Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen Vraag over Hormoon behandeling

Vraag over Hormoon behandeling
ilana27

Unregistered

02-03-2010 19:52
Hey meiden!

Komt mijn man vandaag thuis uit zijn werk.. ik zei nog 24 dagen lieverd, dan hebben we onze intake gesprek.
Zegt hij ineens dat hij van een collega hoorde dat als je hormoon behandeling doet je een verhoogde kans op kanker zou hebben Sad of het waar was wist hij niet, maar als het zo zou zijn dan wil hij helemaal niet dat ik dat zou doen... en ik moest maar informatie zoeken. Ik snap hem natuurlijk wel, maar ja stel nou dat het waar is, die kinderwens zit zooooo diep!! ik weet niet wat ik zou doen als ik voor die keuze zou staan.

Hebben jullie dit wel eens gehoord?

xxx
Stephanie1985

Senior Member

Topics: 8
02-03-2010 20:54
Kan daar zo snel niets over vinden maar dat lijkt mee een beetje sterk... Anders zou zoiets toch niet zomaar gedaan worden?
Ik zou maar eens nagaan of dit echt waar is... vind het een beetje een raar verhaal. Ik hou deze topic in de gaten... je weet maar nooit wat voor behandeling wij gaan krijgen dus altijd handig om zoveel mogelijk te weten!

Knuf voor Ilana
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:01
Dat was ook mijn eerste reactie, als het zo gevaarlijk is dan worden er ook niet zoveel vrouwen behandeld met hormonen, maar ach om man lief gerust te stellen zoek ik het uit Tongue

Btw Stephanie, k reageer morgen op je andere bericht Tongue láng verhaal namelijk haha..

Hugg!
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:02
Das na mijn weten niet waar!!!

Ik heb nu een tweede hormonen behandeling achter de rug.(icsi)
en wat step zegt anders zouden ze dat echt niet doen hoor.

knuf
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:07
Hey snippie,

Ik verwacht ook niet dat het waar is hoor, maar om man lief gerust te stellen... die ziet al enorm tegen de 26ste op ( intake)

Knuf
Stephanie1985

Senior Member

Topics: 8
02-03-2010 21:07
Lang verhaal... nou ben erg benieuwd :mrgreen:
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:08
welke behandeling ga je doen?
iui/ ivf of ICSI of weet je het nog niet?
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:14
@ stephanie: jup lang verhaalTongue
@Snippie: we weten nog niks. We zijn al 5 jaar verder en nog niks spontaan, dus eindelijk de stap gezet om de MMM in te gaan en nu hebben we 26 maart ons intake gesprek met een fertiliteits arts, en dan zullen alle onderzoeken wel volgen..

Maar omdat het al 5 jaar niets is, en ik een zeer onregelmatige cyclus heb ( kortste 33 langste 45 dagen) zoek ik zoveel mogelijk info om goed voorbereid te zijn. En kom steeds terug dan op het feit dat de kans groot is dat er hormonen aan te pas zullen komen.. vandaar Smile
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:16
Trouwens Snippie...zéér mooie liedjes heb je in je banner staan Wink Big Grin
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:19
ohh oke poeh 5jaar dan is 2jaar nog kort :oops:

mijn mans zaad is erg slecht vandaar dat wij icsi doen.

tanx die liedjes had ik gevonden toen onze eerste icsi eindigde in een vmk.(op test dag eerts positief en paar uur later ongi)
KNUF
epat

Posting Freak

Topics: 13
02-03-2010 21:21
Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik weet dat bepaalde soorten van de pil een hoger risico op borstkanker geven en dat dat komt door de hormonen. Zou me dus niets verbazen als andere hormoonbehandelingen in bepaalde gevallen ook een risico met zich meebrengen. Maar als dat deze hormonen betrof, dan zou de gyn dat toch ook wel melden? Is het in dit geval niet zo dat de hormonen die het lichaam mist worden aangevuld door de behandeling? Ben benieuwd of jullie nog iets te weten komen hierover.
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:25
Iedere seconden dat we verwijderd zijn van onze beebs is té lang Wink

Ohh dat moet een flinke domper geweest zijn de eerste keer :o eindelijk denk je het is raak!! en dan slaat het zo om Cry Hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn! en dat die kleine dan lekker bij je blijft plakken!

Huggie!

@Epat: Op zich denk ik dat alles wat van buitenaf je lichaam in gaat een risico met zich mee brengt, de vraag blijft dan denk ik hoe hoog zal dat risico zijn. En inderdaad volgens mij krijg je met die behandelingen hormonen die je normaal gesproken zelf aan zou maken dus logischer wijs gezien zou je inderdaad kunnen denken dan is er dus geen vuiltje aan de lucht. Vooral niet als je bedenkt dat er al velen voor ons hormoon behandelingen gehad hebben en er elke dag weer een tig aantal vrouwen bij komt die starten met een behandeling.

We zoeken het op :mrgreen: ( hebben we ook weer wat afleiding haha)
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:29
dat was het zeker.
maar het is meer het probleem dat het dus wederom niet bleef zitten
heb in totaal in de 2jaar 6vmk's gehad dus tjah:S
allemaal tussen 4weken en 4weken en 5dagen
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:30
Dit vond ik net op de snelweg van internet..:

De theorie

Vrouwen die hormoonbehandeling gebruiken lijken geen verhoogd risico te hebben op kwaadaardige gezwellen van organen die niet tot het genitaalstelsel behoren. Een mogelijke uitzondering zou het meningeoom kunnen zijn, waarop progesteronreceptoren aangetoond zijn. Aan de andere kant is er gevonden dat het voorkomen en de sterfte van darmkanker verminderd is bij gebruiksters van hormoonbehandeling [1 2].
Receptoren van geslachtshormonen kunnen gevonden worden op bijna elk voortplantingsorgaan van de vrouw. Het baarmoederslijmvlies (en de baarmoederhals) en het weefsel van de borsten (cellen van de bekledingslaag en het bindweefsel) worden duidelijk beïnvloed door zowel door het lichaam aangemaakte als toegediende geslachtshormonen. Kanker van deze organen worden daarom vaak gekenmerkt als 'hormoonafhankelijk', 'hormoongerelateerd' of 'hormoongebonden'.

Het lijkt er nu op dat, hoewel er oestrogeenreceptoren aangetoond zijn in deze organen, het risico op bepaalde kwaadaardige gezwellen (squamous cell carcinoma) van de schaamstreek, vagina en baarmoederhals niet verhoogd is bij gebruik van hormoonbehandeling. Het risico van een ander soort kwaadaardig gezwel (adenocarcinoom) van baarmoederhals en vagina is ook waarschijnlijk niet verhoogd, maar een klein verhoogd risico op kanker van de eierstok kan niet geheel worden uitgesloten [3].
Ten aanzien van kanker van het baarmoederslijmvlies en borstkanker moet een onderscheid gemaakt worden tussen twee duidelijk verschillende vormen van hormoonbehandeling: hormoonbehandeling met alléén oestrogeen (EST/ERT) - met name EST met geconjugeerde oestrogenen (mengsel van verschillende oestrogenen), welke in de meeste studies onderzocht zijn - en met hormoonbehandeling met oestrogeen in combinatie met cyclisch toegediend progestageen (scHST/scHRT). Tegenwoordig is scHST de voorkeursbehandeling bij vrouwen waarbij de baarmoeder niet is verwijderd, hoewel de lange termijn effecten van dit schema van hormoonbehandeling minder vaak bestudeerd is dan oestrogeen alléén behandeling.

ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:32
Jeetje snippie, dat gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten! Hoe houd je dat vol? Wanneer is de volgende poging?

Zal wat extra lijm naar je sturen, en extra duimen dat het nu wel bij je blijft plakken!!
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:33
epat schreef:Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ik weet dat bepaalde soorten van de pil een hoger risico op borstkanker geven en dat dat komt door de hormonen. Zou me dus niets verbazen als andere hormoonbehandelingen in bepaalde gevallen ook een risico met zich meebrengen. Maar als dat deze hormonen betrof, dan zou de gyn dat toch ook wel melden? Is het in dit geval niet zo dat de hormonen die het lichaam mist worden aangevuld door de behandeling? Ben benieuwd of jullie nog iets te weten komen hierover.

epat dat is idd waar!
ik spoot een spuit om alles plat te leggen daarbij kreeg ik hormonen om eitjes te kweken anders kwamen die dus niet omdat alles stil gelegd is en daarna krijg je nog eens een spuit om de eitjes te laten springen en daarna na punctie krijg ik progestrone bolletjes omdat het lichaam heeft plat gelegen dus extra indersteuning
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:35
ilana27 schreef:Jeetje snippie, dat gaat je absoluut niet in de koude kleren zitten! Hoe houd je dat vol? Wanneer is de volgende poging?

Zal wat extra lijm naar je sturen, en extra duimen dat het nu wel bij je blijft plakken!!

we zitten nu in de laatse wacht week van onze ene laatste ICSI zaterdag mag ik testen.
moch deze niet gelukt zijn dan helaas in april onz aller laatste vergoede poging.

de wens is zo groot dta je steed je grenzen verlegd.
ilana27

Unregistered

02-03-2010 21:46
Ja je gaat inderdaad je grenzen verleggen.
Ik ga heel hard voor je duimen dat je goed nieuws krijgt straks!!
snippie

Unregistered

02-03-2010 21:53
dank je meissie!

ik hoop dat jij ook snel weer door kan meis.
of op een wonder
ilana27

Unregistered

02-03-2010 22:05
jij ook bedankt! ben al echt aan het aftellen.. nog 24 dagen dan eindelijk naar de dokter, volgens mij heb ik nog nooit zo zin gehad om naar een arts te gaan O.o..

Wonder zal wel niet voor die tijd zijn, aangezien ik een blaasontsteking heb en m´n man bang is besmet te worden.. nog 3 dagen dan is m´n kuur voorbij. Nou dan zal die het beleven haha :oops: zou wel gek zijn als het mocht lukken net op de valreep voor de mmm maar ga er zeker nie van uit..

knuff
snippie

Unregistered

02-03-2010 22:08
ilana27 schreef:jij ook bedankt! ben al echt aan het aftellen.. nog 24 dagen dan eindelijk naar de dokter, volgens mij heb ik nog nooit zo zin gehad om naar een arts te gaan O.o..

Wonder zal wel niet voor die tijd zijn, aangezien ik een blaasontsteking heb en m´n man bang is besmet te worden.. nog 3 dagen dan is m´n kuur voorbij. Nou dan zal die het beleven haha :oops: zou wel gek zijn als het mocht lukken net op de valreep voor de mmm maar ga er zeker nie van uit..

knuff

Er is hier een meisje op het forum en die is vlak voor dta ze aan ivf zou beginnen zwanger spontaan
ilana27

Unregistered

02-03-2010 22:13
Dat zijn echte wonderen, Big Grin Nou wie weet Wink
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop