Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen verdrietig

verdrietig
sonja2009

Unregistered

06-04-2010 12:05
hallo

Ik vraag me af of ik de enigste ben die die heeft of dat er nog meer vrouwen zijn die dit hebben en er ook geen begrip voor krijgen van fam of vrienden..

Toen ik net wist dat ik zwanger was was ik helemaal in de zevende hemel ik was wel vanaf het begin aan het spugen maar de ha had mij verteld dat dit er gewoon bij hoorde de eerste 12 weken..
Na 8 weken zwangerschap toch maar zetpillen gekregen maar het spugen bleef zo erg toen heb ik de eerste keer een week in het ziekenhuis gelegen met uitdroging.
Eenmaal weer thuis bleef het spugen en binnen 2 weken lag ik weer in het ziekenhuis.
In het ziekenhuis gaven ze aan dat dit tot 16 weken zo erg kon zijn ik was al 11 weken zwanger dus nog 5 weken dacht ik.
Met 13 weken ben ik nog een keer opgenomen in het ziekenhuis was weer helemaal uitgedroogd.
Inmiddels was ik het ziekenhuis ook wel een beetje zat aan het worden je bent toch liever gewoon in je eigen huisje.
Thuis ging het spugen gewoon door zelfs na 16 weken de vk zei toen dat het zou stoppen met 20 weken maar nee hoor het bleef doorgaan..
Tot ik 25 weken was stopte het spugen ik ben nog nooit zo blij geweest maar helaas was het voor korte duur.
met 27 weken begon het spugen weer en niet zo´n klein beetje ook ik bleef rennen naar de wc.
Vorige week ben ik weer voor 3 dagen opgenomen geweest was weer helemaal uitgedroogd...Toen ik in het ziekenhuis lag krijg ik ook nog last van hele harde buiken kon niet meer lopen van de pijn...
Ik heb gesmeekt of ik gewoon lekker naar huis mocht...
Ik ben dus vanaf zaterdag thuis maar echt lekker gaat het niet voel me lichamelijk heel goed maar geestelijk ben ik helemaal op.
Smorgens gaat het wel maar vanaf de middag kan ik alleen maar huilen en weet ik niet wat ik met mezelf aan moet..
Ik ben echt super blij dat ik zwanger ben maar ik trek het gewoon niet langer..
Me schoonouders vinden me ongeduldig en daarom voel ik me zo, maar dat slaat er helemaal nergens op vind ik...

Ik heb nu de vk gebeld voor extra controles en hoop dat ze kunnen beslissen om de baby eerder te halen.

Ik hoop dat er andere zijn die ongeveer het zelfde voelen en ook hun verhaal graag kwijt willen
Joya

Posting Freak

Topics: 21
06-04-2010 12:15
ik kan er niet over mee praten maar ik wil je wel even een hele dikke knuffel geven!! jeetje wat moet jij je ondanks de blijdschap van de zwangerschap rot voelen zeg en dat je dan ook gewoon geen begrip krijgt van familie en vrienden wat toch de mensen zijn waar je het meest om geeft en die je het meest vertrouwd.. ik moet er toch niet aan denken om zo weken lang misselijk te zijn en ik kan me niet voorstellen dat hun dat wel zouden willen.. je zwangerschap zou de mooiste periode uit je leven moeten zijn en ik hoop dat het nog beter gaat worden voor je!! sterkte ermee en probeer te onthouden dat voor je het weet je je uk in je armen hebt en dat je dan de ellende grotendeels vergeten bent!!

Knuffel!!!!!!
geit

Posting Freak

Topics: 9
06-04-2010 14:55
Ik vind het wel heftig zeg Confusedhock:
Logisch toch dat je dan ongeduldig wordt, wie zou dat niet zijn na weken, maanden aan een stuk moeten overgeven, uitdrogen en naar het ziekenhuis moeten Sad
Rot dat je niet meer steun uit je omgeving krijgt Cry

Sterkte!
Free

Posting Freak

Topics: 2
06-04-2010 14:59
Sonja, kan er ook niet over mee praten.. Maar wil je wel heel veel sterkte toe wensen!!!
Je hebt al zon vervelende zwangerschap en dan ook nog geen begrip.. Dit moet niet gemakkelijk voor je zijn!!

Hoop echt dat jullie meisje eerder gehaald kan en mag worden zodat jij ook weer kunt aansterken!! Meis, dikke knuffel!!

Liefs Mayella
mama1988

Unregistered

08-04-2010 11:57
Ik kan er ook niet over mee praten meid, wel wil ik je een vitrule dikke knuffel geven.
En over je kindje eerder halen, denk niet dat ze dat doen. En denk ook niet dat je dat zelf echt zou willen.
IK heb 2 meisjes en die zijn 7 weken te vroeg geboren. Met 33 weken. Ik zag dat je nu 30 weken bent.
Alles is zo klein en afhankelijk hoe je kindje is. Het lijkt me echt heel rot voor je zoveel te moeten spugen en ziekenhuis in en uit maar meid hou vol straks heb je een pracht kindje in je armen..
En als ze zo vroeg geboren worden ligt het weken in het ziekenhuis, onze zijn na 5 weken pas thuis gekomen..

Sterkte
sonja2009

Unregistered

08-04-2010 12:01
bedankt voor jullie reacties

als ze de baby eerder gaan halen is het echt pas met 37 weken hoor eerder doen ze het toch niet
mama1988

Unregistered

08-04-2010 12:03
sonja2009 schreef:bedankt voor jullie reacties

als ze de baby eerder gaan halen is het echt pas met 37 weken hoor eerder doen ze het toch niet
oh gelukkig want het is heel moeilijk de periode als je zo'n klein babytje hebt en in het ziekenhuis ligt.

Onze meiden zijn nu 8 maanden en nog denken mensen of ze 6 maand zijn ze zijn klein en licht gelukkig geestelijk lopen ze wel met 8 maand mee en doen en laten behalve de lengte.
SelOg

Posting Freak

Topics: 7
08-04-2010 13:59
Sonja, wat vervelend dat je zwangerschap zo verloopt. Houd vol, nog heel even en je bent niet meer zwanger én je hebt een pracht baby in je armen.
Ik kan begrijpen dat je je onbegrepen voelt door je familie/vrienden. Ik hoop dat je partner je wel genoeg steunt geeft.
marij

Unregistered

06-05-2010 20:15
he meid.

ik wil je ook ff een dikke knuf geven.

ik heb ook een periode gehad dat ik zo ziek was dat ik niks meer kon.
en ook veel moest huilen omdat ik het zo zat was.
door mijn bekkeninstabiliteid en isichas kon ik soms niet meer lopen en dat ik hier alleen met me dochter van 2 jaar.
voelde me een slechter moeder omdat ik niet veel kon.
maar ook het gevoel dat niemand je begreep..was echt niet leuk.

ik hoop dat je nu wat beter voelt en dat je minder aan het spugen ben.

sterkte meid.

liefs
selly1985

Posting Freak

Topics: 16
06-05-2010 20:22
hey sonja,

wat een vervelende tijd maak jij mee zeg. de tijd die zo mooi zou moeten zijn. ik heb er eens een artikel over gelezen, het heeft een naam, maar ja, dat weet ik niet meer. zodra je kindje is geboren word jij weer beter. zodra je voor een 2e kindje gaat en zwanger wordt zul je zeer waarschijnlijk hetzelfde meemaken. ziekenhuizen e.d moeten dit herkennen en ze kunnen je er medicatie voor geven, verhelpen kunnen ze niet, verlichten wel.
heel veel sterkte
liefs selly
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
07-05-2010 18:02
oooooooow ik begrijp zo goed hoe je je voelt! ik heb er ook de hele zwangerschap last van gehad en ben 5 x opgenomen geweest. Gelukkig viel het het laatste trimester mee en heb ik het vol kunnen houden, maar was maar al te blij dat de baby zich met 38 1/2 week zwangerschap zelf aankondigde. Anders had ik ook echter eerder ingeleid willen worden.
Het is voor anderen heel moeilijk voor te stellen, hoe ziek je bent. Pas als ze zelf 1 dagje buikgriep hebben gehad of iets dergelijks, weten ze in ieder geval een ietsie pietsie hoe het is. Na 1 dag spugen, ben je al zo slap als een vaatdoek. Laat staan 9 maanden lang!!!!! Je moet je echt niet laten aanpraten dat je je aanstelt. Het ligt aan hen, dat ze zich niet in je kunnen inleven. Maar het is wel eenzaam voor je zo!!! Ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar we zijn met een heel groep dames die hetzelfde hebben meegemaakt en je wel begrijpen. Moet je
maar zoeken op hyperemesis hyves en http://www.steunpunthg.nl.

Gebruik je trouwens nog zetpillen??? die mag je namelijk wel nog gewoon gebruiken!! Ik had Primperan en toen gebeld met apotheek, arts en farmaceut. Je mag primperan ook in het laatste trimester gebruiken. Alleen oppassen met borstvoeding. Je hebt primperan in 10 en 20 mg tabletten. Ik had op een gegeven moment alleen nog 10 mg om de ochtend door te komen. Als die voorbij was, kon ik meestal wel weer genoeg eten en drinken binnenhouden.

heel veel sterkte voor nog een paar weken!!!!

1 troost en daar kun je je nu nog niets van voorstellen.....Na de bevalling is het spugen in 1 klap over en ben je vergeten hoe het voelde. Ik zeg nu ook dat ik het zo weer zou doen en dan is mijn babytje pas 8 dagen oud en ondanks dat ik ontzettend ziek ben geweest. Het is ook echt prachtig om moeder te zijn. Ook dat kun je je nu nog niet voorstellen hoe mooi het in werkelijkheid is. Het is nog leuker dan ik had kunnen denken.
sonja2009

Unregistered

07-05-2010 18:06
ja ik heb ook Primperan 20 mg en dan kom ik de dag aardig door spuug dan alleen savonds nog
alleen heb ik last van nierstuwing dus word sowieso ingeleid met 37 weken en toevallig is 1 van de bijwerkingen van nierstuwing overgeven

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de medicijnen maar helaas is het nu niet anders want de hele dag boven de pot hangen is ook niets alhoewel hij is nog nooit zo schoon geweest hahhaha
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave