Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Een vraag over een echo..

Een vraag over een echo..
kimmiek

Unregistered

29-12-2009 12:32
Hoi meiden,

Ik heb vorige week woensdag een echo gehad en toen bleek ik precies 7 weken zwanger te zijn. Het vruchtje was 9,1 mm. Deze echo is inwendig gedaan.

Nu moest ik gisteren voor een controle echo naar een andere gyn. en die heeft een uitwendige echo gemaakt. Het vruchtje op deze echo is 7,4 mm en ik was volgens haar ook precies 7 weken zwanger nu.
Terwijl dat volgens de eerste echo van woensdag, 7 weken en 5 dagen moest zijn (morgen ben ik dan 8 weken precies).

Zou dit verschil te maken kunnen hebben met het soort echoapparaat? Het apparaat van de eerste echo leek gevoeliger (de echo is ook veeeeel duidelijker dan die van gisteren)... Of dat de ene echo inwendig en de andere uitwendig gemaakt is?
Guest

Unregistered

29-12-2009 12:39
Vreemd mij lijkt het onwaarschijnlijk dat het vruchtje is gekrompen maar dat er verschil in zit qua grote eigenlijk ook. Een uitwenddige echo is in dit vroege stadium ook niet echt een duidelijk beeld. Daarom hebben ze bij mij met 8 weken en 2 dagen ook weer gewoon een inwendige echo gemaakt. Misschien heeft ze het verkeerd opgemeten, zou voor mij de enige logische beredenatie zijn :roll:
Heb je dit niet aan de gyn gevraagd, deze kan daar het beste antwoord opgeven. Dan hadden ze misschien nog een inwendige echo kunnen maken :?:
kimmiek

Unregistered

29-12-2009 12:46
Nee, heb het niet gevraagd.. Vergeten (zwangerschapsdementie??? Is dat nu al toegeslagen??)

Ik vond het ook een beetje raar. Misschien heeft het wel te maken met het echoapparaat...
De gyn. gister zei dat het er allemaal supergoed uit zag en dat het goed groeide..
Guest

Unregistered

29-12-2009 13:46
Dan ga er maar vanuit dat wij hij zegt waar is. Lijkt me tich sterk dat het aan het apparaat litg, ik denk verkeerd gemeten ofzo.. Of de vorige keer verkeerd gemeten :roll:
Haha en de volgende keer gewoon vragen, geen een vraag is dom en er kan niemand beter antwoord geven op al je vragen als de gyn zelf! Wink Succer dermee :lol: !
kimmiek

Unregistered

29-12-2009 13:50
Heb toch even gebeld en het lag dus blijkbaar aan het feit dat de ene echo inwendig en de andere uitwendig was..
En aan het apparaat.. Het ene was geavanceerder als het andere.
Dus nou ja.. Het zal wel allemaal :mrgreen:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave