Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Wanneer begonnen jullie positiekleding te dragen?

Wanneer begonnen jullie positiekleding te dragen?
Francis1983

Unregistered

26-05-2010 20:28
De titel zegt het al...

Vanaf welke week ( of maand) begonnen jullie positiekleding te dragen?

Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger en mijn broeken zitten echt niet meer fijn! Als ik sta valt het nog mee, maar moet ik zitten, dan knelt het behoorlijk in mijn buik. Lijkt me ook niet zo fijn voor de kleine eerlijk gezegd...

Vandaag heb ik een zwangerschapsbroek gekocht en wat zit ie heerlijk! Big Grin Ik kan hem alleen niet echt dragen, want zodra ik die broek aan heb zie je gelijk dat ik zwanger ben! En aangezien we het nog minimaal 3 weken stil willen houden....

Op de site van ons kleintje staan wel buikfoto's. Soms denk ik wel eens dat het er 2 zijn hahaha
Joya

Posting Freak

Topics: 21
27-05-2010 15:50
doe wat jij fijn vind.. er is geen minimaal aantal weken.. bij mij begon het pas rond 14 weken te groeien en dat begon je rond 15 weken pas te zien dus ik was wat later ermee maar ik ken genoeg meiden die met 8 weken hun eigen kleding niet meer aan konden.. gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. wordt wel moeilijk dan om het stil te houden Wink maar ik zie dat je al 2 kinderen hebt?? dan zie je het vaak toch wel wat sneller..
SelOg

Posting Freak

Topics: 7
27-05-2010 15:54
Ze zeggen dat men je buikje sneller ziet bij een tweede zwangerschap. Ik ben het met mama2b eens dat het bij een ieder anders is. Trek aan wat je lekker vind zitten.
Ik ben met week 20 pas begonnen met het dragen van positiekleding. Natuurlijk had ik daarvoor al een buikje, maar ik kon (en kan) met gemak nog mijn eigen kleding aan.
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
28-05-2010 09:06
Draag inderdaad wat jij je fijn bij voelt. Als je al kinderen hebt gaat het toch sneller met de buik. Ik droeg met 15 weken voor het eerst een positiebroek en ik was al voorbij de 20 weken toen anderen het echt gingen, maar ja, t is hier het eerste kindje...
Francis1983

Unregistered

30-05-2010 11:58
Hier gaat het idd erg snel dat buikje. Kan me niet herineren dat het bij de tweede ook zo snel ging.... :roll:
Het liefst zou ik elke dag mijn positiebroeken aan willen trekken, gewoon omdat het zo fijn zit, en ik dan minder last heb van misselijkheid enz, doordat mijn broek niet zo in mijn buik knelt.

Maar het nadeel is, dat we het eigenlijk nog even geheim willen houden....
Als ik een zwangerschapsbroek aan heb komt mijnbuik nog duidelijker naar voren, dan bij een gewone broek. In het weekend draag ik de broeken wel.

We willen het op 19 Juni gaan vertellen, dus dat is nog 3 weken. Hopelijk hou ik het vol!

Vanavond gaan we het aan onze kids vertellen. We zijn nu bijna 6 weken zwanger. Big Grin
Lowiena

Unregistered

22-06-2010 09:32
Er zijn van die knoopverlengers. een knoop met een lusje eraan, daarmee kun je nog je oudebroek dragen, en verlengje even de taille met een paar cm. Je kunt ze ook zelf maken, stukje elastieke band knoop eraan naaien. Het lusje moet zo zijn dat het goed om je normale knoop blijft zitten.

Voor de rest is het voor iedereen anders, en ook wat droeg je normaal, droeg je al (te)strakke broeken, draag je normaal lage of hoge broeken. En wat was je maat. Ik had nog broeken liggen met een maatje meer (ik had nog broek liggen van mijn gebroken been periode toen was ik erg aangekomen) maar had met 8 weken ook al een zwangerschapsbroek aangeschaft, helaas heb ik die maar 2 maanden gedragen toen zat ik ineens aan een maatje meer. Dus koop niet te snel te veel op voorrand, want gedurende zwangerschap kun je ook nog eens van maat moeten veranderen. Je kunt ook wat ruimere (1 maatje meer) normale kleren kopen, die zijn ook handig voor na de bevalling.

succes en lekker gaan shoppen zodra je kleren niet meer lekker zitten.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave