Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Wanner de eerste spulletjes kopen??

Wanner de eerste spulletjes kopen??
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
08-03-2010 16:36
Weet niet of hier al een topic over was maar ik roep hem toch in het leven :mrgreen:
Wanneer moet je nu beginnen met de eerste kleertjes, kinderkamer maken, spulletjes kopen?
En wat voor spulletjes heb je allemaal nodig? Allemaal zo nieuw dit voor mij maar wil nu alles graag weten een goed voorbereid zijn Smile
Joyce2911

Unregistered

08-03-2010 18:04
Tsja, moeten is een groot woord...Wij zijn na de eerste echo wat gaan shoppen.
En dan wat kleertjes. Je krijgt ook best veel spullen en lijstjes zijn overal wel te vinden.
Wij hadden het kamertje met 32 weken klaar, andere hebben het al staan met de 16
weken. Box hadden we in Jan al neergezet, dit ivm de kerstboom die weg ging en het dan
zo'n kale plek zou worden. Spullen zijn niet aan te slepen, iedere keer denk ik ja nu hebben
we alles, en dan nog blijk je niet alles te hebben. Geniet eerst lekker van je positieve test
samen met je vriend/man...je hebt nog tijd genoeg! Wink
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
08-03-2010 18:13
Haha jij bent vlot, je hebt er vast zin in Wink
Tot 13 weken heb ik bewust helemaal niks gekocht, gewoon voor het geval dat.
Daarna mochten we helemaal los Big Grin
Inmiddels hebben we bijna alles wel. Het kamertje is nagenoeg klaar. De box hebben we in huis, maar zetten we pas op zo'n 5 tot 6 weken van tevoren.
Als je heel graag nu al iets wilt kopen zou ik het gewoon iets doen van 1 rompertje of 1 setje kleertjes, maar daarna nog even wachten.
Monalisa

Posting Freak

08-03-2010 18:56
haha jullie hebben gelijk, ik loop wel een beetje te hard van stapel he.
straks gaat het nog mis en dan heb ik al een halve garderobe gekocht.... :o
Joyce2911

Unregistered

08-03-2010 20:00
je bent gewoon door het dolle heen, wat ook helemaal begrijpelijk is Big Grin
maar je hebt echt nog ff...wij gingen vaak 2x in de maand dingen kopen.
je hebt zoveel nodig, en overal zit ook een prijskaartje aan, hoewel je het
net zo duur kunt maken als je zelf wilt natuurlijk.

weet ook niet of jij/jullie het geslacht willen weten?? maar dan zou ik sowieso
wachten met de kleertjes...het alleen bij rompers of sokjes houden ofzo.
Monalisa

Posting Freak

08-03-2010 22:49
wij willen niet weten wat het wordt 8-)
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
08-03-2010 23:03
ik ben begonnen met eerst praktische zaken te regelen, zoals eerste afspraak bij de verloskundige en kraamzorg regelen via verzekeringsmaatschappij. Heb toen inderdaad ook een lijstje van internet gehaald wat ik allemaal nodig heb. Ben eerst wat babyzaken ingelopen om te kijken wat er allemaal is en wat ik mooi vind. Tegen die tijd dat je weet wat er te koop is, zit je zo onderhand al op de 12 weken en kun je wel gaan beginnen echt aan te schaffen. Hou wel rekening met een levertijd van ong. 2 maanden op een babykamer en kinderwagen. Ik heb zelf ook als richtlijn aangehouden met 32 weken klaar te zijn met alles. Dat geeft wat rust. En verder...je koopt echt niet alles tegeelijk. Het is juist lekker om iedere maand wat te kunnen afstrepen van het lijstje. Het is net wat hier al gezegd word, denk je alles te hebben en dan bedenk je nog weer wat. HAHA!
Monalisa

Posting Freak

09-03-2010 15:01
hahahaha en dan dacht ik dat IK erg was!!!!
Zit mijn vriend net achter de pc baby kamers en boxen te kijken :lol:
Anne87

Posting Freak

Topics: 2
09-03-2010 15:19
Ik heb meteen dezelfde week toen ik positief teste kleertjes etc geshopt haha :oops:

Het kamertje hadden we ook al met 12 weken opgehaald, maar is nu pas sinds een paar weken helemaal af!
ach ja moet lekker doen hoe je het zelf wil! :mrgreen:

Shop nu nog steeds voor die kleine..is toch veel te schattig en leuk allemaal!!
kleinepukkie

Unregistered

09-03-2010 19:42
Ik heb 1 rompertje gekocht toen ik een positieve test in handen had.
Gewoon om het iets tastbaarder te maken.

Verder met shoppen hebben we gewacht tot na de 12 weken echo.
Daarna gewoon een paar keer flink wezen shoppen en hadden vrij snel de grote dingen uitgezocht.
Kleertjes en al het kleine spul hebben we rustig aan iedere keer wat gekocht.
Net wanneer we wat tegen kwamen.

Verspreid kopen of geld op zij zetten en dan in 1x groot shoppen kan ik je wel aanraden
want je schrikt je een hoedje als je ziet hoeveel alles bij elkaar kost.

En vooral... GENIETEN HE!!!
Monalisa

Posting Freak

09-03-2010 20:01
ja ik ga het proberen!
Hoe is het met jou trouwens, ben je nog niet bevallen? Ik ben wel nieuwsgierig! Smile
kleinepukkie

Unregistered

09-03-2010 23:33
Helaas nog niet... kleine mag van mij wel komen nu.
Heb een super zwangerschap gehad en eigenlijk niets te klagen (bijna geen klachten)
maar vind het nu mooi geweest... wil ons kindje nu wel zien en knuffelen.
Monalisa

Posting Freak

09-03-2010 23:48
ja idd....wauw ben je zenuwachtig?
Als ik aan de bevalling denk ga ik al hyperventileren.....pffff wat ben ik daar bang voor zeg.
Ik hoop dat je snel je kleintje vast kan houden, veel succes met je laatste loodjes!
Nina28

Posting Freak

24-03-2010 16:08
hahaha... ik weet dat het veel te vroeg is, maar ik heb deze week 2 mutsjes, sokjes en 2 rompertjes gekocht (unisex dus) Inderdaad dat wordt het wat tastbaarder.
Daarna zag ik een heel schattig roze mutsje en bijpassend truitje. Ook gekocht dus hahahaha. Ik weet niet eens of het wel een meisje wordt, maar anders kan ik het altijd nog aan mijn nichtje geven of een vriedninnetje (als zij dan een meisje krijgen)
Ik wil wel weten of het een jongetje of meisje wordt. Ben een beetje controlfreak, dus wil al helemaal voorbereid zijn...
Beebie25

Posting Freak

Topics: 4
30-03-2010 11:28
Ik wacht eerst de 12 weken echo af en dan ga ik op mn gemak eens rondkijken, ik wil neutrale meubels voor in de babykamer en een neutrale kinderwagen, maar de rest moet ik mee wachten tot bekend is of we een kleine meid krijgen of een klein ventje Big Grin Big Grin
juff

Senior Member

Topics: 1
30-03-2010 11:34
Wij hebben gister de kinderwagen gekocht :-)
We willen de grote aankopen verspreid kopen en het is zo leuk om een kinderwagen te zien staan in het toekomstige kamertje Big Grin
Beebie25

Posting Freak

30-03-2010 11:46
Ja dat wil ik ook wel is financieel ook een stuk makkerlijker haha
Monalisa

Posting Freak

30-03-2010 11:59
ik wacht ook tot de 12 weken echo voor ik ga shoppen. en dan begin ik met sokjes rompers en mutsjes en pyamaatjes enzo. ik koop niet teveel, omdat je ook best veel krijgt heb ik gehoord en maat 56 schijnen ze zo uit te zijn.
Wat de grote aankopen betreft zoals maxicosy,kinderwagen en de kamer gaan we ook wel verspreid doen denk ik. Als kinderwagen wil ik heel graag een Quinny, dat is namelijk een wagen en buggy in 1 echt superhandig!
Nina28

Posting Freak

30-03-2010 12:02
Aan de ene kant wil ik ook in delen kopen, lange voorbereiding is wel zo leuk. Aan de andere kant: als ik er een goede deal weet uit te slepen door alles in 1 x te kopen en daarmee geld kan besparen, daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk!!
Ik heb toen ik het net wist wat mutsjes, rompertjes en sokjes gekocht. Maar nu wacht ik verder tot ik de eerste echo heb gehad. Als die goed is mag ik weer wat kleins kopen van mezelf....
De grote spullen kopen we pas na 12 weken...
anoniempje

Unregistered

30-03-2010 16:09
Wij hebben tot 15 weken niets gekocht. Daarna steeds af en toe een beetje, als ik wat leuks tegen kwam.
Heb eigenlijk nog steeds niet zo'n haast. Mn man is nu wel druk met alles aanschaffen, ik nog iets minder.
Vind het spannend, al weet ik dat het nu goed komt.
Deze week krijgen we de babykamer in dozen geleverd, daar heb ik nu ook wel zin in.
Beebie25

Posting Freak

31-03-2010 09:26
Jeetje dan heb jij wel veel geduld haha ik vind het nu al zo moeilijk om niks te kopen maar omdat wij willen weten wat het is moet ik nog ff wachten Wink dus wordt een lange wacht periode haha
pumi

Posting Freak

31-03-2010 18:39
wij gaan pas na de 12weken echo spulletjes kopen Big Grin Heb nog niks gekocht
wel rond gekeken, maar dat is meer zodat we weten wat de duurdere dingen gaan kosten, zoals kinderwagen & kamertje
Je moet doen waar jij je fijn bij voelt, maar stel dat het mis gaat.. zit je met al die spullen, dan komt het nog harder aan denk ik!
Dus geduld hebben!! (HE JAZZY Wink )
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave