Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Minder bewegelijke baby?!?!

Minder bewegelijke baby?!?!
kimmiek

Unregistered

03-06-2010 06:32
Even een vraagje..

Onze beeb ligt in een stuit.. Ben nu 30,1 week zwanger.

Ik had gister voor het eerst pufcursus en daar was een meisje die een blauwe plek had door het schoppen (!) van de baby in haar buik (zo'n drie weken geleden gebeurd, toen was zij 30 weken, net als ik nu ben), omdat de baby zo erg druk is. Nou, ik voel mijn kleine elke dag wel, maar dan onderin. Alleen een beetje gekriebel met soms een schop tegen mijn blaas aan... Bovenin voel ik steeds een bolletje en kleine tikjes (handjes??). Soms bubbelt onder mijn navel helemaal, maar echt schoppen, dat niet.

Ik maak me er best druk om! Een aantal weken geleden, toen was het echt een druktemaker in mijn buik, maar dat kan ik nu niet meer zeggen ...!
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
03-06-2010 06:43
misschien zijn de bewegingen beperkt omdat hij juist in een stuit ligt?
ik weet nie hoor ik probeer enkel een beetje logisch te denken :mrgreen:
succes
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
03-06-2010 11:22
Ik heb ook heel lang het idee gehad dat anderen hun kindje veel meer voelden bewegen dan ik. Vaak was het erg rustig in mijn buik en voelde ik urenlang gewoon niks. Toch kwam er dan altijd vanzelf wel weer wat beweging in en bij de controles was altijd alles goed. Vanaf 28 weken moet je per 24 uur 8 tot 10 bewegingen voelen. Inmiddels gaan we hier sinds een aantal weken ruim over dat aantal heen. Mijn kindje lag ook lang in een stuit. Bij de controle die ik had tussen de 34 en 35 weken lag het pas goed (gelukkig Big Grin ). Pas vanaf het moment dat het gedraaid is, herken ik de bewegingen, maar schoppen die blauwe plekken veroorzaken heb ik nooit gehad. Trouwens sowieso nooit last gehad van geschop tegen mn ribben. Zal wel komen doordat ik een lang bovenlijf heb. Er is gewoon genoeg ruimte, zeg maar. Nu alleen sinds een paar weken last ervan dat 's avonds het hoofdje erg op mijn blaas en schaambot stuitert en dat doet wel pijn :|
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
03-06-2010 12:35
Monalisa schreef:misschien zijn de bewegingen beperkt omdat hij juist in een stuit ligt?
ik weet nie hoor ik probeer enkel een beetje logisch te denken :mrgreen:
succes

Hier even op inhaken. Mijn meisje lag ook in stuit en zij bewoog wel prima. Maar Mik lag met de voetjes dan wel omhoog en misschien dat jouw kleine met zijn voetjes naar beneden ook echt ligt, waardoor je hem (of haar dat weet ik even niet ;-) kan even ja banner niet meer voor de geest halen) dus wel daar voelt, maar dat hij de ruimte niet heeft om uit te halen ;-)
Zou me niet te druk maken horen en blauwe plekken komt wel eens voor, maar das ook wel een uitzondering!

Liefs
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
03-06-2010 12:52
Bij mij is altijd gezegd, als je je zorgen maakt gewoon bellen naar de VK daar zijn ze voor. Ik heb het ook een keer gedaan, ze kwamen meteen en luisterden naar het hartje en prompt begon hij keihard te trappen. Overigens lag ook die van mij in stuit maar voelde de schopjes wisselend overal eigenlijk. Zolang je iets voelt denk ik gewoon dat het goe dzit hoor, maar nogmaals het is niet erg om te bellen daar zijn ze voor!!
troetelbeertje85

Unregistered

03-06-2010 18:12
hey
die van mij ligt ook in een stuit en voel hem ook minder bewegen indd alleen onderin en soms laag links en rechts...
volgende me vk is het normaal dat het iets minder beweegt als het in een stuit ligt...
het beweegt wel maar je voelt het minder...
maar als jeje zorgen maakt moet je gewoon bellen hoor...doe ikook haha
want mocht ik hem deze week nog steeds niet voelen zoals normaal moest ik bellen voor een afspraak...zodat ik langs kon komen om te luisteren en te voelen hoe en wat

xxx
Tina

Posting Freak

Topics: 1
03-06-2010 20:14
Onze kleine heeft ook een tijd in stuit gelegen, toen voelde ik ook weinig beweging. Zoals je zegt, af en toe een trap in m'n blaas en wat gewriemel rond m'n navel en bovenin. Sinds de kleine gedraaid is voel ik véél meer beweging! Er was dus niets aan de hand, maar het komt gewoon door de stuitligging (naar mijn idee). Bij jou dus vast ook!
kimmiek

Unregistered

04-06-2010 08:26
Nou, gister bij de verloskundige geweest en de gyn. heeft een echo gemaakt voor de zekerheid.
Het was allemaal prima, maar het ligt dus echt in een stuit... Kontje lag heel diep in mijn bekken, met één beentje tussen mijn schaambeen en het andere beentje naar de zijkant...
De beeb ligt rechts en de placenta links. Daardoor voel ik het weinig, omdat de beeb met schopt tegen de placenta.

Nu ben ik 30,2 weken zwanger en de gyn. zei dat de beeb nu helemaal minder ruimte heeft om te bewegen omdat de placenta links ligt. Het is een hele kleine kans dat het uit zichzelf draait... En laten draaien durf ik niet. Dat gaat zooo tegen mijn gevoel in...! Het ligt niet voor niets zo. Ben ook extreem gevoelig op mijn buik, en bij aanraking span ik mijn buik heel erg aan, waardoor er niet gevoeld kan worden, laat staan draaien. De gyn. zei dat daar wel een middeltje voor was... Nou, dat wil ik helemaal niet!
We hebben gister al gesproken over een draaipoging en een keizersnee. Over 3,5 moet ik terug voor een echo om te kijken hoe het dan ligt, en dan maken we een plan de campagne..

Toestand he?!
Hebben meer meiden dit meegemaakt?
marion85

Unregistered

04-06-2010 11:33
Hallo dames,

ik heb ook het idee dat ik de baby een stuk minder voel dan voorheen.
maar ik kom zeker wel aan de 10 bewegingen per dag.
misschien komt het omdat het toch een stuk minder ruimte heeft.
maandag heb ik een groeiecho en geef ik dit meteen aan.
ik vind het zo lastig in te schatten waneer je moet bellen.

groeten marion
kimmiek

Unregistered

04-06-2010 11:57
Hoi Marion,

Mijn VK zei, bij ongerustheid gewoon bellen... Ik bleef er maar aan denken.
Ze gaven gister aan in het ZH dat het helemaal niet erg is als je belt...! Ik zeg .. DOEN!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
04-06-2010 12:40
Kim, fijn dat alles goed was!! En mijn mannetje heeft ook heel lang in stuit gelegen zeker tot 34 weken en toen ineens gedraaid. Op de echo met 35 weken bleek dat hij ineens goed lag! Hopelijk gebeurd het bij jou ook nog!
kimmiek

Unregistered

04-06-2010 14:22
Ja, laten we hopen dat het nog draait, maar mijn placenta ligt in de weg... Dus de beeb heeft nu veel minder ruimte om te draaien.. We wachten af!!!!!!!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave