23

Unregistered

09-06-2010 19:43
@Esli
Bij ons was het andersom. Mijn vriend werkt al vanaf zijn 16de en is nu 26. En super gek op kinderen. Als het aan hem had gelegen dan was er al een kleintje denk ik. Hij was daar al veel eerder klaar voor.
Ik ben sinds dec. 2008 klaar met school en heb nu sind 1jaar een vaste baan. Nu we ook samen zijn gaan wonen (1jaar). Heb ik ineens enorm de kriebels en kan ik bijna niet meer wachten.
Toch hebben we besloten om te wachten tot aug. zodat ik niet ongi ben op vakantie en we ons rustig voor kunnen bereiden en info op kunnen doen.
Heel veel succes met jullie huisje en natuurlijk met het zwanger worden.
Ben je al gestopt met de pil of?
Liefs Valkje
Valkje23

Unregistered

09-06-2010 19:44
Sorry vergeten, in juli stop je natuurlijk :oops:
esli0123

Unregistered

09-06-2010 19:46
@ Valkje23, wat ga je allemaal doen om je voor te bereiden dan? En waar je informatie halen?
Valkje23

Unregistered

09-06-2010 19:49
Haha voorbereiden in mijn hoofd!! Tongue
En info doe ik op, op dit forum.
esli0123

Unregistered

09-06-2010 19:50
haha.. ok, ja, daar ben ik nu dus ook mee bezig. Wel fijn om er nu lekker over te kunnen kletsen. Weten bij jullie al mensen dat jullie er mee 'bezig' zijn?
Valkje23

Unregistered

09-06-2010 19:53
@Esli:
Nee ik heb het er nog met niemand over gehad. Dat maakt het extra spannend haha hoe zullen ze reageren enz...
Ik vind het allemaal nog een beetje onwerkelijk. Dat we nu echt gaan beginnen.
Jij?
esli0123

Unregistered

09-06-2010 20:14
@Valkje23, Ik vind het allemaal ook super onwerkelijk en ben ook echt benieuwd hoe mensen gaan reageren. Ik denk ook niet dat mensen het bij ons echt verwachten. Bij jullie? Eén van mijn beste vriendinnetjes is ook zwanger en mijn schoonzus is ong. 3 maanden geleden bevallen, maar verder nog maar weinig mensen die er mee bezig zijn.
adniL

Posting Freak

09-06-2010 21:51
hey esli en valkje,

leuk om te lezen dat het eigenlijk overal wel een beetje hetzelfde gaat. als het aan mij had gelegen had ik ook allang kleintje gehad maar om de een of andere rede ben ik toch niet eerder gestopt met de pil en mijn vriend laat het ook voor het grootste deel aan mij over hij vind het helemaal fantastisch als ik zwanger ben maar hij vind het nu ook nog goed met zn 2e geloof ik.
mijn schoonzusje is nu 7 weken zwanger en zij weet natuurlijk ook dat we ermee gaan beginnen / bezig zijn en nog een paar mensen in mijn omgeving maar gelukkig niet mensen die iedere dag vragen of er al wat is want dan zou ik helemaal gek worden. maar hier opt forum is het wel leuk om iedereen zijn verhalen en gebeurtenissen en twijfels enzo te lezen omdat je het toch zelf ook vaak wel zo meemaak in je hoofd enzo. leuk leuk
Valkje23

Unregistered

10-06-2010 09:38
Wij hebben het er nog met niemand over gehad dat wij in aug. willen gaan proberen om zwanger te worden. Volgens mij weten de meeste ook niet dat wij er al echt mee bezig zijn. Alleen mijn beste vriendin gooit zo af en toe iets op, maar tot nu toe heb ik nog niks gezegd.
Zij heeft volgens mij wel een vermoeden, verder komt het voor iedereen onverwachts verwacht ik.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar de reacties van andere.

@adniL:
Weet je al iets meer? Kun of heb je al getest?
kimdj

Senior Member

10-06-2010 12:13
Valkje23 schreef:@kimdj
Ik ken dat gevoel, (gek worden van mezelf).
Het kriebelt al een tijdje, maar bij mij in de familie zijn er geen vroege zwangerschappen. Vandaar dat ik bang was voor scheven gezichten.
Dat probeer ik nu van me af te zetten, omdat ik vind dat ik moet doen wat ik zelf wil.
En als het niet meteen lukt dan heb ik weer spijt dat ik niet naar mezelf geluisterd heb.
Hopelijk gaat het jullie snel lukken.
En kunnen we samen een leuke tijd beleven op dit forum> Ik kan er helaas niet met vrienden en familie over praten want wil het nog even stil houden.
>Liefs Valkje23

Bij mij kriebelt het nu zo een half jaartje. Ik heb eerst een relatie van 7 jaar gehad, en nooit die kriebeld gehad. Het ging ook niet meer, en nu ben ik 1 1/2 jaar super gelukkig met mijn vriend. Hij is een stuk ouder dan mij en klaar voor kinderen en ik ook! We wonen nu een jaar samen. Het is misschien snel, maar het voelt goed dus ja waarom niet..
Ik zou het inderdaad van je afzetten, als je gelukkig bent met iemand en er klaar voor bent waarom wachten? Je moet inderdaad gewoon naar jou gevoel luisteren.
Ik hoop het ook! Ik zit nu alleen wel zonder werk, maar ik heb het gevoel dat het allemaal goed komt en ik wil niet wachten tot dat ik een vaste baan heb, want dan ben je een paar jaar verder...
Ik praat er wel zo af en toe met 2 vriendinnen over. Maar voor de rest houd ik het nog voor mezelf. Ik wil mijn ouders verassen :-) Die willen graag opa en oma worden. Mijn schoonzus is nu ong. 10 weken zwanger af en toe wel frustrerend hoor! Ik wil ook!!!
kimdj

Senior Member

10-06-2010 12:16
Ik kom btw uit Haarlem Smile
kimdj

Senior Member

10-06-2010 12:31
Hoe doe je dat eigenlijk met die banners? Bij wil het niet echt lukken..
Valkje23

Unregistered

10-06-2010 15:00
@kim
Als jij je er goed bij voelt dan is dat prima toch.
Een vaste baan komt vast nog wel, je bent nog jong Wink
Ik begrijp dat het frustrerend is als er iemand zo dicht bij al zwanger is.
Maar jou tijd komt vast ook nog wel.
Liefs Valkje.
p.s zo te zien is het gelukt met je onderschrift
kimdj

Senior Member

10-06-2010 15:27
Valkje23 schreef:@kim
Als jij je er goed bij voelt dan is dat prima toch.
Een vaste baan komt vast nog wel, je bent nog jong Wink
Ik begrijp dat het frustrerend is als er iemand zo dicht bij al zwanger is.
Maar jou tijd komt vast ook nog wel.
Liefs Valkje.
p.s zo te zien is het gelukt met je onderschrift

Ja het is gelukt idd Wink
Ja komt goed vast wel! We willen in november 3 weken naar Thailand.. Ik ben 7 jaar aan de pil dus ik dacht het duurt vast nog even. Het kan natuurlijk wel gelijk raak zijn, maar tot november gaan we niet gericht vrijen zeg maar dus wanneer we zin hebben en dan stop ik in Augustus met de pil en dan in de periode dat mijn eisprong is vrijen we veilig.. Maar dan kan ik vast een beetje ontpillen.

Spannend allemaal he! Voor je het weet is het augustus
Valkje23

Unregistered

10-06-2010 15:38
Wij willen ook niet meteen op uur en tijd gaan "klussen". Maar eerst kijken of het zo gaat lukken.
Ik ben bang als ik me er teveel op ga richten dat dat alleen maar stess geeft waardoor het juist niet gaat lukken.
Voordat ik aan de pil ging was ik vrij onregelmatig. Dus ben bang dat dit wel weer terug komt. En lees wel dat dat niet bevoordelijk is om zwanger te worden.
Maar dat zien we dan wel weer.
Eerst maar eens ontpillen haha.
Liefs Valkje23
Anna86

Junior Member

Topics: 2
10-06-2010 20:47
He hoi,

Ik ga ook in augustus stoppen met de pil. Ik geloof dat ik nu wel in de juiste topic zit.
Groetjes Anna86
kimdj

Senior Member

11-06-2010 07:57
Valkje23 schreef:Wij willen ook niet meteen op uur en tijd gaan "klussen". Maar eerst kijken of het zo gaat lukken.
Ik ben bang als ik me er teveel op ga richten dat dat alleen maar stess geeft waardoor het juist niet gaat lukken.
Voordat ik aan de pil ging was ik vrij onregelmatig. Dus ben bang dat dit wel weer terug komt. En lees wel dat dat niet bevoordelijk is om zwanger te worden.
Maar dat zien we dan wel weer.
Eerst maar eens ontpillen haha.
Liefs Valkje23

Niet druk om maken inderdaad en eerst maar ontpillen Wink . We zullen zien over een paar maandjes spannend!!!
adniL

Posting Freak

11-06-2010 09:20
ik ben ZWANGER!!!
Ben zo blij en verbaasd!
Jeannet83

Member

Topics: 6
11-06-2010 09:52
adniL schreef:ik ben ZWANGER!!!
Ben zo blij en verbaasd!

Meid, wat leuk!
GEFELICITEERD!!!
Valkje23

Unregistered

11-06-2010 09:55
@Anna:
Welkom. Je zit hier idd goed.
Leuk dat je mee komt kletsen.
Vertel eens iets over jezelf als je wilt.
Wat is jou reden dat je pas stopt in aug.?

@adniL: Wauw!!!! Super nieuws!!!! Gefeliciteerd, geniet ervan meid.
Liefs Valkje23
Valkje23

Unregistered

11-06-2010 11:54
Wat is het stil vandaag Cry
Jullie zijn zeker allemaal aan het werk.
Ik mag vanavond weer HaHa
adniL

Posting Freak

11-06-2010 12:56
DANK JULLIE WEL!
hoop voor jullie dat het net zo snel gaat als bij mij..
nou hopen natuurlijk dat het allemaal goed blijft gaan en vooral GENIETEN!
Anna86

Junior Member

11-06-2010 18:35
Ik zal me nog even voorstellen. Ik ben dus 24 en wij willen in augustus stoppen met de pil. We willen eigenlijk al heel lang een kindje. Maar ja, dan weer een verhuizing, dan weer een nieuwe baan, dan iemand in de familie die een ziek kindje krijgt etc. Tja, dan ga je weer twijfelen. Maar, nu gaan we er echt voor. Alleen nog even mijn pil doosje afmaken, als ik het volhoud hihi. Wie weet trouwens wat meer over het ontpillen. Bij de ene site lees ik dat je in principe direct zwanger kunt worden, maar dat het dan moeilijker te bepalen is hoe ver je zwanger bent. En op andere sites lees ik weer als je er direct voor gaat dat je dan meer kans op een tweeling hebt en een miskraam. Ik zie het namelijk niet zo zitten om weer met een condoom te gaan vrijen, ben er gevoelig voor. Wat leuk dat er al iemand zwanger is, gefeliciteerd.
adniL

Posting Freak

11-06-2010 19:14
hey anna,

ik heb spiraaltje gehad dus niet echt ontpilt en ook geen last van condooms gelukkig.
En wat je zegt klopt wel aardig dat het vooral erom gaat om je cyclus weer helemaal op orde te krijgen maar dat je meer kans heb op tweelingen en miskramen is mij niet bekent.
maar als je last heb van condooms dan zijn er toch ook zonder rubber of latex? misschien een idee om daar even naar te kijken en anders gewoon lekker zonder toch..
esli0123

Unregistered

13-06-2010 14:49
Joepie!!! Samen toch besloten om nu te stoppen! Ik ben helemaal happy! We hadden eigenlijk allebei het idee; we willen het, dus waarom nog een maand wachten.. Ik ben echt super benieuwd. Lukt het ons om een kleine te maken? Hoe lang gaat het duren? Wanneer gaan we het dan vertellen en hoe reageert iedereen!!!

@adnil, Super gefeliciteerd! Echt heel leuk. Al een beetje het besef dat het echt waar is? En wanneer heb je de 10-weken echo?

@anna86, leuk dat je ook mee schrijft! Ik ben maar gelijk gestopt, ik snap het idee van ontpillen ook niet helemaal.. en tja.. een miskraam kan natuurlijk altijd, volgens mij zelfs bij 1 op de 4.. En een tweeling, ook heftig maar wel leuk! En ben je ook 23?
adniL

Posting Freak

13-06-2010 17:05
esli0123 schreef:Joepie!!! Samen toch besloten om nu te stoppen! Ik ben helemaal happy! We hadden eigenlijk allebei het idee; we willen het, dus waarom nog een maand wachten.. Ik ben echt super benieuwd. Lukt het ons om een kleine te maken? Hoe lang gaat het duren? Wanneer gaan we het dan vertellen en hoe reageert iedereen!!!

@adnil, Super gefeliciteerd! Echt heel leuk. Al een beetje het besef dat het echt waar is? En wanneer heb je de 10-weken echo?

Ik heb nog geen afspraak gemaakt ik ben pas 4 weken nu en ik moet eerst 2 weken naar duitsland voor mijn werk aankomende weken (ook t weekend) dus daarna ga ik meteen bellen voor een afspraak ik heb al wel een verloskundigepraktijk gevonden die me wel aanstaat dus denk wel dat ik me vandaag even inschrijf via de e-mail voordat ik straks daar niet meer terecht kan dat lijkt me ook een beetje jammer namelijk.

het is echt spannend als je "officieel gaat beginnen"
mijn vriend en ik zouden in juli pas gaan beginnen eigenlijk maar we hadden ander bed gekocht en ik had de nachtkastjes van eht oude bed dus leeggehaald en die spullen even ergens anders neergelegd met als gevolg dat we flink aant klussen waren en dus echt geen zin hadden om eerst weer die rubber dingen te gaan zoeken in da tasje.. wist ik veel dat mijn eitje zo rijp was als het maar kon hahahaha.. dus nu lkkr zwanger! meteen raak!

ik hoop voor jou dat het bij jullie ook zo snel gaat en dan net als ik zenuwachtig van hellup ik mag/wil het nog aan niemand vertellen maar ik wil het van de dagen schreeuwen!
27 juni aan de ouders broers/zussen/oma
Chelke

Unregistered

13-06-2010 17:15
Ik stop volgende maand of de maand erna met de pil..

Ik ben (ook) 23 Wink en slik al sinds mijn 14e de pil.. dus al 9 jaar.. ik heb nog niet heel veel gelezen over zwanger worden, dus weet iemand hoelang het ontpillen ongeveer duurt?
adniL

Posting Freak

13-06-2010 18:04
@ CHELKE..

3-6 maanden meestal.. het gaat er gewoon om dat je weet hoe je cyclus loopt..
Chelke

Unregistered

13-06-2010 18:44
Thnx.. ik moet volgende week ongi worden.. dus vanaf dan maar bij gaan houden Wink
Chelke

Unregistered

13-06-2010 19:32
zijn er trouwens dingen die jullie meteen gaan doen of laten als jullie stoppen met de pil?

bv extra vitaminen nemen, foliumzuur of noem maar iets
Valkje23

Unregistered

14-06-2010 09:59
@Chelke & Anna: Super leuk dat jullie mee komen kletsen. WELKOM! Hopelijk is het bij jullie ook snel raak.
@Esli: Wat leuk dat jullie al gaan beginnen. Erg veel succes en hou ons op de hoogte he haha
Hopelijk ben ik niemand vergeten. Ben het weekend niet online geweest ivm werken dus moest zoveel lezen.
Liefs Valkje23
Valkje23

Unregistered

14-06-2010 10:02
Wij gaan eerst ontpillen. En in die tijd start ik met foliumzuur en waarschijnlijk extra vitamines.
Op dit moment slik ik al vitamine B12. Dit omdat deze bij mij te laag is.
Succes met alles. Liefs Valkje23
-Ann-

Unregistered

14-06-2010 14:59
hej allemaal,

wat grappig...ik ben ook 23 en wij zijn ook van plan om in augustus te stoppen met de pil. Mag ik met jullie meekletsen?

groetjes!
esli0123

Unregistered

14-06-2010 19:17
@adnil, wat goed dat het in één keer raak was zeg, lijkt me heerlijk, niet elke keer dat teleurstellende moment als het niet raak is! Ik ben nog een paar daagjes ongie en dan ook flink klussen.. haha.. Ook echt spannend hoor om het aan iedereen te vertellen.. Hoe kom je bij de datum 27 juni?? Is dat een speciale datum?

@Chelke, ik ben ook aan de vitamientjes geslagen. Foliumzuur is geloof ik vooral belangrijk voor de ontwikkeling van de kleine in de eerste weken. Dan ontwikkelen alle organen etc. goed. Het is natuurlijk geen garantie maar als je ook maar iets kunt doen om dat te bevorderen, dan moet je dat zeker doen! Ik ben aan de pilletjes van de etos (eigen merk) Zij hebben speciaal pillen voor zwanger worden en voor zwanger zijn.

@Valkje23, tuurlijk houd ik jullie op de hoogte!

@Ann, leuk dat je ook meekletst! en ook 23, gezellig. Wil je iets over jezelf vertellen, of houd je het liever anoniem?
Valkje23

Unregistered

14-06-2010 20:54
Het wordt aangeraden om 4wkn voor je zwanger wilt worden met foliumzuur te beginnen. Het duurt een tijdje voordat je lichaam voldoende binnen heeft. Of dit ook echt nodig is dat weet ik natuurlijk niet, maar het zal ook zeker geen kwaat kunnen. Het is idd wel voor de ontwikkeling van je kindje.

@Ann: Welkom. Leuk dat je mee komt kletsen. Toevallig dat (bijna) iedereen hier 23 is en in augustus wil gaan stoppen. Is dat een nieuwe virus? HaHa

Liefs Valkje23
esli0123

Unregistered

14-06-2010 21:01
haha.. ja idd 4 weken voordat je zwanger wilt worden, maar het is natuurlijk maar de vraag wanneer dat ook echt gebeurd! Waarschijnlijk gaan we niet allemaal zo snel als adnil... helaas Cry

Echt grappig ja dat bijna iedereen 23 is, in mijn omgeving ken ik van die leeftijd echt niemand! Ik dacht ook echt dat ik er voreg bij was, maar dat valt gelukkig mee!
Valkje23

Unregistered

14-06-2010 21:04
@Esli, daar heb je idd gelijk in. als het nog een jaar duurt voor dat ik zwanger ben dan wordt dat een duur grapje.
Ik dacht ook dat ik nog jong was voor een kind. Zie dat in mijn omgeving ook niet echt. Daarom twijfelde ik in het begin ook heel erg. Ik wilde wel heel graag maar was bang voor reacties.
Nu maakt het me allemaal niet zoveel meer uit.
Wordt in okt. alweer 24 dus! HahA
Liefs Valkje
kimdj

Senior Member

14-06-2010 21:25
Adnil: Gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg! Nou wij moeten nog even wachten he?! ;-)

Ja echt grappig dat bijna iedereen 23 is. Het lijkt inderdaad op een virus hihi

liefs
Chelke

Unregistered

14-06-2010 22:56
thnx voor jullie reacties, ik denk dat ik foliumzuur en multivitaminen ga slikken

@ adnil.. gefeliciteerd

indd grappig dat bijna iedereen 23 is, ik las al dat valkje in oktober 24 wordt... ik ook Big Grin .. nog meer?
Valkje23

Unregistered

15-06-2010 10:06
Hoezo, toeval bestaat niet????
HaHa!!
kimdj

Senior Member

15-06-2010 12:53
Valkje23 schreef:Hoezo, toeval bestaat niet????
HaHa!!

Dat bestaat wel want ik word 19 oktober 24!!! Big Grin Niet te geloven dit haha
Chelke

Unregistered

15-06-2010 17:47
dit is echt weird.. haha.. ik word 20 oktober 24 Smile
Valkje23

Unregistered

15-06-2010 21:30
Dat meen je niet.. Haha
Ik wordt 22 okt. 24 Big Grin
Valkje23

Unregistered

15-06-2010 21:32
@Chelke: Op 07-08-2009 geven wij elkaar het ja-woord!
Moet dat niet 2010 zijn????
kimdj

Senior Member

16-06-2010 07:22
haha iemand nog 21 oktober 24? Smile
Patricia1983

Unregistered

16-06-2010 10:19
Hi,

Ik ben nieuw hier en wil ook ongeveer in augustus stoppen met de pil.
Ik ben dan wel geen 24 of jonger maar ik was 22 toen ik ben bevallen van mijn eerste meid,
nu 4 jaar! Misschien dat dat meetelt! hihi.
Het lijk me leuk om te kleten met meiden de ook rond dezelfde tijd gaan stoppen met de pil!
Gaan of zijn jullie al begonnen met temperatuur meten of ovulatietesten?

groetjes,
Patricia
kimdj

Senior Member

16-06-2010 10:44
Patricia1983 schreef:Hi,

Ik ben nieuw hier en wil ook ongeveer in augustus stoppen met de pil.
Ik ben dan wel geen 24 of jonger maar ik was 22 toen ik ben bevallen van mijn eerste meid,
nu 4 jaar! Misschien dat dat meetelt! hihi.
Het lijk me leuk om te kleten met meiden de ook rond dezelfde tijd gaan stoppen met de pil!
Gaan of zijn jullie al begonnen met temperatuur meten of ovulatietesten?

groetjes,
Patricia

Welkom! Haha dat maakt natuurlijk niet uit!

Ik ga geen temperatuur meten, miss ovaluatietesten.. Maar we gaan het eerst gewoon zo proberen. Eerst kijken of mijn cyclus goed gaat en dan gaan we het gewoon proberen. Mocht het na een paar keer nog niet gelukt zijn, dan ga ik het denk ik wel doen.

Groetjes
esli0123

Unregistered

16-06-2010 11:13
haha.. wat grappig zeg, ik ben dan maar een vreemde eend in de bijt.. ik word in augustus 24... Eén van de oudste dus.. haha..

@Chelke, volgens mij heb je heel veel vitamines waar ook foliumzuur in zit, volgens mij in alle vitamines voor (toekomstige) mama's.. Je moet maar even kijken..

@Patricia, leuk dat je je ook hebt aangemeld.. Al een dochter van 4, leuk hoor. Enne, 26 jaar valt toch ook hartstikke mee!! Volgens mij ook nog best jong, als ik zo in mijn omgeving kijk. Veel meiden beginnen pas op/rond hun 30ste. Heb jij dat ook niet in jouw omgeving?
Wij gaan in het begin ook nog niet temperaturen/testen, we kijken in het begin hoe het gaat, is er naar een half jaar geen resultaat dan gaan we er wat meer op letten. Maar dat zien we dan wel weer, hopelijk hoeft het zover niet te komen Wink! Hoe is het gegaan bij je eerste zwangerschap? Was het snel raak?
Chelke

Unregistered

16-06-2010 21:36
Valkje23 schreef:@Chelke: Op 07-08-2009 geven wij elkaar het ja-woord!
Moet dat niet 2010 zijn????

uhh nee de bruiloft is niet doorgegaan
Chelke

Unregistered

16-06-2010 21:39
ik ga ook niet temperaturen ofzo.. eerst maar zo proberen.. moet deze week ongi worden.. vanaf dan ga ik dat wel bijhouden..
sab88

Posting Freak

Topics: 3
17-06-2010 19:20
Hallo ladies,

Wat leuk dat dit forum bestaat
Kan ik eindelijk met andere kletsen!
Ik vind het allemaal zo spannend!
Ik ben Sabine 22 jaar en ben 6 jaar samen met mijn vriend. We wonen ongeveer 2 jaar samen, en hebben besloten om samen een kindje te krijgen (als dit mogelijk is)
Mijn vriend en ik zijn begin juni gestopt met de pil. Wij willen nu nog even "ontpillen"!
en dan in aug beginnen..kan alleen niet meer wachten!
zijn er nog meer hier die eerst nog even ontpillen?

Liefs Sabine
Anna86

Junior Member

18-06-2010 18:27
Ik ben ook al 24. Leuk, dat er nu ook iemand heeft aangemeld die al een kindje heeft van 4. Jij bent dus al een keer zwanger geweest, misschien kun je ons goeie tips geven. Ik geloof dat ik het gelijk ga proberen nadat ik met de pil ben gestopt. Had voordat ik de pil slikte ook een regelmatige cyclus, hoop dat nu weer te hebben.
esli0123

Unregistered

20-06-2010 16:43
@Anna86, Ik had voordat ik de pil slikte ook een regelmatige cyclus. Hoop dat dat nu ook zo is, enig idee of dit veranderd door het gebruik van de pil!? En hoe alng ben jij aan de pil geweest? Ik ongeveer 7 jaar..

Spannend he!? Big Grin

En inderdaad handig om tips te ontvangen, wat kun je wel doen en wat niet!!!
Anna86

Junior Member

20-06-2010 17:34
@esli 0123 Ik heb weleens gehoord dat de pil inderdaad je cyclus kan veranderen. Ik ben ook ongeveer 7 jaar aan de pil geweest.
kimdj

Senior Member

21-06-2010 08:39
Ik slik ook 7 jaar de pil. Daarvoor was ik ook gewoon regelmatig. Nog een maand de pil slikken en ik kom er achter Wink Duurt veelste lang allemaal. Maar als je er niet bij stil staat gaat het snel :lol:
Chelke

Unregistered

21-06-2010 18:16
Ik ben gestopt met de pil!

We gaan niet ontpillen.. dus meteen proberen.
Ik heb gisteren de 'zwanger vitaal' pillen gehaald bij kruidvat. Die ben ik vanaf vandaag aan het slikken.

Ik kon het nieuws trouwens niet voor me houden, dus mijn moeder, zus en beste vriendinnen weten al dat ik gestopt ben :oops:
esli0123

Unregistered

21-06-2010 19:12
@Chelke, nou, ik ben beniuewd dan.. Ik hoop het natuurlijk niet! Ik heb de 'zwanger worden' pillen van de Etos. Vond je het ook zo spannend om ze te kopen? Dat je iemand tegen zou komen? En het is inderdaad echt zo moeilijk om het niet aan iedereen te vertellen. Ik moest echt lachen toen ik jouw berichtje last, komt me bekend voor! Ik heb het aan één vriendin vertelt en aan twee collega's waar ik close mee ben. Ik hoop dat ik het verder voor me kan houden, heb er geen zin in dat iedereen steeds vraagt of het al raak is.

@Kimdj, ik vind het ook echt super lang duren allemaal.. En er niet bij stil staan, dat gaat dus echt niet lukken! Ik denk er ongeveer de hele dag aan, haha.. Big Grin
esli0123

Unregistered

21-06-2010 19:12
@Chelke, nou, ik ben beniuewd dan.. Ik hoop het natuurlijk niet! Ik heb de 'zwanger worden' pillen van de Etos. Vond je het ook zo spannend om ze te kopen? Dat je iemand tegen zou komen? En het is inderdaad echt zo moeilijk om het niet aan iedereen te vertellen. Ik moest echt lachen toen ik jouw berichtje last, komt me bekend voor! Ik heb het aan één vriendin vertelt en aan twee collega's waar ik close mee ben. Ik hoop dat ik het verder voor me kan houden, heb er geen zin in dat iedereen steeds vraagt of het al raak is.

@Kimdj, ik vind het ook echt super lang duren allemaal.. En er niet bij stil staan, dat gaat dus echt niet lukken! Ik denk er ongeveer de hele dag aan, haha.. Big Grin
kimdj

Senior Member

22-06-2010 13:35
[quote="esli0123
@Kimdj, ik vind het ook echt super lang duren allemaal.. En er niet bij stil staan, dat gaat dus echt niet lukken! Ik denk er ongeveer de hele dag aan, haha.. :D[/quote]

Hahaha dat lukt bij mij ook niet hoor! Wink Ik denk er ook vrijwel elke dag aan. Om soms zelfs gek van te worden Confusedhock:
esli0123

Unregistered

22-06-2010 15:27
Tja, soms ook best vervelend want ik wil het zo graag tegen iedereen zeggen. Maar vind het ook juist leuk als het straks een verrassing is voor iedereen. Ben benieuwd wanneer ik eenmaal zwanger ben, of ik het dan nog voor me kan houden!
sab88

Posting Freak

Topics: 3
22-06-2010 15:53
heej meiden..

Ik weet niet of er al een NOD lijst wordt bijgehouden? Maar is bij deze misschien leuk om te doen Big Grin
.....naam............leeftijd............kindje............ronde...............NOD.........
oosabjuhoo.........22..................1....................1....................26-07-10
esli0123

Unregistered

22-06-2010 16:00
Leuk, bij mij is het dezelfde als in juli.. haha..

.....naam............leeftijd............kindje............ronde...............NOD.........
oosabjuhoo.........22..................1....................1....................26-07-10
esli....................23..................1....................1....................10-07-10
Chelke

Unregistered

22-06-2010 19:21
ja ik vond het wel spannend om die pillen te kopen.. dacht indd eventjes: als niemand mij maar ziet haha

ik denk ook de hele dag aan niets anders meer.. en het is zoo moeilijk om het stil te houden, toevallig gisteren in de kantine vroeg een collegaatje: en wanneer ga jij aan kinderen beginnen, nou ik kon mijn smile niet meer onderdrukken en heb maar verteld dat ik gestopt ben :oops:
adniL

Posting Freak

28-06-2010 10:50
Hallo allemaal ik ben weer terug en heb even bijgelezen.
bedankt voor alle felicitaties!
foliumzuur is belangrijk voor/tijdens de zwangerschap omdat dit de kans op kinderen met een open ruggetje / hazenlip of open gehemelte verkleint. En als je zwanger wilt worden en die mama pillen zo duur vind kan je ook gewoon alleen foliumzuur halen bij de ah ofzo daar zijn ze 3 euro voor een potje geloof ik.
verder vroeg er iemand (sorry weet niet meer wie) waarom ik het de 27e ging vertellen maar dat komt omdat ik vandaag jarig ben (ik ben 24 geworden dus ook lkkr jong net als de rest van dit forum Big Grin) en dat gister heb gevierd. Ik had aan niemand een kado gevraagd omdat ik niet wist wat ik wilde hebben. Dus nou kreeg ieder stelletje (vader en vriendin moeder en vriend enz.) een kado van mij. Ik had bij de hema rompertjes besteld en strijkpapier en op alle rompertjes de tekst 50% linda + 50% Robert = 100% baby verwacht februari 2011 gestreken en die moesten ze dus inpakken als ze binnen kwamen. Daarna natuurlijk weer verstoppen voordat de volgende visite kwam. Nou je had die reacties moeten zien echt heel leuk!

Verder wens ik iedereen die zwanger probeer te worden vooral heel veel plezier ermee!
angie77

Posting Freak

Topics: 8
29-06-2010 08:50
hallo dames
ik ben angela 32 jaar en wij gaan ook stoppen met anticonceptie in augustus
ik heb al 2 kinderen 1 meid van 12 en een knulletje van 1 jaar en 2 weken dit word onze 3e en laatste dus 3 is wel genoeg hihi
esli0123

Unregistered

30-06-2010 13:45
@Chelke; Tja.. het is ook echt moeilijk om het voor je te houden ja! Ik ben alleen zo bang als iedereen het eet dat ze dan steeds gaan vragen of het al raak is. Het kan natuurlijk best lang duren voordat het echt zover is, weet niet of ik die teleurstelling steeds aan kan en als iedereen er dan naar vraagt maakt dat het alleen maar moeilijker natuurlijk!

@Adnil; dat had ik gevraagd.. haha.. Wat een super leuk idee om dat op die manier aan iedereen te vertellen! En? Hoe werd er gereageerd? Als het zover is moet ik ook nog een leuke manier bedenken om het te vertellen. Ik ben half augustus jarig dus wie weet kan het ook op mijn verjaardag! Dat zou echt grappig zijn! Maar hoever ben je nu? en ga je het al aan iedereen vertellen of alleen aan de familie?

@Angela; Leuk dat je ook mee komt kletsen! Heftig hoor, al een dame van 12 en een mannetje van 1. Ik kan me voorstellen dat drie wel genoeg is. Wij beginnen hopelijk rustig met één! Maar wie weet, de tweelingen zitten in de familie dus het kunnen er ook zo maar twee zijn. Ben je trouwens niet bang dat dat erg zwaar zal worden omdat de dame straks gaat puberen en het mannetje nog zo klein is? Of kunnen ze straks juist goed mee helpen? Iig de dame van 12! Dat is dan ook wel weer ideaal natuurlijk!

Ik moet nog twee weekjes wachten en dan maar hopen dat het allemaal gelukt is! Hoewel ik weet dat het de eerste ronde vast nog niet raak is ben ik wel onwijs benieuwd! Het zal toch maar wel zo zijn!?
adniL

Posting Freak

30-06-2010 17:09
Big Grin ze vonden het echt heel leuk ze hadden het allemaal ook niet verwacht nou al zeg maar dus dat was al leuk en normaal gesproken krijgt de jarige natuurlijk kado's en nou deelde ik ze uit (met iedere keer een andere vage rede)
maar ik heb gister nog een keer mijn ouders gebeld en ze zijn van de schrik bekomen en ze vinden het echt helemaal fantastisch mij pa die zei: ik zie je nog zo met je fietsje wegfietsen hiero en nou word je mama.. echt zo leuk allemaal.
ik ben als het goed is vandaag 7 weken. volgende week donderdag de 1e echo.. SPANNEND!
hopen voor jullie dat het ook allemaal snel gaat. en ik vooral nog hopen dat alles goed gaat.
ik heb het alleen mijn familie verteld en een paar mensen op het werk omdat dat wel handig is en dan alleen mijn directe chef en mijn eigen decipelen. Maar alleen om gezeur te voorkomen en ik moet toch ook vrij krijgen voor de VK en de echo enzo. en als ik me dan een dagje beroerd voel voel ik me minder bezwaard om me "weer" ziek te melden. (gelukkig nog maar 1 dagje beroerd geweest)
esli0123

Unregistered

30-06-2010 18:35
@Adnil, echt grappig zeg. 7 weken in idd nog erg pril, maar zwanger is zwanger natuurlijk! Ik hoop dat het allemaal goed gaat, je moet ons wel op de hoogte houden he! Gaaf hoor, al bijna de eerste echo! Je zult wel erg benieuwd en nieuwschierig zijn... Fijn dat je tot nog toe niet misselijk bent. Volgens mij is dat de eerste paar maanden het ergst, dus als het nu al meevalt komt het vast helemaal goed. Begrijp het wel dat je het ook op je werk hebt verteld. Er zal ook maar net iets gebeuren op je werk, dan is het ook wel handig dat mensen er vanaf weten. Wat doe je voor werk?
esli0123

Unregistered

30-06-2010 18:38
Ow.. sorry, landmacht was het he..
adniL

Posting Freak

30-06-2010 18:55
haha inderdaad landmacht.. snap dat je het even ontschoten was er word hier (gelukkig) ook zoveel gekletst is allemaal niet meer bij te houden haha...
echt heeeeeeeeeel spannend enzo.. leuk leuk leuk..
verder doe ik natuurlijk nog wel allemaal duimen voor iedereen hier die nog niets weet! allemaal een babyboom veroorzaken!
esli0123

Unregistered

30-06-2010 22:34
@Adnil, klopt.. we kletsen wat af! Fijn om met 'lotgenoten' te kunnen kletsen! Als ik het weet, weet iedereen het hier natuurlijk ook! Ik ben zeker in voor een babyboom! Big Grin
angie77

Posting Freak

Topics: 8
01-07-2010 14:39
hallo dames
wat een weertje he heerlijk zo! nog zown 11 daagjes en dan gaan wij heerlijk vakantie vieren op kreta verheug me er super op Big Grin Big Grin 8-) en dan kan het grote klussen beginnen hahahha en het plannen van onze bruiloft volgend jaar...
@esli jah ik ben ook rustig begonnen hoor zit immers 11 jaar tussen haha ff zonder gekheid naomi komt uit een eerder huwelijk en tristan is vorig jaar geboren en omdat naomi al 12 is wouden we graag nog een broertje of zusje voor tristan erbij denk dat naomi en tristan niet veel aaan elkaar zullen hebben gezien hun leeftyd verschil ik had dat al met mijn broertje en wij schelen ''maar'' 6 jaar...jah en soms is het wel zwaar want naomi is al heel erg aan het puberen alles groeit en bloeit al bij der zeg maarmaar hun samen gaat heel goed ze is dol op haar broertje en jah ze helpt me ook heel vaak oppassen of een luier verschonen .
wij hebben ook veel 2 lingen in de familie vooral aan mijn vriend zijn kanthij is zelf een van een 2ling alleen leeft zijn andere helft niet meer die is in zn ma haar buik al overleden zeg maar en hij is blijven zitten dus wie weet hoop het eerlijk gezegt niet maar goed als t zo is is het zo dan vind ik het ook wel weer een geschenk .
nou dames geniet nog even van het mooie weer en hopen dat nederland vrijdag wint tegen brazilie :?
groetjes angela
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (32): 1 2 3 4 5 ... 32 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave