Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Zwanger zijn na een miskraam

Zwanger zijn na een miskraam
miek4

Posting Freak

Topics: 9
27-01-2010 18:05
In het zwanger worden na miskraam forum kwam iemand met dit idee!
Dit omdat gevoelens, met name angsten en onzekerheden, toch vaak sterker zijn dan bij meiden die zwanger zijn en geen miskraam hebben meegemaakt...
Dus bij deze!
Nootje38

Posting Freak

Topics: 17
27-01-2010 18:28
goed plan meiden... denk voor vele een opluchting om toch je angsten enz kwijt te kunnen...
Suuzje

Unregistered

27-01-2010 18:42
Jeeeeeeeeee! Hij is er! Big Grin
En nu maar hopen dat ik snel ook mee mag doen!
lonnekeleoni

Posting Freak

Topics: 4
27-01-2010 18:59
Hoi meiden,

Voor mij was het ook allemaal heel spannend, de vorige zwangerschap had ik met 8 weken een echo en bleek het niet goed te zijn. Daarom kreeg ik nu een vroege echo (zelfs al rond 6.5 week omdat ik daarna 4 weken op vakantie zou gaan) Bij deze echo leek het eerst een leeg vruchtzakje te zijn, en een paar minuten later zag ze wel een hartje maar de vk gaf aan dat het nog veel te klein was en dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan. Toen ze daarna in de computer keek bleek er maar een verschil van een paar dagen in te zitten en was er toch nog een kans dat het wel goed was.

2 Weken later was ik even een paar dagen in Nederland en mocht ik terugkomen en alles bleek toch goed te zijn, dit was echt een enorme opluchting en de rest van de vakantie heb ik echt volop kunnen genieten.

Inmiddels alweer de magische 26-wekengrens over, maar ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten...de eerste 12 weken kropen voorbij, maar nu lijkt het of de tijd vliegt...

Ik hoop dat jullie ook allemaal snel een gezonde en gelukkige zwangerschap zullen hebben!

Liefs Leoni
Dodo

Senior Member

Topics: 0
27-01-2010 20:36
Jaaaaa, fijn! Een forum waar iedereen dezelfde ervaring heeft!

Ik voelde me toch niet echt thuis tussen vrouwen die voor het eerst zwanger zijn en de ervaring van een MK gelukkig niet kennen. Hoewel zoals waarschijnlijk op ieder maand forum zijn ook daar al de eerste vrouwen met een MK.

Ik leef gespannen naar mijn 1e echo toe. Het is volgende week vrijdag.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of jullie ook verschil voelen met de vorige zwangerschap.
DaisyL

Member

Topics: 1
27-01-2010 20:56
He wat een goed idee dit forum.... ik heb dit de eerste periode echt gemist, het is
toch echt anders als je een of meerdere miskramen hebt gehad!

@Dodo: deze zwangerschap voelde voor mij direct anders, gevoel van rust, ik weet niet
wat het was....tot nu toe is het uitgekomen en gaat het goed! Ben nu 20 weken, 20 weken
echo was ook goed, maar ik heb nu pas het gevoel dat ik echt kan gaan genieten! Ik hoop dat
jij ook snel kan gaan genieten en veel succes met de echo volgende week!

En de eerste weken gingen voor mijn gevoel ook heel langzaam, maar nu gaat het supersnel!
canacat

Unregistered

27-01-2010 21:21
Hoi, ik ben er ook graag bij.
Ik denk dat wij toch meer onzeker zijn dan de gelukkigen die het (nog)niet hebben meegemaakt. Dat voel ik bij mezelf wel. Als het ook nog eens naasten is overkomen, is het al helemaal eng.

Deze keer voelt inderdaad anders.

Maar dit anders voelen, voelt op dit moment belabberd! Ik wil zo graag naar bed, maar moet nog 3 uur doorbijten (werk).
Groeten allemaal!
miek4

Posting Freak

27-01-2010 21:53
Ja, suuzje, geweldig idee!!
Ik weet nog maar sinds gisteren dat ik zwanger ben, heb precies dezelfde lich klachten.
Geestelijk... ach ja, ik weet het nog maar net, maar ben nu zo onzeker!!
Heb heel veel krampen in buik en rug, had ik vorige keer ook...
Bij elke kramp ren ik naar de wc...
Latter

Senior Member

27-01-2010 22:07
Ik had bij mijn vorige zwangerschap vanaf het begin de angst dat het mis zou gaan. Ik kan het niet goed omschrijven, en het ging ook erg vroeg mis (met 5 weken). Ik kan niet zeggen dat het een traumatische ervaring voor mij was, het was erg vroeg, en ik was nog niet aan de zwangerschap gewend. Ik vond het gewoon erg jammer, er was waarschijnlijk gewoon iets mis. Ik ben nu vrij snel weer zwanger, al voelde die 5 maanden erg lang! Ik ben nu een week verder, en begin me wel redelijk zeker te voelen. Ben wel gespannen voor de eerste echo!! Maar het voelt wel goed aan! Afgezien van die twee opgeblazen balonnen die ooit mijn borsten waren!

Ik hoor nu achteraf van andere meiden die een miskraam hebben gehad dat zij ook al tijdens de zwangerschap dat gevoel hadden dat het niet helemaal klopte, hadden jullie dit ook??
miek4

Posting Freak

27-01-2010 22:11
2 dagen voordat ik hoorde dat het niet goed was, had ik opeens een raar gevoel.
Ik vertelde toen een vriendin dat ik me niet goed voelde, maar kon niet vertellen wat er dan was.
De week ervoor vertelde ik mijn vriend dat de pijn in mijn borsten verminderde....
Dus ja, ik wist het...

Nu doen mijn borsten bij elke stap zeer...
Maj

Unregistered

27-01-2010 22:12
Dan voeg ik me ook maar toe!!

Ik had de vorige keer dat ik positief testte ook een raar gevoel, alsof het niet goed zou gaan. Alhoewel ik het nu heel spannend vind, heb ik wel echt het gevoel dat het goed gaat.
Latter

Senior Member

27-01-2010 22:13
Ik moet toegeven dat ondanks dat die balonnen pijnlijk zijn en me wakker houden, ik er idd wel een goed gevoel over mijn zwangerschap door krijg!
miek4

Posting Freak

27-01-2010 22:16
Latter schreef:Ik moet toegeven dat ondanks dat die balonnen pijnlijk zijn en me wakker houden, ik er idd wel een goed gevoel over mijn zwangerschap door krijg!

zodra die pijn afzakt, dan ren ik naar het ziekenhuis....
Nee hoor, maar dat was wel een van de tekenen (dat bedacht ik me achteraf pas) en ik kreeg lage rugpijn.
Had die lage rugpijn in het begin van de zwangerschap ook in combinatie met soort menstruatiekrampen, ook niet zijn beide aanwezig...
Dodo

Senior Member

27-01-2010 22:55
De gevoeligheid van mijn borsten nam af en na een week misselijk te zijn geweest hield het ineens op. Blijkt ook ongeveer het tijdstip te zijn geweest dat het fout ging.

En ik heb al die tijd het gevoel gehad dat het zo raar was dat mijn hormonen zo achter bleven de 1e 3 weken na bevruchting. Test klopte niet met aantal weken zwanger.

Dus ja, achteraf zeg ik wel dat ik het had kunnen weten. Alleen wil je het op dat moment niet geloven!
Ynni

Unregistered

28-01-2010 08:00
Mogge dappere dames! Ik kom me hier ook gezellig aansluiten!
Ik loop nu tegen de 14 weken aan dus de 2e magische grens voor mij! Het is echt zoooooo beroerd spannend nu! De vk zegt dat het niet voorkomt dat je precies hetzelfde meemaakt dus daar hou ik me maar aan vast (en vergeet dan ff te denken dat ik er twee moet missen vanaf 13 weken).
De vorige keren voelde ik me erg zwaar! En had zeker bij de laatste veel pijn in mn buik. Of dat nou een voorteken was weet ik niet want mn zwangerschapskwaaltjes namen pas een week na mn currettage af. Nu heb ik meer rust lijkt wel en ik weet niet hoe het komt. Bij de vorige was ik nogal aan het doemdenken zonder dat ikhet tegen kon houden. Nu gaat het allemaal als vanzelf en moet ik mezelf af en toe wel heel erg hard nijpen om te beseffen ow ja ik ben zwanger... De eerste weken waren ziekend zwaar maar de laatste weken gaat alles vanzelf en heb ik nergens meer last van... Naja wat betreft de zwangerschap dan Big Grin
Voor iedereen een hele mooie rustige en gezonde zwangerschap meiden!!!
Anntje

Posting Freak

28-01-2010 10:43
Heey meiden,

Wat een goed idee, dit topic!
Ik vind het erg gezellig hoor, in het juli 2010 forum, maar je merkt toch idd dat je sommige dingen niet kwijt wilt/kunt omdat (gelukkig) niet iedereen de ervaring van een mk heeft.
Ik zal ff een lijstje maken met wie wanneer uitgerekend is enzo.

Liefs Anntje
Anntje

Posting Freak

28-01-2010 10:47
Ik zeg wel, ik zal een lijstje maken, maar ik bedoel dus een begin maken met het lijstje. Wink
Zullen we proberen om hem op volgorde van uitgerekende datum te zetten? Dan weten we wie we het eerst in de gaten moeten houden Wink

Naam----------------leeftijd--------------uitgerekend-------------eventuele bijzonderheden
Anntje-----------------25------------------29 juli-----------------3 positieve echo's gehad
Maj

Unregistered

28-01-2010 11:13
Hallo dames,

zitten jullie ook met argusogen naar je buik te kijken? Elk steekje, pijntje oid, voel ik en maakt me onzeker.

Alhoewel ik me nu wel zekerder voel dan de vorige keer, en als ik dat even niet ben dan (heel stom) heb ik een 'mantra' Het gaat goed, het gaat goed, het gaat goed, het gaat goed etc.

Dat helpt me wel, hoe stom het ook klinkt haha
Latter

Senior Member

28-01-2010 11:25
Naam----------------leeftijd--------------uitgerekend-------------eventuele bijzonderheden
Anntje-----------------25------------------29 juli-----------------3 positieve echo's
Latter-----------------33------------------23 septermber----------(8 feb 1e echo)
Maj

Unregistered

28-01-2010 11:46
Anntje-----------------25------------------29 juli-----------------3 positieve echo's
Latter-----------------33------------------23 septermber----------(8 feb 1e echo)
Maj--------------------27-----------------begin oktober-------------27-1-10 positief getest
Anntje

Posting Freak

28-01-2010 12:10
Sorry meiden, ff off-topic, maar ik had me niet aangemeld voor de mail als er nieuwe berichtjes zijn. Dus zo maar ff Wink
miek4

Posting Freak

28-01-2010 18:15
Maj--------------------27-----------------begin oktober-------------27-1-10 positief getest
Miek4------------------28------------------tussen 5 en 15 okt-------12 feb echo

Maj; ik wordt ook gek van alles wat ik voel... ben erg onzeker...ik mag dus 12 feb voor het eerst naar de gyn toe.
Ik zou dan tussen de 6 weken precies en 6 weken en 5 dagen moeten zitten...
Weet iemand of je bij exact 6 weken al een hartje kan horen?
Moet nu naar een ander ziekenhuis, heb ik zelf om gevraagd. Kon anders pas bij 9 weken terecht en dat wil ik echt niet!
Latter

Senior Member

28-01-2010 18:20
@ miek,

het hartje zou in de 6e week moeten beginnen met kloppen, dus aan het eind van de week zou je het moeten kunnen horen! Maar ik weet zeker dat je gyn van te voren wel kan vertellen wat je wel en niet kan verwachten van een echo!
canacat

Unregistered

28-01-2010 18:22
Hoi Miek, ik kreeg een echo op 6 weken, 5 dagen (dat zei het internet, calculator en zo).
Heb 2 uitwendige echo's gehad, een volle blaas, en 1 lege blaas (nog niet uit NL gehoord, dat ze dat zo vroeg deden, misschien is dit een van de weinige dingen waar ze hier dan mee voor lopen).
Uit de lengte van het kleintje bleek dat ik 7 weken en 1 dag zou zijn. Het hartje was goed te ZIEN, te berekenen en zo. Nog niet te horen. Volgens mij kan dat pas rond 10 weken of zo, alleen horen.

Naam----------------leeftijd--------------uitgerekend-------------eventuele bijzonderhedenAnntje-----------------25------------------29 juli-----------------3 positieve echo's
Canacat ---------------29-----------------6 september 2010---------08 feb naar maternity Centre (waarvoor?)
miek4

Posting Freak

28-01-2010 18:24
Bedankt meiden! Vrees voor mezelf dat ik nog niet echt gerust zal zijn dan, of misschiein wel...
Ga er natuurlijk alles aan doen om met 8 weken weer te gaan!!8
Heb weer een andere gyn natuurlijk.... Is nr 5 nog maar sinds een half jaar....
Ach ja, voel me net zo'n kijkdoos af en toe... (sorry hoor...)
canacat

Unregistered

28-01-2010 18:27
ja hoor, gewoon zeggen: ik wil nog een echo. En dan kan het vaak. Hoor je geregeld, mensen die het vragen: geen probleem. Niet vragen: niets krijgen. En dan is een extra echo toch wel fijn!
Maj

Unregistered

28-01-2010 18:41
@ cancat, hier hoeft je blaas niet perse heel vol te zijn hahaha, mijn buuf had heel lang zitten sparen en moest toen van de echoscopiste naar het toilet, want het was niet te doen hahaha
Maar je zag het hartje? zag je het dan knipperen? Je hoorde het niet?
canacat

Unregistered

28-01-2010 18:44
Ja, alleen knipperen, 147/minuut. Er was nergens geluid te horen.
Mijn vriend mocht eerst ook niet binnen... Hij moest buiten blijven, alleen als er tijd over was, mocht hij naar binnen. Gelukkig was het zo, en mochten we beiden een paar seconden het beeldscherm zien. Geen foto's gekregen, alleen verslagje voor de arts.
Dodo

Senior Member

28-01-2010 19:41
Naam----------------leeftijd--------------uitgerekend-------------eventuele bijzonderhedenAnntje-----------------25------------------29 juli-----------------3 positieve echo's
Dodo------------------37------------------23 september-----------(5 feb 1e echo)
Canacat ---------------29-----------------6 september 2010---------08 feb naar maternity Centre (waarvoor?)[/quote]
Dodo

Senior Member

28-01-2010 19:42
Je kan het hartje met 7 weken ook horen hoor! Bij mijn 1e zwangerschap had ik met 7 weken echo en kon ik het hartje zien en horen. Ze moeten alleen het geluid aan zetten!
Dodo

Senior Member

28-01-2010 19:42
Dodo------------------37------------------23 september-----------(5 feb 1e echo)
Canacat ---------------29-----------------6 september 2010---------08 feb naar maternity Centre (waarvoor?)
miek4

Posting Freak

28-01-2010 22:17
Nou, ben op z'n minst 6 wk precies bij de 1e echo, dus ben erg benieuwd...
Ynni

Unregistered

29-01-2010 08:10
Ynni-------------------29------------------30 juli-----------------12 feb geslachtsbepaling!
miek4

Posting Freak

29-01-2010 11:47
Weer een onzeker ochtendje... bah
Vannacht 3 keer eruit om te plassen, normaal ga ik er nooit uit!!
Maar goed, nog een testje gedaan (voor de zekerheid Wink ) en ja het is echt positief!!
Ynni

Unregistered

29-01-2010 12:18
Miek trust me das hartstikke normaal dat dr snachts uit moet om te plassen! Believe me Big Grin Ik wordt juist ongerust als ik er eens niet uit moet! Wink
Daar heb ik nu dus heel veel problemen mee want ik hou zoveel vocht vast in mn been dat ik er niet meer op kan lopen! Vandaag terug naar de dokter om te kijken of hij hier wat aan kan doen. Dus meid wees blij Big Grin
canacat

Unregistered

29-01-2010 16:01
even een vraagje.
Volgens mij gaat alles wel goed, geen reden om aan te nemen van niet, maar ja, die onzekerheid he.
Wat ik me afvroeg, is het normaal dat ik eerst tot en met een week of 7/8 buikpijn had (steekjes en zo. Ja dat is normaal, vraag komtSmile , is het normaal dat dat nu veel minder is, dat ik dat bijna niet meer heb, sinds een dag of 4?
miek4

Posting Freak

29-01-2010 16:05
canacat schreef:even een vraagje.
Volgens mij gaat alles wel goed, geen reden om aan te nemen van niet, maar ja, die onzekerheid he.
Wat ik me afvroeg, is het normaal dat ik eerst tot en met een week of 7/8 buikpijn had (steekjes en zo. Ja dat is normaal, vraag komtSmile , is het normaal dat dat nu veel minder is, dat ik dat bijna niet meer heb, sinds een dag of 4?

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dat ook, de eerste weken die krampen ed en later niet meer, kan me niet meer precies herinneren in welke week...
Jootje82

Posting Freak

Topics: 14
30-01-2010 12:16
Leuk deze topic!!

Allereerst Miek en Maj; GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!! SUPER!! Big Grin Helemaal blij voor jullie!

Jootje82---------------27------------------19 Juli------------------15 Feb. geslachtsbepaling!
Ynni-------------------29------------------30 juli-----------------12 feb geslachtsbepaling!

Mieke en Maj; Voelen jullie je goed??

Liefs
Jootje82

Posting Freak

30-01-2010 12:19
Canacat; Ook ik had in het begin meer last van steekjes enz dan nu.. Nu heel af en toe..
Maj

Unregistered

31-01-2010 00:23
@ Jootje, bedankt voor de felicitaties, over het algemeen voel ik me goed, als we de onzekerheid buiten beschouwing laten, maar vriendlief en ik zijn overtuigt dat het goed gaat, dus dat gaat het ook en we krijgen allemaal een wolk van een baby
miek4

Posting Freak

31-01-2010 00:27
Ik voel me lichamelijk vandaag voor 't eerst gammel.... moe, alleen maar geeuwen, en nu veel steken in mijn buik. Heb daar 's avonds toch veel meer last van... En psychisch erg onzeker en angstig... Het overheerst mijn blijdschap momenteel enorm... Maar goed ik blijf voor mezelf telkens herhalen dat het nu gewoon goed gaat komen!
Dodo

Senior Member

31-01-2010 09:54
Ik heb dat ook al weken hoor Miek. Kan er nog niet van genieten. Ben voornamelijk bang dat we vrijdag bij de echo te horen krijgen dat het niet goed is.

Ik vind de weken vanaf dat je het weet tot de echo ook erg lang duren! Het zou beter zijn als je het in het begin nog niet wist.... Maar ja, daar ben ik dan ook weer te nieuwsgierig voor!
leonec

Posting Freak

Topics: 21
31-01-2010 12:27
Hoi hoi,

Nou ik had dat ook hoor dat onzekere...(gek nu denk ik nog soms hoop dat het kindje gezond wordt geboren...hoop dat ie wel lang genoeg blijft zitten)

Ik heb de eerste 12 weken eigenlijk helemaal niet genoten, wel jammer ,maar ik kon me gevoel niet uitschakelen...

Nu alweer bijna 25 weken zwanger...en ik straal nog steeds van oor tot oor Big Grin

iedereen een hele fijne en gezonde zwangerschap gewenst Wink
Jootje82

Posting Freak

31-01-2010 12:49
Maj; FIjn dat je je zo goed voelt. En super dat jullie zo positief zijn! Big Grin Gaat ook gewoon helemaal goed dit x.. Wink

Miek; Het gaat ook helemaal goed komen! Big Grin Maar snap heel goed dat je onzeker en angstig bent hoor.. Heb ik nu af en toe ook nog.. Volgens mij ga ik na een goede 20weken echo pas echt volop genieten!

Hihi Dodo, ik begrijp je helemaal! Had ik ook hoor dat ik het zo lang vond duren. Wou ook liever dat ik er met 7 weken ofzo achter kwam. En mijn angst dat er weer geen kloppend hartje op de echo te zien was was ook erg groot. Maar des te mooier het was toen alles goed was! Erg emotioneel.. Dit x gaat het gewoon helemaal goed komen bij ons allemaal.. Big Grin
miek4

Posting Freak

31-01-2010 14:02
Bedankt meiden!! Ben vannacht voor het eerst ECHT misselijk geweest... En mijn borsten doen ernstig zeer!
Goosje

Posting Freak

Topics: 3
31-01-2010 19:35
Meiden wat fijn dat dit topic en nu is!! En natuurlijk nogmaals

GEFELICITEERD!!!!!

Ik hoop dat ik me hier snel mag aansluiten maar voor nu wil ik jullie alvast een hele fijne en onbezorgde zwangerschap toewensen!!!! Ik hoop dat jullie elkaar er hier op onzekere (en natuurlijk gelukkige) momenten doorheen kunnen slepen!!
miek4

Posting Freak

31-01-2010 20:27
Bedankt Goosje!!
Hoop ook zo dat je je snel mag aansluiten hier!!
Ynni

Unregistered

01-02-2010 09:20
Mogge dames hoe gaat het met de kwaaltjes? Hihiiii vast nog nooit zo blij geweest met een pot vol Big Grin

Ik ben ondertussen al helemaal lek geprikt.... En Miek ik heb toch iedere keer op een andere plek gemikt maar toch worden het schijven en bloeduitstortingen, naja tis voor een goed doel...
Ik hoef de pilletjes niet meer te slikken omdat ze een verhoogd risico gaven op aangeboren afwijkingen. Heb de gyn gesmeekt om ze niet te hoeven slikken, hij vond dat niet erg maar dan moest ik wel minimaal 3 maanden prikken. Die prikken beginnen ook gemeen pijn te doen dus ik ben dr vet mee...
Somige krijgen het niet echt kado geloof ik... Wink
miek4

Posting Freak

01-02-2010 10:32
Ynni schreef:Mogge dames hoe gaat het met de kwaaltjes? Hihiiii vast nog nooit zo blij geweest met een pot vol Big Grin

Ik ben ondertussen al helemaal lek geprikt.... En Miek ik heb toch iedere keer op een andere plek gemikt maar toch worden het schijven en bloeduitstortingen, naja tis voor een goed doel...
Ik hoef de pilletjes niet meer te slikken omdat ze een verhoogd risico gaven op aangeboren afwijkingen. Heb de gyn gesmeekt om ze niet te hoeven slikken, hij vond dat niet erg maar dan moest ik wel minimaal 3 maanden prikken. Die prikken beginnen ook gemeen pijn te doen dus ik ben dr vet mee...
Somige krijgen het niet echt kado geloof ik... Wink

Ja, die prikken zijn erg gemeen he Ynni!! Maar hoe is het met je been, al minder pijnlijk?
Latter

Senior Member

01-02-2010 16:42
Hallo,

ik kom net bij de gyn vandaan. Niet gepland, helaas vanmorgen ineens blaasontsteking. Normaal kijk ik het altijd een paar dagen aan om te zien og het vanzelf weer over gaat (gebeurt heel soms), maar nu ik zwanger ben toch maar meteen de gyn gebeld. Kon meteen langskomen Smile En omdat ik pas maandag het intake gesprek had heeft ze nu ook maar meteen een ech gemaakt om de zwangerschap te bevestigen. Ik heb dus vanmiddag een goed kloppend hartje gezien Smile Smile Big Grin alles zag er goed uit! Ben misschien 3 dagen korter zwanger dan gedacht.....

Jammer dat mijn vriend er niet bij was (onderweg naar VS), maar ben wel erg blij Smile Maandag weer een echo!
Dodo

Senior Member

01-02-2010 16:51
@Latter: Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord!

Ik kijk er ook zo naar uit! Met spanning natuurlijk! Maar ik hoop vrijdagochtend ook een hartje te zien en te horen dat de grootte klopt!
Dodo

Senior Member

01-02-2010 16:52
Ben trouwens sinds dit weekend echt 24 uur per dag misselijk. Niet overgeven, maar wel golven zuur in de mond. Ik heb er alles voor over, maar hoop stiekem wel dat dit niet 7,5 maand zo doorgaat......
Jootje82

Posting Freak

01-02-2010 16:54
Goosje; Dank je wel, lief van je! Hoop ook dat je hier snel mag aansluiten..!

Latter; GEFELICITEERD!!!! Big Grin Wat fijn dat het hartje goed klopte.. Big Grin En maandag weer.. Heerlijk!

Dodo; Komt vast helemaal goed. Maar snap dat je vol spanning zit.. Had ik ook. Ik duim voor je! Big Grin

Ik ben vandaag 16 weken! Big Grin Gaat best snel allemaal.. Over 2 weken geslachtsbepaling.. Spannend! Confusedhock:
Jootje82

Posting Freak

01-02-2010 16:55
Dodo; kan me voorstellen dat je dat niet hoopt. Sterkte..
Dodo

Senior Member

01-02-2010 17:08
Het is wel heel erg hoopvol om te zien dat bij jou alles goed gaat! Dat maakt ook wel dat ik ga geloven dat het nu goed gaat! De kans dat het 2x misgaat is toch kleiner dan dat het nu goed gaat!

Heb je al echt een buik trouwens?
Jootje82

Posting Freak

01-02-2010 17:17
Dat is zeker waar! Ben ook blij dat het nu goed gaat en blij dat ik hoop kan geven aan de net zwangere of de dames die zwanger willen worden na een mk..

Nee heb nog niet echt een buik. Begint nu wel te groeien maar is nog meer de onderbuik.. Hihi kan niet wachten hoor tot ik een mooi rond buikje krijg! Big Grin
Suuzje

Unregistered

01-02-2010 18:01
Hé meiden!

Ik mag ook met jullie meekletsen!!! Big Grin

Vanmiddag een positieve CB digitale test: zwanger!!!
Wel nog voor mijn NOD... ik kon echt niet meer wachten.

Ik ben zo onwijs blij!!!!
Nieuwe maand, bijna lente, precies 2 maanden na de curettage, nieuw wonder!
Oh, ga alsjeblieft goed groeien dit keer!!!!
Jootje82

Posting Freak

01-02-2010 18:10
Whaaaaaaa! :o Suuzje! Super heej! GEFELICITEERD!! Big Grin Kan me voorstellen dat je superblij bent..! Probeer er toch van te genieten.. Ik ben ook alweer 16 weken.
Joehoeeee, ben echt blij voor je!!! Big Grin Big Grin
Suuzje

Unregistered

01-02-2010 19:28
Dank je wel Jootje!!! Big Grin

Ik kan het nog niet helemaal geloven eigenlijk! Voel me wel zooooo opgelucht!
En zo onwijs blij!!! Big Grin
Natascha1982

Posting Freak

01-02-2010 19:45
Hallo allemaal, ook ik kom me hier even melden. Na onze miskraam in November, hebben we vorige week weer positief getest.
Alle kwaaltjes die ik toen had heb ik nu niet, alleen wat mee moeheid. We heb ik last van een gespannen buik, net zon gevoel als je iets heel spannend vind, een tintelend gevoel. Wie herkent dit? Aan de ene kant ben ik heel blij dat het zo snel nog een keer gelukt is aan de andere kant is het zo eng. Ik houd me maar voor 2 x domme pech krijg ik niet. 18 februari mogen we voor de eerste echo, zo spannend!! We zijn dan 7,5 week zwanger. Hopelijk neemt dan de spanning ook een beetje af, wil niet twijfelen, maar je doet het onbewust toch.
Suuzje

Unregistered

01-02-2010 19:49
Gefeliciteerd Natascha!!!

Kunnen we fijn samen tegen elkaar aan zenuwpezen... we lopen bijna gelijk!
Natascha1982

Posting Freak

01-02-2010 20:29
Spannend, wanneer mag je voor de eerste echo?
miek4

Posting Freak

01-02-2010 22:21
Suuzje en Natascha gefeliciteerd!! Super meiden!! Vullen jullie ook even het lijstje in!!

Jootje; 16 weken al weer! wow, geweldig meis!

Latter; geweldig meis, geniet er van!

Dodo, lastig die klachten...

Heb veel last van m'n onderrug... vind ik eng, had ik ook toen ik een mk had....
Maj

Unregistered

02-02-2010 11:01
Hallo en welkom dames, fijn dat jullie positief getest hebben..

ook ik houd mezelf voor dat 2 keer mis niet kan (en dat valt niet mee...)

Ik heb volgende week dinsdag een echo dan zou ik rond de 6 weken zitten, hoop wel dat ik dan al een hartje zie kloppen, kan dat?
Maj

Unregistered

02-02-2010 11:02
onder mijn berichtje in mijn (hoe heet dat?) hoe ver ik ben. Staat dat het hartje al begint te kloppen, dan zou ik dus volgende week het hartje wel moeten kunnen zien? Ik hoop het zo, dan zal ik denk ik geruster zijn (Hoop ik hahaha)
miek4

Posting Freak

02-02-2010 11:03
Maj schreef:onder mijn berichtje in mijn (hoe heet dat?) hoe ver ik ben. Staat dat het hartje al begint te kloppen, dan zou ik dus volgende week het hartje wel moeten kunnen zien? Ik hoop het zo, dan zal ik denk ik geruster zijn (Hoop ik hahaha)

Ik hoop het voor je Maj!! Het zou denk ik zoveel rust geven meis...
Latter

Senior Member

02-02-2010 11:12
@Maj

Ik had gisteren een onverwachte echo op week6+4 (7e week) en kon het hartje zien Smile Mijn nichtje is verloskundige en zei dat het wel vroeg was om het hartje te kunnen zien op een echo. Ik weet niet hoe ver je bent tijdens je echo, maar het kan wel zijn dat als je vroeg bent het hartje idd klopt, maar dat je het nog niet kunt zien. Ik hoop natuurlijk dat je het wel kan zien, het is geweldig!

Ik neem aan dat je VK of Gyn je kan uitleggen wat je ziet, en als je geen hartje ziet of het gewoon te vroeg is....
Maj

Unregistered

02-02-2010 11:18
@ latter kreeg jij een uitwendige of inwendige echo? ik dacht dat daar ook nog wel een verschil in zat?

Ik ben dan volgens mijn eigen berekeningen 6 weken, dus zou dan net aan mijn 7e week beginnen (bereken ik dat dan goed?)
Maj

Unregistered

02-02-2010 11:18
@ latter wat fijn dat je het hartje gezien hebt!!
Suuzje

Unregistered

02-02-2010 11:33
Natascha1982 schreef:Spannend, wanneer mag je voor de eerste echo?

Mijn Gyn zei dat ik mocht bellen als ik twee weken overtijd was... dus ik denk dat ik ook vroeg mag komen. Ik denk dan met 7-8 weken ofzo? Beetje zoals jij? Als ik in ieder geval zeker weet dat het hartje moet kloppen. Ik kwam er vorige keer met 8 weken achter dat het hartje niet klopte (vanaf week 6 al niet meer waarschijnlijk).

Ik ga proberen de komende weken gewoon lekker naief blij te zijn en dan ga ik over een week of twee wel even een rondje bellen. Het liefste bel ik en dat ik dan de dag erna kan komen. Dan ga ik me misschien minder zitten opvreten van te voren. Wink En nu eerst even nog officieel voorbij mijn NOD raken.

We hebben het gisteren aan mijn moeder verteld en aan mijn schoonouders. En daar houden we het even bij. We wilden dit toch even met ze delen aangezien ze allebei zo hebben meegeleeft.

Oh Latter, wat fijn dat je het hartje hebt gezien!!! Wauw!!! Big Grin

Oh Miek... pijn in je onderug is in principe een hele normale zwangerschapskwaal. Hou vol!!!

Maj, als het meezit kan je het hartje dan wel zien denk ik! Spannend zeg!
Suuzje

Unregistered

02-02-2010 11:36
Ik denk dat ik de laatste versie heb! Alleen Latter haar goede echo staat er nog niet bij.

Jootje82---------------27------------------19 Juli------------------15 Feb. geslachtsbepaling!
Latter-----------------33------------------23 september----------(8 feb 1e echo)
Suuzje-----------------29----------------14 oktober---------------Alleen nog even heel blij zijn!
Latter

Senior Member

02-02-2010 11:42
Latter-----------------33------------------23 september---------- 1 feb, kloppend hartje (8 feb 2e echo)
Suuzje-----------------29----------------14 oktober---------------Alleen nog even heel blij

Ik had een inwendige echo, ik geloof dat je uitwendig nog niet veel kan zien. Ben benieuwd wat het volgende week wordt....
Maj

Unregistered

02-02-2010 12:28
Latter-----------------33------------------23 september---------- 1 feb, kloppend hartje (8 feb 2e echo)
Maj--------------------27-----------------begin oktober-------------12 feb echo
Suuzje-----------------29----------------14 oktober---------------Alleen nog even heel blij

Daarnet fertiliteitsarts gesproken, ik krijg een echo van haar, dus heb de echo van as dinsdag afgezegd. Ik krijg de (inwendige) echo in het ziekenhuis vrijdags dus dat is weer iets later, dan word ik (als alles goed is) doorverwezen naar de gyneacoloog voor een 1e zwangerschapscontrole bij 8 of 9 weken. Daarna waarschijnlijk doorverwezen naar de vk.
canacat

Unregistered

02-02-2010 15:29
he, Miek, had ik ook in het begin, dat ik vooral 's avonds steekjes voelde.

ha, dodo, vrijdag een echo? leuk, niet spannend, want gaat gewoon goed gaan!
latter, jouw vriend ook af en toe in het buitenland? die van mij heeft af en toe een conferentie hier en daar. Laatst was het chicago, maar een paar dagen. De volgende is in juni, Zwitserland, geloof ik Wink

Jippie, Suuzje! Natasja! ook welkom!
Jootje82

Posting Freak

02-02-2010 16:27
Natascha; GEFELICITEERD!!! Big Grin Super meid!
Latter

Senior Member

02-02-2010 17:02
@Canacat

Mijn vriend reist veel voo zijn werk. Nu helaas twee weken achter elkaar, hij was gelukkig in het weekend wel thuis Smile Hij heeft nu een cursus in Dallas! Volgende week gaan we dus wel samen naar de gyn!
Dodo

Senior Member

02-02-2010 17:39
Hé, weer twee nieuwe zwangeren na miskraam! Dat geeft een goed gevoel! Ben blij dat het bij velen toch snel weer lukt!

Ik ben nog steeds aan het aftellen naar vrijdag! Gisteren weer nieuw zwangerschapsverschijnsel ontdekt. Beetje plastisch, maar de binnenste lippen zijn ineens veel groter...... Heb ik bij de vorige x niet meegemaakt!
Natascha1982

Posting Freak

02-02-2010 19:33
Natascha1982-----------27----------------4 oktober----------------1e echo 18-02
Maj

Unregistered

02-02-2010 19:41
ik heb hem even op volgorde gezet:

Ynni-------------------29------------------30 juli-----------------12 feb geslachtsbepaling!Canacat ---------------29-----------------6 september 2010---------08 feb naar maternity Centre (waarvoor?)
Dodo------------------37------------------23 september-----------(5 feb 1e echo)Natascha1982-----------27----------------4 oktober----------------1e echo 18-02
Maj

Unregistered

02-02-2010 19:42
Oeps nu klopte hij niet meer, hopelijk zo wel

Jootje82---------------27------------------19 Juli-----------------15 Feb.geslachtsbepaling!
Suuzje

Unregistered

02-02-2010 20:05
Haha! Ja daar zat ik ook al aan te denken! (op volgorde zetten) Wink
Oh.. mijn "zijn" is eraf gevallen... :lol:

Jootje82---------------27------------------19 Juli-----------------15 Feb.geslachtsbepaling!
Suuzje-----------------29----------------14 oktober---------------Alleen nog even heel blij zijn!
miek4

Posting Freak

02-02-2010 20:08
Ik bedacht me net dat ik sinds gisteren toch minder krampen in mijn buik heb.
Dat zeurende ongi gevoel is echt minder...
canacat

Unregistered

03-02-2010 03:34
Ja, hier kom ik weer met een vraag...

op de school waar ik maandag was, was buikgriep... Nu krijg ik ook klachten: keelpijn en zo. Is het erg als ik ook griep krijg?? Ik was eindelijk een beetje minder bezorgd, en nu begint het weer! Ben bang dat het mis gaat als ik griep krijg... Wie heeft antwoorden?
misslola

Posting Freak

03-02-2010 09:03
Misslola----------------28------------------20 juli------------------9 februari naar vk!

Ik wil me ook graag toevoegen aan het lijstje. Heb het topic nog niet helemaal doorgelezen. Alleen nog maar de eerste pagina. Maar ik voelde me gelijk thuis!!! Wink
Ook ik had bij de eerste zwangerschap een onrustig gevoel. Achteraf dus verklaarbaar omdat het is misgelopen.
Nu bij de tweede zwangerschap had ik gelijk een rust over me heen en wist ik dat het goed zat. Heel vreemd, maar je voelt ziets dus blijkaar heel goed aan!
Meiden we gaan ervan uit dat het nu bij iedereen goed blijft gaan!!!

Liefs
Latter

Senior Member

03-02-2010 09:41
@Canacat
Ik weet niet of griep erg is voor de kleine in je buik. Koorts is niet goed. Om dezelfde reden dat je niet te lang in een heet bad mag liggen. Een steiging in lichaamstemperatuur is niet goed. Ik zou als ik jouw was toch even je VK of gyn bellen!
Suuzje

Unregistered

03-02-2010 10:09
@ Miek: Maak je je zorgen dat je nu minder ongi-pijn hebt? Volgens mij is dat normaal dat dat maar 1-2 weken aanhoudt. Het ligt volgens mij ook een beetje aan je baarmoeder (gevoeligheid) lijkt me. Maar maak je geen zorgen! Het gaat helemaal goed komen! Knuffel!!!

@ Canacat, volgens mij kan griep geen kwaad. De kleine is goed beschermt! Wink Alleen met koorts moet je een klein beetje oppassen en in de gaten houden. Maar ook dat zal wel loslopen. Maar ik zou inderdaad even je VK (heb je dat daar?) bellen en gewoon even vragen. Dan maak jij je ook minder zorgen!

"Het kan gebeuren dat je tijdens je zwangerschap de griep krijgt. Voor je baby kan dit geen kwaad. Deze wordt niet ziek. Zorg ervoor dat je goed blijft drinken en rust lekker uit. Heb je koorts neem dan je temperatuur op. Als die 38° of meer is, neem dan 500 mg paracetamol in. Dit zorgt ervoor dat je temperatuur iets daalt. " (van het internet gehaald)

MissLola, wat fijn dat je meteen zo'n goed gevoel hebt! Ik voel me nu ook alleen maar blij en ik ben er heilig van overtuigt dat het nu goed gaat. Natuurlijk ben ik wel doodnerveus, voor de echo enzo, maar ik heb wel echt een heel fijn gevoel! Ik hoop dat dat aanhoudt. De vorige keer begon in me vanaf 5,5 week zorgen te maken. En toen was het dus ook fout gegaan. Gek is dat, dat veel het toch wel aanvoelen.

Maar ehm... ik sta nog steeds onderaan! Hoop dat er snel nieuwe zwangeren bij komen! Big Grin
(Ik heb al een paar kandidaten in gedachten... duimduimduim!)
miek4

Posting Freak

03-02-2010 10:14
Suuzje schreef:@ Miek: Maak je je zorgen dat je nu minder ongi-pijn hebt? Volgens mij is dat normaal dat dat maar 1-2 weken aanhoudt. Het ligt volgens mij ook een beetje aan je baarmoeder (gevoeligheid) lijkt me. Maar maak je geen zorgen! Het gaat helemaal goed komen! Knuffel!!!

@ Canacat, volgens mij kan griep geen kwaad. De kleine is goed beschermt! Wink Alleen met koorts moet je een klein beetje oppassen en in de gaten houden. Maar ook dat zal wel loslopen. Maar ik zou inderdaad even je VK (heb je dat daar?) bellen en gewoon even vragen. Dan maak jij je ook minder zorgen!

"Het kan gebeuren dat je tijdens je zwangerschap de griep krijgt. Voor je baby kan dit geen kwaad. Deze wordt niet ziek. Zorg ervoor dat je goed blijft drinken en rust lekker uit. Heb je koorts neem dan je temperatuur op. Als die 38° of meer is, neem dan 500 mg paracetamol in. Dit zorgt ervoor dat je temperatuur iets daalt. " (van het internet gehaald)

MissLola, wat fijn dat je meteen zo'n goed gevoel hebt! Ik voel me nu ook alleen maar blij en ik ben er heilig van overtuigt dat het nu goed gaat. Natuurlijk ben ik wel doodnerveus, voor de echo enzo, maar ik heb wel echt een heel fijn gevoel! Ik hoop dat dat aanhoudt. De vorige keer begon in me vanaf 5,5 week zorgen te maken. En toen was het dus ook fout gegaan. Gek is dat, dat veel het toch wel aanvoelen.

Maar ehm... ik sta nog steeds onderaan! Hoop dat er snel nieuwe zwangeren bij komen! Big Grin
(Ik heb al een paar kandidaten in gedachten... duimduimduim!)

Dank je! JA, ben erg onzeker... bah
Maar goed, ik probeer wel positief te denken!
En trouwens misschien kom ik nog wel onder je te staan hoor :lol: !
Mijn uitgerekende datum kan tussen 5 en 15 okt liggen...
Maar de lijst mag nog veel langer worden hoor!!
Suuzje

Unregistered

03-02-2010 10:28
Ik snap heel goed dat je je onzeker voelt Miek... het is ook erg moeilijk nu zo in het begin. Ik heb nu nog makkelijk praten, net 2 dagen een positieve test. Maar ik probeer zo positief mogelijk te blijven en me echt zo min mogelijk zorgen te maken. Als er een "wat als" gedachte in mijn hoofd opkomt, ga ik expres aan leuke dingen denken. Aan de geweldige toekomst. Weet je, ik wil me nu alleen maar heel erg gelukkig voelen. Ik heb dat gevoel zo gemist de afgelopen maanden! Ik hoop dat het gevoel zo blijft.
Als je een peptalk (oid) nodig hebt mag je me altijd PB'en! XXX
Maj

Unregistered

03-02-2010 11:07
nou hier word ik steeds zekerder van mijn zaak... Ik weet het vandaag een week dat ik zwanger ben... reden voor een feestje!! :lol: Big Grin :!:
Latter

Senior Member

03-02-2010 11:25
Ik ben morgen alweer 3 weken overtijd!! Nu lijk thet ineens of de tijd wel snel gaat Smile Ik weet al ruim 3 weken dat ik zwanger ben!!! Ik begin me nu ook echt beroerd te voelen Sad Ik heb weer migraine (nu aan de andere kant) en nu ook misselijk. Normaal heb ik daar tijdens migraine geen last van, dus misschien is het nieuw, of is het de ochtendmisselijkheid. Ik heb al een cracker, muesli en een beschuitje gegeten... Maar helpt niet Sad Ik zou over een half uur lunchen bij mijn schoonouders...
miek4

Posting Freak

03-02-2010 11:26
Maj schreef:nou hier word ik steeds zekerder van mijn zaak... Ik weet het vandaag een week dat ik zwanger ben... reden voor een feestje!! :lol: Big Grin :!:

Goed zo Maj!! ha ha geweldig om je positiviteit te lezen!! Dank meis,je geeft me zo weer moed!! Ik weet het nu 1 week en 1 dag; ook een reden voor een feestje!!
miek4

Posting Freak

03-02-2010 11:27
Suuzje schreef:Ik snap heel goed dat je je onzeker voelt Miek... het is ook erg moeilijk nu zo in het begin. Ik heb nu nog makkelijk praten, net 2 dagen een positieve test. Maar ik probeer zo positief mogelijk te blijven en me echt zo min mogelijk zorgen te maken. Als er een "wat als" gedachte in mijn hoofd opkomt, ga ik expres aan leuke dingen denken. Aan de geweldige toekomst. Weet je, ik wil me nu alleen maar heel erg gelukkig voelen. Ik heb dat gevoel zo gemist de afgelopen maanden! Ik hoop dat het gevoel zo blijft.
Als je een peptalk (oid) nodig hebt mag je me altijd PB'en! XXX

Bedankt lieverd!! Ik ga ook genieten, van het gevoel waar ik al weer zo lang op moest wachten!!
En als het mis zou gaan, dan heb je het toch niet in de hand...
IK BEN ZWANGER!! YES!! ha ha
Jootje82

Posting Freak

03-02-2010 12:58
Lieverds, onzeker blijven we toch wel wat.. Maar probeer toch echt te genieten! Het gaat zo snel.. We zijn pas echt blij als we een gezond klein wondertje in onze armen hebben. Maar ondanks onzekerheden die we allemaal hebben moeten we echt genieten. Het is allemaal zow bijzonder! Big Grin Big Grin
Natascha1982

Posting Freak

03-02-2010 14:41
Joehoe tijd voor een feestje. Vandaag precies een week geleden was de positive test, nwaar ik de vorige keer geen drang had om maar iets te kopen wat met zwanger zijn te maken had, heb ik nu 2 cadeautjes gekocht voor mijn mannetje. 1 boekje waar hij als kind helemaal gek op was en een boekje papa voor beginners, kon het echt niet laten, dit is voor mij dan ook gewoon een teken dat dit goed gaat!!
Anntje

Posting Freak

03-02-2010 16:01
Lieve meiden,

Al veel te lang niets meer van me laten horen.. :oops:
Maar ik kreeg geen mailtjes meer dat er nieuwe berichten gepost waren, dus dacht ik, laat ik es kijken of er wel gekletst wordt. En ja hoor, 'k moest ff 7 pagina's doorspitten... Confusedhock:

Nieuwe meiden: Van harte gefeliciteerd, probeer te genieten van de komende periode.

Met mij alles prima. Afgelopen weekend hebben we allemaal spulletjes gekocht, een babykamer, en een maxicosi en een box van marktplaats. Erg leuk om er zo steeds meer mee bezig te zijn.

Ik voel me verder ook prima. Ben wel heel erg moe, maar ben dan ook net maandag begonnen met een nieuwe baan (op een kinderdagverblijf) en das dan toch best wel vermoeiend. Maar gelukkig houden ze er wel rekening mee. Zo mocht ik vanmiddag 2 uur eerder naar huis, zodat ik vanavond bij de vergadering kan zijn. Dat lukt me anders niet omdat ik dan zo moe ben, maar er wordt dus echt rekening met me gehouden.

Liefs Anntje
Dodo

Senior Member

03-02-2010 18:19
Ik heb vandaag weer buikpijn. En daardoor wel stress. Heb de afgelopen weken alleen aan het begin buikpijn gehad. En ik ben 24 uur per dag misselijk en gevoelige tepels.

Gelukkig komt vrijdag dichterbij. 's Ochtends half 9 echo. Ik vind het zo spannend! Hoop zo dat we heel erg blij uit het ziekenhuis komen!
jot

Unregistered

03-02-2010 20:05
Hallo allemaal,

Ook ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ben wel ´actief´ op het forum ´uitgerekend in september 2010´, maar met de dames hier deel je toch min of meer dezelfde ervaring.

Eind van deze week zit ik precies op de periode dat het de vorige keer misging, dus dat is toch wel weer zo´n mijlpaal. Slaat natuurlijk nergens op alsof het op een ander tijdstip niet fout zou kunnen gaan, maar toch.....
Ben wel positief over deze zwangerschap en wil ook geen onnodige energie verspillen aan doemdenken! Mocht het toch fout gaan dan deal ik er op dat moment wel weer mee, maar nu wil ik alleen maar blij zijn!! Big Grin (zei ze stoer!!)
Over 1,5 week heb ik de eerste echo en dat is natuurlijk wel weer spannend...!

Voel eigenlijk wel prima, wel wat misselijk en m´n boops doen vreselijk pijn, maar dat is allemaal wel te overzien!!
Dodo

Senior Member

03-02-2010 20:25
Ha Jot, ook hier? Ik lees/schrijf ook mee op september, maar voel me hier wat meer thuis!
Dodo

Senior Member

03-02-2010 20:26
Heb net internet afgezocht naar buikpijn.... Maar tot aan 8 weken hebben heel veel vrouwen last van buikpijn! Dus ik probeer maar wat te ontspannen. Ga zo kruikje maken en lekker liggen!
juffie79

Unregistered

03-02-2010 20:58
ik wil me ook bij jullie aansluiten.
Vorig jaar in maart/april miskraam gehad, bij 6,5 week is het fout gegaan. Ik zit nu ook bijna op die tijd.
Na miskraam was mijn cyclus helemaal ontregeld, dan zat ik weer op 35, dan weer 45,
Je kon er niet op gaan. In oktober ben ik naar huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen, diverse onderzoeken gehad, goed behalve dat de cyclus zo onregelmatig is. Gyn had me clomid voorgeschreven. Ben daar in december mee gestart en nu bleef mijn menstruatie uit, en heb ik vanmorgen getest en yes zwanger.

ik vind het deze keer ook weer spannend, moet over 2 weken ook terug naar het ziekenhuis voor de echo.
Het is wel allemaal spannend, j

Ik voel me op zich prima, vorige week wat last van mijn buik, deze week minder.

groetjes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (11): 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave