Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten bestaat er zoiets als een matig positieve ovulatie uitslag?

bestaat er zoiets als een matig positieve ovulatie uitslag?
annemieke1980

Posting Freak

Topics: 18
07-03-2010 09:52
Hey Meiden,
Sinds een maand gebruik ik ovulatie testen (merk wonderfo) ik test iedere middag om 2 uur en ben op dag 8 begonnen met testen.

Nu heb ik op dag 9 een test gedaan die 2 streepjes gaf,al was de controle strip wel iets donkerder, ik dacht toen dus dat ik de dag erna wel dik positief zou testen,de dagen erna had ik echter vrijwel geen streepje.

Ik neem ook iedere dag mijn temp en die is nog niet anders dan 36,7 geweest, het tempen geeft dus duidelijk aan dat ik nog geen eisprong gehad heb, hoe kan het dan dat ik dag 9 wel vrij veel hormoon had?

Ik dacht altijd dat je wanneer je eisprong naderde eerst matig positief zou kunnen testen en dan de dag erna dik positief de dagen na je eisprong zouden dan weer negatief zijn maar is het wel mogelijk om ook voor je eisprong een dag matig positief te testen en dan een tijd negatief en dan bijvoorbeeld een week later wel dik positief? Of kan ik iets verkeerd gedaan hebben met testen?

Heeft iemand ervaring met het merk wonderfo?

Liefs Annemieke
Belleke

Unregistered

08-03-2010 12:47
wel heb zowat hetzelfde probleem heb drie keer een erg pos test gehad dus echt wel even donker twee keer een 1 keer donkerder
de eerste was op vrij
dan op ne zond
en dan op ne dond en omda ik dit zo raar vond ben ik dan die van cb gaan halen en die gaf smily dus ben nu van zin gebruik goedkopere maar is deze pos nog een cb te gebruike daar kan je niks verkeerd aan interpreteren. want denk soms dak gewoon pos test wil zien en het dan ook zie ofzo
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
08-03-2010 13:25
Ik heb geen ervaring met het merk, maar bij de meeste ovulatietesten is het héél normaal om een tijdlang twee streepjes te hebben waarbij de teststreep lichter is dan de controlestreep, met tussendoor wel eens helemaal geen teststreep.

Dat zit zo: het hormoon LH (dat meet die test) zit altijd in je lichaam, en kan van dag tot dag een beetje schommelen. Dus als de test 'negatief' is, is er soms net wel en soms net niet genoeg LH om opgepikt te worden door de test.

Tot je de LH-piek krijgt. Dat is een echte piek, het LH-gehalte wordt dan vele malen hoger. Dan geeft de test een echt positief resultaat, waarbij de teststreep minstens zo donker of nog veel donkerder is dan de controlestreep.

De LH-piek duurt trouwens gemiddeld 48-50 uur. Je ovuleert 24-36 uur na het begin van de piek, en 10-12 uur na de top van de piek.
annemieke1980

Posting Freak

09-03-2010 13:12
Mirena0110 schreef:Ik heb geen ervaring met het merk, maar bij de meeste ovulatietesten is het héél normaal om een tijdlang twee streepjes te hebben waarbij de teststreep lichter is dan de controlestreep, met tussendoor wel eens helemaal geen teststreep.

Dat zit zo: het hormoon LH (dat meet die test) zit altijd in je lichaam, en kan van dag tot dag een beetje schommelen. Dus als de test 'negatief' is, is er soms net wel en soms net niet genoeg LH om opgepikt te worden door de test.

Tot je de LH-piek krijgt. Dat is een echte piek, het LH-gehalte wordt dan vele malen hoger. Dan geeft de test een echt positief resultaat, waarbij de teststreep minstens zo donker of nog veel donkerder is dan de controlestreep.

De LH-piek duurt trouwens gemiddeld 48-50 uur. Je ovuleert 24-36 uur na het begin van de piek, en 10-12 uur na de top van de piek.

Dank je voor je reactie, ik heb inderdaad nu een heel duidelijke tweede streep dus ik had niets verkeerd gedaan maar ik was gewoon niet geduldig genoeg :oops:

Liefs Annemieke
faith26

Unregistered

29-04-2010 20:50
Hoi Hoi,

Wat is jouw cyclus dan? En op welke dag was de test dan donkerder? Ik denk namelijk dat ik het zelfde heb als jij....
annemieke1980

Posting Freak

29-04-2010 21:39
faith26 schreef:Hoi Hoi,

Wat is jouw cyclus dan? En op welke dag was de test dan donkerder? Ik denk namelijk dat ik het zelfde heb als jij....

Ik gebruik deze testen nog steeds faith, de cyclus waar ik deze vraag stelde was mijn eerste cyclus met ovulatie testen,ik dacht toen dat een tweede streep ook al was hij niet zo donker als de controle streep toch positief aangaf, dit is niet het geval, pas als je ovulatie test even donker of donkerder als de teststreep is, dan weer je dat je eisprong naderd, meerstal kun je die dan tussen de 24 en 36 uur na testen verwachten

Succes Liefs Annemieke
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave