12-04-2010 14:29
Ik ben Samira en ben 29 jaar, augustus word ik 30. Wij hadden en januari besloten om aan onze kinderwens te beginnen. Ik had zo,n voorgevoel dat het heel lang gaat duren voor dat ik zwanger raak en ook de angst dat het helemaal niet gaat lukken. Heb een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een kinderwens spreekuur. De gynacloog had een paar vragen gesteld en ook een echo gemaakt. Helaas kon hij mijn eierstokken niet zien, waarschijnlijk door mijn overgewicht, ik weeg 82 kg. en heb een bmi van 35. heb toen bloed geprikt en daar uit kwam dat ik geen eisprong heb. Dus ontvruchtbaar. Ik kon geen clomid krijgen i.v.m overstimulatie vond hij dat gevaarlijk.(eierstokken zijn niet te zien). Ik moest maar 6 kg afvallen en kon dan terug komen voor controle. Heb een second opinion aan gevraagd bij een kliniek. daar doen ze niet zo moeilijk over overgewicht. Ik kon daar wel 1 eierstok zien en maar de andere was moeilijk vindbaar. Hij zei je hebt net 2 uur geleden jou eisprong gehad! ik was super blij. we moesten bloedprikken en terug komen. Dus hebben wij bloed geprikt, progestron waarde was 1,8 en die moest dus 20 zijn. conclusie ik heb geen eisprong. Met andere woorden ik was voor niks blij gemaakt. hij had een fout gemaakt!!!. door dat ik valse hoop had gekregen kwam het heel hard aan en heb ook heel wat gehuild. ik had provera gekregen om een mensturatie op te wekkken. helaas geen menstruatie gehad. Nu moet ik 14 april beginnen met clomid 50 mg te gebruikken. 23 heb ik een afspraak controle echo.