Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden net nieuwe baan en zwanger willen worden

net nieuwe baan en zwanger willen worden
linhoefnagel

Unregistered

14-02-2010 22:14
hallo
ben 1 maand gestopt met de pil, en zou heel graag kinderen willen.
maar ben net 2 weken aan het werk bij mijn nieuwe werk.
heb het er erg naar mij zin en zou er graag willen blijven werken.
maar krijg 3 x een half jaar contract.
hoe zou ik ik dit het best aan kunnen pakken nu er wel of niet voor gaan?
zit er mis nog iemand in zo'n situatie?
siena

Posting Freak

Topics: 2
15-02-2010 00:07
Ik kan je niet zoveel advies geven, alleen dat je je af moet vragen wat op dit moment het belangrijkste is in je leven: is dat ervoor zorgen dat je (uiteindelijk) een vaste baan krijgt, of is dat het proberen een kindje te krijgen? Kan me voorstellen dat het lastig is, maar denk goed na over wat verstandig is en wat je gevoel zegt.
downunder

Unregistered

15-02-2010 10:01
Hey Lin,

Zie dat wel een aantal meiden je berichtje gelezen hebben maar dat alleen Siena ff gereageerd heeft. Heb zelf ook niet meer te zeggen dan dat wat Siena geschreven heeft. Het is aan jou om bij jezelf na te gaan wat voor jou op dit moment belangrijker voor je is.

Succes!
Sabien84

Unregistered

15-02-2010 10:25
Ik heb in een soort geleike situatie gezeten. Wij besloten voor een kindje te gaan toen ik nog geen half jaar bij mijn huidige werkgever werkte. Vlak daarvoor had ik gehoord dat ik geen intentie verklaring kon krijgen om allemaal vage redenen, en vlak na onze plannen kreeg ik te horen dat ze me niet goed vonden en dat ze mijn contract maar met een half jaar zouden verlengen. Na dat halfjaar weer maar een verlenging gehad van 6 maanden, dus ik begon ook te vrezen dat ik zonder baan zou komen. We hebben dus afgesproken dat het spaargeld dat we hadden zo moest blijven. Zou er om wat voor een rede dan ook veel geld vanaf gaan zouden we onze plannen op een laag pitje zetten. Zou er niet aan moeten denken dat ik zwanger zou zijn, mijn baan kwijt zou raken, en vanwege mijn zwangerschap geen werk meer kunnen vinden.
Op mijn werk kregen ze inmiddels hoogte van onze plannen, waardoor ik er steeds meer van overtuigd was dat ze mijn contrect niet zouden verlengen. Ze hadden het tenslotte 2 keer maar kort verlengd omdat ze niet heel tevreden over me waren, en dan wisten ze opeens ook nog dat ik zwanger probeerde te raken. Maar tegen al mijn verwachtingen in hebben ze me een kleine maand geleden een vast contract gegeven! En dat bij een werkgever waar vaste contracten in deze tijd nouwelijks worden gegeven!!

Wat ik dus wil zeggen: zorg ervoor dat je weet wat je wil. Wil je er voor gokken dat je bij deze baas kan blijven zorg er voor dat je een financieele domper aan kan. Of dat je een veiligheid net achter de rug hebt. Als je er zeker van bent dat je daar maar maximaal 1,5 jaar kan blijven moet je het solliciteren naar een andere baan gewoon goed plannen. Volgens de wet ben je niet verplicht om voor een bepaalde maand in de zwangerschap aan te geven dat je zwanger bent.

Succes met je keuze!!
linhoefnagel

Unregistered

15-02-2010 11:05
bedankt voor jullie reactie,
het is echt en lastige kleuze,
is het dan verstandig als je de gelegenheid hebt,
vragen aan je werkgever hoe hij er tegenoverstaat.
of gewoon maar aankijken als je zwanger bent.
maar als je natuurlijk iemand aanneemt van mijn leeftijd bijna 28 en 1,5 jaar getrouwd is,
dan kan je wel verwachten dat diegene kinderen wilt.
wie weet duurt het wel een jaar.
lastig lastig lastig allemaal

stel je voor ben ik dadelijk zwanger, en je voelt je helemaal niet goed de eerste maanden.
en dan hebben hun ook zoiets van wat voor een collega is dit. zeker zwanger
siena

Posting Freak

Topics: 2
15-02-2010 11:58
Ik vind dat je je daar niets van aan moet trekken hoor! Tuurlijk is het lastig en denk je nu dat je je schuldig gaat voelen, maar het is JOUW leven. Als jij en je man de keuze maken dat jullie graag kinderen willen krijgen, dan is dat voor een werkgever echt geen ramp. Overal krijgen vrouwen kinderen. Ik zou niet aan je baas vragen hoe hij er tegenover staat omde volgende redenen:

- je moet jullie keuze niet af laten hangen van wat je werkgever zegt of vindt, want daar heeft hij helemaal niks mee te maken!
- als je het met hem bespreekt, weet hij al hoe laat het is. En dan kan het nog steeds lang duren voor je daadwerkelijk in verwachting bent. Dan maak je het jezelf misschien moeilijker dan nodig...

Jullie moeten kiezen wat jullie willen met jullie leven en wanneer, niemand anders. Denk er wel goed over na of je het financieel zou redden als je contract niet verlengd wordt. Als zwangere vrouw lijkt het me niet gemakkelijk om een baan te vinden, dus kunnen jullie die tijd overbruggen zonder dat je kindje iets tekort komt als het geboren is?

Succes met jullie keuze, praat er veel over samen en maak zelf de beslissing!
linhoefnagel

Unregistered

15-02-2010 20:01
daar heb je ook wel weer gelijk in dan gaat hij daardoor me contract op de voorhand niet verlengen.
maar al mocht het zijn dat mijn contract niet verlengd word dan heb ik ook recht op een uitkering, dat is uiteraard wel minder dan je salaris.
het is en blijft altijd een lastige beslissing.
maar op een gegeven moment moet je ook gewoon de knoop doorhakken.
maar het lijkt me echt super kinderen.
dutje

Unregistered

16-02-2010 14:43
linhoefnagel: Bij mijn eerste werkgever gaven ze mij na 1,5jaar een grote verantwoordelijke functie omdat ik toch geen kinderen had en altijd bereikbaar was. Maar wij wilde ooit wel kinderen dus dat vond ik niet zo tof. Het was dat of onstlagen worden. Uiteindelijk ben ik daar na 3jaar ontslagen wegens medische redenen (onsteking aan de polsen). Bij mijn vorige werkgever mocht ik beginnen voor 6maanden voor iemand die op zwangerschapsverlof was te vervangen. Hij zegde wel dat hij het op prijs zou stellen dat ik absoluut niet zwanger werd. Omdat deze job mij op het lijf geschreven stond en ik deze kans nooit meer zou krijgen hebben wij onze kinderwens met 6maanden uitgesteld. Daarna kreeg ik terug een contract van 6maanden en zei hij weer hetzelfde en wij weer onder kinderwens uitgesteld. Hij zei er bij het eerste contract al bij dat als ik goed was dat ik veel kans maakte op een vast contract. Nu na een jaar dus heeft hij mij op 31dec laten weten dat ik geen vast contract kreeg en mijn contract werd zelfs niet verlegend. :x

Wij hebben onze kinderwens een jaar uitgesteld voor mijn job die ik kei graag deed en die ik heel mijn leven wilde blijven doen. Maar wat zijn we er nu mee. Ik ben aan het stempelen en had al mss een kindje kunnen hebben Sad

Natuurlijk moet je wel zien dat je dit financieel aankunt. Maar ik ga nu voor een kindje, een job kan mij deze keer gestolen worden!!

Groeten, Dutje
canacat

Unregistered

16-02-2010 18:34
Ik heb de discussie gelezen.
ik ben het met iedereen eens dat je moet beslissen wat voor jou het belangrijkste is: werk/ kinderen/ werk en kinderen/ enz. Ik weet niet wat voor baan je man/vriend heeft. Maar vaak is het wel zo dat het met een beetje spaargeld en zuinig leven een hele tijd uit te houden is zonder tweede inkomen. Dat is dan wel een keuze die je maakt.
Wij stonden ook voor de keuze: ik kon geen werk vinden (we zitten in het buitenland). Toen bedachten we dat dat dan wel de ideale moment is om aan kinderen te beginnen: net omdat zwanger zijn en net moeder zijn slopend kan zijn.
Het hangt er ook helemaal vanaf hoe oud je bent. Wij zijn 29-30, dus wilden het niet meer uitstellen.
Wat werk betreft: een werkgever mag niet discrimineren omdat je zwanger wilt worden of bent. Ze moeten je aannemen als jij de beste kandidaat bent. Helaas valt dat niet te bewijzen.
Ik ben nu net een baan begonnen (wist net dat ik zwanger was), en ben natuurlijk ook bang dat ik geen verlengd contract krijg. Inderdaad, het eerste trimester is niet gemakkelijk als je een nieuwe baan hebt. Ze weten het nog niet, maar dat zal niet lang meer duren.
Maar werkzekerheid is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Het is niet meer zo dat je gemakkelijk een vast contract krijgt.

De vraag is dus:
wil je die baan ?
redden jullie het financieel (tijdelijk) met 1 baan? (om eventueel een andere te zoeken)
willen jullie je kinderwens nog uitstellen?
hoe hou je er rekening mee dat het een tijd kan duren voor je zwanger wordt, of dat je meteen zwanger bent en kotsmisselijk op je werk verschijnt?
Benieuwd wat voor keuzes je maakt.
Mamalot

Unregistered

16-02-2010 21:53
Ik denk ook zeker dat je moet afwegen hoe 'erg' het is als je je baan zou kwijtraken. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet dat je je baan kwijt raakt als je zwanger wordt. Ik ben in september 2008 begonnen met een nieuwe baan en in december werd ik zwanger. Wij besloten toen te proberen om zwanger te worden op dat moment (ondanks mijn nieuwe baan), omdat je natuurlijk nooit weet of het wel zomaar lukt. Het was direct raak, ik keek er wel tegenop om het op mijn werk te vertellen.
Mijn contract liep af tijdens mijn zwangerschapsverlof. Toch heb ik wel een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Het enige wat ik heel moeilijk vond is dat ik het heel zwaar had de eerste tijd en dat ik me toen nog wel moest bewijzen op mijn werk. Voor mijn gevoel misschien nog wel meer dan als ik niet zwanger was geweest.
Succes met je keuze!
Cris

Junior Member

Topics: 0
22-02-2010 15:16
Hoi dames,

Ik wou een nieuwe ontwerp beginnen maar zie dat mijn vergal toch hier pas.
Zelf zijn we ruim twee jaar bezig om zwanger te worden en door omstandigheden mochten we beginnen met IUI.
Mijn ervaring tot nu toe is niet niet bepaald positief. Tijdens ons onderzoekje in ziekenhuis (vanwege aantal afspraken) moest ik uitleggen wat er aan de hand was, dus heb ik netjes alles uitgelegd,en wat denk je twee mande later was ik ontslagen. Beetje raar zou je zeggen aangezien dat een par manden daarvoor was alles ok en had zelf een contract voor onbepaalde tijd :o
Maar ja het leven gaat door en best snel kond ik ergens anders gaan werken.Hier heb ik besloten om niets van tevoren te vertellen maar niet alles is bepaald simpel als je eenmaal in de medische mollen zit.
Vanwege de IUI behandeling moet je (heb ik achteraf berekend) zo'n keer of 7-8 per mand naar ziekenhuis gaan voor echo's, injectie, behandeling...... waarvan 4 keer om de dag, niet best handig hoor!!
Nou ja ik heb dus geprobeerd zo laat mogelijk afspraakjes te maken maar dat vil ook tegen(ze werken tot 16.00 uur)en ja een week later krijg ik te horen dat als ik geen reden kan geven en nog een keer gebeurt dat ik eerder vertrekt(mocht niet eerder dan 4 uur, zelfs niet als je eerder begint :!: :?: ) zullen ze mijn contract beëindigen en zelfs van de stomme opmerking: wat moet ik met jou als over een mand zeg je dat je zwanger bent????????!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is niet meer gebeur, maar helaas ben ik nog steeds niet zwanger en we zullen door gaan met de behandelingen, en ja inmiddels was mijn contract afgezet wegens 'niet tevredenheid' over mijn werk Cry wat kon anders zijn Cry .

En nu ben ik opnieuw aan het zoeken voor een nieuwe baan maar ja wat moet ik hier doen?
Denk van begint alles te vertellen, maar dan heb je nooit kans, zeker nu met deze moeilijke periode voor een nieuwe baan.

Misschien heeft iemand anders een gelijksoortig ervaring en kan me helpen meet een goed idee.

Liefst, Cristina
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave