Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Toxoplasmose

Toxoplasmose
D1987

Unregistered

10-04-2010 13:33
hallo iedereen,

Morgen moet ik normaal ongesteld worden en vanaf daarna gaan we ervoor!! Big Grin
Heb vorige week bloed laten nemen om te zien of alles in orde is en ik heb nu te horen gekregen van de dokter dat ik niet imuun ben voor toxoplasmose. Waar moet ik dan allemaal op letten?

Merci voor de info alvast!!! :lol:
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
14-04-2010 09:59
Hallo,

Veel succes met zwanger worden!

Ik heb geen idee hoe het zit met toxoplasmose...

liefs
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
14-04-2010 11:03
Je moet wat extra opletten bij sommige dingen waar zwangere vrouwen toch al voor gewaarschuwd worden. De belangrijkste zijn:

- Geen rauw of halfrauw vlees eten, daar kan de parasiet in zitten. Dus voorlopig geen tartaartjes of medium gebakken biefstuk. Denk ook aan rosbief en filet americain e.d.

- Zorgen dat je niet in aanraking komt met de uitwerpselen van dieren. Het belangrijkste is dat je de kattenbak van je (buiten)kat beter door je man kunt laten verschonen. Moet het écht een keer zelf, draag dan handschoenen. Ook tuimieren alleen met handschoenen, je weet niet wat de kat van de buren heeft achtergelaten. En mocht je op een (kinder)boerderij komen, dan kun je beter niet gaan liggen rollen in de stront. Maar dat deed je waarschijnlijk toch al niet. Tongue
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
14-04-2010 11:30
Citaat:En mocht je op een (kinder)boerderij komen, dan kun je beter niet gaan liggen rollen in de stront. Maar dat deed je waarschijnlijk toch al niet
:lol:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave