Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten Positieve test ---> Ongesteld

Positieve test ---> Ongesteld
Sabbie

Unregistered

28-03-2010 20:25
Hallo allemaal,

Zaterdag heb ik 2 zwangerschapstesten gedaan.
Een van de kruidvat en toen deze positief was, een van ClearBlue. Deze zei duidelijk: 'zwanger'.
Een uur later werd ik echter ongesteld!

Iemand enig idee? Zou dit op een vroege miskraam kunnen duiden? Dat het hormoon nog in m'n lichaam zit/zat? Ik dacht namelijk zelf dat de HcG tegen de tijd dat je ongesteld wordt, weer heel laag moet zijn? (en dat je dan dus geen positieve test zou kunnen krijgen)
Ik ken namelijk wel de verhalen van meiden met een hele vroege test en dan een week later menstruatie, maar vind het zo raar dat hier een uur tussen zat?

Of kan het een innestellingsbloeding zijn? (ik weet niet hoe heftig die bloeding kan zijn?) Het is vandaag dag 11 na mijn eisprong.

Als het een menstruatie is, is het een hele matige. Ik 'menstrueer' nu dus 2 dagen en heb dagelijks zo 2 volle tampons (als ik me niet zo vaak zou verschonen dus)

Ik heb geen menstruatiekrampen of buikpijn.
Dit voelt ook niet als een miskraam. (ik heb 6 weken geleden een miskraam gehad, dus weet hoe dat voelt..)
Ik heb na mijn miskraam wel nog een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het HcG uit mijn lichaam was. Die test was harstikke negatief. Dus dit is wel een nieuwe 'zwangerschap'.

Iemand enig idee?
Sabbie

Unregistered

29-03-2010 07:03
Vandaag negatief getest. Dus toch een vmk.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
29-03-2010 07:06
is wel vreemd dat je zo snel na een positieve test ongesteld word. Ik zou het even in de gaten houden hoe lang je bloed verliest en over een paar daagjes nog eens testen. Normaal zou je toch denken dat als je zo vroeg test eerst eeen hcg terugloop zou hebben en het niet te meten is of maar even en dan daarna weer een negatieve test krijgt.
lisi

Posting Freak

Topics: 10
29-03-2010 07:07
he bah meis, wat rot voor je zeg.. sterkte hoor!!
Bambi80

Posting Freak

29-03-2010 07:07
wanneer heb je normaal je menstruatie? want 11 dpo is ook wel wat vroeg of niet?
Sabbie

Unregistered

29-03-2010 11:05
Ja, weet ik niet precies! Heb 1 natuurlijk cyclus gehad na het stoppen van de pil. Die was 34 dagen. En deze cyclus was erg lang omdat dit de 1e cyclus is na mijn mk. Dus op 16 maart eisprong gehad. Dat is mijn enige echte speerpunt....

Denk zelf nu dat het een vmk is.. Omdat de test van vanmorgen negatief was...
Bambi80

Posting Freak

29-03-2010 11:42
het lijkt er wel op ja! deze tests geven niet zomaar positief aan. Maar voor de zekerheid nog eens testen als het bloed gestopt is en je een paar dagen verder bent.

Sterkte.
Tammie78

Unregistered

30-03-2010 10:37
Ik zal je het nog sterker vertellen! ik heb wel eens positief getest (heeeel licht welliswaar) toen ik al ongesteld was! ik dacht laat ik dat eens proberen. en dus positief. maar spreek je dan van een zwangerschap? tis namelijk zo dat vrouwen eigenlijk best vaak zwanger zijn, maar het nooit te weten komen, omdat ze ongesteld worden. en wie gaat nou testen als ie ongesteld wordt? zwangerschappen zetten heel vaak niet door en dus wordt je ongi, maar denk niet dat je dan van een miskraam kunt spreken hoor. toen ik dus ongi was en positief teste zat er kennelijk toch nog net voldoende hcg in de urine waardoor de test toch positief was. de maand erop was ik overigens wel echt zwanger!
youandi

Member

Topics: 1
31-03-2010 10:53
Nou ik heb hier nu ook zoiets.

Test al sinds afgelopen donderdag heeeeeeeeel licht positief met kruidvat test. Je moest echt heel goed kijken, mijn vriend zag het niet eens.
Afgelopen maandag toen ik wakker werd begon ik ook te menstrueren? Ik benieuwd of ik nog een streepje zou zien op de test dus gedaan en ja hoor veel duidelijker dan de laatste keren. Je hoeft niet te turen gewoon duidelijk aanwezig. Maar ja toch nog best veel aan het bloeden. Huisarts gebeld, en volgens de assistente ben ik toch zwanger. Gister en vandaag nog eens getest, en het streepje komt evengoed tevoorschijn. Hij knalt er niet vanaf ofzo en is ook niet donkerder dan de laatste dagen, dus wil vandaag bloed gaan prikken want dit maakt me echt heel erg onzeker.
Sabbie

Unregistered

31-03-2010 11:45
@ Tammie78; Je hebt gelijk. Dit wist ik wel, maar dacht dat je HcG tegen de tijd dat je echt ongesteld werd wel gezakt zou zijn. Ik beschouw dit niet als een miskraam. Zo voelt het ook niet. Ik heb nu in ieder geval geleerd dat ik niet meer vroeg moet testen. Hopen dat mijn verstand het van mijn ongeduld wint! Wink

@youandi; Het is inderdaad erg verwarrend. Wanneer was jouw NOD? Want ik werd echt ongesteld rond mijn NOD.
De testen zijn bij mij nu harstikke negatief. Dit vind ik persoonlijk een opluchting, want ik hou van zekerheid. En wil een zwangerschap dan ook, het liefst!, niet met een bloeding beginnen! Ik zou me dan m'n hele zwangerschap druk blijven maken. Je weet natuurlijk niet hoe het loopt, maar dat is hoe ik er nu over denk.
Ik hoop voor jou dat een doorbraakbloeding of innestelling is! Hou je ons op de hoogte?
youandi

Member

Topics: 1
01-04-2010 16:34
@sabbie... Donderdags was mijn nod, en heb toen dus ook licht positief getest.
Gister bij de huisarts langsgeweest, en die ging er vanuit dat het toch een normale menstruatie was wat ik heb, aangezien mijn testen sinds zondag elke dag hetzelfde bleven. Heb dus een miskraam gehad volgens hem. Vandaag nog getest en het streepje is nu ook niet meer zo duidelijk als maandag en gisteren.
Babii

Posting Freak

Topics: 48
01-04-2010 19:20
youandi schreef:Nou ik heb hier nu ook zoiets.

Test al sinds afgelopen donderdag heeeeeeeeel licht positief met kruidvat test. Je moest echt heel goed kijken, mijn vriend zag het niet eens.
Afgelopen maandag toen ik wakker werd begon ik ook te menstrueren? Ik benieuwd of ik nog een streepje zou zien op de test dus gedaan en ja hoor veel duidelijker dan de laatste keren. Je hoeft niet te turen gewoon duidelijk aanwezig. Maar ja toch nog best veel aan het bloeden. Huisarts gebeld, en volgens de assistente ben ik toch zwanger. Gister en vandaag nog eens getest, en het streepje komt evengoed tevoorschijn. Hij knalt er niet vanaf ofzo en is ook niet donkerder dan de laatste dagen, dus wil vandaag bloed gaan prikken want dit maakt me echt heel erg onzeker.

Jeetje meissie! Wat heftig... Wil je niet bang maken, maar laat ze even testen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dit verhaal had Tyra ook van het forum en die heeft dat helaas ook gehad.

Vooralsnog brand ik vanaaf een kaarsje voor je!!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave