Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Bevalling Ruggenprik of niet?

Ruggenprik of niet?
kimmiek

Unregistered

22-03-2010 15:18
Hoi allemaal,

Even een vraagje. In augustus hoop ik te bevallen van mijn eerste kindje.
Nu is het zo, dat ik best bang ben voor wat er komen gaat. Bang voor de pijn enzo.

Je hoort allerlei verhalen over de ruggenprik en ik moet zeggen dat het mij ook wel wat lijkt. Maar ik wil het eerst zonder pijnstilling proberen en als het echt niet meer uit te houden is, een ruggenprik. Is dat mogelijk?
En wat zijn jullie ervaringen/gedachten hierover? Ik denk ook wel weer aan de andere kant, dat wel soft is om gelijk een ruggenprik te nemen, vroeger was er helemaal geen pijnstilling mogelijk en moest je gewoon 'die hard' bevallen. Maar het lijkt mij heerlijk om 'pijnloos' te bevallen (als het goed aanslaat natuurlijk).

Vinden jullie me nu een mietje? Betekent dit nu dat ik geen vertrouwen heb in mijn eigen lichaam??
epat

Posting Freak

Topics: 13
22-03-2010 16:24
Hoi kimmiek,
Ik zat er vandaag ook over te denken (ben nog niet eens zwanger :oops: ), door al die berichten erover in de media.
Er zitten natuurlijk risico's aan de ruggenprik, die moet je goed afwegen voor jezelf. Ik zou ze nu nog niet weten, maar die zou ik wel van tevoren willen weten.
Verder is het gewoon heel persoonlijk. Ik zelf denk er net zo over als jij, ik zou het willen proberen zonder ruggenprik (je leest over mensen die zich zeer goed weten te puffen door de meest zware wee, hoop dat ik dat ook kan), als het echt niet uit te houden zou zijn dan zou ik de mogelijkheid van een ruggenprik misschien wel willen hebben. Liever niet, maar ik zou de optie denk ik wel open willen houden. Denk ik... Nu hou ik niet zo van iets wat verdoofd is en je niet voelt, ben altijd bang dat de verdoving nooit meer uitgewerkt raakt en je eeuwig verdoofd blijft (heb ik al met tandartsverdovingen). Kan dan lekker paniekerig zijn, dus ik zie het mezelf nog niet zo snel nemen eigenlijk.
Tuurlijk was het vroeger anders. Maar de tijden veranderen. Heel vroeger trok men ook een kies zonder verdoving, dat doen er nu nog maar weinig Smile Maar ik wil een bevalling daar niet mee vergelijken natuurlijk! Ik bedoel alleen dat de tijden veranderen en dus ook de mogelijkheden. Iedereen heeft daar tegenwoordig zijn vrije keuze in.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave