Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Hoe maak ik mezelf gek topic!

Hoe maak ik mezelf gek topic!
Jaslynne

Unregistered

12-04-2010 10:24
Hallo dames,

Zoals, waarschijnlijk, velen van jullie, maak ik mezelf iedere maand weer gek! "Volgens mij voelde ik wat", "ik moet dus echt wel vaker naar de wc dan normaal" en ( kennen jullie ook vast wel) "die test is gek! Ik ben dus echt wel zwanger!".

Wat dat betreft ben ik echt een idioot! Als ik maar denk dat er iets veranderd is, dan wil ik al testen. Gelukkig is mijn vriend heel erg "down to earth" en zorgt ervoor dat ik geen 100 euro per maand uitgeef aan testen...

Ik weet dat ik niet de enige gek ben, ik wil jullie verhalen ook graag horen ( kan ik tenminste tegen mijn vriend zeggen, "zie je nou wel, dat ik niet de enige ben" Wink !

Groetjes Jaslynne!
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
12-04-2010 11:20
Ik heb het inmiddels ook wel erg te pakken. Het hele weekend (het begon vrijdag al) al flinke kramp, zoals ik normaal alleen ken van ongesteld zijn of dezelfde dag nog worden. Terwijl mijn NOD pas zondag a.s. is. Wat ik dáár dan weer van moet denken?

Dus wordt ik constant heen en weer geslingerd tussen 'dus niet raak, dit wordt een korte ronde, ik wordt gewoon ongesteld', 'joepie, dan moet het raak zijn, had ik niet iets gelezen over de baarmoeder die meteen al uit gaat zetten, en zou dit nou bandenpijn zijn?' en gewoon 'auwauwauwauwauw!'

En om het extra verwarrend te maken, doen mijn hormonen lustig mee, waardoor ik de helft van de tijd op het punt sta om in janken uit te barsten over helemaal niets.

Mijn man heeft het deze dagen ook wel zwaar te verduren met zo'n jankerige vrouw, waar ik me dan weer schuldig over voel, waardoor ik nóg meer behoefte krijg om gewoon eens lekker een potje te huilen.

Blèh. Kunnen we deze periode niet gewoon overslaan?
Jaslynne

Unregistered

12-04-2010 11:46
Hahaha, ik zou ook willen dat we het over konden slaan!

Over dat "had ik dat niet ergens gelezen?", daar heb ik dus ook last van. Vre-se-lijk! Ik moet er echt mee ophouden, het is gewoon echt niet gezond Wink

Ik heb trouwens de volgende kwaaltjes:
- De belangrijkste: m`n NOD was afgelopen vrijdag maar tot nu toe nog niets
- Twee weken geleden heb ik twee dagen last gehad van bloedverlies "had ik niet iets gelezen over innesteling"
- MOE, heel erg moe. Ik val bijna in slaap op m`n werk en ik kan er `s ochtends zo moeilijk uit en het liefst ga ik na het avondeten al naar bed! ( volgens mij is dat iig geen kwaal die je jezelf kan aapraten toch?)
- M`n borsten voelen opgezwollen en pijnlijk, maar daar zeg ik bij dat ik dat ook heb voordat ik ongesteld word.
- Darmen zijn van slag.
- O, en drie weken geleden ben ik 4 dagen ziek geweest, niet misselijk, echt ziek. Dit is waarschijnlijk gewoon de griep geweest, maa je weet nooit Wink

Ik wacht tot vrijdag met testen. Dit is overigens niet helemaal m`n eigen keuze, als het aan mij lag had ik allang getest, maar vriendlief vindt het verstandiger om te wachten.
Mirena0110

Senior Member

12-04-2010 19:41
Je NOD was afgelopen vrijdag? Dat maakt het wel héél spannend! Ben je over het algemeen regelmatig?
selly1985

Posting Freak

Topics: 16
12-04-2010 20:14
hey hallo,

lekker herkenbaar allemaal Smile

ik ben nu ook moe en ga dan nu een kort berichtje plaatsen en lekker naar bed. als ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik wat meer vertellen.

slaap lekker allemaal
annemieke1980

Posting Freak

Topics: 18
13-04-2010 14:35
Toen ik net zag dat er een hoe maak ik me gek topic was moest ik wel reageren Wink

Ik snap echt helemaal wat jullie bedoelen, ik neem me echt iedere maand voor dat het me deze keer niet gaat overkomen en dat ik het gewoon rustig op me af zal laten komen maar als de klusdagen voorbij zijn dan krijg ik het op mijn heupen, dan voel ik overal van alles, echt vanaf de dag nadat mijn ovulatie test aangeeft dat mijn eisprong was :oops:

Wij zijn in oktober gestopt met de pil en de eerste maanden hebben we wel zonder condoom gevreeen maar afgesproken dat we ons er niet druk om zouden maken, vanaf 1 januari 2010 ging de knop om, ik temp, gebruik ovulatie testen en ben echt uren bezig met alle info op het net tot me nemen :oops:

Ik heb voor we begonnen tegen mijn man gezegd dat ik dacht dat ik in ronde 4 zwanger zou zijn, dat is dus deze ronde, en natuurlijk voel ik weer van alles

Ik voelde mijn ei terwijl we sex hadden, enorme krampen rechts in mijn zij

Toen voelde ik 5 dagen later mijn "innesteling" misselijk en pijn rechtsonder in mijn buik daarna enkele dagen vrij weinig klachten maar nu dus steeds vaker steekjes in mijn borsten en onder de oksels en borrelende darmen, verder ben ik enorm moe, heb ik last van brandende ogen en (en dit is voor het eerst) vlagen van misselijkheid

Ik heb gisteren al een vroege zwangerschapstest van matcare besteld, die komt morgen binnen dus dan kan ik donderdag testen, dat is 4 dagen voor mijn NOD en je kunt met die test testen vanaf 6 dagen voor de NOD

Mijn man is gelukkig erg nuchter, als die in mijn gekte mee zou gaan dan was het hek helemaal van de dam :oops:

Fijn om te lezen dat jullie jezelf ook gek maken, dan ben ik niet de enige hier Wink

Liefs Annemieke
Jaslynne

Unregistered

13-04-2010 15:24
Het mooiste is nog, dat we weten dat we onzelf gek maken! Ik maak niet alleen mezelf gek, maar ook zeker m`n vriend.. Ik wilde vorige week al gaan testen, vlak voor m`n NOD. Toen werd vriendlief toch wel een "beetje lichtelijk geirriteerd" :oops: zeg maar gerust: pisnijdig..

Dit komt doordat hij het zelf ook graag wilt, maar dat hij niet kan voelen wat ik ( al dan niet) voel. Hij wil gewoon zo min mogelijk negatieve testen zien. Wat ik me voor kan stellen, ik vind het ook niet leuk. Maar, ik wil het zo graag weten!!! En dat wachten duurt zo lang :roll:

We hebben nu dus afgesproken dat ik echt alleen maar test op het moment dat ik een week overtijd ben. Op die manier maak ik ons allebei minder gek. Natuurlijk is dit niet waar, ik maak mezelf nog steeds gek, maar ik zeg het nu niet meer tegen hem Wink Ik denk dat hij over die testen wel gelijk heeft. Ten eerste is het op die manier veel goedkoper en ten tweede is de kans op een positieve test groter als je een week overtijd bent ( dan bijvoorbeeld één dag).

@ Mirena: Ik ben niet echt regelmatig ongesteld, de ene keer 30, dan 32 dagen. Maar, de 30 en 32 dagen zijn nu voorbij :lol:

@ Annemieke: Ik hoop dat je een positieve test hebt!!
annemieke1980

Posting Freak

13-04-2010 17:48
Wat spannend Jaslynne, Ik denk dat er toch wel een hele goede kans is dat je zwanger bent,heb je al z'n online test gedaan? Daar kun je invullen dat je overtijd bent en dan je klachten vermelden, dan vertellen ze je aan de hand van je klachten of je een grote kans hebt om zwanger te zijn ( ze kunnen natuurlijk geen antwoord geven op de vraag of je zwanger bent Wink ) Ik heb het pas via googlen gevonden maar ik weet zo snel de naam van de site niet meer

Liefs Annemieke
Jaslynne

Unregistered

14-04-2010 07:25
annemieke1980 schreef:Wat spannend Jaslynne, Ik denk dat er toch wel een hele goede kans is dat je zwanger bent,heb je al z'n online test gedaan? Daar kun je invullen dat je overtijd bent en dan je klachten vermelden, dan vertellen ze je aan de hand van je klachten of je een grote kans hebt om zwanger te zijn ( ze kunnen natuurlijk geen antwoord geven op de vraag of je zwanger bent Wink ) Ik heb het pas via googlen gevonden maar ik weet zo snel de naam van de site niet meer

Liefs Annemieke

Ja ik weet welke je bedoeld. Maar, veel van die klachten heb ik niet, dus het antwoord daar zal waarschijnlijk nee zijn. Nog twee dagen wachten!!
Jaslynne

Unregistered

14-04-2010 08:14
Ik kan trouwens wel een "nieuwe klacht" toevoegen, sinds twee dagen word ik`midden in de nacht wakker! Het zal wel komen doordat ik er zo mee bezig ben.
annemieke1980

Posting Freak

14-04-2010 09:20
Wakker worden midden in de nacht doe ik eigenlijk altijd wel, ik ben een slechte slaper, maar de laatste dagen ben ik steeds enorm moe en als ik dan op bed lig kan ik toch niet goed slapen, ik lig volgends mijn man te woelen en ik ben ook aan het bedenken hoe we het allemaal gaan doen als de baby er eenmaal is (erg voorbarig want ik weet niet eens of ik wel zwanger ben)

Grappig dat jij er s'nachts ook zo mee bezig bent, we maken ons echt een beetje gek he Wink

Liefs Annemieke
Jaslynne

Unregistered

14-04-2010 09:27
hahaha, een klein beetje maar Wink

Ik haat wachten! Nog twee dagen....
annemieke1980

Posting Freak

14-04-2010 10:04
oh jij nog maar 2 dagen? ik nog 5 :o Och ja, met het weekend er tussen zal het wel snel gaan! Liefs Annemieke
Mirena0110

Senior Member

14-04-2010 19:03
Ik heb ineens een nieuwe all time favourite:

Maar het zou toch ook een innestelingsbloeding kunnen zijn?

Blergh.
annemieke1980

Posting Freak

14-04-2010 19:31
Mirena0110 schreef:Ik heb ineens een nieuwe all time favourite:

Maar het zou toch ook een innestelingsbloeding kunnen zijn?

Blergh.

Ja, als ik te vroeg mijn ongi heb dan denk ik dat ook altijd Wink Al denk ik dat ik deze maand mijn innesteling heel duidelijk gevoeld heb, en dat was toch echt 5 dagen na mijn eisprong,dus alle keren dat ik enkele dagen voor mijn nod ongi werd en dacht aan een innestelingsbloeding zat ik er een week naast :oops:

We grijpen echt iedere mogelijkheid die er is aan he! Wel grappig, ik heb nu al een paar dagen echt een enorm honger gevoel, echt die misselijkheid die je voelt als je al een tijdje niet gegeten hebt, dus ik tik in hongergevoel, eerste weken van zwangerschap (bij google) rolt er weer een hele waslijst met verhalen uit van mensen die dat ook hadden :? ben ik weer gerustgesteld Wink Nou ja het is toch gewoon afwachten tot op de dag van de NOD he, eerder testen heeft voor mij geen zin want dan denk ik toch ............. waarschijnlijk te vroeg getest :oops:

Liefs Annemieke
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
14-04-2010 19:43
Heej meiden,

zit lachend en met een ontzettend gevoel van herkenning de pagina's door te lezen :lol:
Dacht al dat ik gek was.. Zal vertellen wat mijn meest schaamtevolle :o moment was!
10 dagen na mijn ovulatie verloor ik wat bloed. Ik voelde volgens mij al gewoon dat het mijn ongi was en toen heb ik gewoon nog een zwangerschapstest gedaan!! Haha. Erg he.
Ik koop nu gewoon goedkope dipsticks van sensitest, die zijn tenminste betaalbaar!

Succes meiden
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
14-04-2010 21:48
Jullie zijn HEEL NORMAAL hoor!! Ik heb elke ronde wel minimaal 2 of 3 zwangerschapstesten gedaan. Ook steeds voor mijn NOD! Ik durfde op het laatst bijna geen testen meer te halen bij de Kruidvat (ik had steeds die goedkope, 2 voor 4,99) en heb denk ik wel 6 doosjes met testen erdoor gejaagd. En weet je wat zo erg is .. nu ben ik zwanger en dan wil ik nog af en toe testen om te kijken of het nog steeds echt is. :oops: :oops:

Achteraf gezien voelde deze ronde wel echt anders dan de andere rondes, maar dat is achteraf praten.
Chris1984

Posting Freak

Topics: 7
14-04-2010 22:06
Hahah heel herkenbaar Big Grin
Ik zit nu in ronde 3, maar had vorige ronde echt twijfels of het raak was. Waarom kan dat stomme lichaam je toch zo in de war maken?
Vorige ronde had ik voor mn NOD last van misselijkheid, vooral 's morgens, heb echt kokhalsend boven de wc gehangen. Verder rook ik ineens heel sterk, mega boobs en doodmoe. En dan precies op mn NOD keurig ongi worden :roll:
Maar indd bij alles wat ik voelde meteen tegen mn man gezegd. Hij is gelukkig heel nuchter en heeft zoiets van 'we wachten gewoon je NOD af schat (jaaa hij noemt het ook al mijn NOD Big Grin )).
Nu is net mn ongi voorbij, dus de klusperiode is weer begonnen en dan begint straks dat vreselijke wachten weer waar ik alles, maar dan ook echt álles van mn lichaam voel. *zucht* rotperiode..
EstherK

Unregistered

14-04-2010 22:12
Geweldig deze topic!!!!!! Ik herken deze berichtjes alsof ik ze zelf geschreven zou kunnen hebben. Ook ik wordt regelmatig 's nachts wakker. Ik las ergens dat vrouwen die vroeg in hun zwangerschap zitten, nog wel eens last kunnen hebben van nachtmerries. Nou ik heb er deze week al twee gehad... en het is pas woensdag... dus denk ik al gelijk "zou het...zou het".... En dan komt de ochtend... die gaat ongeveer zo; "Gaap.... ik voel me zo slapjes... ben ik misselijk? Ja volgens mij voel ik mijn maag... Ja, ik ben een beetje misselijk hoor.... Of toch niet. Ja wel. Even diep in ademen... Ben ik misselijk...? Ik voel me wel een beetje raar in mijn maag... Maar ben ik misselijk of heb ik gewoon honger...?" Vervolgens kom ik mijn bed uit en is de misselijkheid volledig verdwenen... Zomaar ineens, haha. Ach het houd me wel van de straat hoor, haha.
En zodra de NOD in de buurt komt denk ik maar steeds dat de krampjes afkomstig zijn van het innestelen ed. Verder kan ik mijn verhaal wel van jullie kopieren.... En gelukkig heb ik ook een man die met beide benen op de grond staat... Elke test die ik doe (geloof me, ik heb aandelen in die dingen want ik verslijt ze bij bosjes) zie ik toch echt elke keer een heel licht streepje. Vreemd genoeg altijd alleen voor mijn ogen zichtbaar, want mijn man ziet ze nooit. Ondertussen doe ik bijna elke dag wel een test, want stel je voor dat er gisteren gewoon nog niet voldoende HCG geproduceerd werd en vandaag wel... Maar ja, ik wil dan ook zo graag he...

Nou meiden, laten we elkaar maar weer een beetje met beiden benen op die aardkorst houden he....

Groetjes Esther (en succes allemaal Wink )
Jaslynne

Unregistered

15-04-2010 08:26
Hahaha, geweldig dit! Over dat zoeken op google, ik heb wat nieuws bedacht om mezelf ramgek te maken! Iedere keer als ik nu iets "heb", zoek ik op google of vrouwen hetzelfde hadden vroeg in de zwangerschap. Dus..

Esther: "ben ik misselijk of heb ik gewoon honger", hahahahaha herkenbaar! Zeker nu, morgen of zaterdag ga ik weer een test doen.

Over testen gesproken, ik gebruik zelf die van clearblue of predictor. Die goedkope van de kruidvat, zijn die nou slechter of maakt het geen donder uit? Ik vind jullie mannen wel heel meegaand hoor! Die van mij wil dus echt niet dat ik iedere week een test doe, dan hebben we een hoop gezeur in de tent. Als ik een test wil doen, doe ik het alsnog wel, daar niet van. Maar hij verklaart me compleet voor gek. Als ik voor m`n NOD wil testen, is dit het antwoord: "Schat, hou nou alsjeblieft eens op!" "je moet gewoon geduld hebben" :roll: Ja, dat geduld heb ik nou net niet! Maar, ik moet toegeven, hij heeft wel een klein beetje gelijk..
Jaslynne

Unregistered

15-04-2010 08:29
Zeg Kruimeltje, wil je de maffe vrouwen op dit forum vertellen wat er anders voelde? Dan hebben we tenminste weer een: "zie je wel! dat heb ik ook" momentje Wink
Mirena0110

Senior Member

15-04-2010 08:40
Die testen van het Kruidvat staan héél goed bekend, ze zijn zelfs iets gevoeliger dan Predictor en ClearBlue. Ik ken veel verhalen van meiden die er al vroeg positief mee getest hebben, en geen verhalen over vals positief. En het is natuurlijk een héél fijn prijsje.

Wel zijn het cassettes, wat betekent dat je je urine op moet vangen en met een pipetje erin druppelen, in plaats van dat je er gewoon overheen kan plassen. Sommigen vinden dat een nadeel. Ik vind het juist een voordeel, omdat het me helpt mezelf in toom te houden: testen op mijn werk kan gewoon niet, ik kan moeilijk een kopje meenemen naar de wc.

Hier nog steeds onzekerheid alom. Het is duidelijk geen gewone menstruatie, ik voel me niet eens ongesteld (daarom was ik gisteren ook zo verbaasd, had het totáál niet aan voelen komen). Maar om daar nou uit te concluderen dat het 'dus' een innesteling is, nee, dáárvoor lijkt het toch weer te veel op een menstruatie.
EstherK

Unregistered

15-04-2010 10:20
En dit is natuurlijk ook weer een topper......."Deze menstruatie is korter dan anders..... kan natuurlijk ook een ovulatiebloeding zijn... volgens INTERNET zijn er duizenden vrouwen die daar last van hebben....."

En testen.... ach ik haal ze wel vast in huis.... dan heb ik ze vast. Ik ga heus niet elke dag testen hoor..... Yeah, right......

Pfffffffff hou hier mee ooooooopppppppp, hahahahaha

Groetjes Esther Wink
Mirena0110

Senior Member

15-04-2010 12:13
Hier inmiddels een eind aan deze specifieke gekte: toch gewoon een menstruatie, geen innesteling. Nu inmiddels namelijk een normale hoeveelheid bloedverlies, helder rood, bij een innesteling zou het al wel weer minder worden.

De derde rónduh!
Jaslynne

Unregistered

15-04-2010 12:25
Mirena0110 schreef:De derde rónduh!

Meneer kaktus Big Grin

Bij mij nog steeds niets! Mocht ik nu iemand vermoorden, word ik meteen ontoerekeningsvatbaar verklaard. "Ze kon er niets aan doen, ze werd gewoon gek van het wachten op haar menstruatie!" Tongue
Mirena0110

Senior Member

15-04-2010 12:45
Nog maar één nachtje slapen, Jaslynne!

Ik neem aan dat je je vriend wel hebt verteld dat de test het betrouwbaarst is met ochtendurine? Wink
Ik kan me tenminste zo voorstellen dat je morgenochtend zo rond half vijf al het liefst naar de wc zou willen rennen. Tongue
("Ja, ik moest nou eenmaal plassen, en als ik de volgende plasbeurt pas zou testen, zou het minder betrouwbaar zijn!")

Ik duim voor je!
Jaslynne

Unregistered

15-04-2010 14:15
Nog maar twee nachtjes, ik ga zaterdag testen. Alhoewel, misschien werk ik morgen thuis Big Grin
En idd hij weet dat het `s ochtends moet. Wat hij nog niet weet, is dat ik de laatste drie dagen tussen 5 en 6 wakker word :lol: :mrgreen:
Syl

Posting Freak

Topics: 50
15-04-2010 14:29
Hoi Ik begrijp jullie helemaal al heb ik er niet echt last van omdat ik nog een spiraaltje heb hahaha.

een ding ben ik wel achter gekomen de afgelopen tijd en ik denk dat iedere vrouw dat op dat moment heeft. WE zijn zo bezig met ons eigen verlangen dat we de gevoelens van onze partner helemaal vergeten.

Wij willen dit jaar beginnen aan een tweede kindje. Er zijn redenen waarom dat nu nog even niet kan.
Laatst had ik opeens dat verlangen naar zo een klein mensje in mijn armen dus ik sms mijn man dat ik een baby wil.Daar was hij niet blij mee. Voor zijn gevoel liep ik aan zijn gevoel voorbij. Hij wil het ook heel graag en dan frustreerd het hem dat het nu nog niet kan zeg maar.

Jaslynne, zou je niet morgen testen?
Jaslynne

Unregistered

15-04-2010 15:28
ja Syl, ik zou morgen testen, maar toen zou ik weer zaterdag gaan testen omdat ik morgen moet werken. Maar, ik werk morgen thuis, dus mocht ik vandaag niet ongesteld worden, ga ik toch morgen testen...

Sorry, ik ben een warhoofd en, zoals ik al zei, ontoerekeningsvatbaar Wink

Jammer dat je man er (nog) niet zo over denkt. Gewoon laten wennen aan het idee, denk ik dan maar.
Joya

Posting Freak

Topics: 21
15-04-2010 16:11
yeah heerlijk dit topic en zoooo herkenbaar Big Grin Big Grin echt frustrerend soms hoe je jezelf gek kan maken Wink
moet er eerlijk gezegd best om lachen hoe het hier geschreven is hoor haha ik heb natuurlijk nu makkelijk praten maar het is ook allemaal zo herkenbaar dat het leuk wordt om te lezen Big Grin
ik wens jullie bij deze enorm veel succes met zwanger worden en ik hoop dat het voor jullie allemaal heeeeeeel snel raak mag zijn Big Grin

ohja en over de testen van kruidvat.. de goedkope (dus die 2 voor 5 euro) staan echt heel goed bekend.. ik heb er zelf ook mee getest.. die wat duurdere staan wat minder goed bekend..

nogmaals succes meiden!!

xx
kruimeltje

Posting Freak

15-04-2010 21:14
Jaslynne, ik teste met die goedkope van het kruidvat al positief voordat de digitale van Claer Blue het kon zien. Die gaf de dag daarna pas zwanger aan. Ik zag op de cassette van die van CB wel een lichtblauw teststreepje, maar ik wist niet of ik daarop mocht vertrouwen, dus de volgende ochtend nog zo'n digitale gedaan en toen gaf die ook zwanger aan. Ik denk dat mijn man ook harder had gesteigerd als ik steeds de dure testen van CB had gebruikt. Die van predictor schijnen nog wel eens vals positief aan te geven heb ik gehoord. Die heb ik zelf nooit geprobeerd.

De huismerktesten van de ETOS testen pas veel later positief heb ik gemerkt.
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 07:44
@^$(#&$@(&#)!!!!!
Dames, ik kan mezelf weer een hele maand gek maken, ben toch weer ongesteld geworden! Ongelooflijk, na 35 dagen pas!
Zou het nog kunnen komen van de pil, ben in december gestopt. Het doet nu ook echt pijn! Dat heb ik normaal niet zo erg. Hierna ga ik dus echt niet meer aan de pil, of is het "ontpillen" met een spiraaltje net zo erg?
kruimeltje

Posting Freak

16-04-2010 08:35
Jaslynne, ik had na mijn spiraaltje ook last van "ontpillingsverschijnselen" hoor. Dus ik weet niet of het verschil maakt of niet.
Mirena0110

Senior Member

16-04-2010 09:36
Ik heb ervaring met beide, en voor mij is het een héél groot verschil.

Toen ik met de pil (Microgynon 30) stopte (met het idee van een pilpauze zolang ik toch single was), duurde het een jaar (!) voordat ik überhaupt weer ongesteld werd, in de tussentijd was ik niet vruchtbaar, en zat ik in spanning te wachten of ik óóit weer normaal vruchtbaar zou zijn. Tot overmaat van ramp in de tijd dat ik mijn man leerde kennen en we ons al snel realiseerden dat we ooit samen kinderen zouden willen.

Natuurlijk is dat een extreem geval, maar je kunt je voorstellen dat ik nóóit meer de pil wil slikken. Toen de boel eindelijk weer een beetje genormaliseerd was, heb ik dus gekozen voor een Mirena-spiraal, omdat die met een fractie van de hoeveelheid hormonen zéér betrouwbaar is.

Mijn spiraaltje heb ik zes jaar (na vijf jaar vervangen) gehad, en in januari laten verwijderen. Daarna heb ik even last gehad van ontspiralingsverschijnselen in de eerste maand, maar ik had direct weer een cyclus van redelijk normale lengte, maar ietsje langer dan ik gewend was. Er zijn waarschijnlijk maar weinig vrouwen die zwanger willen worden die zó opgelucht zijn als ze ongesteld worden als ik was na die eerste cyclus!

En deze laatste cyclus zat helemaal weer op ongeveer normale lengte:

Cyclus 1: 32 dagen
Cyclus 2: 31 dagen
Cyclus 3: 27 dagen

Het kan per vrouw dus best verschillend zijn, maar mijn ervaring is in ieder geval dat een spiraaltje véél minder impact heeft!
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 09:50
Ik hoor wel vaker van vrouwen, die aan de pil zijn geweest, dat het lang geduurd heeft voordat ze weer een normale cyclus hadden. Ik ben sinds eind december gestopt met de pil en ben wel iedere maand ongesteld (als dat het echt was) geweest. Maar, deze is anders. Sorry, wordt een vies verhaaltje Wink

De laatste paar keer dat ik ongesteld werd, was het voornamelijk bruinig bloed. Nu is het helderrood en heb ik meer pijn. Ook lijkt het alsof er "stukjes" inzitten (ik zei al dat het vies werd Wink ), wat dat nou weer is? Ik hoop dat dit betekend dat ik nu echt ongesteld ben geworden, dan maken we tenminste echt kans :?
Mirena0110

Senior Member

16-04-2010 10:05
Ik kan je meteen geruststellen: dat is goed! Waarschijnlijk kun je het je niet meer helemaal herinneren van voordat je begon aan de pil, maar door de pil is je menstruatie (eigenlijk een onttrekkingsbloeding) minder heftig. Het duurt dan ook wat langer voordat het bloed eruit komt, waardoor je gewend raakt aan het beeld van oud bloed: bruinig.

Je eerste keren ongesteld was je nog aan het ontpillen, en was je menstruatie nog niet helemaal normaal. Want hoe een echte menstruatie er vaak uitziet: helder rood bloed, vaak met stolsels ('stukjes' dus!). En een echte menstruatie doet normaal ook meer pijn dan de onttrekkingsbloeding bij pilgebruik. Je baarmoeder knijpt namelijk samen om al dat bloed/weefsel er goed uit te krijgen.

Met andere woorden: gefeliciteerd! Dit is een teken dat je lichaam het echt zelf weer goed oppakt! En ja, dit kun je absoluut zien als een echte menstruatie.

Disclaimer: dames die altijd een weinig pijnlijke menstruatie met bruinig bloed hebben: geen zorgen, dat komt ook voor. Wat ik omschrijf, is wat vaak voorkomt. Als het bij jou anders is, betekent dat niet dat er iets mis met je is. Dus is je menstruatie iedere maand licht, gewoon blij zijn dat je niet zo hoeft te lijden zoals de rest van ons.
Mirena0110

Senior Member

16-04-2010 10:07
Overigens voor de duidelijkheid: dat je menstruatie tot nu toe noch niet helemaal normaal was, betekent niet dat het geen echte menstruaties waren. Er is geen reden om te denken dat je tot nu toe niet vruchtbaar was!
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 10:20
Whoehoe! Toch nog iets positief aan deze menstruatie Wink
Ik kon het me idd niet meer herinneren, de laatste keer voor de pil was zo`n 8/9 jaar geleden..

Ik moest wel lachen om je disclaimer :lol:
Mirena0110

Senior Member

16-04-2010 11:05
Ja, ik dacht: ik het jezelfgekmakentopic moet die er even bij, anders maken allerlei dames zichzelf gek met wat ik schrijf!
een droom

Unregistered

16-04-2010 12:07
Hoi dames,

Ik ben nieuw op het forum en ben ook op dit moment mezelf helemaal gek aan het maken. Bij mij is het de constante vraag.."Voel ik me zo omdat ik ben gestopt met de pil of omdat ik zwanger ben?"

Al mijn symptomen op een rijtje:
-Twee weken terug giga pijn in mijn onderbuik
-Al twee weken misselijk, vaak snachts
-Al twee weken erg veel last van mijn darmen
-Opgezette buik (ook erg laag)
-2 kilo afgevallen?!
-Erg afwezig, onhandig en ongeconcentreerd
-Krampen in mijn onderrug
-Spierpijn in mijn benen?!
-Twee weken terug hele erge migraineaanval

Nou goed, zoiets dus. Het is heel vervelend je zo ziek te voelen en niet te weten waar het vandaan komt...Ik dacht dat ik er niet aan mee zou doen maar ik maak mezelf nu ook helemaal gek.

a.s. dinsdag moet ik volgens mijn cycles ongesteld worden dus als ik dat dan nog niet ben wil ik graag woensdagochtend een test doen. Ik ben echter pas een maand gestopt met de pil en dat zou ook de rede kunnen zijn van dit alles.

Jullie een idee. Denken jullie eerder dat ik zwanger zal zijn of hebben jullie ook ervaringen dat dit allemaal een gevolg kan zijn van het stoppen met de pil? En kan het afvallen en de spierpijn ook horen bij een eventuele zwangerschap?
Syl

Posting Freak

16-04-2010 12:18
Jaslynne schreef:Jammer dat je man er (nog) niet zo over denkt. Gewoon laten wennen aan het idee, denk ik dan maar.

Hoi!

Jammer dat je ongesteld bent geworden meid!
Mijn man is wel aan het idee gewend hoor. Hij wil ook heel graag nog een kindje maar omdat hij het zo graag wil kan hij soms geprikkeld zijn als ik m met zo een sms confronteer. Maar hij begrijpt me wel.
annemieke1980

Posting Freak

16-04-2010 13:19
Wat geweldig om te lezen dat ik niet de enige gek ben op dit forum Wink Ik heb wel echt last van tijdelijke gekte hoor, op het moment dat ik weet dat ik echt ongi ben dan is het over, dan denk ik, och volgende maand beter, en dan neem ik me voor om volgende maand niet zo gek te doen, en dat gaat echt prima, tot......... de wachtweken, het klussen is voorbij en opeens voel ik van alles............ Wink

Nou ja, we willen het gewoon allemaal heel erg graag!

Ik moet nog 3 dagen wachten tot ik mag testen ( maandag is mijn NOD) Spannend Liefs Annemieke
annemieke1980

Posting Freak

16-04-2010 13:20
Jaslynne, wat jammer dat je ongi geworden bent, als ik niet zwanger blijk te zijn dan komen we elkaar hier volgende maand rond de zelfde tijd vast weer tegen :oops: Liefs Annemieke
een droom

Unregistered

16-04-2010 13:29
Haha,

Voor mij is het ook super fijn te lezen dat ik niet de enige gek ben Wink Mijn vriend denkt dat volgens mij wel Smile

Ik neem mezelf ook voor om de volgende maand niet zo gek te doen maar of dat gaat lukken...
een droom

Unregistered

16-04-2010 13:31
Iemand die me wat meer duidelijkheid kan geven over mijn symptomenlijst in het vorige bericht? Hm, het liefst wil ik horen...je bent zeker weten zwanger! Maar dat zal wel niet lukken he? :oops:

Hm...wacht wacht...nog 4 dagen...
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 13:37
@ een droom:
Welkom op het forum!
Met je vraag kan ik je echt niet helpen, ben zelf nog nooit zwanger geweest dus ik heb ook geen idee wat er allemaal bij hoort. Ik hoop natuurlijk voor je, dat jij het geluk hebt om al zo snel zwanger te zijn! Over het gek maken, ik denk dat we allemaal dachten "dat ga ik dus echt niet doen!", wel dus Wink

@ Annemieke:
Ik baal echt enorm! Maar, ik ga voor jou duimen dat we elkaar niet meer tegen komen volgende maand! Ik hoop dat het raak is voor jou Smile
een droom

Unregistered

16-04-2010 13:45
He jammer! Dan nog maar even 4 dagen afwachten tot de test... Wink
een droom

Unregistered

16-04-2010 13:49
Maar ben je weleens gestopt met de pil? Had je daar toen veel last van?
Mirena0110

Senior Member

16-04-2010 13:52
Het lastige met je symptomen is dat het alle kanten op kan. Er staat veel op dat bij zwangerschap hoort, maar dezelfde symptomen horen ook bij ongsteld moeten worden én bij ontpillen. Het is in deze tijd gewoon een rondedans van hormonen in je lijf.

Maar, op het gevaar af dat dit je nog gekker maakt: je ben niet zeker weten niet zwanger. Zelfs spierkramp in je benen (meestal kuiten) kan erbij horen, net als eerst wat afvallen. Dat laatste komt meestal door overgeven, maar ook wel gewoon omdat zwanger zijn een hoop energie verbruikt.
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 13:53
Ik ben sinds december gestopt met de pil en ik heb eigenlijk helemaal nergens last van gehad. Nou ja, m`n menstruatie was "raar", maar verder geen klachten zoals die van jou.

Ik duim voor je!
Jaslynne

Unregistered

16-04-2010 13:55
Mirena0110 schreef:Het lastige met je symptomen is dat het alle kanten op kan. Er staat veel op dat bij zwangerschap hoort, maar dezelfde symptomen horen ook bij ongsteld moeten worden én bij ontpillen. Het is in deze tijd gewoon een rondedans van hormonen in je lijf.

Maar, op het gevaar af dat dit je nog gekker maakt: je ben niet zeker weten niet zwanger. Zelfs spierkramp in je benen (meestal kuiten) kan erbij horen, net als eerst wat afvallen. Dat laatste komt meestal door overgeven, maar ook wel gewoon omdat zwanger zijn een hoop energie verbruikt.

Ja, dat had je dus niet moeten zeggen! Ik heb deze week de hele week rond gelopen met pijn in m`n kuit, alsof ik `s nachts kramp had gehad! Nu ben ik wel ongesteld, maar toch.. En bedankt, nu kan ik me af gaan vragen of het wel echt ongesteld is Wink
annemieke1980

Posting Freak

16-04-2010 14:04
een droom schreef:Hoi dames,

Ik ben nieuw op het forum en ben ook op dit moment mezelf helemaal gek aan het maken. Bij mij is het de constante vraag.."Voel ik me zo omdat ik ben gestopt met de pil of omdat ik zwanger ben?"

Al mijn symptomen op een rijtje:
-Twee weken terug giga pijn in mijn onderbuik
-Al twee weken misselijk, vaak snachts
-Al twee weken erg veel last van mijn darmen
-Opgezette buik (ook erg laag)
-2 kilo afgevallen?!
-Erg afwezig, onhandig en ongeconcentreerd
-Krampen in mijn onderrug
-Spierpijn in mijn benen?!
-Twee weken terug hele erge migraineaanval

Nou goed, zoiets dus. Het is heel vervelend je zo ziek te voelen en niet te weten waar het vandaan komt...Ik dacht dat ik er niet aan mee zou doen maar ik maak mezelf nu ook helemaal gek.

a.s. dinsdag moet ik volgens mijn cycles ongesteld worden dus als ik dat dan nog niet ben wil ik graag woensdagochtend een test doen. Ik ben echter pas een maand gestopt met de pil en dat zou ook de rede kunnen zijn van dit alles.

Jullie een idee. Denken jullie eerder dat ik zwanger zal zijn of hebben jullie ook ervaringen dat dit allemaal een gevolg kan zijn van het stoppen met de pil? En kan het afvallen en de spierpijn ook horen bij een eventuele zwangerschap?

De klachten die je hebt kunnen op een zwangerschap duiden, maar ook op een buikbriep of op ontpillingsverschijnselen, je bent pas een maand gestopt met de pil schrijf je, heb je al een natuurlijke menstruatie gehad na het stoppen met de pil? ( als je stopt met de pil word je ongesteld omdat je de pil niet meer slikt, ben je daarna al een keer ongesteld geweest?)

Het vervelende van alle verschijnselen (zowel ontpillen, ongesteld worden als zwanger zijn) is dat ze erg veel op elkaar kunnen lijken. Uiteindelijk kan dus alleen een zwangerschapstest uitwijzen of je zwanger bent, maar het kan natuurlijk wel, want als je nadat je gestopt bent met de pil geklusd hebt dan heb je gewoon kans om zwanger te zijn.

Je schrijft ook dat je 2 weken geleden migraine had, ik heb dat vaak tijdens mijn eisprong, en dan heb ik ook wel enkele andere klachten die je beschrijft, maar bij mij gaan die klachten dan na 1 of 2 dagen wel weer weg!

Heel veel succes met afwachten! Ik hoop dat het voor jouw in de eerste ronde meteen raak is! Liefs Annemieke
een droom

Unregistered

16-04-2010 14:18
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Het is gewoon al fijn er over te kunnen praten. Mijn vriend wil liever dat we er nu nog niks over zeggen maar ondertussen voel ik me wel ziek en onzeker. Op deze manier kan ik er toch anoniem over praten!

Ik ben nog niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil. Ik ben 23 maart voor het laatst ongesteld geweest en toen gewoon niet meer begonnen aan een nieuwe strip. Ik begrijp dat het een enorme mazzel zal zijn als het meteen gelukt is maar alle symptomen bij elkaar maken me echt aan het twijfelen. Vervelend dat het ontpillen zo erg op een zwangerschap kan lijken!

Vandaag trouwens toch maar een dagje thuis omdat mijn lichaam echt uitgeput is...gewoon geen energie meer. Ik heb zeker weten geen buikgriep...ik voel aan alles dat het mijn hormonen zijn.

Het voelt goed dat jullie voor me duimen! Ik hoop het ook echt zo erg. Ook voor jullie hoop ik dat het heel snel lukt. De pil is een goede uitvinden maar ik schrik van de invloed die het heeft als je stopt. Ze hadden er in het begin wel eens duidelijk bij mogen vertellen dat het vaak een half jaar kan duren voordat je menstruatie weer normaal is. Ik weet niet of ik nog aan de pil begin na een eventuele zwangerschap...misschien een andere, betere oplossing?!
annemieke1980

Posting Freak

19-04-2010 11:48
Ook ik heb me deze ronde gek gemaakt zonder reden Sad ik werd gisteren ongesteld! Erg jammer maar over 2,5 week ben ik hier vast weer te vinden met alle kwaaltjes die naar mijn idee dan weer op een zwangerschap kunnen duiden, hopelijk hebben we dan meer geluk!

Liefs Annemieke
Chris1984

Posting Freak

19-04-2010 12:32
Hier begint het gek maken weer Wink Heb mega boobs en super rare gevoelige tepels en buikkrampjes. Dan denk ik meteen
oooeeee innesteling? :roll:
Heel irritant, stom lijf, hou nou eens op met ontpillen en ga gewoon eens zwanger worden :evil:
Jaslynne

Unregistered

19-04-2010 14:19
Hè Annemiek, wat klote voor je! Ik heb nog wel zo hard geduimd!
Maar, gelukkig kunnen we over twee weken weer samen afvragen of we zwanger zijn Wink
Jaslynne

Unregistered

19-04-2010 14:20
Wauw Cruesli, jij hebt wel een hele mooie cyclus, ondanks het ontpillen! Welkom op het forum voor maffe vrouwen Wink
annemieke1980

Posting Freak

19-04-2010 16:14
Jaslynne schreef:Hè Annemiek, wat klote voor je! Ik heb nog wel zo hard geduimd!
Maar, gelukkig kunnen we over twee weken weer samen afvragen of we zwanger zijn Wink

Ja jammer he! Maar ik vind het hier ook heel gezellig, dus dan kletsen we over 2 weken weer gezellig verder over onze klachten Wink

Succes met klussen Liefs Annemieke
Steef

Posting Freak

Topics: 3
19-04-2010 19:08
ow meiden we zijn ook allemaal hetzelfde he!!
Chris1984

Posting Freak

19-04-2010 20:19
Jaslynne schreef:Wauw Cruesli, jij hebt wel een hele mooie cyclus, ondanks het ontpillen! Welkom op het forum voor maffe vrouwen Wink

haha maffe vrouwen nog wel :mrgreen: Ik heb indd een keurige cyclus, had ik ook toen ik nog aan de anticonceptie was. 1 dag voor het stoppen van
de ring (dus voor mn stopweek) werd ik altijd al ongi.
Maar nu hoop ik die ongi niet meer te zien :twisted: , wil gewoon zwanger mei in!
Jaslynne

Unregistered

20-04-2010 08:54
@ steef, gelukkig dat er meer vrouwen zijn zoals wij, dan hebben we tenminste wat te praten Wink

Annemieke, zullen we maar weer opnieuw beginnen Wink , ik ben twee en een halve dag ongesteld geweest, normaal 4 tot 5 dagen... Wat denk je er van?
Chris1984

Posting Freak

20-04-2010 13:00
Vannacht gedroomd dat ik zwanger was en dat ik het aan mn hubbie vertelde dat ik positief heb getest.
Hubbie helemaal blij in mn droom Big Grin
*zucht* ben er veel meer mee bezig dan ik zou willen, echt irritant is dat. Maar toch lastig he, je wil het zoooooo
graag, dan is het moeilijk om er niet mee bezig te zijn, zeker omdat je er elke maand mee geconfronteerd wordt..

Ik probeer wel super hard positief te blijven. Ik geloof er heilig in dat lichaam en geest met elkaar in verbinding staan
en door neerslachtig of negatief te zijn, heeft dat echt wel uitwerking op je lichaam.
Dus positief denken, dromen zijn deze keer gewoon geen bedrog :mrgreen:
Ik wil die :twisted: ongi niet meer zien voor de komende 9 maanden Big Grin
Jaslynne

Unregistered

20-04-2010 15:32
Cruesli, ik denk ook dat je positief moet blijven. Ik hoor zo vaak dat vrouwen die er niet zo mee bezig waren, sneller zwanger werden. Dus, we moeten gewoon ophouden met onszelf gek maken Wink
Ging het maar zo makkelijk.
Joya

Posting Freak

20-04-2010 15:48
hmm ik moet jullie dan toch echt niet blij maken nu.. ik was er namelijk helemaal niet mee bezig en had ook echt niet verwacht dat ik zwanger zou zijn maar we hadden dus toch net op tijd geklust.. iemand op het forum moest me er ook aan herinneren dat ik bijna kon testen anders had ik daar niet eens aan gedacht..
maar dat wil niet altijd wat zeggen hoor want niet iedere vrouw is er niet mee bezig op het moment dat ze zwanger raakt dus doe lekker waar je je goed bij voelt.. jullie tijd komt echt dat weet ik zeker!! al denk je nu misschien zeg me dan ook meteen even wanneer dan hahahah Wink en als het eenmaal zo ver is dan ben je echt al het wachten helemaal vergeten (nu mogen jullie me helemaal niet meer waarschijnlijk :oops: ) het klinkt ook heel raar nu misschien maar ik ben uiteindelijk 11 maanden en 14 rondes na het stoppen met de pil zwanger geraakt maar die hele stress periode van wel of niet zwanger en oehh ik voel dit en zou het nu dan eindelijk ben ik helemaal vergeten Big Grin volhouden en dan komt het zeker goed en vooral goed klussen en daar dan ook van genieten want het moet natuurlijk geen "verplichting" worden Big Grin

succes!!!!!!! en ik hoop jullie snel tegen te komen in het forum clubje zwanger zijn!!
Jaslynne

Unregistered

21-04-2010 07:52
Wauw mama2b, 14 rondes! Als ik blijf zoals ik nu ben, zou ik helemaal gek worden! Ik moet wel zeggen, het is nu al een stuk minder. Ik dacht alleen echt dat het nu raak was, maar helaas toch ongesteld. Het was maar twee dagen, daardoor begon ik toch weer te twijfelen of ik nou wel of geen test moest doen Wink Ik heb het niet gedaan, ik zie het allemaal wel!
Ik maak me voornamelijk druk voor m`n NOD, de rest van de maand valt het wel mee.

Ik denk trouwens dat het opnieuw begint als ik zwanger ben. Dan kan ik me tenminste druk maken over of alles wel goed gaat Wink Ik wist trouwens ook niet van mezelf dat ik zo`n druktemaker was, ik vond mezelf altijd heel "koel". Schijnbaar verdwijnt dat op het moment dat je besloten hebt om voor een kind te gaan Wink
annemieke1980

Posting Freak

21-04-2010 09:28
Jaslynne schreef:@ steef, gelukkig dat er meer vrouwen zijn zoals wij, dan hebben we tenminste wat te praten Wink

Annemieke, zullen we maar weer opnieuw beginnen Wink , ik ben twee en een halve dag ongesteld geweest, normaal 4 tot 5 dagen... Wat denk je er van?

Oh Jaslynne, is bij jou de ongi ook al weg Wink Bij mij ook Big Grin
Mijn eerste gedachte was "zal ik niet toch voor de zekerheid nog even testen :oops: Maar ik temperatuur iedere dag, en de dagen voor mijn ongi ging mijn temp ook echt omlaag dus ik weet heel zeker dat ik niet zwanger ben!

En heb jij nog getest na je korte ongi?

Liefs Annemieke
Jaslynne

Unregistered

21-04-2010 11:01
Nee, ik heb nog niet getest. Ik wil het wel, maar eigenlijk weet ik dat ik toch niet zwanger ben. Stom hè, die drang om toch te willen testen Wink Ben wel blij dat de :evil: weer weg is, dat mag van mij iedere keer zo zijn (liever helemaal niet natuurlijk)!

Cruesli ik heb vannacht ook zo`n soort droom gehad, het leek zo echt! Kun je nagaan hoe erg je er eigenlijk mee bezig bent, dat je er zelf van droomt!
Syl

Posting Freak

21-04-2010 12:13
Of je er wel of niet veel mee bezig bent heeft volgens mij niets te maken met hoe snel je zwanger bent.
Je zou het je zelf wel een stuk makkelijker maken als je er niet veel mee bezig bent maar het is moeilijker gezegd dan gedaan.
Ik was er niet veel mee bezig en binnen vier maanden was ik zwanger van de eerste. Mijn schoonzusje was er een stuk meer mee bezig en die was ook binnen vier maanden zwanger.
Het is maar net hoe je lichaam werkt denk ik dan maar.
Dromer

Unregistered

21-04-2010 13:05
Hallo allemaal

Ik ben aardig nieuw hier. Samen met mijn schatje besloten om in maart te stoppen met de pil............... Bij een normale cyclus zou ik 18 april ongesteld moeten worden maar ja, ben het nog niet. Rationeel weet je dat dit ook nog wel even kan duren maar stiekem denk je:
* Goh mijn buik voelt wel raar.
* ik zweef een beetje
* Voel ik nou druk op mijn liezen en trekt dat naar boven ???
* Hé mijn tandvlees bloedt bij het poetsen
* Ik ben zóóóó moe
* Komt die kat nou altijd zo vaak bij me op schoot zitten ?
* Hij vindt me ineens een warhoofd
* Wat is ie ineens lief voor me (ja ook mannen schijnen iets te voelen)

Dan moet ik er even bij zeggen dat ik nu ziek thuis zit met een giga verkoudheid. Mijn holtes zitten zo vol dat ik niet eens kan bukken. Dus het is heel logisch dat ik me niet topfit voel. Hoe bedoel je hoe maak ik mezelf gek ??
Ontzettend leuk trouwens om te lezen dat jullie precies hetzelfde hebben ! Ik voel me hier meteen thuis

Groetjes van dromer

ps ik heb nog maar 2 testen gedaan Wink
Jaslynne

Unregistered

22-04-2010 09:33
Hallo Dromer!

Welkom op het forum! Ik denk dat alle vrouwen vlak voor hun NOD licht ontoerekeningsvatbaar zijn Wink Ik ken in ieder geval geen vrouwen (tenzij ze al een keer zwanger geweest zijn) die zich niet gek maken. Ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn en mocht je "iets" voelen, dump het maar in dit topic!

Groetjes Jaslynne
mulderije

Unregistered

22-04-2010 11:27
Ik ben ook zo'n ik.maak.mezelf.graag.gek.mens.

Als de :evil: :evil: komen: geen probleem, het is zo. Balen, maar goed, dan ben je met de neus op de feiten gedrukt en is het zo, vind ik het alleen niet leuk want HAAT ongesteld zijn.
Dan begint het echter:

:evil: :evil: weg: Mijn man wordt vanaf die dag structureel om de dag besprongen en ik begin standaard twee dagen te vroeg met ovulatietesten want ik wil niets missen :lol:

Ovulatietest gaat richting positief? Kom hier en bevrucht mij!!!! nu.hier.jetzt.sofort.now.maintenant.aberheute!!! :ugeek:

Ovulatietest postief? Klussen, klussen, klussen en nog een keer klussen, iedere dag dan maar voor de zekerheid. Kussen onder de kont, liggen blijven, netjes daarna zelf een orgasme krijgen... het klinkt allemaal heel gepland en ondanks dat het ook romantisch gedaan wordt.... is het dat feitelijk ook wel :oops:
Ik voel me bijna een zakenvrouw die een transactie afsluit.

Temperaturen - ho hum thermometer up my bum :lol: ik heb excel sheets met grafieken en houd alles bij..... oh ik ga bijna een hekel aan mezelf krijgen nu :oops:

En dan het wachtbankje.... ik tel de dagen af..... en kijk de klok vooruit..... nog 7 dagen.... nú komt die eicel aan...... voel ik iets? Kun je een eicel voelen? Nah... vast niet.....

Zou ik wel gaan sporten vandaag? Misschien doe ik daar wel meer kwaad mee dan goeds...... mmmm.... niet aanstellen, gewoon gaan! Toch maar niet. Ah kom op! Watje! Daarna voel ik me schuldig want ik heb door hard te sporten vast mijn bevruchte eicel vermoord.

6 dagen te gaan.... ik kán een ultra-gevoelige test gaan doen...... NEE!!!! Ik doe het niet!!!!
(Tien minuten later met negatieve test in handen) shit.

5 dagen te gaan..... nog een test doen? Ach ja, wie weet..... Uiteraard negatief :lol:

4 dagen te gaan.... Ik doe nú nog een test, dan weet ik zeker dat als ie nu nog negatief is met de ultra gevoelige test, dat ik niet zwanger ben en dat ik ook niet meer moet zeuren....
Shit.... negatief dus.

Of wacht effe.... Wat zie ik daar? Waarom is dat raampje zo krasserig op die stomme test? Is dat schaduw? Indrooglijntje misschien? Nah.... na 5 minuten? Maar hoort er niet gelijk een resultaat te komen? Waarom heb ik de gebruiksaanwijzing weggemikt? Ooooohhhhh....
(Pakt mes en sloopt test uit elkaar) Is dat een streepje? (Knijpt ogen samen)
Schaduw/streepje/schaduw/streepje/schaduw/streepje.... ik kom er niet uit....

Het is zooooooo onduidelijk!!!!

ooooohhhhhhhh.... ik wordt GEK van mezelf!
annemieke1980

Posting Freak

22-04-2010 13:25
mulderije schreef:Ik ben ook zo'n ik.maak.mezelf.graag.gek.mens.

Als de :evil: :evil: komen: geen probleem, het is zo. Balen, maar goed, dan ben je met de neus op de feiten gedrukt en is het zo, vind ik het alleen niet leuk want HAAT ongesteld zijn.
Dan begint het echter:

:evil: :evil: weg: Mijn man wordt vanaf die dag structureel om de dag besprongen en ik begin standaard twee dagen te vroeg met ovulatietesten want ik wil niets missen :lol:

Ovulatietest gaat richting positief? Kom hier en bevrucht mij!!!! nu.hier.jetzt.sofort.now.maintenant.aberheute!!! :ugeek:

Ovulatietest postief? Klussen, klussen, klussen en nog een keer klussen, iedere dag dan maar voor de zekerheid. Kussen onder de kont, liggen blijven, netjes daarna zelf een orgasme krijgen... het klinkt allemaal heel gepland en ondanks dat het ook romantisch gedaan wordt.... is het dat feitelijk ook wel :oops:
Ik voel me bijna een zakenvrouw die een transactie afsluit.

Temperaturen - ho hum thermometer up my bum :lol: ik heb excel sheets met grafieken en houd alles bij..... oh ik ga bijna een hekel aan mezelf krijgen nu :oops:

En dan het wachtbankje.... ik tel de dagen af..... en kijk de klok vooruit..... nog 7 dagen.... nú komt die eicel aan...... voel ik iets? Kun je een eicel voelen? Nah... vast niet.....

Zou ik wel gaan sporten vandaag? Misschien doe ik daar wel meer kwaad mee dan goeds...... mmmm.... niet aanstellen, gewoon gaan! Toch maar niet. Ah kom op! Watje! Daarna voel ik me schuldig want ik heb door hard te sporten vast mijn bevruchte eicel vermoord.

6 dagen te gaan.... ik kán een ultra-gevoelige test gaan doen...... NEE!!!! Ik doe het niet!!!!
(Tien minuten later met negatieve test in handen) shit.

5 dagen te gaan..... nog een test doen? Ach ja, wie weet..... Uiteraard negatief :lol:

4 dagen te gaan.... Ik doe nú nog een test, dan weet ik zeker dat als ie nu nog negatief is met de ultra gevoelige test, dat ik niet zwanger ben en dat ik ook niet meer moet zeuren....
Shit.... negatief dus.

Of wacht effe.... Wat zie ik daar? Waarom is dat raampje zo krasserig op die stomme test? Is dat schaduw? Indrooglijntje misschien? Nah.... na 5 minuten? Maar hoort er niet gelijk een resultaat te komen? Waarom heb ik de gebruiksaanwijzing weggemikt? Ooooohhhhh....
(Pakt mes en sloopt test uit elkaar) Is dat een streepje? (Knijpt ogen samen)
Schaduw/streepje/schaduw/streepje/schaduw/streepje.... ik kom er niet uit....

Het is zooooooo onduidelijk!!!!

ooooohhhhhhhh.... ik wordt GEK van mezelf!

Ik moet erg om je verhaal lachen, wat kun jij leuk schrijven Wink Ik herken mezelf helemaal in je verhaal, Mijn Nod was maandag en jammer genoeg negatief maar in grote lijnen is je verhaal mijn verhaal van mijn vorige cyclussen Wink Natuurlijk ga ik het deze ronde helemaal anders doen......... Deze ronde krijgen ze me niet gek!!! Ik ga er pas over nadenken dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn als ik minimaal 3 dagen overtijd ben! ( Alleen jammer dat de Gek tot aan mijn NOD dagen waarschijnlijk de dag na mijn eisprong wel weer zullen beginnen :oops: , en dan ben ik vast helemaal vergeten wat ik hier geschreven heb, en natuurlijk voel ik me deze ronde tijdens de wachtdagen ook heel anders dan alle maanden ervoor :oops: )

Ik hoop voor je dat deze ronde je ronde is en dat jullie heel snel een positieve test in handen zullen hebben! Liefs Annemieke
Dromer

Unregistered

22-04-2010 13:50
Hahaha ik viel zowat van de bank van de lach..............dat zijn aardig wat eurootjes zwangerschapsgekte Wink
Jaslynne

Unregistered

22-04-2010 15:21
oooh meiden ik heb weer wat gedaan hoor :oops:
Het ging als volgt:

Vorige week donderdag (15-04) werd ik na 34 dagen ongesteld. M`n NOD was de 9e. Normaal ben ik 4 tot 5 dagen ongesteld, nu maar twee.. Dat was natuurlijk al raar, maar besloten om niet te testen. Dit kwam ook mede door vriendlief, die ramgek werd van me. We hebben er een stevige discussie over gehad :oops: Maar, het zat me niet lekker. Ik moest gewoon testen! Dus ik had me voorgenomen om vandaag zo`n 2 voor 5 euro test van de kruidvat te halen. Toen ik bij de kruidvat kwam, waren ze natuurlijk op :roll: Dus, ik dacht nou dat is een goed voorteken, niet dus!

Maar, ik ben nou eenmaal eigenwijs en lichtelijk gestoord, dus heb zo`n enkele gekocht (met zo`n plusje). Ik heb net die test gedaan... Er is echt een heeeeeeeeeeeeeeeel dun verticaal streepje te zien, eigenlijk alleen de bovenkant van het "plusje". Iemand ervaring met zo`n uitkomst? Maak ik mezelf gek ( ja, dat doe ik) of zit er misschien een fout in de test? Het is echt heel vaag te zien en het is ook alleen de bovenkant :?

Helllllllup!
Joya

Posting Freak

22-04-2010 16:55
@jaslynne ik neem aan dat je de test van kv gekocht hebt maar dan de duurdere.. ik zou toch nog een keer een andere test doen want die testen nog weleens vals positief.. natuurlijk hoop ik voor je dat je met een andere test wel positief test en dat je dus gewoon zwanger bent!! ben je wel echt ongesteld geweest (met rood bloed zeg maar) of was het meer bruinig (oud bloed??)
het is koopavond en aangezien je je woonplaats hebt ingevuld (links bij je naam) weet ik dat er daar ongeveer 6 kv filialen in de buurt moeten zitten Wink dus ik zou zeggen op jacht naar de goede (positieve Wink ) test!! ik duim voor je!!
en idd wat je zei als je dan zwanger bent dan ga je je daar weer gek over lopen maken hahaha het blijft herkenbaar Wink

@mulderije ik heb echt in een deuk gelegen om je verhaal!! je schrijft echt heel leuk!! maar het is toch zo herkenbaar hahaha..
Jaslynne

Unregistered

22-04-2010 17:02
Ja ik heb idd die duurdere gedaan. Ik had ook al gelezen dat die nog wel eens vals positief testen :? Zo nog maar ff naar het winkelcentrum lopen dan :roll: Welke raad je aan, behalve 2 voor 5 ( want die zijn op...)? Het is ook echt een vaag streepje, meer een aantal stippen die een vaag lijntje maken :?

Ik word gek hier!!!
Mutsie

Posting Freak

22-04-2010 18:17
@mulderije.
Ik rolde ook van de bank af van het lachen!

Ik heb een vroege test gedaan op dag 22 en 24 en nu wil ik morgen of overmorgen weer testen.
Morgen is mijn NOD WAAAAAAAH. Zal je zijn dat ik morgen leeg loop dus wat dat betreft kan ik beter tot zaterdag wachten maar dat kunnen mijn zenuwen niet aan denk ik.
Joya

Posting Freak

22-04-2010 18:17
ik zou zeggen iig geen predictor want die testen ook vaak vals positief.. misschien kan je cb proberen.. die van 2 voor 5 euro zijn toch wel erg goed.. misschien een andere kv proberen Wink
heerlijk he hoe gek je dan kan worden.. heel fijn altijd :S maar ik blijf voor je duimen hoor!! mijn duimen draaien overuren hier!!
Joya

Posting Freak

22-04-2010 18:18
@mutsie spannend!! ik hoop voor je dat het raak is!! ik zie in je onderschrift staan dat je onderzoeken hebt gehad bij de gyn.. maar je bent toch nog niet zo lang gestopt met de pil?? mag ik vragen wat voor onderzoeken je gehad hebt (sorry hoor ik ben nogal nieuwsgierig Wink )
Mutsie

Posting Freak

22-04-2010 18:25
Bloedprikken, inwendig onderzoek, echo's, zaadonderzoek
Mutsie

Posting Freak

22-04-2010 18:26
Nu wil je natuurlijk ook weten waarom Tongue
Dromer

Unregistered

22-04-2010 19:05
Oeiiii spannend Jaslynne...........ik denk ook wel dat ik weet hoe het komt dat ze uitverkocht zijn Wink. Ik duim voor je......en voor mutsie natuurlijk !
Ik heb mezelf al twee dagen kunnen weerhouden van een test.........ik zit nu op dag 32 van ronde 1. Ik hoop dat ik tot zondag kan wachten, dan ben ik precies één week overtijd.
mulderije

Unregistered

22-04-2010 21:52
@ Dromer: jij denkt natuurlijk dat ik alle testen opgekocht heb :lol:

Woon in DLD dus heb helaas geen kruidvat hier Wink Maar het idee is leuk iig!
Chris1984

Posting Freak

22-04-2010 22:41
Hahah mulderije ik heb zo ontzettend moeten lachen om je verhaal Big Grin
Dan ben ik nog heeeeelemaal niet erg :mrgreen:
Ik zit nu in ronde 3, maar nog geen 1 keer getest, ik mag van mezelf pas testen als ik 1 dag overtijd ben, maar tot nu toe elke keer keurige cyclus van 27 dagen, dus ja..
Verder herken ik het wel van het om de dag klussen en dan toch proberen de romantiek erin te houden. Manlief wil echt absoluut niet verplicht klussen, maar ach, dan trek ik iets leuks aan en dan tadaaa :mrgreen: erg zijn wij vrouwen eigenlijk Wink
Jaslynne

Unregistered

23-04-2010 07:28
Helaas, vanmorgen nog een keer getest een dikke streep, niet eens een vaag plusje. Die test van gister was dus gewoon slecht!

@ Mulderije: Ik denk dat jij (voorlopig) de kroon spant hier! hahaha, ik moest wel erg lachen. Alhoewel, Mutsie jij kan er ook wat van Wink
@ Cruesli: Mijn vriend wil ook echt niet dat het een verplichting is. Gelukkig voelt het bij ons ook niet zo. Ik moet ook zeggen, sinds ik gestopt ben met de pil, heb ik zelf ook meer zin. Kun je nagaan, wat zo`n stomme pil allemaal kan veroorzaken!

Groetjes!
Dromer

Unregistered

23-04-2010 07:42
@ Mulderije :lol:

Dat is in ieder geval duidelijk Jaslynne .............maar wel weer een teleurstelling natuurlijk :x . Vol goede moed weer lekker genieten van je klusmomentjes !
Jaslynne

Unregistered

23-04-2010 08:52
Dromer schreef:@ Mulderije :lol:

Dat is in ieder geval duidelijk Jaslynne .............maar wel weer een teleurstelling natuurlijk :x . Vol goede moed weer lekker genieten van je klusmomentjes !

Ja dat is inderdaad balen! Maar, om te voorkomen dat ik iedere maand teleurgesteld ben, ga ik nu echt alleen maar testen als ik overtijd ben. Deze keer had ik er gewoon een apart gevoel bij. Nou goed, nu weet ik in ieder geval zeker dat ik gewoon een aansteller ben Wink
Mirena0110

Senior Member

23-04-2010 10:59
Auwauwauw! Tenzij ik het heel erg mis heb, ben ik aan het ovuleren, of sta ik in ieder geval op het punt. :o

Een stuk vroeger dan mijn banner zegt, maar gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden; vorige cycli had ik ook een behoorlijk lange luteale fase (17-18 dagen).

Wens me succes, dames! 8-)
Dromer

Unregistered

23-04-2010 11:12
Geen aansteller maar je wilt gewoon heel graag Smile en daar is niets mee ! En niemand hier zal je gek aankijken als je volgende keer toch weer een vroege test pakt Wink .

Succes Mirena ! Hoe voelen jullie dat toch ? Tja ik zit nog maar in ronde 1 na 16 jaar pillen dus ik moet mijn eigen lichaam nog leren kennen............maar steekjes voel je toch wel vaker :oops: ?
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
23-04-2010 12:46
Ik moet gewoon even reageren op jullie.
Ten eerste, ik leef met jullie mee en herken het ook allemaal....(van voor ik zwanger was uiteraard)

Maar ten tweede, ik lach me kapot om jullie reacties allemaal, helemaal geweldig. Idd mulderije, zeeeeer leuk stukje, jij zou columniste moeten worden ;-) Heb je wat te doen tijdens het wachten en testen ;-)

Maar dit is wel een goede uitlaatklep en om even te relativeren!! En het grappige is, jullie maken ook nog eens elkaar gek "oh ik zou dan toch testen" "heb je al getest" "zou jij niet vandaag testen" whahahahha! Inderdaad maffe vrouwen, maar wel heel leuk Smile

Succes met zwanger worden ladies!!
Mirena0110

Senior Member

23-04-2010 13:09
Dromer schreef:Succes Mirena ! Hoe voelen jullie dat toch ? Tja ik zit nog maar in ronde 1 na 16 jaar pillen dus ik moet mijn eigen lichaam nog leren kennen............maar steekjes voel je toch wel vaker :oops: ?

Dat hoeft niet te maken hebben met je lichaam kennen, hoor! Sommige vrouwen voelen het, anderen niet.

Ik heb wel als voordeel dat ik hiervoor niet de pil heb geslikt, maar een spiraaltje had. In veel gevallen hou je dan gewoon een cyclus. Ongesteld werd ik niet meer (de hormonen verhinderen de opbouw van het baarmoederslijmvlies), maar andere cyclus-symptomen (PMS, ovulatie) bleven wel gewoon merkbaar. Al zijn mijn hormonale schommelingen nu wel heftiger dan met spiraaltje.

Wat ik voel: niet zomaar wat steekjes, maar echt een zeurende pijn in mijn onderrug (als ik ongesteld ben, voel ik het ook meer in mijn rug dan mijn buik) die één kant op trekt. Deze maand naar links. Overigens allemaal bepaald niet ondraaglijk, zolang ik erop let dat ik niet de hele dag stil zit (dan verkrampt mijn rug een beetje). Het is vooral de hele tijd aanwezig. Soms voel ik als dat zeurende gevoel een paar uur aan de gang is, ineens een soort 'plop'. Of dat nu echt het exacte moment van de eisprong is, weet ik niet, maar ik vind het wel een leuk idee.

Ik voel het bijna iedere maand wel, en ik heb al eens met ovulatietesten bevestigd dat het klopte. Maar het is niet feilloos; vorige maand heb ik helemaal niets gevoeld, en was ik dan ook stomverbaasd toen mijn cyclus ineens vier dagen korter was. Had ik mijn eisprong wel gevoeld, dan had ik me erop in kunnen stellen.
Jaslynne

Unregistered

23-04-2010 13:50
@ Tinkerbell: Het is inderdaad gewoon zo lekker om ff van je af te schrijven wat je nu weer hebt! En we maken elkaar absoluut gek, maar we zetten elkaar tegelijkertijd ook weer een beetje met beide benen op de grond. Tenminste, voor mij voelt dat zo.

Neem bijvoorbeeld gisteren met die stomme test van mij. Ik post hier een bericht en meteen wordt er gezegd dat het ook vals positief kan zijn, tsja dat kan natuurlijk ook! Natuurlijk wil je daar niet aan denken, maar het is wel fijn dat het gezegd wordt, echt zo`n "o ja" momentje Wink
Joya

Posting Freak

23-04-2010 18:42
@mutsie inderdaad Wink hmm ik ben wel voorspelbaar volgens mij :mrgreen:
@jaslynne balen zeg.. maar idd je weet wel waar je aan toe bent en de klus periode begint alweer bijna!!
@mirena hup hup aan de klus jij!! succes en ik hoop voor je dat het raak is!!
@dromer dat is bij iedere vrouw verschillend hoor Wink ik was na 11 maanden gestopt te zijn met de pil zwanger en heb nooit mijn eisprong gevoeld..
Syl

Posting Freak

23-04-2010 20:42
Leuk geschreven mulderije.

De CB testen heb ik wel goede ervaringen mee. Zijn iets duurder maar daar staat gewoon zwanger of niet zwanger.
weet alleen niet of die zo gevoelig zijn datj e voor je nod kunt testen.
Mutsie

Posting Freak

23-04-2010 21:00
Hier weer :twisted: Sad Helaas, weer al die drukte voor niks!
selly1985

Posting Freak

Topics: 16
24-04-2010 09:04
hey meiden,

hoe is het met jullie??

morgen ben ik jarig!! Hopelijk krijg ik als cadeautje een beeb Smile maar ja we zien wel hoe het allemaal loopt.
Tessa23

Posting Freak

Topics: 2
24-04-2010 17:07
Wat herken baar he! Elke klachtje die je hebt.. ooo wat zal dat zijn.

Nu ben ik dan ook echt 11 dagen overtijd , maar had wel mn ei gespot met ovu test , alleen 3 testen over de dagen verdeeld van Kruidvat gedaan , 2 voor 5 euro.. heeel licht 2de streepje de 1ste alleen niet na afleestijd , en clear blue negatief , nu nog testje gedaan en weer negatief.. bah bah!

Ga dinsdag naar HA, kijken wat hij zegt , is toch best irritant hoor..
Steef

Posting Freak

25-04-2010 08:27
selly1985 schreef:hey meiden,

hoe is het met jullie??

morgen ben ik jarig!! Hopelijk krijg ik als cadeautje een beeb Smile maar ja we zien wel hoe het allemaal loopt.

Gefeliciteerd!!
Hoop dat je een kado hebt gekregen waar je om vroeg Wink
Dromer

Unregistered

25-04-2010 11:16
Het idee van die eisprong is me wel duidelijk. Dat plopje zou mij ook wel een behaaglijk gevoel geven ja hahaha. Ik ben vrijdagavond ongesteld geworden, de eerste ronde duurde 34 dagen. Dat valt best mee toch ?

Gefeliciteerd met je verjaardag Steef ! Je hebt een prachtige dag vandaag, geniet er maar goed van Smile
Steef

Posting Freak

25-04-2010 14:04
Dromer schreef:Het idee van die eisprong is me wel duidelijk. Dat plopje zou mij ook wel een behaaglijk gevoel geven ja hahaha. Ik ben vrijdagavond ongesteld geworden, de eerste ronde duurde 34 dagen. Dat valt best mee toch ?

Gefeliciteerd met je verjaardag Steef ! Je hebt een prachtige dag vandaag, geniet er maar goed van Smile

Ehm bedankt maar ik was vorrige week zaterdag jarig Tongue toen was het weer trouwens wel mooier Big Grin (hier dan in ieder geval)
Maar ik denk dat je Selly wilde feliciteren Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave