Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Bevalling Epidural ruggeprik.

Epidural ruggeprik.
newmommy

Unregistered

15-01-2010 17:46
Hallo, ik ben nieuwe in deze forum. Ik ben een latijn vrouw die woont nu in Nederland en ik heb een paar vraagjes, mischien jullie kunnen mij helpen. Is het mogelijk om ruggeprik te krijgen bij de bevalling (in het ziekenhuis)? Ik hoord dat hier niet gewoon is. Als ik heb de bevalling snachts, er is een anhestesis in het ziekenhuis of alleen in de dag?

Als ik wil een gyneacoloog (niet een verloskundige) voor mijn zwangerschap "check ups" elke maand is mogelijk te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

(Sorry als mijn Nederlands is niet zo goed maar ik ben hier alleen in 1 jaar, dus de taal is nog steeds moelijk voor mij)
french

Posting Freak

Topics: 19
16-01-2010 14:41
Jamilah heeft je de antwoorden al gegeven zie ik.

In de zwangerschap sta je in Nederland onder controle van een verloskundige en niet het ziekenhuis.
Als er medische redenen voor zijn dan sta je onder controle van de gyn/ziekenhuis.

En ik vind je Nederlands ook heel goed, vooral als je hier nog maar een jaar bent !!!!
french

Posting Freak

Topics: 19
16-01-2010 14:43
O ja en de wetgeving is net vorig jaar veranderd.
Nu moet er in het ziekenhuis 24uur per dag een anthesist aanwezig zijn en kun je dus altijd een ruggeprik krijgen.
Dat was eerder niet zo, maar nu dus gelukkig wel als je dat zou willen.

Mag ik vragen hoe ver je bent ? En heb je al een verloskundige gebeld bij jou in de buurt ?
newmommy

Unregistered

20-01-2010 22:08
Hallo lieve dames voor jullie antwoorden! Sorry dat ik een beetje laat antwoord. Ik was bezig thuis met bezoekjes uit mijn land.

Ik vertel een beetje meer van mij. Ik ben nog niet zwanger, maar ik probeer om te worden. Ik was zwanger in Maart van 2008 (voor de eerste keer) tot Mei toen ik had een miskraam (Ik was 10 weken zwanger). Ik wachte een paar maanden om zwanger te proberen worden maar ik had een probleem met mijn gezondheid dus tot nu ben ik weer aan het proberen een baby te krijgen. Wat een slechte 2009 had ik!!!! Hoop 2010 is better.

Ik ben blij om te horen dat er is de 24 uur een anestesis in het ziekenhuis. Ik wist dat niet. Daarom was ik bang voor ik kan de epidural niet krijgen. Dus een gyne te krijgen is niet mogelijk.. Mmmm.. Niet gewoon voor mij maar wel ik moet wenen denk ik.
Tammie78

Unregistered

13-04-2010 15:55
ja en op moment van dat je om een ruggeprik vraagt neemt een gynaecoloog het over van de verloskundige! trouwens bij mij was er ten geen anthesist (of hoe schrijf je dat?) aanwezig die zat in kerstdiner Confusedhock: en wilde zn voorgerecht afmaken terwijl ik verging van de pijn Confusedhock:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave