Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Rhesusfactor

Rhesusfactor
Nina28

Posting Freak

Topics: 2
18-05-2010 09:07
Zijn er misschien meer mensen hier met een negatieve bloedgroep? Betekent dat ik injecties moetn krijgen als de babies een positieve bloedgroep hebben, anders ziet mijn bloed het bloed van de babies als indringer. Hebben mensen hier ervaring mee, wanneer weten ze de bloedgroep van de babies? Wanneer zijn injecties nodig? Etc.
Ik hoop dat mensen hier ervaring mee hebben....
Jessyh

Unregistered

18-05-2010 11:31
Hai Nina,

Mijn bloedgroep is ook negatief.

Als mijn kindje bloedgroep positief heeft, kan mijn lichaam antistoffen aanmaken tegen mijn kindje.
Om dit te voorkomen heb ik in week 30 een spuitje gerkegen.
Als ik straks bevallen ben, wordt er direct bloed uit de navelstreng gehaald en onderzocht.
Tevens krijg ik dan opnieuw een spuitje.

Het klinkt allemaal iets ernstiger dan het daadwerkelijk is.
Met de spuitjes is er namelijk niks aan de hand.
Verder is het ook nog zo dat het risico bij het eerste kindje nihil is. Het wordt groter naarmate je meer kinderen krijgt.
Nina28

Posting Freak

19-05-2010 10:02
@ Jessyh: Dank je wel dat je me gerust gesteld hebt.... Ik werd een beetje overvallen toen de gyn het vertelde en dan komen later de vragen pas....

Wanneer ben je uitgerekend? Jij hoeft niet meer zo heel lang lees ik... als je in week 30 de spuit al hebt gehad ben je in ieder geval meer dan 30 weken zwanger.... Succes met de bevalling!

Denk trouwens dat dit mijn eerste en ook meteen mijn laatste zwanegrschap is.... ik vind 2 kindjes wel genoeg. maar misschien denk ik daar straks wel heel anders over
Jessyh

Unregistered

19-05-2010 10:22
Graag gedaan! Big Grin
Ik had precies hetzelfde hoor.
De verloskundige vertelde het, ik knikte van ja en daarna kwamen de vragen pas.
Zolang jij je spuitjes krijgt is er niets aan de hand, gelukkig!

Ik ben inmiddels 33,5 week zwanger. Ga richting het einde idd! Ben 4 juli uitgerekend, maar mag van mij ook wel 1 of 2 weekjes eerder komen.
Heb gelukkig zo goed als nergens last van, maar ben het zwanger zijn wel zat inmiddels en ben zo nieuwsgierig naar mijn ventje!

Jij een tweeling!!!
Super leuk! Al lijkt me dat wel schrikken als je het te horen krijgt.
Maar kan me voorstellen dat je nu zegt dat 2 kindjes wel genoeg zijn. Je zult het druk genoeg krijgen de eerste tijd!
Stel je voor dat je toch een derde wil en dan weer zwanger raakt van een tweeling! Big Grin

Nou, heel erg veel succes met je zwangerschap! En geniet van je kleine wondertjes!
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
19-05-2010 11:22
Zoals al gezegd, je krijgt met 30 weken een anti d spuit. En bij geboorte kijken ze of je kindje een positief of negatieve bloedgroep heeft. Heeft je kindje negatief hoef je niet nog een spuit. Heeft je kindje positief krijg je weer een anti d spuit.
Ze stellen niet veel voor, dus vooral niet druk om maken!
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
19-05-2010 14:53
Nina, Ik heb dat ook. idd niets om je druk over te maken. Paar spuitjes meer dan normaal.. Als het goed is halen ze bloed uit de navelstreng bij de geboorte om de bloedgroep van de baby te bepalen (volgens mij hebben ze dat bij Mik niet gedaan, want heb er nooit iets over gehoord ofzo Sad).

Bij meerdere kindjes, als ze dan positieve bloedgroep hebben, kan hij uiteindelijk wel gevaarlijk worden. Mijn zus is ook negatief en die raadden ze een derde kindje dus af.. maar voor nu en een volgende hoef je je niet ongerust te maken Smile
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
19-05-2010 14:56
ik dacht dat het pas risico's voor volgende kindjes met zich mee bracht als je die spuitjes niet kreeg in je eerste zwangerschap???
Tinkerbell79

Posting Freak

19-05-2010 15:22
nou zover ik weet heeft mijn zus ook bij het eerste kindje haar spuiten gehad. En ook bij de tweede, de tweede is eerder gehaald geworden omdat er zijn bloed dus werd "opgegeten" ofzoiets. Weet niet precies hoe dat gaat, maar goed, ze heeft dus wel spuitjes gehad en er is haar dan gezegd geen kindjes meer te krijgen...Dus tja...dan weet ik het ook niet, hihi
Nina28

Posting Freak

19-05-2010 15:46
Ik ben gerust gesteld, maar het blijft inderdaad best verwarrend! Ik zal het mijn gyn de volgende keer eens vragen...
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
19-05-2010 17:40
Tinkerbell79 schreef:Nina, Ik heb dat ook. idd niets om je druk over te maken. Paar spuitjes meer dan normaal.. Als het goed is halen ze bloed uit de navelstreng bij de geboorte om de bloedgroep van de baby te bepalen (volgens mij hebben ze dat bij Mik niet gedaan, want heb er nooit iets over gehoord ofzo Sad).

Bij meerdere kindjes, als ze dan positieve bloedgroep hebben, kan hij uiteindelijk wel gevaarlijk worden. Mijn zus is ook negatief en die raadden ze een derde kindje dus af.. maar voor nu en een volgende hoef je je niet ongerust te maken Smile

Je zou dan zelf het buisje bloed krijgen en je partner mag dan naar het ziekenhuis toe om het gelijk te laten testen.
Raar dat ze bij jou dat niet hebben gedaan....
Tinkerbell79

Posting Freak

19-05-2010 17:49
Nou, ik was dus in het zkh vanwege een ks...en ze zouden zeggen tegen hen dat ze bloed moesten afnemen...!?!? Dus, vandaar dat ik het niet zeker weet
tweety1982

Unregistered

20-05-2010 10:17
ik ben ook O negatief, en hoorde in me vorige zwangerschap ook daarover, maar die werd afgebroken met 12 weken, dus ja nooit prik gehad...nu begint alles weer opnieuw, en vind soms ook wel eng hoor, zo van..stel dat ze die prik vergeten Wink dus ik snap je wel :-)
zon84

Unregistered

20-05-2010 10:42
toen ik 11 weken zwanger was ben ik begonnen met vloeien. op de echo ws toen te zien dat het hartje niet meer klopte.
toen we weer thuis waren uit het ziekenhuis belde de volgende dag de verloskundige om te zeggen dt ik een negatieve bloedgroep heb en dat ik naar het ziekenhuis moest op een spuit te halen (bij de kklinisch verloskundige op, jawel, de verloskamers!!!!!!!!!!!!!!!!!! wie bedenkt dat he... als je net een miskraam hebt!).
ik dacht zelf dat ik hem niet nodig zou hebben omdat ik nog niet zover was.. maar de verloskunige bij ons dacht hier anders over! dital wel verschillen per praktijk.. weet niet waar ze de grens trekken.

je hoort altijd veel verhalen dat die spuit zeer doet... ik kan me het niet echt herinderen of hij zeer deed of niet!

trouwens.. een negatieve bloedgroep geeft geen risico bij een eerste zwangerschap. pas als het positieve bloed van je kind in aanraking komt met het negatieve bloed van de moeder(bv bij de bevalling), worden er antistoffen aangemaakt. deze antistoffen kunnen bij een volgende zwangerschap zorgen voor problemen bij de vrucht.
tweety1982

Unregistered

20-05-2010 11:00
wat erg voor je zon84 Sad ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn van een wondertje.

ik heb miss die prik wel gehad tijdens de curretage dat zou kunnen dat weet ik niet meer. ik hoop het dan.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave