Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Onderzoeken Hoge bloeddruk

Hoge bloeddruk
Femkes

Senior Member

Topics: 3
11-01-2010 10:48
Hoihoi allemaal,

Hoe het is met iedereen? Ik hoop voorspoedig allemaal!

Met mij op zich wel ok. Ik ben nu 34 weken zwanger en vorige week voelde ik me naar....opgezette handen en voeten en verschrikkelijk moe ed. Bij controle bleek dat mijn bloeddruk te hoog was. Meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en loop nu onder controle bij de gyn ipv verloskundige. Vorige week 3x geweest en nu hoef ik pas vrijdag weer terug te komen.

Ik voel me wel een stuk beter dan vorige week moet ik zeggen dus ik vroeg me af of het bestaat dat mijn bloeddruk weer normaal wordt of dat ik nu tot het eind van mijn zwangerschap (ze gaan eerder halen) deze bloeddruk houd of zelfs risico op hoger...??

Iemand ervaring?

Groetjes!
Marieke Big Grin
yiiihaa

Unregistered

20-01-2010 11:17
beste Marieke,

het kan heel goed dat je bloeddruk laag blijft, maar houd het wel onder controle. het is in jouw situatie belangrijk dat je voldoende water drinkt en niet te veel zout of zoethout gebruikt (daar verschillen overigens de meningen over maar zout houdt in elk geval vocht vast en dat kan een minder goed effect hebben op bloeddruk). daarbij heeft rust nemen een gunstig effect.
ik heb dit ook gehad aan het eind van mijn eerste zwangerschap, en dat heeft tot aan het eind geduurd, met dreiging van opname, maar dat is er nooit van gekomen. de volgende twee zwangerschappen zijn zonder hoge bloeddruk verlopen, dus het hoeft zich niet te herhalen.

heel veel succes!
Yiiihaa
Eva_697

Unregistered

22-02-2010 13:33
ik had precies hetzelfde, maar gelukkig is ook mijn bloeddruk weer normaal geworden en de eiwitten in mijn urine werden ook minderWink toen mocht ik terug naar de VK!

Had je ook eiwitten of alleen een hoge bloeddruk? het kan zijn dat strajks blijkt er niks aan de hand te zijn en je weer terug gaat naar je VK en je niet meer onder controle in het ziekenhuis hoeft! ze zijn bang voor zwangerschapsvergiftiging en de controle daarop is erg streng *gelukkig!* vandaar dat je nog onder controle staat waarschijnlijkSmile

Succes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave