Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Zwanger worden en een nieuwe opleiding? Help!

Zwanger worden en een nieuwe opleiding? Help!
Daphne1002

Unregistered

12-01-2010 19:48
Dag dames,

Ik zit met een dilemma.

In juli 2009 bleek dat ik zwanger was van ons eerste kindje. Dat was helemaal gepland, voor zover je een zwangerschap kunt plannen natuurlijk Wink De eerste weken voelde het wat onwennig, maar op een gegeven moment waren we alleen maar heel erg blij! We gingen nadenken over hoe en wat als de kleine er zou zijn en we kregen een hele goede echo, waarop onze kleine spruit duidelijk te zien was. Toen waren we helemaal dolverliefd op ons wonder en het kon niet meer stuk!

Helaas voor ons zullen wij ons wondertje nooit in onze armen mogen sluiten, want met 12 weken en 6 dagen kreeg ik een miskraam. Eerst voel je je verdoofd, dan intens verdrietig en boos en uiteindelijk zijn we nu in de fase beland dat we ons er redelijk bij neer kunnen leggen dat wij geen kindje krijgen in maart 2010.

De miskraam is nu haast 4 maanden geleden. Het heeft ons naast vreselijk veel verdriet ook wat positiefs gebracht: we weten nu heel zeker dat we een kindje willen. Dolgraag zelfs!!

"Wat is nou het probleem?" zou je denken, maar nu komt het: ik zou graag ander werk willen. Nu heb ik een baan gevonden, waarvoor je wel een 3 jaar lang opleiding moet doen. Het is een werken/leren constructie op HBO-niveau en het lijkt mij in eerste instantie heel interessant, zeker omdat je vrijwel zeker bent van een baan. Mijn huidige baan bevalt me ook nog heel prima hoor, maar ik vind het ook wel weer leuk om iets nieuws aan te gaan op het gebied van mijn werk.

De betreffende opleiding gaat niet samen met een zwangerschap en het schijnt erg pittig te zijn. Omdat ik nog jong ben zeggen veel mensen in mijn omgeving dat ik toch later ook wel zwanger kan worden, na die opleiding bijvoorbeeld. Maar, zoals jullie ook vast herkennen, gaat het hier om een soort oergevoel! En dat kan ik niet zomaar opzij zetten...

Wat zouden jullie doen?
suzzie

Posting Freak

Topics: 11
12-01-2010 23:05
hoi Daphne,

Ik heb vorig jaar mijn mbo afgerond en had hetzelfde dilemma.
We hadden een grote kinderwens, maar ik wilde eigenlijk ook een HBO erachteraan doen.
(ben nu 26, heb door omstandigheden mijn opleiding op mijn 25e pas afgerond)
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen eerst voor een kindje te gaan.
Met het idee dat ik ooit nog een HBO ga doen.

Maar ja, je moet je er ook weer bewust van zijn dat het ook een tijd kan duren voor je in verwachting kan raken. In jou geval weer zwanger raken.

Voor ons is onze kinderwens belangrijker.
En heb nu ook leuk werk!!!!

Maar iedereen moet het voor zichzelf beslissen hoor!!!
Combi lijkt me te zwaar.
vruchtje

Posting Freak

Topics: 5
13-01-2010 06:22
Hey,

een combi lijkt mij ook erg lastig.
Je kan je kop soms moeilijk bij je opleiding houden als je ondertussen met een kind bezig bent.

Kijkt wat voor jou het belangrijkste is.
En zoals ik uit jou bericht lees is dat ook vrij duidelijk Wink

Ik zat ook met zo een soort vraag bij mezelf.
Krijg elk moment mijn vast contract aangeboden bij mijn huidige baas, maar eigenlijk heb
ik het idee dat ik meer kan dan het werk wat ik nu doe.
Een opleiding zou een overweging zijn, maar met de gedachte dat wij zwanger willen worden
heb ik toch liever nu vastigheid dan dat ik straks nog eerst weer opzoek moet
naar een baan.
suzzie

Posting Freak

13-01-2010 10:32
@ vruchtje, snap je overweging helemaal!!!!!!!!!!
Daphne1002

Unregistered

13-01-2010 20:12
Bedankt voor jullie reacties!

Ja ik heb wel eens de neiging om teveel hooi op mijn vork te nemen.. Mijn lichaam geeft dat meestal goed aan hoor, maar dat houdt wel in dat ik goed moet rusten.

Ik werk momenteel 24 uur, wat betekent dat ik 2 dagen per week lekker vrij ben. Een ideale basis voor een (eerste) kindje volgens mij Wink Mijn vriend heeft een hele goede baan en hij werkt 40 uur per week, maar wil straks wel een "papa-dag" inlassen Big Grin De huidige constructie werkt voor ons beiden eigenlijk heel goed! Ik doe voornamelijk het huishouden en ik beoefen mijn grote hobby (paardrijden + lesgeven in het paardrijden) op de dagen dat ik vrij ben en in het weekend. Echter, mijn huidige baan is op MBO-niveau en dat merk ik vooral aan mijn directe collega's (sorry, ik wil niemand tegen het hoofd stoten!!). Nu is het nog geen groot probleem, maar ik ben een beetje bang dat dat met de tijd wel komt...

Wat betreft die opleiding is nog niets zeker. Je moet er voor solliciteren en morgen heb ik twee gesprekken. Er zijn een beperkt aantal plaatsen en stel dat ze mij eruit pikken (van de 12 kandidaten worden er max 2 geplaatst) dan wil ik sowieso nog een dag meelopen om na te gaan of dit écht is wat ik wil. Op dit moment hip ik als het ware van het ene op het andere been; wil ik dit wel of wil ik dit niet?

Mijn eigen moeder vindt dat ik ervoor moet gaan. Zij is, zoals ze dat noemen, geemancipeerd en vindt het erg belangrijk dat je als vrouw zijnde financieel onafhankelijk bent. Maar ik heb dat niet zo sterk.. Ik krijg liever eerst een of meerdere kinderen en dan daarna denk ik wel weer aan mijn eigen carriere. Mijn schonmoeder begrijpt dat veel beter.
o
Pfff... ik moet me denk ik niet zo laten leide door mijn omgeving en volgende week, als we op vakantie zijn, gewoon samen met vriendlief gaan knutselen voor een tweede wonder Wink Tongue

Zit alleen met die gesprekken morgen... het liefst zou ik ze afzeggen, maar ik denk wel dat ik er maar gewoon naar toe ga
suzzie

Posting Freak

14-01-2010 17:50
@ daphne, ben je nog naar de gesprekken geweest?
En hoe zijn ze gegaan??????
Steef

Posting Freak

Topics: 3
16-01-2010 20:44
Zooo herkenbaar!!!
Bij mij ging het alleen om een opleiding van 15 maanden.
Op het moment dat de opleiding van start zou gaan, zouden wij gaan stoppen met de pil.
Ik heb na heeeeeel veel nadenken, toch voor de opleiding gekozen.
Soms baal ik hier nog van maar ja heb mijn verstand voor 1 keer laten spreken.
Daphne1002

Unregistered

23-01-2010 21:19
Sorry Ladies, van mijn afwezigheid :oops: Wij zaten een weekje op de ski piste, wat overigens erg goed bevallen is Wink Big Grin

De gesprekken gingen niet voor een 10 en vandaag zag ik dat ik al een brief had gekregen met daarin het nieuws dat ik afgewezen ben. Aan de ene kant vind ik het jammer (afgewezen worden is nooit leuk Wink ), maar aan de andere kant denk ik: wij gaan nu voor een volle 200% voor ons eerste kindje Big Grin Big Grin

Vanavond hebben we quality time gepland haha Wink Tongue

@Steef: het is helemaal niet erg om je verstand te laten spreken. Ik heb zeker wel respect voor je keuze. Spannend dat je binnenkort stopt met de pil! Big Grin
Steef

Posting Freak

25-01-2010 15:59
Tja soms kan ik verstandig zijn maar het maakt mij zo ongeduldig, het idee dat ik nu anders een maandje of 3 gestopt zou zijn.
Maar ja gaan er maar vanuit dat ik deze keuze niet voor niets heb gemaakt, de kans dat ik deze opleiding na het krijgen van ons kindje zou gaan doen was natuurlijk veel kleiner.
Daphne1002

Unregistered

25-01-2010 21:39
@Steef: ja dat herken ik! Helemaal na mijn miskraam ben ik ongeduldig geworden. Heb ervan mogen proeven en nu spookt het regelmatig door mijn hoofd dat ik nu eigenlijk 33 weken zwanger had moeten zijn Wink Best lastig!
Steef

Posting Freak

26-01-2010 19:11
@ Daphne1002:
Jeetje ja kan me voorstellen dat dat heeel moeilijk is, volgens mij leef je dan toch naar die ene datum toe.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave