Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Lange cyclus.....

Lange cyclus.....
Lin76

Posting Freak

Topics: 4
07-04-2010 08:14
Hallo,
Ik ben sinds januari gestopt met de pil, nog maar net dus. Wij hebben 2 zoontjes en hopen zwanger te mogen worden van de derde. Alleen heb ik een hele lange cyclus. De eerste duurde 45 dagen en zit nu in de de tweede ronde op dag 47 en nog steeds niks. Ben niet zwanger, heb gisterochtend negatief getest. De eerste ronde had ik tussentijds ook af en toe wat bloedverlies, deze ronde heb ik 1 keer wat helderrood bloedverlies gehad ong een 1 1/2 week geleden. Ik heb ook helemaal geen klachten die erop wijzen dat ik ongesteld ga worden. In de eerste ronde had ik allerlei klachten die leken op zwangerschapsverschijnselen en menstruatieklachten en werd dus na 45 dagen ongesteld. Kan me van de vorige twee keer dat ik stopte met de pil niet herinneren wat voor cyclus ik had want bij de eerste was ik in ronde 1 zwanger en van de tweede in ronde 2. Gisteren heb ik maar even met de huisartsenpraktijk overlegd of het normaal is dat je na het stoppen met de pil zo'n lange cyclus hebt. Waarschijnlijk heeft mijn lichaam de balans nog niet terug gevonden na het stoppen met de pil. Dat kan soms even duren. Ze adviseerde me wel om de volgende ronde een temperatuurcurve bij te houden om te zien of ik een eisprong kan ontdekken. Ik heb nl ergens (op internet) gelezen dat vrouwen met een cyclus van zes weken of langer vaak geen eisprong hebben. Ik ben er niet zo gerust op omdat ik de vorige twee keer heel snel zwanger was en nu weet ik wel dat dit geen garantie is dat het een derde keer ook zo snel gaat, maar toch sta ik ervan te kijken dat zo'n anticonceptiepil je lijf zo in de war kan gooien. Zijn er meer dames bij wie de cyclussen zo in de war waren na het stoppen met de pil? Graag zou ik wat ervaringen delen!
EstherK

Unregistered

07-04-2010 11:54
Hallo Lin76,

Ik voel met je mee hoor. Ik ben ook bekend met een cyclus van ongeveer 45 dagen. Heel vervelend. Ik heb op 27 januari een anticonceptiestaafje uit mijn arm laten verwijderen (implanon) en het heeft vervolgens 63 dagen geduurd voordat ik ongesteld werd. Toen ook maar een klein beetje bloed gehad en duurde maar 3 dagen.
Toen ik van mijn eerste kindje zwanger wilde worden, duurde het ongeveer 45 dagen voordat ik echt menstrueerde en toen was ik daarna gelijk zwanger. Het is erg vervelend om zo een lange cyclus te hebben, want je weet inderdaad nooit of je lichaam nog wel naar behoren werkt. Ik ben altijd weer bang dat mijn lichaam niet meer doet wat het zou moeten doen. Mijn zoontje is nu 3.5 en hij wil zo graag een broertje of een zusje, maar ik ben gewoon bang dat dat nog wel eventjes gaat duren voordat we hem dat kunnen geven.
Het is gewoon zo frusterend omdat ik van de eerste dus echt al bij poging 1 zwanger was en nu duurt het gewoon wat langer denk ik.

Groetjes Esther
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave