Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Weet iemand wat dit is? Op zoek naar ervaringen...

Weet iemand wat dit is? Op zoek naar ervaringen...
AnVan1978

Unregistered

15-03-2010 11:11
Ik ben op zoek naar dames met een gelijkaardige ervaring. Ik ben bijna 22 weken zwanger van ons eerste kindje.
Mijn verhaal begint vorige week woensdag. In de namiddag begin ik op m'n werk serieuse pijn in m'n schaambeen en lies te ontwikkelen.
Het begint met steken en gaat over naar een ernstige soort spierpijn die doortrekt naar m'n onderbuik, liezen, rug, heup, vagina..
De woensdagnacht doe ik geen oog dicht, liggen helpt blijkbaar ook niet.
Donderdag bleef ik thuis en belde naar de gyn. Zij vermoedde bekkenpijn en stuurde me door naar m'n fysiotherapeut.
Pas vanavond mag ik de eerste keer langsgaan.
donderdagavond dan nog bij de huisarts geweest, ze heeft me onderzocht en zij vermoedde eerder ernstige bandenpijn.
Ze liet m'n urinestaal onderzoeken en daar zat wel wat etter in, morgen weet ik of het echt om een infectie gaat.

Nu heb ik nog altijd hetzelfde probleem, weliswaar niet meer zo erg als vorige week donderdag maar echt knap vervelend.
Lang staan, lang zitten, liggen, het wordt na een tijdje allemaal heel pijnlijk.
Het uit zich ook als een soort 'kramp', die ik om de zoveel minuten krijg, precies een spier die samentrekt in m'n onderbuik. Na een 20-tal seconden trekt dit terug weg.
Ik denk echter niet dat het harde buiken zijn, ik weet trouwens niet wat een harde buik is. Het is enkel alsof die spier hard wordt en doorstraalt naar boven.

Ook speelt de blaas me erg parten, het kindje ligt relatief laag want ik voel het heel laag schoppen, ik heb altijd aandrang om te plassen, plassen zelf doet geen pijn.
Heb wel veel last van afscheiding, maar deze heeft geen rare kleur of ruikt niet. Zeurderige menstruatie-achtige pijn heb ik ook regelmatig. Zelfs een verhoogde aandrang om naar het groot toilet te gaan, tot een lichte diarree, terwijl ik al de hele zwangerschap eigenlijk constipatie had.

Sinds zaterdag merk ik ook een soort 'verdikking' net boven m'n linkerlies. Het is precies een spier die keihard is, zo'n 10-15 cm lang en als ik erop druk voel ik de pijn overal uitstralen en kan ik die 'kramp' precies simuleren. Boven m'n rechterlies heb ik die verdikking niet.

Ik ben soms echt bang dat ik weeen heb, maar volgens mij kan je toch niet iedere dag naar de avond en nacht toe weeen krijgen en dat er verder niets gebeurd?
Iedere nacht moet ik een pijnstiller nemen anders slaap ik geen uur.

Volgende week maandag moet ik pas terug naar de gyn voor de belangrijke screening-echo.

Kan bandenpijn echt zo'n pijn doen? kan het zich uiten als een soort kramp, verkramping van spieren in je onderbuik?
Ik merk wel dat m'n buik deze week weer heel wat dikker geworden is.
De baby was bij ieder onderzoek telkens voor in grootte voor zijn leeftijd, bij het laatste bezoek zelfs bijna 2 weken.

Hartelijk dank voor enige reactie! Misschien maak ik me druk om niets, maar het is allemaal best vervelend.

Een toch wel bezorgde toekomstige mama
sonja2009

Unregistered

15-03-2010 19:45
ik weet niet of ik het zelfde heb maar het komt me wel bekend voor
Ik had al twee weken hele erge pijn links onderin me buik soort steken het kwam elke keer als ik ging lopen
Ik dacht gewoon bandenpijn dus heb niet aan de bel getrokken uiteindelijk deed het zo´n pijn toch maar de vk gebeld en naar de huisartsenpost geweest..
Me urine was niet schoon dus had antibiotica gekregen alleen werd de pijn niet minder maar steeds erger.
Ik moest die week toch naar de vk dus alles aan haar uitgelegd moest direct door naar het ziekenhuis heb daar een inwendige echo gehad om te kijken of alles nog dicht zat maar dat was gewoon het geval..
Ze hebben me urine daar opkweek gezet en dat duurt een week voordat je daar de uitslag van krijgt die krijg ik dus morgen..
Nu komt het grappige (althans) ik moest vorige week ook naar de ha en die heb ik het nog een keer verteld van die buikpijn en die heeft wat dingen gevoeld en die zei gelijk je hebt een dikke darm infectie...Ik heb nu magnesiumtabletten gekregen en warempel binnen een paar dagen was ik van de pijn af..
Mijn ha zei overigens wel dat normaal je blinddarm rechts zit maar bij zwangere vrouwen zit hij links dus moest de pijn wel in de gaten houden..
Maar je moet echt gewoon de vk of gyn bellen want ik heb dat noeit gedaan en heb 2 weken doorgelopen met de pijn...
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
15-03-2010 19:50
herkenbaar zoiets had ik afgelopen zaterdag en idd dat doet gemeen veel zeer!!!!
heb nu nog steeds spierpijn in me buik en we zijn al 2 dagen verder.
ik heb geen idee wat het is...over 2 weken zal ik het eens aan de vk vragen
AnVan1978

Unregistered

17-03-2010 17:59
Bedankt voor de reacties!

Ondertussen gaat het al stukken beter, ik durf bijna zeggen dat de pijn rond m'n buik bijna helemaal weg is.
Uitgezonderd wanneer ik van houding verander of 's avonds als ik vermoeid ben.
De rugpijn is jammer genoeg wel nog aanwezig, maar ik ben dan ook al jaren op de sukkel met de rug, dus het was te verwachten dat een zwangerschap het alleen maar erger zou maken.

Wel is uit m'n urine gebleken dat ik een infectie heb. Sinds gisteren neem ik nu antibiotica hiervoor.
Dat kan de blaaspijn en druk verklaren natuurlijk.

Het zal waarschijnlijk ernstige bandenpijn in combinatie met een blaasonsteking geweest zijn.
De druk op m'n darmen is ook wel wat beter geworden.

Overigens is het kindje de laatste dagen zo immens actief, het ligt héél laag en schopt tegen m'n darmen en blaas, zodat ik dat zelfs tot helemaal beneden voel doortrekken.

Maandag moet ik naar de VK voor de belangrijke echo, dus ik zal hier zeker over praten!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave