Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Ik zie het niet meer zitten Jaloezie

Jaloezie
Jes22

Unregistered

13-04-2010 18:56
Ik vind het zooo erg :oops: , maar ik verschrikkelijk jaloers op iedereen met een zwangerbuik of een baby. Het lijkt wel of iedereen zomaar zwanger wordt behalve ik. enkele voorbeeldjes uit mijn omgeving die me tot het kookpunt brengen: kennis wordt zwanger van een vent die ze tegenkwam in de psychiatrische inrichting waar ze zat. en ze besluit het maar te houden want ze heeft al 2 keer een abortus gehad en ze vond 3 abortussen toch wel wat veel. :evil: :evil: :evil: . ander voorbeeld: collega wordt zwanger omdat ze slordig met de pil omgaat. maar ze vindt het eigenlijk wel handig, want dan kan ze tijdens het zwangerschapsverlof ergens anders wat extra uurtjes werken en extra geld verdienen. :evil: :evil: :evil: nog een voorbeeldje: buurtje maakt vriendin GEPLAND zwanger binnen 2 maanden nadat ze elkaar kennen. ze zitten in de schuldsanering, hebben geen plek voor een baby en nauwelijks een inkomen, geen rijbewijs (ingenomen wegen rijden onder invloed), en verder een lijst met problemen van hier tot in tokio. :evil: :evil: :evil:
worden jullie ook zo gek van al die mensen die zwanger worden, terwijl het lijkt alsof ze er niet eens op zitten te wachten? en al die kindjes dan, die in een situatie terecht komen waarvan je je toch gaat afvragen wat er van moet komen?
Tessa23

Posting Freak

Topics: 2
13-04-2010 23:58
Meis dat is echt niet erg hoor , zelf wil je heel graag gepland zwanger raken , en duurd misschien al even , en iedereen om je heen word zwanger terwijl de tijd of middelen anders zijn dan in jou situatie , lijkt mij ook best moeilijk hoor!

In mijn omgeving zijn er ook wel wat stellen waar van ik dan denk komt dat goed?
Voorbeeld , mn ex met wie ik ooit 3 maanden verkering had krijg een kindje met het nichtje van mn vriend (geen contact ze mogen elkaar niet) maar hij is zo agressief als t maar kan , paar weken terug heeft ie met zatte kop nog iemand geslagen met een bier fles midden in het gezicht.. en dat moet vader worden? Opgepakt enz... en mevrouw met de kleine is ook zo gek als een deur en doet soms dingen waar van ik denk dat kan niet..

Maar goed , ook met ons komt het goed haha..
Jaslynne

Unregistered

14-04-2010 07:35
Jes22, ik snap precies wat je bedoeld! Wij zijn zelf eigenlijk nog niet zo lang bezig ( sinds december) maar ik voel het ook. Ik vind het vreselijk als ik hoor dat een grietje van 16 zwanger is omdat ze de pil weer eens was vergeten! Of van die figuren die zwaar in de schuld zitten en allerhande problemen hebben en toch een kind op de wereld zetten. Vooral als ik dan hoor dat er hier een aantal vrouwen zijn die waarschijnlijk niet zwanger kunnen worden, maar zo graag een kindje willen.
Radhika

Unregistered

14-04-2010 08:54
Oh dames wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben.....
ik ben al 2.5 jaar bezig zonder resultaat en om me heen werpen mensen kinderen alsof het puppys zijn.
de zus van mn man zo aanstellerig en zo gek als wat met een alcoholisten man en een zoon die al adhd heeft gaat voor de tweede en is met nog geen maand zwanger, mn nichtje geen man geen huis geen inkomen niks en wel zwanger van een jognen die ze kende maar die is weggelopen, ander nichtje amper 22 net getrouwd woont alweer bij dr moeder maar is toch zwanger geraakt en gaat weer terug naar dr man, een collega nog geen maand van de pil en meteen raak.
And so more.......een ander nichtje van mij mn beste vriendinnetje net mn zus eigenlijk, en ik hebben allebei een leuke man een goede baan koophuis een veilige omgeving waar we een kind in kunnen opvoeden ons lukt het niet......dat is toch niet eerlijk.
Radhika

Unregistered

14-04-2010 08:56
ja en dan heb je nog de tienermoeders op straat met sigaret gekleed als **** met kinderwagens.
Jaslynne

Unregistered

14-04-2010 09:01
Ja precies, ho*renmoeders noem ik ze :oops:
Jes22

Unregistered

14-04-2010 09:09
ladiesladies, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben, ik voel me soms zo'n onmens :oops: . we zijn nou bijna een jaar bezig met proberen, hebben lang gewacht met beginnen met proberen voor we alles op orde hadden (fijn huisje met plek voor een kindje, in een fijne buurt, allebei een fijne baan, getrouwd, zeg maar een rustige stabiele omgeving) want we wilden eigenlijk al langer, maar we wilden het wel alleen als we een kindje ook echt wat te bieden hadden. en dan wordt ik er gekgekgek van dat het mij niet lukt en zo'n onverantwoordelijk troela wel. bij ons in de straat woon er ook een die de hele zwangerschap gerookt en alcohol gedronken heeft (en dan niet een paar, maar gewoon tot ze lazarus was), en nou het kind er is gaat ie ook gewoon mee daar het café, staat ie daar in z'n maxicosi op de bar tussen al die harde muziek en rokende mensen :evil: :evil: :evil:

zucht, soms is het niet eerlijk he.. Hoe lang zijn jullie allemaal bezig?
Jaslynne

Unregistered

14-04-2010 09:16
Wij zijn bezig vanaf december 2009, nog niet zo lang, maar de wens is er al twee jaar ( voor mij dan). M`n schoonzus is nu zwanger en toen begon het bij m`n vriend gelukkig ook te kriebelen Wink
Radhika

Unregistered

14-04-2010 09:39
ja als ik zo denk voel ik me ook schuldig soms denk ik ja juist omdat ik zo denk over anderen daarom komt het bij mij niet....ik moet mensen gwn in hun waarde laten maar ja dat is zo moeilijk als je van die extreme gevallen ziet.
Ik ben zelf al 2,5 jaar bezig dus vanaf oktober 2007. Nou zeg maar echt dik 2 jaar. Daarvoor was het alleen stoppen met de pil, maar daarna ben ik ook langzaam aan gaan temperaturen etc.
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
14-04-2010 13:50
gister was er ook een mooie film op tv over een lerares die ook moest spuiten en zooo graag een kindje wilde en dat lukte niet maar alle kinderen om haar heen op school binnen no time ongepland en onverantwoord zwanger,,,was mooi om te zien, die film gaf zooooo ontzettend goed weer hoe sommigen zich voelen hier! Iemand gezien? Mom at 16 heette het volgens mij..
Tessa23

Posting Freak

14-04-2010 19:12
Monalisa , niet gezien..wel jammer!

Jess , wij zijn nu vanaf september bezig , word als ik deze week ongi word onze 7e ronde alweer..pff gaat snel !
Nien

Posting Freak

14-04-2010 21:54
@monalisa, klopt ik heb die film ook gezien! het is gewoon zo herkenbaar! ik snap jullie allemaal, ik heb het zelf ook heel erg!iedereen om je heen is opeens zwanger, bij mij in de familie heeft bijna iedereen kinderen, mn nichtje die 2 jaar jonger is ook al! waarbij het ook onverwachts kwam! en je gunt het de anderen natuurlijk, maar toch diep van binnen doet het wel pijn!
Chris1984

Posting Freak

Topics: 7
14-04-2010 21:59
Ook hier jaloezie :oops: En dan niet op onverantwoorde mensen die je geen kinderen 'gunt', maar wel op de zus van mn man (mijn schoonzusje dus).
Hun kindje is nu 2 jaar, is ons petekindje en zo'n heerlijk manneke. En hij was een 'ongelukje' (door pil heen). Nu is ze alweer 26 weken zwanger van de tweede en ooooo wat wil ik ook graag met een mooie zwangere buik pronken. Compleet met alle zwangerschapskwaaltjes, kom maar op! Als ik haar dan zie dan wil ik wel geinteresseerd zijn en vragen hoe het gaat en wat ze voelt e.d., maar tegelijk vind ik het ook zo moeilijk. En dan zitten we pas in ronde 3... *zucht*
Ik kan alleen maar heel hard hopen dat we niet te lang hoeven te wachten tot ik zwanger wordt en er dan heeeeeeeel hard van genieten. In de tussentijd geniet ik extra van mn petekindje die vaak bij ons blijft slapen (we hebben hier een heuse kinderkamer ingericht voor hem, helpt ook niet echt met mn gevoel dat ik graag een kindje wil :roll: ) en hopelijk kan ik ook even hard genieten van mn toekomstige neefje.
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
14-04-2010 22:06
hey meiden, ik schrik hier toch een beetje van (sorry)
Wij zijn inmiddels ook ruim een jaar bezig, en natuurlijk kan ik weemoedig naar al die dikke buiken kijken. Maar zo ontzettend oordelen............
Jeetje mina, je ziet maar zo'n klein stukje van iemands leven aan de buitenkant, heb je je ooit afgevraagd of er misschien meiden ongewenst zwanger zijn geraakt door bijv een verkrachting oid?
Ik ken zo veel verhalen van situaties die er aan de buitenkant zo ander uit zien dan ze zijn.

Gevoel van jaloezie ken ik ook echt wel eens, maar dit klinkt echt als de ander veroordelen en niet gunnen. (of lees ik dit nu echt heel anders dan bedoelt?)

ps cruesli, dit gaat jou berichtje niet aan hoor, genieten van je petekindje is top! Geniet ervan! En een beetje jaloezie is gezond denk ik.
Jou berichtje kwam net voor de mijne op het topic
Nien

Posting Freak

14-04-2010 22:12
@suzzie, natuurlijk kan je niet oordelen over mensen en zie je alleen maar de buitenkant!je weet niet hoelang anderen hebben geprobeerd om zwanger te worden en natuurlijk gun ik het anderen!en meiden die ongewenst zwanger zijn is natuurlijk heel erg!

het is meer omdat je het zelf zo graag wilt en er zo mee word geconfronteerd in de buitenwereld (het lijkt alsof iedereen zwanger is) waardoor je jaloers wordt! en ook omdat er een aantal zijn die "perongeluk" zwanger zijn geworden doordat ze niet goed met de pil omgaan enz denk je helemaal van waarom hun wel en ik niet?!
suzzie

Posting Freak

14-04-2010 22:16
@ nien, natuurlijk snap ik wat je zegt.
Maar als ik de berichtjes leest zijn er wel een aantal die mij persoonlijk echt tegen staan.
Ik word boos hier, vind opmerkingen heel kortzichtig.
En de een rookt sigaretten en bij de ander loopt de relatie niet zoals je wil en ga je na een jaar uit elkaar met een kleine, iedereen heeft wel dingen die niet ideaal zijn voor een kind.
Dat is overgewicht ook niet e.d.
Dat is gewoon zo, iedereen doet op z'n eigen manier echt z'n best wel
suzzie

Posting Freak

14-04-2010 22:22
ik kijk nu even terug, gaat om berichten op pagina 1.
Hetgeen wat ik hiervoor schreef
Tessa23

Posting Freak

15-04-2010 00:02
Nou ik vind mijn verhaal aardig normaal hoor , en niet iets om boos over te worden..

Meiden hier gunnen het iedereen heus wel , alleen hebben er soms misschien andere gevoelens bij , we willen uit eindelijk allemaal het zelfde!
suzzie

Posting Freak

15-04-2010 07:36
okej, ik trek me uit de discussie.
Wat jullie aan reacties geven vind ik op zich logisch, en jaloezie is normaal.
het ging me vooral om de toon en het veroordelen van de ander.
Toch lukt me het ook niet goed precies te vertellen waarom het dit met me doet.
De reacties gaan ook precies over het stuk wat ik ook snap en juist niet over dat stuk wat ik echt niet begrijp.

Iedereen in ieder geval heel veel succes gewenst met het zwanger raken!!!!!
am

Posting Freak

Topics: 5
15-04-2010 07:38
Jaslynne schreef:Ja precies, ho*renmoeders noem ik ze :oops:
Confusedhock: Confusedhock: Pardon????

Deze moeders zijn vaak zwanger, zoals suzzie ook al aangeeft, door middel van een verkrachting, soms uit het loverboy circuit of incest. die meiden hebben totaal NIETS met hoeren te maken. dat ze roken, oke slecht maar het is vaak het enige wat ze nog hebben, ze zitten opgezadeld met puber hormonen, zwangerschapshormonen en een ongewenste zwangerschap die niet altijd afgebroken kan/mag worden (geloofsovertuigingen) deze meiden hebben het al zwaar zat. wie zijn wij om te zeggen dat ze geen sigaretje mogen?
Jaloezie ken ik wel, had ik ook als er een vriendin zwanger was en ik nog niet, dan steekt er echt wel wat, dat lijkt mij ook gezond maar op een tienermoeder jaloers zijn????

Nee, ik ben het met Suzzie eens, kijk eerst aan de binnenkant en dan pas kun je een eventueel oordeel geven aan de buitenkant.
Nogmaals een beetje jaloezie lijkt mij heel normaal als je in de stad een zwangere tegen komt of de zoveelste vriendin of collega die haar zwangerschap aankondigt maar om zo te oordelen over het wel en wee van anderen?, nee daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Wie zijn wij te zeggen dat iemand niet zwanger mag zijn omdat ze al een kind met ADHD heeft?? en wat heet alcoholisme?
Niemand is perfect ik niet, jullie niet, iedereen maakt fouten en probeert op zijn manier het beste te doen, maar ja wat is het beste? als dat in een boekje zou staan dan zou de wereld er heel anders uit zien...
Jes22

Unregistered

15-04-2010 07:40
@ suzzie / am

Ik veroordeel niemand hoor, maar jaloezie is nou eenmaal een gevoel waar je mee te maken krijgt als het maar niet wil lukken en anderen het wel lukt. Ik ben er ook niet trots op, maar het is in ieder geval geen afgunst: ik gun iedereen een kindje maar wil het zelf gewoon ook heel graag! En als je erg hard je best doet om zwanger te raken en daar veel voor over hebt / inlevert (bijv. gezond eten, afvallen, stoppen met roken, geen alcohol drinken, braaf je foliumzuur slikken, leven op orde hebben, etc, etc, etc) dan voelt het gewoon extra vervelend dat het niet lukt.

Overigens, als we het dan toch over 'veroordelen' hebben, dan moet ik toch zeggen dat wij als vrouwen die graag zwanger willen worden maar waar het maar niet wil lukken ook vaak het slachtoffer zijn. Als je op een gegeven moment nog niet zwanger bent terwijl mensen het wel van je verwachten, dan heeft ineens iedereen het recht kennelijk om je te vragen óf je nog niet zwanger bent, waarom je nog niet zwanger bent, wanneer je dan wel zwanger gaat worden, of je misschien geen kinderen wil, of je je carriere belangrijker vindt dan een kind, of je wel beseft dat het straks te laat is om zwanger te worden, dat een kind zich niet laat plannen, dat een kind toch wel erg leuk is..... :roll: :roll: :roll: en dat kan ook erg kwetsend zijn allemaal. kortom: laten we blij zijn voor iedereen die een kindje wil én krijgt, en iedereen waarbij een van de 2 niet het geval is sterkte wensen..
Jaslynne

Unregistered

15-04-2010 08:03
@Am/suzzie

Ik snap hoe jullie het zien, maar het is niet zo bedoeld als het over komt. Ik gun ook iedereen, die een kind een goed leven kan bieden, een kind. En ik weet heel goed dat we alleen die buitenkant zien, maar die zegt vaak al heel veel. Het is moelijk om op "papier" aan te geven hoe het bedoeld wordt. Ik zal het proberen:

Ho*renmoeders: dit heeft inderdaad niets te maken met hoeren, maar meer met de manier waarop zij zich gedragen. En over dat sigaretje, ik heb tot zeer kort geleden zelf ook gerookt. Het gaat ook niet perse om 16 jarige meisjes, maar ook om de twintigers/dertigers/veertigers die achter de kinderwagen lopen met een veel te kort rokje en laag uitgesneden topje. Ik vind dat je hiermee iets uitstraalt, wat je als moeder niet zou moeten doen/willen. Dit wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ze niet voor een kind kunnen zorgen, maar dat heb ik ook niet gezegd!

Jaloers: Natuurlijk! Ik denk dat iedere vrouw op dit forum wel eens jaloers is. Maar, gezond jaloers en tegelijk blij voor de ander. Ik kan alleen heel boos worden als ik ( ook in mijn eigen omgeving) zie hoe makkelijk er gedacht wordt over kinderen. En vooral hoe makkelijk er omgegaan wordt met kinderen. En nee, ik vind niet dat je voor kinderen moet gaan als je diep in de schulden zit, risico loopt om je huis uitgezet te worden, enz. Puur en alleen voor het kind, ik denk niet dat je een kind een goed leven kan geven in deze omstandigheden.
Radhika

Unregistered

15-04-2010 09:07
Nou nou wat een hoogoplopende emoties,......
De topic heet al jaloezie, hier kun je ongegeneerd je gal spuwen over spuwen hetgeen jou niet aanstaat.
Dat doe ik dan ook, en om het nou allemaal over de zielige boeg te gooien, lang niet alle jonge meiden die je achter een kinderwagen ziet zijn dmv loverboys en nare ervaringen zwanger maar kortweg door onvoorzichtig te zijn.
En inderdaad vind ik de manier van kleden van sommige dames ongepast wat voor normen en waarden wil je je kind meegeven. Als ik een vrouw/meisje achter een kinderwagen zie totaal ongepast gekleed met een klein meisje in de kinderwagen denk ik daar gaan we weer met 12 al sexueel actief, dat wil je toch neit voor je kind maar dat gebeurt wel als je als ouder al een bepaald signaal afgeeft.
En wat heeft alcoholisme, ik denk dat als vrouwen deman in kwestie zouden hem dan meteen in een kliniek zouden laten opnemen, en een vrouw met een kind met adhd mag natuurlijk zo vaak als ze wilt zwanger worden maar wel als je ervoor kunt zorgen en niet als 1 al teveel is zulke kinderen hebben meer aandacht en zorg nodig dan " normale " kinderen en als je er al alleen voor staat omdat je man almaar dronken is waaarom dan nog een kind????
Je kunt kinderen voeden opvoeden......en ik denk dat dat bij mij dieper ligt dan bij anderen.
Ik vind nu sinds het bij ons zo moeilijk gaat wel dat mensen er beter over zouden nadenken. Zodra je vader/moeder bent, ben je verder niks meer je eigen leven houdt op, alle stappen die je verder onderneemt hebben invloed op het leven van je kind of je nou wilt of niet en daar houden mensen te weinig rekening mee.

en verder sluit ik meaan bij wat jasslyne zegt Ik gun ook iedereen, die een kind een goed leven kan bieden, een kind.
Belleke

Unregistered

15-04-2010 09:56
ik snap jullie allemaal

men broer en zen vriendin hebben ene kindje van vier zie men neefke echt heel graag
maar zij was 17 ongepland zwanger nam drugs ook doorheen de zwangerschap op haar 15de al eens aan abortus gehad en dan vraag ik mle gewoon af waarom ik al twee mk ook al zie ik men broer en men neefke echt graag he stel me gewoon die vraag
Radhika

Unregistered

15-04-2010 10:34
precies en het heeft niks met veroordelen te maken.
Monalisa

Posting Freak

15-04-2010 16:51
jaslyne je tweede alinea ben ik het helemaal mee eens.
ik zag laatst ook een meid aan een terras zitten, dikke buik, flesje bier en een peuk.
Walgelijk.

Radhika ik vind niet dat je leven ophoudt als je moeder word. lekker deprimerend vooruiticht zeg Confusedhock:
Je bent in sommige dingen beperkt maar je krijgt er andere mooie dingen voor terug en je kunt heus af en toe nog wel lekker stappen en je kind bij je man laten ofzo.
Tessa23

Posting Freak

15-04-2010 18:53
Snap al jullie reactie's wel , maar goed dit is gewoon een onderwerp waar iedereen zn eigen gevoel of mening mag geven ,gelukkig.

Ik veroordeel ook niemand , en gun het ook iedereen.
suzzie

Posting Freak

15-04-2010 21:34
@am, kijk jij kan beter verwoorden wat ik bedoelde.

Ik roep ook de hele tijd dat jaloezie gezond is. Alleen raakte sommige opmerking me gewoon enorm. Idd nekharen die overeind gaan zoals am beschreef.

En ja we hebben allemaal onze eigen emoties en ons eiegen verleden en onze eigen hormomen.
Al ben ik niet zwanger die hormonen................

Vanaf mijn kant wil ik mijn bozige reactie ook wel uitleggen want ik ben iedere dag dankbaar dat ik nooit zwanger ben geraakt van het jarenlange incest in mijn jeugd en pubertijd.
Misschien dat jullie mijn reactie nu ook beter begrijpen.............

Maar alsnog ik gun iedereen hier een positieve test!!!!!
Monalisa

Posting Freak

16-04-2010 09:57
ja maar suzzie ik snap je goed, maar dan zie je aan de uitstraling van de mama's ook niet veel blijdschap: ik ken jonge meiden die het kind niks kunnen bieden, in de kroeg hangen, blowen zuipen, maar wel blij met de komst van het kindje zijn en zich heel bloot kleden.
dat zijn de meiden waar ik me kwaad om maak Wink
Radhika

Unregistered

16-04-2010 10:39
Monalisa schreef:jaslyne je tweede alinea ben ik het helemaal mee eens.
ik zag laatst ook een meid aan een terras zitten, dikke buik, flesje bier en een peuk.
Walgelijk.

Radhika ik vind niet dat je leven ophoudt als je moeder word. lekker deprimerend vooruiticht zeg Confusedhock:
Je bent in sommige dingen beperkt maar je krijgt er andere mooie dingen voor terug en je kunt heus af en toe nog wel lekker stappen en je kind bij je man laten ofzo.

Je leven houdt inderdaad niet op maar krijgt een hele andere wending, Tuurlijk kun je je weleens achterlaten bij je partner en lekker gaan staoppen of iets voor jezelf doen maar wat ik meer bedoel is dat elke keuze die je maakt goed overwogen moet worden omdat alles van invloed is op het leven van je kind.
Een dramatisch voorbeeld, je besluit lekker te gaan stappen met je vriendinnen, laat je kindje achter bij paps, je drinkt wat danst wat en er gebeurt daar iets een schietpartij ofzo en je raakt erbij betrokken, of en vechtpartij dat soort dingen gebeuren en je moet mee voor verhoor etc meteen jeugdzorg ingeschakeld.
Of je woont in Rotterdam en je besluit een dag lekker te gaan shoppen in Amsterdam, je gaat met de auto, en je raakt betrokken bij een ongeluk.....
Nu doe ik een hoop dingen zonder erbij na te denken. En ik zeg ook niet dat je paranoia moet worden als je kids hebt, maarje meto je wel geod beseffen wat de consequenties zijn.....en dat doen mensen als ze geen kids hebben te weinig.

@ suzzie, ik dacht al dat je reactie gebaseerd was op dingen je ooit zelf hebt meegemaakt, en dat is begrijpelijk nu je hebt beschreven waar het aan ligt, maar mensen die dat niet hebben meegemaakt hebben een andere kijk op het leven.
Iedereen heeft een andere filter waarmee ze informatie verwerken en die worden beinvloedt door gebeurtenissen in je leven.
Ik denk dat iemand met jou ervaringen voorzichtiger is met het achterlaten/vertrouwen van andere mensen met je kind dan iemand zoals ik. En zo meer.....
Dus het is helemaal niet rot bedoeld maar tis meer hoe je dingen ervaart als je ze ziet.
En wat je zegt ik gun iedereen hier heel snel een positieve test.
Monalisa

Posting Freak

16-04-2010 12:32
tuurlijk krijgt het leven een andere wending dat ben ik wel met je eens, maar als ik erover na moet gaan denken dat me iets kan overkomen als ik ga winkelen of uitga dan kan ik volgens mij beter thuisblijven. wat nou als ik op straat loop met mijn kindje en ik wordt overvallen?
komt jeugdzorg dan ook? Big Grin
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 13:43
Radhika schreef:@ suzzie, ik dacht al dat je reactie gebaseerd was op dingen je ooit zelf hebt meegemaakt, en dat is begrijpelijk nu je hebt beschreven waar het aan ligt, maar mensen die dat niet hebben meegemaakt hebben een andere kijk op het leven.
Iedereen heeft een andere filter waarmee ze informatie verwerken en die worden beinvloedt door gebeurtenissen in je leven.
Ik denk dat iemand met jou ervaringen voorzichtiger is met het achterlaten/vertrouwen van andere mensen met je kind dan iemand zoals ik. En zo meer.....
Dus het is helemaal niet rot bedoeld maar tis meer hoe je dingen ervaart als je ze ziet.
En wat je zegt ik gun iedereen hier heel snel een positieve test.

Hier sluit ik mij volledig bij aan!
mulderije

Unregistered

19-04-2010 12:00
Die jaloezie is heel herkenbaar.....

Ik zat gisteren bij de ijssalon en daar kwam zo's stel aan - volgens mij nog geen 20 jaar oud en overduidelijk zo'n voorbeeld van hoe het niet hoort - zij met een peuk in d'r mond maar wél met dikke toeter Confusedhock: en hij ook met een peuk. Op dat moment komt er bij mij maar één woord uit: kutwijf :oops:
Ik gun het dat soort mensen niet, die zijn moedwillig slecht voor hun ongeboren kindje, en ik verzorg mijzelf optimaal - ik leef ultra-gezond, ik sport, ik eet super gezond, slik foliumzuur en neem multivitaminen, doe alles wat ik maar kan doen en voel me super schuldig omdat ik helaas medicijnen in moet nemen voor mijn epilepsie, maar ook dat heb ik in overleg met mijn neuroloog zó in weten te passen dat ik de risico's zo minimaal mogelijk kan houden voor een eventuele baby.

En ja. dan ben ik jaloers. Omdat zij wel hebben of krijgen wat ik tot op heden nog niet heb. :oops:
Radhika

Unregistered

20-04-2010 14:07
Heel erg begrijpelijk Mulderije, tis een steek in je hart maar goed, wij zullen dan denk ik meer waardering hebben als het echt zover is.....EN ik duim nog steeds voor een paar pos testen deze maand.
loekie

Unregistered

23-04-2010 10:15
Er is al veel over gezegd, maar ik wil ook nog graag even mijn ei kwijt :lol: Ik kan me eerlijk gezegd niet veel momenten in mijn leven tot nu toe herinneren waarbij ik jaloezie naar iemand heb gevoeld. Ik neem mezelf meestal als uitgangspunt en wat anderen zeggen, doen of hebben, staat daar tot op grote hoogte los van. Maar sinds ik met de pil ben gestopt (sep ´09) en we inmiddels in ronde 6 zitten (die waarschijnlijk weer niet gelukt is, NOD over 4 dagen), word ik ook steeds jaloerser op vrouwen die wél zwanger zijn, vooral degenen waarbij staat dat ze bij de eerste of tweede keer proberen al geluk hadden. Ik vind het erg om dit te voelen, want het ´hoort´ natuurlijk niet, zeker niet bij vrouwen onderling, die van kleins af aan geleerd krijgen om lief en aardig en blij voor een ander te zijn (en als dat niet lukt, dan maar te doen alsof Confusedhock: ). Ik ben nu 32 en het is dus pas sinds een maand of 7 dat ik de droom om mama te worden voor mezelf kan toelaten. Ik stel heel hoge eisen aan mezelf als moeder en aan mijn partner als vader. Nu pas heb ik het gevoel een goed-genoege moeder te kunnen zijn. Het laatste opstakel was mijn roken. Ik vond dat ik daarmee moest stoppen alvorens te proberen zwanger te worden, maar was bang dat me dat na 17 jaar niet zou lukken. Ben nu ruim 7 maanden gestopt en al valt het nog steeds niet altijd mee, ik blijf er wel vanaf. Dit zijn wel dingen waardoor ik er heel verdrietig van word als ik me bedenk dat we misschien te lang hebben gewacht (maar ik was er eerder écht niet aan toe) en dat het wellicht niet zal lukken. Ook ben ik met terugwerkende kracht zeer boos op mijn eigen moeder, die tijdens de zwangerschap en ook mijn hele jeugd gerookt en gedronken heeft. Ook al slaat dat misschien nergens op, ik denk steeds vaker: misschien komt het dáar wel door dat ik niet in verwachting raak.... Pff, wat een rotgevoelens allemaal.
suzzie

Posting Freak

23-04-2010 18:18
@ loekie, jaloezie is heel normaal hoor!
Denk dat we dat allemaal bij tijd en wijlen (of altijd) wel hebben.
Hier bezig in ronde 16, dus weet hoe je je voelt.
Mag van mezelf ook niet, maar af en toe glipt het hier er ook doorheen hoor.
Marjon B

Unregistered

25-04-2010 22:09
Bespeur dit gevoel ook af en toe bij mezelf, hoewel ik het iedere vrouw die het graag wilt dit van harte gun, gun ik het mezelf ook.

Soms lees ik berichtjes van vrouwen of jonge meiden die na een keer de pil te zijn vergeten zwanger zijn....ik geloof ze zeker wel en ook voor hun ben ik blij, maar snappen doe ik het niet.....ik slik al 8 maanden de pil niet meer.........
Dan denk ik wel eens wat mankeer ik dat een andere vrouw zo makkelijk zwanger wordt?
Radhika

Unregistered

26-04-2010 10:13
Marjon B schreef:Bespeur dit gevoel ook af en toe bij mezelf, hoewel ik het iedere vrouw die het graag wilt dit van harte gun, gun ik het mezelf ook.

Soms lees ik berichtjes van vrouwen of jonge meiden die na een keer de pil te zijn vergeten zwanger zijn....ik geloof ze zeker wel en ook voor hun ben ik blij, maar snappen doe ik het niet.....ik slik al 8 maanden de pil niet meer.........
Dan denk ik wel eens wat mankeer ik dat een andere vrouw zo makkelijk zwanger wordt?

ik voel je helemaal..... Sad
Hertogin

Unregistered

26-04-2010 13:42
Ik kan me ook soms vreselijk ergeren aan het type: niet volwassen, geen baan, geen stabiele situatie en wel zwanger. :|

Sowieso vraag ik mij wel eens af waarom de eerste de beste ... (ik vul altijd in: randdebiel Wink ) wel kinderen kan krijgen maar iets anders niet kan. Met name maak ik me zorgen over al die kinderen van wie de ouders zwakzinnig zijn. Heel "oneerlijk" tegenover mensen die hun zaken wel goed voor elkaar hebben. Alleen heeft eerlijkheid er niets mee te maken en is het gezonder voor jezelf om je niet te hele tijd te ergeren aan anderen. Wink
annemieke1980

Posting Freak

Topics: 18
05-05-2010 14:34
Ik lees jullie verhalen en voel me opeens begrepen, ook ik ben soms jaloers, maar ik ben niet jaloers op meiden die 16 zijn en al zwanger worden of op mensen die het financieel moeilijk hebben, geen baan hebben en/of eigenlijk geen ruimte in hun leven hebben voor een kindje, want die mensen zullen het vast nog erg moeilijk krijgen en hun kinderen ook en dat gun ik ze zeer zeker niet!

Ik merk aan mezelf dat ik jaloers word als ik meiden als mezelf zie, rond mijn leeftijd, ook een leuke man, een leuk huis en een leuke baan, en dan denk ik waarom lukt het bij die meiden wel en bij mijn niet!

Bij veel van de voorbeelden die jullie noemen voel ik me absoluut niet jaloers, ik voel echt eerder medelijden. Ooit zie je mensen die geestelijk een achterstand hebben met een kind, dat is toch heel erg!!! Erg voor het kindje maar ook voor de ouders (of het moet zijn dat die ouders er wel bewust voor gekozen hebben om een kindje te krijgen, want ik ben van mening dat iedereen het recht heeft om kinderen te krijgen en dat dat niet van je verstand afhankelijk moet zijn want waar leg je dan in godsnaam de grens?????)

Ik snap jullie allemaal, we willen allemaal zo graag en overal om ons heen lijken meiden zonder moeite zwanger te worden, maar sinds ik op dit forum zit probeer ik dat te relativeren, want wie weet is die zwangere vrouw aan het einde van de straat wel een van de gezellige meiden waar ik hier op het forum gezellig mee klets, en wie weet heeft ze er wel jaren over gedaan om zwanger te worden, sinds ik op die manier naar onbekende kijk merk ik dat ik minder jaloers ben en dat ik zelfs hoop krijg wanneer ik ze voorbij zie lopen, want bij die meiden is het ook gelukt dus ook wij zullen vroeg of laat (vrijwel) allemaal aan de beurt komen!

Liefs Annemieke
hoop houden

Unregistered

05-05-2010 18:21
Hoi Annemieke

Ik herken die jaloezie ook die jij beschrijft.
Ik wordt zelf ook 30 dit jaar, en ben er al 2 jaar mee bezig om zwanger te worden.
Mijn huisarts zegt: je bent nog niet zwanger omdat je er te veel mee bezig bent!!!
Nou daar moest ik het mee doen.
Ben nu erg onzeker geworden, ligt het daar echt aan, of kan er ook nog iets anders zijn.
je weet maar nooit toch?
Weet jij misschien wanneer je een onderzoek mag aanvragen, om te kijken of je wel kinderen kunt krijgen?

Groetjes Helma
annemieke1980

Posting Freak

Topics: 18
05-05-2010 18:33
hoop houden schreef:Hoi Annemieke

Ik herken die jaloezie ook die jij beschrijft.
Ik wordt zelf ook 30 dit jaar, en ben er al 2 jaar mee bezig om zwanger te worden.
Mijn huisarts zegt: je bent nog niet zwanger omdat je er te veel mee bezig bent!!!
Nou daar moest ik het mee doen.
Ben nu erg onzeker geworden, ligt het daar echt aan, of kan er ook nog iets anders zijn.
je weet maar nooit toch?
Weet jij misschien wanneer je een onderzoek mag aanvragen, om te kijken of je wel kinderen kunt krijgen?

Groetjes Helma

Helma, dat is niet echt netjes van je huisarts om je met alleen die uitleg weer naar huis te sturen, na een jaar worden er meestal al andere stappen ondernomen, temperatuur jij al? Zo niet dan is dat misschien een tip, de meeste huisartsen willen dat je eerst 3 maanden lang je temperatuur bijhoudt en dat je dan terug komt, zonodig word je daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken, hier op het forum is een topic (ik geloof dat het grafiekjes heet) die meiden temperaturen allemaal al een hele tijd, en verder zijn er vrij veel topics over medische behandelingen om zwanger te worden! Heel veel succes Liefs Annemieke
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
05-05-2010 18:48
Als je een jaar bezig bent mag je een doorverwijzing vragen naar de gyneacoloog. De huisarts is wettelijk verplicht je die verwijzing te geven als je erom vraagt..
gewoon heengaan en eisen die verwijzing!

Succes!

liefs
FullOfLove

Unregistered

06-05-2010 14:37
Hallo Dames,

Voel met toch even geroepen te reageren.
Ik snap het gevoel van jaloezie wel, alleen daar zou het bij moeten blijven mijns inziens.
Jaloezie is een gevoel dat bij jou zelf hoort, je wordt geconfronteerd met iets dat jij niet hebt of graag zou willen, dit zegt alles over jou en niets over degene waar je jaloers op bent.
We moeten allemaal ouder en wijzer worden door schade en soms, door schande.
ik was moeder op mijn 18e, ik rookte tijdens mijn zwangerschap, heb jaren alleen met 2 kinderen op een bijstand gezeten, maar zij kregen alles voordat ik het kreeg, ondanks mijn financiele beperkingen hebben ze liefde gekregen, gezelligheid en nu ben ik getrouwd, heb een mooi koophuis, auto onder mijn gatje en hebben mijn kinderen mij heel veel geleerd EN mij uit de goot gehouden.
Ik heb 2 mooi gezonde en knappe kinders die door de situatie hoe we geleefd hebben normen en waarden hebben en niet materialistisch zijn. Zou dit alles mij niet gegunt mogen zijn omdat ik jong en naief was toentertijd?

Ik ben van mening dat ook die jonge meiden uiteindelijk ( oke en heus niet allemaal) veel leren DOORDAT ze hun kindje hebben en zeg nou zelf, zijn we allemaal in 1 dag wijzer geworden?
Als je 16 bent en een rot verleden hebt gehad wil je soms iets van jezelf waar je van kan houden en dat van jou terug zal houden. Of het versatndig is das een ander verhaal maar het is hún proces, wie zijn wij?

Ik gun iedereen een mooie zwangerschap hoe het ook zijt!
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
06-05-2010 14:53
Jeetje, Helma, twee jaar bezig en je vraagt je af wanneer je om onderzoek mág vragen?

Ik hoop dat je dit leest:

Bel vandaag nog de dokter, maak een afspraak, en zeg dat je nu een verwijzing naar de gynaecoloog wilt.

Als hij ook maar een beetje tegenstribbelt, wijs hem er dan op dat je wettelijk recht hebt op die verwijzing.

Ga niet weg tot je die verwijzing hebt.

En zodra je de verwijzing in je zak hebt, neem je definitief afscheid van deze huisarts en zoek je een andere.

Ik meen dit bloedserieus. Je huisarts heeft je een jáár langer laten doormodderen dan nodig was. En dan geeft hij jou nog de schuld ook dat je nog niet zwanger bent? Is hij nou helemáál van de pot gerukt??? Dus eerst zorgen dat je die verwijzing krijgt, en vervolgens dúmpen die huisarts.

Je huisarts is je directe link naar medische zorg, je hebt er één nodig die je serieus neemt. Anders zou je net zo goed geen huisarts kunnen hebben.
Simoon

Posting Freak

Topics: 15
07-05-2010 11:46
hoi meiden,

De jaloezie ken ik ook wel. Mijn beste vriendinnetje is ongepland zwanger geraakt na een paar maanden relatie. Ik gunde het haar van harte, ze is als een zus voor mij en was super trots dat ze zwanger was. Al zou ik het toen ook graag gewild hebben.
Nu gaan ze dit jaar voor een tweede wel gepland. Wat ik wil zeggen niet iedereen die ongepland zwanger worden zijn slechte ouders. Ze zorgt heel goed voor haar kindje. En echt waar roken achter de buggy no way. Ook al ik er achter loop wisselen we elkaar af zodat er niet achter de buggy gerookt word.

In mijn wijk wonen heel veel laag opgeleide meiden. Die zijn ook gauw zwanger. Vaak willen ze het niet eens maar het gebeurt. Ze willen eht beste voor hun kindje en doen er alles aan om zo goed mogelijk te zorgen voor hun kindje. Het steekt soms wel maar de manier waarop sommige van die meiden zwanger worden, of hoe de zwangerschap verloopt en de relatie met de vader van het kind. Tja dat zou ik toch echt niet willen mee maken. Dan heb ik liever geduld.

Maar goed jaloezie heb ik ook zeker, vind het soms wel jammer als ik de een na de ander met een dikke buik zie lopen. Maar ja mijn tijd komt nog wel denk ik dan maar.

Natuurlijk snap ik de reacties allemaal wel hoor! Het is gewoon niet leuk zeker niet als je heel graag wilt. Maar goed nooit een situatie beoordelen op wat je ziet.

Ik ken zelf ook mensen die in de schuldsanering zitten en bewust voor een tweede gaan. Ik zal nooit zeggen dat het goed is maar het is wel hun eigen keus.

liefs simoon
Jaslynne

Unregistered

11-05-2010 19:17
Ik moet echt even m`n hart luchten. Vrienden van ons zijn zwanger (nou ja, zij is zwanger) na twee maanden proberen. Wij zijn nu een half jaar bezig ongeveer en nog steeds niets! Ik ben echt een vreselijk mens, ik kan niet eens blij zijn voor ze. Ik ben gewoon jaloers en boos dat het hun wel zo snel gelukt is! Ze vertelden het ook alsof ze dit "ff tussendoor geregeld hebben". Het is gewoon frustrerend dat iedereen om me heen binnen 3 maanden zwanger is en ik nog steeds niet!!

Groetjes

ps: Jullie hoeven me niet te vertellen dat ik een k*twijf ben, dat weet ik zelf ook wel Cry Ik moest het gewoon even kwijt!
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
11-05-2010 20:15
Citaat:Jullie hoeven me niet te vertellen dat ik een k*twijf ben, dat weet ik zelf ook wel

Joh neem het jezelf toch niet zo kwalijk dat je gefrustreerd bent. Dat is heel normaal als je iets erg graag wilt.
Ik kreeg ook het nieuws van een collega die in de 2de ronde meteen zwanger was...nou ja dat voelde ook niet echt erg fijn.
Toch kan ik nu gelukkig wel blij zijn voor anderen, maar dat is een proces geweest. Dat heeft enige tijd geduurd.
Het komt echt wel hoor, die baby...alle goede dingen komen langzaam. En bij de meeste mensen duurt het toch een jaar voordat ze zwanger zijn.
Er zijn altijd geluksvogels die meteen zwanger zijn. En dat steekt. En dat mag steken.

Er komt een tijd dat je er beter mee kan omgaan, en er minder een rotgevoel van krijgt. En tot die tijd moet je je zelf toestaan boos te zijn! Want dat mag best!
Niemand kan aan je gevoel komen, en je mag jezelf niet zo veroordelen!
Kop op, het komt wel goed.

liefs
Simoon

Posting Freak

14-05-2010 09:52
@ Jaslynne,

Je mag boos zijn, verdrietig zijn, het niet eerlijk vinden. Het hoort erbij. Je bent net als iedereen een mens, en dus heb je gevoel! dat geeft niets.

een k*twijf ben je niet hoor, je lucht je hart en dat is goed!

Ik wens je super veel sterkte, geluk en kracht toe. Dat je toch nog snel zwanger mag worden.

Liefs simoon
lillepil

Unregistered

14-05-2010 12:54
Hey meiden..... ff zeiken hoor..... ik hoop niet dat iemand zich dit persoonlijk aantrekt....

We zijn nu in ronde 20. Ben het zo beu dat iedereen om me heen zwanger raakt! Kennisje pas bevallen van de 2e, gaat hij na 6 weken bij dr weg... Op t forum, meiden die in de 2e en soms in de 1e ronde geluk hebben, want dat is t.... geluk hebben Sad Waarom wij niet? Geloof me, ik gun t iedereen...... Maar af en toe heb ik het gevoel dat t ons niet is gegund Cry Cry Cry
Simoon

Posting Freak

14-05-2010 18:27
Hey Lillepil,

Dat is wel hard inderdaad dat jullie al bijna 2 jaar bezig zijn. Wat mij altijd op de been houdt is dat de dingen gaan zoals ze moeten gaan. Okey ik weet ook niet waarom dingen gaan zoals ze gaan. Maar het maakt het een stukje makkelijker om het een beetje los te laten.

Ik wens je heel veel sterkte en geluk en kracht om maar snel zwanger te mogen raken.

liefs
Jes22

Unregistered

15-05-2010 08:43
ladies, ik vind dat we wat minder hard voor elkaar en voor ons zelf zouden mogen zijn. ik ben dit topic gestart omdat ik mn ei kwijt moest, en zo te lezen zijn er wel meer onder ons die met jaloezie te maken krijgen. Het is ook gewoon niet makkelijk.
wij zijn nou bijna een jaar bezig om zwanger te worden, en ik heb waarschijnlijk pcos. en de voorbeelden van mensen die me jaloers maken of me het bloed onder de nagels vandaan halen stapelen zich op. zo had ik pas een collega die tijdens de lunch ging opscheppen wat voor superzaad hij heeft, want zn vriendin was meteen de eerste maand zwanger :roll: :roll: :roll: . om zich daarna meteen tot mij te richten waar iedereen bij is om te vragen of ik al zwanger ben :evil: :evil: :evil: (en ik bazuin echt niet rond op mn werk dat we zwanger willen worden of dat dat nog niet wil lukken)! kortom, voel je vrij je ergernissen hier te uiten, als het hier al niet kan onder lotgenoten, waar moet je dan nog heen met je frustraties Wink
Chris1984

Posting Freak

Topics: 7
15-05-2010 17:47
Hier ook weer een aanval van 'jaloezie'. Mn nicht is nu 5,5 week zwanger hoorde we vandaag. Meteen eerste ronde al raak.
Niet eerlijk misschien en ik gun het ze van harte, maar ben zooo stikjaloers nu Sad
Voel me er gewoon ff shit en down onder dat wij 'al' in ronde 4 zitten Sad
lillepil

Unregistered

17-05-2010 08:53
Thanx Simoon....

@ Cruesli: ik ben wel van mening dat jaloers zijn ok is. zolang het geen afgunst is, kan ik me niet voorstellen dat iemand ons iets kwalijk neemt! We blijven maar gewoon mensen die iets heeeeeel graag willen. En als een ander dat dan heeft, wordt je "jaloers". Er zijn inderdaad wel mensen die ik het niet "gun". Maar dat zijn alleeen mensen die niet goed voor hun kindje zorgen.... Zolang ze hun kindje niet verwaarlozen, en (in hun ogen) goed opvoeden, mag van mij iedereen zwanger raken. Zelfs in de eerste ronde. Wij hebben gewoon wat meer tijd nodig om ons kindje "perfect" te maken Wink

(er zijn wel dagen dat ik er anders over denk hoor :lol: )
Simoon

Posting Freak

18-05-2010 14:45
@ lillepil,

graag gedaan meis, hoef je geen dank je voor te zeggen hoor daar zijn we hier voor hihi ook om elkaar te steunen.

liefs
pukemuk

Senior Member

Topics: 3
18-05-2010 20:01
Ben ik blij dat ik niet de enigste ben!
In mijn omgeving worden ze met tientallen tegelijk gepland of per ongeluk zwanger!
Wij zijn sinds nov 09 bezig maar helaas nog geen positieve test
En hoe blij ik ook voor mijn vriendinnetjes ben toch steekt het
wendyl

Posting Freak

Topics: 4
18-05-2010 20:34
Eindelijk een topic waar je gewoon kan/mag zeggen dat je jaloers bent...

En ik ben dat ook!
De avond dat ik vertelde dat ik zwanger was, fluisterde mijn schoonzus in mijn oor: als ik nu niet zwanger wordt, ben ik 3 dagen na jou uitgerekend. Ok, dat kan, maar moet je nou echt ff de aandacht hebben, omdat ik vertel dat ik zwanger ben?
Overigens dacht mijn broer dat ze niet bezig waren met het plannen van een 2e, zij blijkbaar wel...
2 weken later kreeg ik een miskraam en 3 dagen daarna het nieuws, mijn schoonzus is ook zwanger en idd 3 dagen later uitgerekend. Inmiddels 2 wkn geleden bevallen, maar ik heb 8 maanden lang jaloers toegekeken hoe zij alles meemaakt, wat ik anders ook zou meemaken!

Daarnaast heb ik sinds mijn miskraam nu de 3e stagiaire (meisjes van 16, 17 en 18) die alle 3 een abortus hebben gehad. Dan ben ik niet eens jaloers, maar daar kan ik me zo boos om maken! Echt zo oneerlijk!!!
Wij doen zo ons best om zwanger te worden en zij laten hun eigen kindje weghalen, want het was een foutje!!

Zo, dat moest er ff uit! Ik ben blij met deze topic! Big Grin
snoetje20

Member

Topics: 1
19-05-2010 13:37
Pfffffffffff .... Ook ik word GEK van al die zwangere om me heen. Iedereen lijkt zwanger te worden en baby's te baren.
Mijn collegaatje heeft een paar weken geleden ook verteld dat ze zwanger is. De eerste keer meteen raak! Het was niet echt de bedoeling om zwanger te worden. Wij zijn al 7 maanden bezig.. dit is ronde 8. En geef de moed soms echt op.... Hoe slecht dit ook eigenlijk is....
KlapRoos

Unregistered

19-05-2010 19:33
De teleurstelling, boosheid en jalouzie wordt bij mij ieder maand steeds intenser.
We zijn nu al langer dan een jaar bezig, ik zit nu in ronde 17 Sad
Ook leeftijd gaat harder dan je verwacht... ben nu 34 jr.

Al mijn beste vriendinnen hebben minimaal 2 kinderen. Mijn collega's minimaal 1, buurvrouw (jonge meid) nov. '09 bevallen, omdat ze de pil was vergeten. M'n zus begin '10 van haar 4e kind bevallen. Mijn zusje van haar 1e kind afgelopen maand bevalle.
M'n stagiaire na de 1e poging al raak en een vriendin afgelopen maand na 2e poging al zwanger van haar 3e kind.
In heel mijn vrienden en familiekringen ben ik de enige die kinderloos is Sad Ik bal er echt ontzettend van. Ook ik wil moeder-zijn en me moeder-voelen!
Het verdriet is soms hartverscheurend en tranen zijn niet te houden als ik ieder maand weer ongesteld wordt. Ik voel me een loser als ik mijn man het nieuws moet vertellen dat ik weer ongesteld ben geworden. Het wordt iedere maand zwaarder en zwaarder.

Ben al naar het Z-huis doorverwezen door mijn arts. Bloedonderzoeken en uitstrijken allemaal positief. De sperma van mijn man is was zwak maar niet ernstig zeiden ze. Ik mocht naar huis en er weer een paar maanden tegen aan. Ergens in de zomer gaan ze pas verdere stappen ondernemen. Zowel ik als mijn man hebben nooit gerookt/gedronken. We leven gezond. Ik kan het soms niet uitstaan dat iedereen om mij heen al zwanger is (geweest).
Babs1

Unregistered

19-05-2010 20:38
Ik begrijp het helemaal! Ook wij hebben eerste gezorgd voor een stabiele situatie. En nou is het vriendinnetje van mijn broertje net bevallen. Zij is pas 13 jaar! Dat is toch onbegrijpelijk? Confusedhock:

Liefs Babs.
KlapRoos

Unregistered

19-05-2010 22:17
Babs1 schreef:Zij is pas 13 jaar!

Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:
Babs1

Unregistered

19-05-2010 22:28
KlapRoos schreef:
Babs1 schreef:Zij is pas 13 jaar!

Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:

Ja zo stond ik dus ook te kijken.
Simoon

Posting Freak

20-05-2010 09:05
Pardon :o

13?? dat is wel heel erg jong zeg.... Pff toen ik dertien was dacht ik daar niet over na (ok wel toen ik 14 was maar toch)

En eerlijk gezegd kan ik daar niet jaloers op zijn, maar vind ik het eerder zielig, voor het kindje maar ook voor de moeder, je bent dan zelf nog een kind. maar goed hopen dat ze het toch nog goed kan opvoeden.

liefs
Rian-kippie

Posting Freak

20-05-2010 10:24
Hallo dames,

heel interessant topic dit... ook ik vind dat er erg hard geoordeeld word, maar ik kan de jaloezie gevoelens zeker wel begrijpen...

eerst even iets over mezelf, op mijn 14e kreeg ik voor het eerst een vriendje, na een maand vonden we onszelf oud en wijs genoeg om "het" te doen... totaal onwetend dacht ik dat ik alleen zwanger kon raken tijdens je ongesteldheid... tja als je nooit voorlichting hebt gehad weet je niet beter...

de allereerste keer voor ons beide was een "lucky" of liever gezegd "onlucky" shot want ik was zwanger... de keuze was snel gemaakt.. dit kindje kan niet komen want we hebben het niets te bieden en dus hebben we een abortus uit late voeren... direct daarna aan de pil begonnen en nu, 10 jaar later, nog steeds bij elkaar en nu gepland zwanger van ons 1e kindje!

Alle jaren tussen de abortus en nu heb ik ook jaloezie gevoelens gehad voor meiden die wel hun kindje hielden ook al waren ze jong (ik woon in een christelijk dorp aan de kust waar het aantal tienermoeders aanzienlijk hoger is dan in de grote steden) ik heb wel " gevoeld" dat er iets in mij groeide destijds en had ook moeder kunnen worden!

Ook al heb nooit geen spijt gehad van de abortus, ik heb wel altijd gezegd dat ik het niet nog eens over mijn hart zou kunnen krijgen...

Meiden, ik kan jullie jaloezie goed begrijpen.. of misschien ook niet, ik was beide keren snel zwanger, maar ik vind dat er wel heel snel geoordeeld word! van sommige mensen ken je niets geen achtregrond, een een kledingkeuze is heel persoonlijk, ik zou zelf ook niet in een minirok achter de wagen willen lopen, maar dat is heel persoonlijk!

desondanks wil ik alle meiden die al geruime tijd bezig zijn veel sterkte wensen en hopelijk zijn jullie ookn allemaal snel zwanger!
Babs1

Unregistered

20-05-2010 10:49
ik dacht daar ook niet over na toen ik 13 was. Is ook wel zielig voor dat meisje maar wel raar hoe de dingen soms kunnen lopen. En dan denk je toch "waarom gebeurd dat nou in een ongelukje terwijl heel veel stelletjes zo lang bezig zijn" dan baal je toch wel even.
snoetje20

Member

20-05-2010 10:55
Hé Klaproos,

Ik kan heel goed begrijpen dat je er moedeloos van wordt!
Al de goed bedoelde adviezen van mensen weet je ondertussen wel.
En mensen zeggen ook heel snel: 'Jou tijd komt ook nog wel' Weet dat dat heel goed bedoelt is.
Maar elke maand twijfel je daar meer over omdat je zoveel zwangere om je heen ziet.
Dan ga je stiekem denken dat jij dan wel die ene moet zijn waarbij het niet lukt. 2% van de stellen blijft kinderloos.
Dat moet toch iemand zijn of niet??
En je moet er niet teveel mee bezig zijn zeggen ze dan... maar diezelfde mensen houden er dan geen rekening meer mee om je te vertellen dat er weer een zwangere in haar/zijn familie bij is gekomen. Dan houden ze toch zelf het kinderonderwerp in stand? Ik probeer op dit moment idd er zo min mogelijk aan te denken.. en vooral niet aan mn vriend te laten weten wanneer ik mijn vruchtbare tijd heb. Anders vindt hij het sowieso niet meer leuk omdat het een moetje aan het worden is. Zo wil ik ook geen kindje tot stand brengen.
KlapRoos

Unregistered

20-05-2010 22:32
snoetje20 schreef:En mensen zeggen ook heel snel: 'Jou tijd komt ook nog wel' Weet dat dat heel goed bedoelt is.

Dat zeggen ze inderdaad allemaal... is wel goed bedoeld, maar ik heb nu echter geen zin meer in die onzin, want zoals je zegt... wie zal er onder die 2% komen te vallen?
Dat zijn in ieder geval niet die mensen die tegen mij zeggen 'jou tijd komt nog wel' of 'ach maak je niet druk' of 'je moet er niet aan denken en dan komt het wel van zelf'.
Ja ja, ik denk er nu echter anders over. Die mensen hebben niet het lijden moeten doorstaan van wat vrouwen meemaken die ieder maand weer de kracht bijeen moeten rapen om door te gaan.

Babs1 schreef:En dan denk je toch "waarom gebeurd dat nou in een ongelukje terwijl heel veel stelletjes zo lang bezig zijn" dan baal je toch wel even.

Juist ja... dat vraag ik me dus ook af!
snoetje20

Member

21-05-2010 09:31
Heb gisteren wel iets moois gelezen waar ik me toch aan vast wil houden.
Het kindje komt als het er de tijd voor is.. ik probeer even om meer te genieten van de rest.
Maar dat is nu he... Wink zit nu even niet in de spannende weken! Dan ben ik altijd een stuk rustiger.
pukemuk

Senior Member

22-05-2010 20:15
Sorry meiden dat ik even tegen jullie kom zeuren maar heb net gehoord dat
mijn beste vriendinntje zwanger is. we zijn tegelijik gestopt met de pil.
Ben echt kei blij voor haar hoor ,echt waar. Maar toch steekt dat gemene stemmetje op dat zegt waarom zij al wel en ik nog niet.
Het is echt te erg voor woorden dat ik dat denk!
Simoon

Posting Freak

22-05-2010 20:19
@pukemuk

Dat geeft niets! dat mag je toch denken!!! Anders zou het wel raar zijn hoor!!!!
Gewoon hier lekker je hart luchten dan ben je je verhaal tenminste ff kwijt!!! En hopen dat de aankomende ronde bij jou ook raak mag zijn.

Liefs
Monalisa

Posting Freak

23-05-2010 12:02
bij mij mag mn dochter van 13 niet eens een vriend hebben laat staan seks hebben.
lekker opvoeding van ouders tegenwoordig!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
Babs1

Unregistered

23-05-2010 22:09
Ja ze zijn er steeds vroeger bij tegenwoordiger Confusedhock:
Simoon

Posting Freak

24-05-2010 19:27
zeker....

als ik gezegend mag worden met een kindje dan gaan we er zeker alles aan doen om het bij hem/haar nooit zo ver te laten komen. Goede opvoeding is het halve werk zei mijn moeder altijd.

liefs
suzzie

Posting Freak

24-05-2010 19:52
Monalisa schreef:bij mij mag mn dochter van 13 niet eens een vriend hebben laat staan seks hebben.
lekker opvoeding van ouders tegenwoordig!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Sorry???????had jij geen vriendje op die leeftijd????????
Ik wel hoor! Meer dan handje vast houden was het niet, maar had wel een vriendje.
Wat ouders verbie4den doe je als kind juist!!! Je kan als ouder beter op tijd en goed vcoorlichten.
Als het magf komt vriendjelief ook bij je thuis en heb je er nog wat zicht op
Simoon

Posting Freak

24-05-2010 20:11
@ suzzie ben het met je eens toen ik 13 was had ik mijn eerste liefje. heb toen gezoend was al heel wat!!
En werd goed voor gelicht door mijn ouders. Dus dat was ook nog eens goed.

Gewoon vanaf het moment dat ze een vriendje krijgen op wat voor manier ook (liefst daarvoor al) gewoon met ze aan tafel gaan zitten en gewoon voorlichten met die hap.

en ze der vanalles over laten opzoeken wat er allemaal kan gebeuren enzo. Dat heb ik gedaan met mijn moeder en heeft me zeker veel geleerd.

liefs
Babs1

Unregistered

24-05-2010 20:54
yep, mee eens. Verbieden kan je het toch niet want dan doen ze het stiekem. Ik ga inderdaad ook voor de goede voorlichting.
Simoon

Posting Freak

24-05-2010 21:37
inderdaad goede voorlichting en gewoon de jongen bij je thuis over de vloer hebben. Dan weet je tenminsite ook wie het is etc.
En eerlijk zijn tegen elkaar dat wanneer ze er echt over denken en ze zijn er niet te jong voor naar de huisarts voor de pil o.i.d. zodat ze in ieder geval niet gelijk zwanger kunnen raken...
Monalisa

Posting Freak

25-05-2010 14:43
voorlichten oke das waar....
en nee, IK had GEEN vriendje op mijn 13e. vond altijd wel jongetjes leuk maar die vonden mij nooit zo leuk. ik heb voor het eerst gezoend toen ik 18 was ( jaja ik was altijd een hoploze romanticus die niet eens ver wilde gaan met iemand die niet om mij geeft of het beste met me voorhad.) en op mijn 20e heb ik HET pas voor het eerst gedaan.
en wow wat ben ik trots op mezelf. mijn vriendin had het hele dorp en omstrreken al gehad.BAH

en weet je wat ik ook jammer vind? afgezien van een handje handje vriendje vind ik nie erg, maar de nieuwsgierig heid komt enzo, en dan gaan kinderen volwassen handelingen doen.
zo ken ik weer een meisje, iets ouder, ze is 18.
die doet het ook op los. ik geloof wel dat ze voorgelicht is door haar ouders.
ze heeft nu een geslachtsziekte die niet meer overgaat. en ze was een keer overtijd, toen had haar vriendje van 19 gezegd: je laat het maar weghalen ik moet ' dat kind'' niet.
en zij zegt: ja ik wou het anders ook echt weg laten halen hoor!!! hoe kan ik nou iets ( IETS?????) houden waarvan ik toch al weet dat ik er niet van hou

OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en kijk dit is nou wat ik bedoel. kinderen die zo graag volwassenen dingen willen doen en als ze dan zwanger worden gaan ze kinderachtige babytaal uit zitten kramen zoals hierboven beschreven,nou van mij werd er dus niks weggehaald als dat mijnkind was....je wilt zo nodig volwassen dingen doen, dan draaf je ook maar als een volwassene voor de consequenties op! En dat vond ik...ik zal mijn dochter nooit afvallen en ten alle tijde blijven steunen, maar er worden geeeeen abortussen gepleegd. als je eens weet hoeveel sommige dames hier moeite doen voor een wonder! jaaa toch?
sorry dat ik dit zo ff neerknal maar ik wilde even mn mening kwijt. maar ik vind het gewoon eng om al zo vroeg aan relaties te beginnen.....ik hield me op mijn dertiende echt met hele andere dingen bezig zoals lekker met mn vriendinnen naar het zwembad en boekjes schrijven.
Rian-kippie

Posting Freak

25-05-2010 14:55
ook ik ben van mening dat je een kind niet kan verbieden seks te hebben... goede voorlichting/opvoeding lijkt me veel beter..

Ik zelf had op mijn 12e voor het eerst een vriendje waar ik mee tongzoende, op mijn 14 leerde ik mijn huidige man kennen en ja we hadden seks... 4 maanden na mijn 13e dus.. en ja ik was meteen zwanger! wist ik veel...

we hebben dat toen af laten breken omdat we beide wel inzagen dat we nog geen kind op konden voeden!
Monalisa

Posting Freak

25-05-2010 14:59
oei... ja...ach ja ik zeg niks :?
KlapRoos

Unregistered

25-05-2010 16:17
Hoi Pukemuk,

Geef'nie hoor... je mag/kan hier je hart luchten. Niets mis mee! Ik herken dat ook wel, vooral de laatste maanden. Met name na 1 jaar proberen en ook het feit dat in mijn omgeving alle meiden al minimaal 1 kindje hebben.

Ik ben de afgelopen dag naar BE voor familiebezoek gegaan en heb daar mijn schoonzusje gezien (al 4 maanden zwanger) we waren 15 maanden samen gestart met zwanger raken. Zij had een vleesboom in haar baarmoeder en de schildklier werkte te snel. Daar was ze eind 2009 aangeholpen en meteen daarna raak. Erg leuk voor haar, meer eerlijk gezegd voel ik geen blijschap in mijn droevige hart. Ze zei dat het een jongetje wordt, maar dat ze heel erg naar een meisje verwacht. Ik kan dat eerlijk gezegd niet begrijpen!
Ik denk dan bij mezelf, wees blij dat je zwanger bent en hoop op een gezond kindje.

Wat mijn verdriet nog meer deed toenemen was, dat haar schoonzusje mij heel vrolijk toevertrouwde dat zij sinds 2 maanden geen pil meer slikt en nu al meer dan 2 weken overtijd is (ze heeft een tweeling van 3 jaar). Ik zal het daar eerlijk gezegd echt niet meer zitten. Ik was al blij dat we besloten hebben om maar te gaan shoppen.
lotty

Unregistered

25-05-2010 19:24
Wij zijn nu alweer 1,5 jaar bezig voor de 2e, je zou denken dat je er vrede mee hebt want je hebt er al 1.
Nee dus, mijn wens blijft er toch.
Ik hou me constant voor dat we blij mogen zijn met 1 kindje, en dat het zo misschien beter is en makkelijker.
Dat heb ik 1 maand kunnen volhouden, en nu baaaal ik weer als een stekker (ben 2 dagen geleden ongesteld geworden :evil: )
Een paar weken geleden hebben we een HSG onderzoek, dat kan ook je kansen vergroten maar tot nu toe helpt dat nog niet echt :evil:
Pfff ik ben het wachten zooo zat h'e :evil:
sorry voor mijn geklaag, dat moet er echt ff uit
lotty

Unregistered

25-05-2010 19:27
Rian-kippie schreef:ook ik ben van mening dat je een kind niet kan verbieden seks te hebben... goede voorlichting/opvoeding lijkt me veel beter..

Ik zelf had op mijn 12e voor het eerst een vriendje waar ik mee tongzoende, op mijn 14 leerde ik mijn huidige man kennen en ja we hadden seks... 4 maanden na mijn 13e dus.. en ja ik was meteen zwanger! wist ik veel...

we hebben dat toen af laten breken omdat we beide wel inzagen dat we nog geen kind op konden voeden!

Confusedhock: op mijn 13e wist ik nog niet eens wat sex was :oops: :lol:
Monalisa

Posting Freak

25-05-2010 20:46
hahaha ik wel, maar dat vond ik vies en eng hhihihihi
KlapRoos

Unregistered

25-05-2010 20:53
Hoi Lotty,

Ja, erg is dat hé. Ik ervaar de dagen dat ik ongesteld wordt ook erg vervelend en emotioneel. Hou de moede erin en volgende keer beter!
Babs1

Unregistered

25-05-2010 22:17
@ Klaproos.

Ze krijgt een jongen en dan zegt ze nog dat liever een meisje had gewild???
Daar kan ik echt niet inkomen! Mij maakt het dus echt niet uit of het nou een meisje of jongen word. Als het maar gezond is!

Nou meis, ik hoop dat het snel raak voor jullie mag zijn.
Hertogin

Unregistered

26-05-2010 09:55
Monalisa,

Ik begrijp je gevoel ten aanzien van volwassen gedrag, dan volwassen consequenties. En gevoelsmatig ben ik het met je eens. Maar bij zulke jonge mensen is misschien abortus niet zo'n slechte keuze. Zoals Rian-kippie al aangeeft kunnen zulke jonge ouders de verantwoordelijkheid waarschijnlijk niet aan en dan breng je een baby misschien in een hele nare situatie als je de zwangerschap toch doorzet. Hopelijk leren de pubers er wat van. Een abortus ondergaan schijnt geen pretje te zijn.
Rian-kippie

Posting Freak

26-05-2010 10:51
Hertogin schreef:Monalisa,

Ik begrijp je gevoel ten aanzien van volwassen gedrag, dan volwassen consequenties. En gevoelsmatig ben ik het met je eens. Maar bij zulke jonge mensen is misschien abortus niet zo'n slechte keuze. Zoals Rian-kippie al aangeeft kunnen zulke jonge ouders de verantwoordelijkheid waarschijnlijk niet aan en dan breng je een baby misschien in een hele nare situatie als je de zwangerschap toch doorzet. Hopelijk leren de pubers er wat van. Een abortus ondergaan schijnt geen pretje te zijn.

abortus was lichamelijk gezien helemaal niet vervelend vond ik... je hebt een paar dagen het idee dat je ongesteld bent.. je bloed wat, en hebt af en toe wat kramp.. maar mijn menstruaties waren altijd vele malen heftiger... tis meer het mentale denk ik... al heb ik het toen allemaal in een soort roes beleefd en heb mezelf nooit toegestaan om me "zwanger" te voelen in die tijd.... heb nooit spijt gehad van onze keuze destijds, maar heb wel altijd gezegd dat ik het nooit een 2e keer zou kunnen..
Hertogin

Unregistered

26-05-2010 12:53
Rian-kippie,

Ik bedoelde ook fysiek èn mentaal Wink

Ik vind het mooi hoe jij je vroegere situatie kunt beschrijven, gewoon zoals het toen voor jou was en waarom. Wink
jolijne

Unregistered

27-05-2010 16:38
Jaloers word je vanzelf... je kunt er niks aan doen! ook ik heb er last van met 13 zwangeren om me heen... zucht.. terwijl ik zelf zo graag wil, pas een half jaar bezig maar word niet ongesteld... en de huisarts doet er niks aan!! beeghh...
Babs1

Unregistered

27-05-2010 18:14
Hi Jolijne,

Waarom doet de huisarts er niks aan? Een half jaar op je menstruatie wachten is best lang. Misschien een second opinion aanvragen?
lotty

Unregistered

27-05-2010 18:56
Babs1 schreef:@ Klaproos.

Ze krijgt een jongen en dan zegt ze nog dat liever een meisje had gewild???
Daar kan ik echt niet inkomen! Mij maakt het dus echt niet uit of het nou een meisje of jongen word. Als het maar gezond is!

Nou meis, ik hoop dat het snel raak voor jullie mag zijn.

Ik zei ook altijd dat ik er graag een meisje bij zou willen, maar nu maakt het me niet eens meer uit of het een meisje of jongen zou worden.

Jolijn, ik zou ook een andere arts raadplegen, het is niet normaal dat je zolang moet wachten voordat je ongesteld word.
KlapRoos

Unregistered

27-05-2010 20:32
Jolijne, wat vreemd dat je h-arts geen actie onderneemt. Blijf er niet te lang mee lopen!

Babs & Lotty, het is haar eerste nog en daarvoor werd ze ook aan schildklier en vleesboom behandeld.. tja en dan denk ik 'wees blij en ga nou niet nog meer eisen stellen'.
Er zijn er namelijk stellen die er jaren over doen om zwanger te raken en dan lukt het ze niet.. die zijn al blij al ze zwanger kunnen worden, dan maakt het ze echt niet uit of het een j of m is. Als het maar gezond op de wereld komt.
Babs1

Unregistered

02-06-2010 22:23
@ Klaproos

Precies! Als het maar gezond op de wereld komt!
lotty

Unregistered

05-06-2010 19:08
Ik zit ondertussen weer in mijn klustijd, of ik heb mijn ei vandaag al gehad Wink
Gister had ik een positieve ovulatietest, en waarschijnlijk de dag daarvoor ook al maar toen kon ik niet testen.
Ik hoop zo dat het nu eindelijk eens raak is (duim, duim)
KlapRoos

Unregistered

07-06-2010 13:20
@lotty, spannend hoor, hopelijk is het raak Wink
Simoon

Posting Freak

08-06-2010 22:29
Om echt gek van te worden zeg... Overal met dat mooie weer die buiken, buggy's, wandelwagens etc.... Pfff sorry maar moest het echt even kwijt.

Ook dat sommige mensen uit het niets zwanger lijken te worden. weet ook wel sommige doen er een tijd over en houden dat verborgen maar toch.

Het ergste vond ik nog de opmerking tja was wel zwanger maar ja was een ongelukje dus heb abortus laten plegen.

ben toen echt weg gelopen. kan daar niet tegen zeg!!! ben je 24 heb je 2 jaar een relatie en dan doe je dat sorry kan ik echt niet tegen terwijl er genoeg meiden zijn die er jaren over doen om zwanger te raken.

Pfff sorry moest ff me frustratie kwijt.
Hertogin

Unregistered

09-06-2010 11:23
Vandaag gehoord (goed bedoeld overigens): je ene collega heeft net een kind gekregen, de ander is zwanger, wanneer ben jij? Wist even niet waar ik moest kijken.. :o Wink
Simoon

Posting Freak

09-06-2010 11:45
@hertogin,

dat kan ik me voorstellen. Zijn jullie al lang bezig om zwanger te worden?

liefs
Kimmeke

Unregistered

09-06-2010 12:06
Ook wij zijn al aan ronde 16 toe,
Ik heb wel al kindjes uit mijn eerdere relatie.
Maar met mijn huidige vriend lukt het maar niet, herken de jaloezie ook!
In mijn omgeving zijn er al minstens 3-4 vrouwen zwanger en ben er depri van aan het worden.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave