Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn uitzet

uitzet
canacat

Unregistered

26-03-2010 23:28
Dag allemaal.
We zijn tegenwoordig bezig ons te oriënteren op spulletjes voor de baby.
Jullie die dit proces al doorlopen hebben, hebben jullie tips over:
-waarop je precies welke kinderwagen, welk bedje, enz. gekozen hebt?
-wat zijn de ervaringen met borstvoeding 'uit fles', ik bedoel, het kolven, het materiaal ervoor, je hebt handmatige, maar werken die even goed als elektrische?
-zijn er dingen die je gekocht hebt, waar je wel of net niet tevreden over bent?
enz enz.

m.a.w.: deel wat wijsheid aub. Smile
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
27-03-2010 21:49
de wandelwagen: kijk wat je mooi vind EN wat je fijn vind lopen. je kunt kiezen uit 3 en 4 wielers. sommige 4 wielers lopen vrij zwaar en sturen ook zwaar. 3 wielers sturen meestal lichter. pak in de winkel gewoon de wagens en ga er een stukje mee lopen. let er ook op dat de wagen in je auto past. (sommige klappen nog vrij groot in)
tip voor 3 wiel wagens: als je de stoep op wilt, op de duwstang duwen zodat het voorwiel een stukje omhoog komt. deze op de stoep zetten en dan de achterwielen tegen de stoep zetten en dan zo ophoog duwen. zo 'kantelt' je wagen niet.

ik heb de quinny speedi sx. vind het een super wagen. wandelt heerlijk licht en ziet er nog leuk uit ook.

kamertje: kijken wat je mooi vind en wat in het kamertje past. de ene commode is groter (breder/ langer) dan de andere. ook de kledingkasten verschillen in maat. bedjes zijn allemaal evengroot tenzij je voor een junioren bedje gaat.

wij hebben in het begin een gewoon matrasje gekocht. maar omdat we een buikslaper hebben heb ik er later nog een aerosleep ding voor gekocht. heb nu niets aan de gewone hoeslakens maar ja, dat zijn ook de kosten niet.

een handkolf is goed te gebruiken wanneer je deze af en toe nodig hebt. wil je echt gaan kolven ben je beter met een electrische. van avent heb je ook een electrische (enkele) en heb gehoord dat deze prettig is. ik heb daar geen ervaring mee want heb een kolf van t ziekenhuis toen gehuurd (medela). wanneer je meer voeding hebt lijkt een handpomp me erg zwaar om zo lang te moeten gebruiken.
ook stimuleert een electrische beter dan een handkolf. haal nog geen kolf in huis. kijk eerst een hoe het gaat en schaf deze dan later aan.

wij hebben een doomoo seat gekregen en vind het een super ding. onze kleine man ligt heerlijk op die zitzak. is alleen minder handig straks met het fruit en groente hapje. hebben daar een wipstoeltje voor bij gekocht.
suus1

Posting Freak

Topics: 16
29-03-2010 19:31
Wij hebben onze babykamer gekocht bij babykamer.nl
Vind het echt een super goed bedrijf!
De service is goed, de levertijd is super snel en het belangrijkste: de prijs kwaliteitsverhouding is super!
De kwaliteit is zwaar en stevig, en voor die prijs is de kwaliteit zeker beter dan verwacht!
Dus ben je op zoek, zou ik daar zeker even gaan kijken (de foto's op de site komen heel goed overeen met de werkelijkheid).

De kinderwagen die we besteld hebben is de maxi cosi mura 4.
De enige die ik soepeler vond rijden is de bugaboo, maar die prijzen vond ik echt belachelijk hoog.
En aangezien ik graag een nieuwe wilde en geen tweede hans, was het die prijs toch niet echt waard voor mij.
Heb hem nog niet in gebruik, dus kan er nog niet heel veel over zeggen verder.
Maar vond het belangrijk dat de wagen ook lekker makkelijk in het bos kan rijden, en dat gaat met de 4 luchtbandjes prima.
En het mandje onderin vind ik ruim genoeg.
canacat

Unregistered

29-03-2010 19:34
woon in Canada... Sad
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
30-03-2010 23:15
-Wagen: zet voor je op zoek gaat even op een rijtje wat jij belangrijk vindt. Waar ga je hem vooral voor gebruiken? En probeer in de winkel een heleboel wagens uit, dan voel je gauw genoeg wat je wel of niet prettig vindt. Omdat wij toen een kleine auto hadden was voor mij de belangrijkste eis dat ie klein opvouwbaar moest zijn. Verder lekker wendbaar omdat we midden in de stad wonen, en hij moest gewoon lekker soepel rijden. Toen bleef alleen de quinny buzz over Wink
-Kolf: informeer eens of je bij jullie ook de mogelijkheid hebt te huren. Anders zou ik eerst een eenvoudige handkolf kopen, stel dat de bv niet gaat lukken dan heb je geen ongebruikte dure elektrische kolf staan. Ik heb zelf bij de eerste een medela enkele elec. kolf gebruikt, bij de tweede veel de elektrische 'ziekenhuis'kolf van medela en als ik thuis moest kolven de hand-of eletrische kolf van Avent. Ik vind voor thuisgebruik de Avent prettiger als de Medela, maar smaken verschillen Wink Als je veel moet kolven zou ik een electrische kiezen, anders voldoet een handkolf ook prima.
-Flessen: Hier bevalt Avent goed, zeker voor bv-kindjes een fijne fles.
-Flessenwarmer heb ik wel in huis, maar eigenlijk nooit (zelden) gebruikt (alleen voor schoonmama die niet snapt hoe de magnetron werkt Wink ) Pannetje heet water of magnetron op laag vermogen werkt net zo goed.
-Borstvoedingskussen: hier niet gebruikt voor de bv, wel om lekker te zitten/liggen tijdens de zwangerschap, en om later de baby in te laten liggen/zitten, vonden ze hier altijd erg lekker.
-Wipstoeltje: gebruikte ik niet zoveel, maar wel handig om ze bijv. bij je aan tafel te zetten zolang ze nog niet in de kinderstoel kunnen.
-Babyfoon: gebruiken we nooit omdat het erg gehorig is hier in huis, zonder horen we alles ook wel Smile
-Babykamer: ik heb hier wat oude meubeltjes 'omgetoverd' voor de babykamer. Veel van de huidige commodes zijn veel te groot voor ons ieniemini kamertje, en dit heeft ons een hoop geld bespaard Big Grin
-Badje en tummitub; badje heb ik zelden gebruikt, ik deed ze veel liever in de tub.

Wat een waslijst hé, je kunt wel nagaan dat ons huis mudvol staat met babyspul :o :roll:
Succes met je keuzes! Wink
suus1

Posting Freak

Topics: 16
31-03-2010 07:41
wow sofietje wat een uitgebreide info!
Thanks, ik vind het ook erg handig dit soort ervaringen te horen!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave