Zwanger Worden .NU forum [Archief] Complicaties Miskraam 2 miskramen in 15 maanden

2 miskramen in 15 maanden
Suuze

Unregistered

28-01-2010 12:01
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die in een zelfde situatie zitten als ik, of wie ervaring heeft en bij wie het wel goed is gekomen.

Ben ik Oktober 2008 gestopt met de pil, werd in Maart 2009 voor de eerste keer zwanger, wat waren we blij!! Helaas bleek op de eerste echo dat er alleen een leeg vruchtzakje te zien was, met een soort ring er in.. na medicijnen (weeenopwekkers) liet het vruchtje niet los, nog een keer medicijnen lukte het nog niet en een week later gecurriteerd (dit viel mij alles mee, je valt in slaap en als je wakker word is alles achter de rug, geen napijn enz) Na wat voor mijn gevoel jaren leek, maar eigenlijk "maar" 7 maanden, testen wij weer positief (Januari 10) helaas na 6 weken begon ik opeens te bloeden gelijk een echo gehad, en weer niet goed was amper wat te zien.. Nu bloed getest om mijn HCG daling in de gaten te houden zodat ze in de gaten kunnen houden of het niet buiten de baarmoeder was genesteld..

Er is ondertussen al het een en ander getest, de hormoonhuishouding je bloedbeeld en alles was in orde. Nu komen wij in aanmerking voor een chromosonentest, al zie ik op internet dat dit meestal weinig uithaald.. Is er iemand onder jullie die zoiets als dit heeft meegemaakt, en ook eigenlijk nog nooit een echo heeft gezien waarop een vruchtje ofzo duidelijk te zien was? Word er nu een beetje onzeker van, en hoop op een positief verhaal!!
annemieke1980

Posting Freak

Topics: 18
28-01-2010 21:21
Hey Suuze,
Ik kan je vragen niet beantwoorden want ik heb er geen ervaring mee maar ik vond het z'n verdrietig verhaal van je! En ik wil je even veel sterkte wensen, ik hoop dat jij heel snel een gezonde zwangerschap in kunt gaan! Liefs Annemieke
Tam

Posting Freak

Topics: 2
29-01-2010 11:16
Heb nu een miskraam en een overleden kindje, maar dat heeft met elkaar niks te maken zeggen ze. Gewoon pech noemen ze dat dan, maar hoeveel pech kan een mens hebben. Ik weet wel dat er uit die onderzoeken meestal niks komt, maar dat wil niet zeggen dat het nu ook niet zo is.

Misschien een beetje hoop: ik ken iemand die vorig jaar twee miskramen heeft gehad en nu al ruim 30 weken zwanger dus.....hoop dat er vlug wat duidelijkheid is en wens je het beste.
yoyo75

Senior Member

Topics: 7
29-01-2010 17:37
Suuze schreef:Ben benieuwd of er meer mensen zijn die in een zelfde situatie zitten als ik, of wie ervaring heeft en bij wie het wel goed is gekomen.

Ben ik Oktober 2008 gestopt met de pil, werd in Maart 2009 voor de eerste keer zwanger, wat waren we blij!! Helaas bleek op de eerste echo dat er alleen een leeg vruchtzakje te zien was, met een soort ring er in.. na medicijnen (weeenopwekkers) liet het vruchtje niet los, nog een keer medicijnen lukte het nog niet en een week later gecurriteerd (dit viel mij alles mee, je valt in slaap en als je wakker word is alles achter de rug, geen napijn enz) Na wat voor mijn gevoel jaren leek, maar eigenlijk "maar" 7 maanden, testen wij weer positief (Januari 10) helaas na 6 weken begon ik opeens te bloeden gelijk een echo gehad, en weer niet goed was amper wat te zien.. Nu bloed getest om mijn HCG daling in de gaten te houden zodat ze in de gaten kunnen houden of het niet buiten de baarmoeder was genesteld..

Er is ondertussen al het een en ander getest, de hormoonhuishouding je bloedbeeld en alles was in orde. Nu komen wij in aanmerking voor een chromosonentest, al zie ik op internet dat dit meestal weinig uithaald.. Is er iemand onder jullie die zoiets als dit heeft meegemaakt, en ook eigenlijk nog nooit een echo heeft gezien waarop een vruchtje ofzo duidelijk te zien was? Word er nu een beetje onzeker van, en hoop op een positief verhaal!!

Hallo Suuze,

Ik lees hier jouw verhaal en dat lijkt echt heel erg sterk op het mijne: ik heb ook twee miskramen; eentje nu bijna een jaar geleden, nadat we al bijna en jaar bezig waren werd ik in december 2008 zwanger, maar half januari 2009 begon ik bloed te verliezen. Ik kreeg gelijk een echo, waarop niet veel te zien was. De gynaecoloog wilde voor de zekerheid twee weken wachten, maar ik moest wel rekening houden met een miskraam (50% kans). Na twee weken kreeg ik weer een echo, en toen bleek het echt niet goed er was nog niets gegroied behalve het vruchtzakje; ik had dus een missed abortion, lege vruchtzak. Ik heb toen de dag erna gelijk en curettage gehad; ik had wel voor weeenopwekkers kunnen kiezen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb; het is onnodig pijn lijden, en meestal is daarna toch nog een curettage nodig. In augustus 2009, na ongeveer 7 maand dus, werd ik weer zwanger. Toen begon toen met 5 weken weer bloed te verliezen, toen heb ik met 7 weken een echo gehad, bleek het weer een lege vruchtzak te zijn. Dit keer zat er ook een bloedstolsel, dat het vruchtzakje helemaal indeukte. De gynaecoloog dacht (misschien daarom) dat ik misschien een bloedstollingsafwijking zou kunnen hebben. Maar om dat onderzoek te kunnen doen mag je 3 maanden niet zwanger worden, en als ze het bevestigen dat je het hebt, valt er nog niets aan te doen, dus vrij zinloos. Er zijn wel onderzoeken geweest naar het effect van aspirine, maar die resultaten zijn omstreden. Er loopt nu nog onderzoek in het AMC, het Alife onderzoek(zie http://www.amc.nl/alife) ik hoop dat de resultaten daarvan snel eens bekend zijn (ik heb al gemaild naar het emailadres dat op die website staat, nog geen reactie gehad).
DaisyL

Member

Topics: 1
29-01-2010 19:42
He Suuze,

hier even een positief verhaal. Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt. Na een jaar waren wij januari 2009 eindelijk zwanger,
bij de eerste echo zat er een lege vruchtzak, een missed abortion helaas. Curretage gehad en daarna zijn we weer verder gegaan. In juli was ik weer zwanger, maar ondanks een goede echo met kloppend hartje met 8 weken, kreeg ik 5 dagen later toch nog een miskraam. Wij hebben overwogen om ook een chromosomen onderzoek te doen, maar de gyn vertelde er wel gelijk bij dat daar bijna nooit iets uitkomt. We waren er eigenlijk nog steeds over aan het nadenken toen ik alweer zwanger bleek (direct na miskraam). Ik ben nu inmiddels dik 20 weken zwanger, op de 20 weken echo was een prachtig mooi mensje te zien, dus het lijkt er op dat het nu goed gaat komen!

Dus hou moed, je bent absoluut niet de enige die dit mee heeft gemaakt er waar het goed bij is gekomen! Maar het blijft ontzettend moeilijk en verdrietig, gelukkig kan je hier een hoop steun vinden!
Debbykersten

Unregistered

24-03-2010 15:39
Hallo
Ook ik heb vorige week te horen gekregen dat ik voor de tweede keer een miskraam heb.
Eerste keer was juli vorig jaar en nu dan weer, ook heb ik vorig jaar maart waarschijnlijk een buitenbaarmoederelijke zwangerschap gehad.
Waar houd het op!!!
Ons geluk is dat we er al 1 hebben waar we apen trots op zijn. Al is dat ook gelijk heel moeilijk je wil het mannetje zo graag een broertje of zusje geven.
Gisteren in het zh is mij verteld dat ik nu inderdaad in aanmerking kom voor een chromosomenonderzoek.
Volgende week vrijdag word ik gecurreteerd en daarna zal er aan ons gevraagt worden of we gebruik willen maken van dit onderzoek, wat we wel willen.
Je moet toch iets doen.
Heel veel sterkte

Liefs Debby
yoyo75

Senior Member

24-03-2010 16:18
Debbykersten schreef:Hallo
Ook ik heb vorige week te horen gekregen dat ik voor de tweede keer een miskraam heb.
Eerste keer was juli vorig jaar en nu dan weer, ook heb ik vorig jaar maart waarschijnlijk een buitenbaarmoederelijke zwangerschap gehad.
Waar houd het op!!!
Ons geluk is dat we er al 1 hebben waar we apen trots op zijn. Al is dat ook gelijk heel moeilijk je wil het mannetje zo graag een broertje of zusje geven.
Gisteren in het zh is mij verteld dat ik nu inderdaad in aanmerking kom voor een chromosomenonderzoek.
Volgende week vrijdag word ik gecurreteerd en daarna zal er aan ons gevraagt worden of we gebruik willen maken van dit onderzoek, wat we wel willen.
Je moet toch iets doen.
Heel veel sterkte

Liefs Debby

Bah wat naar Debby! een BBZ lijkt me helemaal naar. Maar daar moet je toch voor geopereerd worden? Of kan dat ook spontaan weg gaan??
Ik ben nu al weer 5 rondes verder na mijn laatste MK, heb nog geen onderzoek gehad, maar als het deze ronde niet raak is (of wel raak en weer misgaat) wil ik het ook. Het is wel zo dat er meestal niets uitkomt, maar ja, je wilt het toch kunnen uitsluiten.

Heel veel sterkte, ook volgende week!
Debbykersten

Unregistered

24-03-2010 20:39
yoyo75 schreef:
Debbykersten schreef:Hallo
Waar houd het op!!!
Je moet toch iets doen.
Heel veel sterkte

Liefs Debby

Bah wat naar Debby! een BBZ lijkt me helemaal naar. Maar daar moet je toch voor geopereerd worden? Of kan dat ook spontaan weg gaan??
Ik ben nu al weer 5 rondes verder na mijn laatste MK, heb nog geen onderzoek gehad, maar als het deze ronde niet raak is (of wel raak en weer misgaat) wil ik het ook. Het is wel zo dat er meestal niets uitkomt, maar ja, je wilt het toch kunnen uitsluiten.

Heel veel sterkte, ook volgende week!

Wat de bbz betreft is het spontaan weg gegaan, het was ook niet helemaal zeker of het dat was. Waar het om ging was dat ik een postieve test had.

Dank je voor je bericht, het is fijn om zo wat steun te krijgen. Voel me erg alleen.
iedereen om me heen word maar zwanger
yoyo75

Senior Member

25-03-2010 09:10
Debbykersten schreef:Dank je voor je bericht, het is fijn om zo wat steun te krijgen. Voel me erg alleen.
iedereen om me heen word maar zwanger

Ja, naar is dat he? Je gunt het iedereen, maar jezelf ook en daardoor komt zo'n MK extra hard aan. Trouwens, wel bijzonder dat je nu in aanmerking komt voor chromosomen onderzoek; omdat je ook al een (gezond?) kind hebt zou ik toch inschatten dat er geen afwijking te vinden is. Ik denk dat je er toch van uit kunt gaan dat de 2 MK's dikke vette pech zijn geweest, daar worden ze niet minder erg van, maar biedt wel goede hoop voor de toekomst.
chocola

Unregistered

09-04-2010 10:00
Debbykersten schreef:iedereen om me heen word maar zwanger
Dat gevoel heb ik ook, maar eigelijk valt dat wel mee hoor.....
Een vriendin van mij heeft ook meerdere miskramen gehad en heeft nu een mooie dochter en de 2e is onderweg. Die heeft het ook zwaar gehad in het begin waar je nu niks meer van ziet natuurlijk.

Voor mij ook 2 miskramen best snel achter elkaar. Ik hou me vast aan het feit dat "we" iig relatief snel zwanger worden. Eigenlijk was het gelijk raak de 2e x toen het HCG hormoon er éindelijk uit was.
Er staat nog een operatie gepland voor het verwijderen van een grote myoom (7 cm) boven de baarmoeder, dus hoop dat ik daarna geen problemen meer krijg (al zeggen de dokters dat de myoom dit niet veroorzaakt kan hebben zal ik me een stuk prettiger voelen als hij weg is. Wink )
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave