Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Hoe lang duurt t voor kinderen stevig kunnen lopen?

Hoe lang duurt t voor kinderen stevig kunnen lopen?
Ladyfrog

Unregistered

30-12-2009 18:09
Onze dochter van nu bijna 14 maanden loopt sinds ze 13 maanden en 1 week oud is. Dus een week of 3 nu. Ze liep in t begin echt maar 4 passen en dan viel ze weer of liet ze zich vallen. Ze loopt nu al redelijk afstanden,maar het ziet er uit als een tuimelaar. Beentjes wijd en nog wat evenwicht zoeken met haar armen. Ik ga er vanuit dat dit normaal is,maar hoe lang duurt t voordat ze echt goed stevig lopen. Ze draagt nu shoesme babyproof schoentjes,want wij hebben parket en op sokken (ook antislip) glijdt ze nogal eens onderuit. Moeten we al denken aan stevigere schoenen?
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
30-12-2009 20:44
Mijn zoontje heeft net van het weekend zijn eerste losse stapjes gezet, zo leuk! Wat ik heb gehoord is dat ze zeker 1,5 tot 2 maanden stevig moeten kunnen lopen. Door harde zolen worden ze belemmerd in het goed leren lopen omdat ze hun voetje niet goed kunnen afrollen. Bovendien struikelen ze er vaak over. Als ze goed kan lopen en minder wiebelig kun je aan 'echte' schoenen gaan denken.
brusje

Unregistered

30-12-2009 21:21
ik heb mn zoon pas harde zolen aangedaan toen ie ook echt buiten ging lopen..in huis enz zijn die flex zolen voorlopig nog prima!
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
30-12-2009 21:41
Laat je kindje zoveel mogelijk op blote voeten/ heel soepele schoentjes of slofjes lopen, dit is veel beter voor de ontwikkeling van de voet. Je kunt ze het beste alleen echte schoentjes aandoen als je ze ook buiten laat lopen. Bij de eerste schoentjes is het heel belangrijk dat de zool soepel is, je moet de teen van de schoen helemaal naar de hak kunnen buigen. Pas als ze geen balans meer zoeken met de voet, dus in een keer stevig de voet neerzetten, zijn ze toe aan schoenen met een hardere zool. Dan is het ook goed om te kijken naar de hiel van de schoen: deze moet hard zijn en moet je dus niet in kunnen drukken. (Zwager zit in het schoenenvak, en gaf deze info toen mijn zoon ging lopen Wink )
Ladyfrog

Unregistered

01-01-2010 11:12
Bedankt voor de tips en info. Voorlopig houd ik t dus nog maar ff op haar shoesme schoentjes.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave