Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders mama's Januari/Februari 2010

mama's Januari/Februari 2010
Tessa1981

Unregistered

04-02-2010 13:29
Al tikkend met 1 hand (omdat dochterlief alleen bij mama wil slapen nu) heb ik toch maar een nieuwe geopent. Aangezien we toch al bij elkaar meekletsten en sommige van februari in januari zijn bevallen en andersom heb ik er maar een gemaakt van 2 maanden Wink

Hopelijk kunnen we hier weer lekker kletsen en zeuren over alle mooie en minder mooie dingen van het moederschap..
Femkes

Senior Member

Topics: 3
04-02-2010 16:30
Hoi!!

Leuk initiatief. Sinds 22 januari ben ik nu ook moeder. Ik moet zeggen: het is heerlijk, ik ben helemaal verliefd op mijn mooie dochtertje.

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.

Groetjes!
Lenteding

Posting Freak

Topics: 17
05-02-2010 10:56
Goed idee Smile Kunnen we hier lekker verder kletsen met zn allen Smile
bloemmie

Unregistered

05-02-2010 12:48
mogen de eind decembermama's Lenteding, draakje, ladyd en mie dan ook hier mee beppen,want wij zijn natuurlijk eigenlijk december mama's :?
Tessa1981

Unregistered

05-02-2010 13:28
Ja natuuuuuuuuuuuuuuuurlijk gekje.. Jullie horen er toch ook gewoon bij....

Kheb cb gebeld over het niet in de wieg willen slapen en over de borstvoeding en ben helemaal gerustgesteld. Wel fijn hoor dat je mensen kunt bellen die er verstand van hebben..
Heb vannacht Chloë op mn borst gelegd op haar buik en ons toen samen ingebakert zodat ze niet van me af kon rollen.. Vond ze van t cb wel een hele goeie...
Lenteding

Posting Freak

06-02-2010 11:04
Tessa, mooi dat ze het een goed idee vonden. Is voor jezelf ook wel prettig om even gerustgesteld te worden, weet je tenminste dat je het goed doet! Hopen dat het met een paar weekjes over is die krampjes en dat ze dan beter in haar eigen bedje kan slapen!

Janina, had er niet eens overnagedacht dat Sophie in december geboren was Tongue Voel me hier zo thuis in dit groepje, dat ik ook niet in een ander groepje zou gaan kletsen Smile Krijgen me hier niet weg hoor Wink
IsabelleS

Unregistered

06-02-2010 14:12
A hier kan ik dus ook lekker mee kleppen Big Grin

Max had sinds gisteren wat puistjes op zijn gezicht maar dat zijn mijn hormonen via de BV volgens mij?
draakje27

Unregistered

06-02-2010 14:53
nou precies.....ook ik laat me niet wegjagen door die januari mama's hoor :-) ahahaha kan jullie niet missen hoor meiden!!!

wat fijn tessa dat je nu gerust gesteld ben en dst je zelf al een goede oplossing bedacht had!!

isabella...kunnen idd voedingspukkeltjes zijn!! niets aan doen trekken vanzelf weer weg!! ook met flesvoeding kan je die pukkeltjes krijgen!!

faya heeft hier ook regelmatig wel krampjes hoor zo zielig maar je doet er zo weinig aan...wil ook niet te snel naar de druppels grijpen omdat ik dan weer bang ben voor luie darmen....
Tessa1981

Unregistered

06-02-2010 15:17
Wij kunnen jullie ook niet missen hoor.

O die pukkeltjes heeft Chloë ook al sinds ze 2 dagen oud is ofzo. Maar trekken vaak al binnen een halve dag of paar uur weg.. Dus scheelt..

Gatver zeg, door dat veelvuldig handen wassen en die kou springen me handen gewoon open.. Auuuwww...

En ben net op pad geweest met de kinderwagen. Boodschappen gedaan bij de Plus, is ongeveer 20 minuten lopen. En toen moest de kinderwagen en boodschappen ook nog hier de trap op. Heb nu onwijze pijn in mn onderrug. Dus doe lekker ff helemaal niks meer, was blijkbaar iets te veel van t goede.

Mn meissie is vandaag alweer 3 weken oud. Sterker nog, precies 3 weken geleden werd ik nu gehecht volgens mij.. Of ze was net klaar.. Gek hoor...
IsabelleS

Unregistered

06-02-2010 15:28
draakje27 schreef:faya heeft hier ook regelmatig wel krampjes hoor zo zielig maar je doet er zo weinig aan...wil ook niet te snel naar de druppels grijpen omdat ik dan weer bang ben voor luie darmen....

Dat wist ik helemaal niet.. Kunnen ze daar luie darmen van krijgen?? Max heeft/had er ook wat last van...
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
06-02-2010 18:53
Isabelle, ben je een beetje goed hersteld van de ks? Vel last van gehad??? Leuke naam trouwens, Max!!
bloemmie

Unregistered

06-02-2010 22:11
gelukkig maar dat we niet zonder elkaar kunnen :mrgreen:

tis wat met die kinderdarmpjes zeg. Na met de bv ist erger vind ik. Vraag me echt af offie genoeg bv binnen krijgt, vind t echt niet fijn dat ik niet weet wat die eet :roll: en me boobs doen nog steeds zeer en dan ben ik ook nog eens ongesteld geworden arghhhh hormonen :evil:
IsabelleS

Unregistered

07-02-2010 12:16
bloemmie schreef:Vraag me echt af offie genoeg bv binnen krijgt, vind t echt niet fijn dat ik niet weet wat die eet :roll: en me boobs doen nog steeds zeer en dan ben ik ook nog eens ongesteld geworden arghhhh hormonen :evil:

Daarom ben ik aan het kolven, dan kan ik het beter bij houden, en kan Andre in de nachten soms ook voeden en dan kan ik lekker door slapen Big Grin Wel was hij dan in het begin wat meer lui aan de borst, maar hij krijgt het verschil snel door...

Tinkerbell: ja gaat gelukkig heel goed, vanaf de tweede dag ben ik opgestaan en kon ik het meeste zelf, wel was ik snel moe. Je hebt gelijk, dat drukken op je buik is iets wat je niet snel vergeet.... Confusedhock:
NoaM

Posting Freak

Topics: 5
07-02-2010 12:38
Hai lief nichtje!
Die pukkeltjes krijgen alle babytjes ook als ze geen bv krijgen, zijn idd wel de hormoontjes die hij van jou heeft meegekregen bij de zwangerschap. Milan had zelfs borstjes hahahahaha! Komt ook door de vrouwelijk hormonen van ons!

Hoe is het met mijn neefje?

Dikke kus!
IsabelleS

Unregistered

07-02-2010 13:35
Ah dat had ik gister net gelezen in het boek ook Smile Het trekt ook al wat weg... Je moeder zei ook dat Milans borstjes ook ech pijn deden, zo zielig!! Na hoe lang was dat weg?

Hier gaat alles goed, je moeders hoofdpijn is over dus die is weer aan het ontspannen, en Max doet het heel goed! Afgezien van soms een paar uurtjes onverklaarbaar huilen is hij lekker makkelijk, en hij trekt ontzettend veel gekke bekken Big Grin
Hoe gaat het daar en met Milan?
Sandy

Unregistered

07-02-2010 14:09
Hey meiden, helemaal fijn om hier verder te kletsen. Heb ook regelmatig onhzekerheden en heb 1x het cb gebeld. Ben op hun aanraden gaan wegen en Femke was goed gegroeid van 3380 met 1 week, naar 3715 op 3,5 weken. Heb woensdag a.s. de eerste officiele afspraak, ben benieuwd.

Femke heeft 3 nachten doorgeslapen in totaal, wel verspreid over een week. Wat is dat heerlijk zeg!
Hebben straks een etentje, gaan daar met haar heen. Tot nu toe geef ik haar eerst bv voordat we vertrekken en dan slaapt ze de hele tijd dat we ergens zijn, best relaxed is dat. Iedereen vraagt dan wat we met haar gedaan hebben, maar echt eerst badderen of douchen en dan eten, daarna de auto in en ons kind is total loss voor in ieder geval 3 uur.

Groetjes
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
07-02-2010 14:52
bloemmie schreef:Vraag me echt af offie genoeg bv binnen krijgt, vind t echt niet fijn dat ik niet weet wat die eet :roll: :evil:

Kan me voorstellen dat je daar onzeker over bent.
Hier hebben de meiden 5,5 week in het ziekenhuis gelegen en elke keer als ze uit de borst dronken, was het daarna wegen wat ze ophadden, dan wist ik altijd wat ze dronken. Maar omdat ze nog zo klein waren, was het heel belangrijk dat ze genoeg dronken. Toen de meiden mee naar huis kwamen, toen heb ik ook vooral gekolfd, want ik was bang dat ze anders niet voldoende binnen zouden krijgen.
Maar een baby die gewoon op tijd is geboren, is dat heel anders.
Als hij honger heeft, dan meld hij zich wel en zolang hij voldoende plasluiers heeft is het ook goed.
hebben jullie geen weeguurtje op het cb, dan kan je kijken of hij voldoende aankomt?
Meestal komen bv-baby's veel aan, dat gaat als een speer. Wink
Succes!!
Tessa1981

Unregistered

07-02-2010 20:56
Ik heb vorige week ook het cb gebeld hoor. Is fijn dat je even je twijffels met iemand kan bespreken en dan advies krijgt waar je wat aan hebt.
Moet wel zeggen dat ik steeds wat zekerder wordt en mn eigen oplossingen wel bedenk.
Vandaag werd Chloë ineens ziek, snotterig, hoesten, waterige oogjes en alleen maar bij papa of mama willen slapen.. En huilen steeds. Zo zielig. Toen ze na 3,5 uur nog niet voor een nieuwe voeding kwam heb ik maar gewoon 1 borst gekolfd en manlief de fles laten geven. Ik wilde gewoon weten hoeveel ze dronk. Waren sinds vrijdag al begonnen met 1 voeding af te kolven zodat hij flesje kan geven.
Ze dronk goed en viel daarna gelijk weer in slaap. Ga wel vanavond en vannacht even haar voedingen en luiers opschrijven en haar temperatuur opnemen.
Wilde morgen met haar naar t weeguurtje maar kijk eerst wel even hoe zede nacht doorkomt en desnoods bel ik morgenochtend eerst even.
Sandy

Unregistered

08-02-2010 11:40
Vervelend Tessa dat Chloe ziekjes is, hopelijk is het nu wat beter.
Ik moet nog steeds gaan kolven, maar stel het steeds uit. Het loopt nu alemaal wel lekker en heb niet zo'n behoefte aan verandering. Al is het wel nodig, want op den duur ga ik werken. Dus ieder dag neem ik me voor om te beginnen, jullie horen het wel als het eindelijk "gelukt" is, haha. Stom he, want ik vind het ook wel leuk voor mijn vriend als hij de fles kan geven.

Ik ga nu maar even snel van alles doen, want ze zal zo wel wakker worden.

Liefs Sandy
Lein80

Unregistered

08-02-2010 14:05
Ik heb zaterdag ook een kolf gekocht,maar heb 'm ook nog niet gebruikt..heb wel Tessa vanmorgen gesms't om te vragen hoe zij 'm schoonmaakt. Wink
Ben bang dat er nog bacteriën inzitten,en dat m'n melk bederft ofzo.. :?
Zaterdag ga ik uit eten omdat een vriendin van me 30 wordt..spannend hoor,om m'n kleine moppie een paar uurtjes alleen te moeten laten.(bij z'n papa natuurlijk.voor alleen thuis blijven vind ik hem nog wat jong)
Dus er moet wel gekolft zijn voor die tijd..

Gek dat 'ons topic' nu soort van voorbij is..kan nog steeds niet bevatten hoe snel het allemaal gegaan is..mijn kleine man is alweer bijna 3 weken,'t vliegt voorbij!
Die eerste berichtjes van ons in dat topic zijn zo grappig om terug te lezen!

Fijne dag meiden!
Ik ga straks naar de verjaardag van m'n neefje (3),hoop dat kleine V het ook een beetje leuk vindt daar..en dat hij niet de boel bij elkaar brult.. :?
Ranja

Unregistered

08-02-2010 14:06
Hallo dames, ook ik hier! Big Grin Ik ben nog niet zoveel online sinds ons meisje er is, maar dat zal vanzelf wel weer meer worden. Wink
Ik moet ook maar eens een nieuwe banner eronder plakken... :oops:
Sandy, ik zie dat Femke op 13 oktober 2010 geboren gaat worden... :roll: :mrgreen:

Wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kolven? Ik lees dat een aantal (Isabelle, Tessa) al zijn begonnen. Ons is verteld dat we hier het beste mee kunnen wachten tot ze een week of 4 is om tepel-speen-verwarring te voorkomen/verkleinen.
Tessa1981

Unregistered

08-02-2010 14:20
Ik had voor me gevoel al wel eerder kunnen beginnen. Wij hebben zo'n Tommyfles geval (weet de preciese naam ff niet meer :oops: ) en die heeft een speen die precies als een tepel en tepelhof is. En Chloë pakt al vanaf geboorte enorm goed de borst. Van t cb zeiden ze dat ik t met 3 weken mocht proberen en ze pakt nu zowel de fles als de borst. Als er maar melk uitkomt dan is ons hongerlapje al gauw tevreden hahaha..
Ik moet ook een voorraad gaan inslaan want wij hebben 5 maart een bruiloft waarbij we ceremoniemeester zijn en Chloë gaat dan de hele dag en avond naar mn schoonouders. Dus moet dan wel genoeg hebben aan voeding.

Zie er nu al tegenop trouwens maar Tim kwam met t goede idee om haar t weekend ervoor een paar uur naar mn schoonouders te brengen zodat wij ff een paar uur naar de sauna kunnen. Vanaf 28 februari mag ik weer naar de sauna toe dus slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Vind het ook wel raar om nu in een mamaforum te kletsen hoor, voor mn gevoel was t gister dat we eindelijk na 1,5 jaar proberen een positieve test hadden en nu is ze alweer ruim 3 weken oud Confusedhock: gaat zooooooooooooooooooooow snel..

En vanaf vandaag is manlief weer aan t werk, vond het erg spannend helemaal omdat ze dus gister ook nog eens ziek werd. Maar t gaat tot nu toe allemaal goed.Gelukkig. Zullen vast wel dagen tussen zitten dat t voor geen meter gaat maar Tim riep vanmorgen al dat zn vrouw en dochter vor werk gaat dus als het niet gaat mocht ik gewoon bellen en dan kwam hij naar huis. Big Grin
IsabelleS

Unregistered

08-02-2010 16:08
Ranja schreef:Wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kolven? Ik lees dat een aantal (Isabelle, Tessa) al zijn begonnen. Ons is verteld dat we hier het beste mee kunnen wachten tot ze een week of 4 is om tepel-speen-verwarring te voorkomen/verkleinen.

Ik doe het inderdaad al een tijdje, en Max is wel wat lui aan de borst maar hij pakt het na 2 minuutjes wel weer op en dan gaat het gewoon goed... Ik vind het geruststellender om bij te houden hoeveel hij binnen krijgt en ik kan dan wat langer slapen Big Grin

Wel leuk idee om de Jan/Feb dames samen te doen op dit forum, maar is inderdaad vreemd om nu op een moeders forum te zitten in plaats van op een zwangeren forum, ik mis mijn buik wel Big Grin
Tessa1981

Unregistered

08-02-2010 16:25
ik mis mijn buik totaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet hoor.. kan nu weer heerlijk knuffelen en stoeien met mn hubbie en dat had ik zo gemist. Lekker ravotten.. heerlijk
bloemmie

Unregistered

08-02-2010 17:15
ik mis mijn buik ook absoluut niet gewoon alles weer goed kunenn, me schoenen ZELF aantrekken :mrgreen:

Ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met kolven, heb er alleen niet altijd de geduld voor :oops:
Hoe maken jullie de kolf schoon dan? Ik doe gewoon alles weer uitkoken keer op keer en de bakjes waar de melk in komt de vaatwasser in.

Ik heb toch genoeg melk woei. vandaag namelijk naar inloopspreekuur van cb geweest. Tim weegt nu 4410gram en is 56cm Confusedhock:
is dus in 1.5 week tijd 370 gram aangekomen en 2.5cm gegroeit Confusedhock: maar nu kan ik dus nergens pyama's maat 62 vinden :roll: allemaal groter, dus moet echt naar de stad zucht.
Snow

Unregistered

08-02-2010 17:21
Sandy: onze dochters hebben dezelfde naam.. mooi he :mrgreen:
liesje88

Posting Freak

Topics: 1
08-02-2010 19:50
ik voeg me hier ook maar toeBig Grin

en ik mis mijn buik ook echt niet!
lekker mijn eigen kleren weer aan! heerlijk!

maar ja onze kleine meid was ook heel erg rustig vanaf 30 weken!.. dus ja dan ben je ook wel blij als ze geboren is.. dan is al die ongerustheid even weg..
bloemmie

Unregistered

08-02-2010 20:54
haha liesje ik heb alleen maar me eigen kleren aangehad tijdens de zwangerschap, nu zakt alles af, zelfs me onderbroeken :?

Maar kan me voorstellen dat t een gerustheid voor je is als je niks meer voeld en nu je kindje tenminste kunt zien etc
brusje

Unregistered

08-02-2010 20:55
wat gaat de tijd snel..alweer jan/feb mama`s..(ik was dec, maar ze kwam in nov)

succes allemaal met de ukkies..
Snow

Unregistered

08-02-2010 21:11
bloemmie schreef:haha liesje ik heb alleen maar me eigen kleren aangehad tijdens de zwangerschap, nu zakt alles af, zelfs me onderbroeken :?

Maar kan me voorstellen dat t een gerustheid voor je is als je niks meer voeld en nu je kindje tenminste kunt zien etc

dus je bent ook niet heel dik geworden uiteindelijk? net als ik haha..
ik pas niks meer van mijn eigen kleren.. beste zonde ..
ik ben nu 9 kilo lichter dan voor de zwangerschap..
liesje88

Posting Freak

08-02-2010 21:12
wow bloemmie..ik wou dat ik dat had!

pff.. ik moet nog even 5 kilo kwijt voor ik op mijn oude gewicht zit!.. maar dat moet lukken dacht ik!
brusje

Unregistered

08-02-2010 21:14
joh..je bent pas 2 weken geleden bevallen..hihi hier al ruim 2 maanden en moet nog 7 kilo :roll:
bloemmie

Unregistered

08-02-2010 21:17
Regenboog schreef:dus je bent ook niet heel dik geworden uiteindelijk? net als ik haha..
ik pas niks meer van mijn eigen kleren.. beste zonde ..
ik ben nu 9 kilo lichter dan voor de zwangerschap..

9 kg in totaal en 15 afgevallen :mrgreen: tenminste laatste keer dat ik me gewogen had. Is alweer 2 weken geleden ofzo. 1 week na de bevalling naja 4 dagen :mrgreen: was ik al 12,8kg afgevallen, daarna helaas niet meer zo veel Cry
moet nog 20kg grrrrr :evil:
liesje88

Posting Freak

08-02-2010 21:39
haha brusje dat is ook zo.. maar heb het geduld niet haha..
Sonja165

Unregistered

08-02-2010 22:45
Oh ik mag hier mee typen :mrgreen: leuk dat er een topic voor ons is en ja zo beland van je van februari in januari
Tessa1981

Unregistered

09-02-2010 07:03
Ik ben weer terug op mn gewicht van voor de zwangerschap Big Grin Big Grin Big Grin Nu hopen dat ik niet nog meer afval maar ik vreet genoeg dus dat moetwel goed komen..

goedemorgen trouwens, hier vannacht heerlijk geslapen. Heb om 00 gevoed, kwam ze om 2 uur weer en toen pas om 6 uur. Ga nu nog lekker ff op de bank tukken,
IsabelleS

Unregistered

09-02-2010 10:23
Ja oke het is wel heerlijk dat mijn schoenen weer passen (ik hield veel vocht vast), en dat ik mijn eigen veters weer kan strikken en dat ik er snachts niet meer uit hoef om te plassen Big Grin

Max was bij geboorte al 54 cm maar weet niet hoe groot hij nu is, afgelopen week bij wegen was hij alweer 3.3kg, 300 gr hoger dan zijn geboortegewicht. Hij past nog wel in maat 50 maar sommige maat 56 past hij ook al in :mrgreen:

Ik maak het kolfspul schoon door he te wassen en dan in de stomer....
NoaM

Posting Freak

09-02-2010 10:37
Hai lief nichtje!

Zo maakte ik de kolf ook altijd schoon hoor! Idd goed schoonmaken voordat ie in de sterilisator gaat want anders krijg je er zo'n laagje op. Ieder keer na elke kolfbeurt, schoonspoelen en hoppa in dat ding... pffff wat ben ík blij dat dat niet meer hoeft hihi!

Met Milan gaat het alweer een stuk beter, hij hoest nog wel erg veel, maar spuugt niet echt meer, soms een mondje maar ja das normaal.

Milan pastte tot een week of 10 maat 50. Maat 50 was hem bij de geboorte ook echt veeeeel te groot. T was echt een kleintje hoor. Maat 56 heeft ie daarentegen bijna overgeslagen wat truitjes betreft. Maat 62 heeft ie nu van truitjes alleen broekjes maat 62 zijn hem vaak veel te wijd, terwijl hij niet dun is ofzo!

Hier ff een link naar meneer zijn eertse groentehapje gisteravond!!!!
http://s720.photobucket.com/albums/ww20 ... ?start=all

Ff naar beneden scrollen!
Sandy

Unregistered

09-02-2010 11:59
Regenboog; wat leuk dat onze dochters dezelfde naam hebben, had ik niet opgemerkt.

Zie inderdaad nu dat ik Femke haar geboortedatum verkeerd getypt hebt, dom dom dom :mrgreen:

Ik pas mijn eigen broeken wel weer, maar mijn bovenkleding is lastiger met die cupmaat meer Big Grin
Heeft 1 van jullie voedingskleding en zo ja, waar vandaan? En is het handig? Zit er nu soms zo bloot bij en das niet altijd handig.
NoaM

Posting Freak

09-02-2010 12:16
Volgens mij hebben ze bij de hema (anders hema.nl) leuke simpele voedingsshirts!! Scheelt wel he? Heb dan nooit gebruikt dus moest dan mijn hele shirt omhoog bah bah....
Ranja

Unregistered

09-02-2010 13:00
Ik wacht toch nog wel even met 'borstmelk in een flesje'. Ik ben altijd even bezig met aanleggen, voordat ze de tepel echt goed vast heeft. En ik wil niet het risico lopen dat ze straks helemaal niet meer aan de borst wil drinken. Ik hoop dat ze snel beter gaat happen, zodat papa ook eens een flesje kan geven! Big Grin

Ik mis mn buik ook helemaal niet! Vind het juist heerlijk om mijn lijf weer voor mezelf te hebben... :oops: Ik pas voorlopig mn kleren nog niet. Van de 22 kilo die ik was aangekomen, zijn er nu 10 weer af, nog 12 te gaan. Maar ik hoef niet zo nodig terug naar mijn 'oude' gewicht. Een paar kilo extra dan ik was zou niet erg zijn, als ze maar op de juiste plek zitten... :roll:

Ik heb een shirt bij prettymum.nl besteld, maar vind ze wel duur. Ik vind de keuze sowieso erg beperkt, en dat wat er is, is vaak belachelijk duur. Van Hema heb ik een bh en hempje. Het voedingsshirt met lange mouw is al weken (maanden?) niet leverbaar. :|
NoaM

Posting Freak

09-02-2010 14:05
Nee Ranja dan zou ik idd nog ff lekker gewoon aan de borst blijven leggen. Milan had er ook veel moeite mee om juist te happen, en daardoor moest ik hem tijdens 1 voedingsbeurt wel een keer of 15 aanleggen met als gevolg: tepelkloven, huilbuien voor het voeden enz.... Toen ben ik gaan kolven om en om. Hij had gelukkig geen tepel-speen verwarring en kon hem nog 's ochtends en 's avonds gewoon aanleggen.
liesje88

Posting Freak

09-02-2010 14:38
ranja.. onze kleintjes schelen precies 24 uur! haha wat grappig
Tessa1981

Unregistered

09-02-2010 15:28
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5993 ... tml?p=12,1

Nou echt hoor, gelukkig houdt mijn man niet van voetbal maar als hij me dit had geflikt had hij weg kunnen blijven.. pfffffffffffffffffffffffff.....

Klopt dat dieshirts al eeuwen niet leverbaar zijn bij Hema. Ik zit er ook met smart op te wachten. Ik heb er maar 1 en die is uitgelubbert omdat ik die tijdens mn zwangerschap heb gedragen,..Daarbij poept,piest of kotst Chloë hem steeds onder als ik hem net een half uurtje aan heb..
bloemmie

Unregistered

09-02-2010 15:57
haha die van mij houd wel van voetbal, maar dit zou die nou ook weer niet flikken hoor. Dan hoefde die ook niet voor bij t puffen erbij te zijn
NoaM

Posting Freak

09-02-2010 17:10
Tssss als dat mijn vent was had ik die kaartjes achterin zijn &^*&^gestopt!!!!

Wat een belachelijke reacties ook zeg jee.... wordt er gewoon gezegd: kinderen worden pas leuk voor een vader als ze mee naar het voetbalstadion kunnen! Hebben die mensen wel hersens? Vast zelf geen kinderen in ieder geval, dan zeg je zoiets niet!
bloemmie

Unregistered

09-02-2010 17:16
haha eerst tuis oefenen Wink
Tim heeft al wel een voetbalrompertje en voetbalsokjes van Willem 2 woei :mrgreen: en hebben ook al een goaltje, maar dat was mama's idee :mrgreen:
IsabelleS

Unregistered

09-02-2010 20:07
Wij hebben een oranje shirtje en broekje van het merk Lief gekregen van iemand, dat hopelijk precies gaat passen over een paar maanden bij het WK Big Grin Lijkt me leuk!

NoaM: Mooi dat het beter gaat met Milan!! Nu nog maat 62? denk je dat Max ook nog in mt 62 gaat passen met 4 maanden?

Pfff hebben me hier toch een dag gehad... Sinds 2u was meneer wakker en wilde hij niet meer in slaap vallen, elke keer als we hem terug proberen te leggen zet hij een keel op. Elke anderhalf uur wil hij nu gevoed worden maar hij drinkt nog wel ontzettend veel, en hij huilt nu al 3 uren achter elkaar.. Iemand advies? Hoeveel huilen jullie babies ongeveer?
brusje

Unregistered

09-02-2010 20:15
3 uur huilen is wel veel hoor..is ie onrustig ook? mischien even strak in een doek wikkelen (inbakeren) dat ie dan rustiger wordt? succes

en ranja wil even zeggen dat ik de naam van je dochter echt vet vind! Wink
draakje27

Unregistered

09-02-2010 20:22
mijn vent had dat ook echt niet hoeven te flikken, das toch niet normaal!!!

Heb geen idee hoeveel Faya huilt....niet veel in ieder geval. smorgens standaard bij het in bad doen, maar dan heeft ze honger... ze slaapt voornamelijk erg veel...of in haar bedje of in de boks of in de wagenbak....en als ze huilt en je pakt haar bij je dan is ze zo ook weer stil....en dan kan ej er heel makkelijk weer in der boks leggen....denk dat ze totaal over 24 uur genomen nog geen 1,5 uurtje huilt....

de 18de moet ik weer naar het cb met haar....ben benieuwd wat ze weegt en hoe lang ze is en dan krijgt ze ook gelijk der prikje...zo zielig!!!....maatje 50 gaat goed zitten en sommige kleine maatjes 50 worden iets krap dus groeien gaat goed!!

vandaag was ze net in badje geweest....flesje gehad gaat mw effies poepen...nou toen kon ze weer in bad......tot haar nek zat ze onder!!!

nou ga me theetje opdrinken en dan me bedje opzoeken, me twee draakjes slapen lekker in hun bedje dus wij gaan ook lekker vroeg.....effies wat uurtjes pakken tot 23 uur. ( laatste flesje!!)

meiden een hele fijne avond

kus kus
IsabelleS

Unregistered

09-02-2010 20:28
Ja hij is wel redelijk onrustig.. Soms helpt inbakeren maar hij wordt nu een stuk drukker met zn handjes dus soms word hij alleen maar meer overstuur als we hem inbakeren. Gelukkig slaapt hij nu eindelijk Big Grin
brusje

Unregistered

09-02-2010 20:35
ow gelukkig..en bij inbakeren helpt het als je toch even doorzet ookal vind ie t niet leuk..Wink en met regelmaat doen als t nodig is..dan went hij er wel aan!
tis nu nog wat vroeg om te zeggen of ie t nodig heeft maar ik heb veel baad bij de woombie zak..(zie google) is erg makkelijk in gebruik ook.
Snow

Unregistered

09-02-2010 21:25
brusje schreef:ow gelukkig..en bij inbakeren helpt het als je toch even doorzet ookal vind ie t niet leuk..Wink en met regelmaat doen als t nodig is..dan went hij er wel aan!
tis nu nog wat vroeg om te zeggen of ie t nodig heeft maar ik heb veel baad bij de woombie zak..(zie google) is erg makkelijk in gebruik ook.

die heb ik nog nooit gezien .. Femke heeft de pucka baby, lijkt er wel wat op.. die is minder strak
brusje

Unregistered

10-02-2010 10:19
ja das t zelfde idee alleen deze geeft wel het strakkere gevoel..omdat hij helemal aansluit..Big Grin
NoaM

Posting Freak

10-02-2010 11:15
Lief nichtje ik denk dat Max een regeldag heeft! Hij wil meer voeding, leg hem ook vaker aan dan zal je bv zich erop aanpassen. Regeldagen zijn ROND de 10 dagen, 6 weken, 3 maanden (en volgens mij ook 6 maanden). Hij is natuurlijk al 15 dagen maar ook iets te vroeg geboren dus denk dat het dan niet helemaal klopt qua dagen. Milan had het ook pas op de 12e 13e dag..

Ja 62 (qua broekjes meestal nog 56, meer voor de breedte). Hihi weet niet of Max 62 nog past dan, is gemiddeld voor baby's tussen de 2 en 4 maanden. Welke maat was dat wk pakje? En wanneer is het wk precies?

Liefs!
NoaM

Posting Freak

10-02-2010 11:17
Misschien dat daaarom ook je bv terugliep! Daar had ik ook last van! Duurde een paar dagen en hoppa dan had ik ineens weer genoeg!

Ho egaat je 1e werkdag trouwens, doe rustig aan he?! Anders krijg je later nog een klap.
IsabelleS

Unregistered

10-02-2010 15:58
Tja moest mezelf nu toch echt dwingen om even te gaan zitten, lekker druk weer, eerst vandaag werken, Max mee (dat kan dan wel weer Big Grin) en toen ben ik om twee uur naar huis gegaan, huishouden gedaan en wat met die kleine jongen gespeeld toen hij wakker was net (gaat nog niet echt hahaha maar gewoon liedjes zingen en zo).. Vandaag ging het wel weer lekker gelukkig, hij had ook iets van 36 uur niet een vieze luier gehad terwijl hij nu meer op FV zit ( dus zal wel regeldag zijn geweest idd?) maar om 04.20 vanochtend ging het ineens maar door! Hij leek wel een molentje van Playdough; het leek ook wel op klei :mrgreen: Toen was het weer helemaal goed!

WK pakje is maat 62, en WK begint ergens in Juni en eindigt in Juli...

Brusje bedankt voor de tip! Zal zeker proberen door te zetten Wink Ik heb gewoon een speciaal gevormde doek waarmee je hem kan inbakeren, maar geen Woombie of Pucka baby, heb wel gehoord dat ze goed zijn...
Sandy

Unregistered

10-02-2010 18:10
Isabelle; ik heb het boek Oei ik groei gekocht, voor elk sprongetje in de ontwikkeling kan een baby meer huilen en meer getroost willen worden. Misschien is het een sprongetje?

Vandaag bij het cb geweest voor de eerste afspraak. Ze weegt nu 3865gram en afgelopen vrijdag was dat 3715gram, gaat wel goed dus.
Femke vond het verder allemaal maar niks en heeft de boel bij elkaar gekrijst, kon die mevrouw amper verstaan zo hard als dat ze huilde en met traantjes erbij. Zielig!!!!!
Afijn thuis was ze helemaal kapot en viel gelijk in slaap op mijn borst, gossie echt lief was dat.

Heb alle benodigheden voor het kolven in kokend water gehad, dus nu kan ik gaan kolven. Femke laat de tepel ook wel eens los tussendoor, maar denk dat het wel kan. Ben eerder bang dat ze de fles niet wil, ze wil nu ook geen speen terwijl ze wel zuigbehoefte heeft. Probeert steeds op haar handjes te sabbelen, maar lukt haar nog niet echt. Mijn pink moet dan in haar mond en ze houdt met haar handjes dan ook mijn pink vast.
IsabelleS

Unregistered

12-02-2010 12:22
Ik zal zo f op de oei ik groei website kijken, als het goed staat het daar ook op...

Het gaat hier wel goed nu, al geeft hij soms wel veel FV terug. Verder geniet ik zo van hem Big Grin hij gaat nu naar van alles kijken en heeft zijn ogen vaker open en trekt gekke bekken :mrgreen:
brusje

Unregistered

12-02-2010 12:40
even nieuwsgierig waarom krijgt hij fv bij?
NoaM

Posting Freak

13-02-2010 16:43
Wat is het hier druk! Wink
Sandy

Unregistered

13-02-2010 18:36
Ja Noam ik denk dat al deze nieuwbakken moeders volop aan het moederen zijn Wink .
Ikzelf heb het best wel druk moet ik zeggen, uiteraard met Femke, maar ook nog steeds veel kraamvisite en probeer zo nu en dan zonder kind weg te gaan om te hobby-en. Daarbuiten lig ik vaak 's avonds vroeg in bed omdat ik dan moet bijslapen voor de nacht. Heeft momenteel al een tijdje niet doorgeslapen helaas.

Ik heb trouwens 2x gekolfd nu, ze drinkt goed uit de fles tot nog toe. Had de 1ste keer 120ml gekolfd en de 2e keer bijna 100ml. Hoeveel lukt het jullie om te kolven?
IsabelleS

Unregistered

13-02-2010 18:52
brusje schreef:even nieuwsgierig waarom krijgt hij fv bij?

Omdat ik alweer aan het werk ben Sad We runnen een hostel (ben nu in Zuid Afrika, hier is Max ook geboren en we komen eind Mei weer naar NL) en het is zo moeilijk om vervanging te krijgen! Gelukkig wonen we 2 huizen naast het bedrijf en mijn man en ik werken shifts en zorgen dus ook om en om voor Max.. Meestal betekent dat gelukkig nog wel dat ik vrij heb maar ik doe wel alle admin en dat soort dingen. Maar BV volhouden op die manier is gekte, ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik het ten minste 2 weken heb gedaan maar hij doet het ook heel goed op de FV.

Het is idd lekker rustig hier nog! Ach er komen er nog meer bij en iedereen zal wel druk zijn...
brusje

Unregistered

13-02-2010 21:21
ja dan kan ik t me voorstellen hoor voor bv moet je toch veel rust en tijd hebben..t vergt ook veel van jezelf..prima zo dan toch!
grappig je staat er neti bij stil dat je zo ver weg kunt wonen als je hier op t forum zit..hihi
ladyd

Unregistered

14-02-2010 12:26
Hee mama's,

Is idd rustig hier!

Hier gaat alles prima! Vrijdagavond lekker wezen carnavallen en Luna bij mijn moeder gebracht. Voor die tijd eerst nog bij mijn oma geweest in verzorgingstehuis en daarna bij graf van mijn vader. Stom maar wilde haar ff laten zien... Daarna dus naar mijn moeder met vriendlief en Luna en bij mams gegeten. Carnavallen was erg leuk, lekker wat gedronken. Had de hele week al extra gekolfd en genoeg voor 24 uur extra voeding! Daarna 3x gekolfd en weggegooid!

Luna slaapt prima gelukkig alleen als we dan op pad zijn geweest dan is ze daarna de hele dag wat onrustig. Maar logisch als je ziet waar ik haar vrijdag allemaal mee naar toe gesleept heb!

Ze heeft alleen al wel anderhalve week ofzo niet gepoept. Is al eerder voorgekomen dat ze een week niet poepte maar nu wel erg lang! Morgen maar weer ff cb bellen of ik daar niet wat aan moet doen. Ze lijkt af en toe was last te hebben van een krampje maar niet heel erg.

En ik moet een echo laten maken voor haar heupjes, cb constateerde dat ze wellicht wat asymmetrisch zijn en huisarts bevestigde dat. Wel balen, straks moet ze zo'n bandage om of een spreidbroekje...

Hoe is het met jullie?

Liefs,

Ladyd
Lenteding

Posting Freak

14-02-2010 13:42
O, wat erg Sad Bedacht me dat ik hier al een tijdje niet geweest was :oops: Zal er aan proberen te denken Tongue Maar is idd lekker druk met 2 kinderen, kruip je minder achter de pc!

Ladyd, misschien even proberen te temperaturen en dan heel klein beetje rondjes draaien met de thermometer. Wil ook nog wel een helpen bij die kleintjes. Als je dat een enkel keertje doet kan dat geen kwaad, natuurlijk niet te vaak. Anders gaan de darmpjes wennen aan die prikkel.
Maar als ze het vaak kwijt zijn, zijn ze weer lekker opgelucht en loopt het daarna wel weer!
Maar ze mogen idd met bv wel 10 dagen niet poepen. Is per kindje verschillend.

Verder gaat alles hier zn gangetje! Even lekker rust, want zo te horen slapen beide kinderen nu Tongue
Ga even niet alles bijlezen hier, maar ga het gewoon weer vanaf hier oppakken Smile
Tessa1981

Unregistered

14-02-2010 21:08
o ik ben hier ook al ff niet meer geweest :oops:

@isabelle: Dat je dat trekt zeg zo snel al weer werken, snap t wel als je een eigen bedrijf hebt maar ik moet er persoonlijk niet aan denken hoor...

Geniet teveel van mn meisje en zie al op tegen een bruiloft waarbij we ceremoniemeester zijn op 5 maart Confusedhock: Eigenlijk zou Chloë gewoon vanaf 13 uur tot 1 uur 's nachts naar mn schoonouders gaan maar hebben nu toch besloten dat we t anders gaan doen. Ze gaat van 13 tot half 16 naar mn schoonouders. Dan pik ik haar daar op en dan gaat ze mee naar t etentje. Mijn man blijft dan bij de gasten op de bruiloft om de dingen te regelen. Na t eten gaat hij met haar naar huis. Rond 20 uur is dat, dan heb ik haar daar kunnen voeden nog. Dan geeft hij rond half 23 een afgekolfde fles voeding en dan gaat de buurvrouw hier een half uurtje zitten. Dank omt hij naar t feest en ga ik naar huis toe..

Net onwijs hard gelachen trouwens, Chloë heeft nogal de neiging om mama onder te plassen, poepen en spugen. Dus Tim roept elke keer als ik dr luier net af heb:"ja nu goed hard poepen"
Maar ik ging net met haar douchen en toen pakte Tim haar van mn over in een badcape zodat ik me af kon drogen en ff een badjas kon aantrekken. Hoor ik ineens een onwijs gekletter op de laminaatvloer. Ja hoor had ze echt Tim helemaal ondergeplast :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Net goed hahahaha...
Ze ligt nu lekker te slapen, meestal slaapt ze na een bad of douche onwijs lang dus ik ga rond 22 uur ook lekker mn bedje in. En dan hoor ik wel hoelaat ze komt.

Morgen voor t eerst naar t cb, ben benieuwd wat ze weegt en hoelang ze is, ze is ehct onwijs gegroeid volgens mij.
ikkewil

Unregistered

14-02-2010 23:24
ohhhh ik kan niet wachten tot ik me hier ook mag toevoegen... Nog max iets minder dan 3 weken Big Grin
Sandy

Unregistered

15-02-2010 11:15
ikkewil; bijna is het zover voor jou, en ik kan je vast verklappen; Moeder zijn is heerlijk!!!!!!!!!!!!!

Tessa; Hier hebben wij ook al de nodige ongelukjes gehad wat betreft pies/poep/spuug en haar scheten doen niet onder van een volwassene :lol:

Zo te horen wordt mijn meisje langzaam wakker, dus ga er weer vandoor.

Liefs Sandy
Tessa1981

Unregistered

15-02-2010 12:08
Nou die scheten van mijn meisje daar kan ik in elk geval niet tegenop hoor :mrgreen:

pffffffffff, chaos in mn hoofd. Moet nog zoveel doen en straks voor t eerst naar t cb. Ben heeeeeel benieuwd hoeveel ze nu weegt en ze gaan haar nu ook voor t eerst opmeten. Spannend wel. Kom alleen in de knoei met mn voeding denk ik. Moet met de bus. En ze komt meestal om 15 uur maar dan zit ik nog n de bus terug. Ga denk ik daar maar ff voeden ofzo..
esther

Unregistered

15-02-2010 14:19
Hay

Ik ben van t januari 2010 topic. Ik was al in geen tijden geweest en zie nu inene dat jullie een nieuw topic gestart zijn. Gezellig.

Ik ben op 3-2-10 bevallen van een dochter, Kirsten.
Ze woog 3860 gram en is 51cm.
De bevalling ging echt zo snel! In 7 uurtjes was ze er, en ik hoefte maar 3 minuutjes te persen.
Helaas heb ik door die snelle bevalling wel 4 dagen last van naweeen gehad.. pff.. dat was echt slopend!!

Kirsten is nu alweer 12 dagen oud en het voelt nu al alsof ze er altijd al is geweest. Het is een lief klein meiske die heel tevreden is en veel slaapt. Nu snachts nog wat beter slapen en dan is mams ook helemaal tevreden
Ze drinkt heel goed aan de borst maar helaas blijft ze wel afvallen. Nu moet ik bijvoeding geven. Alleen heeft ze elke keer aan dat flesje (60cc) al genoeg en wil ze daarna de borst niet. Nu geef ik de ene voeding het flesje en de volgende voeding de borst. Morgen ga ik naar het weegspreekuur. Ben benieuwd of ze dan nu is aangekomen.
Het breekt me trouwens wel op om nu zoveel met voedingen bezig te zijn.. Maarja, als t maar ergens goed voor is... Mocht ze morgen nogsteeds niet veel verbetering laten zien in haar gewicht dan stop ik met de borstvoeding. Met de fles is het veel beter te zien hoeveel ze daadwerkelijk binnen krijgt.
Lenteding

Posting Freak

15-02-2010 14:37
Ikkewil, nog eventjes geduld en dan is jullie kleintje er ook! Hoop dat je hem snel in de armen kunt houden!

Tessa, hier kan de kleine meid ook aardig stinken. Maar merk dat het vooral erger wordt als ze al een paar dagen niet gepoept heeft. Want daarna stinkt het een stuk minder! Dus merken nu aan haar dat het tijd wordt om weer eens even te gaan poepen!! Smile

Esther, is ook wel zo dat het extra vermoeiend is als je ook nog een moet gaan bijvoeden met de fles, naast het geven van de bv. Hoop dat ze gewoon lekker aangekomen is. En anders idd gewoon je eigen gevoel volgen en lekker overstappen op fv. Geeft jezelf ook meer rust als je je niet meer druk hoeft te maken over de voedingen!

Hier vanmorgen ook even verplicht wezen wegen op het cb. Ze was vorige week niet genoeg aangekomen volgens hun, dus moest deze week nog maar een keertje komen. En nu was mevrouw gewoon 260 gram aangekomen in een week tijd Tongue Dus de borstvoeding is voedend genoeg Tongue Ze vroeg me al wat ik anders had gedaan dan de week ervoor. Klonk erg tegenstrijdig, maar heb juist meer op verzoek gevoedt en daardoor heeft ze minder gedronken op een dag. En daardoor minder gespuugd. Dus ze zal in verhouding wel meer binnen hebben gehouden! Wel mooi, hoef ik nu niet meer elke week richting cb om te wegen Smile
liesje88

Posting Freak

15-02-2010 15:48
esther..ik had het ook.. eline viel eigenlijk alleen maar af.. en de kraamverzorgster hield vol dat het niet aan de bv lag.. nou ik ben toen toch langzaam overgegaan op fv.. en mw groeide als kool in paar dagen tijd meer dan 300 gram gegroeid!.. dus ook ik ben overgestapt op fv.. vond het ook veel te vermoeiend.. en dan kolfde ik ook nog.. en ik word hier ook veel gelukkiger van.
IsabelleS

Unregistered

16-02-2010 11:14
Ik heb inderdaad ook even combinatie BV (kolven) en FV gedaan, maar ben nu over gegaan op alleen FV, en hij doet het gewoon fantastisch!

Tessa ik wilde inderdaad ook nog niet aan het werk, maar we moeten wel. Ik doe het alleen omdat het noodzaak is. Wel werk ik zoveel mogelijk vanuit huis (administratie, etc)

Hier inderdaad ook iemand die regelmatig over me heen plast hahaha vooral als we in bad zitten Big Grin
Tessa1981

Unregistered

16-02-2010 11:20
oohw hahaha.. huh, mag jij al inbad dan? Ik pas als ze 6 weken oud is ivm infectiegevaar ofzo.. pfffff.. ik wil oook in bad weer..
Lenteding

Posting Freak

16-02-2010 14:22
Hier in bad gegaan vanaf het moment dat ik helemaal niet meer vloeide. Was mij ook zo verteld.
Sonja165

Unregistered

16-02-2010 15:27
Ff vraagje over het in bad gaan met de kleine. Welke tempratuur houdenn jullie dan aan? rond 37 moet voor de kleine maar is dat voor ons niet te koud ?
Verder leuk dat hier getypt word Big Grin
NoaM

Posting Freak

16-02-2010 15:36
38 is goed! Dus scheelt maar 2 graadje Wink
Sonja165

Unregistered

16-02-2010 19:17
Okee dat word dus blauwbekken want in een bad koelt t best snel ook af haha maar t gaat om de lol die je beleeft tuurlijk, al denk ik dat ik het bij douchen hou dat vind mijn kleine meid zooooooooooooo lekker die valt echt in slaap in mijn armen
Linda29

Senior Member

Topics: 4
16-02-2010 20:55
Hey hoi,

meld me hier ook ff... Ff wennen hoor, ga nog steeds automatisch naar het forum 'zwanger zijn', maar... Dat ben ik (gelukkig) niet meer, Smile.

Zoë heeft vandaag weer een huildag, wil niets anders dan vastgehouden worden, heeft ook pas een uurtje geslapen vandaag. Word er heel eerlijk gezegd een beetje gestoord van, :oops: . Hoop dat het vannacht beter gaat!
ladyd

Unregistered

17-02-2010 09:53
Goedemorgen,

Hier een vrolijke morgen! Niet door mezelf want werd weer eens wakker om 8 uur van de rolcontainers v.d. Action onder ons. Maar mijn kleine meid was lekker naar me aan het lachen en dat is toch geweldig!

Trouwens dezelfde dag als ik hier schreef over dat poepen, heeft ze nog maar liefst 2 poepluiers vol geproduceerd! Ik ga me er ook niet meer druk om maken, komt vanzelf wel! Had vrijdag idd al geprobeerd met die thermometer, maar hielp niet.

Heb Luna niet meer gewogen nadat ik bij het cb geweest op 1-2. Ze ziet er goed uit en 1 maart moet ik er alweer heen, dus zal wel goed zijn. Ik kolf nog steeds alles af en geef het met een flesje.

Verder eigenlijk weinig te melden. Ga maar weer eens proberen nog even te slapen, maar zal wel weer niets worden..

Fijne dag! Liefs,

Ladyd
bloemmie

Unregistered

17-02-2010 12:27
ladyd heb je nog kunnen slapen? lief he zo een lachje Big Grin 1 maart krijgt ze der eerste spuitjes dan niet? Tim krijgt zijn spuitjes de 4e een week later dan gepland omdat ze vol zaten :roll:

Linda miss een regeldag? ze zeggen dat ze die rond de 10e dag krijgen, maar Tim had m ook later.

Hier ook gehoord dat je in bad mocht als je niet meer vloeide. Dus Tessa gewoon doen hoor als je niet meer lekt.
Maandag samen met Timmie in bad geweest, wij hadden m ook op 37 graden, maar koelt idd snel af dus iets warmer water erbij gedaan. Tim vind een bad trouwens helemaal niet leuk, dies meer vant douchen :roll: mama gaat gewoon lekker met m in bad als ze dat wil :mrgreen:

Ik ga voortaan ook op verzoek voeden denk ik, ben allemaal bang dat me mannetje te hard groeit. Het weekend heeft die dus alleen maar gehuild en sinds gisteren slaapt die alleen maar heel de dag, moet m wakker maken om te voeden en daarna slaapt die weer. :roll: huilt die ist niet goed maar slaapt die dan ist ook niet goed haha vervelende mama Wink
Dus ga morgen ff bij cb inloopspreekuur langs en navraag doen. Die zullen daar ook wel denken is ze weer maar heb allemaal t gevoel dat zijn lichaampje te snel gaat en dat die t niet kan bijhouden.
Ook spuugt die de laatste tijd meer als ie heeft gegeten, hij wil niet boeren dus leg ik m op bed even later huilt die dan omdat die moet boeren :roll:
Lenteding

Posting Freak

17-02-2010 13:50
Linda, hoe is het vannacht gegaan?

Sonja, vaak ga je ook niet al te lang in bad met de kleine. Dus tegen de tijd dat het water afgekoelt is, ga je er al bijna weer uit. En anders gewoon even weer wat warm water er bij laten lopen Smile Doen we hier ook nog wel eens. Vind het wel heerlijk om in bad te gaan met de kleine! Daar geniet ze echt van, maar ook wel van het douchen hoor. Smile

Ladyd, jammer dat je steeds wakker wordt van die containers Sad Maar wel mooi om je dag te beginnen met een lachje van je kleine meid. Ben je gelijk weer vrolijk Smile

Janina, als hij idd veel spuugt, kan het zijn dat hij teveel binnen krijgt. Sophie spuugde ook veel meer toen ik om de 3 uur voedde. Maar nu ik haar zelf laat komen (wel maximaal 4 uur na de vorige voeding overdag) spuugt ze een stuk minder. En ze komt toch wel vanzelf, soms moet je haar wakker maken. Maar dat is vaak als ze na de voeding een hele tijd wakker is geweest en pas later in slaap valt!
IsabelleS

Unregistered

17-02-2010 13:54
Hier ook 1 die meer van de douche is hoor, al begint hij nu wel aan het bad te wennen en vindt hij dat ook heerlijk (gewoon blijven proberen Wink ) Ik mag eigenlijk nog niet in bad, ben wel gestopt met vloeien maar moet eerst nog naar de gynae over 3 weken om KS litteken te controleren dus ga ik nu nog in een ondiep bad zodat mijn litteken niet onder water is...

Vanaf wanneer beginnen jullie met een voedingschema? Ik voed hem gewoon op aanvraag en dat gaat goed dus wil dat voorlopig zo houden, hij komt dan zo ongeveer elke 3 uren, en snachts meer elke 3,5u.

Ben nu zo ziek als een hond, lekker dan, en Max geeft vandaag ook veel terug na voedingen, gelukkig ging het bij de laatste voeding wel goed
bloemmie

Unregistered

17-02-2010 13:58
ik doe al om de 4 uur voeden :? maar soms laat ik m 5 uur slapen en dan ist ook goed, maar ja we zullen morgen wel zien als ik m laat wegen. hij heeft iig nog geen knijpbilletjes Sad wel van die lekkere knijpwangen woei :mrgreen:

isabelle ik zal t blijven proberen Big Grin
heb je nog veel last van je ks dan?
Tessa1981

Unregistered

17-02-2010 15:35
ik voed ook echt op verzoek hoor, alleen als ik echt weg moet en ze al langer dan 3 uur slaapt dan maak ik dr wakker omdat ze meestal toch om de 3uur komt. behalve gister dan toen kwam ze elk uur.. pfffff

Ik ga zo ff opfrissen en omkleden. over 2 uurtjes komt mn vriendin en dan gaan we naar mn andere vriendin om mn haartjes te verven en knippen Big Grin Big Grin Neem chloë gewoon mee want manlief is dan nog niet thuis..
Sandy

Unregistered

17-02-2010 17:16
Ik voed ook op verzoek en op aanraden van mijn schoonzus laat ik minimaal 2 uur en maximaal 4 uur ertussen zitten overdag. Dat gaat prima. 's Nachts 1x maximaal 6 uur, maar dat heeft ze nog niet gehaald, heel soms lukt 4,5 a 5 uur.
Ben vandaag op mijn eigen weegschaal gaan wegen met haar en toen kwam ik op 4300gram vorige week op cb was het 3865, of het klopt weet ik niet maar ze zal in ieder geval gegroeid zijn. Maak me soms wel eens zorgen, want ze is zo snel klaar. Echt binnen 10 minuten, maar zolang ze goeie plasluiers heeft moet het goed zijn.

Over poep gesproken; Vanochtend moest ze poepen toen ze bij mij lag en dat ging niet helemaal goed. Gevalletje lekkage :lol: We zaten beide onder. Hebben lekker samen gedoucht, dat vindt ze echt heerlijk. Ze zit dan met die grote ogen te kijken echt prachtig vind ik dat!
ladyd

Unregistered

17-02-2010 18:27
Hallo,

Niet meer geslapen helaas, heb het maar gelaten. Zo meteen weer kraambezoek, deze en volgende week ineens weer wat mensen die nog willen komen kijken. Ga het nog missen al die aandacht!

Vraagje, hoe doen jullie dat met je kindje in bad? Lijkt me beetje lastig om dan jezelf ook te wassen enzo. Ik heb zo'n klein zitje die ik normaal gesproken in het babybadje zet, misschien is dat wat?

Liefs,

Ladyd
ladyd

Unregistered

17-02-2010 18:30
Oh en ik voed ook op verzoek, alleen dan uit de fles (afgekolfde moedermelk). Ik laat er wel minimaal 3 uur tussen zitten en als het echt niet lukt dan 2,5 uur. Ik doe niet aan een maximum, heel soms slaapt ze 's nachts wel 8 uur of meer achter elkaar als ze overdag veel wakker is geweest. Dan maak ik haar wel eens wakker. Dan komt ze soms maar aan 5 voedingen, maar ik geef meer als nodig is voor haar gewicht, dus ze krijgt altijd toch genoeg binnen. Ik geef 6 x 125 ml en ze is ergens tussen de 4,5 en 4,8 kilo denk ik. Moet het wel iets gaan verhogen denk ik, want ze begint soms iets te morren als de fles leeg is.
IsabelleS

Unregistered

17-02-2010 19:58
Bloemmie: nee gelukkig helemaal geen last meer van ks Big Grin Alleen de eerste week was pijnlijk, maar ik denk dat ze gewoon standaard 6 weken nemen voor voorzichtig aan doen, kan niet wachten tot ik weer mag zwemmen en hardlopen en zo, eindelijk weer wat in vorm komen :oops:

LadyD: Als Max en ik in bad gaan doe ik Max eerst, en daarna geef ik hem aan mijn man en die droogt hem dan en kleedt hem aan en dan kan ik in bad blijven zitten Smile Als ik alleen ben doe ik het idd ook meestal met een speciaal babyzitje voor in het bad...
Tessa1981

Unregistered

18-02-2010 13:02
wij doen meestal alleen douchen met haar omdat ze bad 10x niks vind. Als mn man gaat douchen met haar pak ik haar weer aan om af te drogen en aan te kleden en andersom.

Als ik alleen ben en ze heeft een ongelukje gehad dan doe ik haar gewoon alleen in haar eigen badje. Maar mn kraam gaf als Tip dat je ook warme handdoeken in t badje kan leggen. Dan leg je haar daar snel in, droog je zelf en badjas aan en dan kan je haar verder afdrogen en aankleden.
Maar dat heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk.

T begint nu pas beter te gaan dat ze t iets beter accepteerd als je dr kleertjes uittrekt. Was eerder echt elke verschoonbeurt een groot drama.
Ranja

Unregistered

18-02-2010 13:07
Hier ook voeden op verzoek. Meestal zit er 3,5 a 4 uur tussen de voedingen, overdag soms iets minder, snachts soms iets meer. Ik maak haar wel rustig wakker als het overdag tegen 4 uur aan loopt. We komen op 6 a 7 voedingen per dag uit. Ze groeit in ieder geval goed! Big Grin Maandag naar het cb geweest om te wegen en ze bleek 250 gram aangekomen in 10 dagen.

Hier ook een douche fan (Nova dus! Wink ), maar ik vind nog wel een hoop gedoe als ik alleen met haar ben. Ik moet daar nog iets handiger in worden... :roll: Vaker oefenen denk ik! Wink In bad 'mag' ik nog niet, maar het lijkt me wel erg leuk! Ze is ook zo heerlijk ontspannen als ik haar in bad doe.

Tessa1981 schreef:Maar mn kraam gaf als Tip dat je ook warme handdoeken in t badje kan leggen. Dan leg je haar daar snel in, droog je zelf en badjas aan en dan kan je haar verder afdrogen en aankleden.
Goeie tip! Ga ik eens proberen. :mrgreen:

Ik had trouwens steeds last van pijnlijke tepels, tijdens maar ook tussen de voedingen, dus heb een lactatiekundige over de vloer gehad om te kijken of het met het aanleggen te maken had. Blijkt dat ik een candida infectie heb en Nova dus spruw! Cry Zij lijkt er gelukkig weinig last van te hebben. Bij haar zie je er ook nauwlijks iets van, alleen een beetje een lichte waas over haar tong. De wijkverpleegkundige van het cb had het ook niet gezien...

Nu hebben we sinds gisteren medicijnen, maar Nova krijgt steeds last van krampen na de medicijnen... Volgens de bijsluiter zou dit vanzelf over moeten gaan. Ik moest trouwens zelf om een zalfje voor mijn tepels vragen, ik kreeg eerst alleen iets voor Nova mee. :?
Ranja

Unregistered

18-02-2010 13:13
IsabelleS schreef:Vanaf wanneer beginnen jullie met een voedingschema? Ik voed hem gewoon op aanvraag en dat gaat goed dus wil dat voorlopig zo houden, hij komt dan zo ongeveer elke 3 uren, en snachts meer elke 3,5u.
Voorlopig ben ik van plan op verzoek te blijven voeden (komende weken), maar ik schrijf de tijden meestal op en hoop een ritme te ontdekken, zodat ik het subtiel kan beinvloeden... :roll: :o Wink :lol:
Ik hoop dat er zo vanzelf een vast ritme ontstaat.

IsabelleS schreef:Ben nu zo ziek als een hond, lekker dan, en Max geeft vandaag ook veel terug na voedingen, gelukkig ging het bij de laatste voeding wel goed
Balen! Sad Het is al druk genoeg met zo'n kleintje. Ziek zijn kan je er dan vaak niet bij gebruiken. Beterschap!
Tessa1981

Unregistered

18-02-2010 13:56
Ik ben ook ziek aan t worden bah!!
Snotterig, keelpijn en koppijn.

MAdame ligt nog steeds te tukken in de box dus ben benieuwd hoelang ze t nog gaat volhouden vandaag. Al zie ik wel steeds 2 voetjes de lucht ingaan nu :mrgreen:

Bah zeg spruw, niet fijn voor mama en ook normaal gesproken niet fijn voor de kleine toch?
bloemmie

Unregistered

18-02-2010 15:45
ranja wat voor spulletje heb je gekregen dan?
Tim had eerst spruw toen had hij nystatine gekregen, daarna was t bij hem over toen had ik t :roll: een of andere zalf gehad maar die mocht Tim weer niet hebben :? en nu heb ik weer stekende tepels dus heb ik nu nystatine gekregen :roll:
Vind Tim niet erg, smaakt naar amaretto vindt die heerlijk, int begin vies en nu smullen. :mrgreen: maar iig als je dat spul hebt daar kunnen ze idd krampjes van krijgen, maar dit gaat idd na een paar dagen over.

Vandaag naar inloopspreekuur van cb geweest, want had t gevoel dat Tim te hard groeide en t niet bij kon houden, heel t weekend alleen maar zitten huilen en vanaf maandag tot gister alleen maar slapen Confusedhock: vandaag ook weer geslapen van 23.15 tot 5 uur en toen tot 10 uur vanmorgen :o was helemaal uitgerust :? maar dus hele verhaal uitgelegd aan die arts daar en Tim gewogen, piest die natuurlijk in de weegschaal :? :oops: hij weegt nu 4740 gram en is 57.5cm Confusedhock:
kortom een lange Jan. Is in 10 dagen dus weer 1.5 cm gegroeit en 330gram aangekomen :?
Denk dus echt een sprongetje, die arts vroeg hoeveel flesjes geef je per dag? Ik zo ik geef borstvoeding :? ow, dan heeft mama slagroom ipv melk :mrgreen: okeeeeeeeeee, mannen humor denk :roll:
Maar Timmie is vandaag lekker wakker en alert en gaat lachen met geluid en brabbeld veel woei
Sonja165

Unregistered

18-02-2010 17:49
Als ik met Robin douche leg ik 2 badhandoeken in de wasbak of in dr maxi cosi, ik vind de maxi cosi makkelijker omdat ik dr makkelijker eruit getilt krijg en het is zachter als ze wasbak. Robin is ook erg gek op douchen ze valt echt bij me in slaap onder de stralen
IsabelleS

Unregistered

18-02-2010 18:18
Ranja schreef:Voorlopig ben ik van plan op verzoek te blijven voeden (komende weken), maar ik schrijf de tijden meestal op en hoop een ritme te ontdekken, zodat ik het subtiel kan beinvloeden... :roll: :o Wink :lol:
Ik hoop dat er zo vanzelf een vast ritme ontstaat.

Dat doe ik dus ook, wel handig om bij te houden en maakt alles wat duidelijker, want met die verweekte hersenen van me is het natuurlijk moeilijk om te onthouden Wink :mrgreen:

Wat een mooie naam heeft je dochter trouwens!

Tessa1981 schreef:Ik ben ook ziek aan t worden bah!!
Snotterig, keelpijn en koppijn.

Beterschap!
IsabelleS

Unregistered

18-02-2010 19:36
O en weet iemand ook wanneer je ongeveer stopt met lekken? Ik ben nu 9 dagen gestopt met BV maar lek nog steeds... Sad
bloemmie

Unregistered

18-02-2010 20:02
haha ik geef al bijna 8 weken bv en lek nog dus duurt nog ff Tongue
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
18-02-2010 21:28
even snel een berichtje terwijl Pip op mijn schoot slaapt...

Hier gaat alles elke dag weer wat beter. Ik heb nog steeds wel een spierpijn gevoel maar het gaat al een stuk beter dan vorige week. Ik heb nu alleen last van ongelooflijke stuwing en dus Pamela Anderson borsten :mrgreen:
Pip groeit lekker.. ze is nu ongeveer 9 pond. Even een schatting door samen op de weegschaal te gaan staan. Ik ga morgen even kijken wanneer er bij ons op het cb een inloop weeguurtje is. Ik ben benieuwd, ook hoe lang ze nu is Big Grin

Fijne avond allemaal!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (4): 1 2 3 4 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave