Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn 36+ mama's (en prenataal onderzoek)

36+ mama's (en prenataal onderzoek)
tuppies

Unregistered

05-02-2010 09:34
Hai meiden,

Ik ben 40 jaar en bijna 10 weken zwanger van onze tweede. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met andere 'oudere' (aanstaande) moeders. Er zijn nou eenmaal meer risico's aan verbonden en doe je dan alle prenatale onderzoeken of niet? En wat zijn de beweegredenen voor een zwangerschap op latere leeftijd? Het lijkt me leuk dit de delen met anderen.

Zelf heb ik al een zoontje van 6 jaar en na een miskraam vorig jaar ben ik nu dus voor de derde keer zwanger. Het heeft bij ons lang geduurd voor de beslissing kwam om het nog eens te proberen doordat onze zoon ADHD heeft en dus veel aandacht nodig heeft. Toch willen we graag een broertje of zusje voor hem. Het is wel spannend na de miskraam van vorig jaar. Volgende week ga ik voor de vlokkentest naar het ziekenhuis dus dat wordt weer even heel spannend. Dit is onze laatste poging dus we zijn erg benieuwd of een tweede ons gegund is!

Lijkt me leuk om eens ervaringen uit te wisselen, ik hoop op respons!

Groetjes!
MeLu

Posting Freak

Topics: 4
05-02-2010 20:10
Ik ben zelf een jonge moeder van 23, maar wil je feliciteren met de zwangerschap!

Hopelijk verloopt alles vlekkeloos Smile
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
05-02-2010 21:03
We hebben een ' 40 in zicht of gepasseerd en zwanger worden/zijn' forum...

kom daar gezellig meekletsen! Big Grin

groetjes Hoop1970
plurkje

Unregistered

09-02-2010 11:22
Hoi Tuppies,

Ik ben 39 en ruim 8 weken zwanger van de 3e. Donderdag heb ik de eerste echo bij de VK, heel spannend!
Ik wil eerst een combi test doen, en dan evt een vlokkentest.

Beweegreden......tja.....ik kreeg mn eerste toen ik 34 was, bij de 2e was ik 36 en we hebben best getwijfeld over de 3e. en dan ben je opeens 39! Gelukkig was ik redelijk snel zwanger (4 maanden), nu vind ik het wel heel spannend of het allemaal wel goed gaat. Zal blij zijn als ik een maandje verder ben hoor.

Groetjes van Plurkje
tuppies

Unregistered

11-02-2010 13:12
Hai Plurkje,

Vandaag heb jij dus de echo, ik hoop dat alles goed is! Toch weer spannend he. Ik ben net terug uit het ziekenhuis en heb de vlokkentest laten doen. Ik zag er enorm tegenop maar het is me erg meegevallen. Het was in ieder geval niet pijnlijk, heb nu wel wat last van krampen maar dat is te doen.

Mijn eerste kreeg ik ook met mijn 34e, maar we hebben nogal wat te doen gehad met onze zoon (hij sliep pas door toen hij 3 jaar was bijvoorbeeld) en daardoor heeft het even geduurd voordat wij wisten of we wel aan een tweede wilden beginnen. En de tijd vliegt inderdaad!

Heb jij al een zoon en/of dochter? En waarom kies je eerst voor de combinatietest? Is voor iedereen persoonlijk maar ik ben nieuwsgierig waarom je die eerst doet. Ik heb hem niet gedaan omdat het puur kansberekening is en met mijn leeftijd toch zowiezo een verhoogde kans heb. Dus voor mijn gevoel had het geen zin als je zekerheid wilt.

Nou ik hoop dat je een gezond kindje ziet op je echo vandaag!

Groetjes,
Tuppies
plurkje

Unregistered

12-02-2010 14:19
Hoi Tuppies,

De echo was prachtig Big Grin . Ben precies zo ver als ik dacht (morgen 9 weken). Ik laat de combi test doen, omdat ik bij een hele gunstige kansberekening dan geen vlokkentest laat doen, ivm miskraam risico.
Ik heb al een jongentje van 5, en een meisje van bijna 3.

Groetjes, Plurkje.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave