Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Wanneer voor de 1e keer naar de verloskundige?????

Wanneer voor de 1e keer naar de verloskundige?????
Tal

Unregistered

29-03-2010 15:08
Hallo allemaal!!

Ik heb een vraag: ik heb 26 maart positief getest: ik ben zwanger Big Grin !!!! We zijn echt dolgelukkig!!!!
Wanneer moet ik nu voor het eerst naar de verloskundige?

Ik hoop op veel tips!

Alvast bedankt!

Liefs, Tal
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
29-03-2010 18:32
Ik had met ruim 8 weken mijn eerste afspraak bij de vk, maar er zijn ook meiden die pas met 11 of 12 weken voor de eerste keer gaan. Verschilt per praktijk....
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
29-03-2010 19:03
hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap

Net zoals jamilah zegt even de ha bellen, mijn ha wilde me wel even zien en je kan zelf een vk bellen, die zal dan zelf wel aangeven wanneer de 1e intake is, hier was dat met 8 weken.
snoopy81

Senior Member

Topics: 2
30-03-2010 16:37
De vk bij ons kan je benaderen zodra je een positieve test hebt gehad. Daarna maakt ze met 6/7 weken de eerste inwendige echo om te kijken hoe ver je precies bent.
Heel verschillend dus.
zon

Unregistered

30-03-2010 16:46
gewoon op je gemak de vk bellen ( ff google welke er in je buurt zit) die zal wel aangeven wanneer.

Hier kom je rond de 10 weken voor het eerst op intake, dan krijg je ook meteen de eerste echo.
Ik vond t wel erg lang duren trouwens....maar uiteindelijk is het wel fijn omdat als er bij 10 weken alles goed uit ziet de kans dat t dan nog misgaat wel veel kleiner is.
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
30-03-2010 20:40
Ja, ik heb ook direkt de vk gebeld en een afspraak gemaakt, 2 dagen na de test ofzo. Had via google een vk hier in de buurt gevonden. Huisarts pas veel later gebeld, maar assistente reageerde helemaal niet leuk ofzo en ik hoefde ook niet langs te komen.
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
01-04-2010 19:59
Mijn huisarts weet het ook nog niet hoor, dat hoeft ook niet als je geen medicatie gebruikt of iets dergelijks. Wel later in je zwangerschap hoor, hij/zij moet toch ook weten dat er een kleintje in je gezin bij komt. Maar ik heb de VK gebeld met 5 weken, bij ons staat ook op de site dat je zo vroeg mogelijk moet bellen zodat ze alles goed kunnen inplannen. De eerste afspraak heb ik 15 april dan is het alleen de intake en 21 april de echo met geluk omdat ik de week erna op vakantie ga. Dus de intake is rond 9 weken en echo 10 weken.
Tal

Unregistered

01-04-2010 20:55
Dank jullie wel voor alle reacties!!!!

Ik heb deze week gebeld, ben deze week 5 weken. Ik heb 27 april de 1e afspraak met de verloskundige, ben dan dus zo'n 9 weken. Dan heb ik eerst alleen de intake en maken we een afspraak voor de 1e echo. Geen idee wanneer dat zal zijn maar dat zal niet veel later zijn denk ik.
Vind het opvallend dat er zoveel verschil in zit. Aan de ene kant zou ik graag eerder een echo willen, voor de zekerheid maar aan de andere kant, hoe verder je bent hoe meer je kunt zien toch?????

Liefs, Tal
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave