Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Vandaag stoppen met de pil

Vandaag stoppen met de pil
bladiebla

Unregistered

11-03-2010 14:33
Hoi allemaal!

Mijn man en ik hebben besloten om te stoppen met de pil. Vandaag slik ik de laatste. Helaas beginnen we nog niet gelijk met zwanger worden, want mijn man wil hier nog even mee wachten. We willen in juni beginnen, maar heel stiekem hoop ik dat dat misschien eerder wordt.... Ik heb de pil nu zo'n 14 jaar gelikt en vind het best spannend om te stoppen. Ik heb ook wel hier en daar gehoord dat je ook wel last kan krijgen van het ontpillen. Hebben jullie hier ook ervaringen mee?

Groetjes Betty
bladiebla

Unregistered

11-03-2010 16:07
Wij hebben er al heel veel gesprekken over gehad. Mijn man is vandaag klaar met zijn studie en is druk aan het zoeken naar een baan. Hij wil sowieso een baan hebben voordat we beginnen en het is beter dat ik wat afval voordat we beginnen (ivm lichamelijke klachten). Hij heeft toen voorgesteld om op onze trouwdatum (13 juni) te beginnen. Mijn wens is zo groot en is er al heel lang en dit maakt het allemaal erg moeilijk. Het is erg lastig. Mijn man snapt me, maar wil zich wel aan de datum houden.
bladiebla

Unregistered

12-03-2010 15:19
Sorry, had het verkeerd opgeschreven, maar het is wel mijn man. Wij zijn dan 2 jaar getrouwd en zijn al 9 jaar bij elkaar. Ik ben 28 en mijn man wordt in mei 27.

Ik ben zo'n 93 kilo, maar ik moet er ook wle bij vertellen dat ik heel veel last heb van mijn knie (artrose) en dat het waarschijnlijk daar beter voor is als ik wat ben afgevallen.
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
12-03-2010 15:23
Volgens mij zijn we op dezelfde dag getrouwd?
Vrijdag 13 juni 2008?

Grappig!

Succes met zwanger worden!

liefs
bladiebla

Unregistered

12-03-2010 18:33
ruthje schreef:Volgens mij zijn we op dezelfde dag getrouwd?
Vrijdag 13 juni 2008?

Grappig!

Succes met zwanger worden!

liefs

Ja, klopt Big Grin
Bati

Posting Freak

Topics: 4
12-03-2010 18:44
bladiebla schreef:Wij hebben er al heel veel gesprekken over gehad. Mijn man is vandaag klaar met zijn studie en is druk aan het zoeken naar een baan. Hij wil sowieso een baan hebben voordat we beginnen en het is beter dat ik wat afval voordat we beginnen (ivm lichamelijke klachten). Hij heeft toen voorgesteld om op onze trouwdatum (13 juni) te beginnen. Mijn wens is zo groot en is er al heel lang en dit maakt het allemaal erg moeilijk. Het is erg lastig. Mijn man snapt me, maar wil zich wel aan de datum houden.

Heey meid,

vind je dat lang wachten? Had ik dat maar! Wacht nu al een dikke 2 jaar!
Ik hoop in elk geval dat t voor jouw zow juni is, of dat je man eerder wilt.
Suc6 met zwanger worden!

Liefs
bladiebla

Unregistered

12-03-2010 23:49
Bij mij speelt het ook al 2 a 3 jaar hoor, maar echt nu zo'n 2 maanden dat ik echt elke dag ermee bezig ben en aardig overstuur kan zijn. Het is echt vreselijk. Ik ben ook erg bang dat ik weer depressief aan het worden ben (ben ik al eens eerder geweest). Ik weet gewoon echt niet wat ik ermee aan moet. Ik zou echt zo graag willen dat ik het kan accepteren en gewoon zonder gezeik en er zo over in te zitten tot juni kan wachten. Ik hoop dat jullie mij een beetje snappen....

Groetjes Betty
Bati

Posting Freak

13-03-2010 18:02
Ik snap je helemaal!
Sterkte meid!
bambi

Member

Topics: 8
13-03-2010 18:37
Hallo bladiebla, ik ben vandaag gestopt met de pil, maar wij willen ook pas rond juni beginnen met proberen.
Dit omdat ik in sep. 09 bevallen ben van een gezonde zoon en ik vind het nu nog te snel om weer zwanger te raken. Als het aan mn mannetje lag gingen we er nu meteen voor! Ik wilde alleen van al die hormonen af, bij ons zoontje had ik het idee dat al die hormonen van de pil pas na 4 maanden uit mn lichaam waren, heeft ook ruim een half jaar geduurd voor dat ik zwanger was. Ben heeeeel erg benieuwd hoe lang het straks gaat duren voordat ik zwanger ben!!
bladiebla

Unregistered

15-03-2010 07:48
Hoi Bambi,

Misschien een gekke vraag hoor, maar wat voel je dan als je gestopt bent met de pil en hoe voel je dat je hormonen nog in je lichaam zitten?

Groetjes Betty
Bati

Posting Freak

15-03-2010 18:35
bladiebla schreef:Hoi Bambi,

Misschien een gekke vraag hoor, maar wat voel je dan als je gestopt bent met de pil en hoe voel je dat je hormonen nog in je lichaam zitten?

Groetjes Betty

Ik hoop niet dat je t erg vind dat ik antwoord op deze vraag?
Is natuurlijk bij iedereen verschillend maar ik had:
meer pijn als ik ongi werd (meestal 1 dag) daarna viel t wel mee
En ik had meer zin in sex. (en dat vond ik niet erg, volgens mij mn vriend ook niet :mrgreen: )
Voor de rest: merkte ik er niks van. Alleen dat mn cyclus bagger is, that's it!
Suc6!
bambi

Member

15-03-2010 19:42
bladiebla schreef:Hoi Bambi,

Groetjes Betty

Hoi, de belangrijkste reden om te stoppen met de pil was toch dat ik dan meer zin in sex heb Big Grin. Zit na mn bevalling namelijk niet zo strak meer ik mn vel en vind het een raar idee dat mn borsten nu weer voor andere doeleinde gebruikt kan worden dan alleen maar voor de voeding :oops: . Oftewel, voel me nie meer zo aantrekkelijk..dus is wel fijn dat ik straks weer meer zin heb in sex. Niet dat we trouwens zoon slecht sexleven hebben hoor Wink !
Nadeel is wel dat ik meteen onder de puisten sta als ik de pil niet meer slik, terwijk ik vroeger (voordat ik met de pil begon) nooit geen puisten had. En ik vind het wel een 'fijn' idee om te weten dat je lichaam het nog 'doet'.
Dat het weer een eisprong heeft. Merk trouwens ook dat ik veel vrolijker was zonder de pil. Nadeel is nu wel dat we tot juni condooms moeten gebruiken Sad .

X
bladiebla

Unregistered

16-03-2010 07:44
Bedankt voor jullie reactie!

Ik ben echt heel benieuwd hoe het allemaal bij mij gaat lopen. Vind alleen het stoppen met de pil al spannend Tongue Wink

Zijn jullie al foliumzuur aan het slikken of gaan jullie dat nog doen (of niet)? Hoe lang van tevoren beginnen jullie daarmee? Ik dacht dat het het beste was om ongeveer een maand voordat je gaat proberen een kindje te krijgen met foliumzuur te starten.

Groetjes Betty
bambi

Member

16-03-2010 13:47
Hoi Betty, ik begin meteen met foliumzuur, het kan namelijk geen kwaad en als ik dan toch per ongeluk eerder zwanger ben dan heb ik het iig al geslikt! Ik vind het eigenlijk ook best weer spannend, ook al is het voor de tweede keer! De eerste keer was ik echt bang dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen en heeft het ook ruim een half jaar geduurd dat ik zwanger was. Nu hebben we al een kind, dus ik kan dus wel kinderen krijgen, stelt me toch gerust! Ben ook heel benieuwd hoe lang het nu duurt en of we kunnen wachten tot juni, ha ha!
Oja, ik heb foliumzuur van de kruitvat (zoon glazen potje met groene sticker), is een stuk goedkoper als bij de apotheek en er zit hetzelfde in!! Ik heb vorige keer de etos 'zwanger worden' pillen geslikt (zit ook foliumzuur in), maar die zijn heel groot, kan ik bijna niet slikken.

X
Bati

Posting Freak

16-03-2010 18:37
bladiebla schreef:Bedankt voor jullie reactie!

Ik ben echt heel benieuwd hoe het allemaal bij mij gaat lopen. Vind alleen het stoppen met de pil al spannend Tongue Wink

Zijn jullie al foliumzuur aan het slikken of gaan jullie dat nog doen (of niet)? Hoe lang van tevoren beginnen jullie daarmee? Ik dacht dat het het beste was om ongeveer een maand voordat je gaat proberen een kindje te krijgen met foliumzuur te starten.

Groetjes Betty

Heey meid,

ondanks dat mijn vriend zich nog steeds aan het bedenken is of hij nu wel of niet wil, ben ik al enige tijd bezig met folium.
Je moet zeker een maand van te voren er dus meebeginnen. En als eindelijk zijn ja komt, wil ik niet nog een maand wachten.
Liefs
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave