Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Wat snel!

Wat snel!
kimmiek

Unregistered

23-04-2010 12:02
Jeetje, ik ben nu 24,2 weken zwanger en het vliegt me ineens aan.. Het gaat zo snel, en wat moeten we nog een hoop doen!!!!

Kleertjes kopen, kamertje afmaken, kaartje uitzoeken.... Als ik er aan denk, word ik helemaal zenuwachtig. Redden we het allemaal wel op tijd!?
Vorig weekend kreeg ik de kraamdoos al binnen (met het zijltje en maandverbanden enzo) en dan denk ik van..... JEEEEEEEEEEJJ!!
Wanneer zet je klossen onder je bed en wanneer moet je zo'n kolfapparaat gaan regelen?

Misschien allemaal vragen waar ik me nu veel te druk om maak, maar misschien kan iemand me helpen?
Droomwens

Unregistered

23-04-2010 15:44
Doe het op je eigen gevoel en als jij je er druk om maakt zorg je dat het al vast geregeld is. Scheeld een hoop kopzorgen.

Ik heb het al twee keer meegemaakt en ken het gevoel dat alles je overvalt.
Misschien kan ik je een paar tips geven:
- De klossen onder het bed tussen de tijd dat je met verlof gaat (6 weken van ten voren) en dat je thuis mag bevallen (3 weken van ten voren). In de laatste weken is het erg handig als het bed omhaag staat met in en uit bed stappen.
- Kolf: als je de klossen gaat halen geef je gelijk aan dat je wilt gaan kolven en laat jij je informeren over de typen die ze te huur hebben. Deze kan je dan een aantal weken na je bevalling gaan huren. Het is aan te radden pas na een aantal weken een flesje afgekolvde melk te geven in verband met tepel speen verwarring. Wil je langertijd gaan kolven kun je er beter eentje kopen want huren kan nog best prijzig zijn. Zijn er problemen met de borstvoeding kan de kraamverzorgster je hier in adviseren en eventueel een kolf halen. Beval je te veel vroeg en heeft je kindje nog niet genoeg kracht om te drinken (niet te veel over in zitten het is maar ter informatie) heeft het ziekenhuis ook mogelijkheden.
- Dat giga pak maandverband, haal er gerust nog maar eentje bij. Mijn voorkeur ging meer uit naar de dunnere versies van de bekende merken anders heb je zo'n luier gevoel en om dat moment voel je je al niet op je chanmantst. Wel die met het meeste apsorptie vermogen.
- Mocht je een knip krijgen een gaasje met calendula gelei van VSM of Dr. Vogel op je hegtingen brengt veel verkoelling en rust.
- Kleertjes, waarschijnlijk heb je al eens wat gekocht dus heb je al een basis in huis. Ga gezellig een daagje shoppen met je man of vriendin en haal de basis in huis. De komende weken hoef jij je daar nog niet echt druk om te maken. Je kleine past ze toch nog niet.
kimmiek

Unregistered

26-04-2010 06:41
Hee!

Super bedankt voor de tips! Ik kan hier zeker wat mee!!
Ja, soms vliegt het me echt zo aan allemaal! Dan denk ik jeetje, nog 3 maanden en dan is de kleine eral...!!!!!

Bedankt!!
wendytje

Posting Freak

Topics: 1
28-04-2010 07:15
ik heb dat ook hoor, is denk ik vrij normaal.
ben nu 34 weken en weet dat ik alles goed op orde heb, maar toch...
komt allemaal goed. en mocht je iets missen er zijn altijd nog winkels! haha
succes maar vooral geniet ervan het gaat veel te snel allemaal
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave