Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen HSG en OI

HSG en OI
susannelilian

Posting Freak

Topics: 46
11-02-2010 19:45
Morgen om 12.00u heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een HSG, zie er zo tegenop! Ben zo bang voor de pijn, ondanks dat ik 2 uur voor de ingreep 2 keer een aleve feminax ga slikken. Hoor van iedereen dat het echt een hel is en dat helpt niet echt met ontspannen wat je eigenlijk moet doen om er zo min mogelijk last van te hebben. En heb je er dan de hele dag nog last van? En wat was bij jullie de uitslag?

Als alles goed is ga ik daarn beginnen met OI, heeft iemand hier ervaring mee?
snippie

Unregistered

11-02-2010 19:50
Ik heb ook een HSG gehad! en het is algemeen dat hij pijn doet.
maar dat trekt als het goed snel weer weg.
de meeste hebben er alleen de dag van HSG .
menstuatie krampen.

Bij mij was alles goed.

en nee heb geen OI gehad.sorry.

meid succes!en ga niet alleen!
KNUF
susannelilian

Posting Freak

11-02-2010 19:52
Mijn vriend gaat mee, dankje voor je bericht!
susannelilian

Posting Freak

12-02-2010 13:03
Wat een hel die HSG, maar gelukkig was het inderdaad snel weer voorbij en alles was goed!!!! Big Grin Het was echt pijnlijk zeg, gelukkig was mn vriend erbij en kon ik het toch nog volhouden. Ik heb niet eens geschreeuwd van de pijn haha, de gynaecoloog zei dat ik het dapper doorstaan had en ook mn vriend was trots op me! En voel me nu ook goed, alleen wat last van menstruatie-achtige pijn, maar dat is zeker dragelijk. Gaan straks eerst lekker lunchen en daarna gaan we Mary Poppins kijken Big Grin . Een lekker luierdagje vandaag, even bijkomen en me laten verwennen Wink .

Helaas is deze maand wel weer verloren (zit al te ver in mn cyclus), maar volgende maand gaan we starten met de OI! Zit nu op CD10 en op CD28 ga ik weer met de duphaston beginnen en dan ga ik op CD3 of 4 beginnen met de OI. En dan heel hard duimen dat het snel aanslaat en ik lekker zwanger mag zijn!
Babii

Posting Freak

Topics: 48
12-02-2010 15:25
OI = toch ovulatie inductie? Want daar ben je al mee gestart, dat is hetzelfde als Clomid. Voor vrouwen die geen eisprong hebben en medicatie die vallen onder OI.

Ik heb zelf een laparoscopie incl. HSG in 1 gehad en had zelf ontzettend veel pijn! Maar goed, ik ben dan ook geopereerd, had snedes en mijn eileiders zijn daarbij 2x doorspoten.

Het is wel algemeen bekend dat het best zeer doet, maar het zou ook zo weer moeten afnemen (met een dag). Zorg dat je goed rust hebt die dag, ga vooral niet werken en luister naar je lichaam!

Succes Big Grin.
susannelilian

Posting Freak

12-02-2010 17:14
@Babii: OI is inderdaad ovulatie inductie, maar ik ga nu met injecties beginnen, dus is toch anders dan met de clomid.

Vervelend dat jouw HSG zo ontzettend veel pijn gedaan heeft, gelukkig maar dat het allemaal achter de rug is!

Ik heb nu eigenlijk nergens last van (heb 2 aleve's feminax genomen), maar doe gewoon lekker rustig aan vandaag, hebben verder geen plannen meer en gaan lekker tv kijken en computeren. En als de pijn toch weer erger wordt neem ik vanavond gewoon nog een aleve.
Maggy

Unregistered

16-03-2010 11:08
Hoi,
Ik heb vandaag een HSG gehad, maar het viel erg mee. Had allerlei 'horrorverhalen' in mijn hoofd, van allerlei sites/ mensen. Maar het viel erg mee. Het is wel even pijnlijk, maar dat is zo voorbij. Goed concentreren op de ademhaling helpt! En vooraf heb ik een ibuprofen geslikt. Bij mij was alles ok. Het was ook zo klaar. Nu wel het idee dat ik ongesteld ben, maar echt niet noemenswaardig 'pijn'. Ook gewoon weer lekker aan het werk! Dus meiden, maak je niet té druk!!
susannelilian

Posting Freak

16-03-2010 11:19
@Maggy, ga jij ook beginnen met OI?

Zo ja, zou je dan willen reageren in mijn andere topic? Die heet 'Vrijdag begonnen met OI (spuiten)'.

En ben jij ook onder behandeling van een gyneacoloog? Zo ja, waarvoor precies?

Dankje!

Groetjes Susanne
Maggy

Unregistered

23-03-2010 11:45
Hoi Susanne,

ik begin nog niet met OI.. zover zijn we nog niet..
Ik heb vrijdag as een afspraak bij de gynaecoloog voor alle uitslagen (bloedprikken, HSG en spermaonderzoek).
Hieruit zien we dus verder...
We staan dus inderdaad onder begeleiding van een gynaecoloog, omdat we nu ruim 1,5 jaar bezig zijn om zwanger te raken...
Heb nu wel, een week na mijn HSG, ineens bloedverlies. Erg licht, maar het is er wel. Heb net mijn ovulatie, misschien dat dit en de HSG hiervoor zorgen. Iemand hier ervaring mee??
susannelilian

Posting Freak

24-03-2010 14:43
@Maggy: ik zal voor je duimen dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen over waarom het zwanger worden niet lukt! Na mijn HSG heb ik geen bloedverlies gehad, dus ik heb geen idee wat jouw bloedverlies veroorzaakt (heeft)... Hoop dat je ook daar snel duidelijkheid over krijgt!

Groetjes Susanne
Maggy

Unregistered

24-03-2010 16:51
Dankje... ik zal het na vrijdag wel melden!! Nu nog ruim een week wachten op de :evil: .. of niet Wink
juffie25

Posting Freak

Topics: 0
01-04-2010 12:08
Hoi,
Na de hsg heb ik dat ook gehad, het leek alsof mijn hele cyclus van slag was. Volgens de gyn komt dat niet vaak voor, maar was ook ineens 10 dgn later ongesteld maar wel eerder bloedverlies.
Succes!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave