Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten gestopt met pil

gestopt met pil
BloemetjeVijf

Unregistered

18-03-2010 01:11
Hallo,

Ik heb een vraagje.. ik was gestopt met de pil, want ik dacht dat ik nog een strip had maar bleek niet zo te zijn.. dus ik dacht ik wacht tot ik ongesteld ben en ga dan weer verder.. maar inmiddels zijn er 4 weken voorbij en ben nog steeds niet ongesteld..

Heb nog geen zwangerschap test gedaan.. maar ik hoorde iets van dat na een aantal weken zwangerschaps test niet meer betrouwbaar is ? of maakt het niet uit wanneer je een zwangerschap test ook al is het na 4 of 8 weken?
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
18-03-2010 06:46
Na vier of acht weken kun je gewoon nog een zwangerschapstest doen, als ik jou was zou ik snel naar de drogist rennen!

Weet je wat je wilt als je zwanger blijkt te zijn? Het is immers niet bepaald gepland op deze manier.
Eva_697

Unregistered

18-03-2010 09:58
de hele zwangerschap heb je in principe genoeg hcg om positief te testen hoor, na 4 of 8 weken zeker! na 16 weken neemt het pas iets af.. maar nog meer dan genoeg hoor.
Zou even een testje doen! maar kan ook goed zijn doordat je nu gen pil hebt geslikt je lichaam even flink in de war is en daarom je ongi uitblijftWink

Succes
BloemetjeVijf

Unregistered

18-03-2010 19:43
Bedankt, ik ga morgen een test halen bij de kruidvat. Las op het forum dat deze erg betrouwbaar zijn.

Als ik zwanger ben, laat ik het weghalen (denk ik) ben nog maar 20 en ben nog druk aan het studeren..
Mirena0110

Senior Member

18-03-2010 20:17
Succes.

Als ik je een tip mag geven: ga sowieso zo snel mogelijk even langs de huisarts en leg het hele verhaal uit. Misschien is de pil niet het beste voorbehoedsmiddel voor jou, niet iedereen heeft de discipline om de pil te slikken. Je kunt dat overleggen met je huisarts.

Of je nu wel of niet zwanger bent, misschien is een vorm van anticonceptie waar je niet iedere dag aan hoeft te denken en die je niet op voorraad hoeft te houden voor jou een betere optie.

Dat hoeft tegenwoordig niet meer per se de prikpil (toch een hormonenbom) of koperspiraal (waar vaak je menstruatie pijnlijker van wordt) te zijn. Je kunt ook denken aan een hormoonstaafje (implanon) of een hormoonhoudend spiraaltje (Mirena). Als je niet binnen de heel nabije toekomst kinderen zou willen, zijn dat goede opties. Dan hoef je er namelijk drie of vijf jaar niet meer aan te denken, en hoef je dus ook niet meer zo te schrikken.
BloemetjeVijf

Unregistered

19-03-2010 14:36
Zwangerschaptest gedaan... ben wel zwanger.. heb gelijk gebeld met huisarts voor een afspraak..

to be continued
BloemetjeVijf

Unregistered

19-03-2010 14:43
Ik las net een berichtje ergens anders op het forum..

Ik had 1 duidelijke streep.. en de 2de streep was heel licht en volgens mij wit van kleur..
En las ergens dat het roze of blauw moet zijn.. wat betekent het dan als de lijn wit is ?
Mirena0110

Senior Member

19-03-2010 15:02
Er zitten geen 'voorgedrukte' lijntjes op een zwangerschapstest. Je kunt de uitslag dan ook beschouwen als licht positief. Het kan zijn dat je lichaam nog niet genoeg zwangerschapshormoon aanmaakt om duidelijk te worden op een test, of het kan dat je wel bevrucht was, maar dat het vruchtje is afgestoten. Dat komt eigenlijk best heel vaak voor als het nog zo pril is.

Verder niet afwachten of opnieuw testen, gewoon naar de dokter gaan. Die kan het met een bloedonderzoek met zekerheid aantonen.

Het zou vals alarm kunnen zijn, maar hoe vroeger je bij de dokter zit, hoe meer opties je hebt, en vooral ook minder ingrijpende opties. En dan heb je ook wat meer tijd om te overwegen wat je wilt, het is toch anders om te weten dát je zwanger bent dan om te bedenken wat je zou doen áls je zwanger was.

Sterkte, meid, het is niet niks.
BloemetjeVijf

Unregistered

24-03-2010 16:49
Hee!

Ben gister naar de huisarts geweest, en bloed test gedaan.. ben gelukkig niet zwanger!
grappige ook nog, ben vandaag ongsteld geworden :?

heb ook gelijk gesproken over andere vorm van anticonceptie.. folders van gekregen dus deze zal ik van het weekend even goed doornemen en een besluit nemen wat ik verder ga doen!

Bedankt iig voor jullie antwoorden en steun!

Liefs
Mirena0110

Senior Member

25-03-2010 08:55
Gelukkig loopt het met een sisser af!

Succes met kiezen!
Eva_697

Unregistered

25-03-2010 11:46
wat fijn! heel veel succesSmile zou indd voor een ander voorbehoedsmiddel kiezen. Ikzelf ga ook niet meer aan de pil maar aan de mirena, vergeet die pil ook elke keer..
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave