Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Naar de dokter

Naar de dokter
Wopke

Member

Topics: 14
25-01-2010 10:40
Hallo allemaal,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt..

Ik ben redelijk jong al met de pil begonnen (eind basisschool) omdat ik zeer onregelmatig ongesteld was. Een maand, paar maanden niet enz enz. En ik had erg veel last van acne.
Nu ben ik eind september gestopt met de pil, want we willen graag kinderen.
Ik heb nog wel de onttrekkingsbloeding van de pil gehad. En eind oktober 2 daagje heel klein beetje donker bloed verlies, maar geen echte menstruatie.
Maar sindsdien, nu dus 4 maanden geleden, is er nog helemaal niks gebeurd. Nog geen drupje ben ik verloren.
Toch even aan mijn moeder voor gelegd. Nu blijkt ze op jonge leeftijd (15 jaar) een eileiderontsteking hebben gehad. Daarna aan de pil. Na het stoppen ook onregelmatig ongesteld en i.v.m zwangerschapswens een hormoonkuur gehad, sloeg niet aan, dubbelehormoonkuur werkte ook niet.
Ze hadden al van de dokter te horen gekregen dat ze maar eens aan ivf moesten gaan denken.
Maar, voilla, spontaan zwanger (van mij dus) in 1986 en in 1990 nog eens.
Ze had dus maar 1 eileider en voor mij nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.

Ik moet om 14.10 bij de dokter zijn. Ik laat haar mijn moeders geschiedenis ook zien. En ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeurden. Ik hoop dat het niet ernstig is, en misschien met een hormoonkuur (die wel aanslaat) te verhelpen valt.
Maar zoals jullie je misschien wel kunnen voorstellen. Ik ben nog al zenuwachtig.....

Bedankt voor het lezen..
Liefs Maaike
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
25-01-2010 10:44
Succes bij de HA!

Hoop voor je dat het allemaal mee valt, en dat het gewoon door het ontpillen komt.. Mss een kuurtje om je ongi op te wekken en dat alles daarna weer op de natuurlijke manier werkt..

Liefs Limi
zonnebloempje

Posting Freak

Topics: 13
25-01-2010 10:55
he meid,

hier moet ik even op reageren.
ook ik kwam maar niet aan een mooie cyclus en had last van acne,
dus... aan de pil gegaan.
jaren geslikt, toen even niet en sept 08-sept 09 weer wel (begin van ons huwelijk)

ik heb na afgelopen september een onttrekkingsbloeding gehad,
en daarna ben ik dus wel ongesteld geworden.
daarna niet meer en naar de huisarts gegaan.
die zei dat ik aan het ontpillen was, maar dat ze wel wilde dat ik even bloed zou laten prikken.

uit die test kwam naar voren dat mijn hormoonwaarden goed waren, dus... nog maar even afwachten.
(na 70 dagen was het toen zover)
Misschien is dat het en misschien heel wat anders, maar ik wil je even succes en sterkte wensen.
ja kan altijd vragen of ze je bloed willen laten controleren
(mocht de ha dat niet zelf opperen)

succes meid, en kom anders meekletsen bij de oktoberstarters....
daar zijn er zoiezo meer met een onregelmatige cyclus
(al snap ik dat er bij jou meer achterligt)
Wopke

Member

25-01-2010 13:37
Dank jullie wel dames!
Het is bijna zo ver.. Ik haat dat wachten! :roll:

@Zonnebloempje.. Redelijk gelijk verhaal dus! Hopelijk valt het bij mij ook mee. Wat ik me nog afvroeg: Heb je nu een regelmatige cyclus??

Ik laat jullie nog weten wat de HA zei..
Wopke

Member

25-01-2010 15:25
Zo, dat is achter de rug..

Ik had een e-mail van mijn moeder mee, met haar geschiedenis. het leek haar beter als nu alles goed bekeken wordt. Ze maakt dus een verwijsbrief (die ik vrijdag pas kan ophalen) En dan kan ik de gynacoloog bellen.
Die gaat dan waarschijnlijk van onderen met een echo alles beter bekijken.
Ook was het verstandig nog meer af te vallen, want dat helpt ook zeker.
Misschien had ik een ziekte (ben de naam kwijt, was erg moeilijk :oops: ) Maar dat kwam er op neer dat je een leeg blaasje produceert en geen eitje, vandaar dus geen menstruatie.

Maar goed, nog even wat meer geduld hebben en dan weet ik meer..

To be continued.. Wink
zonnebloempje

Posting Freak

25-01-2010 17:32
he wopke,

wat goed dat je naar de HA bent gegaan.
in mijn onderschrift kun je zin hoe mijn cyclus is.
(ik weet niet of je hier nieuw bent, dan zie je de onderschriften misschien niet, kan je zelf instellen)
mijn cyclus was 33-70-en nu ben ik nog bezig.
als ik dit weekend mijn ei-sprong heb gehad (zo voelde het wel)
zou ik deze maand voor het eerst op 28 zitten
we wachten dus rustig af

succes met de verdere stappen/onderzoeken

wat betreft het afvallen
dat is wel vaak iets wat ze noemen, mar ben je "zwaar" dan?

groetjes...
Babii

Posting Freak

Topics: 48
25-01-2010 17:33
Wopke schreef:Zo, dat is achter de rug..

Ik had een e-mail van mijn moeder mee, met haar geschiedenis. het leek haar beter als nu alles goed bekeken wordt. Ze maakt dus een verwijsbrief (die ik vrijdag pas kan ophalen) En dan kan ik de gynacoloog bellen.
Die gaat dan waarschijnlijk van onderen met een echo alles beter bekijken.
Ook was het verstandig nog meer af te vallen, want dat helpt ook zeker.
Misschien had ik een ziekte (ben de naam kwijt, was erg moeilijk :oops: ) Maar dat kwam er op neer dat je een leeg blaasje produceert en geen eitje, vandaar dus geen menstruatie.

Maar goed, nog even wat meer geduld hebben en dan weet ik meer..

To be continued.. Wink

PCO???
Wopke

Member

25-01-2010 18:12
Ik geloof dat dat het was ja Wink
Alleen noemde zij niet de afkorting :lol:

Echt veel te zwaar ben ik niet, een klein beetje Tongue
Ik heb nu een BMI van rond de 27, dat moet naar de 25 wil ik in de 'gezond' zone zitten.
Nou ben ik al ongeveer 10 kilo afgevallen (van maat 48 naar maat 42) Gewoon rustig aan gedaan, 3x in de week sporten en bijna niet meer snoepen.
Dus ik ben al een eind op weg.
Had er niet aan moeten denken dat ik dat er nu nog af MOEST sporten :lol:
Hoezo dan? Valt dit nog wel mee?? (Eerlijk gezegd ken ik mensen die, uhm, dikker :oops: zijn, en die gewoon zwanger zijn geworden)
Hopelijk heb ik niemand met dit gevoelige onderwerp beledigd Confusedhock:
(Dat is zeek zeker niet de bedoeling!!!!)

Heb een afspraak met de gynacoloog gemaakt, volgende week woensdag gaat het gebeuren! :o
Bati

Posting Freak

Topics: 4
25-01-2010 18:47
Heel veel sterkte en suc6 gewenst!
Wopke

Member

02-02-2010 12:04
Nou, het is bijna zo ver. Morgen moet ik naar de gynacoloog en kom ik er eindelijk achter wat er aan de hand is (hoop ik)
Beebie25

Posting Freak

02-02-2010 14:30
Succes morgen, ben benieuwd!
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
02-02-2010 16:11
Wopke schreef:Ik geloof dat dat het was ja Wink
Alleen noemde zij niet de afkorting :lol:

Echt veel te zwaar ben ik niet, een klein beetje Tongue
Ik heb nu een BMI van rond de 27, dat moet naar de 25 wil ik in de 'gezond' zone zitten.
Nou ben ik al ongeveer 10 kilo afgevallen (van maat 48 naar maat 42) Gewoon rustig aan gedaan, 3x in de week sporten en bijna niet meer snoepen.
Dus ik ben al een eind op weg.
Had er niet aan moeten denken dat ik dat er nu nog af MOEST sporten :lol:
Hoezo dan? Valt dit nog wel mee?? (Eerlijk gezegd ken ik mensen die, uhm, dikker :oops: zijn, en die gewoon zwanger zijn geworden)
Hopelijk heb ik niemand met dit gevoelige onderwerp beledigd Confusedhock:
(Dat is zeek zeker niet de bedoeling!!!!)

Heb een afspraak met de gynacoloog gemaakt, volgende week woensdag gaat het gebeuren! :o

Overgewicht kan een oorzaak zijn voor PCO, maar dit hoeft zeker niet. Er zijn inderdaad nog genoeg dames met enige vorm van overgewicht die zonder problemen zwanger worden.
Hoop voor je dat je nog aan het 'ontpillen' bent! De een krijgt na het stoppen vrij snel weer een cyclus en bij de ander duurt het helaas langer.
Heel veel succes bij de gyn morgen!
zonnebloempje

Posting Freak

02-02-2010 17:12
succes meid!!
Wopke

Member

03-02-2010 17:29
Zo, dat is achter de rug. Maar waarschijnlijk is het eigenlijk net begonnen.

Ik ging vanochtend naar de gynacoloog, en waarvan ik dacht dat dat bij mij nooit zou gebeuren, gebeurde.
Ik werd ongesteld :roll: Niet heel erg, maar er komt wel bloed uit Tongue Aan de ene kant ben ik er wel blij om.
Maar zoals de dokter al zo leuk opmerkte:'ik ben niet bang voor een beetje bloed' Haha, leuke man! (Erg aardig ook!)

Maar goed, hij heeft gekeken met een apparaatje (deed gelukkig geen zeer) en het leek erop dat ik idd pco heb.
Daarna bloed laten prikken en mijn vriend moet een zaadmonster inleveren. Erg goed van de dokter dat hij zich niet blind staart dat het aan mij kan liggen.
De 15de moet ik er weer heen en dan heeft hij alle uitslagen binnen en weten we meer.

Nou dat was het voor nu!
Bedankt voor de lieve berichtjes, dat doet echt goed!! Big Grin
Bati

Posting Freak

03-02-2010 18:41
Ik hoop voor je dat t zow de 15de is! Veel sterkte!
Beebie25

Posting Freak

04-02-2010 13:43
Nou spannend, hopelijk is het een goede uitslag Wink
zonnebloempje

Posting Freak

05-02-2010 17:20
he Wopke,

ongesteld!! yes, hihi
je wil niet weten hoe blij ik daar toen mee was.
zit nu weer te wachten op mijn huidige cyclus.

fijn dat de arts er zo goed mee om gaat.
kan je tenminste uitsluitsel krijgen.

succes met afwachten meid!!

goed weekend
Wopke

Member

15-02-2010 15:02
Hoi allemaal,

Hier weer even een berichtje hoe het nu is.
Vandaag weer naar de gyn geweest. Vorige keer moest ik bloedprikken en eind van die week heeft mijn vriend een spermamonster in moeten leveren. Daar hoorden we vandaag de uitslag van.

Bij mijn vriend was alles goed! (gelukkig maar!!)
Mijn waarden lieten zien dat ik wel een lage hormoonspiegel heb, maar niet heel ernstig laag. Daarna heeft hij weer een inwendige echo gemaakt.
Daar zou nu iets te zien moeten zijn, omdat ik nu in mn nieuwe cyclus zit. Maar er was nog niks te zien. En hij dacht dat het wel weer 4 maanden kon duren voordat ik weer ongi zou worden.
Volgende week maandag moet ik weer bloedprikken, dan kunnen ze kijken hoe het dan is met mijn hormoonspiegel, dan zou ik in het midden van mn cyclus moeten zitten, en zou er dus iets te zien zijn.
Ik geloof dat hij dan weer even gaat kijken.

Hij zei vandaag dat we waarschijnlijk met hormoontabletten alles weer op orde kunnen krijgen. Een menstruatie opweekken, zoals hij het noemde.

Al met al niet heel erg slecht nieuws! Wel een lage hormoonspiegel, maar zo als hij zei:'niet heel laag, niet iets wat we niet op konden lossen met hormoontabletten'
Dus ik ben weer wat gerust gesteld. Helemaal nog niet, dat pas als ik een regelmatige cyclus krijg EN natuurlijk die eisprong Tongue
Dus als de tabletten werken. Maar daar komen we volgende week achter.

Het is weer een heel verhaal geworden. Ik houd jullie op de hoogte. Het is wel erg fijn om hier mn verhaal kwijt te kunnen.
Liefs!
mimimabo

Posting Freak

Topics: 5
15-02-2010 15:29
Wopke, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. En fijn dat het sperma wel goed is!
Succes met de hormoontabletten!
Babii

Posting Freak

Topics: 48
15-02-2010 15:44
De hormoomtabletten zullen ongetwijfeld Clomid zijn en de menstruatie opwekken gaat met Primolut of Provera.

Heb het helaas ook allemaal ondervonden Sad. Gelukkig is alles goed met je vriend!

Heel eel sterkte gewenst meis!
Beebie25

Posting Freak

16-02-2010 09:05
Hallo dames,

Net mijn ha gebeld maar die is er niet...zijn vervangende arts gebeld, die zegt dat het door de pil komt
en ik gewoon moet wachten, zij zegt dat het vanzelf op gang komt, volgende week maar even bellen naar mijn eigen
huisarts. Toen ik zei dat ik al op dag 71 van mijn cyclus zat begon ze keihard te lachen Sad stom mens....pffff
zonnebloempje

Posting Freak

16-02-2010 09:15
he meid,

dat is inderdaad heel "normaal" ik zat ook op 70 dagen.
mijn ha assistente reageerde ook zo.
op 1 of andere manier beseffen ze niet hoeveel zo'n reactie doet.

succes...
Beebie25

Posting Freak

16-02-2010 09:25
Nee inderdaad....ik hoop dat ik snel ongi wordt maar voor hetzelfde geldt duurt het nog 3 maanden ik bedoel....dat is in mijn ogen allemaal verloren tijd....zeker als je de keus voor een kleine hebt gemaakt :oops:
Wopke

Member

16-02-2010 22:16
Wat ontzettend onprofessioneel om zo te lachen! :evil:
Hopelijk reageert je huisarts iets anders!
Ik snap precies hoe je je voelt, als je 'gewoon' ongesteld wordt, heb je elke maand kans. En nu voelt alle tijd dat er zomaar voorbij gaat verloren..

Ik vroeg me nog iets af, en jullie weten vast het antwoord wel Tongue
Is er een verschil tussen een menstruatie opwekken en hormonen? Ik bedoel, heb je bij allebei kans om zwanger te worden? Of zit daar verschil in?
Beebie25

Posting Freak

18-02-2010 16:11
Geen idee :?: :?: :?: :?
Beebie25

Posting Freak

21-02-2010 19:44
Ik ben ongesteld.....eindelijk na 76 dagen..... Big Grin Big Grin Big Grin Stik echt van de buikpijn niet normaal maar goed....ben helemaal happy Big Grin Big Grin Big Grin
zonnebloempje

Posting Freak

23-02-2010 22:50
tsja, gefeliciteerd dan maar he..
succes
Wopke

Member

24-02-2010 11:10
Hallo Dames,

Jazzy gefeli!!

Ik ben weer naar de dokter geweest! Nou ja, dokter, gynacoloog.
Afgelopen maandag moest ik bloedprikken omdat ik nu in het midden van een cyclus zou moeten zitten. En vandaag moest ik terug komen en dan zou ik horen hoe en wat.
Zoals de dokter al had verwacht, er was niks te zien. Er gebeurt niks in mijn lijf, niks noppes nada. Sad
Ook is het nu officieel vastgesteld dat ik PCO heb. (Jippie :roll: )
Goed: de behandeling:
Heb een doosje Primolut, daar van moet ik 2 pillen per dag. Is voor 5 dagen. Dan moet ik binnen 6 dagen bloed verliezen. Een klein beetje telt als dag 1. Op dag 3 begin ik dan met de Clomid. 1 per dag. Ook voor 5 dagen. (dan heb ik nog 5 tabletjes over..) En dan weet ik niet wat er gebeurt, haha Tongue
Ik moet iig 15 maart terug komen bij de doc. Ik denk dat ie dan ff gaat kijken hoever het is en of er al wat groeit. (eitjes bedoel ik he Wink )

Nou, dat was het weer.

Zijn d'r nog meer dames die ervaring hebben met deze medicijnen??????
Groetjes Maaike :geek:
Beebie25

Posting Freak

24-02-2010 13:57
Jeetje wopke klinkt allemaal niet zo lekker...hopelijk komt het hierna op gang en hoef je die medicijnen niet meer!!
Wopke

Member

24-02-2010 17:01
Door dat ik PCO heb komt het nooit helemaal vanzelf op gang... Volgens mij, en de dokter dacht dat ook, zou het zonder hormonen weer 4 maanden duren voor ik ongesteld wordt, en de kans dat dat korter wordt, is wel heel klein. En om de 4 maanden is maar 3 keer per jaar een kans om zwanger te worden!!! Confusedhock:
Heb geen idee hoe we dat gaan doen als ik zwanger ben geworden. Als het niet erg is, laat ik het zo, als ik niet zwanger wil worden is het niet zo erg Wink
Maar ik weet nu alleen niet, als ik dat gebruik, wanneer mn vruchtbare dagen zijn, telt dat net als een een gewone menstruatie, vanaf dat ik ongesteld ben tot 28 dagen ofzo?
Wopke

Member

04-03-2010 22:00
De kuur Primolut is afgelopen. Afgelopen zondag de laatste pil gehad.
Vandaag de gyn gebeld omdat er nog niks was gebeurd. En ja hoor, vlak daarna werd ik ongesteld!!
Whoehoee..
Komende zaterdag mag ik beginnen met de Comid!!

Wat een spannende tijd zeg!!!!
liek84

Posting Freak

Topics: 1
04-03-2010 22:02
veel succes!
Wopke

Member

16-03-2010 10:51
Nou, de Clomid kuur ging prima, bijwerkingen: moe en hoofdpijn en maag/darmproblemen. Maar niks ernstig dus gelukkig.

Vandaag op controle bij de gyn. Eerst verteld wanneer ik begonnen en geeindigd ben met alle pillen. Daarna ging hij 'even kijken' haha.
En toen kreeg ik goed nieuws!!!
Rechts een eitje van 16 mm en links 1 van 19 mm Confusedhock:
En zijn woorden waren: Zeer Vruchtbaar!! Big Grin

Komende 3 dagen moeten we nu, uhm, ik geloof dat iedereen hier het woord klussen gebruikt Tongue En daarna wanneer we zin hebben.
Eind van de maand weet ik of ik zwanger ben!!!

Volgende week woensdag bloed laten prikken en dan nog wachten tot 31 maart, dan moet ik weer naar de gyn, en dan zal ik het horen.
GOD wat is dit SPANNEND! :o
jacq

Posting Freak

16-03-2010 11:40
Wopke schreef:Nou, de Clomid kuur ging prima, bijwerkingen: moe en hoofdpijn en maag/darmproblemen. Maar niks ernstig dus gelukkig.

Vandaag op controle bij de gyn. Eerst verteld wanneer ik begonnen en geeindigd ben met alle pillen. Daarna ging hij 'even kijken' haha.
En toen kreeg ik goed nieuws!!!
Rechts een eitje van 16 mm en links 1 van 19 mm Confusedhock:
En zijn woorden waren: Zeer Vruchtbaar!! Big Grin

Komende 3 dagen moeten we nu, uhm, ik geloof dat iedereen hier het woord klussen gebruikt Tongue En daarna wanneer we zin hebben.
Eind van de maand weet ik of ik zwanger ben!!!

Volgende week woensdag bloed laten prikken en dan nog wachten tot 31 maart, dan moet ik weer naar de gyn, en dan zal ik het horen.
GOD wat is dit SPANNEND! :o

Hey Wopke,

Spannend heel veel succes!! fijn dat de medicijnen zo snel hun werk hebben gedaan
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
16-03-2010 13:23
Wopke, wat een goed nieuws! Ik duim voor je, meid.

En ja, 'Zeer Vruchtbaar' zijn natuurlijk de woorden die je in deze omstandigheden het liefst wilt horen! Big Grin
liek84

Posting Freak

16-03-2010 14:24
Nou Wopke, jou verhaal geeft me goede hoop!
we zitten in hetzelfde schuitje;

ik heb zojuist het 1e tabletje provera genomen,
heb een kuur van 10 dagen,
als ik eerder ga vloeien mag ik stoppen en op de 3e cyclusdag met clomid beginnen.
het kan ook dat ik pas een aantal dagen na de kuur ga vloeien, maar hoop natuurlijk dat het snel gebeurt!

nog nooit zo'n zin in mn ongi gehad!
Wopke

Member

17-03-2010 09:24
Dank jullie wel! We hopen er het beste van. Gisteravond iig veel pret gehad. Ik vind het toch anders nu je met een 'doel' sex hebt.. Hebben jullie dat ook?

Ja dit waren echt de woorden waar ik op had gehoopt! Nu maar hopen dat het lukt!
@Liek84 Wat spannend voor jullie! Ik hoop dat het net zo goed werkt als bij mij. Big Grin

Ik baal alleen dat ik volgende week woensdag moet bloedprikken en de woensdag daarna krijg ik pas te horen of ik zwanger ben of niet.. Pff, moet daar zo'n lange tijd tussen zitten Confusedhock:
Maar goed, als het goed nieuws is wil ik daar wel op wachten hoor Tongue
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
17-03-2010 09:54
Wopke schreef:Dank jullie wel! We hopen er het beste van. Gisteravond iig veel pret gehad. Ik vind het toch anders nu je met een 'doel' sex hebt.. Hebben jullie dat ook?

Haha, ja, dat herken ik (overigens zelf niet in de medische molen) wel. Het maakt zelfs de seks buiten de direct vruchtbare periode extra leuk.

Mijn man blijkt er ook best mee bezig te zijn. Laatst (ruim na de eisprong) vroeg hij na een heel leuk uurtje in bed heel droog: "Hebben we nu zinloos gen**kt?" :lol:

Citaat:Ik baal alleen dat ik volgende week woensdag moet bloedprikken en de woensdag daarna krijg ik pas te horen of ik zwanger ben of niet.. Pff, moet daar zo'n lange tijd tussen zitten Confusedhock:
Maar goed, als het goed nieuws is wil ik daar wel op wachten hoor Tongue

Moet dat echt zó lang duren??? Het lijkt me zo'n simpele test, dat ze daar nou niet wat meer haast achter kunnen zetten. Maar als het resultaat positief is, ben je die wachttijd waarschijnlijk meteen weer vergeten!
liek84

Posting Freak

26-03-2010 20:08
Wopke, (of anderen)

hoe was bij jou je menstruatie op gang gekomen na de provera?
ik heb nu 2 dagen wat bruin en rood verlies maar is echt niet veel.
Ik moet op cyclusdag 3 starten met clomid maar weet niet goed of ik morgen als CD 3 moeten interpreteren!
heb de poli proberen te bellen maar was te laat; waren al gesloten...

Gyn heeft geloof ik wel gezegd dat de 1e dag met bloedverlies (hoe weinig ook) altijd dag 1 is, maar nu begin ik te twijfelen....
Wopke

Member

27-03-2010 08:39
Hoi Liek,

Ik zou zeggen, bloed is bloed. Mij is ook gezegd, bloed is bloed, hoe weinig het ook is..
Bij mij begon het geloof ik ook als donkerbloed. Toen zette het iets door en werd het lichter en daarna weer donkerder Tongue Al met al maar 3/4 dagen.
liek84

Posting Freak

27-03-2010 16:13
ja,
heb gisteravond nog wat gegoogled en veel mensen schrijven over een erg lichte mentruatie na provera/gebruik
dus zal toch wel kloppen

vanmorgen 1e clomid genomen, vandaag nog steeds alleen wat bruine drupjes
van afgelopen 3 dagen zou met gemak inn 1 inlegkruisje gaan, (maar dat zou niet zo hygienisch zijn natuurlijk :lol: )

we zien het allemaal wel,
vrijdag hoor ik bij de gyn hoe en wat!
Wopke

Member

27-03-2010 19:19
Haha, idd niet zo hygienisch Tongue Ik google ook alles hoor!
Ik ben benieuwd wat de gyn gaat vinden. Hopelijk werkt het voor jou net zo goed als het voor mij heeft gedaan.
Ik gooi er morgen een testje tegen aan en anders woensdag ochtend weer (om 09.00 moet ik bij de gyn zijn) Maar ik denk, dat ook al is het goed nieuws, het nog een beetje vroeg is.
Maar ik ben niet zo goed in lang wachten Wink Haha.. Dus ik gok het er op..
liek84

Posting Freak

28-03-2010 09:35
Oh, da's spannend! Succes (zometeen?)

zal voor je duimen
Wopke

Member

28-03-2010 09:52
Nou ik heb 'm gedaan hoor, en zoals verwacht was ie negatief. Cry Toch wel jammer Tongue
Maar goed, ik geef nog niet op. Misschien over een klein weekje?!

Heb ook meteen een berichtje bij Zwangerschapstesten achter gelaten. Miss dat jullie (en anderen) daar ook op kunnen reageren..
Hoe gaat ie met jou Liek? Nog last van bijwerkingen??
liek84

Posting Freak

28-03-2010 10:42
Jammer!, maar idd niet de hoop verliezen! alles kan nog; gewoon te vroeg erbij geweest.

ben wel erg moe, maar ook een drukke week gehad dus of dat een bijwerking is??
en heel raar gedroomd; ik kreeg een baard en moest me scheren met een scheerapparaar, en mijn nieuwe gyn leek op ali B :o
en nog vanalles meer maar weet niet meer precies, ohja, ik ging zwemmen en toen brak ineens de ongi in volle hevigheid los Confusedhock:

hmm
maar verder wel lekker geslapen hoor Smile
Joeltje87

Member

Topics: 2
28-03-2010 10:58
Hallo allemaal!

Wat een bekende verhalen hier zeg!
Alleen ben ik dan nog niet begonnen met Primolut oid!

Iig:

31 december ben ik gestopt met de pil, hierna een ontrekkingsbloeding gehad.
Nu op 28 maart, nog geen ongesteldheid gezien!
Wel heb ik zo'n 1,5 week wat bruinig gevloeid, maar op internet zag ik dat je dat dus niet mee mag tellen bij het ongesteld zijn!
Nu ga ik van de week de huisarts maar es bellen om duidelijkheid te krijgen!
Hopelijk kom ik daar mee verder.....

Joeltje
liek84

Posting Freak

28-03-2010 11:06
Hoi Joeltje,

weet je hoe je cyclus was voordat je de pil gebruikte (van mezelf weet ik dat overigens niet, zooo lang geleden)
wanneer het je bruin gevloeid?
succes bij de HA, hoop dat hij je verder kan (en wil!) helpen
Joeltje87

Member

28-03-2010 11:17
liek84 schreef:Hoi Joeltje,

weet je hoe je cyclus was voordat je de pil gebruikte (van mezelf weet ik dat overigens niet, zooo lang geleden)
wanneer het je bruin gevloeid?
succes bij de HA, hoop dat hij je verder kan (en wil!) helpen

Volgens mijn moeder, je bent net je moeder! onregelmatig...
Ik vond toevallig nog een hele oude agenda en stond ook in, dan weer 6 weken, toch weer netjes 4 of een maand overslaan volgens mij ook wel es....

En dan bruinig vloeien (wat heel weinig was), was van 14 feb t/m 24 feb ongeveer denk ik zo!

Ik weet dat ik misschien wat te vroeg ben om naar de huisarts te gaan..
liek84

Posting Freak

28-03-2010 11:22
Als voorheen je cyclus ook al onregelmatig was dan wordt je volgens mij wel sneller geholpen,
en als je het bruinverlies meetelt als ongi (wat het dus wrs. niet is) heb je ook al een cyclus van 42 dagen oid en das ook wel erg lang...

dus groot gelijk heb je om naar je HA te gaan!
Joeltje87

Member

28-03-2010 11:53
Bedankt!

Jij bent ondertussen bezig met een kuur?
Trouwens zag je droom! Aparte droom....
liek84

Posting Freak

28-03-2010 12:14
ja, nog 3 tabletjes te gaan en vr- middag naar het zkh
Joeltje87

Member

28-03-2010 12:25
Spannend!

Wat gaan ze doen in het zkh? Als ik vragen mag?

Primolut is toch een kuur om de boel op gang te helpen en clomid toch voor de eisprong?
Of ben ik nou mis?
liek84

Posting Freak

28-03-2010 12:29
vr krijg ik een echo om te kijken of er eitjes zijn gaan rijpen door de clomid
dus of het goed aanslaat en er een eisprong op gang komt

gebeurt dit niet dan heb ik wrs. opnieuw provera nodig om een bloeding op te wekken.
Joeltje87

Member

28-03-2010 12:53
Spannend!

Succes vrijdag!
liek84

Posting Freak

28-03-2010 16:57
Thanx
Wopke

Member

28-03-2010 18:59
Heej Liek,
Je hebt dus dezelfde route als mij. Ik moet woensdag al naar de gyn, voor de uitslag van de bloedtest. Zal daarna posten hoe het verder gaat, weet je dat ook al vast Tongue
En Joeltje, bij twijfel gewoon naar de huisarts gaan, hij is er om te helpen!
Joeltje87

Member

29-03-2010 11:14
Hee

Voor jullie dus heel spannend!

Ik heb afspraak gemaakt voor morgenvroeg bi de HA...
Zullen het wel merken
liek84

Posting Freak

29-03-2010 12:18
succes allebei!
Wopke, is die bloedtest voor wel/niet zwanger? of ook om te controleren of die 2 mooie eitjes ook echt hebben gesprongen?
hoop natuurlijk dat dat 1e het geval is!

Joeltje, succes bij de HA!
J.D.

Posting Freak

29-03-2010 13:34
Hoi meiden,

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en natuurlijk dat jullie allemaal snel een klein wondertje in jullie buik mogen hebben.

De verhalen zijn voor mij bekend, ik had 5,5 jaar een onregelmatige cyclus (eigenlijk bijna geen). In januari 2008 besloten mijn vriend en ik voor een kleintje te gaan, helaas zonder resultaat. Vanaf september vorig jaar werden we dan eindelijk geholpen. Met provera en Clomid.
Clomid 50mg sloeg hier niet aan, maar 100mg wel, na het 2de rondje met 100mg was/ben ik zwanger!

Dus geef absoluut niet op! het kan gewoon Big Grin
Wopke

Member

29-03-2010 20:20
Dank je wel J.D, dat geeft hoop!
@ Liek, de bloedtest is geloof ik alleen om te kijken of je eitje is gesprongen. Voor een zwangerschapstest was het geloof nog een beetje te vroeg.. Woensdag post ik hier weer hoe het verder gaat met mij..
liek84

Posting Freak

29-03-2010 22:15
klinkt goed idd+

ik ken ook een vrouw, met dezelfde klachten; heeft nu 2 kinderen, beide van de 1e ronde clomid (2x achter elkaar dan, geen 2ling)
liek84

Posting Freak

29-03-2010 22:28
hier; vanavond is het bloeden dan eindelijk goed begonnen, eigenlijk wel fijn; dan heeft de provera dus toch goed zn werk gedaan.
alleen ben ik za met clomid begonnen en ik vrees dan eigenlijk vandaag dag 1 is..... (en ik dus wo had moeten beginnen)
ik had vanaf donderdag wat bloedverlies; weinig bruin en nog minder rood, dit t/m zaterdag, zondag niets en vandaag dus veel verlies??!!
Ik maak nu de 5dgn kuur maar af; nog 2 dagen en vr naar het zkh.

nu is het duidelijk (zoals een ongi hoort te zijn) rood
heb geen buikpijn oid

ben alleen super moe! kan bijwerking van de clomid zijn... ben ook beetje depri (maar niet continue gelukkig)
Dianneke

Posting Freak

30-03-2010 10:52
Dag allemaal,

Wil me ook aanmelden voor dit topic. Wij willen sinds april 2009 een kindje, maar dat wilde helaas niet lukken. Mijn cyclus was voor de pil al onregelmatig en erna dus nog steeds. In december besloten de huisarts te bezoeken, die was akkoord met een verwijzing gezien mijn cyclus die altijd al onregelmatig was geweest en het feit dat mijn moeder ook behandeling nodig had gehad om zwanger te worden.
Bij mijn man bleek gelukkig alles in orde. Bij mij werd na de echo de diagnose PCO gesteld, ik heb alleen gelukkig in tegenstelling toch sommigen hier op het forum nog wel spontane eisprongen. (Hoe langer je cyclus hoe kleiner de kans, je kunt ook ongesteld worden zonder eisprong!). Maar omdat ik te weinig kansen op jaarbasis zou hebben toch aan de Clomid. Eerste kuur inmiddels gehad, voelde me nogal bejaard door de opvliegers, maar verder weinig klachten. Nu volop in de onderzoeksfase, afgelopen vrijdag 1e echo en gisteren de 2e. Gisteren een groeiend blaasje te zien! Nog niet supergroot, maar wel groeiende. Erg blij mee, alleen jammer genoeg ook nog afwijking in het bloed onderzoek, mijn schildklier dreigt te traag te gaan werken, heeft nu flinke stimulatie nodig vanuit de hersenen, gelukkig doet hij het nog wel en voel ik me dus ook prima. Maar dit schijnt ook niet bevorderlijk voor de vruchtbaarheid te zijn. Dat moet over een paar maanden weer gecontroleerd en misschien behandeld worden, bah.
Overigens heb ik PCO zonder de echte kenmerken: ik ben niet te zwaar (BMI 22,5 = prima), heb ik geen acne (mijn behoorlijk hardnekkige eczeem is wel verdwenen sinds ik met de pil gestopt ben) en geen versterkte haargroei. Ook in het bloed waren de mannelijke hormonen normaal, de andere hormonen ook, behalve dus een hormoon dat met de schildklier te maken heeft.

Ik vind het leuk om jullie ervaringen met Clomid en dokters te lezen, duim voor jullie dat het allemaal snel mag lukken!
Wopke

Member

30-03-2010 11:05
Hoi Dianneke,
Welkom bij ons! Je verhaal sluit goed bij ons aan. Wel vervelend van je schildklier, hopelijk komt dat allemaal in orde.
Liek als je echt twijfelt zou ik toch de gyn even bellen, of langs gaan.

Ik heb gelukkig ook niet erg veel last van de Clomid gehad. Wel wat opvliegers, vooral 's nachts in bed, jeee wat had ik het warm! En ook wat humeur schommelingen en net wat Liek zegt, moe!
Ik begin nu toch wel erg zenuwachtig te worden voor morgen. Volgens mij is dat omdat ik niet weet hoe en wat. Daar kan ik niet goed tegen Tongue
Heb ook de laatste tijd elke keer krampjes in mn buik. Soms het gevoel alsof ik ongesteld moet worden (wat ik natuurlijk niet hoop!) Maar soms moet ik een windje en dan is het weer over :lol: Ook last van duizeligheid, maagzuur en hoofdpijn..
Dus ik snap er niks van, ik hoop natuurlijk dat het door een zwangerschap komt.. Maar ja, ik ken mezelf, ik kan me ook van alles inbeelden..
Morgen ochtend nog een testje doen, voordat ik naar de gyn ga. De test van afgelopen zondag was negatief. :roll: Maar die was denk ik ook wel erg vroeg Wink
Elke keer als ik naar de wc ben geweest en ik zie nog geen rood.. Dan denk ik.. Er is nog hoop!! Big Grin
liek84

Posting Freak

30-03-2010 11:18
Ha, da´s fijn; nog iemand met dezelfde ervaringen!
Vind het ook wel erg prettig om beetje te horen wat ik kan verwachten! (en mijn geluk is dat jullie allebei iets voor lopen op mij!)

Wopke, spannend morgen, ik duim voor je! vooral voor de test!
en Dianneke, wat goed! een groeiend blaasje! fijn!

Ik voel me niet meer zo onzeker, alleen morgenvroeg nog een tabletje en dan hoor ik het vr wel.
Dianneke

Posting Freak

30-03-2010 14:04
Wopke, wat spannend! Kan me nu al voorstellen hoe ik binnenkort ook zo in spanning zal zitten. Ik duim voor je

Wij zullen in elk geval ook weten dat we op het juiste moment "geklust" hebben omdat ze ook een samenlevingstest gaan doen. Ik zit wel weer in spanning voor morgen, heb een en ander over schildklier en zwanger worden gelezen en dat is niet zo positief allemaal, groter risico dat het zwanger worden niet lukt, risico op miskraam verhoogd, risico op niet goed groeien van hersenen van het kindje bij zwangerschap, allemaal behoorlijk enge verhalen. Morgen toch nog eens over vragen.
Wopke

Member

30-03-2010 14:17
Idd handig he Liek?! Je mag alles vragen hoor.
Dianneke, dat klinkt allemaal idd niet zo best, maar als ik je 1 raad mag geven, zoek het niet te veel op op internet.
Dat deed ik ook, bij alles wat ik voelde zocht ik op of het bij een prille zwangerschap kan voorkomen. En alles kon wel, eigenlijk..
Maar ook met de PCOS, daar heb ik ook een beetje naar gekeken, maar alle erge dingen kúnnen gebeuren, het is niet zo dat het bij jou ook gebeurd.
En kun je tijdens de zwangerschap niet iets voor je schildklier krijgen dat ie beter werkt?
Wel vervelend hoor, dat je dat er ook nog bij hebt.

Nadat ik de eerste keer bij de gyn ben geweest, moest ik bloedprikken en daarna een spermamonster van mn vriend inleveren, dan kon worden gekeken of bij hem ook alles in orde was (en dat was het gelukkig wel!)
Wat lief dat jullie duimen, dank je wel!
Wopke

Member

31-03-2010 09:03
Nou, ik ben om 9.00 uur bij de gyn geweest. Voor die tijd nog een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. De gyn zei ook dat dat wel erg vroeg was Tongue
Als ik ongesteld wordt gebeurd dat waarschijnlijk tussen nu en het weekend. Als dat idd zo is, mag ik dag 3 t/m 7 weer Clomid slikken.
Gebeurd dat niet, dan moet ik volgende week dinsdag bloedprikken en woensdag terug komen bij de gyn. Aan mijn bloed zouden we dan moeten zien of het gelukt is.. Confusedhock: Maar de gyn zei wel, dat als ik volgende week dinsdag nog niet ongesteld ben, er een hele grote kans is dat ik zwanger ben!
Maar anders moet ik na de menstuatie weer terug komen en dan gaan ze mijn eileiders door spuiten. En daar heb ik nu al geen zin in Tongue De gyn zei dat het best pijnlijk is.. :o

Ook vroeg hij of ik me anders voelde, vertelde dat ik me wel moeier voelde, maar dat ik wel vaker moe ben Tongue Ook vroeg hij of mn tepelhof donkerder werd, maar heb gezegd dat ik het niet zeker wist. Wel dat er wat bultjes op komen, volgens hem was dat een goed teken!! Big Grin
Maar goed, we zien het dus wel, we wachten gewoon weer af!
liek84

Posting Freak

31-03-2010 14:45
hoopvol Wopke!

Dianneke, wat bedoel je met een samenlevingstest? heb er wel vaker van gehoord, is dat niet of het zaad en de eicellen goed matchen?
Joeltje87

Member

31-03-2010 16:11
Idd hoopvol Wopke

Ik ben gisterenochtend naar de huisarts geweest voor het uitblijven van mijn menstruatie!

HA, heeft even de boel bekeken en zei dat het 50 - 50 % was, of zwanger of gewoon niet ongesteld worden! Dus erg spannend.
Afgesproken dat ik woensdagmorgen mijn ochtendurine inlever voor de zekerheid, HA wou me geen kuur geven als ik toch zwanger blijk te zijn.

Vanmorgen dus mijn urine heen gebracht
Na vanmiddag pas te kunnen bellen, te horen gekregen dat het negatief was.

Ik ga dus nu aan de provera, als daarna mijn menstruatie nog niet komt moet ik weer bellen. HA stuurt me dan door naar de gyn.
Als ik wel menstrueer, maar het komt weer niet op gang, stuurt hij me ook door naar de gyn.

Ben benieuwd.
MissBlond

Unregistered

31-03-2010 16:34
Hoi!!

Ik heb hier even je verhaal gelezen en inderdaad, lijkt wat op die van mij...
Ik moet over twee weken weer terug naar de gyn.
Dan heb ik er 31 dagen op zitten (met dus 5 dagen clomid van dag 3-7)
Ik zelf heb het vermoeden dat er niets is gebeurd.
Elke ochtend temperaturen, het zal wel, maar ik zie niets.
Mijn temperatuur daalde wel, dus ik al een beetje blij.
Daarna ging ie 0,2 omhoog, maar vanmorgen alweer 0,2 omlaag.
Ik lees overal dat je temp moet stijgen na de eisprong, wat dus zou betekenen dat er bij mij geen eisprong is geweest?
Zit nu al op dag 20, dus niet zo positief ben ik bang.. Sad
liek84

Posting Freak

31-03-2010 16:50
Hoi MissBlond,

heb je wel een echo/ consult gehad rond dag 10?
die afspraak heb ik nl vrijdag, dan gaan ze mi bekijken of er eiblaasjes groeien en of er een eisprong te verwachten is.
MissBlond

Unregistered

31-03-2010 18:05
Hoi!
Nee, ik heb tussentijds geen echo of wat dan ook.
Ben dus een paar weken geleden naar huis gesturd met een kuurtje primolut om een bloeding op te wekken. Nou, dat stelde bijna niets voor, maar moest ik toch zien als dag 1.
Van dag 3-7 clomid geslikt en nu dus rond de 31e dag weer terug.
Dan gat hij denk aan mijn temperatuurcurve kijken of er wat is gebeurd.
Liefst had ik tussentijds een echo gehad, weet ik tenminste of er van binnen wat aan het groeien is! Big Grin
liek84

Posting Freak

31-03-2010 19:48
vervelend dat iedereen een ander beleid heeft!
succes alvast, ook met het wachten!
Wopke

Member

31-03-2010 20:17
HOi Miss
Kun je niet vragen of hij/zij tussendoor wil kijken of er iets gebeurd??
Want als je aan je temperatuur zou kunnen zien dat je eisprong is geweest, dan ben je al te laat om zwanger te worden.
Hier is hoe het bij mij ging:
Na de kuur primolut, toen mn menstruatie begon op dag 3 t/m 7 Clomid geslikt.
6 t/m 10 maart Clomid
16 maart gynaecoloog, heeft een inwendiche echo gedaan. Zag er goed uit, kon voorspellen wanneer we sex moesten hebben.
24 maart bloedprikken op progesteron, dan kun je zien of je een eisprong hebt gehad.
31 maart weer naar de gyn, kijken hoe en wat nu verder.

Wel ongesteld binnen nu en het weekend:
7 april naar de gyn, afspraak maken voor doorspoelen eileiders
Niet ongesteld:
6 april bloedprikken
7 april naar de gyn, maar waarschijnlijk ben ik dan zwanger!
Dus we hopen op het laatste Wink

Maar zo zie je maar, dat ik aardig wat controle heb gehad. En weet je nu wat er kan, bloedtesten, inwendiche echo's.. Wil je meer zekerheid, zou ik er toch om vragen bij de gyn.
Wopke

Member

01-04-2010 12:02
Ok, eigenwijs dat ik ben heb ik net een test gedaan, van de kruidvat..
Ik die druppels er op gedaan en even gekeken, maar er was niks te zien..
Kijk ik na een minuut op7/8 nog eens, zie ik verdorie toch een heel licht streepje!!
Maar klopt dat nu wel, je mag na die 5 min toch niet meer aflezen??

Maar ik heb nog nooit gehad dat er na een paar min extra toch een streepje kwam..

Zometeen komt een vriendin, die gaat even kijken of het echt een streepje is.. Dat ik me niks inbeeld..

Ik word gek Tongue Ben helemaal hyper :lol:
liek84

Posting Freak

01-04-2010 12:13
Wat goed! gefeliciteerd! zal wel goed zitten denk ik zo

voor de zekerheid morgen nog een testje doen lijkt me, die zal wel duidelijker zijn!

Lekker genieten meid!

Ik ben nog steeds (behoorlijk) aan het vloeien en moet morgen naar de gyn...
lekker dan tijdens de echo Confusedhock: maarja voor het goede doel!
Wopke

Member

01-04-2010 12:45
Dank je Liek,
Denk je dat ik morgen een test kan doen, of kan ik beter wachten tot zaterdag?

Als het goed is is je gyn wel wat gewend hoor Tongue
Maar snap best dat je je er een beetje ongemakkelijk bij voelt!
liek84

Posting Freak

01-04-2010 13:04
Als je echt langer kan wachten zal het wel nog duidelijker zijn,
maar zelf zou ik denk ik niet meer kunnen wachten...

als je nou helemaal geen streepje had gezien zou ik ook 2 of 3 dagen wachten maar nu hij er wel was lijkt me dat ie er morgen duidelijker is!
wel met kruidvat blijven testen hoor! mss is een andere test minder gevoelig en dan wordt je helemaal gek lijkt me...
Wopke

Member

01-04-2010 19:58
Ik heb er nog 1 liggen van de kruidvat.. Die ga ik morgen nog maar eens doen, met ochtend urine. En overmorgen nog 1 Tongue Hahahaha.. Kan idd niet zo lang wachten.

Maar mijn vriendin en mijn vriend zagen ook een streepje!
Ik heb vroeger ook wel testen gedaan, maar die waren altijd negatief (stiekem wist ik dat wel Tongue ) Mar dan kwam er nooit een 2de streepje..
Dus ik heb goede hoop.
Nu maar hopen dat hij of zij blijft zitten!!
Succes bij de gyn!!
liek84

Posting Freak

01-04-2010 22:03
succes morgen met testen!

gieren de zenuwen nu niet door je lijf? of eigenlijk fladderende vlinders ofzo (positieve zenuwen)?

komt goed morgen bij de gyn, ik laat het wel weten (rond etenstijd)
Wopke

Member

02-04-2010 10:31
Ik heb besloten om te proberen niet te testen vandaag en dan morgen weer.. Want als we het streepje goed hebben gezien, dan is ie dan denk ik morgen duidelijker..
Maar of ik het volhoud, de hele dag niet testen Tongue
Ik heb best zenuwen ja, hoop zo dat we het niet verkeerd hebben gezien.
Ik lees nog wel hoe het was bij de gyn!
liek84

Posting Freak

02-04-2010 17:02
knap van je; nog een dagje wachten
wordt een leuke pasen voor jou!

hier was het niet zo goed; moet 1 maand de pil slikken
ik ben dus idd op de verkeerde dag met clomid begonnen (doordat ik voor mijn ongi een bloeding had)
het baarmoederslijmvlies was veel te dun en er zat geen dominante eicel/ blaasje aan te komen.

moet dus weer de volgende bloeding afwachten (en dat is het gemakkelijkst als ik de pil slik) en dan opnieuw clomid slikken.
Wopke

Member

02-04-2010 17:16
O dat is zeker vervelend!! Nog meer wachten.. Maar soms is er geen touw aan vast te knopen, aan dat bloeden van ons Confusedhock:

Ik kon het toch niet laten, heb alsnog een test gedaan :oops:
Weer een extra streepje.. Nou zondag pas weer, ben benieuwd of ie dan dikker is!

Volgende week dinsdag bloedprikken en woensdag hoor ik of het echt waar is!
liek84

Posting Freak

02-04-2010 17:34
Is goed toch! gefeliciteerd!

was het streepje iets dikker dan gisteren?
Wopke

Member

02-04-2010 19:44
Hihi, eigenlijk zag ik er niet zo veel verschil in Tongue
Ben zoooooo benieuwd naar zondag. Denk dat ik zondag de test van CB ga doen. Waar op komt te staan zwanger/niet zwanger, dan weet ik het helemaal zeker.
Haha, zal wel grappig zijn, dinsdag moet ik dan bloedprikken, maar dan weet ik miss de uitslag al!
Als maar niet de bloedtest iets anders zegt dan de zwangerschpstest.. Dat hoor je ook nog wel eens Confusedhock:
Wopke

Member

05-04-2010 08:44
Nou, gisteren om 7 uur 's ochtens de test van CB gedaan...
Uitslag:
Zwanger
1-2

Big Grin
Whoehoeee
Maar van slapen daarna kwam niet veel meer Tongue
liek84

Posting Freak

05-04-2010 12:57
Dan nu hardop;

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!

geweldig meid geniet ervan;

hoop dat de behandeling bij mij ook zo super goed aanslaat!
marieke84

Senior Member

05-04-2010 14:55
Gefeliciteerd!!!
Wopke

Member

05-04-2010 15:23
Dank jullie wel Big Grin Big Grin
En ik duim dat het bij jullie ook snel gaat lukken!!
MissBlond

Unregistered

07-04-2010 20:15
Gefeliciteerd zeg!!!!!!! Gaaf!
Wopke

Member

08-04-2010 08:07
JA het is nu officieel, de gyn heeft het gezegd en mn bloed heeft het bewezen. Ik ben zwanger. Woehoee.
Durf het nu een beetje te geloven.
Hij had ook nog even gekeken, maar onze frummel is nog te klein Tongue
De gyn was ook helemaal blij!! Haha..
Nou mag ik over 2 weken terug voor een echo en dan kunnen we ook het hartje zien kloppen!! Big Grin
liek84

Posting Freak

08-04-2010 08:46
oh, da´s lekker snel!
moet een fijn gevoel zijn!?

ik heb net een zaadmonster ingeleverd, (als check of ik me niet laat behandelen terwijl het bij hem ook niet goed zit) zal wel in orde zijn verwacht ik!
siena

Posting Freak

08-04-2010 16:08
Hi meiden,

Ik kom graag hier meekletsen, want ik heb gisteren van mijn gynaecoloog te horen gekregen dat ik PCO heb.Mijn bloed moet nog onderzocht worden, maar door mijn heftige acné, vele bloedverlies tot aan de eisprong, lange cycli en overbeharing verwachtte ze het al. De vaginale echo liet ook in elke eierstok ongeveer 15-20 eiblaasjes zien. Ik verwacht volgende week maandag of dinsdag ongesteld te worden, en dan moet ik op dag 3 bloed laten prikken en ook beginnen met Clomid 50mg (vijf dagen lang). Ik vind het heel spannend, en was gisteren behoorlijk uit het veld geslagen. Ik wil niet al teveel lezen op het internet, want je kan daar ook bang van worden, maar ik wil graag ervaringen uitwisselen en natuurlijk vooral heel veel succesverhalen lezen!!

Gaaf dat ik meteen iemand mag feliciteren in dit topic! Wopke: gefeliciteerd meid! Pril, maar wel geluk, super voor jullie!!
MissBlond

Unregistered

08-04-2010 20:40
Hoi Theeleut!

Welkom hier.
Ik herekn je verhaal een beetje.
Ik dacht alleen zelf voor 100% te weten dat ik PCO zou hebben (geen menstruatie na stoppen pil, acne, beharing), maar na onderzoek in het ziekenhuis blijkt mijn bloed (hormonen en schildklier) in orde.
Ook net als jij een inwendige echo gehad, ik had in de ene eierstok iets van 3 tot 6 'blaasjes' in de andere iets van 6.
De gyn zegt dus dat ik mogelijk een lichte vorm van PCO heb, maar mijn bloed is dus goed, dus klopt dat niet helemaal in het plaatje.
Ik heb net de eerste ronde clomid gehad, om dus een eisprong op te wekken die ik dus van mezelf niet heb.
Woensdag weer terug.
Inderdaad prettig om ervaring uit te wisselen, want ik ben nogal een stresskip.... :roll:

Groetje!
Wopke

Member

13-04-2010 08:32
Hoi Dames,
Ik ben lang niet geweest he?! Ik logeerde bij mn ouders, en die wisten nog van niks, dus het leek me niet zo slim om op een website over zwanger te gaan zitten Tongue
Zondag kwam mijn vriend me ophalen en hebben we het verteld.
We hebben ze een fotolijstje gegeven met de tekst
Jullie kunnen me nog niet horen
Jullie kunnen me nog niet zien
maar als ik ben geboren mag ik in de lijstje misschien?

En mn ouders zaten er maar naar te staren en toen keek mn moeder op en zei:'Je wil toch niet vertellen dat je zwanger bent he?!' Dus ik zei:'Ja eigenlijk wel' Haha, wat een antwoord he..
Maar ze stonden meteen op en feliciteerden ons en nu als ik een sms van mn moeder krijg ondertekend ze 'm met liefs a.s oma :lol:
Volgens mij vind ze het wel leuk! Tongue

Dank je wel sienna!! Ben er erg blij mee, en een beetje overdonderd haha..

@ Sienna en MissBlond:
Ga niet te diep in de put zitten, ik had dus hetzelfde en ben nu zwanger met de eerste ronde Clomid, dat kan dus ook nog Wink
liek84

Posting Freak

13-04-2010 08:46
Hé wopke,

leuk om te vertellen aan je ouders lijkt me!
Ik had ook zo´n fotolijstje in gedachten, kan nu al niet wachten.....
eerst maar eens zwanger worden....

verder allemaal goed met je, niet te misselijk ofzo?

x Lieke
Radhika

Unregistered

13-04-2010 09:26
Wat goed dat jullie gyn dat allemaal verteld die van mij heeft niks gezged over blaasjes ze zei wel dat ze wat zag en dat ze dacht dat er net een eisprong is geweest maar ze kon natuurlijk niet zien of die was bevrucht ja verder heeft ze weinig gezegd ze had ook nog geen diagnose ofzo ze zei alleen oh ja de 12e bleod prikken CD 3 weer en hub moet zaadmoster inleveren en dan terugkomen. Dus ik heb alle inwendige onderzoeken al gehad maar ik weet nog niks.
Radhika

Unregistered

13-04-2010 09:27
WOPKE wat goed van harte meid geniet ervan!!! en wat een mooie manier om het je ouders te vertellen. Super.
Wopke

Member

13-04-2010 13:33
Eerlijk gezegd voel ik me bijna niet zwanger Tongue Ik heb bijna nergens last van. Geen misselijkheid, heel af en toe een iets weeig gevoel in mn maag, maar als ik wat eet gaat het weer over.
Ben alleen wel erg moe. O, ja, heel in het begin had ik last van maagzuur en duizeligheid. Maar dat is ook weer beter.
Mn moeder bleek ook duizelig te zijn geweest Tongue
Heb net weer even een test gedaan van de kruidvat, kijken of de streep nu dikker was dan die van 1 april Tongue En hij was zelfs nog dikker dan de controlestreep :lol: Dus ik ben echt wel zwanger Tongue

Hoe gaat ie bij jou Liek?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (3): 1 2 3 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave