Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Rekening houden met op vakantie gaan??

Rekening houden met op vakantie gaan??
Camadia

Senior Member

Topics: 3
07-06-2010 07:00
Hoi meiden,

Mijn lieve vriend en ik proberen vanaf deze maand zwanger te worden. Nu gaan we volgende maand op vakantie naar het zuiden van Frankrijk. Nu zat ik er van het weekend aan te denken, stel dat met het allergrootste geluk dat ik in één keer zwanger zou worden, ben je dan niet de hele volgende maand ochtendmisselijk? Stel dat dat zo zou zijn (wel een heleboel 'stel' ;-) ) heb je dan nog wel wat aan je vakantie als je je continu niet lekker voelt en in een ander warm land zit? Wat zijn jullie ervaringen hiermee, of hoe denken jullie hierover? Houden jullie hier ook rekening mee?

Liefs,
Camadia
wannabeeb

Member

Topics: 1
07-06-2010 08:27
Ik ben er tijdens mijn vakantie achter gekomen dat ik zwanger bleek te zijn. Hartstikke blij natuurlijk, maar het heeft wel invloed gehad op de vakantie.
Zo mag er daar in het uitgaansleven nog gerookt worden. Hier kan ik al niet goed tegen en in het begin van de zwangerschap wilde ik het contact met rokerige ruimten wel zo veel mogelijk vermeiden. Daarnaast hadden we een trip gepland naar een gebied waarvoor malaria tabletten geslikt moeten worden. Dit mag je niet hebben tijdens de zwangerschap, dus we hebben de trip af moeten zeggen. Dat was wel erg jammer, maar het is het allemaal waard!

Verder heb ik geen last gehad van misselijkheid. Wel een beetje last van vermoeidheid. Ook kon ik iets minder goed tegen de warmte. Dat was dan wel weer lastig als het dagelijks ruim 30 graden is.

Ondanks dat we dingen hebben moeten laten in onze vakantie zou ik mijn vakantie er niet voor opzeggen. Het ligt een beetje aan het soort vakantie dat je voor ogen hebt. Een hele actieve vakantie met veel tours, trips en sportieve activiteiten zou wel eens een beetje teveel van het goede kunnen zijn, maar ook niet onmogelijk.

Ik zou zeggen, boek lekker je vakantie en ga er lekker van genieten. Misschien is het wel je laatste vakantie met z'n tweetjes.
Steef

Posting Freak

Topics: 3
07-06-2010 08:31
Hallo aller eerst zou ik me daar pas zorgen om maken als het daadwerkelijk zo(ver) is.
Wij passen onze vakantie aan, maar dat heeft meer te maken met dat we korter willen ivm de verbouwing van onze zolder waar we zowiezo al mee bezig waren maar nu toch echt sneller af willen hebben.
Ik ga er geen doe vakantie van maken maar een ontspan vakantie, en dat is misschien wel ideaal als je wat moeier bent.
En ik zal voornamelijk in het water gaan liggen of onder een parasol Wink
En ipv een auto vakantie wordt het nu een vlieg vakantie omdat een weekje erg kort is als je met de auto helemaal naar frankrijk of spanje ofzo gaat rijden, vinden wij dan.
Daphne1002

Unregistered

07-06-2010 10:11
Mijn tip: zet je leven niet stil omdat je zwanger wilt worden. Ga dus lekker op vakantie! Dat is goed voor jou en voor jullie relatie. Ontspanning werkt ook positief op het zwanger worden Wink

Zelf had ik al een vakantie geboekt in januari, maar deze heb ik moeten cancellen. Was een zeer actieve vakantie en dat gaat niet als je zwanger bent. Ben nu bijna 21 weken heen en ben heel erg blij dat ik die vakantie afgezegd heb Wink Maar dat soort dingen zijn van latere zorg Tongue Eerst maar eens zwanger raken Big Grin

Veel succes!!
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
07-06-2010 10:45
Als jullie nu beginnen, ben je zo een maand verder voordat je een positieve test in handen hebt, zelfs áls het in één keer raak is. En bij heel veel vrouwen begint echt heftige ochtendmisselijkheid zelfs een week of twee daarna pas.

Waar je wel eerder last van kunt krijgen, is vermoeidheid. En zou het dan niet heerlijk zijn als je met je moeie lijf lekker kunt uitrusten in Zuid-Frankrijk in plaats van dagelijks naar je werk te moeten? Ik zeg dus: doen!

Verder ben ik het van harte eens met Daphne: zet niet je leven stil omdat je wel eens zwanger zou kunnen raken! Ja, voor sommigen gaat het heel snel. Maar het is ook heel normaal om er een jaar of zelfs langer over te doen voordat je zwanger bent, ook als jullie lichamelijk allebei helemaal gezond zijn. Ga je dan dat hele jaar alleen maar zitten wachten op een positieve test, of wil je het dat jaar liever ook nog een beetje leuk hebben?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave