Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Twijfel.. wel of geen geslachtsbepaling

Twijfel.. wel of geen geslachtsbepaling
bumblebee

Unregistered

08-03-2010 11:07
Pff bij onze eerste wisten we het gelijk.
Wij willen GEEN geslachtsbepaling.
En o wat was de verrassing ongelooflijk mooi na een rotbevalling (ingeleid, 14 uur weeenstorm, eindigend in spoedKS).
Ik heb niet het moment mogen hebben van een kindje op je buik, maar wel die ongelooflijk mooie verrassing..

en nu..
Nu bij de tweede toch twijfel, want ergens zou ik het wel leuk vinden om te weten of er een ventje of een meisje bij komt.
Waarschijnlijk krijg ik weer een KS en nou ben ik bang dat ik spijt krijg dat ik ook die verrassing niet meer heb..

Wie zit of zat er nog meer in dubio en waar heb je voor gekozen (en wat was doorslaggevend in jou keuze?)
Madelief1980

Posting Freak

Topics: 10
08-03-2010 15:19
Hoi!

Ik kan hier eigenlijk niet over mee praten, want ben nog niet de gelukkige om zwanger te zijn of een kindje te hebben. Maar ik wil je er wel wat over schrijven. Ik zou het zeker niet willen weten. Niet alleen voor die verrasing, maar voornamelijk omdat het eens in de zoveel tijd niet klopt..... Het lijkt me heel moeilijk de omschakeling dan te maken. Als je denkt dat er een meisje komt, je de naam hebt, je daarop instelt en dat er dan een jongetje uit komt! Ik weet het, het komt niet vaak voor, maar ik zou het heel moeilijk vinden. Nou, weet niet of je er iets aan hebt. Geniet iig van je zwangerschap!

Liefs,

Madelief
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
08-03-2010 15:21
wij wilde het wel weten en ik heb er geen spijt van. was bij ons duidelijk te zien met 17 weken dat het een jongen werd en dit is met de 20 weken echo en met de3d/4d echo met 28 weken bevestigd. we hebben t niet aan de ouders vertelt, dat wisten we niet. daarvoor moest het een verassing blijven. ik vond het wel leuk om toch al wat jongens kleertjes in huis te hebben en zo'n versier set van 'hoera een jongen'.
kimmiek

Unregistered

08-03-2010 15:26
Wij wilden het ook echt weten. Ik heb met 16,5 weken een echo gehad en daaruit bleek (DUIDELIJK) dat we een zoon krijgen. Kon niet missen! Hij zat met z'n kont OP de camera, haha.

Het belangrijkste is dat het gezond is, is nummer 1, maar we waren zooo nieuwsgierig.
Zo'n echo is evengoed een verassing... Hoef je niet per se eerst voor te bevallen Wink , maar goed, ieder zijn gedachte daarbij natuurlijk.

Nu kunnen we gericht gaan shoppen. Heerlijk! Als je het geslacht niet weet, kan je eigenlijk alleen maar beige kopen en daar hou ik echt niet van!! Het is of allemaal heel jongens, of heel erg meisjes, iets er tussen in, in kleur, heb je bijna niet...
Joyce2911

Unregistered

08-03-2010 15:29
Ja lastig! Wij hebben ervoor gekozen om ons te laten verrassen bij de bevalling.
Vind het bijzonder en iets moois hebben, tegenwoordig weet iedereen het en dan
onder het mom van "ja weinig neutrale kleertjes". Nou hebben we ook super leuke
kleertjes en neutraal dus het kan wel. Tuurlijk heeft het bij mij ook weleens gekriebeld
als ik tussen de stoere jongenskleertjes of de schattige meisjeskleren stond, maar ben
nog steeds blij met onze keuze. En heb voor beide toch een setje gekocht :lol:

Risico bij jullie is dat je zoontje iets opvangt en zn mond voorbij praat...of je zou ervoor
moeten kiezen om het dan algemeen bekend te maken. Als je ervoor kiest willen jullie
het dan voor jezelf houden of delen?? Succes met kiezen! Enne mocht je spijt krijgen
je kan tot laat in de zwangerschap nog een geslachtsbepaling doen...
bumblebee

Unregistered

08-03-2010 15:39
Voor het kopen van kleertjes zou ik het niet doen.
Ik heb superveel leuke neutrale kleertjes van de eerste zwangerschap dus dat is echt niet iets wat mee speelt.
Meer het gevoel van hoe het is als je wel weet wat het wordt.

Ik denk dat we het niet doen..

Ikzelf vind de verrassing na de bevalling (keihard werken) zo ontzettend mooi!
Dat wil ik niet opgeven.
Even een echo doen te horen krijgen -> jongen / meisje en dan weer naar huis gaan zonder kind in de armen lijkt me toch een ontzettende afknapper...

Ik geloof dat ik mn eigen vraag beantwoord heb :lol:
Voor ons blijft het weer een verrassing Big Grin

Tnx voor het meedenken dames!
Joyce2911

Unregistered

08-03-2010 15:41
bumblebee schreef:Voor het kopen van kleertjes zou ik het niet doen.
Ik heb superveel leuke neutrale kleertjes van de eerste zwangerschap dus dat is echt niet iets wat mee speelt.
Meer het gevoel van hoe het is als je wel weet wat het wordt.

Ik denk dat we het niet doen..

Ikzelf vind de verrassing na de bevalling (keihard werken) zo ontzettend mooi!
Dat wil ik niet opgeven.
Even een echo doen te horen krijgen -> jongen / meisje en dan weer naar huis gaan zonder kind in de armen lijkt me toch een ontzettende afknapper...

Ik geloof dat ik mn eigen vraag beantwoord heb :lol:
Voor ons blijft het weer een verrassing Big Grin

Tnx voor het meedenken dames!

Nou dat is lekker toch! En gewoon je gevoel volgen...dan zit je altijd goed Big Grin
bumblebee

Unregistered

08-03-2010 15:44
Bedankt joyce Big Grin
kimmiek

Unregistered

08-03-2010 16:19
Het was ons niet alleen om kleertjes te doen hoor, haha!
We waren gewoon zooooooooooooooo nieuwsgierig, wilden het gewoon weten!

Nu ben ik nog verliefder, omdat ik het weet. Heel gek!!
Joyce2911

Unregistered

08-03-2010 16:22
@ Kimmiek: je weet niet hoe je je gevoeld had als je het niet wist... Wink
kimmiek

Unregistered

11-03-2010 07:47
Jawel hoor, want voor dat ik het wist, wist ik het ook niet, hahaha! Maar goed, iedereen voelt het anders..
Het geslacht maakt mij echt niet uit, het belangrijkste is gewoon dat het gezond is allemaal. Maar we waren zoooooooooooooooo nieuwsgierig! Wilden weten of er een jongetje of meisje in mijn buik zit!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave