Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden al bijna een jaar aan het klussen

al bijna een jaar aan het klussen
dusty

Unregistered

01-02-2010 23:45
Hallo,

Een paar jaar geleden heb ik een operatie gehad embryoplastiek( eileiders functioneerden niet) deze operatie is geslaagd en volgens de arts kon ik nu wel 10 kinderen krijgen.

Mijn huidige vriende en ik zijn nu al bijna een jaar bezig om zwanger te worden.

Eerst had ik een cyclus van 28 dagen en toen veranderde het ineens naar 24 en nu is het alweer een paar maanden op 26 dagen.
Mijn eisprong voel ik altijd want dan heb ik veel buikpijn.

In januarie zou mijn menstruatie op de 23e moeten beginnen maar op 18 en 19 januarie had ik roze slijm en een heel klein beetje bloed( test gedaan negatief) en de menstruatie begon pas op de 25e en bijna geen buikpijn terwijl ik normaal echt heel veel buikpijn heb bij mijn menstruatie. En vandaag heb ik ineens weer last van beetje bruine/roze slijm.

Is er iemand die hier ook last van heeft of weet wat het kan zijn???

Groetjes
Babyangel

Senior Member

Topics: 2
02-02-2010 09:24
Sorry dusty, ik kan je hier niet mee helpen. Misschien een idee om je huisarts te bellen?

succes en misschien zijn er wel meiden die hier wel ervaring mee hebben....
dusty

Unregistered

02-02-2010 13:46
Hallo,

Dit was ik nog vergeten erbij te zetten.
De week voor mijn ongesteldheid had ik aldoor stukjes(vlokjes) in mijn urine. Maar zoals ik al zei gaf de test toen negatief aan(kruidvat)
Ook is mijn buik wat harder en opgezet en heb af en toe steekjes.
Ik moet ook wat vaker naar de wc.
Het slijm is vandaag niet.
Peraja

Unregistered

02-02-2010 14:39
ik zou je urine even inleven bij de huisarts en deze even na laten kijken. Misschien dat je een urineweginfectie hebt.
1983

Unregistered

02-02-2010 15:01
Hallo allemaal,

Ik 26 jaar, Huisvrouw en doe de admin voor de zaak vanuit huis (geeft dus ook niet echt afleiding). De kinderen van mijn man (jongen van 5 en een meid van 7 jaar) wonen sinds 2,5 jaar bij ons dus heb daarvoor mijn baan opgezegt en sta nu iedere dag met al die zwangere (of met kinderwagen moeders op het schoolplein. nu 11 maanden bezig en heb nu op 22-02 een afspraak bij de gyn. vind dit erg dubbel. fijn dat ze nu gaan onderzoeken waarom het niet lukt maar ook bang dat er echt iets mis is. Bovendien weet ik ook echt niet wat ik moet verwachten dus alle info is welkom.

groetjes mij
Babyangel

Senior Member

Topics: 2
07-02-2010 17:19
Hoi 1083, wat fijn dat je naar de gyn gaat! Wij zijn nu al 14 maanden bezig en weten sinds november dat het zaad van mijn vriend niet in een hele goed conditie is, we hebben vrijdag de uitslag van de 2e controle gehad en worden nu EINDELIJK doorverwezen naar de gyn. Als het goed is wordt ik van de week gebeld voor een afspraak.
Het klinkt misschien heel l*llig maar zo bedoel ik het niet hoor, maar volgens mij ligt het niet aan jouw man want die heeft al 2 kinderen.
1983

Unregistered

08-02-2010 13:01
klopt,

Mijn man is al onderzocht en er waren 44 miljoen cellen waarvan 22 levend en 2 derde daarvan van goede kwaliteit (we hebben dit laten onderzoeken omdat hij spataderen heeft waardoor de temp. kan oplopen. vorig jaar voor ik stopte met de pil ben ik ook bij de gyn. geweest omdat ik tijdens en of na het vrijen steeds pijn in mijn buik had. Bleek een cyste te zijn daarna direct gestopt met de pil de gyn. zij ook dat ze niets zag wat een zwangerschap in de weg stond. Maar ja nu een jaar later begin ik toch wel een beetje te twijfelen aan alles....

groet
epat

Posting Freak

Topics: 13
08-02-2010 13:08
@1983
Heb je wel een stabiele cyclus en al eens met ovulatietesten of temperaturen gekeken wanneer je echt je eisprong hebt (of voel je de eisprong duidelijk)?

Veel succes de 22e. Wij lopen inmiddels ook bij de gyn (zie mijn onderschrift).
1983

Unregistered

08-02-2010 13:20
hoi hoi

heb eigelijk direct na het stoppen met de pil een hele mooie regelmatige cyclus gekregen eind dag 25, dag 26, of ochtend dag 27 mijn eisprong is volgens de ovulatietesten op dag 10 of 11 soms voel ik hem in mijn buik soms heb ik een cup maat groter en andere keren merk ik er helemaal niets van maar ja alles is goed zou je zeggen maar waarom duurt het dan zo lang............ nou ja we wachten maar even de 22ste af (ook dat duurt een eeuwigheid)...

groet,
epat

Posting Freak

08-02-2010 13:38
Lastig is het altijd hè, als alles gewoon lijkt te kloppen maar het niet lukt. Gebruiken jullie (sorry voor de persoonlijke vraag) iets van glijmiddel, want ook dat kan sperma tegenhouden (preseed glijmiddel uitgezonderd). Ook vaginale douches (spul wat je tegenwoordig kunt kopen) is niet aan te raden na het vrijen. Wij proberen ook op van alles en nog wat te letten om te zorgen dat niet dat soort kleine dingen de oorzaak kunnen zijn. Ja er zijn genoeg mensen die dan wel zwanger worden maar bij sommige mensen is het net dat kleine dingetje wat het kan tegenhouden.
1983

Unregistered

08-02-2010 14:13
Hoi hoi,

Nee eigenlijk allemaal niet. We gebruiken wel eens massage olie maar ook weer niet tijdens mijn eisprong omdat ik niet weet of daar iets in zit wat zaaddoodend is. Verder ben ik (bijna) gestopt met roken. was naar 3 sigarretten per dag gegaan toen ik stopte met de pil met in mijn achterhoofd dat ik helemaal zou stoppen als ik zwanger was maar ja.. nu 12 maanden verder is het doel zo ver weg voor mijn gevoel dat ik toch al weer op 4 of 5 per dag zit :oops:

Hoe verloopt eigenlijk alles bij jou ?
epat

Posting Freak

08-02-2010 14:37
Ik vind het nog meevallen die 4 of 5 hoor. Maar wel verstandig om inderdaad helemaal te stoppen straks.

Wij zijn nu ruim 13 maanden bezig. Ik had opeens sinds eind augustus geen eisprong meer. Gelukkig lijkt dat nu misschien weer op gang te komen (hoop ik!). We zijn bij de gyn geweest en bij mij is alles in orde qua bloeduitslagen (behalve dan dat ik toch echt geen eisprong had, mogelijk door ondergewicht), bij mijn man is het zaad niet helemaal in orde. Maar dat controleren ze altijd nog een tweede keer, dat is over een paar weken. Het schijnt zo te zijn dat als een man ziek is geweest, het zaad wel tot zes weken last kan hebben daarvan. Nou mijn man is regelmatig aan het eind van 2009 snipverkouden geweest, dus wie weet. Als het resultaat over een paar weken weer zo is qua zaad, dan wordt het IUI. Dan hoeft het zaad de hele weg niet zelf af te leggen. Voor ons is het nog een aantal weken afwachten dus. Ik hoop wel dat er over een paar weken snel actie komt. Het is steeds weer weken wachten en dat vind ik vrij lastig.
1983

Unregistered

09-02-2010 11:55
hoi epat,

Het lijkt erop dat we een prive forem hebben gekregen ! Wink
Als je ineens geen eisprong meer hebt wordt je toch ook niet meer ongesteld ???
of zie ik dat verkeerd ? anders wel super vervelend dat wanneer je niet ongesteld wordt en je bent al zo lang bezig zou je toch verwachten dat je zwanger bent.. erg vervelend lijkt me waneer alles in de war is.

l
epat

Posting Freak

09-02-2010 16:14
Ja privé forum Smile

In eerste instantie denk je inderdaad: joepie niet ongesteld dus zwanger misschien. Maar dan blijkt dat niet zo te zijn. Je kunt uiteindelijk wel ongesteld worden bij een lange cyclus, maar dan is het meer een schoonmaak van binnen dan een menstruatie als gevolg van een echte eisprong twee weken eerder. Dus een aantal weken geleden heb ik een menstruatie gehad en nu is hopelijk alles weer op gang gekomen en dan toch weer een eisprong.
Ik heb liever maar 1 ding wat niet werkt dan op dit moment twee dingen (of eigenlijk drie: traag zaad, lage hoeveelheid en geen eisprong). Dan wordt de kans wel snel kleiner. Dus hopelijk weer kans nu.
1983

Unregistered

12-02-2010 14:13
waarom moet je zo lang wachten op de uikomst van het zaad ? bij mijn man wisten ze dat in een week ??
wel een gedoe trouwens dat in een potje !
bloem79

Posting Freak

Topics: 14
12-02-2010 14:28
Meiden, ik hoop voor jullie dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben. Ik weet inmiddels wat het is om redelijk lang op een wondertje te wachten. Positief blijven en genieten van alle andere dingen. Ook zonder kindjes kan je gelukkig zijn!

Gelukkig kan men in de medische wereld ons tegenwoordig goed helpen.

Fijn weekend
Bloem
epat

Posting Freak

12-02-2010 14:29
@bloem79
Dank je, lief van je.

@1983
Mijn man vond het helemaal niets. Ik had ook het idee dat er veel minder uit kwam dan normaal, gewoon omdat hij zich zeer ongemakkelijk voelde met dat potje. Volgende keer ben ik er niet bij hebben we afgesproken, dan doet hij het alleen. Voelt hij zich wat minder opgejaagd misschien. We moesten toen echt zorgen dat de auto vast ijsvrij gekrabt was enzo en het potje warm bleef in zijn broekzak ondanks de kou en binnen een uur in ziekenhuis zijn (wat niet om de hoek is hier). Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter.

1x in de 3 maanden wordt het zaad van een man volledig ververst. Wij hebben eind december de eerste zaadtest gehad, nu moeten we eind maart de tweede zaadtest doen, dan zitten er 3 maanden tussen en wordt dus gekeken of de "nieuwe lading" van betere kwaliteit is. Eind maart doen we dus die test en dan gaan we de week daarop terug naar de gyn voor de uitslag en het vervolgplan.
1983

Unregistered

19-02-2010 11:14
Hoi epat,

Inderdaad wat een gedoe, mijn man wil juist wel dat ik erbij ben (ikzelf zou dat liever niet) maar ja is voor een goed doel ! Hoe is het nu bij jou ?

groetjes 1983
1983

Unregistered

23-02-2010 11:03
hoi epat,

Hoe is het nu met je ?
even een update:
Ik ben gisteren naar de gyn. geweest erg verwarrend allemaal, ik dacht dat ik een soort positief gevoel zou krijgen maar dat is eigenlijk niet het geval. Met de echo zag ze weer niets vreemds nu moet ik op dag 3 en dag 21 na mijn ong. bloed gaan prikken of ik wel een eisprong heb (snap ik niet want ze zag allemaal zwarte puntjes in mijn eierstokken en zei dat dat eitjes waren en ik wordt ook ongesteld) ook gaan ze kijken of ik ooit chlamydia heb gehad (kan volgens mij ook niet want ben ik in het verleden al op getest) gister voelde ik me echt rot het ''zorgeloos'' zwanger worden is voorbij, weet voorlopig niet waarom het niet lukt en alles lijkt nu i.p.v. dichterbij nog veel verderweg......

liefs
epat

Posting Freak

23-02-2010 11:37
@1983
Dat chlamydia onderzoek doen ze standaard, dat moeten ze doen omdat chlamydia vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Maar dat doen ze dus standaard, hebben ze bij mij ook gedaan terwijl ik ook wel zeker wist dat ik het niet had of heb gehad in verleden.
Het is wel goed dat ze die eerste stap doen hoor, het klinkt alsof je inderdaad gewoon een eisprong hebt, maar ze moeten het toch even zeker weten. Dus vandaar die tests op dag 3 en dag 21, dan weten ze het zeker. Bij mij zagen ze ook allerlei eiblaasjes maar eisprong ho maar (maar ik word dus ook niet regelmatig ongesteld). Als ze concluderen dat je inderdaad een eisprong hebt, dan kunnen ze weer verder met de volgende stap. Volgens mij is de volgende stap het bekijken van de eileiders, maar dat weet ik niet zeker.
Het is even vervelend dat zoiets moois nu op deze manier moet, maar het is voor een goed doel meid! En wie weet is het straks wel plotseling raak, die optie blijft nog altijd aanwezig hè!

Op de hoeveelste dag zit je nu, moet je lang wachten op dag 3 en 21?

Hier nog niets te melden. Dag 42 van een nieuwe ronde, geen eisprong gehad waarschijnlijk en dus nog altijd aan het wachten.
1983

Unregistered

23-02-2010 12:01
Hoi hoi,

als ik vandaag ongesteld wordt (had ik eigenlijk gister of vanmorgen moeten zijn) is dag 3 donderdag maar dan zit ik in parijs mocht dus ook op dag 2 gaan prikken morgen dus (als ik ongesteld wordt, normaal natuurlijk altijd netjes op tijd maar nu even niet Big Grin ) anders moet ik mijn afspraak van 30 maart weer verzetten en weer een cyclus afwachten....

dag 42 pff wat zijn bij jou nu dan de volgende stappen ?

liefs
epat

Posting Freak

23-02-2010 12:39
Kan het zijn dat je nog met positief nieuws gaat komen dan, nu je nog niet ongesteld bent. Of is dat al zeker van niet?
Als het al zeker is van niet dan hoop ik voor je dat je ongi nog komt vandaag zodat je morgen kunt laten prikken.

Vorige ronde was 143 dagen, dus 42 lijkt dan nog mee te vallen. Bij mij is het afwachten tot eind maart, dan volgt een tweede sperma onderzoek en n.a.v. dat resultaat wordt er actie ondernomen. Ondertussen moet ik proberen iets in gewicht aan te komen (al weeg ik al jaren wat ik nu weeg en wil ik al jaren aankomen, maar goed, ik probeer het wel weer). De gyn denkt dat ik mogelijk geen eisprong meer heb doordat ik iets te weinig weeg.
1983

Unregistered

24-02-2010 10:32
Goeiemorgen,

Nee, dat kan eigenlijk niet (dan had ze dat toch op de echo gezien lijkt me ?) maar ja nog steeds niet ongesteld...
Juist nu je er dus eigenlijk wel op wacht komt het niet ? :evil: :twisted: :?:

Snap er niets van..

Kunnen ze bij jou d.m.v. hormonen of zo je cyclus niet wat regelmatiger krijgen ?
epat

Posting Freak

24-02-2010 11:12
Ja hoor dat kan vast wel (die hormonen), maar dat doen ze dus pas na de tweede spermatest, wanneer ze weten wat het vervolgtraject wat dat betreft moet worden.
1983

Unregistered

17-03-2010 13:24
hoi hoi,

hoe is het nu ? ik heb vanmorgen weer bloed laten prikken (dag 21) nu maar afwachten tot de 30 ste dan ga ik weer naar de gyn. en krijg ik te horen op ik een eisprong heb..

wat duren de weken toch lang....

liefs 1983
1983

Unregistered

13-04-2010 11:03
Hallo allemaal,

Wil weer even mijn verhaal kwijt, gister bij de gyn. geweest voor de definitieve uitslag van de HSG. Alles helemaal goed ! dus bij mijn man is alles helemaal goed bij mij is alles helemaal goed maar toch zijn we nog niet zwanger !! We zijn nu tot maart 2011 naar huis gestuurd !! Zoek het nog maar een jaartje uit er is op dit moment niets wat we kunnen doen. Gister helemaal van slag, natuurlijk is het fijn dat alles goed is maar waarom ben ik dan nog steeds niet zwanger? heeft iemand dit ook meegemaakt ? niets aan de hand maar wel 14 maanden verder ?

Groet 1983
epat

Posting Freak

13-04-2010 11:09
Allereerst fijn dat alles goed is, maar wel lastig natuurlijk want je kunt er zo weinig mee voor je gevoel! Hebben ze nog tips gegeven of dat niet? Je zou een keer preseed glijmiddel kunnen gaan gebruiken rond de eisprong, dan help je de zaadjes op weg en geef je ze een omgeving waarin ze beter kunnen overleven. Wie weet helpt het! Lastig meid, een jaar wachten lijkt mij ook zeer frustrerend. In ieder geval enorm veel succes met het blijven proberen!
1983

Unregistered

13-04-2010 11:41
He epat,

tijd geleden hoe is het met jou ? Heb inderdaad alles afgestruind op internet wat je zou kunnen doen minder koffie en cola, ben bijna gestopt met roken heb al een jaar geen glas alcohol aangeraakt, laatste keer ovulatietest was ik volgens die test 6 dagen vruchtbaar (klopt natuurlijk niets van)

groet
epat

Posting Freak

13-04-2010 13:32
Klinkt bekend allemaal, minder cola enzo. Wat voor merk ovulatietesten heb je gebruikt? Ik begreep dat die van kruidvat soms verkeerd aangeven en dan inderdaad ongeveer een week lang positief aangeven.
Hier nog niets nieuws. Geen eisprong, geen ongi. Eind van de maand gaan we starten met provera om een bloeding op te wekken en dan moet ik puregon gaan prikken om de eitjes te laten groeien. Daarna volgt inseminatie. Oftewel, IUI voor ons.
1983

Unregistered

13-04-2010 15:14
Hoi hoi,

Waren inderdaad testen van het kruidvat ?!! maar is een andere proberen dan.
Maar wat spannend allemaal zeg. Wel raar lijkt me als je jezelf moet gaan prikken (maar je krijgt een soort spoedcurces prikken geloof ik he ?)
Nu maar hopen dat het de eerste keer gelijk lukt !

liefs,
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave