Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen PCO(S)

PCO(S)
Jes22

Unregistered

13-04-2010 18:18
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk PCOS heb (poly cystic ovary syndrome) Sad . Je eerste reactie is dan toch ff schrikken :o , maar van wat ik op internet lees zijn de kansen zijn wel redelijk dat het toch gaat lukken zwanger te worden. Ik vroeg me af of er meer meiden zijn met PCOS, en wat jullie ervaringen zijn. Wat voor behandeling krijgen jullie, welke onderzoeken zijn er gedaan? Hebben jullie er veel last van? Wanneer en hoe kwamen jullie erachter? Hebben jullie het er erg moeilijk mee dat het allemaal niet vanzelf gaat? Zijn er ook meiden die al zwanger zijn ondanks PCOS? Ik ben benieuwd!!

groetjes Jes
aggie

Unregistered

15-04-2010 20:30
Hallo,

De arts denkt dat ik het ook heb.
Ik heb geen eisprong.
Ik heb al een dochter dmv gebruik clomid en nu ben ik weer beonnen met provera en over ong 1 1/2 week clomid.
Ben jij ook al bezig met de behandeling dan?

groetjes
Jes22

Unregistered

16-04-2010 07:44
nee, ik moet eerst nog een maand wachten van de dokter om te kijken of het zichzelf nog oplost :roll:

wat goed dat de clomid bij jou gewerkt heeft en dat je een dochtertje hebt! ik hoop voor je dat het nu weer lukt!

groetjes
Anja78

Unregistered

16-04-2010 13:26
Hoi Jes,

Bij mij is in maart vastgesteld dat ik PCOS heb. Ik ben in aug. 2009 gestopt met de pil en daarna nog maar 2 keer ongesteld geworden, de laatste keer 17 nov.
De huisarts heeft me in februari doorverwezen naar een gynaecoloog. Daar kreeg ik meteen een inwendige echo en was te zien dat er allemaal blaasjes zaten en werd PCOS vastgesteld. Vervolgens heb ik een kuur Provera gekregen, met daarna Clomid. Ik heb nu een aantal inwendige echos gehad om te kijken of er een eitje zou gaan rijpen. Dat was het geval, vanmorgen is vastgesteld dat de eisprong geweest is. Mijn cyclus komt dus weer op gang met de Clomid.

Toen het bij mij werd vastgesteld ben ik ook best geschrokken. Je maakt je meteen druk en denkt dat het nooit gaat lukken. Sommige dagen heb ik het er echt moeilijk mee. Ik had gedacht nu toch wel zwanger te zijn, maar dat is allemaal niet zo gelopen...
Gelukkig werkt de Clomid en kunnen we nu weer echt gaan proberen, we willen zo graag een kindje...

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Groetjes Anja
Jes22

Unregistered

16-04-2010 20:01
@ anja

Spannend, je eisprong vandaag! En nou maar klussen Wink :lol:

ik had ook gedacht onderhand wel zwanger te worden, ik ben met de pil gestopt in juli 2009. Gek he, je weet vantevoren dat het moeilijk kan zijn zwanger te worden, maar je staat er nooit bij stil dat het bij jou zou zijn. :roll: ach ja, positief denken!
Mila

Posting Freak

Topics: 14
16-04-2010 20:48
hallo,

ik heb ook pcos en ben nu zwanger!! dit wilde ik toch even laten weten, want het kan dus allemaal Wink
Laura1982

Member

Topics: 4
16-04-2010 21:37
Ik heb afgelopen januari eigenlijk definitief de diagnose PCO gekregen. Helemaal geen verassing, want eigenlijk had ik dit al eerder kunnen weten. Ik ben in juli 2009 mama geworden van een zoon. Ik werd zwanger in de eerste ronde mbv Clomid, ik had toen al geen cyclus.
Sinds de bevalling heb ik ook geen menstruatie meer gehad tot begin maart.

Begint maart van dit jaar kwam ik er namelijk achter dat ik zwanger was, helaas werd ik een paar dagen later toch nog ongesteld. Ik ben er waarschijnlijk heel vroeg achter gekomen, want op een echo was ook geen vruchtje te zien.
Ik mag, als ik dit weekend geen mentruatie krijg of niet zwanger blijk te zijn weer beginnen met clomid.

Al met al kun je met PCO met of zonder behandeling toch gewoon zwanger worden. Het wil niet zeggen dat je bij PCO helemaal geen cyclus hebt, hij kna ook mega lang zijn en heel onregelmatig.
aggie

Unregistered

17-04-2010 06:41
Ben hier sinds deze week dus pas op te vinden en weet nog niet zo goed hoe alles werkt. Volgens mij heb ik net al een prive bericht vertstuurd.

Maar goed. Laura, ik kan binnenkort ook starten met de clomid. vind het fijn om hier te praten, mede omdat ik het niemand vertelt heb dat we bezig zijn.
Ditis een soort uitlaatklep.
Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel lukt.

Weet iemand trouwens wat dat nog meer voor gevolgen kan hebbeb(PCO)? De gyn heeft er verder niets bij vertelt.

groetjes aggie
Mila

Posting Freak

Topics: 14
18-04-2010 09:46
Ik ben ook zwanger geworden met de eerste ronde van clomid, maar dat is helaas mis gegaan en nu ben ik zwanger geworden van puregon (hormoonspuiten).

voor de bijwerkingen van pco kun je op google even zoeken naar: kenmerken pcos, klachten pcos en toekomst en pcos volgens mij krijg je dan van alles te lezen
aggie

Unregistered

18-04-2010 19:48
dank je. Zal eens kijken
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
18-04-2010 20:42
ik vond deze site wel heel informatief

http://nl.wikipedia.org/wiki/PCOS
Anja78

Unregistered

19-04-2010 15:15
Deze site was ook erg fijn, is van de vereniging van gynaecologen. Je hebt er verschillende onderwerpen, je kunt er lezen over PCOS, maar ook over het OFO, zodat je weet welke onderzoeken je kunt verwachten...
http://www.nvog.nl/Voorlichting/Voorlic ... fault.aspx

Het is inderdaad fijn om hier met "lotgenoten" te praten, mijn vriend is erg lief, maar al die vrouwelijke emoties zijn toch moeilijker te volgen voor een man Smile
Ook goed om te lezen dat het gewoon kan lukken met behulp van Clomid!!!
Jes22

Unregistered

19-04-2010 17:39
idd fijn om lotgenoten te hebben. mijn man zegt dat ik het niet zo somber in moet zien en er niet zo mee bezig zijn, maar ik vind dat moeilijk: het is toch mijn lijf dat dienst wijgert, zeg maar. voel me dan toch ook wel een beetje schuldig dat onze zwanger-worden problemen aan mij liggen Sad
hoop1970

Posting Freak

19-04-2010 18:30
@Jess
is het sperma van je man al onderzocht?
Vind het altijd zo naar klinken... het ligt aan mij
het is toch een probleem van samen?
en op zich is PCO best goed behandelbaar hoor wat betreft het cyclus krijgen/maken.
Helaas heeft de clomid bij mij geen zwangerschap opgeleverd zoals je in m'n onderschrift ziet, maar de puregon daarintegen wel weer...en er zijn nog aardig wat andere medicijnen.
Dus genoeg mogelijkheden hoor.
Succes!
Maj

Unregistered

19-04-2010 21:54
Ook ik heb PCOS maar ben een paar weken nadat ik dat te horen kreeg toch onverwacht angeteld zonder hulp van buitenaf...

Over het ligt aan mij, mijn kapper (tja wat bespreek je er mee he) kwam met de beste raad ooit, zodat we er toch nog een beetje luchtig mee om konden gaan...

Die hoorde het verhaal aan, keek van vriendlief naar mij en zei, nou dat is dan geregeld.....

vanaf nu totdat jij hier met een gevulde kinderwagen binnenloopt is alles zijn schuld...

dus, als het regent, zijn schuld
als je struikelt, zijn schuld
stoot je je? zijn schuld en ga zo maar door...

Vriendiefs sperma was er goed, dus het 'lag ook aan mij"'

De 'oplossing' van de kapster heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik er om kon lachen en dat we er de ' humor'' van in konden zien en het luchtig bleef....

Natuurlijk is het heel erg, maar dit hielp mij verschrikkelijk goed...
Dianneke

Posting Freak

20-04-2010 06:13
Dag allemaal,

Ik heb ook PCOS, geen van de zogenaamd klassieke kenmerken zoals overgewicht, overbeharing of acne, een onregelmatige cyclus dan weer wel, hoewel ik (in elk geval soms) een eisprong heb.
Op de echo in februari was duidelijk het beeld van PCOS met allemaal blaasjes te zien. Ik ben begonnen met Clomid, wat goed aansloeg, helaas mochten we alleen niet klussen omdat er vervolgens nog een probleem met mijn schildklier bleek te zijn, dat moet nu eerst opgelost voor we weer mogen nadenken over zwanger worden, heel vervelend. Ik hoop dat dat de kans om zwanger te worden niet nog kleiner maakt.
Ik vond vooral moeilijk wat de gyn allemaal vertelde over de mogelijke lange termijn gevolgen van PCOS: hart en vaatziekten, diabetes enz. Dat wil ik nu helemaal nog niet weten!
Stef2203

Posting Freak

28-04-2010 11:05
Hey meiden,

Sinds gisteren hoor ik ook bij de PCO(S) club Sad Gelukkig is er een hoop aan te doen, maar vind het wel heel spannend allemaal.
Ik wens jullie superveel sterkte en suc6 en dat de eerste PCO(S) zwangere maar snel op mag staan!!

@ Sylvia, ik had je in het "jong mamma willen worden topic" al gefeliciteerd, maar wederom helemaal supergefeliciflapstaart, ben benieuwd met hoeveel ze zijn Wink

Liefs Stef
devika

Posting Freak

Topics: 7
30-04-2010 14:49
Hallo dames,

Volgens mijn Gyno heb ik ook PCOS
Alleen, dat weet hij dus niet zeker.

Nadat het na een jaar proberen niet lukte om zwanger te worden ( ik was ook heel onregelmatig) zijn we naar de voortplantingsdeskundige gestapt.

Echo gehad, maar het eitje was te klein. Totaal 5x echo maar geen groei van het eitje. ( 5 echo’s en 4 artsen!)
De laatste x dat ik voor een echo ging werd verteld dat ik waarschijnlijk een hormoon te weinig aanmaak die zorgt voor de eisprong.
Dit is op te lossen met chlomid. Ik moest maar terug komen als ik ongesteld werd. Op dag 3 van mijn nieuwe cyclus moet ik bloed laten prikken.
Intussen bleef ik mijn LH testen. na 5 dagen ( van mijn laatste bezoek aan de gyno) was mijn LH positief.
Ik blij! Terug naar de Gyno. Blijk ik blij te zijn met een dooie mus!
Die positieve LH kon ook vals alarm zijn. Volgens mijn gyno is de kans groot dat ik PCOS heb.
Ik moest weer bloed prikken en op dag 3 van mijn cyclus terug komen.
Of ik moet wachten op de gezamenlijke oproep van mij en mijn man.
Die krijgen we als alle uitslagen binnen zijn. ( van zijn zaadonderzoek en mijn laatste bloedtest)

20 april was mijn laatste bezoek aan de gyno. Ik heb nog geen oproep gehad maar ben ook niet ongesteld geworden.
Ppfff… ik weet het niet meer..
Een test durf ik niet te doen..
aggie

Unregistered

01-05-2010 08:59
hoi allemaal,

devika,
Ik zou wel een test doen. Die onzekerheid is ook erg en dat kan je menstruatie ook niet ten goede doen. Ik zou er ook achteraan bellen, want ik vind dit wel lang.
Hoop voor je dat je toch zwanger bent en dat daarom de menstruatie uitblijft.

Bij mij gaat het juist allemaal heel vlot. Bijna 3 weken geleden voor het eerst naar de fert arts geweest. Diezelfde dag begonnen met provera. na 3 dagen te zijn gestopt een bloeding gekregen en daarna dus na 3 dagen begonnen met de clomid en afgelopen donderdag al een echo weer gehad(dag 6 van de cyclus.)er zaten genoeg kleine blaasjes. Nu maar hopen dat er 1 groot genoeg wordt. Moet er dinsdag weer heen voor een echo en een samenlevingstest.

We houden elkaar op de hoogte
Anja78

Unregistered

03-05-2010 17:13
Hoi allemaal,

Vandaag ook weer bij de gyn. geweest. Vrijdag menstruatie begonnen Sad Maar positieve is dat cyclus goed is verlopen....
Mag nu met de 2e ronde Clomid beginnen, volgende week weer terug naar gyn, deze cyclus volgen ze ook nog helemaal, krijg dan ook een samenlevingstest...
aggie

Unregistered

03-05-2010 20:17
anja,

toi toi toi deze ronde.
hopen dat het lukt.

grtz
Dianneke

Posting Freak

04-05-2010 07:37
Iedereen die met Clomid bezig is succes! Ik hoop dat het allemaal snel mag lukken.

Ik mag voorlopig denk ik nog niet weer beginnen, schildklier nog niet op orde, het is niet anders, wel flink balen.
Anja78

Unregistered

04-05-2010 16:28
Dianneke, wat vervelend om te horen, ik hoop dat het snel beter gaat!

Aggie, alles goed gegaan bij de arts?
aggie

Unregistered

04-05-2010 17:42
hee allemaal,

Dianneke,
Wat balen zo!!!

ik ben vandaag voor controle geweest(cd11). de eitjes waren niet gegroeid. Nu over 3 dagen weer terug komen.
afwachten maar weer, maar denk dat het niet lukt met 50 mg.

hou jullie op de hoogte.
succes~!!!
Dianneke

Posting Freak

05-05-2010 07:54
Aggie, had ook al in ander topic gereageerd, geef de moed nog niet meteen op, het groeien kan nog komen, misschien als je ze lief toespreekt of ze alsjeblieft iets groter willen worden?

Wachten duurt altijd lang trouwens, moet wachten wat internist over schildklier zegt, als dat goed is mag ik weer aan de Clomid zodra ik ongesteld geworden ben. Ben bang dat die het nog niet goed vindt, hoewel de andere dokters denken dat het misschien net wel goed genoeg is, best spannend dus.
aggie

Unregistered

05-05-2010 18:41
dianneke,

Hoop voorje dat je weer mag beginnen. Ik duim voor je.
en...............heb ze even toegeproken hoor Wink
Missy1979

Unregistered

11-05-2010 10:24
En Aggie, .......... weet je al iets meer?
Succes hoor.

Hier is het balen weer eens begonnen. Nu door die stomme stomme ziekenhuizen.
Ik zou op 20 mei een kijkoperatie hebben, laatste stapje voor IUI.
Nu is het ziekenhuis aan het intern verhuizen en is mijn gyn zijn schema op zijn kop gezet.
Jawel we mogen weer eens wachten tot 18 JUNI!!!!!
Dit is toch niet meer normaal. Ik was blij dat ik er bijna was, ik zie er als een berg tegenop.
IK BEN HET BEU!!!!, Ik weet niet hoeveel ik nog kan hebben. (Denk ik nu, morgen is vast weer beter).
Je wordt iedere keer als je hoop hebt, weer onderuitgehaald.
Terwijl anderen aan een kindje denk en poef zwanger.
GRRRRR Sorry, ik ben even gefrustreerd.
Groetjes
Missy
devika

Posting Freak

Topics: 7
11-05-2010 11:26
aggie schreef:hoi allemaal,

devika,
Ik zou wel een test doen. Die onzekerheid is ook erg en dat kan je menstruatie ook niet ten goede doen. Ik zou er ook achteraan bellen, want ik vind dit wel lang.
Hoop voor je dat je toch zwanger bent en dat daarom de menstruatie uitblijft.

Bij mij gaat het juist allemaal heel vlot. Bijna 3 weken geleden voor het eerst naar de fert arts geweest. Diezelfde dag begonnen met provera. na 3 dagen te zijn gestopt een bloeding gekregen en daarna dus na 3 dagen begonnen met de clomid en afgelopen donderdag al een echo weer gehad(dag 6 van de cyclus.)er zaten genoeg kleine blaasjes. Nu maar hopen dat er 1 groot genoeg wordt. Moet er dinsdag weer heen voor een echo en een samenlevingstest.

We houden elkaar op de hoogte

hoi..
ik heb uiteindelijk toch een test gedaan. en en nog een keer en nog een keer en nog een keer...de streepjes werden steeds duidelijker!!! toch zwanger!EINDELIJK!!!!!!
Anja78

Unregistered

12-05-2010 09:26
Devika, wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!

Missy, ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. Is verschrikkelijk vervelend om afhankelijk van het ziekenhuis te zijn, en maar moeten afwachten. Terwijl het om zo iets belangrijks en emotioneels gaat.
Het gevoel van "anderen die er maar aan denken en poef....", herken ik helemaal. Dat heb ik ook vaak, vind het gewoon niet eerlijk...

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest, en er was weer een eitje gaan groeien (door de Clomid). Morgen terug voor een samenlevingstest...
Missy1979

Unregistered

12-05-2010 09:53
Devika: Van harte gefeliciteerd hoor. Fijn die bevestiging te krijgen toch?

Anja: heel veel succes morgen. Ik duim voor je.

Missy
aggie

Unregistered

12-05-2010 20:08
hoi missy,

Ik snap je helemaal hoor!!! iedereen heeft tijd zat op het ziekenhuis lijkt het wel. Ik hoop voor je dat je frustratie een betje minder is geworden nu.

Ik ben vandaag weer geweest voor een ech en er was nog niets veranderd. Nu maar weer provera gekregen en daarna clomid 100 mg.

succes allemaal!
Missy1979

Unregistered

13-05-2010 08:12
Aggie, Wat vervelend voor je. Ja wachten moeten we wel leren he.
Ik hoop dat 100 mgr wel het gewenste effect zal brengen.
Heb je last van het slikken van Clomid?

Ik slik zelf nu al 1 jaar 50 mgr Clomid (met het gewenste resultaat), echter heb ik
de laatste maanden veel last van mijn onderbuik.
Dit heb ik voor gelegd bij een verloskundige die me begeleidt in dit traject.
Zij adviseerde terug naar de gyn te gaan.
1) je mag niet zo lang aan de Clomid zitten
2) die symptomen kunnen een vergroot ovarium zijn door de Clomid.

Dus maandag 5 uur moet ik naar de gyn voor een echo.
Ben benieuwd of we nu iets anders krijgen of dat het gewoon goed is.
Missy
aggie

Unregistered

14-05-2010 07:46
hoi hoi

missy,
Jee, al een jaar lang clomid. Ik wist ook niet dat je dat zo lang mocht slikken. Lijkt me idd verstandig ff te laten checken. Ben benieuwd wat eruit komt.
Krijg je tijdens het gebruik van de clomid wel steeds echo's dan(om te kijken waar je staat). want ik snap dan niet dat ze een jaar lang doorgaan. Heb je tussendoor ook nog andere behandelingen gehad dan(zoals doorspuiten van de eileiders oid?)

Allemaal verder heel veel succes
Missy1979

Unregistered

14-05-2010 08:58
Hoi Aggie,

Nee, in principe heb ik geen opvolging gehad.
Ik moest wel de eerst 6 maanden bloed laten prikken of ik een eisprong gehad had.
Maar geen meting hoe groot mijn eitjes waren.
Eigenlijk zou ik komende donderdag een diagnostische laproscopie krijgen maar
die is uitgesteld tot 18 juni. iets met de OK
Ik baal hier ongelofelijk van.

Bij ons is het traject een beetje raar.
Na 6 maanden zaten we al bij de gyn ivm cyclussen van 90 dagen.
Dan hebben ze PCOS vast gesteld. Daarop heb ik Clomid gekregen 50 mgr.
Dit is opgevolgd met bloedprikken.
Na 6 maanden nog niet zwanger zijn ze gaan kijken bij mijn man.
Eerst door mijn eigen gyn -> sperma-onderzoek
1e en dan 3 of 4 maanden later 2e keer.
Hierna hebben we een verwijzing gekregen naar Gent voor mijn man
Daar weer onderzoek. En 2 weken wachten voor de resultaten.
Vandaar dat we inmiddels al 2 jaar bezig zijn en nu pas op dit punt zijn
beland.
Als ze direct ook naar mijn man waren gaan kijken waren we waarschijnlijk al veel verder geweest.
Maar ja daar doe je niets aan. BALEN ja..dat wel.
Anja78

Unregistered

14-05-2010 10:07
Toch vreemd dat die ziekenhuizen allemaal verschillend werken.

Bij mij worden de 1e 2 cycli volledig gevolgd met inwendige echos om te kijken hoe de eitjes zich ontwikkelen, en ik heb enkele keren bloed moeten laten prikken. Het sperma van mijn vriend is ook meteen gecontroleerd en ze doen een samenlevingstest om te kijken of de zaadcellen kunnen overleven in het baarmoederslijm (deze was trouwens positief!).

Als alles goed verlopen is tijdens die 2 cycli, dan krijg ik nog voor 4 maanden Clomid mee. Als het na die 4 maanden niet gelukt is, moet ik terug en gaan ze verder zoeken...

Missy, vervelend dat het allemaal zo lang moet duren, hoop dat er snel vooruitgang in komt.

Aggie, hopelijk slaat de clomid 100 mg aan, succes!
aggie

Unregistered

15-05-2010 08:03
idd heel vreemd dat ze allemaal anders te werk gaan.
Bij ons wordt je vanaf het begin gevolgd en dat blijft ook zo tot je zwanger bent. Alleen tijdens de provera kuur hoef ik dan niet te komen. Ik ben 13 april voor het eerst geweest, dus kun je nagaan dat alle onderzoeken echt snel gingen.

Ik hoop dat het de vlg maand lukt voor ons allemaal.

grtz
Mirthe

Unregistered

15-05-2010 18:03
Hey allemaal.

Ik heb lang getwijfeld of ik me op deze site wilde registreren. Heb hier al veel gelezen, maar heb soms ook de behoefte om dingen van me af te schrijven.
In jan dit jaar heb ik ook de diagnose PCO gekregen. Inmiddels al 3 rondes met clomid gehad (50, 100 en 150 mg). Helemaal geen reacties van mijn follikels. Nu ben ik van de week begonnen met het spuiten van Puregon. Aankomende week naar de gyn voor echo.
Ik vind het best moelijk om met PCO om te gaan want ik zou zo graag zwanger willen zijn. Iedereen om mij heen wordt zwanger, en dat is toch wel erg confronterend.

Ik hoop dat ik contact kan komen met vrouwen met PCO die ook behandelingen ondergaan..

Groetjes Mirthe
Missy1979

Unregistered

15-05-2010 19:06
Hoi Mirthe,

Welkom. Het is inderdaad super frustrerend om andere "makkelijk" zwanger te zien raken.
Ik heb nu een kennisje die is net bevallen van haar tweede. Wij begonnen toen ze halverwege de eerse zwangerschap was.
Ze vind het zelf ook heel vervelend en is superlief.
Andere niet zo.

Vervelend dat Clomid niets voor je heeft kunnen doen. Succes komende week.
Missy
Anja78

Unregistered

17-05-2010 11:07
Hoi Mirthe,
Goed dat je je geregistreerd hebt. Ik heb ook getwijfeld, had nog nooit op een forum geschreven, maar hier is het fijn om te doen. Je merkt dat je niet alleen bent met dit probleem, en je kunt elkaar een beetje steunen omdat je het begrijpt.
Ik loop ook met dezelfde gevoelens rond, waarom zij wel en ik niet....

Missy, succes straks in het ziekenhuis.

Jes, weet niet of je dit nog volgt, maar vroeg me af of jij al terug bij de dokter bent geweest?

Groetjes
Missy1979

Unregistered

17-05-2010 20:09
Dag dames,

Ik ben vandaag ook bij de gyn geweest. Het is nu dag 11 en heb een mooi ei van 11 mm ziten.
Aangezien ik mijn eisprong heb op dag 21 heeft het nog mooi 10 dagen om te groeien.
Moet lukken.

Het "betere" nieuws was dat ze geen vergroot ovarium zagen en dat
ik dus gewoon verder mag gaan met Clomid.
Ben benieuwd.

Even iets "grappigs".
Vorige maand moest ik voor scholing in Amsterdam zijn.
Aangezien dat 2,5 uur rijden is vanaf hier. En ik pas om half 5 klaar was, had ik lekker Mac gehaald. Ik heb dat niet vaak en vind het dan wel heel lekker. Ik zie er echt naar uit dan.
Dus ik rij door de MC drive en bestel me een lekker mc chicken menu.
Ik rij door en neem 10 frietjes en daarna 2 happen van mijn burger.
En ben bij de volgende afslag mijn hele menu in de kliko gegooid.
Bah wat stond me dat tegen.
2 dagen later mijn man heeft de middagdienst dus dan kook ik lekker wat ik lekker vind.
Heerlijk asperges, krieltjes, lekkker stukje vlees.
Ik heb ze opgeschept en wilde ze zo in de kliko gooien.

Helaas werd ik gewoon ongesteld. Echter 1 dag te laat. Nu heb ik het er overgehad met een verloskundige en die zei dat er waarschijnlijk wel wat is gebeurd. vb. wel celdeling maar geen innesteling.

Ik haal mijn hoop er weer aan op.
Groetjes
Missy
Anja78

Unregistered

18-05-2010 15:26
Hoi Missy,

Ik heb gelezen dat de innesteling in 40% van de gevallen niet lukt. Het eitje is dan wel bevrucht, maar de innesteling in de baarmoeder gaat niet goed.
Het is dus heel goed mogelijk dat dat gebeurd is. Maar idd haal het positieve eruit: een bevruchting is gelukt!
Fijn dat verder alles in orde was.

Ik zit nu rond mijn eisprong, flink pijn onderin mijn buik. Morgen weer echo om te kijken of de eisprong is geweest.

Groetjes Anja
Missy1979

Unregistered

18-05-2010 16:07
Hoi Anja,

Spannend, ik zal voor je duimen.
Hopelijk een mooie schoonduiker. HIHIHI
Missy
Anja78

Unregistered

19-05-2010 14:15
Net terug van de gyn. Eisprong was geweest, dus hopelijk heeft het klussen afgelopen dagen wat opgeleverd :lol: nu afwachten...

Ik heb voor 4 maanden Clomid meegekregen, hoef voorlopig dus niet terug, tenzij ik zwanger zou zijn natuurlijk Wink

Missy, zijn ze bij jou de groei van het eitje nu wel aan het volgen?
Missy1979

Unregistered

19-05-2010 15:33
Hoi Anja,

Ik moet morgen even contact op nemen of ik overmorgen nog even langs mag komen.
Het kan ook volgende week worden. Ik zit nu pas op dag 12 terwijl mijn eisprong meestal bij dag 21 is.
Ik duim voor je mee hoor.
Spannend, wanneer is je NOD?
Missy
Anja78

Unregistered

25-05-2010 08:35
Hoi Missy,

Mijn NOD is 2 juni, nog eventjes afwachten...

Ben je al op controle geweest?
Missy1979

Unregistered

25-05-2010 11:00
Hoi Anja,

Helaas hoef ik nog even niet terug. Hij wilt eerst de uitslagen van mijn man afwachten. Deze moet 4 juni alles inleveren en dan krijgen we waarschijnlijk 2 weken later uitslag.
Afwachten dus. Mijn NOD is 11 juni.
Groetjes
Missy
Anja78

Unregistered

25-05-2010 20:22
Hoi Missy,

Vervelend dat je nog moet afwachten, maar wie weet... positief blijven!
Succes in ieder geval de komende dagen, ik zal voor je duimen.

Groetjes
Babs1

Unregistered

05-06-2010 23:55
Hey meiden,

Ik dacht...ik kom ook maar eens op dit forum kijken.
Ik vraag me af wat de symptomen precies zijn uit jullie ervaring voor pcos.
We zijn nu in ronde 6 bezig en heb nog maar 1x een menstruatie gehad. Mijn huisarts wil me een kuur voorschrijven als ik binnen een week geen menstruatie krijg, om de boel op gang te krijgen. Toen ik 13 was, was mijn eerste ongi. Is toen 2 jaar lang niet lekker gelopen. Is ook een keer gewoon toendertijd een jaar lang weggebleven. Toen ik 15 was ging ik aan de pil.
Jaren geleden ben ik al eerder een keer gestopt met de pil maar is uitgelopen op 3x een miskraam. ( relatie is toen der tijd ook over gegaan, stond anders in het leven als toen, dus was zowieso niet verstandig, maar goed mensen veranderen )
Ben nu 25 jaar.
Heb geen last van acne of overbeharing. Veel in de middag altijd moe en doe ik altijd een tukkie.
Ik wil denk ik liever dat mijn huisarts me doorverwijst naar de gyneacoloog i.p.v. zomaar een kuur.

Wat vinden jullie ervan?
bonnie gejas-van druten

Unregistered

07-06-2010 13:25
hallo allemaal.

ik heb vorige week de eerste afspraak bij de gyn gehad. intake, echo gehad en bloed geprikt en zaad van manlief onderzocht. 21-6 de uitslag. ik was een jaar niet ongesteld geweest, maar 2 dagen na dat we de verwijzing naar het ziekehuis gestuurd hadden begin het toch. (en hoe :o nog nooit zo erg gehad) toch naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik wilde weten waarom het zolang heeft geduurd. bij de echo vertelde ze al dat ik heel veel eitjes klaar had liggen maar dat springen he.
ze liet toen voor het eerst het woord pco vallen. ik heb verder ook geen sympomen, behalve licht overgewicht (bmi 30) dus eerste advies toch iets afvallen, de rest van de uitslag (bevestiging) over 2 weken.
ik ben benieuwd welk traject ik in ga en hoe dit gaat verlopen, maar vind het fijn om de lezen dat er genoeg mensen zijn bij wie het wel lukt.
voor degene bij wie het nog neit gelukt is, ik hoop dat het snel gaat lukken, maar probeer het neit te veel je leven te laten beheersen, want je kunt er zo weinig aan doen!

groetjes bonnie
Anja78

Unregistered

07-06-2010 15:32
Hallo Babs en Bonnie,

welkom!

Bij mij is het als volgt gegaan. Toen ik met de pil gestopt ben, ben ik nog 2 keer ongesteld geweest en toen ineens niet meer. Na 4 maanden ben ik naar de huisarts gegaan en deze heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik heb een inwendig onderzoek en echo gehad en bloed geprikt. Op de echo was duidelijk te zien dat er een heleboel eiblaasjes klaar lagen, maar niet tot rijping waren gekomen. Diagnose hierna dus PCOS. Het zaad van mijn vriend is ook meteen onderzocht, maar dat was prima.

Ik slik nu Clomid om steeds een eicel te laten rijpen, iedere maand dus. Hiermee moet ik 6 maanden proberen, daarna komen eventueel verdere onderzoeken. Voordat ik met Clomid begon, heb ik eerst een kuur Provera moeten slikken. Daarvan krijg je een bloeding en van daaruit wordt dan eigenlijk je cyclus weer opgestart.

Ik heb verder ook geen klachten van PCOS, ben zelfs eigenlijk te licht, maar je hoeft ook niet allemaal die klachten te hebben.

Babs, ik zou toch vragen aan je huisarts om je naar een gynaecoloog door te sturen. Deze kan een inwendige echo doen, en met zekerheid vaststellen dat het probleem PCOS is.

Bonnie, veel succes met de onderzoeken de komende tijd. Het is heel wat hoor, steeds die echo's, maar je weet tenminste dat je "geholpen" wordt....

Groetjes Anja
wendyl

Posting Freak

08-06-2010 19:53
Hoi meiden,

Ik ben 1,5 week geleden bij de fa geweest en zij heeft bij mij ook PCOS geconstateerd.
Nu heb ik hier een folder over meegekregen en dingen op internet opgezocht, maar wie kan mij vertellen wat het nu precies inhoudt?
Ik heb het idee dat iedereen die 'stempel' krijgt die geen eisprong heeft, maar ik heb geen idee of ik er misschien naast zit!

Heb nog even niks gelezen hieronder, omdat ik hier bijna van de laptop af wordt geschopt! Maar zal morgen gelijk even meelezen

Jullie allemaal ook veel succes!!!

Groetjes Wendy
liek84

Posting Freak

Topics: 1
08-06-2010 20:38
hoi allemaal,

ik heb het ook, ben nu bezig met de provera-kuur en verwacht morgen CD1 (heb al wat roze verlies)
hierna ga ik de 4e ronde met clomid in, deze keer 150mg (de maximale dosering) dus hoop dat het deze keer aanslaat!

wendy; volgens mij is het symptoom van PCOS dat je eierstokken vol zitten met onrijpe eiblaasjes, dit is volgens mij niet bij iedereen die geen cyclus heeft het geval (kan ook door ondergewicht, afvallen, stress en vast nog veel meer)
Maj

Unregistered

09-06-2010 12:15
@ Wendyl, ik had wel gewoon een eisprong, maar mijn cyclus was erg onregelmatig en lang...

een site die ik van de fertititeitsarts kreeg was: http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000109_PCOS_.pdf
Babs1

Unregistered

09-06-2010 12:30
Hi ladies

Durf dit bericht er bijna niet op te zetten omdat ik weet dat sommige meiden heel erg lang moeten wachten.
Maar sinds ik maanden geleden gestopt was met de pil heb ik maar 1x een menstruatie gehad. Vandaag was dag 32 dat ik sinds die ene keer overtijd was. ( Had in mijn vorige bericht volgens mij een paar dagen teveel gerekend ) Ik had al 3x een test gedaan en dus negatief.
Mijn huisarts wilde me dus die kuur voorschrijven volgende week als mijn menstruatie er nog steeds niet was en ik had dus gezegt dat ik liever naar de gynaecoloog zou willen en hem hier volgende week voor zou gaan bellen omdat ik bang was dat er iets mis was aangezien ik maar 1x een menstruatie heb gehad in al die tijd.

Vandaag dacht ik " ik ga toch de gok erop waren om een test te doen, ook al zal de test wel weer negatief uitslaan"
Ik dacht ook nog " ik doe het wel als mijn man er niet is, hij is vandaag werken en ik ben vrij, anders zegt ie weer dat ik er teveel mee bezig ben"
Hij is dus POSITIEF!!! Joehoeeeee! Kon mijn ogen niet geloven! Heb het mijn man maar vertelt aan de telefoon omdat ik niet kon wachten en hij zei dat de tranen in zijn ogen sprongen.

Dus houd de moed erin en ik hoop dat iedereen die nog geen positieve test heeft gehad snel zwanger mag zijn!
bonnie gejas-van druten

Unregistered

10-06-2010 12:09
@bab1

heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap :lol:
ik vind het wel fijn dat je het er toch op hebt gezet, want het is altijd fijn om ook succes verhalen te lezen.
ik hoop heel erg dat alles goed gaat voor jullie. en ik zou zeggen hou ons op de hoogte.

groetjes bonnie
liek84

Posting Freak

10-06-2010 12:20
idd de behoefte aan positiviteit is hier ook groot!
dus van harte gefeliciteerd!
Anja78

Unregistered

10-06-2010 16:03
Babs, van harte gefeliciteerd! Idd fijn om ook positieve verhalen te horen...

De website van de nvog die Maj aangeeft is een fijne website, er staat informatie over PCOS, maar bijvoorbeeld ook over het OFO, zodat je weet welke onderzoeken er allemaal kunnen volgen.

Groetjes
tempie

Unregistered

13-06-2010 17:17
Hallo dames,

ik ben nieuw hier op het forum en heb ook PCOS. ik heb vorige maand mijn eerste clomid kuur gehad en heb een eisprong gehad daardoor. (dosis was 50mg). ik voelde 2 dagen achtereen mijn rechter onderbuik 'zeuren' en dacht nog: zou het...? dat was dag 21 van mijn cyclus. ik heb door het zeurgevoel gelijk die avond een ovulatietest gedaan en ja hoor, LG waarde verhoogd. week later bloed laten prikken in het ZH en ja hoor, de gyn. belde op dat ik idd. een eisprong gehad had! heel positief dus na een eerste poging. alleen ongeveer 1,5 week daarna, op dag 31 van mijn cyclus, 5 dagen achtereen menstruatie, dus niet zwanger.. maar goed, de kuur clomid was aangeslagen!!daar was ik al heel blij mee! nu weer een afspraak bij de gyn. omdat ik dus in de volgende cyclus zit (alweer op dag 20, gyn. was op vakantie dus kon helaas niet eerder beginnen met volg. kuur clomid!) en ik moet zeggen (ik temperatuur er ook bij) dat mijn temp. 2 x in deze cyclus erg laag was en daarna vrij hoog... kan het zo zijn dat ik 2x een eisprong heb in 1 cyclus doordat de clomid 'doorwerkt' van de vorige kuur? heb geen idee of dat kan...? het is nu ongeveer 2 weken geleden dat ik getest heb, maar helaas negatief.. wel heb ik sinds een week pijnlijke tepels en voel ik 'plopjes' net boven mijn buik aan de linkerkant.. ook is hij giga opgezet, vocht misschien? ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, voel me zo onzeker door alles wat nieuw is...

ik ben razend benieuwd naar jullie verhalen! en allemaal heel veel succes met de kuren en de afspraakjes in het ziekenhuis.. valt niet mee he..? zet hem op dames!!

liefs,
Babs1

Unregistered

13-06-2010 21:47
Bedankt voor de felicitaties! Ben blij dat het positief opgevat word :oops:
Ik weet dat het moeilijk is om in die onzekerheid te zitten maar houd vol! Uiteindelijk worden de meeste vrouwen met PCOS alsnog zwanger. Het duurt alleen wat langer. Maar geduld word beloond zeggen ze!
Anja78

Unregistered

16-06-2010 10:21
Hallo allemaal,

Hoe is het ermee?
Even klagen: ik verwacht eind deze week mijn eisprong, dus flink klussen deze dagen Smile maar gisteravond lag meneer te slapen voordat er actie was geweest :x Dat vind ik toch ook moeilijk, zo verplicht vrijen terwijl ik niet eens precies weet wanneer mijn eisprong is (de vorige cycli pas erg laat en op verschillende dagen, dus voor de zekerheid op tijd beginnen), voel soms alsof ik hem moet dwingen, want de spontaniteit is weg....

Tempie, volgens mij kun je normaal gezien niet twee keer een eisprong hebben, maar met die medicijnen weet je het nooit... Wanneer moet je weer naar de gynaecoloog?

Liek, succes met deze kuur, ik hoop dat het aanslaat. Wanneer kun je op controle?

Missy, hoe is het met jou? Je kijkoperatie is nu erg dichtbij...
liek84

Posting Freak

16-06-2010 13:02
ik mag vrijdag-middag op controle, hoop dat het heeft gewerkt!

had deze keer wel enorm veel last van de clomid; voelde me enorm depri! nu gaat het weer beter gelukkig...

lijkt me ook moeilijk om voor de moet te klussen, ik heb nog geen eisprong gehad dus ook nog geen moetjes...
Anja78

Unregistered

18-06-2010 14:57
Liek, hoe was de controle? Al iets aan het groeien?

Ik moet ook eigenlijk niet klagen, ben blij dat de Clomid aanslaat, maar ik blijf sommige dagen toch een beetje depressief. Dan kan ik het niet van me afzetten, vind ik het niet eerlijk dat het niet vanzelf gaat....
Maar ja, er zijn gelukkig ook positieve verhalen hier!

Fijn weekend!
liek84

Posting Freak

18-06-2010 15:20
nee, nog niets aan het groeien helaas,
maar het kan nog; zit nog vroeg in mn cyclus.

wrs volgende ronde sowiezo puregon gaan spuiten; dat geeft minder bijwerkingen; ik voel met met de clomid 150mg nl ook erg depri!

ga nu haast maken; ga zometeen naar Kiss in het gelredome... Tongue
Anja78

Unregistered

21-06-2010 11:44
Hoe was het optreden van Kiss?

Bij mij is altijd pas op CD 12/13 iets te zien, en ze springen pas op CD 17-19, dus het kan nog komen.
Wel vervelend dat je zoveel last hebt van die bijwerking. Is dit met puregon minder?

Hoe is het verder met iedereen?
hoop1970

Posting Freak

21-06-2010 13:05
Wil niet zeggen dat al die stevige dames in de wachtkamer daar zitten om zwanger te worden...toch?
maar het is waar dat er verschillend wordt gedacht over overgewicht...
ik heb ook pco en flink overgewicht en dit is bij mij nog nooit ter sprake gekomen in de zin van dat er daarom niet geholpen zou worden.
Wel is het feit natuurlijk dat je inderdaad nog hartstikke jong bent!
Ronde 21 schrijf je...dan heb je wel een regelmatige cyclus? ik heb namelijk zonder hulp gemiddeld 2 cyclussen per jaar dus dat schiet dan niet zo op...
liek84

Posting Freak

21-06-2010 13:37
Hé Anja,

Kiss was gaaf!
net alleen weer bij de gyn geweest en nog steeds geen actie te zien. dus nu donderdag weer terug....
zal wel weer niks worden deze ronde...
Dianneke

Posting Freak

22-06-2010 16:32
Kimberley, jij hebt dus PCOS en een regelmatige cyclus? Da's best bijzonder, het probleem is meestal dat je een geen of een lange en onregelmatige cyclus hebt en daardoor geen eisprong. Hebben ze wel gekeken of je een eisprong hebt?

Anja fijn dat de Clomid aanslaat, ik kan me helemaal voorstellen dat klussen op de klok niet leuk is, hebben wij ook met regelmaat last van (gehad).

Liek, wat vervelend dat de Clomid weer niet lijkt te werken, ik hoop voor je dat de puregon het beter doet en ook minder bijwerkingen geeft!

Inmiddels mag ik ook weer verder, alleen wat wil het toeval, ik heb weer een spontane cyclus! Het lijkt erop of het PCOS bij mij werd veroorzaakt door een te traag werkende schildklier. Dat schijnt niet zo vaak voor te komen als je verder nergens last van hebt. Dus nu mogen we het weer 6 maanden "spontaan" proberen, ik hoop zo dat het op de natuurlijke manier nu wel lukt (nou ja ok, met het slikken van schildklierhormoon dan)
Is bij jullie eigenlijk de schildklierfunctie ook bekeken?
liek84

Posting Freak

23-06-2010 08:38
bij mij is de schildklier-functie ook gecontroleerd (met het bloedonderzoek na het 1e consult)

ben erg benieuwd voor morgen; laatste kans dat de clomid werkt..... maar verwacht het eigenlijk niet meer.
benieuwd hoe dan verder; wrs eerst een kleine ingreep om de eierstokken door te spuiten en een foto te maken...
en daarna dus gaan spuiten, hoop dat ik nog voor mn vakantie daarmee mag beginnen, we gaan 30 juli op vakantie.... maar betwijfel of dat slim is ivm de controle's etc. maar misschien kunnen we nog net een ronde meepikken, ip is het alleen belangrijk of ik een eisprong krijg, daarna is het toch alleen wachten op je NOD en dat kan op vakantie net zo goed toch??? morgen maar eens vragen aan de gyn....

Kimberley, goed dat je wat bent afgevallen en daardoor je cyclus terug is! hoop dat het pcos verhaal nu verleden tijd is voor je!
wil je toch laten controleren of er nog veel eiblaasjes in je eierstokken zitten? wat is de meerwaarde om dat te weten? Of twijfel je of je wel een eisprong hebt ondanks je regelmatige cyclus?
Anja78

Unregistered

23-06-2010 09:26
Liek, succes morgen. Hopelijk kan een en ander goed worden ingepland rond jullie vakantie. Wachten kan idd net zo goed op vakantie...

Dianneke, wat fijn dat je cyclus weer op gang is gekomen. Nu kunnen jullie weer verder.
Bij mij is ook vanalles gecontroleerd bij het 1e bloedonderzoek, denk dat de schildklier-functie daar ook bij was.

Kimberly, goed dat het afvallen geholpen heeft. Is dan toch zeker beter om daardoor je cyclus weer op gang te krijgen dan door hormonen te slikken.
bonnie_hoi

Unregistered

23-06-2010 10:54
hallo allemaal

maandag de uitslag ge had van het eerste onderzoek. blijkt dat het hormoon dat mijn schildklier aan het werk houdt veel te hoog is en de schildklier zelf nog net voldoende werkt (kan nu ook weer minder zijn want 2 weken voor het bloedprikken was ik voor de eerste keer sinds 11 maanden ongesteld geweest). dus nu eerst naar de internist om de schildkliermedicatie goed te laten instellen, dan 3 maanden kijken of de mestruatie terug komt. als dit niet zo is kan het nog steeds pco zijn. dus eigenlijk nog geen zekerheid. behalve dat ik nu weet waarom ik het deze winter steeds zo koud had en zo moe was hahaha.

voor dianneke. wat fijn dat de schildklier medicatie je cyclus weer op gang heeft geholpen. hoe lang was je aan de medicatie voor het begin? wat goed dat je na een half jaar "spontaan" proberen al terug mag komen, bij mij willen ze 1 jaar wachten.

dus kan wel even duren voor ik weer nieuws heb.

groetjes bonnie
liek84

Posting Freak

23-06-2010 11:13
hoi bonnie,

goeie hoop dat bij jou je cyclus weer op orde komt als de medicijnen zn werk doen! lijkt me goed nieuws?

heb jij trouwens zoveel geduld of ben je pas na 11 maanden doorgestuurd?
liek84

Posting Freak

25-06-2010 15:24
Het onverwachtte is gebeurd; er is een eisprong op komst!
Yess, ben zo blij!!! eindelijk maken we een kans!
liek84

Posting Freak

26-06-2010 08:52
ff geknipt :oops:

net terug van de gyn;

geen goed nieuws; wrs heeft ze het verkeerd gezien; ik heb nl een soort poliep bij mn li-eierstok en die verplaatst zich steeds een beetje, we hebben deze al eerder gezien, maar donderdag zag ze hem niet buiten mn eierstok, maar zat hij precies voor de eierstok.
Het leek dus of er een grote follikel zat.

Nu zat er dus geen grote follikel meer in mn eierstok (wat zou wijzen op een eisprong) maar de poliep zat er nu dus wel weer.....
ik heb geen buikpijn of andere signalen van een eisprong gehad (geen idee ook of ik dat zou voelen)

kleine kans dat het toch een eisprong was, daarom mag ik vrijdag bloedprikken, (dinsdag uitslag)
Missy1979

Unregistered

26-06-2010 09:34
Lieke, Sad Sad Sad Cry Cry
Wat erg, en nu?
Wat kunnen ze aan zo'n poliep doen?
Heel veel succes,
Missy
bonnie_hoi

Unregistered

26-06-2010 12:58
hallo lieke.

wat vervelend dat het allemaal zo lastig loopt. steeds weer die hoop die dan weer de grond wordt in geboord. hopen op een goede uitslag.

maar nee ik had niet zoveel geduld hoor Wink was na 3 en 6 maanden ook al bij de huisarts geweest, maar die zei dat hij iov met het ziekenhuis me pas na een jaar mocht door sturen. ik heb dit dus wel iets kunnen vervroegen door de te zeggen dat er een lange wachtlijst zou zijn, maar niet zo veel.
8 juli afspraak bij de internist en dan zien we wel weer verder.
6 sept weer evaluatie bij de gyn. dus heb nog wel geduld hoor, vind het allang fijn om te weten wat er aan de hand is.

heel veel succes met alle behandelingen

groetjes bonnie
liek84

Posting Freak

26-06-2010 14:38
aan die poliep hoeft niets te gebeuren; die is onschuldig, alleen lastig dat hij in de buurt van de eierstok zit en eruit ziet als een rijpe follikel; dat maakt het erg verwarrend voor de echo.....

nu dus afwachten adhv de bloeduitslag of er toch een eisprong is geweest, in dat geval ga ik volgende ronde weer aan de clomid 150mg (als ik niet zwanger ben...) is er geen eisprong dan gaan we volgende ronde puregon spuiten óf eerst een LEO waarbij ze operatief een aantal onrijpe follikels wegprikken/ branden
Anja78

Unregistered

28-06-2010 13:35
Liek, wat vervelend zeg! Ik hoop dat het toch een eisprong was... Nu moet je nog afwachten, vind het echt rot voor je.

Missy, wat is er uit de kijkoperatie gekomen?
Missy1979

Unregistered

28-06-2010 17:04
Hey Anja,

Gelukkig helemaal niets.
Dus het is "alleen" PCOS en verminderde kwaliteit zaad.
Alsof dat niet genoeg is maar toch.
Geen extra problemen.

Missy
Dianneke

Posting Freak

29-06-2010 10:33
Liek, wat vervelend allemaal, het zit niet mee.

Kim, ben benieuwd of bij jou de PCO nu ook weg is, zou een mooie beloning voor het afvallen zijn!

Bonnie, wat toevallig, ik had dus hetzelfde! Bij mij is de cyclus toen dat aansturend hormoon weer binnen de normaalwaarde viel weer op gang gekomen, ik ben nog steeds niet 100% goed ingesteld (je moet om zwanger te worden niet alleen binnen de normale waarden maar juist extra laag in dat aansturend hormoon en hoog in je schildklierhormoon zitten om je eigen gezondheid en die van het kindje tijdens een zwangerschap goed te houden, maar dat wist je misschien al) mijn cyclus was de laatste keer 32 dagen, terwijl ik voor het slikken van schildklierhormoon gemiddeld 42 dagen cyclus had. Ik hoop dat hij nu nog iets korter is, omdat de dosis weer omhoog gegaan was.
Bij mij geloofden ze eerst niet dat de schildklier de oorzaak kon zijn van de cyclusproblemen, ze dachten dat ik ook PCO had, nu mijn cyclus spontaan weer op gang is gekomen en bij bloedonderzoek bleek dat ik ook een eisprong heb gehad, hebben de dokters hun mening herzien en heb ik dus zeer waarschijnlijk geen PCO. Andere kenmerken dan onregelmatige cyclus en eierstokken vol blaasjes had ik ook niet. Of de blaasjes weg zijn weet ik niet, daarna is geen echo meer gemaakt. Omdat de kans om binnen 6 maanden zwanger te worden bij mij 70% zou zijn, wachten ze maar 6 maanden, dan zou er toch gekeken moeten worden of er niet nog een ander probleem is.
Anja78

Unregistered

30-06-2010 15:52
Hoi Missy,

Fijn dat er niet nog iets anders uit de kijkoperatie is gekomen... Is idd wel genoeg zo voor jullie...
Wat gaat er nu verder gebeuren?
Missy1979

Unregistered

30-06-2010 16:07
Hey anja,

Ik moet komende 21 juli terug naar de gyn. En dan hoor ik wel weer verder.
Ik hoop nog heel hard op IUI, maar dat ligt waarschijnlijk aan de uitslagen van mijn man.
Spannend he.

Hoe is het verder met iedereen?
Missy
Anja78

Unregistered

06-07-2010 07:55
Hier goed nieuws...
Afgelopen zondag was mijn NOD, maar er gebeurde niets. Ik had ook wel een paar dagen wat kleine kwaaltjes, dus gisteravond een test gedaan.
En jawel, twee streepjes!!!!!!!! Nog maar vaag, maar toch een echt tweede streepje, vanmorgen nog een gedaan met hetzelde resultaat Big Grin
Ben zo blij!!!!

Ik hoop dat het voor jullie ook snel mag lukken!
liek84

Posting Freak

06-07-2010 08:57
wat goed anja!!! gefeliciteerd meid, lekker gaan genieten!!!
hoeveelste ronde met clomid was dit voor jou? en hoeveel mg? 50 dacht ik :oops:

ik mag zometeen terug naar de gyn voor uitslag bloedtest en bespreken hoe nu verder...
Dianneke

Posting Freak

06-07-2010 10:40
Anja, gefeliciteerd! Het is je van harte gegund.
liek84

Posting Freak

06-07-2010 11:54
Ik heb voorlopig even rust, ga eerst op vakantie (30 juli pas) daarna 1 ronde spuiten met puregon.
heeft dit het gewenste effect, dan gaan we op die voet verder, komt er na 1 keer geen eisprong, dan krijg ik een LEO

ik kon helaas niet voor mn vakantie starten; dan zouden de laatste controles misschien er middenin vallen...
toch jammer want in de vakantie klust het zo lekker Wink
Dianneke

Posting Freak

06-07-2010 15:01
Liek, probeer wel lekker te genieten van je vakantie, ik heb gemerkt dat noodgedwongen rust soms toch goed kan doen, even de stress van alle ziekenhuisbezoek van je af laten glijden. Je weet even waar je aan toe bent, ook al is dat niet leuk: je wordt even niet zwanger, maar die zekerheid maakt wel dat je andere gedachten kunt toelaten, tenminste zo heb ik het achteraf beleefd toen ik een poosje vanwege mijn schildklier niet zwanger mocht worden.
Anja78

Unregistered

06-07-2010 15:57
Dank jullie wel, ik hoop echt dat jullie ook snel aan de beurt zijn.

Het was mijn 3e ronde met Clomid (50 mg), dus als eenmaal alles werkt zoals het moet (met hulp dan), kan het toch snel gaan.

Liek, vervelend dat je nu moet wachten, maar geniet lekker van je vakantie, en start daarna goed uitgerust met de puregon. Hopelijk ga je daar goed op reageren!

Dianneke, is jouw cyclus weer helemaal op gang? Volgen ze je wel nog?
liek84

Posting Freak

06-07-2010 16:26
ergens is het ook wel lekker ja, even niets...
ga wel even testen voor ik de provera ga slikken denk ik... dadelijk hebben ze het mis!

we zitten nu te dubben of we de familie gaan inlichten over de behandelingen...
we hadden ons iig voorgenomen om het voor een LEO te vertellen omdat het natuurlijk toch een operatie is waar je even van moet bijkomen,
maar we gaan op vakantie met de broer van mn vriend en is natuurlijk ook wel lekker om dan open kaart te spelen.

maar om het nu wel tegen zn broer maar niet tegen onze ouders te vertellen is ook zo vreemd.
Ergens hoop ik natuurlijk dat de puregon snel aanslaat en we zonder LEO out of the bleu de aanstaande opa´s en oma´s kunnen inlichten Smile
maar van de andere kant is het ook vervelend dat ik geen steun bij ze kan zoeken als er weer een ronde aan diggelen is...

hoe doen jullie dat?
Dianneke

Posting Freak

07-07-2010 06:28
Anja, wat mooi dat de Clomid dan toch nog zo snel resultaat heeft gehad. Mijn cyclus is idd weer helemaal op gang, ik denk dat deze ronde richting 30 dagen gaat zelfs. Sinds het slikken van schildklierhormoon heeft het zich spontaan hersteld, dat schijnt vrij zeldzaam te zijn, dus ik ben er echt superblij mee! (Nu alleen nog zwanger worden natuurlijk).

Liek, wij waren van plan onze zwangerschapswens aan niemand te vertellen. Alleen toen ik echt supervaak naar het ziekenhuis moest voor echo's enz, hebben we het toch maar gedaan, eerst aan mijn schoonzusje en zwager, want die hebben in hetzelfde schuitje gezeten (uiteindelijk na ruim 4 jaar hebben ze met IUI nu een schitterend jongetje van alweer 9 maanden!). En toen op advies van mijn schoonzusje ook maar aan onze ouders, dan kun je toch wat steun bij ze zoeken na mislukte pogingen enz en je vermijdt de "subtiele hints/vragen" die best pijnlijk kunnen zijn als je het zo graag wil, maar weet dat het niet makkelijk zal gaan. En ik zou niet steeds hoeven proberen ze niet tegen te komen als ik weer naar het ziekenhuis moest, ze wonen namelijk dichtbij en ik werk fulltime op een uur rijden van huis, dus het is best vreemd als ik ineens overdag in de buurt van ons huis ben. Ik heb er geen spijt van dat ik het verteld heb, het maakt het ook makkelijker om over mijn schildklierstoornis te praten, andere mensen die van het zwanger worden niets weten hebben wel eens gevraagd hoe ze daar achter zijn gekomen dat ik dat heb, terwijl ik geen klachten had. Tja toen stond ik even met de mond vol tanden, wat zeg je dan. Ik heb maar gezegd dat ik met iets anders naar de dokter ging en dat die het toch verstandig vond om bloed te prikken en dat het daar toevallig uitkwam. Aan een paar vriendinnen heb ik het toch maar verteld, die zijn zelf dokter en vonden het heel vreemd dat ik behandeld werd als ik geen klachten had, want dat hoeft normaal niet, toen heb ik toch maar uitgelegd waarom. Het is heel fijn om met hen erover te kunnen praten, omdat ze er meer van weten.

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten of en aan wie je het verteld, maar ik heb geen spijt dat ik het wel gedaan heb, de steun is me veel waard en ik heb afgesproken dat ik zelf iets vertel als ik dat wil en dat niemand er steeds naar vraagt, want dat is ook vervelend en dat gaat heel goed. Daarnaast zullen ze het nu een minstens net zo mooie verrassing vinden als het wel een keer zal lukken, omdat ze weten dat het zeker niet vanzelfsprekend was!
Anja78

Unregistered

07-07-2010 14:19
Ik heb het na een tijdje alleen aan mijn zusje verteld, zodat ik zo nu en dan bij iemand mijn verhaal kwijt kon.
Verder aan niemand verteld, maar ik wilde er ook niet met veel mensen over spreken.
Goed zoals Dianneke het heeft gedaan, om af te spreken dat ze er niet naar vragen, anders word je er steeds aan herinnerd....

En ik werk 10 min. van het ziekenhuis af. Ik ben mee een nieuw bedrijfje aan het opstarten en heb daardoor ook veel vrijheid om tussendoor weg te kunnen.

Je moet het vertellen aan diegene bij wie je het zelf prettig vindt, je hoeft het dan echt niet aan iedereen te vertellen...
liek84

Posting Freak

07-07-2010 15:22
denk ik ook ja,

ik heb het inmiddels wel aan mn collega's verteld omdat ik vaak op rare tijden weg moest, dat vind ik achteraf heel erg fijn; ze luisteren goed en ik krijg veel steun van ze; heb zulke lieve collega's!!

ik wil het sowiezo voor een operatie (LEO) vertellen aan onze ouders,
je moet er toch wat van herstellen, en in geval van complicaties is het wel zo eerlijk dat ze ook wat zijn voorbereid op de operatie..

zou het van de andere kant toch wel heel leuk vinden om de familie compleet te kunnen verrassen, dan mogen ze daarna alles weten van het voortraject...

maar op vakantie (we gaan met mn schoonbroertje) is het wel lekker om open en eerlijk te praten (hij is ook wel een oprechte / sympathieke vent)...
dus we denken er nog even over na....

kan me wel helemaal ik jou verhaal vinden dianneke, en ik denk ook dat wanneer je het verteld dat het vragen wel mee zal vallen (waar mn vriend heel huiverig voor is; dat de druk zo groot wordt) en je er veel steun voor terug krijgt
Dianneke

Posting Freak

09-07-2010 06:06
Liek, je moet het echt helemaal voor jezelf weten. Eenmaal verteld kun je het niet meer terugdraaien. Er is één moment geweest dat ik er wel bijna spijt van had dat ik het verteld had, toen mijn schoonmoeder tegen de afspraken in toch begon te vragen en eigenlijk zelfs precies wilde weten wanneer de eisprong zou zijn en op welke dag ik zat enzo, nou dat was me echt te privé! Dat heb ik toen eerlijk gezegd en daarna is het nooit meer voorgekomen. Nu vertel ik af en toe iets uit mezelf, b.v. wanneer de volgende afspraak met de internist is, of wanneer ik een belafspraak heb ofzo. Vragen heb ik nooit meer gehad.
Anja78

Unregistered

12-07-2010 08:30
Hallo meiden,

Het is dit weekend mis gegaan bij mij. Vrijdag beginnen bloeden, 's avonds nog in het ziekenhuis geweest, maar ze konden toen nog niet zeker zeggen of het mis zou gaan. Zwangerschapstest was daar "dubieus". Zaterdag echte menstruatie doorgezet... Dus helaas.... Ben er kapot van, halve weekend gehuild.... Vanmiddag heb ik een afspraak op het ziekenhuis, ik heb een heleboel vragen....
Dianneke

Posting Freak

12-07-2010 09:16
Anja, wat rot! Het leek allemaal zo mooi. Wat vreselijk dat het dan toch mis moet gaan. Kan me voorstellen dat je veel vragen hebt. Sterkte.
liek84

Posting Freak

12-07-2010 09:41
Anja, wat enorm balen! veel sterkte!
had je al veel mensen ingelicht over je zwangerschap?

misschien slim om je vragen even op papier te zetten, zodat je niets vergeet,

knuffel voor jou!
Evelien

Unregistered

12-07-2010 21:06
Hoi, ik heb ook PCOS en deze maand gestart met clomid 50mg ook zijn ze doormiddel van bloedtesten erachter gekomen dat ik een te trage schildklier heb...
ik slik nu dagelijks 50mg thyrax. De internist heeft mij verteld dat het helemaal geen kwaad kan om deze medicatie tegelijk met clomid te nemen, dat het juist goed is omdat alles dam weer stabiel zou zijn!

Dianneke bij jou lees ik dat je moest stoppen met de behandeling omdat dat gevaarlijk zou zijn, hoe kan het dat ze tegen jou zeggen en tegen mij iets anders?
Maak me toch wel zorgen nu.....

En Anja, meid wat verschrikkelijk voor je zeg... heel veel sterkte!!!
Dianneke

Posting Freak

13-07-2010 10:44
Hoi Evelien, welkom. Ik kreeg te horen dat als je schildklier te traag (dreigt) te gaan werken dit gevaarlijk kan zijn voor een eventuele zwangerschap, je hebt dan een veel hogere kans op miskraam en op andere complicaties (vroeggeboorte, loslating van placenta, zwangerschapsvergiftiging) en het kindje kan ook nog eens hersenschade oplopen. Klonk mij allemaal te eng. Nu ik eenmaal goed ingesteld ben is dat gevaar voor het grootste deel geweken, dat zal bij jou dus ook wel zo zijn nu met 50mcg thyrax. Ik slik nu 125mcg. Ik zou me vooral geen zorgen maken! Je eigen dokter weet het meest over jou en zal heus wel doen wat goed is hoor!
Ik zou best nu weer Clomid mogen gaan gebruiken, je kunt dat idd best samen gebruiken, maar bij mij blijkt het nu niet meer nodig! Mijn cyclus heeft zich met alleen thyrax hersteld, dat schijnt niet zo vaak het geval te zijn. Daarom zou Clomid bij mij op dit moment alleen maar tegenwerken. Dus Clomid en thyrax kan heel goed samen, en moet juist vaak samen gebruikt worden, bij mij alleen gelukkig niet meer.
Anja78

Unregistered

13-07-2010 12:32
Meiden, dank jullie wel!

Ik ben gisteren terug geweest bij de gyn. Moet volgende week nog eens terug, baarmoederslijmvlies moet nog slinken. De gyn. zei dat dit nog niet eens een miskraam was, omdat het zo vroeg al mis was gegaan (kleine 5 weken). Maar voor mijn gevoel was ik toch even echt zwanger... Ik moet minstens 4 weken afwachten of mijn cyclus zelf op gang komt, indien niet dan weer provera en vervolgens Clomid. Nog extra balen, kan ik ook nog niet meteen door....
Maar ja, maar aan het positieve denken: er is een bevruchting geweest.

Evelien, welkom. De internist zal wel weten wat hij doet, we moeten helaas soms op de dokters vertrouwen....
Joeltje87

Member

Topics: 2
13-07-2010 13:49
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik PCO heb..
Even flink balen, maar de kans is 80% om toch zwanger te worden! Daar gaan we dan maar voor!
Toch jammer dat het niet zonder hulp lukt om zwanger te raken...

@ Anja heel veel sterkte!
liek84

Posting Freak

13-07-2010 13:52
anja, wat een vervelende uitspraak van de gyn, natuurlijk voelt het als een miskraam en je bent ook gewoon echt zwanger geweest....
hopelijk komt je cyclus vanzelf op gang, anders moet je idd nog langer afwachten.
idd positief dat het raak is geweest en dus ook snel weer raak kan zijn! succes

Evelien,
succes met de clomid, hoop dat het allemaal meteen goed aanslaat!
misschien heb je wel net zoveel geluk als dianneke; dat door de thyrax je cyclus al verbeterd (maar volgens haar is dat dus zeldzaam helaas!)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (31): 1 2 3 4 5 ... 31 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave