Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen wie kan me info geven over mijn werk...

wie kan me info geven over mijn werk...
steffi1987

Unregistered

22-03-2010 19:50
Ik werk niet vast, mijn contract loopt eind op 12 april. Zou ik niet voordien aan de ziekenbond kunnen geraken om dan een loonuitkering te krijgen ipv stempelgeld? Vb als ik op 1 april naar de dokter ga en ik voel me misselijk en ben werkonbekwaam. Dan heb ik toch wat meer inkomen. Ik ben dan ziek verklaard waarschijnlijk en kunnen ze me niet ontslagen.
Wie kan me info geven???

Doei
kaka888

Posting Freak

Topics: 3
22-03-2010 19:55
Hoi Steffi,

Als je een contract heb voor bepaalde tijd zoals jij heb, dan maakt het niet uit of dat je in de ziektewet zit want dan zeggen ze gewoon we gaan je contract niet verlengen.... De tip die ik je wel kan meegeven is dat ze het volgens mijn minimaal 14 dagen voordat je contract afloopt moeten vertellen of ze hem gaan verlengen zodat ze jou de ruimte kunnen geven om ander werk te zoeken.

Succes
Groetjes,
Kaka
Madelief1980

Posting Freak

Topics: 10
22-03-2010 20:15
Klopt! Als je een contract hebt voor bepaalde tijd, maakt het niets uit of je ziek wordt. Heel eerlijk, ik vind het ook wel een beetje de kluit belazeren. Je bent toch niet ziek? Dan zou je je werkgever op willen laten draaien voor deze grap....

Je kunt als je contract niet verlengd wordt een uitkering aanvragen, afhankelijk van hoe lang je al werkt, krijg je dan een WW. Ik zou zeggen, als je denkt dat ze je contract niet gaan verlengen, ga op zoek naar iets anders! Succes!

Liefs,

madelief
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
22-03-2010 20:53
Kom je uit nederland of belgie?
steffi1987

Unregistered

23-03-2010 09:33
Belgie,
Maar als ik nu misselijk kom voor mijn conract ten einde loopt wat dan? Dan lig ik aan de ziekenbond? Of niet?

mvg
Dank u wel
Mariekepiek schreef:Kom je uit nederland of belgie?
snippie

Unregistered

23-03-2010 09:37
nou als je misselijk bent kun je gewoon werken hoor!

je huisarts schrijft niet zomaar een briefje
Madelief1980

Posting Freak

Topics: 10
23-03-2010 09:47
Inderdaad, Snippie, ik ben het met je eens. Lijkt me niet dat de huisarts daar zomaar een verklaring voor maakt. Misschien is het in België anders.

Maar misschien is wat meer uitleg wel handig. Waarom kun je niet op zoek naar ander werk? En werkt je man niet? En wat is de reden dat je contract niet wordt verlengd?

Liefs,

madelief
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
23-03-2010 11:13
Ze hoeven je niet te ontslaan, het contract loopt helemaal vanzelf af. Na 12 april heb je simpelweg geen contract meer. Of je nu 'ziek' bent of niet, maakt daarvoor niets uit. Wel kun je er zeker van zijn dat je werkgever je geen nieuw contract aan zal bieden als hij vermoedt dat je je ziekmeldt voor het geld. Logisch, als je iemand op die manier benadeelt.

Wat eerder gezegd is dat je het 14 dagen van tevoren moet horen als je contract niet verlengd wordt, klopt niet. Je werkgever mag het ook vertellen één minuut voor het einde van de laatste dag. Of het je überhaupt niet vertellen, maar je gewoon tegenhouden als je de dag na het einde van je contract wilt komen werken.

Wat betreft express getimed 'aan de ziekenbond geraken' voor een hogere uitkering: Hievan weet ik niet hoe het in België werkt. Wel weet ik dat je dan gewoon een uitkeringsfraudeur bent. Het is vast allemaal héél naar, maar ik zie niet in waarom je dan maar de samenleving zou moeten oplichten.
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
23-03-2010 11:21
Citaat:Dan heb ik toch wat meer inkomen.

Wie wat wil, zal ervoor moeten werken.
Ik werk ook niet voor de lol....ziekmelden om extra geld of te voorkomen dat je contract afloopt vind ik behoorlijk zwak...
te lui om te werken? Dan moet je ook niet zeuren als je geen geld hebt. Das dan je eigen keus!

Met een contract van bepaalde tijd weet je dat de kans erin zit dat ie niet verlengt word. Dan moet je gewoon op tijd een andere baan zoeken. En neem je die verantwoordelijkheid niet, dan is dat helemaal je eigen probleem. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. De boel oplichten is te zielig voor woorden.
En misselijkheid is geen reden om niet te werken...Misselijk zijn is vervelend, maar niet levensbedreigend.

Zo, dát lucht op!
snippie

Unregistered

23-03-2010 11:27
ruthje mee eens!!!

ik kan daar heel slecht tegen.
mensen die echt niet anders kunnen werken zich uit de naad!
en jij denkt zomaar even extra geld te kunnen regelen.

ik werk maar 12,25 uur per week.
maar ga daardoor me niet voor het andere deel niet naar de ha zodat ik toch een uit kering krijg.
Bambi80

Posting Freak

23-03-2010 17:12
ik ken de termen ziekenbond en stempelkaart niet en weet niet hoe de wet in belgie zit, daarvoor kun je beter een belgisch forum raadplegen. Hier zitten vooraal veel nederlanders.

Maar als ik het nog eens lees, vind ik het allemaal wel erg berekenend en mag hopen dat je dit inderdaad niet alleen wil weten om uitkeringsfraude te plegen. Dat vind ik echt een kutstreek richting mensen die kunnen werken om jou uitkering te betalen. Ben blij dat er hier nog een heleboel dames zijn die dat vinden. Vindt het een erg slechte mentaliteit. Die uitkeringen zijn bedoeld voor mensen die ehct niet meer kunnen.
Tammie78

Unregistered

30-03-2010 11:24
Gloof dat ze uitgelult is? :? Mijn hemel waar sloeg dat nou weer op zeg? tssss te erg voor woorden toch? :roll:
Eva_697

Unregistered

30-03-2010 13:15
en daar gaat ons belastinggeld naartoe :evil: .. degenen die zich dus wel uit de naad werken voor degenen die de boel oplichten en zichzelf zo boven anderen stellen:S

Daarbij kan ik je garanderen dat je niet zomaar in de ziektewet komt.. zeker niet voor wat misselijkheid. Lukt het je wel, dan weet ik helemaal zeker dat je contract niet verlengt gaat worden, werkgever mag na je proefperiode/bepaald contractduur je contract gewoon niet verlengen, ziektewet of niet..
Tammie78

Unregistered

30-03-2010 13:52
klopt! sterker nog een werkgever is niet eens verplicht om een reden op te geven voor het niet verlengen van een contract!
Bambi80

Posting Freak

01-04-2010 16:54
ik vind het trouwens wel kwetsend om dit als excuus te gebruiken voor degene die echt ziek zijn door overmatig overgeven in de zwangerschap. Het is al iets waar veel onbegrip voor is en als er ook nog eentje met een beetje misselijkheid, dit gebruikt als excuus ....Is ten nadele van degene die dus werkelijk niks meer kunnen omdat ze geen drup water meer binnen kunnen houden en niet meer op hun benen kunnen staan van ellende.
Tammie78

Unregistered

02-04-2010 20:32
Ja idd. ik heb helas ook ind e ziektewet moeten zitten in mn zwangerschap. niet vanwege misselijkheid, maar vanwege een heeele zware depressie en angstaanvallen. was volledig gedesorienteerd. kon dus echt niet werken. sliep ook zowat niet. helaas is vanwege deze enorme pech mijn contract dus niet verlengd Sad geloof me je bent liever een beetje misselijk dan dat je mee moet maken wat ik meemaakte! en ja helaas was ik er ook nog misselijk bij Sad
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave