Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen welke begeleiding cursus?

welke begeleiding cursus?
Syl

Posting Freak

Topics: 50
04-12-2007 12:59
hallo,

voor welke zwangersachapscursus hebben jullie gekozen en waarom? Ik wilde eerst mensendieck gaan doen maar die data waar ik graag wil gaan sluit niet echt aan.
een gewone zwangerschapscursus lijkt me ook wel wat..

en ja, ik ben er een beete laat mee...
San-

Unregistered

04-12-2007 15:48
Ha Syl,
Ik ben niet zwanger en heb geen verstand van deze cursussen maar vond het leuk om te lezen dat je het over Mensendieck hebt! Ik ben namelijk Oefentherapeut Cesar en volgens mij is Cesar en Mensendieck niet zo heel bekend! Ik geef deze cursussen niet (ik geef therapie aan kinderen die een ontwikkelingsachterstand hebben) maar weet wel dat de cursussen goed opgebouwd zijn met een professionele achtergrond.
Succes met het maken van je keuze!

Groetjes San
babywens

Unregistered

04-12-2007 21:58
Ik ga gewone zwangerschapsgym doen, samen met mn schoonzus Big Grin , en ik heb me opgegeven vor de cursus borstvoeding
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
04-12-2007 22:22
Ik heb de gewone cursus gedaan, met straks na de bevalling nog een aantal bijeenkomsten om de conditie enzo weer een beetje op peil te krijgen. Ik vond het erg gezellig en interessant.

Je bent nog geen eens zo heel laat hoor, ik heb me later opgegeven :wink: .
karin26

Posting Freak

Topics: 30
04-12-2007 22:25
ik doe de gewone zwangerschapscursus. En bevalt mij prima.

Ook doe ik aan zwangerschaps zwemmen. Dit om mijn bekken steviger te maken. In het water ben je toch lichter..

En ik ben te laat nu voor een borstvoedings cursus.. Ik baal echt giga....
lenny

Administrator

Topics: 668
04-12-2007 22:37
ik heb ook mensendieck gedaan en zwangerschapszwemmen.

Mij beviel mensendieck wel. Het was een hele rustige vrouw, ik kreeg ook een beetje een yoga gevoel bij haar, op een positieve manier. Ze deed dan steeds een stukje klassikaal en dan nam ze iedereen eventjes apart en dronken de anderen lekker een bakkie koffie/thee. Kun je elkaar ook goed leren kennen in de loop van de weken. Dat is wel fijn.

We hadden ook 1 les met partner, waarbij ze dan ook steeds de stellen even apart nam en persoonlijke tips gaf.

Ik vind dat wel een aanrader.

Het zwemmen was ook wel lekker, maar dat is eigenlijk alleen een beetje bewegen, je leert daar niet puffen.
lenny

Administrator

04-12-2007 22:42
@karin
Volgens mij heb je helemaal geen borstvoedingscursus nodig. Dat gaat toch zoals het gaat. Iedere baby heeft weer zijn eigen issues.
De kraamverzorgster heeft ook de taak om de borstvoeding goed te begeleiden, dus als er wat obstakels zijn, dan weten ze vaak raad. Ze hebben daar zoveel ervaring mee. Dus lekker rustig aan doen, dat komt vast vanzelf goed!! :-)

Als je er wat over wilt lezen is er trouwens ook een boekje van medela over borstvoeding (€1.15):
http://www.l10.nl/boekje-borstvoeding-p-495.html
Jenna1981

Unregistered

06-12-2007 11:36
ik zou het echt niet weten.. weet ook niet waar en wat er bij mij in de buurt zit.. wil t wel gaan doen.

dit is ons eerste kindje en ik denk ook de laatste want we hebben er al eentje van 6 dus vind t wel genoeg... dus ik wil alles doen wat je kan doen om alles uit de zwangerschap te halen...

iemand tips voor in de buurt van Rotterdam Prinsenland???
lenny

Administrator

06-12-2007 11:54
Ik ben in rotterdam bij deze geweest, in kralingen. VOnd het wel ok.

Essenlaan Mensendieckpraktijk
Essenln 58
3062NP Rotterdam

(010)4525121
Jenna1981

Unregistered

06-12-2007 12:13
ok bedankt zal eens gaan kijken of ik het wat vind!
Veertje

Unregistered

07-12-2007 14:08
Hey,

Ik heb mezelf en mijn ventje opgeven voor de cursus bevallen doe je samen, dit is bij ons een nieuwe cursus en dat lijkt me wel wat, ook omdat mijn vriend bij elke afspraak aanwezig is en er dus volledig bij betrokken wordt.

Nu voelt hij natuurlijk af en toe wel de kleine schoppen in mijn buik maar oké.

Ik ga er in januari mee beginnen, elke week 1,5 uur duurt het dan! Dus ik ben benieuwd.

Gr, V
Eilan

Unregistered

30-12-2007 18:38
Ik ga met 2 vriendinnen (een is 5 weken en de ander 2 1/2 week korter zwanger dan ik) de cursus zwangerschapsyoga doen. Zwangerschapsgym is voor mij niet handig, omdat ik spierreuma heb en daarvoor heb ik fysiofitness en mensendieck. Ik volg nu dus eigenlijk zwangerschapsmensendieck, maar dan individueel Wink. Ook wil ik af en toe gaan zwemmen. Ik ga naar een informatiebijeenkomst over borstvoeding. Dat vind ik wel handig. Ik heb zin in de zwangerschapsyoga. Gezellig met mijn 2 vriendinnen en andere zwangere vrouwen. Ik hoor dat je er ook vaak leuke contacten aan overhoudt. Ook altijd leuk.
karin26

Posting Freak

Topics: 30
31-12-2007 11:52
ja idd contacten hou je er zeker aan over...
Ik zit met een vriendin op zwangerschaps cursus en dat is zeer gezellig. Nou wilde het toeval dat het oude buurmeisje van mijn vriend er ook op zit.. Daar ben ik vorige week mee wezen stadten. ze is 10 dagen eerder uitgerekend dan ik.
Jenna1981

Unregistered

28-01-2008 13:25
heeft er iemand tips voor zwangerschapszwemmen in de buurt van Rotterdam-Prinsenland???
kippie

Unregistered

28-01-2008 19:32
wij hebben de cusus samen bevallen gedaan.
Vond het best wel een leuke cusus,heel leerzaam.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave