Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Tussentijds bloedverlies: wie herkent mijn verhaal?

Tussentijds bloedverlies: wie herkent mijn verhaal?
siena

Posting Freak

Topics: 2
31-01-2010 16:53
Hi meiden,

Op 26 oktober ben ik gestopt met de Diane35-pil (na 10 jaar). Een paar dagen later kreeg ik een onttrekkingsbloeding en na een week bloedverlies had ik de week daarna elke dag bruinverlies. Na een cyclus van 48 dagen werd ik op 17 december voor het eerst 'echt' ongesteld. Dit duurde ongeveer drie weken... Ik had niet elke dag de hele dag bloedverlies, maar wel een paar uur per dag/nacht. Heel af en toe een dagje niets. Op 7 januari ben ik bij de huisarts geweest, die me een chemische curretage voorschreef. Dit was een pillenkuur van 10 dagen, Ergometril genaamd. Na die tien dagen zou een onttrekkingsbloeding volgen en daarn moest mijn cyclus van normale lengte zijn en ook regelmatig.

Mijn ontrekkingsbloeding hield vorige week zondag op. Vandaag zit ik op dag 11 en heb ik sinds een paar uur weer bloedverlies. Het is meer rood dan bruin. Niet veel, maar toch; dit is veel te vroeg! Als dit dinsdag nog niet over is, ga ik weer naar de huisarts.

Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent en me gerust kan stellen. Ik word er verdrietig van want we willen zo graag proberen zwanger te worden. Op deze manier gaat dat natuurlijk niet lukken... Cry

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Siena
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
01-02-2010 13:01
Hoi Siena,

Ik ben geloof ik 30 oktober met de pil gestopt na een jaar of 8. Er kwam toen al gauw een ontrekkingsbloeding en daarna helemaal niets meer.
Toen heb ik begin januari hetzelfde kuurtje voorgeschreven gekregen..
Ik werd niet heel erg ongesteld. Ik ben na 6 dagen gestopt ipv van 10 dagen omdat ik me er vreselijk bij voelde. Bijna elke dag een kilo er bij en voelde me ziek en opgeblazen. Na 2 dagen echte menstruatie hield het gewoon op. En heb volgens mij week geleden ook m'n ei gehad. Ik zou even bellen naar de huisarts als ik jou was..
Werd er bij jou geadviseerd om het kuurtje 1 maand of 2 maand te gebruiken? Bij mij 2 maanden maar omdat ik ook graag zwanger wil worden (zoals iedereen hier) doe ik dat gewoon niet.

Succes!!! Laat je nog even weten wat de huisarts zegt of wat je verder gaat doen?
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
01-02-2010 20:05
Heette je kuur trouwens Orgametril ipv Ergometril? Ik heb namelijk Orgametril gehad Wink
siena

Posting Freak

Topics: 2
01-02-2010 23:45
Thanks voor je reactie! Ja, je hebt vast gelijk dat het zo heet (heb het doosje meteen weggegooid nadat ik klaar was met de kuur). De huisarts heeft me gewoon een eenmalige 10-daagse kuur voorgeschreven en zei dat het daarna goed moest komen. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen, merkte er niks van...

Vandaag nog wat lichtbruine afscheiding, ook niet echt fijn, maar ja. Het is gewoon frustrerend dat je elk moment verrast kan worden door bloed of iets dergelijks. Ik wil gewoon een paar weken niks (of 9 maanden niks Wink)! Ik heb nog nooit zoveel tampons, maandverband en inlegkruisjes gebruikt als de afgelopen twee maanden... Dit is gewoon ongemakkelijk en je moet constant overal op voorbereid zijn. Daarnaast natuurlijk ook de onzekerheid en het gevoel hebben dat we niet echt eerlijke kansen hebben om zwanger te worden.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave