Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden (!pas) pilstop in december '10

(!pas) pilstop in december '10
Leffuns

Unregistered

29-05-2010 18:07
Hallo,

het is misschien nog ver vooruit, maar mijn vriend en ik besloten aan ons eerste kindje te beginnen eind december dit jaar. Ik ben nu al ongeduldig aan het aftellen. Ben het wachten nual beu en we zijn niet eens begonnen. Smile Ben ik de enige die zo ver vooruit kijkt... ?

Groetjes
Prinses88

Posting Freak

Topics: 2
29-05-2010 20:25
Welkom op het forum! Big Grin

Je bent niet de enige die ver vooruit kijkt, wij willen vanaf oktober beginnen aan ons eerste kindje.. Per juli ga ik stoppen met de pil zodat ik goed kan ontpillen een paar maand en kan beginnen met foliumzuur!
Wij zijn er al veel mee bezig, en zijn er helemaal klaar voor..

Liefs!
liek84

Posting Freak

Topics: 1
30-05-2010 10:03
waarom kiezen jullie ervoor om er later dit jaar voor te gaan, en niet nu?
studie of sparen, woning ofzo? ben gewoon benieuwd!
Prinses88

Posting Freak

30-05-2010 11:02
Is geen rare vraag Wink

Ik moet nog een jaar studeren, daarna heb ik mijn diploma en kan ik rustig bevallen..
Daarnaast zit ik nog met mijn eigen gezondeheid, zie onderschrift!

Daarom hebben wij deze keuze gemaakt..
Leffuns

Unregistered

30-05-2010 11:55
Wat ons betreft. We werken alletwee, maar willen stabiel nog iets sterker staan (en dan kan het wat sparen betreft echt wel op enkele maandjes aankomen).
Mede door het feit dat we dan ons 1slaapkamerappartementje op termijn zullen moeten verkopen (wat ook wat kosten met zich mee zal (kan) brengen)...

De enige inkorting is hopen dat ik snel de loterij win Wink

Vroeger dacht ik dat ik nooit een kindje wou, maar ik ben hélemaal omgeslagen sindsongeveer een jaar en m'n vriend heeft intussen de zin erin ook te pakken gekregen.
liek84

Posting Freak

30-05-2010 12:03
oké, ik snap ´m

is alleen maar goed om je zaakjes op orde te hebben en voorbereid te zijn!
Prinses88

Posting Freak

30-05-2010 12:14
Wanneer je aan kinderen begint moet je alles wel op orde hebben, gelukkig zijn we al aan het sparen en hebben we een huis met meerdere slaapkamers..

Nu moet mijn gezondheid mee werken en dan kunnen we straks bezig voor een kleine!
Leffuns

Unregistered

30-05-2010 16:29
Prinses,
dan is het voor jullie toch al bijna aftellen geblazen. Nog even en jullie avontuur kan starten.
Ik zal me nog even geduldig moeten opstellen. Maar dat kan soms zo moeilijk zijn overal zie ik nu zwangere vrouwen, baby's, kinderen, speelgoed,... Misschien komt dit fenomeen je dan wel bekend voor ?! Wink
Leffuns

Unregistered

30-05-2010 16:30
ps: van het positieve uitgaan wat betreft je gezondheid ! en hopelijk komt het dan allemaal wel goed.
Prinses88

Posting Freak

30-05-2010 17:36
Leffuns,
Morgen krijg ik de uitslag van de MRI-scan, hoop dat ze iets hebben gevonden zodat ze me van mn pijn af kunnen helpen!
En voor dat we het weten is het al eind juli en ga ik stoppen met de pil, ben zo benieuwd hoe het ontpillen gaat en of ik mijn oude cyclus weer terug krijg van 28 dagen.. En dan is het ook zo maar oktober en kunnen we beginnen als alles voorspoedig verloopt..
Jullie stoppen in december met de pil?

Dat fenomeen komt me heel bekend voor, maar moet zeggen dat ik er ook veel meer bezig ben en er op let..Wink
Leffuns

Unregistered

30-05-2010 18:36
Ja prinses
pas 19 december mijn allerlaatste pilletje innemen, dan n keertje kunstmatige regels en dan begint het avontuur voor mij pas Wink
ben nual benieuwd wat dat allemaal gaat geven Smile
wanneer ga jij foliumzuur opstarten nog tijdens de pil of als je gestopt bent... ?
Groetjes
Prinses88

Posting Freak

30-05-2010 21:29
Voor dat je het weet is het ook alweer december, tijd gaat echt snel..
Ik ga gelijk aan de complete vitamines en foliumzuur dat nodig is voor de zwangerschap, zit te denken aan Puur Mama van VSM.. Ga daar mee beginnen wanneer ik stop met de pil, normaal begin je eerder omdat de meesten niet eerst willen ontpillen maar ik doe dat wel en daarom ga ik pas beginnen wanneer ik met de pil stop.. Wink Gaat er om dat je lichaam de juiste hoeveelheid foliumzuur heeft voor het kindje!
Jullie willen eerst sparen en huisje zien te verkopen voordat jullie beginnen?
Lindaa

Unregistered

31-05-2010 09:13
Ik ga misschien ook in december stoppen met de pil. Vanwege mijn hormoonproblemen moet ik ook eerst een tijdje de pil uit mijn systeem hebben. Wij stoppen niet eerder omdat mijn vriend ws eerst wil trouwen. Wanneer wij niet eerst gaan trouwen, stop ik pas in december omdat we wat meer willen sparen.

Hoeveel maand van te voren beginnen jullie met foliumzuur?

Groetjes Linda
Prinses88

Posting Freak

31-05-2010 09:19
Welkom Linda!
Spannend, dus het is afwachten of je vriend je voor december nog ten huwelijk gaat vragen of dat jullie gaan stoppen met de pil.. Wij wilden eerst ook trouwen, maar eigenlijk is dat niet een prioriteit en met een kindje erbij is het net zo leuk! Kan die ook nog bruidsmeisje of jonker zijn.. Big Grin
Wat betreft het foliumzuur, ik begin daar mee wanneer ik stop met de pil.. Ik neem dan Puur Mama van VSM, zijn alle vitamines die je nodig hebt met de juiste hoeveelheid foliumzuur..

Liefs!
Wijnie

Unregistered

31-05-2010 09:36
hallo Dames,

Wij hebben ook besloten op pas later dit jaar te stoppen met de pil.
Wij gaan eerst de zolder verbouwen en als die klaar is dan gaat de pil in de prullebak Big Grin .
Wij gaan dan voor een 2de kindje wij hebben al een dochter Sanne van 3 april 2009 dus nu 14 maanden.
Ik vind het best weer spannend en ben dus blij dat deze topic is geopend kan ik toch al mee praten hihi.

Groetjes Wijnie
Prinses88

Posting Freak

31-05-2010 09:45
Welkom Wijnie, gezellig! En alvast succes met weer zwanger worden..
Leffuns

Unregistered

31-05-2010 18:53
Hey dames,

Het is tof te horen dat ik niet alleen ben Smile

ik wil mijn omgeving niet nual de oren van mijn kop zagen hiervoor, daarom is dit forum wel handig voor meisjes in hetzelfde schuitje Wink

trouwen is voor ons niet prioritair, we zijn al ruim 7 jaar samen en zien wel of dat er nog van komt of niet, zo is het ook goed voor mij.

ons appartementje zouden we voorlopig graag behouden en pas te koop zetten tijdens een eventuele zwangerschap, kwestie van het rustig aan te doen. Het kan tenslotte lang duren of in het ergste geval niet gebeuren en dan kunnen we niet meer terug... alles op zijn tijd dus. maar we willen alvast voldoende spaarcentjes staan hebben Smile

ik ben er nog niet uit wanneer ik begin aan foliumzuur, tijdens de laatste pilstrip of er vlak na, we zien wel, ik zal nog eens rondhoren.

groetjes !
Prinses88

Posting Freak

31-05-2010 19:41
Als je nog niet direct begint met zwanger raken dan kun je later nog wel aan foliumzuur gaan omdat het anders zonde van je geld is.. Anders zou ik tijdens of vlak na je laatste pilstrip beginnen Wink

Hier vandaag de uitslag van de MRI-scan gekregen, niks uitgekomen dus ben nog geen stap verder!
Heb een beginsel van een hernia, maar schijnt dat veel mensen dat hebben en er niks gebeurt.. Dus mocht ik ontzettend veel pijn aan rug en benen hebben dan wordt er weer naar gekeken! Nu gaan de onderzoeken weer verder.. Sad
Lindaa

Unregistered

01-06-2010 12:22
Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben, ik wil ook niet iedereen in mijn omgeving ermee lastig vallen. En ik wil het er ook niet te vaak over hebben met mijn vriend, want ik wil hem niet 'dwingen' mij ten huwelijk te vragen, snap je?

Maar als we gaan trouwen, dan moet ik langer wachten dan december...

Prinses: vervelend dat ze niets gevonden hebben, ik hoop dat ze je gauw kunnen helpen!
Prinses88

Posting Freak

01-06-2010 16:09
Ik snap dat je hem niet wilt dwingen door er steeds over te praten, maar het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wanneer jullie gaan stoppen en te zien wat je vriend er van vindt..
Tot die tijd kun je gelukkig hier je verhaal ook kwijt Wink

Ik weet niet of ze nog iets voor me kunnen betekenen, we wachten het rustig af..
Leffuns

Unregistered

01-06-2010 17:06
prinses
das één van de ergste dingen die er zijn lichamelijke klachten hebben en niet weten vanwaar het komt, hopelijk krijg je daarop nog een antwoord !

linda: als trouwen voor jou ook belangrijk is, is dat ookal iets om naar uit te kijken he, en dan zul je nog wel wat langer kunnen wachten veronderstel ik.
Je bent dus nog niet officieel gevraagd. Misschien kun je wat subtiele hintjes geven.

Ps dames: het is juni, we staan weer een maand verder Big Grin
Prinses88

Posting Freak

01-06-2010 19:28
Dat hoop ik ook!!

Maar ik ben alweer een maand dichterbij het stoppen van de pil..
Dan lekker een pilloos leven, nooit meer hoeven denken aan het feit dat je de pil nog in moet nemen! Smile
Leffuns

Unregistered

02-06-2010 17:27
nee, dan moogt ge het vergeten :d

hebben jullie een 'voorkeur' voor geslacht...?
Prinses88

Posting Freak

02-06-2010 17:50
Kan niet wachten tot het zover is..
Droom er nu al over haha!

Maakt me eigenlijk niks uit, zou het leuk vinden om zowel een jongen als een meisje te krijgen!
Mijn vriend denkt dat wij eerst een meisje krijgen, we weten de naam ook al..

Heb gister even gekeken naar mn BMI, die kun je uitrekenen om te kijken of je op een normaal gewicht zit voor een eventuele zwangerschap.. Heb net 0,4 ondergewicht, maar dat is wel te overbruggen! Ik kom heel moeilijk aan terwijl ik heel veel eet..
Mochten jullie het ook uit willen rekenen, je neemt je gewicht bijv. 60 kg dat gaat gedeelt door je lengte x 2..
Voorbeeld: 60 : (1,75 x 1,75) =
De haakjes er wel omheen zetten Wink
Zit je tussen de 19,9 en 26 dan heb je een normaal gewicht.. De rest spreekt voor zich!
Leffuns

Unregistered

03-06-2010 18:34
hihi ik zit daarentegen nog net in het normaal gewicht dus <25 Smile

mijn vriend zou graag een meisje krijgen,
mij maakt het ook niet zoveel uit, het oude cliché 'als 'm maar gezond is' is zeker en vast van toepassing Wink

ik ben binnenkort jarig, heb van m'n vriend alvast een cadeau gekregen... een zwangerschapsboek ! was wel aangenaam verrast door deze spontane zet !

op naar december :d

groetjes !
Prinses88

Posting Freak

03-06-2010 19:05
Mijn vriend is er ook van onvertuigd dat we een meisje krijgen..
Ik denk precies 't zelfde als jou, al het kind maar gezond is! Big Grin

Dat is zeker een leuk, zie je dat je vriend/man er ook volop mee bezig is!
Wij hebben laatst het boek ''zwangerschap voor dummies'' gekocht, erg leuk boek..
Lindaa

Unregistered

08-06-2010 21:05
Mijn vriend vind juist een jongetje weer leuk.
Als ik zwanger wordt, dan willen we ook graag weten wat het wordt.

We hebben het laatst er nog over gehad (of we nu wel of niet stoppen met de pil). Ik was wat ziek en zei dat ik blij was als ik ooit met die pillen kon stoppen. Toen zei hij: dat is zo. Dus ik zei dat een jaar voor mijn gevoel best lang is. En mijn vriend zei, dat je in een half jaar veel kon doen en bereiken ook als je eerst wil trouwen.

Dus misschien zit er schot in de zaak. Hoewel het mij moeilijk lijkt om een trouwerij in een paar maand te regelen. Maar we zullen zien of ik gevraagd wordt!
liek84

Posting Freak

08-06-2010 21:10
vrienden van ons hebben 6 weken geleden besloten te gaan trouwen en zijn nu al husband and wife Tongue
en het was een geweldig leuke dag! dus er is veel mogelijk!
Bien84

Senior Member

Topics: 6
08-06-2010 21:14
Ssst... Wij willen in december voor een 2e gaan. Niemand weet het nog :S Behalve jullie dus Big Grin
Lindaa

Unregistered

09-06-2010 08:47
Xoinbe schreef:Ssst... Wij willen in december voor een 2e gaan. Niemand weet het nog :S Behalve jullie dus Big Grin

Wat leuk! Ik zal het aan niemand door vertellen Big Grin

liek84: dat is goed nieuws!
Prinses88

Posting Freak

09-06-2010 08:52
Je kunt het zo snel doen als je maar wilt, maar ik vind een lange voorbereiding zelf prettiger haha!
En wij willen toch pas later trouwen, dat hoeft niet perse voordat we kinderen krijgen Wink

Xoinbe schreef:Ssst... Wij willen in december voor een 2e gaan. Niemand weet het nog :S Behalve jullie dus Big Grin

Leuk! Big Grin
Bien84

Senior Member

09-06-2010 09:19
Ja ik heb er ook echt zin in, net als jullie...

Gisteren hebben we het er nog even over gehad, mijn man wil in augustus al wel weer! Haha... Maar ik niet hoor, wil echt minimaal 2 jaar ertussen hebben!
Mijn vorige zwangerschap was niet heel prettig. Met 30 weken kreeg ik last van hoge bloeddruk en moest elke keer naar het ziekenhuis. Vond het echt drama. Bevalling doe ik echt zo over, geen probleem, maar ik hoop dat de laatste weken bij de volgende zwangerschap toch wat leuker zijn!

Trouwen in 6 weken? Dat is snel!!
liek84

Posting Freak

09-06-2010 17:10
ja, ze hebben het niet zo traditioneel aangepakt, maar gewoon gezellig en op hun manier!
om 16.00 in het stadhuis en vanaf 17.30 een bbq met aansluitend feest met dj en een goochelaar bij een mooie recreatieplas in een kroegje waar je over het water kijkt. lekker met zn allen buiten gezeten tijdens het eten, geen tafelschikking ofzo.
zij had ook gewoon een mooie jurk gekocht, geen echte trouwjurk, wel ringen, een trouwauto,
's-morgens ben ik met haar naar de kapper geweest en 's-middags met zn vieren wezen lunchen. (kortom een kei gezellige dag waarop iedereen zich lekker op zn gemak voelde!)
dus; zo kan het ook!
Lindaa

Unregistered

11-06-2010 09:34
Ik houd eigenlijk ook niet van die traditonele bruiloften met savonds stukjes en een ABC...
Mijn vriend heeft gisteren de auto laten zien (online) waarin hij wil trouwen. Ik dacht nog: je moet me eerst nog vragen....

Mannen... Big Grin
Prinses88

Posting Freak

11-06-2010 09:47
Mijn vriend wil gewoon een groot feest na de trouwerij met ene goede band..
Krijg je als je met een muzikant wilt gaan trouwen haha!
Gelukkig heeft hij er kijk op, en kent die veel bands waardoor je sneller korting krijgt Big Grin

Nu moet ie me nog vragen, maar heeft geen hasst omdat we niet persee eerst moeten trouwen voordat we kindjes krijgen..
Lindaa

Unregistered

11-06-2010 13:31
Prinses88 schreef:Mijn vriend wil gewoon een groot feest na de trouwerij met ene goede band..
Krijg je als je met een muzikant wilt gaan trouwen haha!
Gelukkig heeft hij er kijk op, en kent die veel bands waardoor je sneller korting krijgt Big Grin

Nu moet ie me nog vragen, maar heeft geen hasst omdat we niet persee eerst moeten trouwen voordat we kindjes krijgen..

Ja dat is handig! Ik hoef ook niet perse eerst te trouwen, ik wil gewoon graag een kindje. Mijn vriend vind dat trouwen wel wat toevoegd. Ik vind dat samen een kindje krijgen ook een behoorlijke commitment is. Ik houd er ook niet van om zo'n hele dag in de belangstelling te staan.

Dus ik hoop dat hij gauw opschiet met vragen Smile Wachten duurt lang, maar daar weten jullie ook alles van!
Prinses88

Posting Freak

11-06-2010 13:38
Wij hebben het er genoeg over, dus zit er niet overin dat het niet gaat komen..
Mn vriend wil dat het speciaal wordt! Zo lief.. Big Grin

En dat kindje komt er ook, nu nog even wachten maar voordat je het weet is het al zover..
Leffuns

Unregistered

11-06-2010 17:12
trouwen is voor mij niet nodig, ik spendeer de centjes en de tijd liever al in een zwangerschap of de baby zelf Smile maar ieder zijn keus uiteraard !
Prinses88

Posting Freak

11-06-2010 17:18
Trouwen is duur, tenminste als je het groots wilt aanpakken!
Mijn vriend en ik willen wel trouwen, maar dat gebeurt voorlopig nog niet..
Tot die tijd fantaseren we er wel over, en dat gebeurt ook met de zwangerschap haha..
Leffuns

Unregistered

12-06-2010 19:51
fantaseren en informeren kan al een leuke voorbode zijn op wat komen zal Smile
Prinses88

Posting Freak

12-06-2010 19:52
Absoluut, en dat doen we volop haha!
Dan ben je er tegen de tijd dat je er voor gaat ook helemaal op voorbereid..
Leffuns

Unregistered

14-06-2010 17:29
dames,
ik zal me moeten aansluiten met de topic stoppen met de pil in juni Wink
ik was gisteren jarig en moest vandaag een nieuwe pilstrip starten.
Maar wat ik niet moet nemen is de pil.
Wél tot november/december ontpillen en op veilig spelen !
dus blijf ik in deze topics nog wat rondhangen.
maar dat wil toch al zeggen dat we weer een klein stapje dichter staan.
Ben eens benieuwd wat het met m'n lichaam zal doen.
groetjes
Lindaa

Unregistered

15-06-2010 07:34
Leffuns schreef:dames,
ik zal me moeten aansluiten met de topic stoppen met de pil in juni Wink

Goed nieuws! Succes met ontpillen, is altijd afwachten he hoe dat gaat.
Leffuns

Unregistered

15-06-2010 16:37
ben wel eens benieuwd ja !
7 jaar lang pil gepakt, doet nu wel even raar om dit niet meer te 'moeten'
laat het ontpillen maar beginnen nu !Smile
Lindaa

Unregistered

17-06-2010 08:52
Succes!

Mijn vriend heeft het nu over trouwen in maart ofzo :twisted: Volgens mij weet hij niet wat hij wil of wanneer hij het wil. Denk dat hij geschrokken is van het financiele plaatje Confusedhock: Wat duur zeg.
Heb gezegd dat het dan lang wachten is om te stoppen met de pil. Vond hij ook, dus misschien bedenkt hij zich nog. Tis niet zo dat we een datum geprikt hebben. Ben zelfs nog niet gevraagd Wink
Leffuns

Unregistered

17-06-2010 17:53
Als jullie eerst willen trouwen zullen jullie toch inderdaad wat centjes daarvoor moeten voorzien.
Nog eventjes geduld dan ? Of misschien de plannen toch wat bijschaven... Tijd zal het uitwijzen veronderstel ik ! Ik kan wel snappen dat je ook graag met je pil wil stoppen. Als je klok tikt dan duurt wachten lang he Wink
Lindaa

Unregistered

20-06-2010 19:23
Leffuns schreef:Als jullie eerst willen trouwen zullen jullie toch inderdaad wat centjes daarvoor moeten voorzien.
Nog eventjes geduld dan ? Of misschien de plannen toch wat bijschaven... Tijd zal het uitwijzen veronderstel ik ! Ik kan wel snappen dat je ook graag met je pil wil stoppen. Als je klok tikt dan duurt wachten lang he Wink

Tiktak... Wink
Wink Maar ik ben ondertussen ook wel verliefd geworden op het idee om eerst te trouwen. Maar stoppen met de pil in december zit er dus (helaas) niet meer in.
Lindaa

Unregistered

20-06-2010 19:24
Leffuns schreef:Als jullie eerst willen trouwen zullen jullie toch inderdaad wat centjes daarvoor moeten voorzien.

Tiktak... Wink
Wink Maar ik ben ondertussen ook wel verliefd geworden op het idee om eerst te trouwen. Maar stoppen met de pil in december zit er dus (helaas) niet meer in.
Leffuns

Unregistered

22-06-2010 18:18
dan kunnen jullie voor nu toch al naar het huwelijk uitkijken , dat is ook al iets !
En diep van binnen al eens dromen van dat baby'tje dat er nu wat later zal komen Wink
Lindaa

Unregistered

28-06-2010 08:53
Ja precies!
Ik kom die acht maand ook wel door Smile
Bien84

Senior Member

29-06-2010 10:28
Hey,

Wij zijn al getrouwd. In april 2008. Was echt een leuke dag! Wij vonden het fijn om getrouwd te zijn voordat we aan kinderen begonnen. Maar ik kan het ook heel goed begrijpen als je daar minder waarde aan hecht hoor... Big Grin

Wij beginnen hier rustig aan te fantaseren over een 2e! Het is zo leuk, mijn man is echt een stuk enthousiaster dan dat hij bij de eerste was. Ik denk dat het komt omdat hij nu wel weet wat hij kan verwachten! We hebben het al over namen gehad, over de inrichting van ons huis (we hebben een klein huisje, dus aanpassen!). Denken jullie daar nu al over na?
En hebben jullie 'voorkeur' voor het geslacht? Wij hebben nu een dochter, voor mijn man zal ik het heel leuk vinden om een zoon te hebben. Maar voor mezelf zie ik ons ook echt wel 2 meiden hebben. Haha... Eerst nog maar afwachten of het nog een keer lukt om zwanger te worden Wink Je weet maar nooit...

Ik heb zoóó de kriebels! Is het al bijna december?? Big Grin
patty1986

Member

29-06-2010 12:55
Hallo moeders en toekomstige moeders!!

Wat leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die in december willen stoppen met de pil...

Ik vind het al erg leuk en heel spannend om alles te lezen op dit forum..zoveel informatie!
Je wilt het toch allemaal goed doen, vitamines, foliumzuur etc.
Je wilt straks het allerbeste voor dat mensje in je buik!

Hoe bereiden jullie je partner voor? hebben jullie het er veel over? ik wel namelijk :oops: Niet TE veel, anders rent hij straks nog gillend weg...Maar me vriend "pingt" me wel eens, Ha moeder van me kind...Of dat soort dingen..Is wel weer lief toch!
Lindaa

Unregistered

29-06-2010 13:19
Ja ik heb het er ook (te) veel over. Het houdt mij nu eenmaal bezig Smile
Ik heb het er nu iets minder over vanwege de bruiloft. We gaan binnenkort trouwlocaties bekijken.

Daarom ben ik zo blij met dit forum, niemand vindt dat je zeurt Big Grin
Leffuns

Unregistered

29-06-2010 17:20
dag dames

ik ben inmiddels wel al gestopt met de pil maar we doen het nog veilig
tot aan het einde van het jaar !
Ik heb het er ook moeilijk mee om het niet over een toekomstige baby te hebben.
m'n vriend heeft hier wel begrip voor maar ik moet toch nog wat wachten Smile
ik krijg wel m'n dagelijkse zeurmomentjes + hier op het forum kan ik vollebak meelezen en praten, dat maakt het al iets draaglijker Smile

Toch duurt de tijd lang als je iets echt graag wil e !
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
13-07-2010 11:01
hallo dames, ik sluit me bij dit groepje aan!
Ik wil eind November 2010 m'n spiraaltje laten verwijderen, en dan willen we voor een 2e kindje gaan!
Deze datum "pas" omdat we willen dat de kleine minimaal (net) 2 jaar is als er een broertje/zusje komt.
Per December willen we er dus echt gericht voor gaan. Denk dat ik begin November met foliumzuur ga beginnen.. dit moet toch ca 6 weken voor een eventuele zwangerschap dacht ik?
Leuk dat er al meerdere dames zijn die in December voor een kindje gaan.. kunnen we hier de spanning vast opbouwen Smile

Wij zijn vorig jaar Mei geregistreerd partners geworden (voor de wet Getrouwd dus) en we willen Februari 2012 gaan trouwen.. eerst wilde we dan vanaf die dag voor een 2e gaan, maar vind het nu toch te ver weg, t kriebelt al te veel en toch wel aardig wat leeftijdsverschil dan (3,5 jaar bijna 4) Nu hoop ik tussen December '10 en Mei '11 zwanger te raken, zodat ik bevallen ben voor een bruiloft.. wat overigens geen grootse bruiloft wordt, gewoon bescheiden, wel met jurk enzo maar wil ook liever mn geld aan de kids uitgeven dan aan een grootse bruiloft..

Nou, heb volgens mij de vragen van de afgelopen 6 pagina's aardig beantwoord, hoor ik er helemaal bij Wink haha
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 11:04
Ow, vergeet 1 van de vragen! Ik "hoop" een klein beetje op een meisje.. omdat het me erg leuk lijkt ook te weten hoe een meisje van ons samen is.. maar ik "verwacht" dat we een 2e jongentje krijgen, haha.. juist omdat ik bij mij geen jongentjes verwachtte en we nu 1 zoontje hebben, zal je zien dat we 2 jongens hebben strax! hahah ook hartstikke leuk.. als de 3e dan maar een meid is (ja 3(!) wille we er Wink) whahaha maar als dat niet zo is zal ik net zo goed blij zijn met 3 jongens hoor.. heb geen echte voorkeur, maar denk dat iedere papa/mama het leuk lijkt om 2 kids van verschillend geslacht mee te maken..
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 11:06
O, en Leffuns, je beseft toch wel dat condooms kunnen scheuren he? en dat ontpillen helemaal niet lang hoeft te duren? en je dus eerder zwanger kan zijn dan je verwacht? Wink zal vast geen probleem zijn met een kinderwens.. waarom begonnen jullie ookalweer "pas" in december?? hmm ik lees anders nog wel ff terug..
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 11:08
heb al terug gelezen.. alles goed op orde hebben eerst.. heel goed Wink Wij hebben net een huis gekocht, 4 slaapkamers, m'n man heeft een vaste baan als brandweerman, ik stap binnenkort over van kraamverzorgende naar gastouder.. lekker thuis bij mijn ventje(s).. alleen t sparen, tja.. dat komt er toch niet van bij ons.. moeten we wel eens gaan doen haha..
Bien84

Senior Member

13-07-2010 16:11
Sparen is bij ons ook nog niet helemaal op orde. Maar vind het ook veel opstartkosten hebben, zo'n eerste kindje. Denk dat de 2e al minder geld kost! Alleen al omdat je al spullen hebt. Mijn man is zijn baan kwijtgeraakt, nu heeft hij wel weer werk, maar tis nog niet zo goed als zijn vorige baan. Helpt ook mee natuurlijk Wink
Binnenkort hoop ik ook weer een baan te hebben. In ieder geval na Nyna's eerste verjaardag wil ik een baan hebben. Dan kan ik nog een poosje werken voor ik weer met zwsverlof ga!! Maar parttime is nog niet zo makkelijk in mijn werk blijkt, jammer genoeg!
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 19:12
klopt, met een 2e schaf je minder aan.. maar wij hebben bij jayron de meubels voor de kinderkamer en de kinderwagen gehad (2e hands van schoonmoeder want heb schoonzusje van 5) maar die zijn niet meer te gebruiken voor een 2e dus dat moeten we wel aanschaffen, maar verder niks.. dat scheelt wel ja.. en qua luiers en voeding vind ik t ook allemaal mee vallen de kosten.. gaf sowieso 8 maanden borstvoeding, scheelt enorm met kosten! haha. en hij komt echt niks te kort, absoluut niet. heeft eerder te veel Wink Bij een jongen als nr 1 scheelt t dat je veel kleertjes (mt 50/56) ook voor een eventuele meid kunt gebruiken, andersom is t lastiger hihi.. Wat naar voor je man qua baan zeg.. balen is dat he.. In mijn werk was ook geen parttime baan, tenminste die heb ik wel 50% contract, maar dat is alsnog 8 dagen achter elkaar werken.. bah! dus daarom switch ik van baan..
Babii

Posting Freak

Topics: 48
13-07-2010 19:14
@ Finaly, pfff blijf het zeggen: maar wat een knap kereltje heb jij!!!!
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 19:20
hihi dankjewel Big Grin
Heb je nog recente foto's van hem gezien of niet??
Jij bent trouwens administrator he, heb een vraagje.. ik kan t oude topic niet vinden waar ik in de zwangerschap in typte.. is dat dan verwijderd?? :S
Bien84

Senior Member

13-07-2010 19:28
Ach... Tis ook wel leuk om nieuw te kopen Big Grin En meubeltjes kun je tweedehands ook goed krijgen. Wij hebben toen een supermooie kamer gekocht voor 250 euro. Moest het wel 100 km verderop ophalen Big Grin
Borstvoeding scheelt inderdaad veel geld. Ik heb toen in jullie topic nog geschreven over hoe ik het had gedaan. Toen besloot je om af te bouwen. Heb je nog een poosje 1 of 2 keer per dag gevoed toen? Of was dat niet gelukt?
Nyna wilde met 7 maanden niet meer, zo jammer... Hoop dat de volgende minder eigenwijs is, haha... Dan ga ik het zeker proberen te geven tot hij/zij 1 jaar is!
Ja, 8 dagen achter elkaar is echt veel. Respect hoor, dat je dat nog doet! Een meisje is inderdaad meer rose enzo. Maar denk dat ik sommige kleren wel opnieuw zou kunnen gebruiken. Rompertjes in ieder geval!
Grappig dat je nog een schoonzusje van 5 hebt zeg! Best leuk of niet? Ik heb 2 (half)broertjes van 8 en 6. Wel gezellig!

En babi, ik geef je helemaal gelijk: Jayron is echt een mooi mannetje! Big Grin
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 19:38
:oops::oops:
bedankt voor de complimentjes.. Smile
[Afbeelding: Foto-MKIOEGF7-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-E7BZKJWK-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-7DVJTSCM-D.jpg]
Dit is hem nu! :-D

ja ik ga ook over marktplaats struinen voor mooie en betaalbare spulletjes.. heb er al zin in hahaha..
ik heb 5,5 maanden volledige borstvoeding gegeven en toen tot 8 maanden nog 1 a 2 x per dag.. ik moest echt afbouwen/stoppen van de dokter dus vandaar die 2 voedingen gehouden, dankzij jou! want wist niet dat t echt zo kon.. nog bedankt daarvoor! Hoop dat een 2e niet zoveel van mij opeet hihi, want vond t maar wat moeilijk om te "stoppen" ondanks dat ik nog best trots mag zijn op hoelang ik t heb kunnen geven. Heerlijk die momentjes he.. strax hebben we dat weer terug Wink

Ik heb ook nog een zusje van 6 en een broertje van 10 (ze zijn half, noem ze gewoon heel) leuk hoor..

die 8 dagen is niet knap hoor, maar noodzaak.. moest eigenlijk nog 3 jaar nawerken na opleiding, anders terug betalen.. nu stop ik na 1 jaar en betaal ik nog 66% terug.. maar ga niet langer door werken, ben er ehct klaar mee..
Leffunz

Unregistered

13-07-2010 19:41
Hoihoi dames,

ik ben intussen 'n maand gestopt met de pil en heb na 28 dagen m'n regels gewoon teruggekregen.

In principe was het plan december stoppen.
Nu gaan we dan éérst ons appartementje te koop zetten (in dec/jan) en wanneer het verkoopcontract getekend is beginnen we pas met het echte kluswerk, hopelijk is het dus nog voor de eerste helft van 2011 !!! Ik besef dat we eerst een stabiele omgeving moeten voorzien alvorens we van start gaan, spijtig maar nog ff langer op de tanden bijten ! Dan gaan we voorlopig een groter huis of appartement huren waar we een kindje kunnen grootbrengen.

ben alleszins nog nieuwsgierig naar jullie ervaringen !

ps: Leffuns=Leffunz Smile
Leffunz

Unregistered

13-07-2010 19:44
oja en zo rap kunnen condooms niet scheuren he Smile
en moest het toch zo zijn dan schikken we er ons wel naar !
finaly87

Posting Freak

13-07-2010 19:51
wij hebben eerst 8 maanden met zn 3e op een 2 kamer huur appartement gewoond (1 slaapkamer).. t was te doen, wel na 8 maanden ruim tijd voor een grotere woning.. nu dus gewoon rijtjeshuis, koopwoning.. ideaal.. van koop naar huur hoor je niet snel trouwens! maarja als t niet anders kan, dan moet je wel he..
Bien84

Senior Member

13-07-2010 20:02
Hihi... Kan ik Nyna voorstellen aan Jayron? Best leuk... Krijg ik misschien ook nog een gekleurd kleinkind Big Grin Goed idee?

Leffunz, ik ben in september 2008 gestopt met de pil. In november ben ik zwanger geworden. December een positieve test en in augustus is Nyna geboren Big Grin Best snel gegaan dus. Sneller dan ik had verwacht, haha... Had minimaal een half jaar uitgetrokken ervoor!
Ennu... Bij ons was het laatst nog spannend. In alle hevigheid dat rubbertje niet omgedaan. Net na mijn ei, toch een nadeel van geen pil oid, want ik vind het wel een inbreuk van de spontaniteit! Voel je nog wat van het ontpillen?

Pff.. heb net gezumba'd dus ga lekker bankhangen en naar bed Big Grin
Bien84

Senior Member

13-07-2010 20:06
Oh vergeet helemaal, domdom... :?

Finaly, ben blij dat je het nog ff zo hebt kunnen volhouden! Big Grin Kreeg zelfs een beetje emo gevoel toen je reactie las! Das nog best veel wat je dan moet terugbetalen. Jammer dat je dan niet die dagen niet kunt delen he! Snap het wel, maar onze kraam was er zelfs 10 dagen! Niet hele dagen, maar toch! Heeft zelfs nog de vakantie vooruit geschoven om nog 2 dagen extra te kunnen komen. Heel lief, maar moet er inderdaad niet aan denken. Kan me voorstellen dat je er zat van bent!
Leffunz

Unregistered

14-07-2010 08:52
Idd, van kopen naar huren is niet evident.
Toen we enkele jaren geleden ons 1slaapkamer app. kochten was er helemaal geen spraak van kinderen,
toen begon bij mij de wens en uiteindelijk is bij m'n vriend de goesting ook gegroeid !
we willen een tijdje huren, om te kijken wat we van een huis/app verwachten, om te zien hoe onze financiën lopen en omdat
overschakelen van huur naar koop niet zo moeilijk is als we op iets stoten wat we echt graag willen kopen !
ik hoop dat het bij mij niet lang hoeft te duren 1) de verkoop dan en 2) het zwanger worden.
Nu is alvast de eerste stap aftellen naar het eindejaar ! dat hebben we toch allemaal gemeen !

in het begin had ik wat last van ontpillen, zeer emotioneel, hoofdpijn, misselijkheid...pijnlijke tepels (rond de periode van de eisprong vermoed ik) nu, na mijn eerste regels lijkt dit voorbij !
ben eens benieuwd of ze volgende keer ook zo regelmatig komen.

Met condooms vrijen is minder leuk ja en ik wil ze dan af en toe wel eens uitlaten, maar dat zit er niet in zeker niet voor vriendlief, 't is ook voor hem dat ik nog n half jaartje mijn verstand volg in plaats van de emoties want ik zou maar al te graag zwanger proberen te worden...

wij willen 1 kindje, jullie willen een groot gezin ?
nu
finaly87

Posting Freak

14-07-2010 09:18
ja je mag nyna wel aan jayron voor stellen hoor, komen er kwart-Arubaantjes van hahaha Wink

ik wil een groot gezin, tenminste, als je dat onder groot verstaat.. 3 kids.. o ik moet er ook echt niet aan denken als ik nu al nooit meer kinderen zal krijgen.. heb er 1.. dat is al geweldig, maar wil zooo graag nog 2 kindjes.. sowieso nog een zwangerschap.. het is zo leuk als je na 1 zwangerschap, waarbij je hebt "geleerd" wat zwanger zijn is, het nog eens mee mag maken. ik kijk nou al weer uit naar de eerste test, de eerste echo, de eerste schopjes, het geslacht weten, spulletjes kopen, kamertje inrichten, een volgende bevalling etc, en bij dat alles Jayron voorbereiden op een broertje/zusje, ook super leuk! hahaha... maar dat is ieder voor zich idd Wink
Bien84

Senior Member

14-07-2010 16:37
Ik heb mijn naam laten veranderen, dan weten jullie dat Wink

Wij komen beide uit een groot gezin, ik heb 4 broertjes en een zusje, mijn man 2 broertjes en 2 zusjes... Wij vonden het allebei niet fijn om in zo'n groot gezin te leven. Nu zijn ook allebei onze ouders gescheiden, dus verklaart ook wel waarom het niet zo leuk was Wink Maar wij willen heel graag 2 kindjes. Al vanaf het begin zijn we het daar over eens, en ik sta er nog steeds achter. Al is het alleen maar praktisch gezien. Maar... Mocht ik nu zwanger worden van een tweeling, dan vinden we het ook leuk hoor!

Leukleuk, kwart arubaantjes Big Grin
Bien84

Senior Member

14-07-2010 18:29
Finaly, je weet nu ongeveer wat je te wachten staat, dus ik denk dat je er dan ook minder druk om maakt. Inderdaad die eerste dingetjes en bijzondere mijlpalen in de zwangerschap blijven mooi! Maar je weet nu ongeveer hoe het zal voelen als je zwanger bent, schopjes enzo!

Ben zó benieuwd hoe het allemaal gaat!!
finaly87

Posting Freak

14-07-2010 19:01
ja dat noem ik idd groot ja, 5 a 6 kids haha, ook meteen heel extreem! dan valt 2 of 3 nog mee toch Wink
T scheelt strax idd dat we veel herkennen.. al wist ik al veel vanwege mijn werk in de kraam, moest t alleen ervaren.. nu dat er ook bij is heb ik me al bepaalde dingen voor genomen.. Minder stressen aan t end, ookal heb ik weer veel harde buiken.. Minder snel de vk bellen, want zoveel heb je daar ook weer niet aan hahaha.. (zeker met weeen, pas bellen als ik t echt niet meer hou Smile) haha en zo verder! Al nagedacht hoe je het nieuws gaat brengen als je eenmaal zwanger bent aan de opa's en oma's?? en ga je al mensen vertellen dat je zwanger wilt worden, of vertel je t pas als je zwanger bent? (we zijn toch niet de enige hier? Wink, hoe heb je je naam kunnen veranderen btw?)
Bien84

Senior Member

14-07-2010 19:10
Nou, ik vertel wel aan mensen dat we zowiezo willen dat Nyna 2 jaar is als de 2e wordt geboren. Dus dan kunnen ze wel ongeveer uitrekenen wanneer we zouden beginnen met proberen. Maar dat gaat niemand echt wat (behalve hier op het forum Smile) aan natuurlijk.
Vandaar dat ik mijn nick ook wilde wijzigen. Gisteren kwam iemand op visite en vroeg echt zo gericht of we al aan een 2e dachten! Ze keek erbij alsof ze wilde zeggen dat ik het bij haar wel kwijt kon... Naja, voelde niet heel lekker en ff gegoogled op mijn nick, kwam direct te staan, doorlink naar nieuwe site enzo. Dus ff aan Jamilah gevraagd of ze dat wilde doen.
Vorige keer vertelde ik het aan mijn vader (en vrouw): zij vonden het veel te snel en het heeft een maand geduurd voor ze me konden feliciteren... :X
Mijn moeder wist van onze wens en wist ook meteen dat ik een positieve test had. Die was dolblij!
Mijn schoonmoeder vond het ook geweldig, en mijn schoonvader reageerde heel nonchalant, vond het wel grappig geloof ik. Haha...
Volgende keer denk ik dat we voor Nyna iets grappigs bedenken. Iets subtiels Big Grin Moet er nog ff over nadenken! Jij/jullie dan?

Trouwens, ik twijfel of ik voor de volgende het geslacht wil weten. Heeft ook wel wat om niets te weten en het echt een verrassing te houden! Ook gaan wij het denk ik later vertellen, na een goede echo. Maar ik kan zo van gedachten veranderen hahah...

2 of 3 valt wel mee, dan kun je nog met een gewone auto de weg op, nog normaal dagjes weg enzo. Dat is prima te doen!

(We zijn niet de enige, wij zijn veel online Wink)
finaly87

Posting Freak

14-07-2010 19:20
oja, dat zeg ik idd ook wel eens.. volgens mij heb ik al eens geroepen dat ik begin volgend jaar t spiraaltje wil laten verwijderen, maar ik zeg nu niks meer.. wil niet dat mensen komen met de vraag; en ben je al zwanger??? irritant, strax ben je het net en dan verraad je jezelf, en wil t ook weer na een goede echo pas bekend maken, net als bij nr 1 (na 9 weken want had al veel echo's gehad hahaha)
Ik wilde het eigenlijk nu ook niet weten, maar mn man wel, dus dat werkt niet! En denk dat ik t ook niet volhoud om t niet te willen weten, want wil toch wel erg graag weten wie er in mijn buikje zit! mn zoon of mn dochter Wink.. ik denk niet dat we t gaan vertellen tegen anderen.. maar ja ook dat kan zomaar veranderen want vind t misschien te leuk om te delen hahahha.

Jammer dat je van die mindere reacties kreeg bij je 1e zwangerschap.. als ik van je naam uit kan gaan ben je nu 26..toen 25 ofzo.. is toch geen reden om t raar te vinden of iets? kijk, als je nou 16 was.. hahaha.. Ik wil Jayron (heel cliche, maar o zo leuk) een shirtje aan trekken met: Ik wordt grote broer.. en dan bij de opa's en oma's op visite en kijken wanneer t kwartje valt.. OF iets doen met een echo en een kaartje namens Jayron waarin die zn broertje of zusje voorstelt of zoiets.. leuke dingen zat te bedenken! (Mijn ouders reageerden overigens allemaal dol enthousiast toen ik zwanger was van Jayron, kwam met de test aan zetten direct na t testen haha)

dat van die autois idd onze reden om niet voor 4 kids te gaan hahaha, maar laatst zei een maam van 3 tegen me dat 4 eigenlijk voordeliger is met vakanties enzo, want je gaat toch voor 6 persoons huisjes/campings etc, terwijl je met z;n 5e bent, dus die 4e maakt dan ook niet uit.. hahahha tja zo kan je t ook bekijken

Nou, vanaf morgen ben ik weer ff minder online, want moet vanaf morgen weer naar een kraam-gezin (8dagen)
Bien84

Senior Member

15-07-2010 17:32
Hoe weet je van te voren eigenlijk dat er een baby geboren wordt? Heb je dat dan ook gisteren nog gehoord? Ben nieuwsgierig...

Zo kun je het ook bekijken inderdaad, maar laad maar eens een auto vol als je 4 kids hebt! Haha... Wij gingen vroeger met 2 auto's op vakantie naar Frankrijk! Is toch ook te gek voor woorden haha, nu ik erbij na denk konden ze in die tijd beter een aanhanger kopen ofzo!

De 2e zwangerschap ga ik me een stuk minder aantrekken van wat mensen denken. Zat toen ook in een vriendengroep die vonden dat ik teveel praatte over mijn lieve baby in de buik. Op gegeven moment voelde ik wel dat er wat aan de hand was omdat ze rotgrapjes maakten en me negeerden, tot ik er na 7 maanden maar eens naar ging vragen. Volgens hun kon ik echt over niets anders praten. Was echt niet waar hoor, maar goe, denk dat je op gegeven moment ook alleen de dingen hoort die je wil horen. We zijn nu sinds februari ook niet meer vrienden met die groep hoor.
Ik vind zo'n t-shirt ook wel heel erg leuk, maar inderdaad wat je zegt, wordt vaak gebruikt. Maar misschien zeg ik het ook wel gewoon! Of Nyna broertje of zusje leren zeggen, hahaha... Zal ook leuk zijn. Tegen die tijd zal toch al wel echt wat woordjes moeten kunnen uitspreken denk ik toch?
Leffunz

Unregistered

16-07-2010 19:06
Ik zou het ook graag symbolisch vertellen als het zo ver is,
maar daar zijn we nog lang niet, nog voldoende tijd
om iets leuks te bedenken dus !
een cadeautje/ een gebakje/... alleszins iets met een verwijzing.
Femke1970

Senior Member

Topics: 5
16-07-2010 19:21
Haha, ik moet wel lachen als ik lees dat een paar van jullie zeker niet meer als 2 á 3 kinderen zou willen. Dat riep ik 'vroeger' nu ook altijd en kijk mij nou, ik ben inmiddels zwanger van de 5e! :-o :-D Zeg dus nooit 'nooit'...
Overigens, qua auto zijn er echt wel oplossingen hoor, 7-persoons auto's zijn er tegenwoordig genoeg te krijgen en een groot gezin kan ook beregezellig zijn!
Bien84

Senior Member

16-07-2010 20:31
Zo... de 5e! Heb je echt geroepen dat je 2/3 kinderen wilde? Haha... Ben benieuwd dan wat de toekomst voor ons gaat brengen Big Grin Als je een beetje creatief bent, kun je het praktisch gezien allemaal wel oplossen. Het kan ook gezellig zijn, dat weet ik zeker. Ikzelf vond het echt teveel. Maar ik ben dan ook altijd het typetje van aandacht hebben geweest Wink

Leffunz, volgens mij is er ook nog een topic over: hoe vertel je dat je zwanger bent. Echt veel tips! Wij hebben een slab gegeven met Kerst: I love Opa/Oma! Duurde even voordat het doordrong, maar was wel leuk!
finaly87

Posting Freak

18-07-2010 09:30
hey was ik weer ff! Ik sta nu "op wacht".. dan kan ik gebeld worden zodra de planning door krijgt dat er iemand aan het thuis-bevallen is, of als er iemand vanuit het ziekenhuis naar huis gaat met de kleine.. dan wordt ik gebeled en moet ik of naar de thuis-bevalling of de ziekenhuis-opvang zoals we dat noemen.. Moet nog tot Donderdag werken, dan 9 dagen vrij, dan nog 8 dagen werken en dan is het klaar in de kraam.. 2 weken op vakantie en dan ben ik gastouder.. ideaal.

nou, wij zeggen niet dat we zeker niet meer dan 3 kids willen.. een 4e is ook nog een verre optie Wink wie weet! Ja t is idd lastig met auto, maar ja je hebt grote auto's hihi.. maar goed, die 5 kids moeten over 15 jaar ook allemaal gaan studeren!! dan mag je wel een goedlopend bedrijf hebben of flink gaan sparen! Wink (of je kids vanaf hun 13e aan een krantenwijk zetten, wat onze optie zou zijn hahahhaha)

bien wat heeft die vriendengroep jou belachelijk lullig behandelt zeg.. en dat van een stel volwassen mensen.. maarja je bent uit die groep, want vrienden zijn t niet te noemen zeg.. bah. Snappen mensen pas als ze zelf een kindje mogen dragen.. of t is pure jaloezie omdat het ze zelf niet lukt..
Leffunz

Unregistered

18-07-2010 17:36
Als het zover zou zijn, dan zullen we eens op zoek gaan naar die topic met aankondigingsideetjes Smile

als mijn vrienden zich niet kunnen neerleggen met mijn beslissing dan moeten ze maar wegblijven ! (ik ben wel al 25, ons eerste kindje komt ten vroegste als ik er 26 ben, dus lijkt me niet zo jong, maar toch !) is idd balen als je zo iets moet meemaken.

@femke:
amai een 5e kindje, benieuwd of het weer 'n dochtertje is dan Wink
wij willen het met 1 houden, maar zeg idd nooit 'nooit' he Smile
Bien84

Senior Member

22-07-2010 09:41
Zo, kom hier ook weer ff kijken! Maar ff proberen wat minder er mee bezig te zijn, want anders denk ik de hele dag over weer zwanger zijn, babytje krijgen, namen bedenken, haha... Daarbij is Nyna in het volgende sprongetje beland (46 weken) en had maandag echt voor de eerste keer een boos gevoel tegenover haar. Nu maar besloten om haar meer in de box te zetten, dan gilt ze maar ff...

Finaly, het zijn ook geen vrienden, al geloofde ik er heilig in dat het wel zo was! Nu hoor ik ook zo weinig nog van ze. Lekker laten gaan Big Grin Gelukkig had ik buiten die groep wel echte vrienden Big Grin Trouwens, de meeste die zo belachelijk deden waren óf net zelf bevallen óf wilden graag zwanger worden. Zat er net tussenin zeg maar Big Grin
En zo werkt dat dus met kraam. Nog ff en je bent ervan af dus! Lekker! Heb je al genoeg kindjes om op te passen?

Leffunz, zo denk ik er nu ook over Wink Als mensen je niet willen nemen zoals je bent heb je er ook niet veel aan.
Leffunz

Unregistered

22-07-2010 17:19
Ja er te veel mee bezig zijn is ongezond he !

Nu hebben we het dinsdag zonder condoom gedaan , in bad nogwel !
Er is dus een heel klein kansje om zwanger te zijn (mijn ei is in principe dit weekend, dus zo gek ver is dat niet)
ben benieuwd, kijk dus wel met gemengde gevoelens uit naar m'n N(OD)
stiekem zou ik het ergens wel fijn vinden (stout he)
wat komt , dat komt... tot dan doen we het terug veilig want vooral vriendlief wil eerst ons appartementje verkopen en dan volgend jaar beginnen.

Hoe gaan jullie om met het wachten om eraan te beginnen ?
Femke1970

Senior Member

22-07-2010 18:28
@finally87: Lijkt mij sterk dat al onze 5 kinderen gaan studeren. Daarbij hebben we straks kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar oud, dus we hebben ze ook niet allemaal tegelijk op het voortgezet onderwijs of aan de studie. En ja, als ze oud genoeg zijn vind ik het persoonlijk heel normaal dat ze een baantje voor in het weekend gaan zoeken voor een extra zakcentje. Maar met dit zelfverdiende geld mogen ze doen wat ze willen; wij gaan ze écht niet vragen hun eigen school te bekostigen...Wink
finaly87

Posting Freak

22-07-2010 19:42
tja leffunz, hoe ga je er mee om.. gewoon wachten.. haha.. nee ik heb een aardig goed streven om die tijd door te komen.. wil gewoon echt niet een 2e voor Jayron 2 is geworden, dus dan moeten we toch echt tot december wachten!
we hebben het er wel zo nu en dan over.. ik praat al eens over namen en de zwangerschap en bevalling en alles gaat ok al door mn hoofd maar ben er nog neit door geobsedeerd Wink komt wel als we echt gaan beginnen hahaha

je hebt gelijk hoor femke! kinderen horen ook niet te werken voor hun school.. mee eens.. maar wij houden t waarschijnlijk bij 3... we zien t dan wel! Hoe oud zijn je kids nu dan??
finaly87

Posting Freak

29-07-2010 10:18
wat is het hier rustig!
zijn jullie toch nog niet zo bezig met de aankomende zwangerschap? Wink haha ik ook wenig hoor, maar t spookt wel dagelijks door mn hoofd! maar gewoon omdat ik er echt zoveel zin in heb!
Hebben jullie "angst" dat het lang gaat duren als je eenmaal gestopt bent in december?? Ik heb een beetje een tijdslimit van een maand of 5 waarin ik echt zwanger hoop te worden.. stom he.. maar daarom ben ik wel angstiger dat het niet binnen die tijd gaat lukken.. niet dat er dan een man overboord is maarja..
Bien84

Senior Member

31-07-2010 14:41
Hey!
Ja, tis inderdaad rustig! Smile Ik wil er echt niet teveel mee bezig zijn. Heb een roerig weekje achter de rug. Nyna heeft besloten om niet meer te willen slapen. Deze week heeft ze welgeteld 3 uur geslapen overdag in dus 7 dagen! Beetje weinig, ze is ook echt kapot. Ben er echt druk mee! Big Grin

We zijn nog steeds aan het fantaseren hoor over een tweede! Heerlijk! Mijn buurmeisje kwam gister bij me met de mededeling dat ze zwanger is. Foutje, 22 jaar, woont nog bij haar ouders, wel een vaste vriend hoor. Maar werd er wat ongeduldig van: ik wil het ook zo graag weer meemaken! Lijkt me heerlijk om weer zwanger te zijn. Wij hebben niet zo'n groot huis. Voor Nyna hebben we een kamertje erbij gebouwd, maar dat kan nu niet meer. Waarschijnlijk gaan wij straks op zolder en dan hebben ze allebei een eigen kamertje. Alleen dat al zorgt voor veel voorpret! Haha... Weer een kamertje inrichten, heerlijk!

Leuk trouwens je banner! Klinkt nog wel heel lang hoor, 4 maanden!!
finaly87

Posting Freak

31-07-2010 14:56
haha wat stom zeg.. op je 22e een "foutje".. maarja als je dan nog thuis woont..

zo dus een hele verbouwing bij jullie tegen die tijd! wat voor woning is t dan dat je er 1 slaapkamer bij hebt laten maken? was er maar 1 slaapkamer ofzo? is het een 1-vloers woning dan?? Wij moeten ook wat puzzelen.. maar nog niet met een 2e, wel als er een 3e komt, dus dat is van latere zorg.. dan is het of wij naar zolder of jayron naar zolder... vind t beide niet ideaal maarja dat komt nog! haha

4 maanden is nog best ver, maar t klinkt al beter voor mezelf als ik bedenk dat ik begin November t spiraal wil laten verwijderen.. dat klinkt iets dichter bij hahaha.. dan moet ik alleen nog niet zwanger raken, dus alleen maar oefenen ipv klussen en dan om de vruchtbare dagen heen hahaha.. tot die tijd moet ik maar even mijn cyclus beter in de gaten gaan houden.. kan ik dat alvast berekenen tegen die tijd. ach., eerst nog rustig jayrons 1e verjaardag (september) en dan langzaam richting de 2e zwangerschap.. Wink

Nyna is ook bijna jarig! jeeej spannend.. leuke plannen voor haar 1e verjaardag??
Femke1970

Senior Member

31-07-2010 17:30
@finaly87: Beetje late reactie, maar mijn kinderen (alle 4 meiden) zijn nu bijna 12, 10, 7 en 3 jaar oud. Succes met zwanger worden in december! Wink
Bien84

Senior Member

31-07-2010 18:00
Haha, ja ach... Voor hun was het niet gepland. Ze wilden al gaan samenwonen, en dan tegen die tijd eens een keer beginnen aan kindjes. Maar nu moet het allemaal ietsje sneller! Ze vinden het dan ook wel heel leuk.
Wij wonen in een deel van een oude boerderij uit 1890, deze de buren en wij leven onder 1 dak dus eigenlijk. Er zijn wat deuren dichtgemaakt enzo, haha... Wel een heel leuk huisje hoor, alleen niet heel erg praktisch. Voor de verbouwing hadden we 2 gigantische kamers boven. Geen overloop en een vliering. De vliering hebben we dichtgemaakt en de eerste grote slaapkamer gedeeld in kamer en overloop. Beetje vaagjes misschien, maar in ieder geval hebben we nu ipv 2 kamers boven: 2 kamers, een overloop en een zolder van goede grootte. Onze slaapkamer is nog steeds heel groot en dat willen we ook zo houden. Hopelijk kan Nyna al traplopen als ze 2 is, dan kan zij naar zolder, haha... Ach, we zien wel tegen die tijd.

We hebben voor Nyna een bedelketting gekocht, met 1 bedel. Met de bedoeling dat ze bij elke bijzondere gelegenheid een bedel krijgt. Zodra ze 18 is, mag ze ze zelf gaan kopen, maar dan heeft ze al een hele verzameling. Ik schrijf dan ook op welke bedel ze waarvoor heeft gekregen. Vind het zo leuk! We hebben van marktplaats een driewieler geplukt voor 10 euro, en een tuinset (hark, schep enz.) voor 2.95. Heel leuk! Verder laten we iedereen gewoon komen. Ik wil Nyna gewoon aan haar schema houden en bedtijden aanhouden. Dus als er mensen komen als Nyna net slaapt hebben ze kans datze haar niet zien. Tja, jammer dan vind ik. Big Grin Ons buurmeisje maakt van marsepein een mooie taart gebaseerd op haar geboortekaartje. Ben benieuwd!
De tijd gaat wel echt snel hoor, sjonge... Big Grin Heb jij dat ook? En ja: dan maakt 4 maanden echt niet veel meer uit, haha...

Ben jij al aan het plannen?
En Leffunz, hoe is het met jou?
Leffunz

Unregistered

01-08-2010 08:16
Dag Dames,

hier is alles prima. volgende week zaterdag in principe ongie.
De goesting bij m'n vriend groeit meer en meer. Hij begint nu ook alle mama's en baby's op te merken op straat en in de winkel en zo. Vandaar dat we waarschijnlijk tOch stilletjes aan beginne vanaf december en dan vanaf januari ons 1slpk appartement te koop zetten. (terug naar het oude plan dus).
Tenzij dat ene keertje in juli een kindje gemaakt zou hebben, dan vervroegd alles, maar dat is een superkleine kans (meer daar over za.7aug Wink)

Fijn om te lezen dat jullie er ook nog mee bezig zijn ! Jullie hebben natuurlijk nyna en jayron om jullie nu op te richten ! Ik beschouw voorlopig onze poes als m'n kleintje Smile Smile ('t is ook een schatje hoor)
kamertje inrichten en zo lijkt me ook heel fijn !
voorlopig 'mag' ik elke maand één speelgoedje kopen voor het kindje, heb al een slaapbeertje, een bijtspeelgoed en een bouwtoren Smile (niet allemaal geschikt voor platte baby's dus, maar dingen die ik zelf echt mooi of leuk vind)
jullie al iets voor de toekomstige spruiten voorzien ?

dames, nog 4 maanden ! augustus is ook alweer van start gegaan !
eigenlijk is dat niet zo heel lang meer, maar als je naar iets uitkijkt/ergens op wacht wel hé!

Veel plezier met de kleintjes, ook aan de zwangeren ! Hou ons oog maar op de hoogte hoe alles loopt !
Leffunz

Unregistered

01-08-2010 08:23
O , ik zie vaak in andere topics een overzichtje, kan iemand van jullie dat ook aanmaken ?
bv nickname, leeftijd, hoeveelste kindje, ontpildatum, startdatum, ronde ofzo Smile
voor mij zou dat dus worden:
Leffunz, 25 jaar, 1e kindje, laatste pil: 6juni'10, start: 1dec'10, ronde 0(,5 Wink)
Leffunz

Unregistered

01-08-2010 08:28
oja wat angst betreft: ik denk er toch regelmatig eens bij na: wat als het ons niet of niet meteen lukt... ik zou ook graag binnen 6 maand zwanger zijn, dus bv. zéker in juni'11, maar dat zal de tijd moeten uitwijzen, wat de toekomst voor ons in petto heeft. Ik probeer toch optimistisch te blijven !
finaly87

Posting Freak

02-08-2010 12:47
Femke leuke leeftijden hebben je kids!

bien, klinkt heel leuk jullie huis. Idd misschien een
idee de zolder voor nyna. Vindt ze nog wel wat jong
voor zo een stap. Andere verdieping dan ouders, maarja als
het niet anders kan... leuk idee van die bedelketting!
Ben benieuwd naar die taart haha.

Poeh, 4 maanden zijn zo om hoor... voor we t weten
lopen we (weer) te zuchten om die dikke buik haha.
Tenminste ik hoop dat we er niet te lang op hoeven wachten nee.
Wel spannend hoor.

Ik snap wat je bedoeld voor schema. Ik zit nu via telefoon online
maar kan er wel 1 maken als ik thuis ben.

Bij mij : 23 jaar, 2e kindje, mirena verwijderen november, start zwanger worden december.
ikke79

Posting Freak

Topics: 3
04-08-2010 12:17
Hoi allemaal,

Ik heb dit forum eens helemaal meegelezen en ik pas hier redelijk bij.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste pil geslikt. Nu ben ik trouw aan de Gravitamon en willen mijn vriend en ik vanaf november serieus voor een kindje gaan. Dus dan niet december, maar november is in de buurt.

Ik had ook al mee geschreven bij het forum stoppen in augustus, want ik ben nu dus gestopt, maar die meiden gaan er nu echt al voor. Dus dat geld voor mij niet. Ook wel frustrerend om dan te lezen dat iedereen de spanning al in gaat en ik nog niet.
Dus deze past beter.

De reden dat wij nog wachten is omdat ik juni 2011 ceremoniemeester ben op de bruiloft van mijn beste vriendin. Ik wil dan niet hoogzwanger zijn of het risico lopen dan net bevallen te zijn en haar dan niet kan helpen. Dus 3 maandjes uitstel. Is ook geen ramp, maar als je er klaar voor bent wil je eigenlijk direct beginnen.

Ik moet zeggen dat mijn klokje ook opeens gaat tikken. Nooit last van gehad maar nu... Ik ben nu 30, wordt in september 31. En dan lees je hier ook best wat 'enge' verhalen over niet ongesteld worden na de pil etc. en dan denk ik, pff als het pas naar zoveel maanden lukt ben ik AL 32 als ik van de eerste beval...

Nu slik ik al 15 jaar de pil, en word altijd keurig op tijd ongesteld. Vandaag zit ik er echt op te wachten. Het is echt puur psychisch want dit is gewoon mijn stopweek, dus mijn lichaam weet nog niet eens dat ik stop. Dus ga proberen ook niet teveel bezig te zijn met zwanger worden, wie weet werkt dat alleen maar tegen.
Maar aan de andere kant: je bent er in je hoofd toch mee bezig, je verheugd je ergens op en kan het met niemand delen! Dus dan is zo'n forum wel weer erg leuk. Gewoon voorpret!
Leffunz

Unregistered

04-08-2010 16:56
Hoi, ikke79, welkom hier.
en veel plezier met de voorpret,
dat is idd het fijnste als je met forumleden kunt keuvelen die nog in hetzelfde schuitje zitten, het wachten op Smile
ik zat ook op gedeelte van juni (omdat toen mijn laatste strip genomen werd), maar daar zijn ze dus idd ook vollebak al bezig.
Wat fijn dat je je plannen wat uitstelt voor je vriendin !
Na mijn pil zijn m'n regels gewoon terug op 28 d gekomen de eerste keer, de tweede keer is in principe dit weekend !
succes ermee
finaly87

Posting Freak

05-08-2010 15:36
naam leeftijd hoeveel gestopt zwanger ww ronde
Leffunz: 25 jaar, 1e kindje, laatste pil: 6juni'10, start: 1dec'10, ronde 0(,5)
ikke79: .. jaar, 1e kindje, laatste pil: Aug '10, start: Nov '10, ronde 0
finaly87: 23 jaar, 2e kindje, verw spiraal: Nov'10, start: Dec '10, ronde 0
Bien84: .. jaar, 2e kindje, laatste pil: ....., start: Dec "10, ronde 0
finaly87

Posting Freak

05-08-2010 15:38
zo ongeveer leffunz?
de rest moet ff aanvullen.. of neer zette dat ik het er wel bij zet

ikke79 welkom hier, leuk dat je er bent! hoe meer zielen hoe meer vreugde..
en dus hoe meer voor pret Smile is idd leuker om met elkaar te kletsen omdat we allemaal tegelijk (ongeveer) willen starten met zwanger worden..
knap hoor dat je je kind-plannen helemaal uitstelt voor een vriendin! haha zal ze wel heel belangrijk voor je zijn Wink heel lief.

ik zal t schema nog even aan passen want zie dat ik meer info kan toevoegen haha
ikke79

Posting Freak

Topics: 3
05-08-2010 15:51
[INDENT]naam leeftijd hoeveel gestopt zwanger ww ronde
Leffunz: 25 jaar, 1e kindje, laatste pil: 6juni'10, start: 1dec'10, ronde 0(,5)
ikke79: 30 jaar, 1e kindje, laatste pil: 30 juli '10, start: Nov '10, ronde 0
finaly87: 23 jaar, 2e kindje, verw spiraal: Nov'10, start: Dec '10, ronde 0
Bien84: .. jaar, 2e kindje, laatste pil: ....., start: Dec "10, ronde 0

Tja knap dat ik mijn plannen uitstel... Ik vind dat ik anders geen 'ja' had moeten zeggen toen ze me vroeg als ceremoniemeester(es). Mijn vriend en ik zijn 2,5 week geleden verhuisd naar een heerlijke eengezinswoning dus nu zijn we er ook pas echt klaar voor. Ik wilde sowieso ook eerst even bijkomen van het verbouwen van het huis voor ons weer in een nieuw avontuur te storten.
Alleen lees je hier dus ook verhalen van mensen waar het maanden/jaren duurt. Als ik dat lees denk ik laten we het maar vast proberen. Maar goed, gelukkig gaat het bij anderen wel heel snel. Dus daarom maar geen risico.

We zitten inmiddels in augustus, dus wat zijn nou nog die 2 maanden! Smile pfff lang hoor.
[/INDENT]
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave