Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Alweer ruim een jaar bezig voor een wondertje!!

Alweer ruim een jaar bezig voor een wondertje!!
Dollie

Unregistered

19-12-2007 11:27
Hoi Hoi Dames,

De titel zegt het al wij zijn inmiddels al een tijd bezig voor ons wondertje...

Daar is een hoop aan voor af gegaan zoals iui behandelingen zonder resultaat, een spontane zwangerschap wat na 7 weken een miskraam is geworden, 3maanden later weer een bevruchting heeft plaatsgevonden en dat is na een paar dagen al afgestoten.
In februari mogen we gaan beginnen met ivf en hopelijk geeft dat ons het wondertje waar we al zo lang op wachten :oops: :oops: :oops: .

Maar ik ben een optimist dus we geven niet zo maar op zoals de tekst ondermijn banner vertelt...

Ik hoop hier te mogen kletsen met meiden die ook al lang bezig zijn voor een wondertje...

Liefs Dollie
Linda_

Posting Freak

Topics: 8
19-12-2007 15:52
Hoi hoi! Ik ben heel blij met dit nieuwe stekje. Het is toch anders of je nu net een paar maandjes onderweg bent of al de mijlpaal van een jaar achter je hebt liggen.

Zelf hebben we niet zoveel meegemaakt als Doliie. Wel hebben we verhuist vorig jaar, wat natuurlijk de nodige stress oplevert. En we hebben ook een aantal maanden in de reeks "verloren", door het niet kunnen klussen op het juiste moment. Mijn mannetje moet toch regelmatig op stap voor zijn werk, en dat komt wel eens onhandig uit. Ook heb ik de nodige problemen gehad in familiaire zin, ook dat heeft effect op je klusleven, als ik het zo mag uitdrukken. :oops:

Voor 2008 hoop ik, en ik probeer daar ook aan te werken, dat de relatie met mijn ouders zich weer stabiliseert en er dan ook snel een wondertje voor ons mag aankomen.

En uiteraard hoop ik dat alle dames die zich hier gaan melden in 2008 allemaal hun wondertje mogen meemaken! Smile
karin26

Posting Freak

Topics: 30
19-12-2007 18:56
Ik wens jullie een super goed nieuwjaar, En natuurlijk MET het wondertje.....

Ik kom af en toe ff lezen om te kijken hoe het met jullie gaat.

@ dollie, ik hoop echt voor je dat je snel spontaan zwanger word!!!!!! Zonder dat je ivf hoeft te doen... Dus goed het jaar uit..en in....

dikke knuf van mij!!!!!!!!!!!!!!!
Dollie

Unregistered

19-12-2007 22:27
Hoi Hoi,

Welkom Linda :wink: :wink: :wink:
Gezelig dan kunnen we hier verder kletsen!!!!

Karin dank je wel voor je lieve woorden!!!
Ik heb ook nog een klein hoopje dat ik spontaan zwanger raakt i.p.v. ivf :roll: :roll: :roll:

Liefs Dollie
San-

Unregistered

19-12-2007 23:39
Lieve Dollie en Linda,
Fijn dat jullie ook een "apart" stekkie hebben om elkaar (en anderen) op te zoeken.
Ik kan me niet bij jullie verhaal aansluiten want ben nog maar net van start maar denk dat ik me er een klein beetje bij voor kan stellen hoe het voor jullie moet zijn om van die "groentjes" vragen te lezen en wellicht ook snel te zien dat er iemand zwanger geraakt is. Ik kom hier wel af en toe neuzen omdat je nu eenmaal met sommige mensen gelijk een soort klik hebt, he Dollie! :lol:

Ik hoop dat 2008 voor jullie het jaar wordt dat je de titel van de topic kunt veranderen in: Na een jaar proberen, eindelijk zwanger!

Dikke kus van een groentje
San
Dollie

Unregistered

19-12-2007 23:51
Hoi GROENTJE,

hahaha, Geintje hoor dat weet je hè, ik ben en blijf een grapjas :lol: :lol: :lol: .

Maar het idd waar wat je zegt, over hoe wij ons soms voelen op het andere forum vandaar en nieuw Forum met ouwe groentjes!!! hahahaha.
En idd is het idd ook frusterend te zien dat sommige heel snel zwanger raken, maar dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, ik wou dat wij dat ook hadden...

Maar ik vind het zeker leuk als we je hier gerelgd zien posten en schrijven .... :wink: :wink: :wink: .

Liefs Dollie
ruby

Unregistered

20-12-2007 08:19
he dames,

fijn zo'n nieuw forum! :lol:
ik vond het op het andere forum gewoon te druk en ik merkte ook dat toch alleen de dames van de "oude" garde reageren op je topic.
ik voelde me door de andere echt genegeerd.
nou kletste ik natuurlijk ook niet zoveel mee en ik reageerde ook alleen op de mensen die ik al langer op dit forum zag.

nou dames 2008 word ons jaar!!!

hoop voor je dollie dat het spontaan gaat lukken.

knuffel voor iedereen
deborah

Unregistered

20-12-2007 08:19
hoi meiden ook ik sluit me hierbij aan.
toen we een jaar bezig waren hebben we een hoop onderzoeken gehad bij de gyn en alles was gelukkig goed.
10 dec heb ik als laatste nog een baarmoederfoto gehad en daarop zagen ze dat er 1 eileider een beetje verstopt zat, dus hebben ze weer open gemaakt, dus alles is nu helemaal perfect Big Grin
dus nu word het gewoon lekker klussen en maar weer eens afwachten wanneer het raak is.
mn vriend is vrachtwagenchauffeur dus die is alleen in de weekenden thuis.
dus moeten we ook nog geluk hebben dat dan de vruchtbare dagen zijn.
afgelopen maand hebben we wel op de juiste dagen geklust Tongue
maar ik durf er echt niks van te zeggen of het nu raak is of niet, omdat mn vruchtbare dagen net 2 dagen na die baarmoederfoto was.
dus nu maar even afwachten en anders als het niks is dan gaan we met oud en nieuw weer flink knallen Tongue hihi
en ik hoop idd dat 2008 ons jaar gaat worden want we hebben ondertussen al genoeg gewacht he :wink:
liefs deborah
Elle

Posting Freak

Topics: 2
20-12-2007 08:41
Ha lieve allemaal.

:lol: Dollie, we kunnen gedachten lezen!!! Ik heb namelijk deze week aan hetzelfde lopen denken omdat ik me voortaan niet meer zo thuis voel op het forum...
Begint aan me te knagen dat we nu deze maand een jaar bezig zijn en flop... iedereen gaat je voor.. Cry
Dus super goed initiatief van je!
Ben ik blij mee.

Hier even erg druk maar ik lees gewoon af en toe mee.
En leef natuurlijk met iedereen mee.
Effe Myrt zeggen hier ook mee te kletsen.

Liefs en een dikke knuf Ellen X
Dollie

Unregistered

20-12-2007 09:40
Hoi Meiden,

OOOOO wat word het al lekker druk!!!

WELKOM ALLEMAAL!!! Deborah, Anie, Ellle, Ruby en wie volgt...

Ik ben bij dat ik mijn gedachten heb verwoord in een nieuw topic/forum zodat anderen zich ook thuis gaan voellen!!! Er waren er toch al meer mee bezig in gedachten dan hè El.
Ik was er al langer mee bezig in gedachten, maar was bang alleen het forum te moeten draaien,tot Ruby en Linda er ook over begonnen...toen ging het snel...

Tot krabbelsssssssssssss.

Liefs Dollie
myste

Unregistered

20-12-2007 11:05
Hallekes allemaal,

Ja tof om hier een nieuw forum te starten want ik kletste al steeds minder. En als Myrthe haar mond dicht gaat houden,nou dan is er echt iets niet goed hoor.
Ik heb 29 dec mijn NOD maar ik heb er een hard hoofd in. Heb geklust op dag 9 13 en 16 en verder kwamen we niet omdat we er gewoonweg geen tijd voor hadden of veel te moe waren. Ik heb al 2maanden mijn ovutest postief gehad op dag 12 en toen ook gelijk geklust maar dat heeft niks geholpen dus je weet het toch niet.

Nou meiden gezellig hoor met de oude garde bij elkaar.

Dikke kus van Myrthe
Dollie

Unregistered

20-12-2007 11:22
Hoi Mytrhe,

Welkom hier!!!! Klets gezellie mee..

Ik vond je idd ook al zo stil dat is niks voor jou klets miep!!! haha :lol: :lol: :lol: .

We wachten met spanning af op jou NOD... Mijn NOD is 8 januari.

En de rest van de dames wanneer is jullie NOD????
Dan maken we gelijk weer een lijstje...

Liefs Dollie
Dollie

Unregistered

20-12-2007 11:23
NOD LIJST!!!

Myrthe 29 dec.
Dollie 8 jan.

Wie volgt??? Linda ,Elle, Ruby ???
Linda_

Posting Freak

20-12-2007 11:47
Haha, ja, ik was ook al steeds stiller. Lief van de dames om te zeggen "kop op, volgende maand beter", maar na 16 keer heb je dat ook wel gehad. ;-) Hoewel ik echt begrijp dat het heel lief bedoeld is, begrijp me niet verkeerd. Toen ik nog maar net bezig was, zei ik dat ook immers.

Deze maand zijn we goed ons best aan het doen. :oops: :oops: :oops: :wink: Maar ik durf eigenlijk helemaal niet meer erop te hopen dat het nu wel raak zou zijn. Waarom deze maand wel als de vorige maanden het niet raak was? Cry

Mijn NOD is op 7 januari. Althans, dat houd ik maar even aan. De laatste paar cycli waren ineens korter dan de cycli daarvoor, dus het is even afwachten hoe dat verder gaat.
Linda_

Posting Freak

20-12-2007 11:51
@ruby: dat had ik ook wel hoor, dat ik me soms genegeerd voelde. Tot ik wat meer berichten had geplaatst. Ik denk dat ze je gewoonweg ook niet zo goed kennen en daardoor niet op je reageren. Vandaar ook mijn aanvaring op een gegeven moment met wat nieuwe meiden die meteen zwanger waren en lekker over zwangerschapskwaaltjes en echo's gingen kletsen. ;-)

Maar ik ken je al wat langer. Je had ook al lang gedacht denk ik op het forumclubje zwanger zijn in 2007 te zitten denk ik zo. ;-) We duimen allemaal voor 2008: dat gaat ons jaar worden! :-) We gaan ervoor!
Dollie

Unregistered

20-12-2007 12:14
[quote="Dollie"]NOD LIJST!!!

Myrthe 29 dec.
Linda 7jan.
Dollie 8 jan.
Dollie

Unregistered

20-12-2007 12:15
Hoi.

Zoooooooooooooooo pagina 2 al WOW!!!!!
deborah

Unregistered

20-12-2007 16:08
Dollie schreef:
Dollie schreef:NOD LIJST!!!

Myrthe 29 dec.
Linda 7 jan.
Dollie 8 jan.
Deborah 26 dec
spannend allemaal hoor.
voel me hier wel meer thuis hoor, want in dat andere forem had je op het laatst veel nieuwe mensen er tussen zitten die binnen 3 maanden al zwanger waren.
is natuurlijk hun ook van harte gegund maar zo praat het allemaal wat makkelijker als we hier met de 'oude garde' zitten Big Grin
en natuurlijk word 2008 ons jaar.
voor het einde van 2008 is iedereen hier zwanger, we gaan gewoon flink aan de klus en dan komt alles hopenlijk goed :wink:
liefs deborah
Linda_

Posting Freak

20-12-2007 16:23
jaja, bladzjide twee alweer. Kletsen kunnen we wel. ;-)

Ik hoop uiteraard dat deze maand onze geluksmaand is. Maar eigenlijk heb ik er niet meer zo'n vertrouwen in. Eigenlijk durf ik ook niet meer echt te hopen, het is anders weer zo''n teleurstelling als de :twisted: er weer zijn.

Sorry voor deze sombere gedachte zo vlak voor kerst. Ben wel van plan om eens even goed uit te rusten, we hebben twee weken vakantie, dus dat zou moeten lukken. En een hoop leuke afspraken in het verschiet om de zinnen te verzetten. :-)
Dollie

Unregistered

20-12-2007 16:50
NOD LIJST!!!

Deborah 26 dec.
Myrthe 29 dec.
Linda 7jan.
Dollie 8 jan.

:wink: Dollie
Dollie

Unregistered

20-12-2007 16:54
Linda,

Uiteraard snappen wij helemaal wat je bedoeld!!! Je hoeft je niet verder te verdedigen :wink: we begrijpen je... dek je maar in dan kan het altijd mee vallen :? .

Dan zitten we volgend jaar allemaal massaal onder de kerstboom met onze kleine Deborah :lol: :lol: :lol: . Daar gaan we voor!!!

Fijn dat jullie je allemaal hier op je gemak voellen want dan ben ik ook op mn gemak :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: .

Liefs Dollie
ruby

Unregistered

20-12-2007 18:38
he dames...

ik hoop eigenlijk dat iedereen van ons gewoon lekker gaat bevallen in 2008
zwanger worden in 2008 is ook al wat maar dat duurt zo lang.
mijn nod is 28 dec
wel meestal pas in de avond.

ik merk wel aan mezelf dat ik meer op het forum klets als ik me niet goed voel.

ik blijf wel echt onzeker.
al mijn onderzoeken waren goed nergens een vernauwing ik heb een thl gehad.
een soort kijkoperatie via de vagina. ze prikken dan een klein gaatje in de buikwand, zodat ze met een camera alles konden bekijken, daarna spoten ze blauwe vloeistof in mijn eierstok om te kijken of het uit de ieleider kwam.
alles was perfect, kon zelf ook mee kijken. wel interresant.
we klussen al zeker 3/4 jaar in de week van mijn eisprong netjes om de dag en toch wil het maar niet lukken.
bij mijn man is ook alles in orde dus het moet toch lukken. Cry :?
Elle

Posting Freak

20-12-2007 19:07
NOD LIJST!!!

Deborah 26 dec.
Ruby 28 december
Myrthe 29 dec.
Linda 7jan.
Ellen 7 januari
Dollie 8 jan.

Zo klopt ie volgens mij! :lol:
Spannend dat we in twee groepjes mooi gelijk op gaan.
Groepje twee moet goed klussen dit weekend!!!!!!
ruby

Unregistered

20-12-2007 19:09
het is ideaal weer voor jullie om te klussen
koud, vroeg donker dus lekker op tijd het bed in.... :lol: :lol:
Moontje

Unregistered

20-12-2007 19:36
Lieve oude groentjes! :wink:

Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie lang gekoesterde wens nu eindelijk eens waarheid mag worden.
Goed dat jullie je eigem stekkie nu hebben gevonden, steun elkaar, jullie weten precies hoe een ander zich kan voelen.

Ik blijf voor jullie allemaal duimen.

Dikke knuffel van Moontje
ruby

Unregistered

20-12-2007 20:14
moontje

leuk om iets van je te lezen
ik zie dat je een dag over tijd bent.
ik hoop voor je dat jouw wondertje snel geboren gaat worden
myste

Unregistered

20-12-2007 20:17
H;e Moon ga je voor een kerstkindje :wink: ?

Ellen, morgen mail ik je even. Alles is hier goed hoor maar een erg drukke week gehad,net als jij volgens mij.

Dikke knuf van myrthe
Dollie

Unregistered

21-12-2007 00:15
Hey Meiden,

Het word al gezellig druk hier!!! Leuk!!!

Bedankt Elle dat je zo netjes de NOD lijst heb ingevuld :lol: :lol: :lol:
Ik ben namelijk een beetje Autistische in dat soort dingen dat moet netjes onder elkaar staan en op datum :oops: :oops: :oops: .

Moontje leuk dat je even komt kijken, jij ook heel veel sterkte/suc6 met de bevalling hopelijk laat die niet meer zo lang op zich wachten!!! :wink: :wink: :wink: .

Die kijk operatie heb ik ook gehad Ruby!!!

Liefs Dollie
deborah

Unregistered

21-12-2007 08:04
dollie het is zeker al lekker gezellig en druk aan het worden Big Grin
en we gaan dr gewoon met zn allen voor om volgend jaar met kerst met een kleine te zitten :wink:
moontje veel succes met de laatste loodjes en veel succes tijdens de bevalling.
heb je nog geen last van weeen ofzo?
iedereen klus ze deze koude dagen Tongue
en alles komt goed Big Grin
liefs deborah
Elle

Posting Freak

21-12-2007 11:05
Is goed Myrt,
Hier ook druk druk druk... pfff.

Ruby, wanneer doen ze een thl. heb ik nog nooit van gehoord...
Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg spannend vind om straks de stap te amken naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat me dan te wachten staat.

Liefsssss
myste

Unregistered

21-12-2007 11:32
Ellen, we spreken af dat je niet naar het ziekenhuis hoeft maar dat het gewoon volgende ronde raak is!!!

Myrthe
Linda_

Posting Freak

21-12-2007 12:26
Haja, dat is een heeeel goede afspraak! Ik hoop het voor je Ellen. :-)

Ik moet zeggen dat ik nog niet goed die stap durf te zetten hoor. Ben best een watje als het op ziekenhuizen enzo aankomt. ;-) Maar, eerst hier een beetje tot rust komen, nog wat dingen in huis klussen die nog zijn blijven liggen na de verhuizing. Dan kijken we weer verder en is het misschien niet meer nodig het hoofd te breken met de vraag wanneer we de MMM instappen. Hoop dat leven he? :-D
Linda_

Posting Freak

21-12-2007 12:30
Die Moontje. Ik zat net te mijmeren dat ik nog goed weet dat toen ik net hier op het forum kwam kijken zij ook al lang bezig was. En toen ineens toch spontaan zwanger was! Ondanks dat ik echt reuze blij ben voor haar, dat ze bijna of wellicht nu zelfs al haar kleintje in haar armen heeft, besef je je ook weer dat het bij jezelf wel lang duurt.......

Uiteraard is ze ook het bewijs dat met geduld ook onze tijd echt gaat komen! Big Grin
Moontje

Unregistered

21-12-2007 12:45
oooooh meiden, sorry hoor! :oops:
Ik schreef hier niet om jullie met de neus op de feiten te duwen hoor. :oops: :oops: :oops:
neem me niet kwalijk aub!

Ik wens zo vurig en hard dat jullie tijd echt heel snel mag gaan komen.
Linda_

Posting Freak

21-12-2007 12:59
Moontje: voel je niet aangesproken! :oops: Ik hoor graag hoe het met je gaat en ben heeeeeel nieuwschierig naar dat kleintje van jullie! Mijn opmerking was niet bedoeld als verwijt naar wie dan ook, ik was alleen aan het mijmeren vanmorgen in bad. :-) Zo af en toe droom ik hoe het zal zijn met zo'n kleintje in huis. :-)
Moontje

Unregistered

21-12-2007 13:03
Linda_ schreef:Moontje: voel je niet aangesproken! :oops: Ik hoor graag hoe het met je gaat en ben heeeeeel nieuwschierig naar dat kleintje van jullie! Mijn opmerking was niet bedoeld als verwijt naar wie dan ook, ik was alleen aan het mijmeren vanmorgen in bad. :-) Zo af en toe droom ik hoe het zal zijn met zo'n kleintje in huis. :-)

gelukkig meis, voelde me helemaal schuldig!
Linda_

Posting Freak

21-12-2007 13:37
Moon, niet doen hoor, schuldig voelen. :oops: Ik duim voor je hoor, dat kleine uk snel komt nu. :-) Vind het wel spannend. Heb vandaag al verlof, dus kom regelmatig effe kijken hier op de fora. :-)
RIESJANNELA

Unregistered

21-12-2007 14:16
hoi allemaal

ik wil iedereen fijne feestdagen wensen en een gelukkig 2008
ik vind dit echt een geweldig idee dit forum :!:
ik heb al een tijdje niet meer mee gepraat had veel andere dingen aan me hoofd ben wel blijven mee lezen met iedereen.
en ik wil ook even zeggen dat ik voor jullie allemaal duim want we hebben nu wel lang genoeg gewacht toch in 2008 mogen we wel zwanger worden en ons wondertje in onze armen houden Big Grin
wij zijn ook alweer een tijd besig ben bijna de tel kwijt erg he :?
we zijn al een tijdje met onderzoekken besig en hebben alle onderzoeken gehad en we moeten nu 4 maanden wachten en dan gaan we beginnen met inseminaties om dat ze vinden dat het anders telang gaat duren we waren afgelopen september ander half jaar besig dus dat is nu dan toch 21 maanden als ik het goed heb haha
ik moest de 18de ong worden maar ik heb nog steeds niets heb wel pijn in me rug en gevoelige borsten maar dat kunnen ook ong klachten zijn . nou hier was weer een berichtje van mij en ik wens iedereen veel sterkte en ik kom af en toe wel weer lang en ik blijf m et jullie mee lezen

liefs riesjan
Dollie

Unregistered

21-12-2007 14:22
Hoi Meiden,

Moontje voel je iegen niet schuldig hoor ook jij hebt lang gewacht en uiteindelijk word je rijkelijk beloond, alleen voel je dan idd dat je zelf ook al weer lang bezig bent....
De tijd gaat zo hard dat je dat ook wel een s vergeet!!!

Hoe lang wasje eigenlijk bezig moon voor je zwanger raakte???

Geniet van je vrije dagen Lin je hebt ze zeker verdiend om eens rust te hebben!!!

Weet je al wat je met de kerts doet???

Liefs Dollie.
Linda_

Posting Freak

21-12-2007 14:47
Ha Dollie, ja hoor, kerst is in kannen en kruiken. Heb je net effe een PB'tje gestuurd. :-)

We gaan ook nog met mijn 14-jarige nichtje naar het aviodorme in de vakantie. Ben benieuwd. :-) Dan ga ik vertellen over alles wat met vliegtuigen te maken heeft. :-)

Begin langzamerhand echt weer goede zin te krijgen. De vakantie doet nu al goed, en dit is pas m'n eerste vakantiedag. Hahaha.... Hopelijk m'n mannetje ook, want het is echt een goede klustijd nu. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Hoewel de afschijding vandaag weer minder lijkt dan gisteren. :oops: Nou ja, we blijven er het beste van hopen...
Dollie

Unregistered

21-12-2007 15:23
Hoi,

Zo alweer op pagina 3 bijna 4 zeg het gaat echt hard.... :lol: :lol: :lol:
Ik ben er Super Trots op!!!

Liefs Dollie :wink:
Moontje

Unregistered

21-12-2007 16:20
Hey Dollie, wij waren in ronde 15 aangeland toen ik zwanger bleek te zijn!

pffffff, krampen blijven komen meiden!
Elle

Posting Freak

21-12-2007 17:26
mISSCHIEN KOMT HET KLEINE MOONTJE ERAAN!!!
Spannend zeg!!!

Thxx Myrt. We gaan er samen voor!

Riesjanne ik hoop dat je ongi uitblijft! Toch een paar daagjes overtijd dus. :wink:

Meiden..ik heb echt geen zin in sex... :?
De spontaniteit gaat er zo een beetje af...
Mannetje is overwerken..
Effe een manier zoeken om zin te maken..iemand nog tips. :lol:

Liefs LL
Dollie

Unregistered

21-12-2007 18:21
Hoi El,

Ga effe langs bij Christien le duc.... :wink:
Voor wat nieuwe atributen.... :lol: :lol: .

Heel veel strekte Moon... Laat het nu maar komen zo voor de kerst!!!

Liefs Dollie
ruby

Unregistered

21-12-2007 20:45
he elle

ik heb al een thl gehad.
ik hoorde in mijn ziekenhuis in veldhoven dat ze dit ook niet in elk zh doen.
ruby

Unregistered

24-12-2007 08:02
he dames,

gisteren kon ik heel de dag niet op het forum,
hadden jullie dat ook?

ik moet vandaag nog even werken tot 4 uur en dan lekker 2 dagen vrij....heerlijk :lol:
fijne kerst iedereen.
myste

Unregistered

24-12-2007 08:44
We konden inderdaad niet meer op het forum. En nu moest ik ook echt gaan zoeken naar dit forum. De links die je altijd in je mailbox krijgt die deden het bij mij ook niet meer. Ik moet nog wel erg wennen aan de nieuwe opzet van het forum,maar dat is altijd in het begin denk ik.
Op dit moment vind ik het nog niet zo overzichterlijk maar goed dat zal wel weer komen denk ik.
Ben nu ook benieuwd of ik wel weer een automatisch bericht in mijn mailbox krijg.
Nou lady's veel van jullie zullen vandaag een drukke dag hebben. Succes daarmee en hoor jullie snel.

ELLEN, hoe was het in Eindhoven gisteren. Enne..al wat speeltjes uitgeprobeerd Wink ?

Gr Myrthe
deborah

Unregistered

24-12-2007 09:26
hoi meiden ik ben gisteren al een klein beetje ongi geworden Cry
het is wel bij wat bruinige afscheiding gebleven.
maar ik moet ook pas de 26ste ongi worden, dus denk zelf dat het dan wel gaat doorzetten.
dus nu op naar de volgende ronde alweer, en 2008 gaat ons jaar worden.
mn banner doe ik naar de kerst even aanpassen, als het echt goed gaat doorzetten.
ik ga zo eerst een lekker drankje halen voor de kerst, want vorig jaar heb ik ook geen druppel gedronken omdat ik eventueel mischien zwanger zou kunnen zijn.
dus nu maar lekker genieten van de kerst en met oud en nieuw er tegen aan in euro disney Tongue
mischien verwekken we dan wel een kleine goofie hihi.
meiden die nog aan het afwachten zijn op hun nod dag, veel succes.
en fijne dagen iedereen
liefss deborah
Dollie

Unregistered

24-12-2007 09:32
Hoi Hoi,

Fijn dat we elkaar wer gevonden hebben Wink
Want ik heb jullie wel gemist gisteren hoor :!:

Maar goed we hebben er weer wat nieuws voor terug, wel weer wennen hoor :o

O myrthe wat ben je stoute meid, maar elle ik wil eigenlijk ook wel weten of je la wat uit hebt geprobeerd :oops: :?:
Haha. Ik heb met de meiden groep pas een dildo party gehad dat was ook enorm lachen hoor, en erg beladen :oops: Er zaten ook ouderen bij, en mensen uit het dorp die je wel kent maar daar houdt het mee op, en dat weer hield wel een paar meiden wel om hun eigen te zijn en m wat te kopen...

Liefs Dollie
Dollie

Unregistered

24-12-2007 09:36
Hoi

Deborah hè wat jammer weer meid :!:
Ik kan er nog meer woorden over vuil maken, maar weet hoe je je voelt, hierbij mijn steun.

Voel je hem :?: :?: :?: :?:

Maak jij maar een mooie goofy in disney Wink Wink

Liefs Dollie
Linda_

Posting Freak

24-12-2007 12:21
Jeetje, ik heb me suf gezocht naar jullie! Gelukkig weer gevonden. :-)

Deborah, balen hoor! Hoewel je het al dacht dat het niet raak zou zijn. Hier een dikke virtuele knuffel voor je: KNUF.

HIer zijn we allebei snottersnipverkouden. Mijn mannetje was al eerder verkouden, maar nu heb ik het ook flink te pakken... Niet handig in de klusdagen... :x

Zo eerst maar boodschappen doen, anders hebben we vanavond en morgen niets te eten. Hopelijk heeft de supermarkt nog wat voor ons overgelaten. Wink We zijn niet van die langvoorruitplanners, dat levert nog wel eens de nodige improvisaties op.

Ik zie trouwens geen ondershriften meer. Tenminste, alleen de HTML-codes... Nou ja, even afwachten wat Lenny ervan maakt. Zo in deze drukke dagen ook nog even de website reorganiseren, petje af. Smile
deborah

Unregistered

24-12-2007 14:00
hey meiden bedankt voor jullie knuffels Big Grin
ik zie idd mn banner er ook niet onderstaan, maar even afwachten wanneer het forem weer helemaal 100% is.
je kan goed merken dat de feestdagen er bijna zijn want het is vrij rustig hier.
maar ik ben dr met de kerstdagen ook niet, dus ik kijk na de kerstdagen of er mischien goed nieuws is ondertussen.
klus ze voor degene die moeten gaan klussen en andere meiden veel succes met afwachten tot het nod
liefs deborah
Linny

Unregistered

24-12-2007 14:29
Hey meiden!
Al gelukkig gevonden..heb me suf gezocht..
Heb "alweer 6 pagina's " achterstand doorgelezen..

Deborah wat ontzettend..@#$%^&*&^%$#@#$% dat het bij jou mss WEER niet raak ik..
Voor jou ook even in het bijzonder hoopte ik ook dat het eens raak zou zijn,
Maar jou geruststelling is nu wel dat je weet dat alles goed zit en dat je lekker met je mannetje onbezorgd mag k(N)(L) ussen...of zo iets haha

Ik ga het er verder niet over hebben over dat ik zwanger ben, want ik gun het jullie ZO erg...
Ik weet het je gund het een ander ook, maar stiekem baal je er wel een beetje van dat het dan bij jou niet wil lukken.

Ik wil nogmaals iedereen een hart onder de riem steken.
En dat 2008 maar een onbezorgd jaar mag worden zonder al te veel zorgen en verdriet..

Dikke knuf Linny

NB hoop dat snel de banners het weer gaan doen, want nu neit uit mijn hoofd wie er wanneer NOD heeft. Ook al de NOD lijst opgesteld!

Knuf
ruby

Unregistered

24-12-2007 19:41
deborah...wat k*t voor je zeg
gaan jullie rond nieuwjaar naar euro disney wat gaaf.
ga inderdaad maar een mooie goofy maken Wink

voor iedereen die hem nodig heeft......

dikke knuffel
Dollie

Unregistered

25-12-2007 00:14
Hey

het is me gelukt een plaatje te plkaatsen :!:
Maar niet het plaatje wat ik graag wilde Sad Helaas.
Want die ik graag wilde was te groot :?: :!:

Liefs Dollie
deborah

Unregistered

25-12-2007 07:39
even kijken of mn banner het doet.fijne dagen iedereen en ik kom na de kerstdagen weer even alles bijlezen
liefs deborah
Moi

Posting Freak

Topics: 4
25-12-2007 11:08
Hoi,

Ik kreeg helemaal geen mails meer dat er gereageerd werd. Heb even moeten zoeken en gelukkig weer gevonden. Ik zie ook niet meer het woordje quote staan, waar je normaal op klikt als je iets wil beantwoorden, dus hoop maar dat dit goed gaat haha

Deborah wat jammer nou, ik zei vanmorgen nog tegen mn vriend straks op de forum kijken want er waren een paar met een nod met kerst!

kus Moi
Elle

Posting Freak

25-12-2007 13:25
heh heh...
Nou, het heeft voor mij wat langer geduurd!! Kon jullie echt niet meer vinden!
Maar.. is gelukt.
Ten eerste allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en een fijne kerst!
Dat al onze wensjes uit mogen komen!
Linny, ben super blij voor je meid! Is je echt gegund.

Moi nog proficiat met je verjaardag!
Deborah veel plezier!Myrt, nu loop ik je weer mis!

In ieder geval voor iedereen een dikke knuf!

Ps. speelgoed was erg leuk. Tongue En verder is het weer helemaal leuk en spannend, had vd week gewoon effe een dip.
Denk dat ik zaterdag mijn ei heb gehad, zondag nog een middelgekleurd streepje bij ovutest en maandag was ie weg, dus verwacht zaterdag. Hebben s'morgens geklust dus... misschien allemaal mooi op tijd.
Myrthe al wat klachten doorgezet of mag ik nog heel hard voor je duimen!!!!
ruby

Unregistered

25-12-2007 15:16
he dames...

de opzet van het forum ziet er alweer wat beter uit vandaag,

kom net terug van de kerst brumch bij de schoonfamilie en vananond gaan we eten bij mijn familie........
ik hoop zo dat ik een geweldig kerstkado heb gekregen.........dat m'n ongie wegblijft vrijdag....

duim duim duim

knuffel ruby
myste

Unregistered

25-12-2007 20:26
Hé Ellen,

Ik kreeg vanmiddag beginnende migraine maar heb het kunnen onderdrukken met een pijnstiller. Maar migraine betekend voor mij meestal ongesteldheid dus ik reken er niet meer op. Ben nu 3 keer zwanger geweest en had toen van tevoren geen enkele klacht,dus ik reken nergens meer op.
We zien wel. Ik probeer mezelf maar weer te wapenen. Mijn nod is zaterdag.

Gr Myrthe
Linda_

Posting Freak

25-12-2007 22:11
Sterkte myste, houd je taai... :oops:
deborah

Unregistered

26-12-2007 09:09
even mn banner aanpassen, kijken of ie het doet
deborah

Unregistered

26-12-2007 09:22
zozo mn banner staat er eindelijk op hihi.
myste succes deze dagen en ik hoop dat iemand van dit forem zoiezo snel zwanger is, want dat mag nu ondertussen toch wel een keertje he.
vandaag is mn ongi goed doorgebroken, dus heb nu mn banner effe aangepast.
gisteren leuke kadootjes gehad van de kerstman Tongue
en heerlijk gegeten bij mn ouders.
straks naar mn schoonouders, we gaan daar steengrillen hmm.
mn vriend en ik hebben van de week de datum van de bruiloft laten vastellen het is op 26 augustus 2008 Big Grin
heb er zo zin in he.
maar ik kom na de kerstdagen weer even een kijkje nemen
Elle

Posting Freak

26-12-2007 10:59
Ah Myrthe dat is balen...
Toch fijne kerst gehad?

Deborah, veel plezier! Leuk he, met die trouwplannen! Ik zit ze ook al stiekem te bedenken... We willen stiekem trouwen en de ideetjes beginnen zich te vormen, al moet ie nog op zijn knien natuurlijk! Tongue
Dus Ruby nod vrijdag en myrt zaterdag...
Spannend. ga voor jullie duimen!

Liefsss
Elle

Posting Freak

26-12-2007 11:01
Deborah 26 dec.
Ruby 28 december
Myrthe 29 dec.
Linda 7jan.
Ellen 7 januari
Dollie 8 jan.

Zo was ie...
Deborah, wanneer is je nieuwe nod?
Hebben we dan iedereen gehad???

Liefss
karin26

Posting Freak

26-12-2007 18:19
deborah schreef:zozo mn banner staat er eindelijk op hihi.
myste succes deze dagen en ik hoop dat iemand van dit forem zoiezo snel zwanger is, want dat mag nu ondertussen toch wel een keertje he.
vandaag is mn ongi goed doorgebroken, dus heb nu mn banner effe aangepast.
gisteren leuke kadootjes gehad van de kerstman Tongue
en heerlijk gegeten bij mn ouders.
straks naar mn schoonouders, we gaan daar steengrillen hmm.
mn vriend en ik hebben van de week de datum van de bruiloft laten vastellen het is op 26 augustus 2008 Big Grin
heb er zo zin in he.
maar ik kom na de kerstdagen weer even een kijkje nemen

Misschien heb je net zo'n geluk als ik. Wij hadden de datum voor het trouwen neergezet en een maand later was ik zwanger. Helaas de trouwdatum word nu verplaatst, omdat we in februari zouden trouwen. En aangezien we in januari ons kindje verwachten.
Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat, dikke knuf
ruby

Unregistered

26-12-2007 19:03
ik hoop zo dat mijn nod dag vrijdag ook echt is!!!!!!
ik weet het pas zaterdag, want vaak word ik het pas later op de avond en als ik op tijd naar bed ga merk ik dat pas za ochtend
we wachten wel af...ik zou al zo graag willen testen, maar ja dat heeft totaal geen nut, maar ik denk steeds...misschien krijg ik toch een positief reseltaat.
maar ik zal maar gewoon tot zaterdag wachten. :|

knuffels
myste

Unregistered

26-12-2007 21:23
Nou 2007 is voor ons ook afgesloten wat baby's betreft. Ik ben vanmiddag ongesteld geworden. Een cyclus van 24 dagen. Dat heb ik nooit. Maar het is echt menstruatie dus ik maak me geen illusies.
Op naar de volgende ronde dus. Bah bah. Maar we maken van de nood een deugd. Ik drink nooit,maar wat zal ik met nieuwjaar doorzakken.

Gr Myrthe
Dollie

Unregistered

27-12-2007 00:26
Hoi Hoi,

Groot gelijk Myrthe zo dacht ik er ook al over Wink :lol: Kop op hè meid! We zijn er voor je Wink

Ruby ik duim heel hard met je mee duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim Wink

Leuk dat je elke keer even komt kijken Karin en dan ook nog een berichtje achter laat. Wink LIEF Wink

Liefs Dollie.
Linda_

Posting Freak

27-12-2007 00:30
Ha Dollie, het is gelukt met je plaatje zie ik... :-)
Dollie

Unregistered

27-12-2007 00:35
haha ja goed hè :?:
Het was wel effe zoekken naar een plaatje die paste, maar dank voor je aangeboden hulp. Wink

Hoe was je kerst :?:

Of gaan we dan even over op een andere plaats :?:

Liefs Dollie
Dollie

Unregistered

27-12-2007 00:37
waar is jou banner eigelijk :?:

Geen behoefte om die te zien :?: Begrijpelijk Wink
karin26

Posting Freak

27-12-2007 09:55
tuurlijk kom ik af en toe aanwaaien Big Grin
Ik leef erg met jullie mee. Ook omdat ik (volgens de doktoren) moeilijk zwanger zou worden. Bij mij is het uiteindelijk heel snel gegaan. En ik hoop dat dat bij jullie ook zo gaat. Helaas zijn de meeste hier langer dan 6 maanden bezig en dan word ik toch met mijn neus op de feiten gedrukt dat het mij zo snel is gelukt.. En dat ik daarvoor echt in mijn handjes mag knijpen....

Ik hoop dat de kerstdagen goed zijn verlopen voor jullie!!!!!!
Hier wel. Ik ben goed verwend iig......!!!!
Linda_

Posting Freak

27-12-2007 10:24
Haha, jaja, ik heb niet altijd zin om m'n banner eronder te zetten. Ik denk dat we deze maand een beetje aan de vroege kant weer met ons geklus en te ziek op het moment dat het ei-tijd was. ;-)

Anyway. Eerste kerstdag hebben we lekker met z'n tweeën gevierd. Snotterend en hoestend en al. Maar was wel lekker om thuis te zijn. Gisteren bij mijn schoonmoeder geweest. Daar waren mijn zwager en zijn vriendin ook. Dat was wel gezellig hoor. :-) En mijn schoonmoeder kan goed koken. ;-)

Zaterdag gaan we naar mijn ouders toe. Hopelijk gaat dat ook een beetje gezellig worden. Mijn broer had bij zijn laatste bezoek zijn twee dochters bij zich en dat geeft toch aanleiding voor mijn ouders om "gezellig te doen". We zien het wel. :-)
Elle

Posting Freak

27-12-2007 10:35
Linda, veel succes dan!!! Wink

Myrthe wat shit zeg... Sad
Ga jezelf maar lekker verwennen en zuip jezelf helemaal klem! haha 8-)
Toch samen voor 2008!
Gaat vast een mooi jaar worden.

Dikke knuffel van mij X
myste

Unregistered

27-12-2007 10:54
ja we gaan samen voor 2008. Dat vind ik een strak plan.

nyrthe
Moi

Posting Freak

Topics: 4
27-12-2007 11:40
myste schreef:Nou 2007 is voor ons ook afgesloten wat baby's betreft. Ik ben vanmiddag ongesteld geworden. Een cyclus van 24 dagen. Dat heb ik nooit. Maar het is echt menstruatie dus ik maak me geen illusies.
Op naar de volgende ronde dus. Bah bah. Maar we maken van de nood een deugd. Ik drink nooit,maar wat zal ik met nieuwjaar doorzakken.

Gr Myrthe

Myste

Dat is balen zeg! Ik duim voor je dat de volgende ronde raak is.

Kus Moi
Dollie

Unregistered

27-12-2007 11:52
Hoi,

we gaan er met zijn allen een vruchtbaar jaar van maken!!!!

volgend jaar zitten wij allemaal {hoop ik} met onze kleine onder de kerstboom en zijn/haar eerste kerstbal in de boom te hangen!!!

Liefs Dollie
Dollie

Unregistered

27-12-2007 11:55
Zo wow dit forum is nog maar 8 dagen in de lucht en we zitten al op pagina 8 :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Linda_

Posting Freak

27-12-2007 12:36
Dat zou idd wel heel mooi zijn, onder de kerstboom van 2008 met baby eerste kerstboombal. :-) pft.

Hier weer de tweede helft van de cyclus aangebroken: gevoelige borsten dus weer... Nou ja, dat is 7 januari ook weer voorbij. Confusedhock: Wink

Nog even de laatste kerstkaarten de deur uit... :oops:

Dollie: we zijn zelfs alweer op pagina 9 aangekomen! :lol:
Linny

Unregistered

27-12-2007 14:37
myste schreef:ja we gaan samen voor 2008. Dat vind ik een strak plan.

nyrthe
Linny

Unregistered

27-12-2007 14:41
myste schreef:Nou 2007 is voor ons ook afgesloten wat baby's betreft. Ik ben vanmiddag ongesteld geworden. Een cyclus van 24 dagen. Dat heb ik nooit. Maar het is echt menstruatie dus ik maak me geen illusies.

Gr Myrthe

Myrthe, das minder mooi..
Ga maar lekker van de jaarwisselinge genieten..
Inderdaad, maak van de nood een deugd.

Even nog over wat Karin26 zij over dat de meeste hier al wel langer dan 6 maanden bezig zijn,,,
Ik was dus 6 maanden bezig, per toevalig, na een hard hoofd te hebben en de nodige stress, door de gedachte..ow als ik maar niet de medische molen in moet.. en prompt zwanger..whaaah!
Ik hoop echt zo enorm dat jullie dat ook snel gaat overkomen!
Heb er geen woorden voor en daden zijn erhelaas ook niet, maar 1 ding weet ik zeker..
Het moet wel heeeeel ernistig zijn als het niet mocht gaan lukken en daar gaan we vooralsnog niet van uit!

Meiden ik duim voor jullie allemaal!
en natuurlijk ook voor mij Wink dat ik het vruchtje maar stevig vast mag houden..

Knuf Linny
ruby

Unregistered

27-12-2007 18:55
nou ik heb dus ook geen leuk kerstkado gehad :evil:
k*tzooi zeg mijn nod is dus toch gekomen.......en een dag te vroeg :x

dit was ronde 13 en bij ons allebei is alles goed hoe kan dat dan
volgens mij klussen we goed...in de week van mijn ei netjes om de dag ik "plan" het meestal zo dat we een dag voor mijn eisprong nog klussen en af en toe ook op de dag, iemand andere tips toevallig.
we klussen altijd 's avonds zodat ik even met de benen omhoog kan en dan lekker gaan slapen...dan loopt er pas 's ochtends nog wat uit.........

echt ik baal ontzettend
Linny

Unregistered

27-12-2007 18:59
Dat is inderdaad flink balen!
Het is een geruststelling dat er bij beide niks aan de hand is, maar als het niet zo snel wil lukken dan kan ik voorstellen dat je dan echt FLINK baalt en alsnog aan jezelf gaat twijfelen!
Meid, schouders eronder en helaas toch gewoon doorgaan.
Even lekker alles eruitgooien, choco eten, iets leuk kopen en weer vol goede moed er tegen aan gaan.
Dat moet hoor, want houd je op been!
echt, jouw tijd komt ook..heus..ik zou het je haast beloven,..
Knuf Linny
myste

Unregistered

27-12-2007 19:25
Ruby, ik snap je helemaal. Het is gewoon KL#TE.

Gr Myrthe
ruby

Unregistered

27-12-2007 20:42
inderdaad myrthe...
voor jou ook k*t
ik begin vast te duimen voor ons voor de volgende ronde.

afgelopen keren was ik verdrietig nu ben ik echt boos :evil: :x :evil:
misschien dat het morgen anders is.

duim duim duim duim

dikke knuffel
ruby
Dollie

Unregistered

27-12-2007 21:01
Hoi Ruby en Myrthe,

Het is in een woord gewoon kl#te :!: :!:

Voor de rest zeg ik niks meer....

Dikke knuffell Dollie Wink
Elle

Posting Freak

27-12-2007 21:04
Yep...
klote. :| Waarom moet het voor sommigen zo lang duren..
Wij willen baby's!!!! Tongue
Dollie

Unregistered

27-12-2007 21:13
idd elle helemaal mee eens duimen gekruist maar weer :| :| :| :|
karin26

Posting Freak

27-12-2007 21:20
ik ga extra hard duimen voor jullie allemaal. Ik zal aan het eind wel de blaren op mijn duim hebben, maar ik gun het jullie allemaal zo van harte..

Ik gooi er ff een groeps knuf in:

KNUFFEL voor jullie allen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dollie

Unregistered

27-12-2007 21:27
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

WAT LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR HEERLIJK KARIN :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Een kaarsje aansteken is ook goed hoor karin Wink

Je bent een lieverd Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Liefs Dollie.
karin26

Posting Freak

27-12-2007 23:20
ben blij dat de knuffel is aangekomen..

Pff en helemaal blij met de kaarsjes. Mijn duimen werden al dol Big Grin
ruby

Unregistered

28-12-2007 08:11
dank je dames

ik neem ze met beide armen in ontvangst. Wink

ga nu werken...kan ik mijn gedachten even verzetten.......
tot straks

knuffel ruby
Elle

Posting Freak

28-12-2007 09:49
Who the ...f is roosje? haha
Heb ik iets gemist?
Maar inderdaad ik doe lekker mee en geef een extra knufke aan Myrthe erbij!
(of is dat ons roosje?)

:mrgreen:
deborah

Unregistered

28-12-2007 09:50
hey meiden hier weer een berichtje van mij.
mn ongi is weer eens zo´n puinhoop, ik baal dr nu echt van Cry
de 24ste had ik last van bruinige afscheiding maar dat hield al na eventjes op.
de 26ste had ik last van roze afscheiding, dus dacht het is mooi op tijd die ongi.
maar dat is tot sávonds aangebleven, daarna was het weer weg.
nu heb ik weer nergens last van, dus ik wacht het nu maar een weekje af en dan maar voor de zekerheid een testje doen.
de 14de moet ik weer naar de gyn dus dan ga ik eerst eens vragen hoe dit allemaal kan en hoe het kan dat ik na 15 maanden nog steeds geen regelmatige cyclus heb.
we wachten het maar even af en ik hoop dat ik alsnog snel ongi word, want mn temperatuur is laag dus lijkt mij sterk dat het raak zou kunnen zijn.
we wachten het maar weer af en ik hou jullie nog wel op de hoogte hoe het verloopt
liefs deborah
Linda_

Posting Freak

28-12-2007 10:36
Hoho, daar doe ik nog even aan mij hoor, aan die groepsknuffel! :-)

Deborah, sterkte hoor, hopelijk zet het dan nu maar goed door (of niet natuurlijk, maar dan onder voorwaarde van een positieve test...)
Dollie

Unregistered

28-12-2007 10:44
Hoi meiden,

Hoe is het met jullie,

Ik doe ook mee met de groepsknuffel :!: :!: :!: Maar wie is Roosje :?: :?: :?:

Wink Dollie
Elle

Posting Freak

28-12-2007 11:15
Deborah, veel succes meid.
Vervelend he...
Pffff. word er altijd wat wanhopig van als het zo wisselend is.
Of gelijk een bloedbad of een duidelijke test!!! We gaan voor het laatste!
Heb je alle uitslagen al binnen??
Dollie

Unregistered

28-12-2007 11:20
Hey El,

Ik ben weer bereikbaar hoor voor PB.... Die had ik ook gelijk geblokkerd was niet nodig natuurlijk hahaha....

Hoe is het met jou :?:
Anna82

Unregistered

28-12-2007 13:16
hoi hoi Allemaal,

Ik ben ook al meer dan een jaar gestopt met de pil en hoop steeds weer op een klein wondertje. Heb net ook al bij een ander deel van het forum/ik zie het niet meer zitten/ wat geschreven. Omdat ik zo lekker onregelmatig ben weet ik dus niet of ik al naar de winkel moet rennen en een test moet halen, het liefst zou ik het wel doen, maar ik wacht nog even... Ik haat wachten!!! Ik denk dat onze eerste serieuze ronde met planning mislukt is, maar ik heb nog geen bevestiging :|
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (12): 1 2 3 4 5 ... 12 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave